Maar het was dan ook geen strafschop. Dus Buffon heeft gewoon gelijk....enkel respect voor die man.
En Vermeer ligt weer in de lappenmand. Misschien was de voorkeur voor Jones toch niet zo heel gek.
alles kan off-topic
Helaas, hij haalt er allerlei dingen bij die er totaal niet bij horen. "Jamaar we hadden er in de heenwedstrijd 1 moeten hebben, dus nu mag je em ook niet geven." "Jamaar het was dubieus en in de 93e minuut"..Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:49:
Maar het was dan ook geen strafschop. Dus Buffon heeft gewoon gelijk....enkel respect voor die man.
En helemaal nergens hoor/lees je " Jamaar als Benatia nou gewoon niet staat te slapen en bij zn man blijft" of "Jamaar als Benatia nou niet met 2 handen vooruit het duel ingaat en de scheids zo alleen al de indruk geeft dat ie die gast in zn rug gaat duwen".
Nu maak je mij wel nieuwsgierig, een factor 4 zelfs, op welke vlakken dan?Typhone schreef op donderdag 12 april 2018 @ 07:05:
Veel haat tegen Ronaldo. Als er iemand zo mag zijn is hij het wel. Factor 4 beter dan Messi en bewijst het ook keer op keer. Jammer dat de FFP regels in Spanje niet gelden.
Ik zou niet de statistieken/prijzen erbij gaan pakken als ik jou was, want dan kun je nog weleens bedrogen uitkomen
Ik ben wel benieuwd of de mensen die dit geen strafschop vinden dat ook zouden vinden als het niet Real was geweest, maar hun eigen favoriete club.
[ Voor 14% gewijzigd door Martinusz op 12-04-2018 10:34 ]
Float like a butterfly, sting like a bee.
Ik vind de prijzen niet zo heel belangrijk. Bij Real Madrid wordt het team niet rondom Ronaldo opgebouwd, bij Barca de afgelopen jaren wel. De statistiek van de goals vanaf de kwartfinale in de CL vond ik ook wel veelzeggend sinds 2014:Martinusz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 10:31:
[...]
Nu maak je mij wel nieuwsgierig, een factor 4 zelfs, op welke vlakken dan?
Ik zou niet de statistieken/prijzen erbij gaan pakken als ik jou was, want dan kun je nog weleens bedrogen uitkomen
Ronaldo: 16
Messi: 0
Waarbij Ronaldo hoogstpersoonlijk meerdere keren verantwoordelijk is geweest voor het verdergaan van Real Madrid. Messi is net zo belangrijk bij Barcelona maar elke keer als Barcelona "sinks without a trace" is Messi vaak ook nergens te vinden. Die Factor 4 is wellicht wat overdreven maar ik heb het idee dat Ronaldo minder afhankelijk voetbalt dan Messi.
Disclaimer: ik moet noch Real Madrid, noch Barcelona. Twee clubs die allang failliet waren geweest naar NL-maatstaven maar zo groot zijn dat ze een eigen CL kunnen oprichten buiten de UEFA en de rest om. Voetballend leuk en aardig maar daar houdt mijn respect op.
Volgens mij had jij je mening al gevormd (geen pingel want Real=bah!) en ging je er toen nog wat feiten omheen verzamelen. Het principe is juist dat je eerst feiten verzamelt en er dan een mening op baseert. Van Buffon kan ik dat nog begrijpen overigens, dit was de laatste kans voor die man en zit natuurlijk vol emotie.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 09:24:
Ik denk dat Buffon het prima verwoordt heeft. De discussie is hier niet of het een strafschop was, maar of je deze diende te geven.
Het was een twijfelgeval, echt niet overduidelijk dat hier een (grove) overtreding gemaakt wordt. De speler gaat voor de bal, heeft deze en raakt de stervende zwaan daarmee ook. Ik denk dat je voor een dergelijke overtreding even vaak wel als niet een strafschop zult zien.
Maar als een ploeg al continue op zoek is naar een strafschop, geen kaarten krijgt voor de schwalbes en het zuigen dan dien je als scheids in de laatste minuut van zo'n wedstrijd hier geen strafschop te geven.
Weer zonde voor het voetbal en alle sympathie die Ronaldo in de uitwedstrijd opwekt door geweldig presteren ben je weer volledig kwijt na zo'n zaadmatch gisteren met dat walgelijke gedrag van hem. Een fenomeen en topatleet, maar heeft totaal geen gunfactor.
"De discussie is hier niet of het een strafschop was, maar of je deze diende te geven."
En vervolgens een heel betoog dat het geen strafschop was.

Die statistiek is natuurlijk een lekker vrij gekozen, komt mij goed uit statistiek daar hebben we niet zoveel aanTyphone schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:35:
[...]
Ik vind de prijzen niet zo heel belangrijk. Bij Real Madrid wordt het team niet rondom Ronaldo opgebouwd, bij Barca de afgelopen jaren wel. De statistiek van de goals vanaf de kwartfinale in de CL vond ik ook wel veelzeggend sinds 2014:
Ronaldo: 16
Messi: 0
Waarbij Ronaldo hoogstpersoonlijk meerdere keren verantwoordelijk is geweest voor het verdergaan van Real Madrid. Messi is net zo belangrijk bij Barcelona maar elke keer als Barcelona "sinks without a trace" is Messi vaak ook nergens te vinden. Die Factor 4 is wellicht wat overdreven maar ik heb het idee dat Ronaldo minder afhankelijk voetbalt dan Messi.
Disclaimer: ik moet noch Real Madrid, noch Barcelona. Twee clubs die allang failliet waren geweest naar NL-maatstaven maar zo groot zijn dat ze een eigen CL kunnen oprichten buiten de UEFA en de rest om. Voetballend leuk en aardig maar daar houdt mijn respect op.
Wat verder opvalt is dat men (jij niet alleen) zegt dat Barcelona helemaal gebouwd is rondom Messi, wat niet het geval is, wel is Messi enorm belangrijk voor het team, maar dat is Ronaldo ook, dat zeg je zelf al dat Real dankzij Ronaldo paar keer verder is gekomen.
Dat Messi een soort van wat vrije rol heeft op het middenveld/aanval, wilt niet zeggen dat het team speciaal gebouwd is om hem heen.
Beide heren hebben bizarre statistieken (meer dan 500 goals en dat soort dingen) en spelen natuurlijk ook wel met de beste medespelers ter wereld, dat maakt alles een stukje makkelijker.
Voor mij is het grote verschil dat Messi meer het talent in de genen heeft zitten en Ronaldo dit heel knap heeft getraind en voor heeft geleefd.
Voor mij persoonlijk mag ik zijn gedrag op het veld niet, zeker na een doelpunt niet waarbij hij soms doet alsof hij een god is (zelfs bij een intikker met fantastisch voorbereidend werk van een teamgenoot) en denkt dat alles alleen maar om hem draait. Maar goed dat is persoonlijke smaak, ik denk dat we voor beide spelers gewoon kunnen zeggen dat het wereld toppers zijn qua prestaties.
Verwijderd
Nee hoor, heb weinig problemen met Real dat is een aanname van jouw kant.Michielgb schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:43:
[...]
