[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 99 ... 124 Laatste
Acties:
  • 696.648 views

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-12 15:15

polthemol

Moderator General Chat
Mugwump schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:33:
[...]

Ik weet niet waar je dat denkt te lezen.
Ik stel dat je voor veroordeling voor een strafbaar feit iets meer bewijs moet hebben dan "er was een meeting en later zijn aandelen verkocht". Handel met voorkennis is een duidelijk omschreven strafbaar feit, niet een moreel oordeel of iets dergelijks. Het zou ons rechtssysteem aanzienlijk goedkoper en makkelijker maken als we rechters op bovenstaande wijze mensen laten veroordelen, maar ik geef persoonlijk de voorkeur aan een wat meer gedegen rechtspraak waarin we uitgaan van onschuldig tot het tegendeel bewezen is. En dat ook het strafbare feit concreet bewezen wordt.
het issue is dat door belangenverstrengeling / de kans daarop zo vrij te laten, samen met het systeem van bewijslast, je deze zooi mogelijk maakt. Het volstaat om een uurtje nieuws uit te stellen.

Alle cijfers spreken tegen die 5 voor de rest: ze zijn aan het mass unloaden van hun portfolio terwijl ze staan te orakelen dat er niets aan de hand is. Toevallig alle 5 toegang tot koersgevoelige informatie vanuitn hun functie als politicus enz. It's a shitshow en dat is waarom de schijn van belangenverstrengeling al voldoende moet izjn om iemand niet binnen een functie te willen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:55
polthemol schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:38:
[...]

het issue is dat door belangenverstrengeling / de kans daarop zo vrij te laten, samen met het systeem van bewijslast, je deze zooi mogelijk maakt. Het volstaat om een uurtje nieuws uit te stellen.

Alle cijfers spreken tegen die 5 voor de rest: ze zijn aan het mass unloaden van hun portfolio terwijl ze staan te orakelen dat er niets aan de hand is. Toevallig alle 5 toegang tot koersgevoelige informatie vanuitn hun functie als politicus enz. It's a shitshow en dat is waarom de schijn van belangenverstrengeling al voldoende moet izjn om iemand niet binnen een functie te willen.
De schijn die Burr tegen heeft is natuurlijk van een andere orde als bijv. Feinstein. Die laatste heeft haar kapitaal in een blind trust zitten en dus - als het goed is - geen enkele invloed op die orders en heeft - voor zover bekend - geen misinformatie verspreid om de koersen kunstmatig hoog te houden terwijl ze ondertussen haar rijke donoren waarschuwde dat geheime informatie suggereerde dat het op het punt stond om allemaal mis te gaan.

Dat is wel meer dan een beetje schijn tegen, ondanks dat er technisch gezien niet eens een onderzoek laat staan een veroordeling is. Hopelijk wordt het allemaal onderzocht en komt de onderste steen boven...

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
ph4ge schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:56:
[...]

De schijn die Burr tegen heeft is natuurlijk van een andere orde als bijv. Feinstein. Die laatste heeft haar kapitaal in een blind trust zitten en dus - als het goed is - geen enkele invloed op die orders en heeft - voor zover bekend - geen misinformatie verspreid om de koersen kunstmatig hoog te houden terwijl ze ondertussen haar rijke donoren waarschuwde dat geheime informatie suggereerde dat het op het punt stond om allemaal mis te gaan.

Dat is wel meer dan een beetje schijn tegen, ondanks dat er technisch gezien niet eens een onderzoek laat staan een veroordeling is. Hopelijk wordt het allemaal onderzocht en komt de onderste steen boven...
laten we even heel helder zijn: als ik aandelen heb en ik krijg 2 informatiestukken die ik ook inhoudelijk bekijk. 1 informatiestuk is publiekelijk beschikbaar en zegt: alles is ok!. Het andere spreekt dit min of meer tegen en zegt: dit gaat een bak ellende geven.

1. ga ik echt alleen nog maar handelen op basis van het eerste informatiestuk?
2. elke beslissing die anders is dan aandelen houden is niet logisch op basis van de informatie dat alles ok is en blijft
3. stuk 2 ontkracht de publieke informatie, ik zou een retard zijn of ethisch heel erg goed als ik er niets mee deed.

De enige manier om dit te voorkomen is uiteindelijk dat je niet wil dat staatslieden aandelen ed. hebben. Het zorgt voor een immens moeras waar je in gaat zitten, zie ook bv. Trump als lichtend voorbeeld waarom je dit niet moet hebben.

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 07:04
polthemol schreef op maandag 23 maart 2020 @ 08:38:
[...]

Oh zeker, ik ben het met je eens dat de huidige regels belangenverstrengeling in de hand werken, net als de wijze waarop bijvoorbeeld leden van de eerste kamer hier allerlei lucratieve nevenfuncties mogen hebben.

Overigens zijn er een stuk meer mensen in Washington die aandelen hebben verkocht of gekocht in de aanloop naar de escalerende uitbraak zoals dit Politico artikel beschrijft.

Veel van dat soort mensen beweren ook dat ze niet zelf handelen, maar dit hebben uitbesteed en zich er niet mee bemoeien. Ook dat blijft lastig te bewijzen natuurlijk. Je kunt de boel voor de vorm wel bij een derde partij hebben ondergebracht, maar die kun je altijd nog even bellen met een verzoekje of tip natuurlijk.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-12 20:00
Zou Trump dan toch voor de russen/ (/voor het geld)werken als ik naar USA kijk en zie dat hij het maar blijft ontkennen?
Tuurlijk heb ik geen bron, maar we weten dit inmiddels al wel:
Een quote (beetje aangepast)vanaf fok door Scherpschutter
In New York komen ze 35.000 beademingsmachines te kort.

Hoe effectief de V. N. en de W. H. O. zijn met hun wijze besluiten, overigens allebei aldaar gevestigd.

55 miljoen amerikanen hebben geen ziektekosten verzekering.
1 miljard mensen wonen in sloppenwijken wereldwijd.
50 miljoen kinderen zijn verstoken van voeding en gezondheidszorg.

Dat zijn wel heel erg veel potentiële doden gedurende de komende maanden en de beursboeren verwachten een opleving van de A.E.X. en Wallstreet?
Ik moet wel zeggen dat dit beeld wel klopt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Mel33 schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 07:44:
Zou Trump dan toch voor de russen/ (/voor het geld)werken als ik naar USA kijk en zie dat hij het maar blijft ontkennen?
Tuurlijk heb ik geen bron, maar we weten dit inmiddels al wel:
Een quote (beetje aangepast)vanaf fok door Scherpschutter

[...]

Ik moet wel zeggen dat dit beeld wel klopt.
Cuomo heeft 30.000 ventilators gevraagd aan Trump maar geeft er 400 gekregen van Fema .

Trump verklaarde gisteren dat hij graag zou zien dat de economie zou starten met Pasen en vertelde erbij dat hij graag met Pasen weer volle kerken wilde zien .

