Float like a butterfly, sting like a bee.
Dubai, niet stukken beter maar volgens mij wel iets. Was ook zonde dat van Marwijk daar (Saudi-Arabië) de bondscoach ging zijn, zonder er echt iets van te zeggen.PWM schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:39:
Een wedstrijd in Saudi-Arabië. Gelukkig boeit het ons allemaal niet dat homo's ter dood worden veroordeeld, er op pleinen elke week handen worden afgehakt en er letterlijk nog vrouwen en KINDEREN gestenigd worden.
Er was geld te halen voor een wedstrijd, hup het vliegtuig in.
VI heeft het over Saudie Arabië. Hebben die hun topografie niet gedaan?Pompi schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 21:51:
[...]
Dubai, niet stukken beter maar volgens mij wel iets.
Verenigde Arabische Emiraten bedoel je.PWM schreef op vrijdag 11 mei 2018 @ 23:04:
[...]
VI heeft het over Saudie Arabië. Hebben die hun topografie niet gedaan?
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Zat er al jaren aan te komen dus niet echt een verrassing en met het wanbeleid is het ook gewoon verdient.
De schulden gaan al jaren omhoog, er word al jaren niet geleerd van de fouten en nu degraderen ze met een schuld van over de 100mln.
edit:
Feyenoord zat min of meer op dezelfde route maar daar heeft men door de zure appel gebeten en ingegrepen.
Bij HSV dachten ze het op te lossen door nog meer geld uit te geven dat er niet was.
[ Voor 21% gewijzigd door Deadsy op 12-05-2018 18:34 ]
100% ideeënarmoede, 100% van hockey gekopieerd.
Maar dat die duurbetaalde profs straks bij wijze van spreken nog maar 2 x 30 zuivere speeltijd spelen, terwijl hockeyers 2 x 35 spelen (hoofdklasse KNHB, hoogste niveau hockey dat er te vinden is)...
Mijn grootste grief:
I call BS. Uiteraard is de FIFA de grootste rem op elke vorm van innovatie geweest (onder Blatter), maar kom nou niet aan met die overdreven vernieuwingsdrift en met name de claim dat je er zoveel aan gedaan hebt...'KNVB staat open voor innovaties'
De Wedstrijd van de Toekomst is een initiatief van de Jupiler League, dat wordt gesteund door de KNVB. "Het Nederlands voetbal en de KNVB hebben altijd open gestaan voor innovaties", zegt Gijs de Jong, secretaris-generaal op de website van de bond. "Als we het voetbal op lange termijn leuk willen houden voor onze kinderen, moeten we wel kijken naar vernieuwingen."
Of je hebt slecht gelobbied, of misschien klopt er niet veel van die claim.
[ Voor 48% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2018 12:39 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen toch? Ik zie het probleem niet.Ramzzz schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:32:
Gisteren een tijdje naar zitten kijken: https://nos.nl/artikel/22...egen-fortuna-sittard.html?
Maar dat die duurbetaalde profs straks bij wijze van spreke nog maar 2 x 30 zuivere speeltijd spelen, terwijl hockeyers 2 x 35 spelen (hoofdklasse KNHB, hoogste niveau hockey dat er te vinden is)...
Mijn gootste grief:
[...]
I call BS. Uiteraard is de FIFA de grootste rem op elke vorm van innovatie geweest (onder Blatter), maar kom nou niet aan met die overdreven vernieuwingsdrift en met name de claim dat je er zoveel aan gedaan hebt...
Mijn mening: HSV
Met het beleid van de afgelopen jaren verdien je niet anders dan dit.
Groot voorstander van zuivere speeltijd, verban je gelijk het tijdrekken en rollebollen op de grond om tijd te winnenRamzzz schreef op zondag 13 mei 2018 @ 11:32:
Gisteren een tijdje naar zitten kijken: https://nos.nl/artikel/22...egen-fortuna-sittard.html?
Maar dat die duurbetaalde profs straks bij wijze van spreken nog maar 2 x 30 zuivere speeltijd spelen, terwijl hockeyers 2 x 35 spelen (hoofdklasse KNHB, hoogste niveau hockey dat er te vinden is)...
Mijn grootste grief:
[...]
I call BS. Uiteraard is de FIFA de grootste rem op elke vorm van innovatie geweest (onder Blatter), maar kom nou niet aan met die overdreven vernieuwingsdrift en met name de claim dat je er zoveel aan gedaan hebt...
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik ben juist zeer verguld met het feit dat er ein-de-lijk iets lijkt te kunnen gaan gebeuren.toolkist schreef op zondag 13 mei 2018 @ 12:14:
[...]
Beter goed gekopieerd dan slecht verzonnen toch? Ik zie het probleem niet.
Alleen de manier waarop het nu wordt gebracht i ook 100% pronken met andermans veren.
En misschien ook wel too little, too late.
Na de aaneenschakeling van drogredenen, halve waarheden en hele leugens, waarmee de voetbalwereld de afgelopen decennia de wereld bestookte om de innovatie juist enorm tegen te houden, is deze houding - "kijk ons eens innoveren in onze eigen reet steken" - wat mij betreft stuitend.
Maar, nogmaals, goed dat er iets zou kunnen gaan gebeuren.
Kunstgras weg uit de stadions - dat was voor hockey een zegen (kleine bal, relatief hard 'biljartlaken' ideaal), voor voetbal duidelijk niet.