Volgens mij had jij je mening al gevormd (geen pingel want Real=bah!) en ging je er toen nog wat feiten omheen verzamelen. Het principe is juist dat je eerst feiten verzamelt en er dan een mening op baseert. Van Buffon kan ik dat nog begrijpen overigens, dit was de laatste kans voor die man en zit natuurlijk vol emotie.
"De discussie is hier niet of het een strafschop was, maar of je deze diende te geven."
En vervolgens een heel betoog dat het geen strafschop was.Als het een strafschop is dan dien je deze te geven, klaar. Ook allerlei randzaken die er niet toe doen. Schwalbes, zuigen, op zoek zijn naar. Je hebt helemaal gelijk, en toen? Gewoon een terechte strafschop.
Als je de nuance niet snapt begrijp ik het wel hoor, in de ideale wereld is het allemaal lekker binair, ja of nee.
Zo ook bij deze discussies altijd.
Zoals ik al schreef geeft het echter veel situaties binnen het voetbal waar je 50 keer die situatie tegenkomt en er 20/80, 40/60 of 50/50 whatever verschillend beoordeeld wordt door 'topscheidsrechters' op het hoogste niveau. En dan spelen er dus wel degelijk allerlei randzaken mee die op papier niet horen te spelen, maar voetbal op papier is ook maar saai.
Jouw hele betoog dat het een terechte strafschop is wordt door honderden mensen bevestigd en ontkend. De ontkenners zijn dan allemaal Real haters, want dat discussieert zo lekker. Bah.
Gewoon een onterechte strafschop.
Beide zijn absolute wereldtop. Wie zou er beter renderen bij een team zoals Ajax?
Ik denk dat je Messi overal neer kunt zetten, die creëert ook vaker zelf zijn doelpunten of geeft assists. Denk dat het moeilijker is om Ronaldo ergens anders te plaatsen, die is in mijn opzicht wat meer afhankelijk van aanvoer van teamgenoten of het type spel (counter). Wellicht dat Ronaldo bij PSV weer meer zou renderen bijvoorbeeld.Typhone schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:55:
[...]
Beide zijn absolute wereldtop. Wie zou er beter renderen bij een team zoals Ajax?
Zo heel gewoon is dat dus schijnbaar niet, anders waren er niet al 50 posts aan gewijd. Ik vind het namelijk gewoon wel een strafschop, omdat Benatia een speler een kopkans ontneemt door onreglementair het duel in te gaan, twee armen vooruit in de rug van Vasquez en hij raakt nergens de bal. Dat is gewoon een overtreding volgens het grote spelregelboek en als dat in de 16 gebeurt is het een strafschop.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:50:
[...]
[verhaal]
Gewoon een onterechte strafschop.
Het enige wat ik van jou tegen kom waarom het er geen zou zijn gaat in op emotie. Het team is al op zoek naar een strafschop en er waren schwalbes gemaakt zijn geen criteria voor het wel of niet geven van een penalty.
Linkje naar het hele incident: https://a.pomfe.co/ouxwy.mp4 Daar kan je ook duidelijk zien dat Benatia niet eens de bal raakt.
Het is wel een verschrikkelijk hypothetische discussie uiteraard maar ik denk dat een Messi bij Ajax al snel zou verzuipen. In elk geval in de grotere wedstrijden. En ik ben geneigd te zeggen dat Ronaldo daar een stuk minder last van zou hebben. Maar dat is puur een gevoel, geen feit.Martinusz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:57:
[...]
Ik denk dat je Messi overal neer kunt zetten, die creëert ook vaker zelf zijn doelpunten of geeft assists. Denk dat het moeilijker is om Ronaldo ergens anders te plaatsen, die is in mijn opzicht wat meer afhankelijk van aanvoer van teamgenoten of het type spel (counter). Wellicht dat Ronaldo bij PSV weer meer zou renderen bijvoorbeeld.
Wat ik wel frappant blijf vinden zijn de lange extra tijden die geteld worden bij met name de Spaanse clubs wanneer ze achterstaan. Barcelona tegen Paris SG staat nog vers op mijn netvlies.
Verwijderd
Dat van die 50 posts bevestigt enkel wat ik al eerder zei.....JanW schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:00:
[...]
Zo heel gewoon is dat dus schijnbaar niet, anders waren er niet al 50 posts aan gewijd. Ik vind het namelijk gewoon wel een strafschop, omdat Benatia een speler een kopkans ontneemt door onreglementair het duel in te gaan, twee armen vooruit in de rug van Vasquez en hij raakt nergens de bal. Dat is gewoon een overtreding volgens het grote spelregelboek en als dat in de 16 gebeurt is het een strafschop.
Het enige wat ik van jou tegen kom waarom het er geen zou zijn gaat in op emotie. Het team is al op zoek naar een strafschop en er waren schwalbes gemaakt zijn geen criteria voor het wel of niet geven van een penalty.
Linkje naar het hele incident: https://a.pomfe.co/ouxwy.mp4 Daar kan je ook duidelijk zien dat Benatia niet eens de bal raakt.
Bedankt voor het linkje, wat je vooral ziet is dat hij met zijn armen de speler niet raakt en deze een schwalbe maakt. Een kopkans vind ik helemaal straf, je ziet dat Vasquez niet eens probeert te koppen, hij is enkel bezig met theatraal neer te gaan. Met die bal had hij nooit meer mee kunnen doen, dat wist hij en daar handelde hij naar. Geel voor Vasquez zeg ik dan.
Hij ziet Benatia niet eens aankomen, hoe kan je daar dan al op anticiperen?Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:26:
[...]
Dat van die 50 posts bevestigt enkel wat ik al eerder zei.....
Bedankt voor het linkje, wat je vooral ziet is dat hij met zijn armen de speler niet raakt en deze een schwalbe maakt. Een kopkans vind ik helemaal straf, je ziet dat Vasquez niet eens probeert te koppen, hij is enkel bezig met theatraal neer te gaan. Met die bal had hij nooit meer mee kunnen doen, dat wist hij en daar handelde hij naar. Geel voor Vasquez zeg ik dan.
Het blijft bizar hoe verschillend we iets kunnen zien.
Verwijderd
Lol je durft daadwerkelijk te beweren dat je een man in je rug niet ziet of voelt aankomen? Zeker als je getraind bent om neer te gaan? Geloof maar dat dit allemaal precies zo uitgepakt heeft voor Vasquez als hij wilde.Michielgb schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:32:
[...]
Hij ziet Benatia niet eens aankomen, hoe kan je daar dan al op anticiperen?
Het blijft bizar hoe verschillend we iets kunnen zien.
Ik vind het helemaal niet bizar, 90% van de discussies in dit topic gaan daarover.
Mensen die het geen strafschop vinden zijn duidelijk bevooroordeeld. Mede door de afgunst voor Real Madrid en dergelijke clubs wat al weken doorsijpelt in dit topic. Wat overigens niet vermeld wordt is hoe Ronaldo boven die verdediger uit torent waardoor die kans ontstaat.JanW schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:00:
[...]
Jammer joh underdog-liefhebbers, zo is het leven.
Samen met Luuk de Jong... zou een mooi duo zijnMartinusz schreef op donderdag 12 april 2018 @ 11:57:
Wellicht dat Ronaldo bij PSV weer meer zou renderen bijvoorbeeld.