"Beautiful Clean Coal"

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
leekers schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:30:
[...]

Cuomo heeft 30.000 ventilators gevraagd aan Trump maar geeft er 400 gekregen van Fema .

Trump verklaarde gisteren dat hij graag zou zien dat de economie zou starten met Pasen en vertelde erbij dat hij graag met Pasen weer volle kerken wilde zien .
1. Trump heeft geen verstand van ziektes, kan niet heel erg vooruit kijken ook of echt plannen. Hij teert op talking points al zijn hele leven lang.
2. zijn grootste achterban heeft hij gehaald door religieuze talking points en blinde kreten over economie. Refereren aan door gaan werken en volle werken is die achterban aanspreken. Hij is kortom bezig met zijn herverkiezing
3. Hij is in feite actief bezig staten dwars te zitten 'want democraat!' of 'kritiek op mij'.

Het GOP zou hem nu zonder meer uit zijn zetel moeten gaan wippen want hij is nu letterlij mensenlevens aan het opofferen. Vanaf dat ze de beademingsapparatuur van oa. Philips gaan opeisen, kost het ook mensenlevens in de rest van de wereld, simpelweg omdat Trump/zijn kabinet/Pence/het GOP te incompetent is om ook maar iets te doen om de besmettingen te beperken.

Mocht men die apparaten gaan opeisen, dan hoop ik ten zeerste dat de EU strenge maatregelen gaat nemen ook richting de VS. De tijd van spielerij moet eens over zijn en dan zakt de VS maar collectief in de stront tot ze zich realiseren hoe stupide ze bezig zijn daaro

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-12 18:28

burgt

Starbass

Lijkt me niet slim van hem, hij moet het voor een groot deel hebben van de Christelijke voters, door die allemaal de kerk in te jagen verspreid het virus daar nog sneller => meer doden onder zijn achterban...

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
burgt schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:50:
Lijkt me niet slim van hem, hij moet het voor een groot deel hebben van de Christelijke voters, door die allemaal de kerk in te jagen verspreid het virus daar nog sneller => meer doden onder zijn achterban...
dat zou vooruitdenken impliceren. De man zijn hele leven is 1 grote aaneenschakeling van shortterm leven/lenen om iets van succes uit te stralen.

Daarbij is er een grote kans dat zijn gelovige (wat oerconservatief is en religieus extremistisch veelal) achterban denkt dat god het wel oplost voor hun/ dat het een daad van deze of gene entiteit is waar ze gewoon wat harder voor moeten gaan bidden.

• leekers
polthemol schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:48:
[...]

Mocht men die apparaten gaan opeisen, dan hoop ik ten zeerste dat de EU strenge maatregelen gaat nemen ook richting de VS. De tijd van spielerij moet eens over zijn en dan zakt de VS maar collectief in de stront tot ze zich realiseren hoe stupide ze bezig zijn daaro
Ik ben er niet van overtuigd en geloof dat de EU zoals gewoonlijk weer alles zou accepteren van de VS .

Ik ben het wel met je eens en vindt dat de EU na dit debacle en vele vorige misstappen van de VS eens afstand zouden moeten nemen van de VS en zelfstandig keuzes moet gaan maken of zich opheffen .

"Beautiful Clean Coal"

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-12 12:21
leekers schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Ik ben er niet van overtuigd en geloof dat de EU zoals gewoonlijk weer alles zou accepteren van de VS .

Ik ben het wel met je eens en vindt dat de EU na dit debacle en vele vorige misstappen van de VS eens afstand zouden moeten nemen van de VS en zelfstandig keuzes moet gaan maken of zich opheffen .
Het probleem is dat neoliberalen vooral beslissen wat er in de EU gebeurt, en zij de VS als voorbeeld nemen hoe erg je het volk kunt uitzuigen voordat ze in opstand komen.

Tot nu toe zie ik hier ook gewoon dat het volk word opgeofferd voor de economie. Net als in de VS hier hebben we nog net niet mensen op TV die lopen te roepen dat ze maar al te blij zij om te sterven om een depressie te voorkomen.

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

Cuomo is een politieke tegenstander van Trump, en New York en Trump boteren ook niet echt lekker de laatste jaren. Ik bedoel, het moet nog blijken. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat Fema niet meer dan 1.000 ventilatoren heeft. Maar, het zou me ook niks verbazen als Fema er wel een heleboel heeft, maar Trump ze niet aan New York gunt omdat dat niet "zijn" mensen zijn. Hij heeft in het verleden kleinzielig gedrag zoals dat laten zien...

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• ph4ge
Helixes schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:12:
[...]

Cuomo is een politieke tegenstander van Trump, en New York en Trump boteren ook niet echt lekker de laatste jaren. Ik bedoel, het moet nog blijken. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat Fema niet meer dan 1.000 ventilatoren heeft. Maar, het zou me ook niks verbazen als Fema er wel een heleboel heeft, maar Trump ze niet aan New York gunt omdat dat niet "zijn" mensen zijn. Hij heeft in het verleden kleinzielig gedrag zoals dat laten zien...
Volgens Cuomo zijn er nog ventilatoren op voorraad, en ook Trump claimt altijd dat er voldoende zullen zijn. Het zal inderdaad wel een kwestie zijn van de juiste mensen pijn willen doen en/of geldschieters/familie van Trump die flink verdienen aan de huidige situatie.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:40
leekers schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Heb begrepen dat voor het bouwen van die apparaten onderdelen uit de EU en China noodzakelijk zijn. Zodra Trump de productie van die fabriek nationaliseert kunnen ze natuurlijk fluiten naar die onderdelen.

Als men hier slim is worden deze onderdelen nu alleen nog maar mondjesmaat geleverd, voldoende voor een paar dagen productie. Dan heb je zelf ook nog een machtspositie.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• leekers
ph4ge schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Volgens Cuomo zijn er nog ventilatoren op voorraad, en ook Trump claimt altijd dat er voldoende zullen zijn. Het zal inderdaad wel een kwestie zijn van de juiste mensen pijn willen doen en/of geldschieters/familie van Trump die flink verdienen aan de huidige situatie.
Cuomo zegt dat er 20.000 liggen in "federale voorraad" maar dat hij ze niet krijgt .

Ongetwijfeld heeft het downplayen van het virus en het hervatten van de economie mee te maken waarvan Cuomo zegt dat dat absoluut niet gaat gebeuren .
Trump doet er op het moment alles aan om positieve berichten de wereld in te slingeren incl de hulp van Dan Patrick (Texas) die gisteren bij Fox verklaarde dat ouderen die kleinkinderen en kinderen hebben tegen hem zeggen dat ze bereidt zijn te sterven als de economie maar wordt opgestart tbv hun nageslacht .