Verder, ga vooral door met hockey kopiëren!
Spelregelinnovatie doorzetten, en doorlopend innoveren *:
- doellijntechnologie standaard in nationale topcompetities en Europees / internationaal
 - 2 scheidsrechters (zien meer, kunnen elkaar aanvullen)
 - buitenspel afschaffen (zou ook een zegen zijn, de meest controversiële regel in de sport, de mythe van de lurkende spits naast de keeper is echt bullshit - zie het hockey)
 - videoref standaard in de nationale topcompetities en Europees / internationaal (ook voor aansmeeracties, en overige simulaties, zoals schwalbes)
 - persoonlijke straffen: strafbankje - groene kaart (2 tijdstraf), gele kaart (5 min tijdstraf), strafverzwaring (10 min) voor fysieke overtredingen
 - nettotijd (al dat tijdrekken is dan zinloos)
 - doorlopend ('rollend') wisselen mogelijk maken (en in bepaalde situaties verbieden, zoals penalties, de laatste 10 minuten, behoudens reële fysieke blessures, door een neutrale fysioloog laten beoordelen)

Exact.Martinusz schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:10:
[...]
Groot voorstander van zuivere speeltijd, verban je gelijk het tijdrekken en rollebollen op de grond om tijd te winnen
* Hockey is constant aan het innoveren, en schaft verkeerde regelwijzigingen na bewezen falen ook weer af. En de meeste zijn echt prima wijzigingen gebleken.
De geschiedenis heeft het ongelijk van die houding al lang bewezen.Sjah schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:11:
Groot tegenstander van veel vertechnisering vh voetbal, het moet wel charmant blijven.
- Was het bijvoorbeeld zo charmant, dat Engeland in '66 het WK won zonder de winnende te scoren?
 - Het aantal ten onrechte goed- of afgekeurde doelpunten door buitenspel of niet, of door wel/niet toegekende penalties of vrije trappen (na schwalbes of juist niet)
 - Handsballen die doelpunten opleverden of voorkwamen (bijv. Thierry Henry, Maradona)

Nederland had, met de juiste spelregelwijzigingen* waarschijnlijk al zeker 3x een WK gewonnen.
[ Voor 25% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2018 13:27 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat Duitsland niet won, vond ik al genoeg reden voor juichen...in 66.[b][message=55182477,noline]Ramzzz schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:1
[...]
De geschiedenis heeft het ongelijk van die houding al lang bewezen.En het voetbal kent ook spijtoptant-momenten: Iedereen was na de eerste keer 'golden goal' (finale Duitsland-Tjechië, EK '96) er direct klaar mee, totale desillusie.
- Was het bijvoorbeeld zo charmant, dat Engeland in '66 het WK won zonder de winnende te scoren?
 - Het aantal ten onrechte goed- of afgekeurde doelpunten door buitenspel of niet, of door wel/niet toegekende penalties of vrije trappen (na schwalbes of juist niet)
 - Handsballen die doelpunten opleverden of voorkwamen (bijv. Thierry Henry, Maradona)

Nederland had, met de juiste spelregelwijzigingen* waarschijnlijk al zeker 3x een WK gewonnen.
spoiler:* Duitsland mag niet meedoen!
Die Maradonna handsbal, was charmant.
Die Schwalbe in de wk74 finale was kloten, maar heb jij garantie dat een videoscheids het had gezien?
Nee, maar terzake, waar ik grote twijfel bij heb is de zuivere speeltijd garanderen, dat gaat ten koste vh vloebaar verlopen van een speelhelft, en maakt het brokkelig, en we gaan letten op bijzaken.
Dat is juist nu de bron van alle ellende, schwalbes, tijdrekken, naai-acties, etc. is de dood voor het voetbal.Sjah schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:37:
[...]
Dat Duitsland niet won, vond ik al genoeg reden voor juichen...in 66.
Die Maradonna handsbal, was charmant.
Die Schwalbe in de wk74 finale was kloten, maar heb jij garantie dat een videoscheids het had gezien?
Nee, maar terzake, waar ik grote twijfel bij heb is de zuivere speeltijd garanderen, dat gaat ten koste vh vloebaar verlopen van een speelhelft, en maakt het brokkelig, en we gaan letten op bijzaken.
En laten we het grenzeloze, onterechte conservatisme dan ook niet vergeten.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2018 13:40 ]
Ja, bredere inzet van de videoref, dus ook bij niet gegeven gele kaart, vrije trap, etc. Soort hawk eye systeem als bij tennis.Ramzzz schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:16:
[...]
Ik ben juist zeer verguld met het feit dat er ein-de-lijk iets lijkt te kunnen gaan gebeuren.
Alleen de manier waarop het nu wordt gebracht i ook 100% pronken met andermans veren.
En misschien ook wel too little, too late.
Na de aaneenschakeling van drogredenen, halve waarheden en hele leugens, waarmee de voetbalwereld de afgelopen decennia de wereld bestookte om de innovatie juist enorm tegen te houden, is deze houding - "kijk ons eens innoveren in onze eigen reet steken" - wat mij betreft stuitend.
Maar, nogmaals, goed dat er iets zou kunnen gaan gebeuren.
Kunstgras weg uit de stadions - dat was voor hockey een zegen (kleine bal, relatief hard 'biljartlaken' ideaal), voor voetbal duidelijk niet.