Meer vallen dan opstaan, zuur en huilerig kijken kunnen ze beiden ook prima
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Ik was gister voor Juve (vooral vanwege Buffon eigenlijk) en ik vond het ontzettend lullig voor ze, maar het was toch echt een duidelijke penalty. Benatia probeert de bal te spelen, maar mist deze en brengt Vázquez uit balans. En op het ontnemen van een scoringskans door middel van een overtreding in het 16 meter gebied staat een penalty, zo simpel is het.
Waarbij het verder opviel dat Benatia zijn (2e) gele kaart niet kreeg.
Benatia was heel even zijn man kwijt, dat bleek een cruciale fout na die geweldige kopbal van Ronaldo.
Ronaldo die inderdaad vooral opviel door zijn irritante (huilerige) gedrag en zijn veel te makkelijke vallen (pure schwalbes vond ik niet, aangezien er wel licht contact was), na zijn goal viel hij juist weer op door zijn 'silverback' act. Dat blijft altijd een beetje jammer, aangezien hij verder natuurlijk absolute wereldtop is. Zijn statistieken zijn fenomenaal en bijna ongeloofwaardig, helemaal in deze tijd. Ook nu weer schiet hij de beslissende bal erin. Weliswaar uit een penalty, maar onder enorme druk en hij schoot de bal geweldig in.
De rode kaart voor Buffon vond ik overdreven, het was niet handig van Buffon maar na zo'n belangrijke beslissing op zo'n kritisch moment moet de scheids meer accepteren. Doodzonde dat zo'n wereldkeeper geen CL achter zijn naam heeft staan, het was hem echt gegund.
Aanvallers zijn inderdaad meer getraind om neer te gaan dan om te scoren, helemaal op topniveau
Waarbij het verder opviel dat Benatia zijn (2e) gele kaart niet kreeg.
Benatia was heel even zijn man kwijt, dat bleek een cruciale fout na die geweldige kopbal van Ronaldo.
Ronaldo die inderdaad vooral opviel door zijn irritante (huilerige) gedrag en zijn veel te makkelijke vallen (pure schwalbes vond ik niet, aangezien er wel licht contact was), na zijn goal viel hij juist weer op door zijn 'silverback' act. Dat blijft altijd een beetje jammer, aangezien hij verder natuurlijk absolute wereldtop is. Zijn statistieken zijn fenomenaal en bijna ongeloofwaardig, helemaal in deze tijd. Ook nu weer schiet hij de beslissende bal erin. Weliswaar uit een penalty, maar onder enorme druk en hij schoot de bal geweldig in.
De rode kaart voor Buffon vond ik overdreven, het was niet handig van Buffon maar na zo'n belangrijke beslissing op zo'n kritisch moment moet de scheids meer accepteren. Doodzonde dat zo'n wereldkeeper geen CL achter zijn naam heeft staan, het was hem echt gegund.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 12:37:
Zeker als je getraind bent om neer te gaan? Geloof maar dat dit allemaal precies zo uitgepakt heeft voor Vasquez als hij wilde.

Aanvallers zijn inderdaad meer getraind om neer te gaan dan om te scoren, helemaal op topniveau

Ik heb gisteren niet gekeken, principes enz enz.
Maar door de discussie ben ik wel nieuwsgierig geworden naar dat pingel moment. Even terugkijken uit heul veel hoeken.
Dat is toch gewoon een pingel? Snap niet zo goed hoe je een duidelijke overtreding in de 16 niet als pingel kan beschouwen omdat het een schijtclub zoals Madrid betreft.
Ik heb ook een hekel aan de Spaanse clubs, (maar Juve is ook zo corrupt als de klere) maar zelfs ik vind dit een pingel.
Maar door de discussie ben ik wel nieuwsgierig geworden naar dat pingel moment. Even terugkijken uit heul veel hoeken.
Dat is toch gewoon een pingel? Snap niet zo goed hoe je een duidelijke overtreding in de 16 niet als pingel kan beschouwen omdat het een schijtclub zoals Madrid betreft.
Ik heb ook een hekel aan de Spaanse clubs, (maar Juve is ook zo corrupt als de klere) maar zelfs ik vind dit een pingel.
Verwijderd
Ik lees niet in zijn woorden anders dat hij vindt dat het een penalty was. Hij stelt dat wanneer het een speler van Juventus zou betreffen in de 16 van Real die zich waarschijnlijk ook had laten vallen in de hoop een penalty te krijgen.OssieW schreef op donderdag 12 april 2018 @ 08:13:
Zelfs Benatia die de penalty veroorzaakt, zegt dat het een overtreding was: https://twitter.com/dr7n_/status/984187083593043968/photo/1
Niet dat dit nodig is, gezien het overduidelijk een zuivere penalty is.
edit: kennelijk is deze tweet fake news.
Neemt niet weg dat het gewoon een pingel is. Als deze overtreding tegen je eigen club wordt gemaakt, zegt iedereen gewoon dat de scheids moet fluiten.
Het is een gemakkelijk gegeven penalty. Suarez zou er trots op zijn.
Ik heb nog steeds het idee dat ie rood kreeg doordat de scheids een duw in z'n rug kreeg, waar Buffon niet heel veel aan kon doen doordat z'n teamgenoten weer tegen hem aan liepen.Baseman77 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:17:
Welja. Het is meer de hectiek en situatie er omheen waar Buffon nu de dupe van is. Niet zijn reactie op zich.toolkist schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:49:
Ik heb nog steeds het idee dat ie rood kreeg doordat de scheids een duw in z'n rug kreeg, waar Buffon niet heel veel aan kon doen doordat z'n teamgenoten weer tegen hem aan liepen.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aaaah op die fiets. Geen idee waarom ze hem bij zijn voornaam noemen.Fiber schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:30:
[...]
Vroegû hadden we ook twee Koemannen, twee De Boertjes, Twee Mührens, etc...
Over Real..
Ik vind de Spaanse ploegen vaag. Toevallig zij Sierd of een van die gasten laatst precies hoe ik erover denk, mooi voetbal, overdreven gedrag. Er zijn natuurlijk emoties bij betrokken, maar gasten zoals Ramos maken daar misbruik en gebruik van. Als scheidsrechters nou eens fluiten voor dat debiele gedrag, dan werd het misschien wat dragelijker.
Edit:
Zie net de overtreding. Als ik team genoot van Benatia was had ik m een stomp gegeven. Achterlijk verdedigd, dan vraag je erom.
[ Voor 11% gewijzigd door Mosin op 12-04-2018 16:44 ]
Ik heb het idee dat het Buffon niets meer kon schelen wat voor een kaart hij zou krijgen. Het was toch zijn laatste moment op een internationaal podium. Dus nam hij de vrijheid ongeremd te blaffen.
alles kan off-topic
De quote blijkt verzonnen door een Twitteraar. Nogmaals, neemt niet weg dat het een penalty is. De speler raakt de bal niet eens (hier te zien in bewegend beeld: link rond 0.55 heel goed te zien) en komt zo invliegen op Vazquez:Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:27:
[...]
Ik lees niet in zijn woorden anders dat hij vindt dat het een penalty was. Hij stelt dat wanneer het een speler van Juventus zou betreffen in de 16 van Real die zich waarschijnlijk ook had laten vallen in de hoop een penalty te krijgen.
Het is een gemakkelijk gegeven penalty. Suarez zou er trots op zijn.

