[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 36 Laatste
Acties:
  • 76.807 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-09 15:56

Typhone

Who Dares Wins

rikoos schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Ik denk dat je je vergist in de achterban van ADO. Okay je ziet het niet de laatste jaren met bezoekers aantallen maar als je achterland regio Haaglanden en Zoetermeer is, is de potentie daar zeker wel aanwezig.. Ik woon toevallig in Den Haag (;-)) maar ik zie echt de hele stad met ADO dingen rondlopen en op scholen kinderen met shirtjes lopen.

Dus 9 teams ;-)
Potentie zit er al jaren maar dat komt er nooit uit. Krakkemikkig stadion en Europees geen pottenbrekers. Daarbij financieel ook niet zo heel stabiel (Twente in mijn lijst ook niet trouwens) dus dat is bibberen.
Ik weet nog toen ze die playoffs opeens wonnen en tegen die Cyprioten met 3-0 op de broek kregen. Weg Europese punten. Daar zie ik dan toch liever een FC Groningen of SC Heerenveen staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 18-05-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Absoluut! Hopelijk heeft hij ervan geleerd... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
Baseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:46:
[...]

Dus alles wat Raiola zegt is onzin en onbetrouwbaar.
Maar :

[...]

Alles wat Ajax zegt is de waarheid.

Droom verder...dit is echt te naïef.
Oh zeker niet, maar waarom heeft Kluivert (en Raiola) dan niet gewoon verlengd? Het gaat toch niet om de centen? Dan kunnen ze toch gewoon blind de overeenkomst tekenen met salarisplafond?
[...]

Maar dit gebeurt niet en dat is geen toeval.
Los hiervan zijn er altijd zaakwaarnemers die hun toptalenten willen wegbrengen want kassa, maar jij gaat er volledig aan voorbij dat die spelers zelf nog altijd de beslissing maken. Daarbij hebben de toptalenten onderling contact en komen ze elkaar ook regelmatig tegen (oa bij interlands) en weten ze daardoor heel goed welke voor- en nadelen er kunnen zijn bij een stap naar het buitenland.
En dat vind ik erg naïef van jouw kant, volgens mij is toch vrij duidelijk dat al jaren spelers, of naja hele gezinnen lekker worden gemaakt door zaakwaarnemers. Ze regelen wel ff wat extra geld of baantje voor papa en/of mama en/of broer(s), moet je eens kijken hoe rationeel zo'n speler nog een goede keuze kan maken ;) En sommige zullen vast ook wel een deel van hun ziel verkocht hebben aan de zaakwaarnemer, waardoor ze zelf weinig inspraak hebben.
[...]
Nee hoor, de kern is de huidige onrust en chaos bij Ajax.
NIet helemaal mee eens, dat er onrust is, dat lijkt mij duidelijk, maar volgens mij is de impact om Kluivert zelf nihil. Kijk als hij nou door trainerswissels e.d. op de bank was beland of geen vertrouwen genoot, ja dan kan ik mij voorstellen dat hij er last van heeft. Maar volgens mij speelt hij iedere week onder de laatste 2 trainers en heeft hij zijn debuut gemaakt onder de vorig seizoen vetrokken trainer.
Maar de vertrekwens bij De Ligt, Onana en Dolberg is toeval volgens jou? Of willen die ook alleen maar meer geld?
De ligt heeft grote ontwikkeling ondergaan, speelt al 2 jaar alles en die is mogelijk wel klaar voor buitenland ja (subtop).
Onana was al langer bekend, die heeft vanaf begin van het seizoen al gezegd dat hij na dit jaar een stap wil maken, dus waarom deze in het lijstje?
Dolberg wil weg? Dat is nieuws voor mij :)
[...]
Apart dat Ajax een lang 'track record' heeft van nieuwe wereldtoppers uit de jeugd die vervolgens in vrij korte tijd door de achterdeur zijn verdwenen en dat sommigen hier de schuld daarvan alleen bij die spelers neerleggen. Erg naïef om te denken dat Ajax hier geen bijdrage aan heeft geleverd.
Wat was de bijdrage van Ajax dan wel?
Volgens mij zijn de El Ghazi's, Bazoers en Kishna's allemaal vertrokken om dat deze meneertjes er niet tegen konden dat ze op de bank kwamen omdat ze gewoon beroerd speelden. In plaats van terugknokken gaat men gelijk verkassen. Ajax had ook kunnen zeggen, nee dikke pech, blijf maar lekker zitten, maar hebben gewoon meegewerkt aan deze spelers die zichzelf onmogelijk maakten.
Ik zie graag voorbeelden tegemoet van spelers die door Ajax zijn vertrokken door de achterdeur?
PS: Opvallend trouwens dat ik hier weinig lees over de omslag in denken en handelen bij Ajax.
De club die zo beroemd is vanwege de jeugdopleiding is diezelfde opleiding vol aan het stoppen met (dure) buitenlandse aankopen en ook voor de selectie worden steeds meer spelers gekocht. Niet voor niets hebben 'eigen' toptalenten als Eiting, Johnsen en Sierhuis hierover al opmerkingen gemaakt.
Volgens mij staan er voldoende talenten in het eerste (Kluivert, v.d. Beek, Dolberg, De Ligt, Frenkie...) of hebben eraan mogen ruiken (Mazraoui, Eiting) en volgens mij worden er al jaren altijd een aantal spelers gekocht, dat is toch niet eens van nu :?
Het is onmogelijk om 11 spelers uit de jeugd in je eerste elftal te krijgen als je ook wil meedoen om de prijzen. Er zullen dus altijd jonge spelers teleurgesteld raken, of denken dat ze geen kans krijgen, feit blijft dat als ze goed genoeg waren ze wel doorstromen (zoals de voorbeelden hierboven genoemd).

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Typhone schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:16:
[...]