Verder, ga vooral door met hockey kopiëren!
Spelregelinnovatie doorzetten, en doorlopend innoveren *:Ben ik nog iets vergeten?
- doellijntechnologie standaard in nationale topcompetities en Europees / internationaal
 - 2 scheidsrechters (zien meer, kunnen elkaar aanvullen)
 - buitenspel afschaffen (zou ook een zegen zijn, de meest controversiële regel in de sport, de mythe van de lurkende spits naast de keeper is echt bullshit - zie het hockey)
 - videoref standaard in de nationale topcompetities en Europees / internationaal (ook voor aansmeeracties, en overige simulaties, zoals schwalbes)
 - persoonlijke straffen: strafbankje - groene kaart (2 tijdstraf), gele kaart (5 min tijdstraf), strafverzwaring (10 min) voor fysieke overtredingen
 - nettotijd (al dat tijdrekken is dan zinloos)
 - doorlopend ('rollend') wisselen mogelijk maken (en in bepaalde situaties verbieden, zoals penalties, de laatste 10 minuten, behoudens reële fysieke blessures, door een neutrale fysioloog laten beoordelen)

[...]
Exact.
* Hockey is constant aan het innoveren, en schaft verkeerde regelwijzigingen na bewezen falen ook weer af. En de meeste zijn echt prima wijzigingen gebleken.
[...]
De geschiedenis heeft het ongelijk van die houding al lang bewezen.En het voetbal kent ook spijtoptant-momenten: Iedereen was na de eerste keer 'golden goal' (finale Duitsland-Tjechië, EK '96) er direct klaar mee, totale desillusie.

spoiler:* Duitsland mag niet meedoen!
Dit zie ik bij voetbal niet werken. Voetbal is toch een contact sport, in tegenstelling tot hockey.persoonlijke straffen: strafbankje - groene kaart (2 tijdstraf), gele kaart (5 min tijdstraf), strafverzwaring (10 min) voor fysieke overtredingen
Neutrale fysio? Die anderhalve fysio die niet van voetbal houdt bedoel je? ;-)doorlopend ('rollend') wisselen mogelijk maken (en in bepaalde situaties verbieden, zoals penalties, de laatste 10 minuten, behoudens reële fysieke blessures, door een neutrale fysioloog laten beoordelen)
Doorwisselen lijkt me prima. Wat betreft blessure behandelingen, maak er dan 'gewoon doorspelen, behandelen doe je maar tijdens het spel' zoals bij rugby van.
Hoe zie je dat voor je? Iemand anders dan de scheids die bepaalt wat beoordeeld wordt en gewoon de beelden bekijkt terwijl het voetbal door gaat?: Of voor elke eventuele beslissing het spel stil? Het 1e zou misschien kunnen werken, het 2e zeker niet.Joster schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:39:
[...]
Ja, bredere inzet van de videoref, dus ook bij niet gegeven gele kaart, vrije trap, etc. Soort hawk eye systeem als bij tennis.
[ Voor 25% gewijzigd door toolkist op 13-05-2018 13:41 ]
Je begrijpt ook wel dat al die ellebogen, doodschoppen, etc. die niet bestraft worden, juist ook wanneer bestraft een zegen zijn voor de spelers zelf, los van de eerlijkheid van het spel?toolkist schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:40:
[...]
Dit zie ik bij voetbal niet werken. Voetbal is toch een contact sport, in tegenstelling tot hockey.
Fysiek als in 'een beetje duwen', prima, maar het gaat duidelijk veel en veel te ver.
Eén die de reële situatie beoordeelt, in plaats van een gesimuleerde.Neutrale fysio? Die anderhalve fysio die niet van voetbal houdt bedoel je? ;-)
Doorwisselen lijkt me prima. Wat betreft blessure behandelingen, maak er dan 'gewoon doorspelen, behandelen doe je maar tijdens het spel' zoals bij rugby van.
Zoals in het hockey. In het hockey is het ook nog niet perfect. De videoref zou in moeten kunnen breken in de spelsituatie, waar de scheidsen een eventuele kwestie nog niet hebben gezien.Hoe zie je dat voor je? Iemand anders dan de scheids die bepaalt wat beoordeeld wordt en gewoon de beelden bekijkt terwijl het voetbal door gaat?: Of voor elke eventuele beslissing het spel stil? Het 1e zou misschien kunnen werken, het 2e zeker niet.
Gisteren tijdens de 2e finale (best of 3), werd er door een speelster van Amsterdam een actie gemaakt die tot direct rood (videoref / TV-beelden) had moeten leiden, twee speelsters van beide teams gingen naar de grond, en de stick van deze speelster maaide volstrekt onnodig snoeihard over de tegenstander heen, levensgevaarlijk... er werd niets gedaan...
Dat had echt wel gemoeten, een stick is een potentieel moordwapen.
[ Voor 30% gewijzigd door Ramzzz op 13-05-2018 14:04 ]
'Ik hoop dat die gekken promoveren'Sjah schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:00:
Superboeren gaan hard.
Een voet/hand is ook een potentieel moordwapen...Ramzzz schreef op zondag 13 mei 2018 @ 14:01:
Dat had echt wel gemoeten, een stick is een potentieel moordwapen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
alles kan off-topic
Niet gelukt, de tweede helft houdt Emmen de boel dan wel weer dicht.