Een speler die in de rug springt van de aanvaller, hem duwt met de handen en de knie op hoofd hoogte, NIET de bal raakt en enkel de speler, hem een 100% goal kans ontneemt.....en dit zou geen penalty zijn? Als dit aan de overkant was gebeurt en de scheids gaf geen penalty, zouden dezelfde mensen die nu claimen dat dit geen 100% zuivere pingel is, zeggen dat "Madrid weer hulp van de scheids krijgt"
Hier is trouwens te zien dat de scheids een duw kreeg van achteren, je ziet hem struikelen wanneer het gebeurt: https://twitter.com/chris...84316325676929025/video/1
Gezien Buffon als een gek tekeer ging, denk ik dat scheids dacht dat hij hem een por gaf.
Verwijderd
Wat supporters al niet allemaal doen om hun club te verdedigen! Fake twitterberichtjes... (zou dat ook het geval zijn met die van Trump?)OssieW schreef op donderdag 12 april 2018 @ 18:37:
[...]
De quote blijkt verzonnen door een Twitteraar. Nogmaals, neemt niet weg dat het een penalty is. De speler raakt de bal niet eens (hier te zien in bewegend beeld: link rond 0.55 heel goed te zien) en komt zo invliegen op Vazquez:
[afbeelding]
Een speler die in de rug springt van de aanvaller, hem duwt met de handen en de knie op hoofd hoogte, NIET de bal raakt en enkel de speler, hem een 100% goal kans ontneemt.....en dit zou geen penalty zijn? Als dit aan de overkant was gebeurt en de scheids gaf geen penalty, zouden dezelfde mensen die nu claimen dat dit geen 100% zuivere pingel is, zeggen dat "Madrid weer hulp van de scheids krijgt"
Hier is trouwens te zien dat de scheids een duw kreeg van achteren, je ziet hem struikelen wanneer het gebeurt: https://twitter.com/chris...84316325676929025/video/1
Gezien Buffon als een gek tekeer ging, denk ik dat scheids dacht dat hij hem een por gaf.
Scheidsrechter kan dat niet gezien hebben. Maar ach, gedane zaken nemen geen keer. Van mij had overigens Roma wel door mogen gaan, dat is wel zo. Real heeft al zoveel gewonnen.
Snap eerlijk gezegd ook niet waarom iemand die quote zou verzinnen gezien het zo overduidelijk een penalty is. Maar ok.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:12:
[...]
Wat supporters al niet allemaal doen om hun club te verdedigen! Fake twitterberichtjes... (zou dat ook het geval zijn met die van Trump?)
Scheidsrechter kan dat niet gezien hebben. Maar ach, gedane zaken nemen geen keer. Van mij had overigens Roma wel door mogen gaan, dat is wel zo. Real heeft al zoveel gewonnen.
Er is in ieder geval niks fake aan de video. De scheids kan niet gezien hebben dat het een overtreding is? Kennelijk wel, en hij heeft de enige juiste beslissing genomen. Benatia raakt de bal niet eens,enkel de speler, iemand die claimt dat dit geen 100% penalty is heeft toch echt een anti-Madrid brilletje op.
Komt dat mooi uit, Roma is ook doorVerwijderd schreef op donderdag 12 april 2018 @ 19:12:
[...]
Wat supporters al niet allemaal doen om hun club te verdedigen! Fake twitterberichtjes... (zou dat ook het geval zijn met die van Trump?)
Marseille - Leipzig, 2-1 na 8 minuten
Lekkere start zo.
Lekkere start zo.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
En weer kiest RTL7 voor de tweederangs wedstrijd van de avond ... Gelukkig zijn er nog andere zenders 
3-1 bij de rust dus en 3-2 overall.
Forsberg en Werner niet in de basis ...
[ Voor 26% gewijzigd door apis29 op 12-04-2018 22:13 ]
Dus ... als je zegt dat Barcelona er terecht uitligt dan ben je voor Real, als je het geen penalty vond voor Real dan ben je een hater en/of noem je Bayern's dominante positie in de Bundesliga kwalijker dan Celtic/Glasgow Rangers in Schotland in hun hoogtijdagen dan haal je oude koeien uit de sloot vanwege WWII etc etc.
Maar mag ik wel zeggen dat ik tegen de "CL-elite" ben in het algemeen? Al zijn het onterechte penalty's, handballen of meters-buitenspel goals... wat mij betreft is alles geoorloofd om deze opgehemelde clubs stuk voor stuk te dwarsbomen.
Maar mag ik wel zeggen dat ik tegen de "CL-elite" ben in het algemeen? Al zijn het onterechte penalty's, handballen of meters-buitenspel goals... wat mij betreft is alles geoorloofd om deze opgehemelde clubs stuk voor stuk te dwarsbomen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Alles? Dus oliegeld voor de niet CL-elite als PSG en Man City hoort daar ook bij?
(net zoals elke Franse, Italiaanse club met succes in het verleden voornamelijk op de diepte van de zakken van de voorzitter was gebaseerd)
[Die Christiano R. heeft overigens ook alleen maar bij de twee rijkste clubs van de wereld gespeeld dus hoezo 'hij kan het overal']
Wat een wedstrijd overigens
Marseille v Leipzig. Inmiddels 4-2 en wat een goal van Payet net
[Die Christiano R. heeft overigens ook alleen maar bij de twee rijkste clubs van de wereld gespeeld dus hoezo 'hij kan het overal']
Wat een wedstrijd overigens
[ Voor 27% gewijzigd door apis29 op 12-04-2018 22:31 ]
Nu wordt het toch leuk: 3-1.apis29 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:56:
En weer kiest RTL7 voor de tweederangs wedstrijd van de avond ... Gelukkig zijn er nog andere zenders
Wat is dat deze weken met al die comebacks? Is het zo moeilijk om een voorsprong te verdedigen (of uit te bouwen)?
4-1

Nou, kan d'r nog een bij. Salzburg - Lazio 3-1 (5-5 overall)Fleximex schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:36:
[...]
Nu wordt het toch leuk: 3-1.
Wat is dat deze weken met al die comebacks? Is het zo moeilijk om een voorsprong te verdedigen (of uit te bouwen)?
EDIT: 4-1

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Dat lijkt er meer op. Alles mag behalve Arsenal - Marseille als loting
, alhoewel met een Marseille als vanavond kan dat ook best leuk worden ...