"Beautiful Clean Coal"

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

leekers schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:48:
[...]
Cuomo zegt dat er 20.000 liggen in "federale voorraad" maar dat hij ze niet krijgt .
Trump heeft vast de ventilatoren alvast 'gereserveerd' voor zijn donoren en vrienden?

[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 25-03-2020 10:07 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-12 22:35

Koppensneller

winterrrrrr

leekers schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 09:48:
[...]
Trump doet er op het moment alles aan om positieve berichten de wereld in te slingeren incl de hulp van Dan Patrick (Texas) die gisteren bij Fox verklaarde dat ouderen die kleinkinderen en kinderen hebben tegen hem zeggen dat ze bereidt zijn te sterven als de economie maar wordt opgestart tbv hun nageslacht .
Sterven voor de economie, dat moet in de ogen van de die-hard kapitalisten in de VS toch wel het ultieme offer zijn. 8)7

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:55

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wat ik momenteel extreem raar vind...

Trump's approval ratings lijken op een vreemde (en voor mij onverklaarbare) manier juist enorm te stijgen
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Disapproval ligt op 50,5% wat een laagterecord is over bijna zn hele ambts-termijn, ook de Approval op 44.7% heeft hij niet meer gehaald sinds maart 2017.

in de afgelopen dagen zijn er zelfs drie , deels aangeziene polls geweest waar de approval voor Trump hoger is, waar dat vroeger bijna onmogelijk was: bv Gallup en Harris Poll (dus niet Rasmussen waar hij altijd al erg positief uitkomt) .

Mogelijk dat het een amerikaanse 'instinct-beweging' is om in tijden van crisis hun president meer te steunen... maar juist gezien het onverantwoorde gedrag van Trump nu, maar ook zn draai/windvaan-koers rondom wat hij nu eigenlijk wil bekennen is dit enorm vreemd voor mij..

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

New York State stemt in meerderheid niet op Trump...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• ArgantosNL
RM-rf schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:15:
Wat ik momenteel extreem raar vind...

Trump's approval ratings lijken op een vreemde (en voor mij onverklaarbare) manier juist enorm te stijgen
https://projects.fivethirtyeight.com/trump-approval-ratings/

Disapproval ligt op 50,5% wat een laagterecord is over bijna zn hele ambts-termijn, ook de Approval op 44.7% heeft hij niet meer gehaald sinds maart 2017.

in de afgelopen dagen zijn er zelfs drie , deels aangeziene polls geweest waar de approval voor Trump hoger is, waar dat vroeger bijna onmogelijk was: bv Gallup en Harris Poll (dus niet Rasmussen waar hij altijd al erg positief uitkomt) .

Mogelijk dat het een amerikaanse 'instinct-beweging' is om in tijden van crisis hun president meer te steunen... maar juist gezien het onverantwoorde gedrag van Trump nu, maar ook zn draai/windvaan-koers rondom wat hij nu eigenlijk wil bekennen is dit enorm vreemd voor mij..
Crisis of oorlog is altijd goed voor ratings, zelfs als je halfslachtig werk aflevert. Bush heeft herverkiezing ook dankzij 9/11 gewonnen.

Vind je dat Rutte nu goed bezig is, in mijn ogen wordt er te weinig gedaan om de verspreiding te stoppen. Met het tempo dat het virus verspreid gaat ons zorg systeem niet trekken. En er zijn nu al bijna 300 doden gevallen. En gek vinden dat mensen je maatregelen niet serieus nemen als je maatregels gespitst zijn op de economie in stand houden en niet mensen levens beschermen.

• GabberKooij
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-12 07:06
ArgantosNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:43:
[...]
Vind je dat Rutte nu goed bezig is, in mijn ogen wordt er te weinig gedaan om de verspreiding te stoppen. Met het tempo dat het virus verspreid gaat ons zorg systeem niet trekken. En er zijn nu al bijna 300 doden gevallen. En gek vinden dat mensen je maatregelen niet serieus nemen als je maatregels gespitst zijn op de economie in stand houden en niet mensen levens beschermen.
Nu haal je volgens mij 2 dingen door elkaar.

Je stelt dat het zorgsysteem het niet trekt en daardoor 300 doden zijn gevallen.

Mijn indruk is dat (tot nu toe) het zorgsysteem nog steeds functioneerd. Die 300 doden waren er ook geweest als de capaciteit velen malen hoger geweest was.

En dat is nu precies de balans die ze proberen te vinden: maatregelen ten opzicht van zorg capaciteit. Het vervelende is dat we een soort olietanker aan het sturen zijn zonder dat we weten wat de stroming doet. Snel corrigeren is er niet bij.
Nou kan je gaan stilliggen met je tanker, maar je weet dat je nog een heel eind verder moet varen, dus minder je alleen je vaart in de hoop dat je op tijd kan blijven bijsturen.

Maak dagritmekaarten met mijn Picto-Selector op www.pictoselector.eu

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ArgantosNL schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Crisis of oorlog is altijd goed voor ratings, zelfs als je halfslachtig werk aflevert. Bush heeft herverkiezing ook dankzij 9/11 gewonnen.
dat acht ik idd wel een mogelijkheid, maar zelfs dan maakt het wel degelijk uit of een president een 'gevoel' van saamhorigheid schept...

Mogelijk dat die opleving juist een effect is van de houding die Trump 2,3 dagen terug nog wel sterker had en dat was dat hij de expert meer ruimte gaf en toen ook inzette op meer maatregelen om de verspreiding in te dammen, en nog niet wat hij nu lijkt te doen en dat is juist weer het 'ontkennen' van het gevaar..

dit soort Trumps en zeker in de era-Trump geven een heel korte-termijnsbeeld weer, gebaseerd ope en paar dagen terug... tevens kijkt men veel vaker naar 'minieme' verschillen, Trumps ratings zijn dusdanig gelijkblijvend dat een afwijking van 1 procentpunt opeens al een 'trend' begint te lijken...
Wat mogelijk ook komt doordat er veel meer polls zijn en mogelijk de ondervraagden ook hardbnekkiger vasthouden aan eerder gegeven antwoorden (als je bv vergelijkt met vroegere presidentschappen, wat op 538 erg goed gevisualiseerd is zie je dat de verschillen vroeger groter, maar ook schokkenderwijze waren door minder polls)

Overigens denk ik niet dat je Trump met Bush jr. en 911 kunt vergelijken, omdat die crisis idd wel een enorme rol, zeker op de eerste termijn van Bush jr speelde, maar ook direkt aan het beghin, net na de eerste honderd dagen kwam en dus bijna lels wat die deed die eerste termijn een reactie op 911 was en het profiteren vand e golf van natonalisme (die echter in het verkiezingsjaar al bijna weggeebd was, en eigenlijk had Bush jr dat ook best kunnen verliezen, als de democraten zelf niet te verdeeld geweest waren, en niet onverdeeld achter Kerry gingen staan .... een foutje dat democraten wel vaker maken )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ph4ge
RM-rf schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:57:
[...]

dat acht ik idd wel een mogelijkheid, maar zelfs dan maakt het wel degelijk uit of een president een 'gevoel' van saamhorigheid schept...