Zeer zeker is alles wat Raiola zegt onzin. De belangen van hem staan haaks op de belangen van die van Ajax.
Maar daarmee is het nog geen onzin, het is zeer effectieve communicatie die zijn belangen dienen.

alles kan off-topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Nee joh, bij PSV gebeurt dat niet lees ik net...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Ankona schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:27:
[...]

Maar daarmee is het nog geen onzin, het is zeer effectieve communicatie die zijn belangen dienen.
Dat klopt. Ik denk ook niet dat hij veel liegt eerlijk gezegd, hij hoeft maar 95% van de waarheid te vertellen en 5% te verzwijgen. Daarbij kan elke uitspraak anders geïnterpreteerd worden.

Ankona zegt: Nee blauw gras vind ik lelijk
Raiola zegt: Ankona heeft het niet zo op blauw

Puur door het woordje gras weg te laten kan de context vrij geïnterpreteerd worden zonder dat er gelogen wordt.

@toolkist Google eens op 'Bakkali' oOo

[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 18-05-2018 11:36 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik stel voor dat sommigen zich maar eens gaan verdiepen in het verdienmodel van een zaakwaarnemer. Een speler levert alleen serieus geld op wanneer de zaakwaarnemer een speler kan verkopen. Wanneer een speler bijtekent levert dat relatief weinig op en loopt de zaakwaarnemer het risico om een speler kwijt te raken zonder er aan verdient te hebben. Een speler staat namelijk helemaal vrij om van makelaar te wisselen. Raiola is enkel en alleen uit op transfers, geld verdienen. Als bijvoorbeeld Kluivert straks mislukt in het buitenland, weinig speelt en dus ongelukkig is dan volgt er..... juist, weer een transfer. Overigens illustrerend voor de handelswijze van Raiola; twee andere talenten bij Ajax, Ryan Gravenberch en Mitchell Bakker, beiden ook spelers die vertegenwoordigd worden door Raiola, tekenen ook niet bij. Wat dat betreft is Raiola een klein kind; krijgt Kluivert niet wat hij wil dan zadelt hij Ajax met nog twee identieke zaken op. Het is pure mensenhandel en hij maakt de spelers helemaal gek met grote sommen geld in het vooruitzicht.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:04
Han schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:39:
Ik stel voor dat sommigen zich maar eens gaan verdiepen in het verdienmodel van een zaakwaarnemer.
[...]
Een speler staat namelijk helemaal vrij om van makelaar te wisselen.
Mooi contrast.Ook daar zijn gewoon contracten voor getekend. Als je wil wisselen van zaakwaarnemer moet je toch echt dat contract afkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Overigens over PSV en Raiola; in de winterstop heeft Raiola samen met een talent van PSV, Leandro Fernandes. samen een bezoek gebracht aan Juventus. Was vast vanwege het feit dat ze samen graag naar een wedstrijd wilden kijken en heeft waarschijnlijk niks te maken met het feit dat die zelfde Leandro Fernandes een aflopend contract heeft welke PSV graag zou willen verlengen. Allemaal toeval zeker, getalenteerde spelers met een aflopend contract.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
Het word iig een roerige zomer daar in de hoofdstad. *pakt popcorn*
Mijn club wil graag Diks behouden...... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:02
Eigenlijk snap ik noiet wat überhaupt de toegevoegde waarde van een spelersmakelaar is. Elke zichzelf respecterende club heeft een scouting, dus als je goed bent sta je sowieso op de radar van die clubs. Huur gewoon iemand in die voor jou de contractonderhandelingen zo goed mogelijk doet, tegen een vast bedrag. Genoeg mensen die dat zouden willen doen voor je. Wat is nou écht de toegevoegde waarde van deze louche sector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Jorizzz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:55:
Eigenlijk snap ik noiet wat überhaupt de toegevoegde waarde van een spelersmakelaar is. Elke zichzelf respecterende club heeft een scouting, dus als je goed bent sta je sowieso op de radar van die clubs. Huur gewoon iemand in die voor jou de contractonderhandelingen zo goed mogelijk doet, tegen een vast bedrag. Genoeg mensen die dat zouden willen doen voor je. Wat is nou écht de toegevoegde waarde van deze louche sector?
Geld, geld, geld en netwerken. Het gaat niet zozeer om op de radar van een club te komen als je goed bent. Het gaat erom op de radar van een club te komen als je mogelijk goed bent. Daarbij, hoe 'slim' denk je dat de gemiddelde voetballer is? Dan heb ik het niet over puur IQ maar meer over 'snapvermogen'.
Dat is akelig laag bij de meesten kan ik je vertellen.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 18-05-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Omdat het niet alleen om talent gaat maar ook om connecties. De doodeenvoudige reden waarom talenten naar Raiola stappen is omdat ze dan een grotere kans maken op een transfer naar een club waar ze anders niet zouden komen. Het is veel al vriendjespolitiek en driehoek-transfers. Hoofdtrainers worden ook vaak gebracht door zaakwaarnemers, die, geheel toevallig, ook bepaalde spelers vertegenwoordigen en die, nog veel toevalliger, transfereren naar die club waar die trainer naar toe is gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Han schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:52:
Overigens over PSV en Raiola; in de winterstop heeft Raiola samen met een talent van PSV, Leandro Fernandes. samen een bezoek gebracht aan Juventus. Was vast vanwege het feit dat ze samen graag naar een wedstrijd wilden kijken en heeft waarschijnlijk niks te maken met het feit dat die zelfde Leandro Fernandes een aflopend contract heeft welke PSV graag zou willen verlengen. Allemaal toeval zeker, getalenteerde spelers met een aflopend contract.
Mooi toch, zijn ook maar mensen. Door de week hard werken en in het weekend gewoon gezellig samen ergens een potje voetbal kijken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19-09 16:31

Baseman77

We move

toolkist schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 10:53:
Wacht maar tot Bergwijn echt doorbreekt of Lozano bedenkt om naar hem over te stappen.
Dezelfde Bergwijn waar al langere tijd aan getrokken wordt door de grote Engelse clubs en waarvoor PSV in de winterstop een bod van 10 miljoen door Torino weigerde?