[ Voor 29% gewijzigd door dutchgio op 13-05-2018 16:30 ]
Geen verlenging maar verlies door uit gescoorde doelpunten toch? Niet dat dat er nu nog toe doet overigensdutchgio schreef op zondag 13 mei 2018 @ 15:34:
Toch zonde van die eerste wedstrijd dan voor NEC. Ze moeten er nu nog 1 voor verlenging.
Niet gelukt, de tweede helft houdt Emmen de boel dan wel weer dicht.
Steam ID = Ackerfiets
alles kan off-topic
Wij gaan degraderen...Ankona schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:14:
Gaat Sparta vandaag degraderen? Waarom staat de derde keeper op doel?
Een schandaal dat die erin staat...Yemoke schreef op zondag 13 mei 2018 @ 17:26:
Die keepert, staat die er altijd in?
Ik zit me op te vreten hier...
Verder gunstig nieuws via VI:
Liverpool gaat in de topvier van de Premier League eindigen en doet PSV daarmee een enorm plezier. Omdat Champions League-finalisten Liverpool en Real Madrid allebei al zeker zijn van een Champions League-ticket via de competitie, schuift het ticket van de winnaar door naar Tsjechië. Het ticket voor de play-offs gaar daardoor naar PSV, dat dus een voorronde minder hoeft te spelen en bovendien zeker is van de groepsfase van de Europa League.
[ Voor 42% gewijzigd door Yemoke op 13-05-2018 18:22 ]
Als Advocaat spreekwoordelijk tien jaar ouder word van zulke wedstrijden is ie straks 120
[ Voor 60% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 13-05-2018 18:41 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Dan dit Sparta? Wat een vervelende club is dat zeg. Zouden zich diep moeten schamen over hun vertoonde spel. Maar ja, wat wil met zo’n schijtcoach.Leon Zwiers schreef op zondag 13 mei 2018 @ 18:40:
Sparta komt goed weg. Heb liever hen dan Dordt tbh.
Tja, Dordrecht was rechterrijtje JL. Dat die hier uberhaupt staan is al een dikke schande van de KNVB. Maar goed, Sparta door.lateef schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:15:
[...]
Dan dit Sparta? Wat een vervelende club is dat zeg. Zouden zich diep moeten schamen over hun vertoonde spel. Maar ja, wat wil met zo’n schijtcoach.
Die arme Dick... Die heeft heel veel meegemaakt inmiddels met Sparta 😇
Waarom een schande van de KNVB??Leon Zwiers schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:22:
[...]
Tja, Dordrecht was rechterrijtje JL. Dat die hier uberhaupt staan is al een dikke schande van de KNVB. Maar goed, Sparta door.
Ik ben een Dordtenaar, maar absoluut geen FC Dordrecht fan. Maar als FC Dordrecht een periode pakt, dan is dat toch niet de schuld van de KNVB?
Dat Dordt met heel veel geluk de periode gepakt hebben klopt volledig. Ook dat ze helemaal niets te zoeken hebben in de Eredivisie. Maar daar heeft de KNVB toch geen schuld aan?
[ Voor 7% gewijzigd door nocalimero op 13-05-2018 20:19 ]
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Tuurlijk wel. Het is belachelijk periodetitels mee te laten doen aan de play-offs. Net zoals voor de EU play-offs moet dat gewoon n.a.v. de ranglijst zijn.nocalimero schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:18:
[...]
Waarom een schande van de KNVB??
Ik ben een Dordtenaar, maar absoluut geen FC Dordrecht fan. Maar als FC Dordrecht een periode pakt, dan is dat toch niet de schuld van de KNVB?Dat is de schuld van de overige Jupiler League clubs. Die hadden het beter moeten doen.
Dat Dordt met heel veel geluk de periode gepakt hebben klopt volledig. Ook dat ze helemaal niets te zoeken hebben in de Eredivisie. Maar daar heeft de KNVB toch geen schuld aan?
De nr 14 van de ED doet toch ook niet mee aan de play-offs voor EU voetbal? Want dat zou nergens op slaan, net zoals hoe het nu met de promotie/degradatie gaat, want als je de rechterrijtjeclubs van de JL mee laat doen aan de play-offs voor ED moet je dat in de ED ook doen met de EU play-offs.
Ja ja. Eerst was Dordrecht de angstgegner omdat door altijd vol gas tegen Sparta gaan, maar nu is ineens Emmen toch enger. Beetje indekken?Vlassie1980 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 19:35:
Laat dit een waarschuwing zijn, Emmen is toch wel beter als Dordrecht dus dat gaat lastig worden.
Die arme Dick... Die heeft heel veel meegemaakt inmiddels met Sparta 😇
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II 
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
NEC stond nog hoog op de ranglijst. Dus prima dat die erin zaten. Zowieso slaan die periodetitels nergens op.Gonadan schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:31:
Klaag dan over NEC. Die hebben een periodetitel omdat Ajax hem niet mocht krijgen.
[...]
Ja ja. Eerst was Dordrecht de angstgegner omdat door altijd vol gas tegen Sparta gaan, maar nu is ineens Emmen toch enger. Beetje indekken?
Also: Lol Jurjus. Wat een keepertje toch. Zou Almere het dan gaan flikken?
[ Voor 7% gewijzigd door LZ86 op 13-05-2018 20:33 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Misschien is er een regel dat er maar 1 club uit zuid limburg in de eredivisie mag.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:33:
Roda doet erg zijn best te verliezen lijkt wel
Scheelt weer een dikke trip naar Limbombe.