De laatste vier:
CL: AS Roma, Bayern München, Liverpool, Real Madrid
EL: Arsenal, Atlético Madrid, Olympique Marseille, RB Salzburg

De laatste vier:
CL: AS Roma, Bayern München, Liverpool, Real Madrid
EL: Arsenal, Atlético Madrid, Olympique Marseille, RB Salzburg
[ Voor 32% gewijzigd door apis29 op 12-04-2018 23:16 ]
Nee, die sjeiks en andere te rijke idioten zie ik als een ongewenst gezwel. Dat sommige clubs iets te veel worden geholpen is me al langer duidelijk. Zo werd Juventus in de Italiaanse competitie voor van alles en nog wat schuldig bevonden, maar de UEFA nam niet eens de moeite om eens goed te kijken naar de grote geldshow wat nu CL heet waar overduidelijk hetzelfde was voorgevallen als in de Italiaanse competitie.apis29 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:23:
Alles? Dus oliegeld voor de niet CL-elite als PSG en Man City hoort daar ook bij?(net zoals elke Franse, Italiaanse club met succes in het verleden voornamelijk op de diepte van de zakken van de voorzitter was gebaseerd)
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Eredivisie speelronde 31
13.04. 20:00 Heracles v AZ
14.04. 18:30 ADODen Haag v FC Twente
14.04. 19:45 Vitesse v Sparta
14.04. 19:45 VVV-Venlo v scHeerenveen
14.04. 20:45 PEC Zwolle v Excelsior
15.04. 12:30 NAC v Willem II
15.04. 14:30 Feyenoord v FCUtrecht
15.04. 14:30 FCGroningen v RodaJC
15.04. 16:45 PSV v Ajax
Niet veel bijzonders deze speelronde
13.04. 20:00 Heracles v AZ
14.04. 18:30 ADODen Haag v FC Twente
14.04. 19:45 Vitesse v Sparta
14.04. 19:45 VVV-Venlo v scHeerenveen
14.04. 20:45 PEC Zwolle v Excelsior
15.04. 12:30 NAC v Willem II
15.04. 14:30 Feyenoord v FCUtrecht
15.04. 14:30 FCGroningen v RodaJC
15.04. 16:45 PSV v Ajax
Niet veel bijzonders deze speelronde
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Niet veel bijzonders?
Strijd onderin:
NAC versus Willem II (Beide 30 punten)
FC Groningen versus Roda JC (30 punten versus 26 punten)
'Strijd' bovenin:
PSV versus Ajax
Strijd onderin:
NAC versus Willem II (Beide 30 punten)
FC Groningen versus Roda JC (30 punten versus 26 punten)
'Strijd' bovenin:
PSV versus Ajax
[ Voor 52% gewijzigd door JST94 op 13-04-2018 09:37 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Opvallend:
Die had ik niet verwacht... vind het wel terecht, maar had niet verwacht dat de KNVB tuchtcommissie deze uitspraak zou doenVlaar vrijgesproken
www.az.nl
Gepubliceerd op 13 april 2018 , 09:42
AZ is donderdagavond succesvol in beroep gegaan tegen het schikkingsvoorstel van de KNVB om Ron Vlaar voor één wedstrijd te schorsen. Daardoor is de aanvoerder van de Alkmaarders vrijdag in de uitwedstrijd tegen Heracles Almelo gewoon inzetbaar. Vlaar kreeg in de slotfase van de thuiswedstrijd tegen PSV van scheidsrechter Kevin Blom de rode kaart voor een vermeende overtreding op Hirving Lozano. De tuchtcommissie acht niet wettig en overtuigend bewezen dat Vlaar een overtreding op Lozano van PSV heeft begaan..
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Krijgt Lozano nou een schorsing van 1 duel voor het aannaaien van een rode kaart?
Vlaar is onschuldig genaaid maar als je iets zegt over de scheids (die gewoon "vriend" genoemd wordt) dan mag je als coach een wedstrijd schorsing ontvangen.
alles kan off-topic
Must agree behalve Bayern. Die kopen de concurrentie kapot in Duitsland maar die leven wel vanuit zichzelf.OPSLAGHOND schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:00:
Dus ... als je zegt dat Barcelona er terecht uitligt dan ben je voor Real, als je het geen penalty vond voor Real dan ben je een hater en/of noem je Bayern's dominante positie in de Bundesliga kwalijker dan Celtic/Glasgow Rangers in Schotland in hun hoogtijdagen dan haal je oude koeien uit de sloot vanwege WWII etc etc.
Lijstje van clubs met de grootste nettoschulden:
1) Man Utd
2) SL Benfica
3) Inter Milan
4) Valencia
5) FC Barcelona
6) QPR
7) AC Milaan
9) CSKA Moskow
10) Galatasaray
11) Real Madrid (groot deel valt buiten UEFA regels FFP)
12) Juventus
13) AS Roma
14) Sunderland
15) PSG
16) Fenerbahce
17) Dinamo Moskou
18) Atletico Madrid
19) Liverpool
20) Olympique Lyon
Zo bezien valt dus de hele Spaanse top 4 weg als de UEFA gewoon de regels eens in handen neemt. Idem Italië. Deels Engeland. Dwing die rotclubs maar eens tot het keihard betalen zoals in NL altijd gebeurt en kijk dan maar eens of er nog dikke transfers volgen... ik ra ra raad het antwoord al...
Dit is heel opvallend en gaat volledig tegen eerdere beslissingen in mijns inziens.Han schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:23:
Opvallend
In dit specifieke geval kon een tegenstander alleen doorlopen naar de keeper van de tegenstander, maar volgens de tuchtcommissie kan van degene die hem ten val brengt de schuld niet volledig aangetoond worden. Dus waar je normaal juist je keiharde onschuld moet aantonen geeft men nu ineens het voordeel van de twijfel, wtf
Ik denk eerder dat de tuchtcommissie de zelfde conclusie trekt als velen; geen opzet van Vlaar en een tegenstander die wel heel gretig naar de grond ging; lees: schwalbe. Maar zowel de vermeende overtreding als de vermeende schwalbe zijn niet onomstotelijk te bewijzen, dus vrijspraak. En die vrijspraak is ook terecht, alleen had ik nooit verwacht dat de tuchtcommissie het aan zou durven, helemaal omdat het 'slechts' om één wedstrijd schorsing ging.Baseman77 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:53:
Dit is heel opvallend en gaat volledig tegen eerdere beslissingen in mijns inziens.
In dit specifieke geval kon een tegenstander alleen doorlopen naar de keeper van de tegenstander, maar volgens de tuchtcommissie kan van degene die hem ten val brengt de schuld niet volledig aangetoond worden. Dus waar je normaal juist je keiharde onschuld moet aantonen geeft men nu ineens het voordeel van de twijfel, wtf
Alleen zegt dit lijstje helemaal niks. Man Utd staat bijvoorbeeld bovenaan doordat Glazer de overname van Man Utd gefinancierd heeft met leningen en die in de administratie van Man Utd geparkeerd heeft.Typhone schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:48:
[...]
Must agree behalve Bayern. Die kopen de concurrentie kapot in Duitsland maar die leven wel vanuit zichzelf.
Lijstje van clubs met de grootste nettoschulden:
1) Man Utd
2) SL Benfica
3) Inter Milan
4) Valencia
5) FC Barcelona
6) QPR
7) AC Milaan
Chelsea
9) CSKA Moskow
10) Galatasaray
11) Real Madrid (groot deel valt buiten UEFA regels FFP)
12) Juventus
13) AS Roma
14) Sunderland
15) PSG
16) Fenerbahce
17) Dinamo Moskou
18) Atletico Madrid
19) Liverpool
20) Olympique Lyon
Zo bezien valt dus de hele Spaanse top 4 weg als de UEFA gewoon de regels eens in handen neemt. Idem Italië. Deels Engeland. Dwing die rotclubs maar eens tot het keihard betalen zoals in NL altijd gebeurt en kijk dan maar eens of er nog dikke transfers volgen... ik ra ra raad het antwoord al...
Feyenoord had op een gegeven moment flink wat geleend van de VVF, hup uitsluiten uit Europa dan maar? AZ moest nog flink betalen aan de curator van DSB bank, hup Europa uit? Terwijl beiden zich netjes hielden aan de gemaakte afspraken...
Daarnaast zeggen schulden alleen helemaal niets over winst/verlies (en DAAR gaat FFP over) of over het vermogen om die schulden netjes op tijd terug te betalen.