En jij denkt dat de Latijns-Amerikaanse spelers makkelijke zaakwaarnemers hebben? _O-
De transfer van Pereiro duurde maanden en ketste nog bijna af op het allerlaatste moment door extra eisen van Paco Casal en bij Lozano duurde het ruim 6 maanden (!) nadat de clubs eruit waren voordat het definitief rond was.
Maar hierdoor heeft PSV nu wel een goede naam in Latijns-Amerika en bij de grote zaakwaarnemers daar.

Neres heeft Ajax ook meer gekost dan gedacht, dankzij de zaakwaarnemers. Alleen heeft Ajax gewoon de extra bedragen betaalt en was men er daardoor snel vanaf. Dat is het voordeel van een dikke bankrekening.
Wat is er opvallend aan dat we spelers kopen voor de plekken waarvoor we zelf geen goede talenten hebben? Daar wachtten we juist al jaren op, nu wordt het ook daadwerkelijk gedaan.
Daar is op zich niets mis mee. Alleen presenteert Ajax zich altijd als opleidingsclub en daar is men de laatste jaren anders mee omgegaan, wat bij de huidige talenten niet zo goed valt. Dat ligt deels ook bij die talenten natuurlijk, maar het helpt niet als er allerlei dure buitenlandse aankopen in de jeugd en het 2e elftal spelen. En zelfs die aankopen moeten na enkele maanden plaats maken voor nieuwe aankopen als ze niet meteen voldoen (Orejuela, en Wöber als Magellan gekocht wordt).

Het is nog geen (groot) probleem, maar Ajax moet wel oppassen dat ze niet doorslaan in het kopen van spelers. Dat valt nu eenmaal minder goed intern en bij de aanhang.
Typhone schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:16:
Zeer zeker is alles wat Raiola zegt onzin.
Jezus, dit pure zwart-wit denken is wel heel naïef. Dat geloof je toch zelf niet?
De belangen van hem staan haaks op de belangen van die van Ajax.
Dat is zeker mogelijk ja, aangezien Raiola als zaakwaarnemer de belangen van zijn speler belangrijker vindt dan die van de club. En dat is volkomen terecht natuurlijk, dat is ook zijn taak.
En nee, het is niet altijd eerlijk maar soms moet je als club water bij de wijn doen om een zaakwaarnemer te 'pleasen'. Niet ten koste van alles natuurlijk, maar zo openlijk en via de media de strijd aangaan is vragen om problemen. Helemaal bij iemand als Raiola, die natuurlijk een verleden heeft bij Ajax (ten tijde van Jol).

Maar los hiervan wil jij dus zeggen dat de belangen van Ajax altijd overeenkomen met de belangen van de spelers? Of gelden dan ineens andere regels?
Alle namen van zogenaamde toptalenten die hier genoemd worden (Tete, Bazoer, El Ghazi) wat een gehypte onzin is dat toch. Middelmatige troep is het die nooit een toptransfer zullen maken.
Tuurlijk _O-
Toen ze aan het doorbreken waren werd er net zo over gesproken en geschreven als nu bij spelers als Van Beek, De Ligt en De Jong. Zoals dit ook gold voor spelers als Vd Wiel, Riedewald, Van Rhijn, Andersen, Boilesen en Kishna. De geschiedenis van Ajax is gevuld met dit soort spelers, heel snel opgehemeld en net zo snel weer afgebroken.
Martinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:24:
Oh zeker niet, maar waarom heeft Kluivert (en Raiola) dan niet gewoon verlengd?
Omdat hij naar eigen zeggen ter weinig perspectief ziet bij Ajax, door de huidige wanorde en chaos.
Zoals ook De Ligt, Onana, Dolberg en Neres dit hebben aangegeven als (belangrijkste) reden voor hun vertrekwens. Of liegen ze allemaal?
En dat vind ik erg naïef van jouw kant, volgens mij is toch vrij duidelijk dat al jaren spelers, of naja hele gezinnen lekker worden gemaakt door zaakwaarnemers. Ze regelen wel ff wat extra geld of baantje voor papa en/of mama en/of broer(s), moet je eens kijken hoe rationeel zo'n speler nog een goede keuze kan maken ;)
Helemaal mee eens, op deze wijze is bijv. Bazoer vertrokken bij PSV en naar Ajax gegaan.
Maar met name de grote buitenlandse clubs blinken hierin uit. Al moeten we ook niet roomser zijn dan de paus natuurlijk, bijv. PSV en Ajax doen hier ook aan mee.

Maar wederom, ondanks de soms kwalijke rol van zaakwaarnemers zijn de spelers (met hun ouders) nog altijd degenen die eindverantwoordelijk zijn.
toolkist schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:27:
Nee joh, bij PSV gebeurt dat niet lees ik net...
Dan lees je niet goed. Dat zegt ook niemand.
Maar PSV heeft geleerd van Labyad en, in mindere mate, Bakkali.

Bij Labyad was zijn vertrekwens overigens niet het probleem, zijn liegen daarover en het verbreken van mondelinge afspraken waren het probleem. Het schofferen daarna van de directie en specifiek Brands hielp ook niet, evenals het sturen van tweetjes dat je nog lekker in bed uit ligt te slapen terwijl de rest van de selectie aan het trainen is.

Bakkali ging hierin nog verder, hij verbrak namelijk constant afspraken tijdens de langlopende contractonderhandelingen. Hij kwam ook regelmatig met een andere familielid aanzetten tijdens deze onderhandelingen, waarna er weer andere eisen volgden. Hij wisselde zelfs enkele malen van zaakwaarnemer en maakte het zo bont dat uiteindelijk zijn zaakwaarnemer Ploegsma de samenwerking met hem verbrak.
Han schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 11:52:
Je loopt achter, het is namelijk al duidelijk dat Fernandes na dit seizoen naar Juve vertrekt.
Toeval is het zeker niet, maar de spelers maken zelf de keuze.