Hebben het geloof ik sinds kort verbannen.Leon Zwiers schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:34:
Heeft Almere kunstgras? If not, hup Almere!
Scheelt weer een dikke trip naar Limbombe.
De statistiek zit de ED clubs zeker niet mee , vaker beide nog gedegradeerd dan beide weten te handhaven.Deadsy schreef op zondag 13 mei 2018 @ 20:34:
[...]
Misschien is er een regel dat er maar 1 club uit zuid limburg in de eredivisie mag.
Welzeker! De belangrijkste zelfs.
Bij alle volwassen sporten kan je gewoon meteen gaan zitten als je niet in subtiel ABN met de scheidsrechter kunt communiceren. Dat mis ik ook nog bij het voetbal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoeven ze ook niet als ze tegen De Graafschap spelen.toolkist schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:10:
[...]
Àlleen zie ik Almere niet 1-2-3 winnen van Emmen
alles kan off-topic
Oh, naja daar zie ik ze ook niet zomaar van winnen.Ankona schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:11:
[...]
Hoeven ze ook niet als ze tegen De Graafschap spelen.
Ik ook niet, maar Roda is een bij elkaar gekocht buitenlands geld clubje op kunstgras. Daar mag Almere vandaag dus wel van winnen. (Voetballend zijn ze minder maar ze spelen met veel meer inzet)toolkist schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:12:
[...]
Oh, naja daar zie ik ze ook niet zomaar van winnen.
alles kan off-topic
Tja, that goes without sayin'.Gonadan schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:00:
[...]
Welzeker! De belangrijkste zelfs.
Bij alle volwassen sporten kan je gewoon meteen gaan zitten als je niet in subtiel ABN met de scheidsrechter kunt communiceren. Dat mis ik ook nog bij het voetbal.
Het is sowieso alles of niets... Roda blijft of degradeert, easy as that.
Volgende nietszeggende song:
Roda JC / Almere olee olee
Of... de bal is rond owee owee owaa
Tijd dat deze nepclub naar de tweede bundesliga gaat met hun door criminee geld betaalde vreemdelingen legioen...
In die zin is elke vorm van aanmoedigen zinloos, je weet toch wel dat je supporters hopen dat je wint.Typhone schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:40:
Wat een achterlijke song is dat “alles of niets” toch als je er over nadenkt...
Het is sowieso alles of niets... Roda blijft of degradeert, easy as that.
Volgende nietszeggende song:
Roda JC / Almere olee olee
Of... de bal is rond owee owee owaa
Tijd dat deze nepclub naar de tweede bundesliga gaat met hun door criminee geld betaalde vreemdelingen legioen...
alles kan off-topic
Vast een netje uien schillen om op te sturen naar onze zuiderburenAnkona schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:43:
afgelopen
Die mag je dan de hele wereld over sturen voor dat bij elkaar gekochten vreemdelingen legioen.HanG-BuiK-ZwijN schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:45:
[...]
Vast een netje uien schillen om op te sturen naar onze zuiderburen
alles kan off-topic
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Die knuppels hoef ik niet te zien. En als we ze zien hoop ik dat we even iets rechtzetten. Uit en thuis. Feyenoord 2 so to speak!St@m schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:50:
Blij dat Roda eruit is maar die nep-Amsterdammers hoeven er ook niet in. Hup Superboeren!
Nu alweer tegen de Graafschap, laatste keer in de laatste ronde ook een horde teveel. Toen ook de eredivisieploeg uitgeschakeld(?) ...
Almere == alleen maar tuig || mensen die proberen te praten met een Amsterdams accent.apis29 schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:55:
Oh ik dacht dat de echte Amsterdammers niet meer in Amsterdam woonden?
Nu alweer tegen de Graafschap, laatste keer in de laatste ronde ook een horde teveel. Toen ook de eredivisieploeg uitgeschakeld(?) ...
Brrr.. Wat een pauperbende is dat.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Ja het volk wat er woont is veelal gajes hehe.St@m schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:58:
[...]
Almere == alleen maar tuig || mensen die proberen te praten met een Amsterdams accent.
Mooi affiche komende jaar: Roda JC - FC Twente in de Jupiler League
Doe daar nog NEC, De Graafschap en Sparta bij en je vraagt je af wat andere teams nog in de ED zoeken.Typhone schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:01:
[...]
Ja het volk wat er woont is veelal gajes hehe.
Mooi affiche komende jaar: Roda JC - FC Twente in de Jupiler League
alles kan off-topic
Bewijzen dat met 14 teams een Eredivisie draaien beter is. De Jong teams eruit en degradatie invoeren in de JL.Ankona schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:06:
[...]
Doe daar nog NEC, De Graafschap en Sparta bij en je vraagt je af wat andere teams nog in de ED zoeken.
Roda heeft een begroting welke een stuk groter is dan die van VVV en ongeveer gelijk aan PEC. En Twente, nja dat weten we nu wel.
Hetzelfde in Duitsland met bv HSV.
Hoe flikken ze dat. Zijn het gewoon 1 of 2 mensen die wat aan klooien of is gewoon de hele top een groepje omhoog gevallen amateurs.
Of hebben ze bij VVV en PEC gewoon mazzel, of zijn ze gewoon goed bezig?