Real en Bayern tegen elkaar. Leuk: Liverpool of Roma in de finale
Hup Bayern!Fleximex schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:15:
Real en Bayern tegen elkaar. Leuk: Liverpool of Roma in de finale
Dat ze maar eens flink revanche nemen op Real. Maarja, Real zal wel weer met een 12e man het veld op gaan
Dit is dan wel typisch:
https://www.express.co.uk...ern-Munich-Liverpool-Roma
Leuke conspiracy, maar aan de andere kant is de kans niet heel klein.
Als er al een conspiracy is, ik vertrouw na de VI boeken niemand meer dus het kan, is de laatste die dat te horen krijgt wel degene die de kaartjes op de website moet zetten
Nee inderdaad. Ze hadden alle webpagina's met mogelijke wedstrijden al klaarstaan en hebben waarschijnlijk per ongeluk eentje te vroeg gepubliceerd. Dat het precies hetzelfde blijkt te zijn is puur toeval.Fleximex schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:20:
Dit is dan wel typisch:
Wel mooie loting. Ik hoop op een finale met Bayern en Liverpool.
Ook in de EL is Atletico tegen Arsenal een mooie pot.
Sinds wanneer is dit de mening van velen?Han schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 12:45:
geen opzet van Vlaar en een tegenstander die wel heel gretig naar de grond ging; lees: schwalbe.
Volgens mij is duidelijk te zien dat Vlaar Lozano vastpakt (van een schwalbe is dus totaal geen sprake) en heel kort achter hem loopt, daarbij bewust het risico nemende dat hij Lozano ten val brengt. Dat Lozano vervolgens wat makkelijk valt en dat Vlaar misschien geen opzet had (hoe verwacht je dit trouwens aan te tonen?) doet niets af aan de overtreding. En op het neerhalen van een doorgebroken speler staat rood, wat ook gegeven werd. Verder was Lozano Vlaar ook voorbij, waardoor doorlopen veel logischer zou zijn dan vallen. PSV stond maar 1 goal voor, dus de 2-4 maken had zeker voor de beslissing gezorgd.
Dus ik blijf me verbazen over deze beslissing van de tuchtcommissie, al is dit zeker niet de eerste opvallende beslissing en zal het ook niet de laatste zijn. Er is teveel sprake van willekeur.
Gewoon winnen zondag, hoef je je nergens meer druk over te makenBaseman77 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:42:
[...]
Sinds wanneer is dit de mening van velen?
Volgens mij is duidelijk te zien dat Vlaar Lozano vastpakt (van een schwalbe is dus totaal geen sprake) en heel kort achter hem loopt, daarbij bewust het risico nemende dat hij Lozano ten val brengt. Dat Lozano vervolgens wat makkelijk valt en dat Vlaar misschien geen opzet had (hoe verwacht je dit trouwens aan te tonen?) doet niets af aan de overtreding. En op het neerhalen van een doorgebroken speler staat rood, wat ook gegeven werd. Verder was Lozano Vlaar ook voorbij, waardoor doorlopen veel logischer zou zijn dan vallen. PSV stond maar 1 goal voor, dus de 2-4 maken had zeker voor de beslissing gezorgd.
Dus ik blijf me verbazen over deze beslissing van de tuchtcommissie, al is dit zeker niet de eerste opvallende beslissing en zal het ook niet de laatste zijn. Er is teveel sprake van willekeur.
Lozano viel uit eigenwil, niet omdat hij door Vlaar uit balans gebracht werd. Ongeacht of Vlaar met zijn handen Lozano geraakt heeft, dat was niet de oorzaak van het vallen.
Daarom is het een schwalbe en daarom verdient Lozano geel (en heel veel andere aanvallers ook heel vaak)
Dus iets kan m.i. best een schalbe en een overtreding tegelijk zijn. Voor een overtreding is het weer niet een vereiste dat het slachtoffer plat gaat.
Daarom is het een schwalbe en daarom verdient Lozano geel (en heel veel andere aanvallers ook heel vaak)
Dus iets kan m.i. best een schalbe en een overtreding tegelijk zijn. Voor een overtreding is het weer niet een vereiste dat het slachtoffer plat gaat.
alles kan off-topic
Even voor mijn eigen beeldvorming. Lozano is Vlaar voorbij, aanzienlijk sneller dan Vlaar en doorgaans erg goed 1 op 1 met een keeper. Het team staat 2-3 voor en hij kan de 2-4 binnenschieten. Met nog een paar minuten op de klok beslist hij vervolgens een schwalbe te maken om de tegenstander een rode kaart aan te naaien omdat? Het kan ook zijn dat Lozano een verkeerde stap zette of door de eerdere aanraking uit evenwicht is geraakt. Niet elke val van een aanvaller is een schwalbe, vooral op zo'n snelheid is een klein zetje of tikje al genoeg.Ankona schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 14:46:
Lozano viel uit eigenwil, niet omdat hij door Vlaar uit balans gebracht werd. Ongeacht of Vlaar met zijn handen Lozano geraakt heeft, dat was niet de oorzaak van het vallen.
Teveel mensen denken over overtreding of schwalbe, maar hij kan net zo goed uit evenwicht zijn. Gezien de omstandigheden van de wedstrijd heeft Lozano niks te winnen met een schwalbe.
Jij gaat ervan uit dat die aanvallers een weloverwogen keuze maken. Ik vermoed dat ze zichzelf geprogrammeerd hebben om bij de aanwezigheid van een tegenstander bij het eerste het beste contact meteen te duiken. Die gasten zijn goed getraind en staan heel wat steviger op hun benen dan jij of ik, ook op snelheid. (En ik weet niet of je bij atletiek wel eens mensen op topsnelheid ziet vallen? Die gaan nooit meteen plat met hun benen in de lucht, die lopen eerst nog een flink aantal meter door waarbij ze steeds meer uit balans raken voor ze plat gaan. Voetballers gaan meteen met de beentjes omhoog, ook als er een hand op de schouder gelegd wordt.)
alles kan off-topic
Zo, de aap komt uit de mouw.
http://www.voetbalinside.nl/item/47895
Die Blom is dus een bedrieger. Mag hopen dat ie niet meer fluit in de ED?
En wordt nu de schorsing van v/d Brom ook meteen even teruggedraaid?
http://www.voetbalinside.nl/item/47895
Die Blom is dus een bedrieger. Mag hopen dat ie niet meer fluit in de ED?
En wordt nu de schorsing van v/d Brom ook meteen even teruggedraaid?
[ Voor 36% gewijzigd door LZ86 op 13-04-2018 17:58 ]
@Martinusz ik lees nu in het Ajax krantje waarom de naamswijziging van het stadion ineens wel gebeurde. Blijkbaar was er meer aan de intentieverklaring gekoppeld, bijvoorbeeld een groter aandeelbelang in het stadion en een nieuwe bestuursstructuur. Pas toen ze dat los koppelden was de wijziging ineens zo gedaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jep klopt, ze gebruikten de situatie om meer voor elkaar te krijgen, dat kun je proberen, maar als het dan zo lang duurt moet je eerder tot de conclusie komen dat je dat opzij zet en eerst de naam laat veranderen.Gonadan schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 18:13:
@Martinusz ik lees nu in het Ajax krantje waarom de naamswijziging van het stadion ineens wel gebeurde. Blijkbaar was er meer aan de intentieverklaring gekoppeld, bijvoorbeeld een groter aandeelbelang in het stadion en een nieuwe bestuursstructuur. Pas toen ze dat los koppelden was de wijziging ineens zo gedaan.