Elk toptalent van PSV, Ajax en Feyenoord kan vanaf zijn 16e een dik contract tekenen bij één van de grote Engelse clubs en regelmatig ook bij een grote Italiaanse of Spaanse club. Dat is tegenwoordig de standaard gang van zaken. Het is aan de spelers en hun ouders waar ze voor kiezen.

Al is het hoopvol dat Malen juist van een grote Engelse club naar een Nederlandse club is gegaan, zeldzaam maar het kan dus ook andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:14
Utrecht heeft met Gustafson zijn 3e aankoop al binnen!! Prachtige club en slagvaardig tot nu toe. Nu Vitesse verslaan zaterdag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Baseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:56:
[...]
Omdat hij naar eigen zeggen ter weinig perspectief ziet bij Ajax, door de huidige wanorde en chaos.
Zoals ook De Ligt, Onana, Dolberg en Neres dit hebben aangegeven als (belangrijkste) reden voor hun vertrekwens. Of liegen ze allemaal?
Te weinig perspectief bij Ajax :? hij speelt basis, in een ploeg die ieder jaar mee doet voor het kampioenschap en die zich nog kan kwalificeren voor CL of EL. Wat voor perspectief verwacht die jongen nog meer? Of denkt hij dat hij al klaar is voor de CL finale _O- Zijn gewoon drogredenen om iedereen te laten denken dat het niet om het geld gaat.

Zoals al eerder gezegd Onana was allang bekend, begin seizoen al, De Ligt lijkt mij ook niet zo vreemd, Dolberg en Neres heb ik niks van gehoord dat ze weg willen (uit zichzelf).
[...]

Helemaal mee eens, op deze wijze is bijv. Bazoer vertrokken bij PSV en naar Ajax gegaan.
Maar met name de grote buitenlandse clubs blinken hierin uit. Al moeten we ook niet roomser zijn dan de paus natuurlijk, bijv. PSV en Ajax doen hier ook aan mee.

Maar wederom, ondanks de soms kwalijke rol van zaakwaarnemers zijn de spelers (met hun ouders) nog altijd degenen die eindverantwoordelijk zijn.
Dat is maar de vraag natuurlijk, je weet niet wat voor contracten die lui met hun zaakwaarnemers hebben. Grote kans dat als Raiola zegt dat jij daarheen gaat, je weinig in te brengen hebt, ook al vind je het wellicht verstandiger om een iets lagere club te kiezen of nog een jaartje wilt blijven.
En anders blijven ze wel op je in praten of verkloten ze het wel voor je bij de club ;) zoals al eerder gezegd in dit topic, een zaakwaarnemer is alleen gebaat bij transfers, die zal er alles aan doen om zodra de kans zich voordoet een transfer voor elkaar te krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 18-05-2018 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:29
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:08:
Utrecht heeft met Gustafson zijn 3e aankoop al binnen!! Prachtige club en slagvaardig tot nu toe. Nu Vitesse verslaan zaterdag.
1 miljoen euro naar verluid. Dan is de 'schade' voor Feyenoord beperkt, maar ik ben toch bang dat zijn potentie er ineens uitkomt.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
ph4ge schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:16:
[...]

1 miljoen euro naar verluid. Dan is de 'schade' voor Feyenoord beperkt, maar ik ben toch bang dat zijn potentie er ineens uitkomt.
Bij Roda was hij in ieder geval lekker aan het ballen, maar goed middenveld van Feyenoord is ook wat overbevolkt op dit moment? (Ayoub er ook nog bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
[...]

Tja bij Feyenoord is gewoon geen plaats voor hem. Misschien is er een terugkoop clausule oid. 1 miljoen is niet bepaald de hoofdprijs. Zijn lekker bezig in Utrecht. Uitstekende spelers voor een subtopper. Echt mooie club :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 12:56:
[...]

Dezelfde Bergwijn waar al langere tijd aan getrokken wordt door de grote Engelse clubs en waarvoor PSV in de winterstop een bod van 10 miljoen door Torino weigerde?
Wauw Torino, de droom van elke speler. En wauw, 10m. Een bod wat PSV ook echt niet kon weigeren maar toch onverwacht weigerde.... Wacht maar tot Man Utd daadwerkelijk aanklopt bij Bergwijn en/of Lozano (of een ander talent), zoals bij Kluivert gebeurt en het bod naar 20m gaat (met bijpassend salaris)
En jij denkt dat de Latijns-Amerikaanse spelers makkelijke zaakwaarnemers hebben? _O-
De transfer van Pereiro duurde maanden en ketste nog bijna af op het allerlaatste moment door extra eisen van Paco Casal en bij Lozano duurde het ruim 6 maanden (!) nadat de clubs eruit waren voordat het definitief rond was. Maar hierdoor heeft PSV nu wel een goede naam in Latijns-Amerika en bij de grote zaakwaarnemers daar.
Neres heeft Ajax ook meer gekost dan gedacht, dankzij de zaakwaarnemers. Alleen heeft Ajax gewoon de extra bedragen betaalt en was men er daardoor snel vanaf. Dat is het voordeel van een dikke bankrekening.
Heeft PSV een goede naam bij de zaakwaarnemers doordat ze 6 maanden lang door blijven onderhandelen? Dan gok ik dat Ajax toch een betere (???) naam heeft bij die figuren, doordat Ajax (zoals jij stelt) dus gewoon betaald heeft bij Neres...
Daar is op zich niets mis mee. Alleen presenteert Ajax zich altijd als opleidingsclub en daar is men de laatste jaren anders mee omgegaan, wat bij de huidige talenten niet zo goed valt. Dat ligt deels ook bij die talenten natuurlijk, maar het helpt niet als er allerlei dure buitenlandse aankopen in de jeugd en het 2e elftal spelen. En zelfs die aankopen moeten na enkele maanden plaats maken voor nieuwe aankopen als ze niet meteen voldoen (Orejuela, en Wöber als Magellan gekocht wordt).
Magellan, de vervanger van Viergever bedoel je?
Het is nog geen (groot) probleem, maar Ajax moet wel oppassen dat ze niet doorslaan in het kopen van spelers. Dat valt nu eenmaal minder goed intern en bij de aanhang.