Mogelijk dat die opleving juist een effect is van de houding die Trump 2,3 dagen terug nog wel sterker had en dat was dat hij de expert meer ruimte gaf en toen ook inzette op meer maatregelen om de verspreiding in te dammen, en nog niet wat hij nu lijkt te doen en dat is juist weer het 'ontkennen' van het gevaar..

dit soort Trumps en zeker in de era-Trump geven een heel korte-termijnsbeeld weer, gebaseerd ope en paar dagen terug... tevens kijkt men veel vaker naar 'minieme' verschillen, Trumps ratings zijn dusdanig gelijkblijvend dat een afwijking van 1 procentpunt opeens al een 'trend' begint te lijken...
Wat mogelijk ook komt doordat er veel meer polls zijn en mogelijk de ondervraagden ook hardbnekkiger vasthouden aan eerder gegeven antwoorden (als je bv vergelijkt met vroegere presidentschappen, wat op 538 erg goed gevisualiseerd is zie je dat de verschillen vroeger groter, maar ook schokkenderwijze waren door minder polls)

Overigens denk ik niet dat je Trump met Bush jr. en 911 kunt vergelijken, omdat die crisis idd wel een enorme rol, zeker op de eerste termijn van Bush jr speelde, maar ook direkt aan het beghin, net na de eerste honderd dagen kwam en dus bijna lels wat die deed die eerste termijn een reactie op 911 was en het profiteren vand e golf van natonalisme (die echter in het verkiezingsjaar al bijna weggeebd was, en eigenlijk had Bush jr dat ook best kunnen verliezen, als de democraten zelf niet te verdeeld geweest waren, en niet onverdeeld achter Kerry gingen staan .... een foutje dat democraten wel vaker maken )
Bush Jr. schoot naar 90 procent approval en dit daalde vervolgens gedurende zn hele termijn tot het punt waarop hij net aan herverkiezing won en diep gehaat werd na zn tweede termijn. De bump voor Trump is daarbij vergeleken klein. Bovendien is Corona voor de meeste mensen nog onzichtbaar, geef het een maand en het wordt pijnlijk duidelijk hoe fout Trump keer op keer zit in deze crisis en wat de gevolgen zijn.

• ArgantosNL
GabberKooij schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 10:55:
[...]

Nu haal je volgens mij 2 dingen door elkaar.

Je stelt dat het zorgsysteem het niet trekt en daardoor 300 doden zijn gevallen.
We hebben de piek nog lang niet gezien, en zolang er geen algehele lockdown komt iets wat meerdere landen al hebben gedaan dan duurt het nog 1 a 2 weken voordat de verspreiding echt af remt.
Mijn indruk is dat (tot nu toe) het zorgsysteem nog steeds functioneerd. Die 300 doden waren er ook geweest als de capaciteit velen malen hoger geweest was.
nog wel maar de piek hebben we nog niet in zicht en met 1a2 weken incubatie tijd en de nu al bijna 300 doden. En met een mortaliteit van 2 tot 4 % hadden we 2 week geleden dus al minimaal 6000 tot 12000 besmettingen. en nu zitten we op ongeveer 6000 bevestigde besmettingen.
En dat is nu precies de balans die ze proberen te vinden: maatregelen ten opzicht van zorg capaciteit. Het vervelende is dat we een soort olietanker aan het sturen zijn zonder dat we weten wat de stroming doet. Snel corrigeren is er niet bij.
Nou kan je gaan stilliggen met je tanker, maar je weet dat je nog een heel eind verder moet varen, dus minder je alleen je vaart in de hoop dat je op tijd kan blijven bijsturen.
Het beleid van Rutte zegt bijna hetzelfde als Dan Patick en Trump, hij is bereid mensen op te offeren om een crash te voorkomen. Want je kunt niet tegelijk roepen dat er geen lockdown komt en iedereen zijn eigen verantwoording moet nemen. Hij als leider van het land is verantwoordelijk voor hoe snel het nu in nederland verspreid.

Als wat je doet tegen een pandemie lijkt wanneer je het doet te extreem en achteraf blijkt dat het niet voldoende was. De huidige maatregels zijn minimaal als een response tegen een pandemie met het tempo dat hij verspreid.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

polthemol schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 08:48:
Het GOP zou hem nu zonder meer uit zijn zetel moeten gaan wippen want hij is nu letterlij mensenlevens aan het opofferen.
En dat is anders als het begin van zijn termijn? Enige verschil is nu dat ook de GOP-donoren kwetsbaar zijn. Maar anders is het niets nieuws onder de zon.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Cyberpope schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:56:
[...]

En dat is anders als het begin van zijn termijn? Enige verschil is nu dat ook de GOP-donoren kwetsbaar zijn. Maar anders is het niets nieuws onder de zon.
Hij gedraagt zich steeds meer en steeds openlijker als een gevaarlijke gek.

Als je 8:30 de tijd hebt, kijk hier eens naar:

Hij roept op tot massale kerkgang met Pasen, waarbij hij beweert dat zoiets geen enkel probleem is, maar als dat niet gebeurt, in de VS mensen massaal suïcide gaan plegen... :F

Ik zie een deel van de wereld nog wel vergaan zo... :(

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18
Ramzzz schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:22:
De meningen van de mensen die straks moeten gaan stemmen verschillen daar over:
Trump Approval Rating Hits All-time High Amid Coronavirus USA Outbreak

Only when it is dark enough, can you see the stars

• Plasma_Wolf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12 17:17

Plasma_Wolf

Student

Ik had het bericht ook meegekregen. Schokkend hoe mensen totaal niet opletten, niet doorhebben of niet willen accepteren dat Trump van deze week het tegenovergestelde is van Trump vorige week. Twee tegenpolen waarvan je toch wel moet zien dat als iemand ze zo naast elkaar zet, dat van zijn beleid toch niets kan kloppen.

"I can shoot a man on 5th avenue." Ze zijn zo totaal los van de realiteit dat het me verbaast als ze nog weten hoe ze een deur moeten openen.

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

Hij roept op tot massale kerkgang met Pasen, waarbij hij beweert dat zoiets geen enkel probleem is, maar als dat niet gebeurt, in de VS mensen massaal suïcide gaan plegen... :F

Tja, ik denk dat hij onderschat dat het vooral zijn eigen aanhang is die zijn adviezen serieus neemt. De meeste anderen zullen toch het advies van bijvoorbeeld dokter Fauci hoger waarderen en gewend zijn aan Trump's overdreven stijl:

Maar ja, dokter Trump, wanhoop, angst en wellicht underinsurance (ik kom zo gauw niet op het Nederlandse woord) is een fatale cocktail:
A Phoenix-area man is dead and his wife is under critical care after the two took chloroquine phosphate in an apparent attempt to self-medicate for the novel coronavirus, according to hospital system Banner Health.