Belachelijk! Je mag niks meer zeggen in dit land. Dit gaat om betaald voetbal. De belangen en salarissen zijn gigantisch. Mag je dan je ongenoegen uitspreken als je het ergens niet mee eens bent? Hij deed het nog heel beschaafd, vond ik. Buiten dat heeft ie gewoon gelijk. Scheidsrechter Blom is totaal ongeschikt voor dit niveau of zelfs de Jupiler League.JST94 schreef op woensdag 11 april 2018 @ 11:54:
[...]
Ik lees dat van den Brom geschorst is vanwege zijn uitlatingen tegen/over Blom. Terecht volgens jullie?
Lekker open wedstrijd Heracles - AZ. Kuwas mist een penalty.

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 13-04-2018 20:24 ]
Blom is een drama scheids. Dat vind ik van Kuipers trouwens ook.
AZ voor tegen Almelo. Maar eigenlijk is Heracles gewoon beter, missen een pingel. ALs AZ zo speelt zal Feyenoord best een kans maken op die beker.
Ziyech zegt toe te zijn aan een volgende stap zegt ie op fcupdate
dat ie eerst maar tegen psv het verschil gaat maken
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Die gaan we nog missen als hij gaat. De haters zullen nog raar staan te kijken wat hij eigenlijk bracht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Met die salarissen in het buitenland en het WK voor de deur kan iedereen zich op gaan maken voor veel veranderingen bij de clubs van de eredivisie.
Precies, ik vrees dat iedereen vanaf 0 mag gaan beginnen. En theoretisch gezien zou Ajax dat het makkelijkst moeten kunnen.Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:57:
Met die salarissen in het buitenland en het WK voor de deur kan iedereen zich op gaan maken voor veel veranderingen bij de clubs van de eredivisie.
Wat in de praktijk weer nutteloze verhaaltjes van coaches oplevert over een nieuw te bouwen ploeg welk nog niet op elkaar ingespeeld is. Er waren tijden dat je voor de lol zaterdag avond een potje voetbal ging kijken, maar op deze manier word het nog zwaar. Tis helaas een val waar we voorlopig nog niet uitkomen. Niet zonder verandering.Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:20:
[...]
Precies, ik vrees dat iedereen vanaf 0 mag gaan beginnen. En theoretisch gezien zou Ajax dat het makkelijkst moeten kunnen.
TuurlijkAnkona schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 15:18:
Ik vermoed dat ze zichzelf geprogrammeerd hebben om bij de aanwezigheid van een tegenstander bij het eerste het beste contact meteen te duiken.

Waarom de beslissende goal maken in een topwedstrijd als je ook gewoon een schwalbe kunt maken, de tegenstander een rode kaart aannaait, maar de tegenstander wel in de wedstrijd laat en het risico loopt de gelijkmaker tegen te krijgen...heel logisch verder.
Je draait oorzaak en gevolg om.Voetballers gaan meteen met de beentjes omhoog, ook als er een hand op de schouder gelegd wordt.
Het loont voor een voetballer niet om ondanks een (lichte) overtreding door te gaan, je laten vallen werkt beter en heeft daardoor veel meer rendement. Dat is aan de ene kant de schuld van de spelers zelf (vrij worstelen is tegenwoordig de norm geworden) en aan de andere kant van de scheidsrechters (eerst voordeel geven, maar vervolgens niet terugkomen op die beslissing als er geen voordeel blijkt te zijn).
Een duidelijk voorbeeld hiervan is Luuk de Jong.
Je kunt van hem vinden wat je wilt, maar het zijn feiten dat hij enorm sterk is en daardoor veel persoonlijke duels wint en dat hij daarnaast ook ontzettend kopsterk is. Dat maakt hem erg gevaarlijk in de 16 van de tegenstander, waardoor verdedigers de neiging hebben om hem op andere manieren tegen te houden, aangezien ze het op de 'toegestane' manier niet kunnen winnen. Oftewel, bij bijna elke (kop)kans van Luuk hangt er wel een verdediger aan hem. Het vasthouden van een speler is niet toegestaan, maar desondanks kreeg Luuk slechts zelden een penalty. Hij had namelijk de neiging om gewoon door te gaan en te proberen de bal alsnog erin te koppen/schieten, wat dan natuurlijk veel lastiger is geworden. Dus wat je zie je dit seizoen, hij laat zich maar vallen zodra er weer een verdediger aan hem hangt. Met als resultaat dat hij veel vaker een penalty krijgt dan voorheen, en als bonus dat verdedigers voorzichtiger zijn geworden. Oftewel je makkelijk(er) laten vallen loont.
Dit is overigens ook de reden dat ik me kan storen aan de opmerkingen over Luuk zijn zogenaamde schwalbes/irritant gedrag/huilgezicht op dit forum. Iedere PSV'er stoort zich namelijk al jaren aan de regelmatig duidelijk zichtbare wijze waarop veel verdedigers aan Luuk hangen en het gebrek aan opvolging daarop door de scheidsrechters, dat Luuk zich dit seizoen soms makkelijk laat vallen is daar gewoon een logisch gevolg van.
Ander voorbeeld: Stel Lozano was doorgelopen ondanks dat hij uit balans werd gebracht door Vlaar en door zijn onbalans kon hij de bal niet dicht genoeg bij zich houden, waardoor Bizot redding kon brengen. Wat had dat doorlopen ondanks de overtreding van Vlaar dan opgeleverd? En had je dan verwacht dat de scheids alsnog zou fluiten voor de overtreding van Vlaar?
PS: Op deze foto is te zien dat Lozano sowieso uit balans wordt gebracht door Vlaar, Lozano zijn linkerkuit komt tegen de linkerknie van Vlaar aan. Het risico dat Vlaar neemt door zo kort achter Lozano te lopen. En dan is het moment van vasthouden/duwen al voorbij.
https://www.gettyimages.n...atch-picture-id943099286[
[ Voor 6% gewijzigd door Baseman77 op 14-04-2018 11:22 ]
Veel balverlies en veel kansloze vrije trappen?Gonadan schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 21:47:
Die gaan we nog missen als hij gaat. De haters zullen nog raar staan te kijken wat hij eigenlijk bracht.
Beschaafd? Hij zegt met inderdaad wat nettere woorden dat Blom er helemaal niets van kan. Of je dat nu al scheldend zegt of met rustigere woorden doet niets af aan het bericht en aan het toornen aan het gezag dat een scheidsrechter in een wedstrijd simpelweg heeft.chim0 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 19:50:
[...]
Belachelijk! Je mag niks meer zeggen in dit land. Dit gaat om betaald voetbal. De belangen en salarissen zijn gigantisch. Mag je dan je ongenoegen uitspreken als je het ergens niet mee eens bent? Hij deed het nog heel beschaafd, vond ik.
[ Voor 54% gewijzigd door Napo op 14-04-2018 11:51 ]
Verwijderd
Misschien zijn de clubs met veel Nederlandse spelers en wel in het voordeel. Die komen immers niet op het WK.Leon Zwiers schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:20:
[...]