[...]

Jezus, dit pure zwart-wit denken is wel heel naïef. Dat geloof je toch zelf niet?

[...]

Dat is zeker mogelijk ja, aangezien Raiola als zaakwaarnemer de belangen van zijn speler belangrijker vindt dan die van de club. En dat is volkomen terecht natuurlijk, dat is ook zijn taak.
En nee, het is niet altijd eerlijk maar soms moet je als club water bij de wijn doen om een zaakwaarnemer te 'pleasen'. Niet ten koste van alles natuurlijk, maar zo openlijk en via de media de strijd aangaan is vragen om problemen. Helemaal bij iemand als Raiola, die natuurlijk een verleden heeft bij Ajax (ten tijde van Jol).

Maar los hiervan wil jij dus zeggen dat de belangen van Ajax altijd overeenkomen met de belangen van de spelers? Of gelden dan ineens andere regels?

[...]

Tuurlijk _O-
Toen ze aan het doorbreken waren werd er net zo over gesproken en geschreven als nu bij spelers als Van Beek, De Ligt en De Jong. Zoals dit ook gold voor spelers als Vd Wiel, Riedewald, Van Rhijn, Andersen, Boilesen en Kishna. De geschiedenis van Ajax is gevuld met dit soort spelers, heel snel opgehemeld en net zo snel weer afgebroken.

[...]

Alleen Kluivert heeft de chaos aangegeven als reden. En andere vage excuses, zoals "er werd over me onderhandeld en de clubs waren al bijna rond.." Tottenham bood 20m met 2 jaar terugverhuur, Ajax had geen interesse (als je Overmars mag geloven, en dat denk ik in deze wel). Is dat dan onderhandelen en bijna rond zijn?
Onana vindt dat ie uitgeleerd is, De Ligt twijfelt, en Dolberg heeft helemaal niks gezegd voor zover ik weet (praat ie überhaupt wel?)
[...]

Zou me geen zorgen maken over een speler die bij Roda al geen klasse apart was.

[ Voor 19% gewijzigd door toolkist op 18-05-2018 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
We weten al langer dat het voetbal corrupt is, maar wordt niet vaak toegegeven:
Platini: "We hadden voor de loting van het WK bepaald dat Frankrijk en Brazilië in de groepen A en C zouden komen, zodat wanneer ze hun groepen zouden winnen elkaar niet voor de finale tegen zouden komen."

Volgens de Fransman, die deel uitmaakte van de organisatie, gebeuren dit soort manipulaties vaker. "Dat soort dingen gebeuren als je een WK organiseert. Je gaat als gastheer niet zes jaar lang een WK voorbereiden om je land in de kwartfinale tegen de topfavoriet te laten spelen. En Frankrijk is echt niet het enige land waarin dit is gebeurd. Het gebeurt namelijk altijd..."
:/
toolkist schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:35:

Zou me geen zorgen maken over een speler die bij Roda al geen klasse apart was.
Zo slecht deed hij het anders niet bij een degradant die maar 42x scoorden, waarvan hij er 10 in heeft gelegd en 6 assists heeft gegeven.

[ Voor 49% gewijzigd door Martinusz op 18-05-2018 15:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Moet Michel ergens zijn gram voor halen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Ankona schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:22:
Moet Michel ergens zijn gram voor halen?
Hij wil denk ik aangeven dat anderen ook corrupt waren en niet hij alleen en dat dit volledig normaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Toch jammer dat geld het voetbal verpest. Over Raiola, als ik een toptalent had geweest, was ik niet gillend weggelopen bij hem, zo een RAT weet toch ook het meest uit het vuur te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:17:

Zo slecht deed hij het anders niet bij een degradant die maar 42x scoorden, waarvan hij er 10 in heeft gelegd en 6 assists heeft gegeven.
Ik zeg ook niet dat ie 't slecht deed. Maar je moet wel iets heel speciaals doen bij de nr 16 om goed genoeg te zijn/worden voor de top 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Martinusz schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 15:17:

[...]

:/
Dat is toch helemaal geen nieuws:

http://www.fifa.com/world...draw-system-defined-70032
The draw procedure will then be as follows :

1. Brazil will be named team A-1 (team 1 in Group A) and France team C- 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:36
Sjah schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 16:09:
Toch jammer dat geld het voetbal verpest. Over Raiola, als ik een toptalent had geweest, was ik niet gillend weggelopen bij hem, zo een RAT weet toch ook het meest uit het vuur te slepen.
Ik zou hem alleen als zaakwaarnemer willen hebben wanneer ik weet dat ik verre van goed genoeg ben.
Als ik denk talent te hebben dan zou ik ver weg blijven bij hem.

Zat in de bios en voor de film begon las ik dit:
https://www.nu.nl/media/5...-veronica.html?redirect=1

De CL rechten zijn de komende 3 jaar bij Veronica.
Maar het volgende stuk trok mijn aandacht:
Een eerdere biedingsprocedure in december liep op niets uit, omdat de biedingen te laag zouden zijn. In Nederland is de animo voor de Champions League-rechten afgenomen, mede doordat er komend seizoen geen Nederlandse club meer rechtstreeks voor het hoofdtoernooi geplaatst is.

Hoop dat dit in steeds meer landen het geval zal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-09 09:53
Deadsy schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:51:
[...]