It does not appear they took the pharmaceutical version of the drug, but rather "an additive commonly used at aquariums to clean fish tanks," Banner Health said in a statement.

Though Banner did not provide additional details, NBC News spoke to the wife, who said they learned of chloroquine's connection to coronavirus during a President Donald Trump news conference, which "was on a lot actually." They took it because they "were afraid of getting sick," she said.
[...]
One online aquarium retailer, which was sold out of "the wonder drug" Tuesday, included in its terms of use that customers agree to use chloroquine "ONLY in the treatment and maintenance of ornamental fish. ... We agree not to intentionally divert these chemicals for any other use."
https://edition.cnn.com/2...oroquine-death/index.html

Maar goed, het is duidelijk waar het hem om gaat: zijn herverkiezing. En de maatregelen zijn er om hem te ondermijnen. 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd1 op 26-03-2020 01:02 ]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Cyberpope schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 14:56:
[...]

ja, toen smeet men wat kansarmen, minderheden, mensen zonder veel economische waarde onder de bus, dat boeit niet zo in hyperkapitalisme/GOPvisie. Het wordt vervelender met een virus. Virussen zijn beduidend minder picky in het maken van slachtoffers als het om ideologie ed. gaat :)

De manier waarop hij nu vanalles roept/promoot, brengt iedereen daar in gevaar en nog meer doordat hij maar wat willekeurig beleid doet.

@Semyon dat zegt niet heel veel. George Bush scoorde 90% met zijn invasie in Irak. Dat percentage bleef wel een tijdje staan. Trump heeft weinig tot geen beweging in zijn approval ratings, een paar procent verschuiving is al meteen een all-time high (want de lat ligt niet bijster hoog bij hem). Daarbij: historisch gezien gaan de approvals voor een president altijd omhoog in tijde van een crisis. Mensen lijken dan bereid om politieke meningen tijdelijk aan de kant te schuiven 'to get the job done'. Helaas is Trump geen bal aan het doen waardoor ook het effect van steun aan president tijdens crisis niet zo heel spectaculair hoog is.

[ Voor 31% gewijzigd door polthemol op 26-03-2020 08:34 ]

• ph4ge
Semyon schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 23:31:
De meningen van de mensen die straks moeten gaan stemmen verschillen daar over:
Trump Approval Rating Hits All-time High Amid Coronavirus USA Outbreak
Dit moet je echt met een korrel zout nemen. Trump zn approval is met een 2-3% omhoog. Bush Jr. ging na 9/11 met 40% omhoog. Het vertrouwen in Rutte is tijdens de Corona crisis met 30-50% gestegen, bijv. de Italiaanse premier Conte heeft 30% boost gekregen. De "rally round the flag" boost die Trump nu ontvangt is echt historisch klein. Dat voorspelt niks goeds voor hem.

En nogmaals, de impact van zijn handelen moet nog zichtbaar worden. Hoewel het officiële dodental in de VS rap stijgt zijn er nog grote gebieden, uiteraard in het dunbevolkte Trumpland, waar mensen de impact nog niet zien met eigen ogen. Over een week of 3 kent iedere Amerikaan iemand die ernstig ziek was of overleden is aan Corona.

Over 3 maanden als de Corona crisis hopelijk op zn retour is en de verkiezingen in volle gang dan zullen mensen keer op keer herinnert worden aan Trump zn aanpak, of beter gezegd gebrek er aan. Mensen vergeten niet zo snel dat hun dierbare stierven en dat ze niet naar de begrafenis konden. Trump heeft de democraten natuurlijk eindeloze munitie verschaft.

Toen de rook van 9/11 opgetrokken was gebeurde hetzelfde onder Bush, alleen die had een heel hoog vertrouwen wat toen het begon af te brokkelen nog net niet ver genoeg gedaald was om de herverkiezing te verliezen. Trump heeft die ruimte niet. Daarnaast waren de democraten medeplichtig aan bijv. de inval in Irak en Afghanistan, terwijl het hier echt Trump zelf is die in zn eentje er een enorme puinhoop van maakt. De man is van teflon gemaakt, maar dit wordt wel heel moeilijk te ontkennen.

Echter blijf ik weinig vertrouwen hebben in Biden en kan er zomaar iets gebeuren met Biden waardoor Trump toch net herverkiezingen uit het vuur sleept, als Trump het al zo ver laat komen dat Amerikanen naar de stembus kunnen.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:18
Ik vraag me zelf ook erg af hoe ze een verkiezing willen houden tijdens deze crisis.
Ik geloof er niks van dat dit ergens voor November oplost, en hoe kan men in een lock down stemmen?

Dat nodigd enorm uit tot of nog ergere votersuppression in naam van iedereen gezond houden, of tot het uitstel van de verkeizingen, ookal mag dat niet... Want lockdown en unprecedented times enzo.

En zelfs als dat allemaal niet gebeurt wie gaat er dan zelf naar buiten?

Only when it is dark enough, can you see the stars

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

polthemol schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 08:31:

@Semyon dat zegt niet heel veel. George Bush scoorde 90% met zijn invasie in Irak.
Bush sr. scoorde 85% net op het moment dat de eerste golfoorlog 'afgesloten' was en de troepen terugkwamen (1991)...
redelijk snel erna gingen de ratings snel de diepte in toen bleek dat er weinig eigenlijk geregeld was wat er daarna zou gebeuren en enkel meer chaos ontstond, een jaar erna waren de ratings al onder de 50%

Bush jr. haalde het record van zijn vader in, bijna 89% ongeveer een maand na 9/11...
vrijwel direkt gingen de ratings daarna ook weer naar beneden, met twee korte oplevingen, eentje toen men de oorlog tegen Irak begon en een tweede toen men de beroemde 'mission accomplished' speech hield die waarschijnlijk ook heel bewust gemotiveerd was door de snel dalende ratings..
Overigens, in zn eerste termijn kwam Bush jr. op geen enkel moment onder de 44%, iets dat nu voor Tump als 'High' genoemd wordt.

Het is gewoonweg heel erg lastig vergelijkbaar, zeker ook omdat veel mensen die als doelgroep van deze polls gelden veelvuldig gevraagd worden (bepaalde polls vragen nu iedere 3-4 dagen na, vroeger was dat vaker eenmaal in de maand of twee maanden) en dan kan het bevestigen van een eerder gegeven antwoord mogelijk een psychologische reactie zijn, niet veel mensen willen het gevoel hebben een eerdere fout te moeten erkennen....

Bij bv Bush jr. wordt ook veelvuldig de orkaan Katrina genoemd als beeldbepalende crisis.... waar hij opzichtig faalde (en utieindelijk ook zijn fouten moest toegeven)...
als je echter naar de approval-ratings kijkt zie je echter een tijdelijke dip, die echter een half jaar later schijnbaar weer hersteld is, dan staat hij op hetzelfde niveau als kort voor Katrina... maar juist daarna gaat de rating heel snel naar beneden.
Direkt rond Katrina zelf zie je héél eventjes zelfs een opleving van zn approval (die al dalend ervoor was qua trend).