Maar inderdaad, Zwolle is een zeer goed voorbeeld van goed beleid. Net als bijvoorbeeld Heracles.
VVV heeft nauwelijks punten meer gepakt sinds de winterstop, dat kan gewoon een soort Cambuur worden, 1 a 2 jaar leuk meedraaien en dan weer eruit. 2e jaar als promovendus is altijd lastiger, in het eerste jaar zit je nog in een flow. Dus VVV is een minder goed voorbeeld, eerst maar es 5 a 6 jaar achter elkaar zien.
Verder is er dan ook nog een stuk verwachtingspatroon, druk bij Twente en in mindere mate Roda is hoger.
Excelsior weer bijzonder knap in dit kader, laagste begroting en gewoon weer veilig spelen. Ook daar is minder druk btw, als zij degraderen is er weinig tot niks aan de hand. Ze hebben al een kleine huishouding, dat scheelt.
[ Voor 20% gewijzigd door FreakNL op 13-05-2018 23:40 ]
HSV heeft de dans al wat jaren echt ontsprongen en daar gaat nu bruut gesaneerd moeten worden. De tweede Bundesliga is iets heel anders dan de Bundesliga in die zin dat je er maar weinig rommel tussen hebt zitten en het verschil tussen boven en onder niet zo groot is. Teams daarin zijn allemaal Duitse vechtmachines. Voorbeeldje: Fortuna Düsseldorf (promotie) komt even naar de Bundesliga...met een stadion net zo groot als de Arena. Nürnberg idem dito: 48.000 zitplaatsen.Deadsy schreef op zondag 13 mei 2018 @ 22:36:
Als je kijkt naar de begroting van Twente maar ook Roda en dan kijkt naar die van PEC een VVV dan is het toch een absurd wanbeleid bij die twee.
Roda heeft een begroting welke een stuk groter is dan die van VVV en ongeveer gelijk aan PEC. En Twente, nja dat weten we nu wel.
Hetzelfde in Duitsland met bv HSV.
Hoe flikken ze dat. Zijn het gewoon 1 of 2 mensen die wat aan klooien of is gewoon de hele top een groepje omhoog gevallen amateurs.
Of hebben ze bij VVV en PEC gewoon mazzel, of zijn ze gewoon goed bezig?
Dat plaatst Roda JC en FC Twente toch wel in een ander perspectief. Die zouden oppermachtig er doorheen moeten wandelen (idem NEC trouwens...).
St@m schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:50:
Blij dat Roda eruit is maar die nep-Amsterdammers hoeven er ook niet in. Hup Superboeren!
St@m schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:58:
[...]
Almere == alleen maar tuig || mensen die proberen te praten met een Amsterdams accent.
Wat een haat naar Almere, en waarom? Ik weet dat Almere een imagoprobleem heeft, maar zoveel is er echt niet mis mee hoor. Wie denkt dat er in Almere alleen 'nep-Amsterdammers' (whatever that may be) wonen, het alleen bestaat uit kale, eentonige nieuwbouwwijken en er geen reet te doen is, die is echt blijven hangen in de de jaren 90 van de vorige eeuw. En ja, in Almere wonen inderdaad ook paupers/tuig, maar noem mij eens een andere stad (nee, geen discussie over stadsrechten aub) van 200k inwoners of groter waar je dat probleem niet hebt? Ik woon er al 38 jaar prima in elk geval en ik pas alles behalve in het Tokkie plaatje.
</verdedigjewoonplaats>
Nou heb ik niks met Almere City, Ajax is mijn club, maar ik gun ze best een promotie. Wat betreft de Graafschap deel ik mijn gevoel namelijk met Sjaak Swart
Het voetbal wat je moet spelen als je onderin de Eredivisie speelt is heel anders dan als bovenin de Eerstedivisie speelt. In plaats van elke wedstrijd de onderliggende partij te zijn die vooral countert en tegenhoudt moet je ineens gaan domineren en vroeg druk zetten. Waar tegenstanders je dit seizoen misschien onderschatten komen ze volgend seizoen allemaal super gemotiveerd om eens wat te laten zien tegen zo'n grote rijke club.Typhone schreef op maandag 14 mei 2018 @ 07:57:
Dat plaatst Roda JC en FC Twente toch wel in een ander perspectief. Die zouden oppermachtig er doorheen moeten wandelen (idem NEC trouwens...).
Als degradant moet je ineens een heel ander spelletje gaat spelen, dat valt niet mee zelfs als je relatief rijk bent. Het komt niet heel vaak voor dat een degradant gelijk weer promoveert, vaak hebben ze wel even nodig om zich weer op te richten.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het achterland van Twente is vele malen dunner en kleiner dan dat van de grote 3 in Nederland. Daarnaast is dit achterland geen hele cirkel om Enschede, maar door de nabijheid van de Duitse grens slechts een halve cirkel. Momenteel staat Ajax op plaats 31, PSV op 40 en Feyenoord op 68 op de Europese ranglijst. AZ staat 58e.
Nu stonden we er na de landstitel van Twente in 2010 iets beter voor (PSV 22e, Ajax 35e, Twente 36e, AZ 49e, Heerenveen 93e), maar ook dan is het volstrekt onrealistisch om te denken dat je van Twente een steady Top-25 speler zou kunnen maken. De enige club die daar op dat moment stond was PSV, die van 2000 tot dan 7 keer kampien en 2 keer tweede was geworden.