Ik zou hem alleen als zaakwaarnemer willen hebben wanneer ik weet dat ik verre van goed genoeg ben.

Een eerdere biedingsprocedure in december liep op niets uit, omdat de biedingen te laag zouden zijn. In Nederland is de animo voor de Champions League-rechten afgenomen, mede doordat er komend seizoen geen Nederlandse club meer rechtstreeks voor het hoofdtoernooi geplaatst is.

Verbaast me niet echt. Ik kijk zelf ook steeds minder CL, en merk dat ook in mijn omgeving. De spanning is er af: elk seizoen een selectie uit het zelfde kleine groepje clubs dat de eindfase haalt.

Dit seizoen was met roma, Liverpool dan weer is wat anders maar denk niet dat dat een trendbreuk is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Deadsy schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 00:51:
[...]

Wees maar niet bang, alles wat wij er niet aan uitgeven geven de buurlanden er wel aan uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Gekkenhuis in Utrecht! Het gaat spoken in de Galgenwaard. Hoop op een 3-1 overwinning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Utrecht heeft het eerste doelpunt al gemaakt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Schijtzooi. Dit gaat een lastig verhaal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Nu heeft ook Vitesse gescoord. Gelooft Utrecht er nog in of gaan ze gefrustreerd raken? Anders wordt het saai uitzitten.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
Lol, keek Makkelie bij dat handsbal moment nou naar het verkeerde fragment? Leek erop dat ie keek naar dat geblokte schot ipv Matavz die die kopbal tegen z'n elleboog kreeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Nou, ga er maar voor zitten. Alle remmen los?

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
'City heeft zestig miljoen over voor De Ligt'
Manchester City heeft naar verluidt een extreem bedrag over voor Matthijs de Ligt. De Engelse kampioen biedt Ajax zestig miljoen euro voor de achttienjarige verdediger. De Ligt, die nog een contract heeft tot 2021 in Amsterdam, zou dan de duurste Ajax-speler ooit worden. (Bron: La Gazzetta dello Sport)
Mocht dit waar zijn dan lijkt zijn vertrek me onhoudbaar ... 7(8)7

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hij kan dat misschien wel aan, zoniet dan staat hem een lijdensweg te wachten via terug naar Marseille ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:09:
[...]

Lijkt mij ook ja, heb je gelijk je begroting rond 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Ankona schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 21:51:
Nou, ga er maar voor zitten. Alle remmen los?
Gaat hem niet meer worden. Toch wel genoten van Utrecht. Het is allemaal niet zo goed vandaag, maar toch lekker geknokt. Volgend seizoen gaan ze het de top 3 weer lastig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:49
OPSLAGHOND schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 22:09:
[...]

Mocht dit waar zijn kan je me opvegen. 60 mil voor een 18 jarige knul die alles nog te bewijzen heeft?
Zal wel een hoaxbericht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Leon Zwiers schreef op zondag 20 mei 2018 @ 01:01:
[...]

Mocht dit waar zijn kan je me opvegen. 60 mil voor een 18 jarige knul die alles nog te bewijzen heeft?
Zal wel een hoaxbericht zijn.
Er zijn al diverse geruchten geweest, eerder ook al, waarin dit soort bedragen voorbij komen. Zou me niks verbazen (nou ja, belachelijke bedragen natuurlijk) als die 60m wel aangetikt wordt als ie vertrekt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:58
We hoeven daar toch niet meer verbaasd over te doen?
60 miljoen is voor Man City niet hetzelfde als wat het voor een club hier is; voor hen is het slechts een schijntje, beetje zoals wij over een speler van bv 8 ton denken. Ik denk dat we de komende jaren, met het steeds rijker worden van de rijke clubs, wel vaker bizarre aanbiedingen vanuit het buitenland gaan zien.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Mjah... tegen de tijd dat de Ligt eventueel van top niveau is speelt hij sowieso niet meer voor Ajax. Dus als zo’n mega bod komt moet je hem gewoon verkopen. Ik ben het overigens wel eens met Overmars;
[url=“https://www.parool.nl/sport/overmars-als-we-spelers-van-18-verkopen-kan-ajax-beter-stoppen~a4598507/”]Als we spelers van 18 verkopen, kan Ajax beter stoppen'[/url]

Aan de andere kant, welke club haalt de cijfers die Ajax haalt? Ik ken geen andere club van het niveau Ajax (zelfs geen subtop meer in Europa) die structureel grote bedragen ontvangt voor zijn talenten. Nu nog een manier vinden om al dat geld efficiënt in te zetten om de sportieve verplichtingen vorm te geven. Wat al jaren staat het capitaal op de bank in plaats van op het veld. Het huidige salarisplafond is echt een rem op de ontwikkeling op sportief niveau. Je gaat geen subtoppers aantrekken die de broodnodige ervaring brengen en talenten zijn te makkelijk weg te lokken met geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Han schreef op zondag 20 mei 2018 @ 09:31:
Nu nog een manier vinden om al dat geld efficiënt in te zetten om de sportieve verplichtingen vorm te geven. Wat al jaren staat het capitaal op de bank in plaats van op het veld.
Dat is eigenlijk het bizare stuk bij Ajax. Kijkend naar het vermogen zouden ze lachend kampioen moeten worden. Op één of andere manier gaat iets niet goed waardoor clubs als PSV (en feyenoord incidenteel) mee kunnen dingen - en uiteindelijk daadwerkelijk behalen - naar het kampioenschap.

Niet de juiste speler binnenhalen?
Niet de juiste mentaliteit?
Eigenlijk toch niet goed genoeg of nog niet klaar voor het spel dat in de top benodigd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
We krijgen geen top spelers naar de eredivisie dat is het probleem, je kunt hier een miljard hebben, de competitie an sich veranderd er niet door, daar heb je meer topteams voor nodig in de eredivisie.