Overigens, bijna alle presidenten hebben overall een neerwaardse trend, ze beginnen met veel instemming, die langzaam of soms wat sterker daalt..
Trump is daarin een zekere uitzondering omdat hij vrijwel direkt al onder de 50% geraakt en zelfs na 200 dagen al op een absoluut dieptepunt zat (36%)... maar daarna eerder lichtelijk gestegen is, over de lange termijn een lichtelijk opwaardse trend is, mogelijk omdat de verwachtting van hem ook eerder zeer laag is en voroal mee kan vallen voor sommigen.

Het kan ook best bv zijn dat initieel mensen hun president meer gaan steunen tijdens een crisis.
Bij Trump kun je zelfs afvragen of deze polls niet eerder zn eerder 'crisis-management een paar dagen terug positief beordelen, toen hij iig de indruk wekte de crisis serieus te nemen en meer voor de pers optrad en maatregelen aankondigde die de uitbreiding moesten inperken...

de polls geven ook weer het oordeel van mensen een paar dagen terug, toen die personen ondervraagd werden, tussentijds zijn de cijfers samengevoegd en er een gezamelijke uitkomst over gemaakt..

Bv de meest opvallende positieve poll voor Trum is die van Harris Poll.. die hem een approval rating van zelfs 54% gaf
https://thehill.com/homen...ng-boost-but-will-it-last

Harris Poll is juist opvallend omdat die altijd Trump juist lager hield, en het is een aanzienrijke poll...
maar, de betreffende poll werd op 22 maart gepubliceerd en afgenomen in de dagen ervoor, dus ruim een wek terug
https://thehill.com/homen...ng-boost-but-will-it-last

• Mugwump
Ben ook wel benieuwd wat uiteindelijk nou echt het effect van deze crisis gaat zijn op Trump's approval. Er lijkt weer even een kleine 'uptick' te zijn in de zin dat hij in het gemiddelde bij FiveThirtyEight nu op 44.7% approve en 50.7% disapprove staat, maar dat is ook vooral doordat hij zichzelf doorgaans wel aardig weet te vermarkten met grootspraak en daar toch best wat Amerikanen gevoelig voor lijken. De echte effecten van de crisis moeten nog gaan landen in de VS.
Trump is wel druk bezig om alle problemen af te schuiven op 'lagere overheden' en zichzelf op de borst te kloppen voor zaken die wel goed gaan. Je moet in mijn ogen ook wel echt vrij simpel zijn om daar in te trappen, maar ik heb (een deel van de) Amerikaanse kiesgerechtigden wel vaker overschat. :P

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Semyon schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 09:24:
Ik vraag me zelf ook erg af hoe ze een verkiezing willen houden tijdens deze crisis.
Ik geloof er niks van dat dit ergens voor November oplost, en hoe kan men in een lock down stemmen?
Per post stemmen. Is nu ook al vrij gebruikelijk.
Goed nieuws voor Trump: in één week 3.3 miljoen Amerikanen werkloos geworden.
Een recordaantal van bijna 3,3 miljoen mensen hebben in de Verenigde Staten vorige week een werkloosheidsuitkering aangevraagd, zo blijkt uit donderdag gepubliceerde cijfers.

Het aantal is een verviervoudiging van het vorige recordaantal in 1982. De verwachting is dat het aantal nog zal toenemen, nu de economische impact van de uitbraak van het coronavirus zich laat voelen in de Verenigde Staten.

In Californië komen 100.000 aanvragen voor een werkloosheidsuitkering per dag binnen, zo verklaarde gouverneur Gavin Newson op woensdag. "De teller staat nu op 1 miljoen aanvragen sinds 13 maart", aldus Newson.

Het werkloosheidscijfer stond vorige maand op 3,5 procent, maar economen verwachten dat dit mogelijk rond de 13 procent zal uitkomen in mei. Dat zou het hoogte percentage sinds zijn sinds 2009, toen de wereldwijde kredietcrisis voor banenverlies zorgde.

"Dit is nog maar het topje van de ijsberg", zei de hoofdeconoom van Grant Thornton Diana Swonk tegen nieuwszender NBC.
Bron: Werkloosheid in de Verenigde Staten schiet omhoog

Benieuwd wie het "Stable Genius" als schuldige gaat aanwijzen: de media, de EU, China, de Democraten of een combinatie van "all of the above"?

Virussen? Scan ze hier!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

wildhagen schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 14:46:

Benieuwd wie het "Stable Genius" als schuldige gaat aanwijzen: de media, de EU, China, de Democraten of een combinatie van "all of the above"?
Elke dag weer iemand anders.

Het speelt hem misschien zelfs in de kaart. Corona zal vooral de stedelijke regio’s raken, waar men overwegend Democratisch stemt, en zal de landelijke regio’s waar Republikeins wordt gestemd veel minder treffen.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-12 09:57
Wat hier misschien tegen in te brengen is: de rampen (oorlog, orkaan) in kwestie waren kwa gevolgen, op Amerikaanse schaal bekeken, beperkt in omvang. Slechts een heel klein deel van de Amerikanen had er last van, en het overgrote deel kon dus denken: zou, best wel daadkrachtig, die president. Met een pandemie is dat misschien anders: iedereen kent inmiddels te tekorten, binnenkort iedereen ook wel iemand die is opgenomen en als het niet snel beter gaat, ook wel een dode. Daarmee zijn de gevolgen niet gelokaliseerd, maar ervaart iedereen die persoonlijk en is het dus veel moeilijker met de praatjes van de president genoegen te nemen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• ph4ge
downtime schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Het speelt hem misschien zelfs in de kaart. Corona zal vooral de stedelijke regio’s raken, waar men overwegend Democratisch stemt, en zal de landelijke regio’s waar Republikeins wordt gestemd veel minder treffen.
Het zal langer duren, maar die gebieden worden niet overgeslagen. In tegendeel, ze zijn veel armer en hebben veel minder toegang tot gezondheidszorg, en ze zijn veel minder bereid om naar instructies en advies van experts en overheden te luisteren. Het zal er uiteindelijk juist harder in hakken.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

[...]

Obama.
En what about her e-mails?

Die ontbraken nog aan je lijstje. Maar ik denk China. ‘China-virus’ was zijn oplossing voor alle problemen.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

ph4ge schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 18:28:
[...]

Het zal langer duren, maar die gebieden worden niet overgeslagen. In tegendeel, ze zijn veel armer en hebben veel minder toegang tot gezondheidszorg, en ze zijn veel minder bereid om naar instructies en advies van experts en overheden te luisteren. Het zal er uiteindelijk juist harder in hakken.
Zoiets: Ramzzz in "Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België"

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:35

[...]