Tot en met de landstitel voerde Twente een goed en gezond beleid. Slimme aankopen, een goede opleiding. Maar daarna ging het mis. Om de (onmogelijke) stap te maken die men voor ogen had werden enorme risico's aangegaan. Het was wellicht nog iets langer goed gegaan als Twente het jaar erna weer kampioen was geworden (wat op een haar na misging), maar het zou slechts uitstel van executie zijn geweest.
Het maximale waar Twente met normaal (slim) beleid normaal gesproken aanspraak op kan maken is de bovenkant van de subtop in Nederland. Tezamen met AZ zouden ze na de grote 3 de sterkste subtoppers van Nederland kunnen zijn. Met wie weet af en toe een 3e of 2e plaats. En wellicht eens in de 20 jaar een landskampioenschap.
Maar dat is allemaal weggegooid in het najagen van een onmogelijke droom. En nu is (bijna) alles kapot. De balans is kapot, het imago is naar de kloten.
Hoe nu verder? Veruit de hoogste begroting van de Jupiler League? Leuk, maar je hebt er geen fluit aan als je kosten nog hoger zijn dan die begroting.
Twente zal haar wonden moeten likken en zichzelf langzaam moeten herpakken. Je sterke punten benutten (groot stadion, relatief veel bezoekers, relatief veel sponsoren) en langzaam de boel weer repareren. Een stabiele ploeg opbouwen die binnen 2 à 3 jaar weet te promoveren (heb niet het gevoel dat dit volgend jaar gaat lukken), om daarna weer langzaam richting de subtop van Nederland te gaan. Maar dat proces kan wel 10-15 jaar duren.
Na de degradatie in 1984 en aansluitende promotie het jaar erop meldde Twente zich vrij snel weer bij de subtop (3 jaar achter elkaar 3e in 88, 89 en 90), maar ik denk niet dat dat nu zo makkelijk gaat als toen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Almere is eigenlijk net als Skoda. Heeft geen imago en status maar biedt een prima kwaliteit en ongekende ruimte voor je geld. Rationele keus dus.Jorizzz schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:05:
[...]
[...]
[...]
Wat een haat naar Almere, en waarom? Ik weet dat Almere een imagoprobleem heeft, maar zoveel is er echt niet mis mee hoor. Wie denkt dat er in Almere alleen 'nep-Amsterdammers' (whatever that may be) wonen, het alleen bestaat uit kale, eentonige nieuwbouwwijken en er geen reet te doen is, die is echt blijven hangen in de de jaren 90 van de vorige eeuw. En ja, in Almere wonen inderdaad ook paupers/tuig, maar noem mij eens een andere stad (nee, geen discussie over stadsrechten aub) van 200k inwoners of groter waar je dat probleem niet hebt? Ik woon er al 38 jaar prima in elk geval en ik pas alles behalve in het Tokkie plaatje.
</verdedigjewoonplaats>
Nou heb ik niks met Almere City, Ajax is mijn club, maar ik gun ze best een promotie. Wat betreft de Graafschap deel ik mijn gevoel namelijk met Sjaak SwartDat Almere dan een pijnlijk en kansloos jaar tegemoet gaat, met vrijwel zekere degradatie, dat lijkt me overigens duidelijk.
Snap ook helemaal niets van de haat. (wist niet eens dat die bestond) Eigenlijk vind ik Almere City wel een sympathiek clubje, weer eens iets anders dan een Telstar of Cambuur dat het een jaartje wil proberen op een te hoog niveau.
alles kan off-topic
Zeiss Distagon 21 f/2.8
St@m schreef op zondag 13 mei 2018 @ 21:50:
Ben toch wel benieuwd hoe de loyaliteit naar Ajax zal zijn als Almere echt een stap zet en promoveert (en er in blijft). Ik meen mij te herinneren dat ik ooit een docu op TV had gezien over toen nog Omniworld en wat de ambities waren. Allemaal oud Amsterdammers die hun hele leven voor Ajax waren geweest maar met Omniworld de concurrentie wilde aangaan (op lange termijn natuurlijk). Ik heb in Almere gewerkt en ik denk dat 99% van de bewoners voor Ajax waren. Het zit zo dicht op elkaar geografisch gezien.Jorizzz schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:05:
Wie denkt dat er in Almere alleen 'nep-Amsterdammers' (whatever that may be) wonen, het alleen bestaat uit kale, eentonige nieuwbouwwijken en er geen reet te doen is, die is echt blijven hangen in de de jaren 90 van de vorige eeuw. En ja, in Almere wonen inderdaad ook paupers/tuig, maar noem mij eens een andere stad (nee, geen discussie over stadsrechten aub) van 200k inwoners of groter waar je dat probleem niet hebt? Ik woon er al 38 jaar prima in elk geval en ik pas alles behalve in het Tokkie plaatje.
</verdedigjewoonplaats>
Nou heb ik niks met Almere City, Ajax is mijn club, maar ik gun ze best een promotie. Wat betreft de Graafschap deel ik mijn gevoel namelijk met Sjaak SwartDat Almere dan een pijnlijk en kansloos jaar tegemoet gaat, met vrijwel zekere degradatie, dat lijkt me overigens duidelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door rikoos op 14-05-2018 11:09 ]
alles kan off-topic
De Kuip stroomt langzaam steeds leger en andere Rotterdamse stadions steeds voller.Ankona schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:11:
Vraag eens in Rotterdam hoe ze dat oplossen met 3 ED clubs binnen de stad.