Edit: je blijft dus met zn allen in de zelfde vijver vissen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 20-05-2018 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

De balans tussen ervaring en talent ligt scheef. Daardoor is het vaak te wisselvallig en sowieso misten ze dit seizoen een aanjager, een echte leider op het veld. Feyenoord vind ik een verkeerd voorbeeld, dat is een incidentele titelkandidaat a la AZ en een Twente destijds. PSV beschouw ik wel als de directe concurrent en Ajax zou daar, gezien het budget, inderdaad afstand van moeten kunnen nemen. Echter draait PSV gewoon beter, stabieler. PSV heeft qua ervaring en stabiliteit echt een schot in de roos gehad met van Ginkel, dat hebben ze echt goed gedaan. Alleen mis ik wel een opvolger voor hem, die hadden ze ten tijde van zijn huurperiode moeten klaarstomen. Als van Ginkel niet bij PSV blijft dan zal het gat qua niveau groot zijn.
Martinusz schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:08:
We krijgen geen top spelers naar de eredivisie dat is het probleem, je kunt hier een miljard hebben, de competitie an sich veranderd er niet door, daar heb je meer topteams voor nodig in de eredivisie.
Daarom vind ik een competitie met de top9 teams van Nederland en België samen een betere optie dan het huidige. Een competitie met 18 teams die dichter bij elkaar liggen levert mooier voetbal op dan nu, waar het hooguit in 5 of 6 speelronden leuk is om naar te kijken.

[ Voor 28% gewijzigd door Han op 20-05-2018 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Vandaag in ieder geval wel weer leuk voetbal;

14:30 uur: Sparta - FC Emmen
16:45 uur: De Graafschap - Almere City FC
19:15 uur: EK onder 17 finale Italië - Nederland

Ik ga in ieder geval gebruikmaken van mijn Business kaarten bij de Graafschap. Zonnetje, biertje en hopelijk een mooi pot voetbal in Doetinchem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Han schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:12:
Daarom vind ik een competitie met de top9 teams van Nederland en België samen een betere optie dan het huidige. Een competitie met 18 teams die dichter bij elkaar liggen levert mooier voetbal op dan nu, waar het hooguit in 5 of 6 speelronden leuk is om naar te kijken.
Doe mij daarom maar het Belgische competitiemodel met alleen Nederlandse teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:29
Han schreef op zondag 20 mei 2018 @ 10:12:
Feyenoord vind ik een verkeerd voorbeeld, dat is een incidentele titelkandidaat a la AZ en een Twente destijds.
Laat dat achterwege. Ajax overtreft Feyenoord inderdaad duidelijk qua begroting. Maar no way dat je Feyenoord kunt vergelijken met het AZ en Twente van destijds. Feyenoord zit qua begroting vlak achter PSV (CL bij beiden niet meegenomen) en heeft een straatlengte voorsprong op de subtop, inclusief het huidige AZ.

Statistisch gezien zou Ajax in tien jaar het vaakst kampioen moeten worden maar met de huidige begrotingen is het niet raar als Feyenoord in die tien jaar ook één of twee keer aan het langste eind trekt.

[ Voor 5% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-05-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zo. Op naar Sparta, voor een potje billenknijpen...

#metoo

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
D-e-n schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:13:
[...]

Heb je de titel van vorig jaar nog niet verwerkt of ben je gewoon zo onwetend? Ajax overtreft Feyenoord inderdaad duidelijk qua begroting. Maar no way dat je Feyenoord kunt vergelijken met het AZ en Twente van destijds. Feyenoord zit qua begroting vlak achter PSV (CL bij beiden niet meegenomen) en heeft een straatlengte voorsprong op de subtop, inclusief het huidige AZ.

Statistisch gezien zou Ajax in tien jaar het vaakst kampioen moeten worden maar met de huidige begrotingen is het niet raar als Feyenoord in die tien jaar ook één of twee keer aan het langste eind trekt.
Hij kijkt gewoon naar het recente verleden. Nou ja, recent... de afgelopen 20 jaar.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

D-e-n schreef op zondag 20 mei 2018 @ 13:13:
knip ? Ajax overtreft Feyenoord inderdaad duidelijk qua begroting. Maar no way dat je Feyenoord kunt vergelijken met het AZ en Twente van destijds. Feyenoord zit qua begroting vlak achter PSV
Laat dat in het vervolg achterwegen.

Feyenoord is niet de club die structureel om het kampioenschap speelt en/of daadwerkelijk kampioen wordt. Ik rep nergens één woord over het budget van Feyenoord, ik heb het enkel over het kampioenschap. Of hanteer jij andere statistieken dan ik?

In deze eeuw is;

PSV 10x kampioen geworden,
Ajax 6x kampioen geworden,
AZ 1x kampioen geworden,
Feyenoord 1x kampioen geworden
en Twente 1x kampioen geworden.

Daar doelde ik op Calimero, nergens anders op. Om die reden, wat ik aan gaf, beschouw ik alleen PSV als echte concurrent voor het kampioenschap. Niks meer, niks minder. Dat een AZ, Feyenoord of Twente tussendoor een keer kampioen wordt is een gegeven maar niet relevant in het relaas wat ik deelde. Qua kampioenschappen schaar ik Feyenoord dus onder de noemer AZ en Twente.

Maar om jou gerust te stellen; Feyenoord is de kampioen van seizoen 2016/17, dat weet ik, ben het niet vergeten en het staat ook gewoon in de geschiedenisboeken. En ik onwetend? Je zou eens moeten weten. Maar daarvoor moet je je brilletje wel even afzetten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 20-05-2018 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-09 11:15
Sparta is goed bezig en drukt Emmen naar achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-10-2024
1-0 Sparta!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Zullen wij laten horen: SP-AR-TA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Lekkere goal hoor!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Oke 1-1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
K*T....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Zeg dat wel...