Fake news natuurlijk...

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zat zo te rekenen, maar indien Trump met Pasen de boel weer open wil gooien en iedereen goed ziek wordt is dat wel een dingetje. Nu gaat ongeveer 2% van de bevolking dan dood, wat dan gelukkig wel goed is voor de economie. 2% van de ca 300 miljoen Amerikanen is 6 miljoen doden... een getal dat me bekend voorkomt.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Delerium schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:51:
Ik zat zo te rekenen, maar indien Trump met Pasen de boel weer open wil gooien en iedereen goed ziek wordt is dat wel een dingetje. Nu gaat ongeveer 2% van de bevolking dan dood, wat dan gelukkig wel goed is voor de economie. 2% van de ca 300 miljoen Amerikanen is 6 miljoen doden... een getal dat me bekend voorkomt.
Ach, de ouderen willen zich vast wel opofferen om the american way of life te redden.

It’s the economy, stupid!

• ph4ge

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:38
downtime schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Aangenomen dat Corona onder controle is in november en men veilig in de rij kan gaan staan om te stemmen denk ik wel dat de opkomst in stedelijke gebieden enorm gaat zijn bij mismanagement van de crisis door Trump.

Maar ik vrees dat dat niet het geval zal zijn, of dat de locale (GOP) overheden Corona gaan gebruiken als excuus om draconische maatregelen te nemen om het stemmen in de stedelijke gebieden te ontmoedigen.

Never waste a good crisis.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Trump gelooft niet dat ze in NY zoveel ventilatoren nodig hebben. Continue staat van ontkenning?

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 27-03-2020 10:09 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Gunner schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:08:
Trump gelooft niet dat ze in NY zoveel ventilatoren nodig hebben. Continue staat van ontkenning?

[Embed]
Nouja. NY heeft 20 miljoen inwoners (staat+stad). Dat is 3 miljoen meer dan hier. Dan is 35.000 wel een hele hoop ivm "onze" 1500 en Duitslands 25.000 (die nu wel naar 50.000 gaat).

Aan de andere kant, je kan ze maar beter hebben. Als het in NY beter zou gaan, kunnen ze elders goed gebruikt worden.

Ventilator ≠ IC bed, natuurlijk. Maar dat is wel waar NY op hint.

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 27-03-2020 10:35 ]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

PWM schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:34:
[...]

Nouja. NY heeft 20 miljoen inwoners (staat+stad). Dat is 3 miljoen meer dan hier. Dan is 35.000 wel een hele hoop ivm "onze" 1500 en Duitslands 25.000 (die nu wel naar 50.000 gaat).

Aan de andere kant, je kan ze maar beter hebben. Als het in NY beter zou gaan, kunnen ze elders goed gebruikt worden.
Het is misschien veel, maar ik zie geen daadkrachtig optreden van Trump Hij blijft nog steeds een beetje in de ontkenningsfase en is meer geïnteresseerd in de economie lijkt het wel. Dit in tegenstelling tot Cuomo en De Blasio die het probleem in ieder geval een stuk serieuzer nemen. (beide democraten trouwens voor wat het waard is).

• leekers
[...]

Ventilator ≠ IC bed, natuurlijk. Maar dat is wel waar NY op hint.
Cuomo zegt in overleg met zijn medische adviseurs en dr Fauchi dat de piek in de staat NY over ongeveer 2 weken staat te gebeuren en dat hij dan 30.000 ventilators nodig heeft .
Hij heeft er ongeveer 14.000 in vrrd en verdeelt die naar het aantal dat in de ziekenhuizen nodig is .
In NY zijn ze ook bezig om anestesie apparaten om te bouwen naar ventilatoren ook van prive klinieken en bv plas chirurgie klinieken .

Het delen van 1 ventilator door 2 patienten is mogelijk maar niet ideaal en de 30.000 die NY state vraagt zijn niet alleen voor NY maar kunnen na gebruik door naar andere delen van het land als ze die nodig hebben .

Natuurlijk Dr Trump heeft zijn eigen mening en behalve dat Obama hem een gebrekkig land heeft achtergelaten (wat hij trouwens "vergeten" is te verbeteren de afgelopen 3 jaar) is die mening dat we met Pasen zullen zien dat de economie weer wordt gestart en het dus allemaal niet zo een vaart zal lopen met die ventilators .

"Beautiful Clean Coal"

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Gunner schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:08:

[Embed]
Hij is president van meer dan New York. Met de huidige strategie, mag je verwachten dat het hele land besmet raakt. Wat ook zo is, dat in armere gebieden in de VS de gezondheidszorg niet zo sterk en bereikbaar is als in de staat van New York en waarschijnlijk grotere tekorten zal hebben.

| live and give like no one else |

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

New York City (dus enkel stadsgebied) heeft 23.000 geinfecteerden (nederland heeft er nu 7.500)
eromheen liggen Nassau (3900 geinfecteerden), Westchester (5950), Suffolk (2750) en Bergen, New Jersey met 1300 geinfecteerden

enkel in het gebied rond New York city zijn meer geinfecteerden dan in Nederland, Belgie en Nordrhein-Westfalen (dat het zwaarst getroffen gebied in duitsland is) (en een totale bevolking van 17+18+11 = 46 miljoen heeft) samen ....
Bovenal, waar in deze drie landen momenteel de uitbreiding iig niet meer exponentieel lijkt te groeien, en dagelijks ongeveer een gelijkblijvend aantal geinfecteerden gemeld wordt (met een waarschijnlijkheid dat dit mogelijk over twee weken terug zal gaan lopen)... stijgt het aantal infecties in rondom New York nog steeds wél exponentieel.

ik denk dat New York werkelijk een van de aller-hardst getroffen gebieden zal kunnen gaan worden, nog erger dan Italie.... daarbij vergeleken lijken nederland, belgie en duitsland wel degelijk net op tijd ingegrepen te hebben en de boel iig enigszins kunnen controleren.

• 3x3

3x3

RM-rf schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:57:
[...]

New York City (dus enkel stadsgebied) heeft 23.000 geinfecteerden (nederland heeft er nu 7.500)
eromheen liggen Nassau (3900 geinfecteerden), Westchester (5950), Suffolk (2750) en Bergen, New Jersey met 1300 geinfecteerden

enkel in het gebied rond New York city zijn meer geinfecteerden dan in Nederland, Belgie en Nordrhein-Westfalen (dat het zwaarst getroffen gebied in duitsland is) (en een totale bevolking van 17+18+11 = 46 miljoen heeft) samen ....
Bovenal, waar in deze drie landen momenteel de uitbreiding iig niet meer exponentieel lijkt te groeien, en dagelijks ongeveer een gelijkblijvend aantal geinfecteerden gemeld wordt (met een waarschijnlijkheid dat dit mogelijk over twee weken terug zal gaan lopen)... stijgt het aantal infecties in rondom New York nog steeds wél exponentieel.
Welk percentage van de bevolking is in Nederland getest? en Welk gedeelte van de populatie is in NY getest?