Ik weet nog dat een jaar geleden Excelsior een propvol stadion had en dat het dankzij die massieve, overweldigende steun van Feyenoord wist te winnen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Als de supporter van Excelsior een vriend extra meeneemt zit het al propvoldvdkiwi schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:15:
[...]
De Kuip stroomt langzaam steeds leger en andere Rotterdamse stadions steeds voller.
Ik weet nog dat een jaar geleden Excelsior een propvol stadion had en dat het dankzij die massieve, overweldigende steun van Feyenoord wist te winnen
alles kan off-topic
Dan zitten er 20 man in het stadionAnkona schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:23:
[...]
Als de supporter van Excelsior een vriend extra meeneemt zit het al propvol
Daar dromen ze in Arnhem van! (uitvak niet meegeteld)
alles kan off-topic
Nep Amsterdammer!Jorizzz schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:05:
[...]
Nou heb ik niks met Almere City, Ajax is mijn club,
FCG
Ik kan me überhaupt niet echt voorstellen dat als je al je hele leven voor een bepaalde club bent, dat je dan ineens voor een andere club wordt...rikoos schreef op maandag 14 mei 2018 @ 11:09:
[...]
[...]
Ben toch wel benieuwd hoe de loyaliteit naar Ajax zal zijn als Almere echt een stap zet en promoveert (en er in blijft). Ik meen mij te herinneren dat ik ooit een docu op TV had gezien over toen nog Omniworld en wat de ambities waren. Allemaal oud Amsterdammers die hun hele leven voor Ajax waren geweest maar met Omniworld de concurrentie wilde aangaan (op lange termijn natuurlijk). Ik heb in Almere gewerkt en ik denk dat 99% van de bewoners voor Ajax waren. Het zit zo dicht op elkaar geografisch gezien.
Hahaha, ik zat er al op te wachten
Maar ik pretendeer nergens een Amsterdammer te zijn (al ben ik dat (surprise, surprise) wel van geboorte). Hooguit zou je dan iets kunnen zeggen over het feit dat ik niet voor Almere City ben
Beter idee: Twente gaat failliet na al dat list en bedrog (en het gezeik van de afgelopen weken) omdat ze er dus niks van geleerd hebben en dan zijn we er lekker vanafalexbl69 schreef op maandag 14 mei 2018 @ 09:24:
Bij Twente is het ze (maar dan vooral bij Munsterman cs) na de landstitel in de bol geslagen. Kan me herinneren dat ze de ambitie hadden dat ze van de club een vaste top-25 speler in Europa wilden maken. Iedereen met een beetje gezond verstand weet dat dit waanzin is.
Het achterland van Twente is vele malen dunner en kleiner dan dat van de grote 3 in Nederland. Daarnaast is dit achterland geen hele cirkel om Enschede, maar door de nabijheid van de Duitse grens slechts een halve cirkel. Momenteel staat Ajax op plaats 31, PSV op 40 en Feyenoord op 68 op de Europese ranglijst. AZ staat 58e.
Nu stonden we er na de landstitel van Twente in 2010 iets beter voor (PSV 22e, Ajax 35e, Twente 36e, AZ 49e, Heerenveen 93e), maar ook dan is het volstrekt onrealistisch om te denken dat je van Twente een steady Top-25 speler zou kunnen maken. De enige club die daar op dat moment stond was PSV, die van 2000 tot dan 7 keer kampien en 2 keer tweede was geworden.
Tot en met de landstitel voerde Twente een goed en gezond beleid. Slimme aankopen, een goede opleiding. Maar daarna ging het mis. Om de (onmogelijke) stap te maken die men voor ogen had werden enorme risico's aangegaan. Het was wellicht nog iets langer goed gegaan als Twente het jaar erna weer kampioen was geworden (wat op een haar na misging), maar het zou slechts uitstel van executie zijn geweest.
Het maximale waar Twente met normaal (slim) beleid normaal gesproken aanspraak op kan maken is de bovenkant van de subtop in Nederland. Tezamen met AZ zouden ze na de grote 3 de sterkste subtoppers van Nederland kunnen zijn. Met wie weet af en toe een 3e of 2e plaats. En wellicht eens in de 20 jaar een landskampioenschap.
Maar dat is allemaal weggegooid in het najagen van een onmogelijke droom. En nu is (bijna) alles kapot. De balans is kapot, het imago is naar de kloten.
Hoe nu verder? Veruit de hoogste begroting van de Jupiler League? Leuk, maar je hebt er geen fluit aan als je kosten nog hoger zijn dan die begroting.
Twente zal haar wonden moeten likken en zichzelf langzaam moeten herpakken. Je sterke punten benutten (groot stadion, relatief veel bezoekers, relatief veel sponsoren) en langzaam de boel weer repareren. Een stabiele ploeg opbouwen die binnen 2 à 3 jaar weet te promoveren (heb niet het gevoel dat dit volgend jaar gaat lukken), om daarna weer langzaam richting de subtop van Nederland te gaan. Maar dat proces kan wel 10-15 jaar duren.
Na de degradatie in 1984 en aansluitende promotie het jaar erop melde Twente zich vrij snel weer bij de subtop (3 jaar achter elkaar 3e in 88, 89 en 90), maar ik denk niet dat dat nu zo makkelijk gaat als toen.

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()