Inmiddels minstens 3x hands van Emmen, waaronder 2x in de 16... arbitrage... :F

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Ik snap echt niks van die videoscheids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:17
komt Emmen goed weg
Nu moet die commentator niet doen alsof het 100% penalty was, maar hij had erop gekund, was licht vasthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54
Huh? Zou het niet eerlijker moeten worden met de videoscheids? Als iets duidelijk is na de herhaling, was het deze penalty toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:15
Maar wel duidelijk vasthouden, lijkt mij eigenlijk ook gewoon 100% penalty

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Yemoke schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:37:
Ik snap echt niks van die videoscheids.
Ik weet niet wat voor beelden ze normaal in Zeist kijken, maar duidelijker ga je het toch niet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Gaat er bijna op lijken dat het bewust is 8)7

2x in 2 wedstrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Zou toch erg triest zijn dat je van Emmen verliest.... stel je eens voor, als eredivisieploeg verliezen van de nr. 7 van de JL, het laagst geklasseerde team van de playoffs.

[ Voor 6% gewijzigd door Han op 20-05-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
rare arbitrage daar
waren toch een paar overtredingen
Sparta wel iets beter, Emmen lijkt nu wat te slapen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Nou, van mij mag Emmen wel winnen, beetje "vers" bloed af en toe in eredivisie is wel goed :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja van mij ook, ware het niet dat ik sparta zeer sympathiek vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Yay :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yemoke
Noumoe 1-2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Nou... vergeet het maar. Ik zie dit Sparta niet twee keer scoren. Alles op de aanval, twee keer scoren en geen counter tegen krijgen. Ga er maar aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Anco Janssen laten ze vrij schieten, das dom, die kan dat heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Heenwedstrijd genaaid ondanks VAR, return genaaid ondanks VAR. Je zou bijna aan complottheorien gaan denken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

Het heeft Emmen wat dat betreft in het verleden tijdens de nacompetitie ook vaak genoeg tegen gezeten wat dat betreft.
Ze verdienen het wel een keer imo :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:28
Helaas, het is over voor Sparta, maar nog veel erger voor de KNVB. Als Sparta alsnog gewonnen had dan zou er minder gezeur zijn over de VAR.

Nu gaat het wel heel erg oplaaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yemoke
Nou feestje in Emmen vandaag. 1-3...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
ScrooLoose schreef op zondag 20 mei 2018 @ 15:52:
Het heeft Emmen wat dat betreft in het verleden tijdens de nacompetitie ook vaak genoeg tegen gezeten wat dat betreft.
Ze verdienen het wel een keer imo :)
Het verleden telt natuurlijk totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54
Ik denk dat ze bij de KNVB de videoscheids nog wel even mogen evalueren deze zomer :X

Wat een Jupiler League volgend jaar: Twente, Sparta, Roda, NEC. En in Enschede denken ze in 1 jaar tijd wel te kunnen promoveren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Twente we komen eraan hoor :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hkmmm, eredivsie in Emmen, zou dat nou goed zijn voor de hulizenprijzen, ik bedoel er is opeens meer te doen daar...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Mag van mij O-)

Natuurlijk is het voor Sparta een drama... Hoop dat het hier zomenteen/ straks een beetje rustig is :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Sjah schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:00:
Hkmmm, eredivsie in Emmen, zou dat nou goed zijn voor de hulizenprijzen, ik bedoel er is opeens meer te doen daar...?
Het dierenpark trekt meer bezoekers... vind het totaal geen aanwinst voor de eredivisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ja Henk Fräser, welkom in de Jupiler League 🤐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Han schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Het dierenpark trekt meer bezoekers... vind het totaal geen aanwinst voor de eredivisie.
Het is niet eens een dierenpark mee he? Staat zelfs een achtbaan nu..

Ik weet zelf ook niet zo goed wat FC Emmen te zoeken heeft in de Eredivisie. Ja het is leuk voor de inkomsten, maar sportief gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Waar ligt Emmen eigenlijk? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Tussen FC Cambuur en FC Twente in volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

/bijna-in-duitsland :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

SideSwipe schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:05:
[...]

Het is niet eens een dierenpark mee he? Staat zelfs een achtbaan nu..

Ik weet zelf ook niet zo goed wat FC Emmen te zoeken heeft in de Eredivisie. Ja het is leuk voor de inkomsten, maar sportief gezien?
Boeien!!!! Wij gaan promoveren! :D :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SideSwipe

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Vos schreef op zondag 20 mei 2018 @ 16:10:
[...]

Boeien!!!! Wij gaan promoveren! :D :o
*O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Heerlijk hier op terras met groot scherm *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Sparta :'(

En over dat Emmen niet in de eredivisie hoort: als je een eredivisionist als Sparta zo verslaat dan verdien je het gewoon.

Ik ben benieuwd hoe ze het in de eredivisie doen. Het niveau in de eredivisie is namelijk ook niet al te best.

[ Voor 93% gewijzigd door dr.lowtune op 20-05-2018 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Goed voor de Jupiler League om zowel Twente, Roda als nu ook Sparta in de gelederen te kunnen ontvangen.

Proficiat Emmen! Helemaal terecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:07

Hupske

AFCA

Degradeert Twente, krijgen die wel een erg zware Jupiler voorgeschoteld. Die kunnen nog niet zomaar promoveren met Sparta, Roda, NEC, Cambuur en GAE(die zullen het volgend seizoen wel weer voor elkaar hebben). Wellicht blijft de Graafschap er ook nog in.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

En zo het arrogante Sparta uit de eredivisie opgeruimd staat netjes. Goed gedaan Emmen

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Het Dick Advocaat effect :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik hoop al jaren als Groninger dat Emmen promoveert. Nu dus.
Maar of ze er wat te zoeken hebben?

Nu vind ik Sparta ook een mooie club, das dan wel weer zuur, zeker voor Dick
Tja voetbal he

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Yep, but Emmen had a bigger Dick....
Pagina: 1 ... 30 ... 36 Laatste

Dit topic is gesloten.