Precies, ik vrees dat iedereen vanaf 0 mag gaan beginnen. En theoretisch gezien zou Ajax dat het makkelijkst moeten kunnen.
Lastig. Ik gun Heerenveen die laatste play-off plek ook wel weer.
Wat was daarmee dan?PWM schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 13:44:
ik vertrouw na de VI boeken niemand meer
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Sparta heeft ook nog een pittig programma, die zie ik niet zomaar uitlopen. (tenzij ze net als vorig jaar weer punten cadeau krijgen van een stadsgenoot)Leon Zwiers schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:04:
Hopen maar dat ADO weet te winnen vanavond. Dan is Twente zo goed als zeker van degradatie
alles kan off-topic
Ze hebben boeken geschreven over omkoping etc?Gonadan schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:17:
Lastig. Ik gun Heerenveen die laatste play-off plek ook wel weer.
[...]
Wat was daarmee dan?
Verwijderd
Die krijgen ze anders wel cadeau van Heracles de laatste wedstrijd. Hoop het ten zeerste zodat FC Twente degradeert. Ben wel zo klaar met die club ook al kan ik bijna op dat stadion kijken. Gelukkig dat er nog aardig wat bomen tussen staanAnkona schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:22:
[...]
Sparta heeft ook nog een pittig programma, die zie ik niet zomaar uitlopen. (tenzij ze net als vorig jaar weer punten cadeau krijgen van een stadsgenoot)
Zo, hup ADO!
Edit:
wtf ADO, hoe triest benje als je je laat wegspelen door fucking twente
Edit:

[ Voor 97% gewijzigd door LZ86 op 14-04-2018 18:58 ]
Ik heb nog nooit een VI-boek gelezen of überhaupt van gehoord, vandaar mijn vraag.Deadsy schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:47:
Ze hebben boeken geschreven over omkoping etc?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Gelukkig net voor rust de gelijkmaker.Leon Zwiers schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:36:
Zo, hup ADO!
Edit:![]()
wtf ADO, hoe triest benje als je je laat wegspelen door fucking twente

Besef me net dat dit de eerste keer is dat ik voor ADO juich

Verwijderd
Twente speelt voor hun doen dit seizoen wel aardig maar zie ze liever even een tijdje niet in de Eredivisie. ADO wel aantal cruciale fouten gemaakt die ze de 2e helft wel achterwege mogen laten, dan hebben ze de winst wel in de pocket want dit houd FC Twente echt niet vol zo.
Kat in het nauw.Leon Zwiers schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:21:
Als je van dit Twente verlies mag je je ogen uit de kop schamen tbh. Gelukkig gelijk inderdaad.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Vakantievoer, maar wel interessant. Hun Voetbal Maffia boek is interessant, maar ik heb het vooral over dit soort dingen:Gonadan schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:12:
[...]
Ik heb nog nooit een VI-boek gelezen of überhaupt van gehoord, vandaar mijn vraag.

Interessante inkijk in de wereld van, voornamelijk, de top-10 clubs en de makelaars daaromheen.
@Leon ZwiersLeon Zwiers schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:57:
Sparta ook al achter, die moeten wel even winnen eigenlijk. ADO moet die 2-1 snel even maken.
Volgens mij ben je drukker met ander clubs (Twente, Ajax, etc.) dan met je eigen kluppie (Feyenoord) ...
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Verwijderd
U wensen worden gehoord.Leon Zwiers schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:57:
Sparta ook al achter, die moeten wel even winnen eigenlijk. ADO moet die 2-1 snel even maken.
Ja, als je eigen club een enorm kutseizoen draait en eigenlijk al sinds oktober niet meer meedoet, ga je maar voor het best haalbare dit seizoen. En dat is twente in de JL.nocalimero schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:05:
[...]
@Leon Zwiers
Volgens mij ben je drukker met ander clubs (Twente, Ajax, etc.) dan met je eigen kluppie (Feyenoord) ...
Lol dat spandoek: # Twexit
[ Voor 3% gewijzigd door LZ86 op 14-04-2018 20:08 ]
Dat gaat (helaas) lukken.
Met zo'n keeper, een verdediging die elke wedstrijd enorme gaten laat vallen en een voorhoede die niet doeltreffend is, is dit Twente een terechte degradatie kandidaat.
En dat is voor een club met zo'n aanhang een bittere pil.
Met zo'n keeper, een verdediging die elke wedstrijd enorme gaten laat vallen en een voorhoede die niet doeltreffend is, is dit Twente een terechte degradatie kandidaat.
En dat is voor een club met zo'n aanhang een bittere pil.
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Go haags kwartiertje
[ Voor 6% gewijzigd door HanG-BuiK-ZwijN op 14-04-2018 20:16 ]
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Bijna alle goed verkopende boeken die draaien om voetbal(lers) zijn van de uitgeverij VI.Gonadan schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:12:
[...]
Ik heb nog nooit een VI-boek gelezen of überhaupt van gehoord, vandaar mijn vraag.
Jammer dat Sparta niet wint anders was het gat denk ik definitief onoverbrugbaar geworden.
Ado gelukkag gewonnuh 
Mijn cluppie krijgt inmiddels Jantjes van Vitesse
Mijn cluppie krijgt inmiddels Jantjes van Vitesse
Voor Kramer kan de zomervakantie beginnen (of zou hij de laatste wedstrijd van de play-offs weer mee mogen doen? )
Wat een sukkel. Ben benieuwd of die volgend jaar nog een club heeft.
Wat een sukkel. Ben benieuwd of die volgend jaar nog een club heeft.
alles kan off-topic
Kramer zit al aan zijn broodje kroket
kan nog wel eens een flinke schorsing opleveren , ben benieuwd of ze hem de playoffs laten halen .
Was er laatst niet iemand die zei dat Kramer wel erg aandacht kreeg, hoe zou dat nou toch komen

De typische ontslag nadat de trainer weg is wedstrijd. Ik had al zoiets verwacht. Let maar op. Volgende week is het weer helemaal niks met Vitesse.
Zat er nu ook een keer publiek door de trainers wissel?Fleximex schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:43:
De typische ontslag nadat de trainer weg is wedstrijd. Ik had al zoiets verwacht. Let maar op. Volgende week is het weer helemaal niks met Vitesse.
Klinkt wel interessant, eens opzoeken.PWM schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 19:45:
[...]
Vakantievoer, maar wel interessant. Hun Voetbal Maffia boek is interessant, maar ik heb het vooral over dit soort dingen:
[afbeelding]
Interessante inkijk in de wereld van, voornamelijk, de top-10 clubs en de makelaars daaromheen.
Dat zijn die boeken die de op tafel hebben zeker? Die boeken waar één of andere schrijver wat vragen stelt en dan de naam van een speler erop zet trekken mij niet zo.Deadsy schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 20:33:
Bijna alle goed verkopende boeken die draaien om voetbal(lers) zijn van de uitgeverij VI.
Heb alleen die van Zlatan gelezen, maar die was niet van VI dacht ik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat een gestoorde gek is Kramer toch zeg. Die komt hopelijk niet meer terug op het veld de rest van dit seizoen. Jammer dat Blom vervolgens geel geeft aan Buttner, want die had in mijn ogen ook gewoon een rode kaart mogen hebben.
Dit topic is gesloten.