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

3x3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:54:
[...]

Hij is president van meer dan New York. Met de huidige strategie, mag je verwachten dat het hele land besmet raakt. Wat ook zo is, dat in armere gebieden in de VS de gezondheidszorg niet zo sterk en bereikbaar is als in de staat van New York en waarschijnlijk grotere tekorten zal hebben.
Dit suggereert dat hij een plan heeft en er goed over heeft nagedacht.
Droom lekker verder zou ik zeggen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

3x3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Welk percentage van de bevolking is in Nederland getest? en Welk gedeelte van de populatie is in NY getest?
gezien het enorme tekort aan tests in de VS en bv in duitsland het relatief grote aantal tests lijkt het me zeker geen erg treffend argument ergens voor...
Er bestaat zeker een groot verschil in test-methodieken en ook statistische tellingen (bv verwacht ik dat het dodenaantal in duitsland bv zeker 4x hoger kan liggen, doordat ze daar niet post-mortem testen)...

Toch zijn er wel degelijk mogelijkheden te vergelijken...
zeker als je bedenkt dat de eerste gemeldde infecties in nederland veel verder terugliggen dan in de VS en je kunt kijken met hoe snel het aantal geinfecteerden zich uitbreid kun je zeker stellen dat de VS, ens pecifiek het gebied rondom New York heel snel alle andere regios vér achter zich laat...

overigens, als je bv het gebied NL, BE en NRW neemt, is dat ook een veel groter gebied waartussen ook meerdere fysieke barriere's bestaan in de vorm van landsgrenzen die men makkelijk kon sluiten...
New York en New Jersey is bijna een geheel aaneengesloten stadgebied met ontzettend veel personenverkeer tussen de districten

• PWM
  • Niet online

PWM

Overigens lees je wel dat de rode staten minder getroffen zullen worden doordat ze zo afgelegen zijn, maar alles is relatief.

Omaha, Nebraska
Birmingham, Alabama
New Orleans, Louisiana
Jackson, Mississippi
Kansas City, Missouri
Columbus, Ohio

Om maar even wat te noemen, zijn allemaal steden met grootte Utrecht tot Amsterdam. Verder is alles afgelegen, maar heeft elk gebied hubcities waar mensen samen komen voor de boodschappen. Het zal allemaal wel wat langzamer gaan dan NY, maar het gaat daar ook echt wel.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cyberpope schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 10:58:
[...]

Dit suggereert dat hij een plan heeft en er goed over heeft nagedacht.
Droom lekker verder zou ik zeggen.
Hij heeft wel een plan. Het zo snel mogelijk weer opstarten van de economie (weer een goede reden om geen zakenman president te maken van zo'n groot land). Dat het geen goed plan is hebben we het maar niet over.

• 3x3

3x3

RM-rf schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:02:
[...]

gezien het enorme tekort aan tests in de VS en bv in duitsland het relatief grote aantal tests lijkt het me zeker geen erg treffend argument ergens voor...
Er bestaat zeker een groot verschil in test-methodieken en ook statistische tellingen (bv verwacht ik dat het dodenaantal in duitsland bv zeker 4x hoger kan liggen, doordat ze daar niet post-mortem testen)...

Toch zijn er wel degelijk mogelijkheden te vergelijken...
zeker als je bedenkt dat de eerste gemeldde infecties in nederland veel verder terugliggen dan in de VS en je kunt kijken met hoe snel het aantal geinfecteerden zich uitbreid kun je zeker stellen dat de VS, ens pecifiek het gebied rondom New York heel snel alle andere regios vér achter zich laat...

overigens, als je bv het gebied NL, BE en NRW neemt, is dat ook een veel groter gebied waartussen ook meerdere fysieke barriere's bestaan in de vorm van landsgrenzen die men makkelijk kon sluiten...
New York en New Jersey is bijna een geheel aaneengesloten stadgebied met ontzettend veel personenverkeer tussen de districten
Ik deel wel dat de epedemie groot moet zijn in New York. Je kan het daar ook niet meer tegenhouden vrees ik. Al loopt de data wat achter zou ik liever ziekenhuisopnames vanwege corona of doden als graadmeter nemen, al loopt die data wat achter op de besmettingen en heb je in de VS ook nog het risico dat niet iedere coronapatient naar het ziekenhuis gaat.

Los van wat Trump op dit moment uitkraamt is er natuurlijk wel een wet aangenomen door het huis en de senaat, en hebben staten zelf in eerste beginsel de controle over rampenbestrijding. De staat NY had wat mij betreft veel eerder maatregelen moeten nemen om de verspreiding van virussen te bestrijden, in de VS beginnen ze deze week pas net met social disctancing en isolatiemaatregelen. Daarvoor hoeft een staat niet te wachten op Trump, maar dat hadden ze zelf eerder moeten doen.
PWM schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:09:
Overigens lees je wel dat de rode staten minder getroffen zullen worden doordat ze zo afgelegen zijn, maar alles is relatief.

Omaha, Nebraska
Birmingham, Alabama
New Orleans, Louisiana
Jackson, Mississippi
Kansas City, Missouri
Columbus, Ohio

Om maar even wat te noemen, zijn allemaal steden met grootte Utrecht tot Amsterdam. Verder is alles afgelegen, maar heeft elk gebied hubcities waar mensen samen komen voor de boodschappen. Het zal allemaal wel wat langzamer gaan dan NY, maar het gaat daar ook echt wel.
Dat is gewoon een tikkende tijdbom die vanzelf ook aan de beurt komten Dat daar mensen woedend worden dat alle beademingsapparaten al vergeven zouden zijn aan staten zoals new york tegen de tijd dat daar de aan de beurt zijn kan ik mij ook voorstellen.

Trump kan niet om Corona heen, zijn presidentscha en de VS zal er door getekend worden.

[ Voor 19% gewijzigd door 3x3 op 27-03-2020 11:19 ]

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

3x3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:16:
[...]

Ik deel wel dat de epedemie groot moet zijn in New York. Je kan het daar ook niet meer tegenhouden vrees ik. Al loopt de data wat achter zou ik liever ziekenhuisopnames vanwege corona of doden als graadmeter nemen, al loopt die data wat achter op de besmettingen en heb je in de VS ook nog het risico dat niet iedere coronapatient naar het ziekenhuis gaat.
ik denk juist dat het enorm fout is enkel een getalletje zelf als 'graadmeter' te nemen...

bv een hog infectieaantal in een land dat zeer actief test zegt minder zorgwekkend dan een laag infectieaantal in een land dat nauwelijks test.
Ook het 'aantal doden' kan sterk vertekenen, neem bv het verschil tussen landen die niet post-mortem testen en die dat wel doen (de meest waarschijnlijke deelverklaring voor het enorm lage doden in duitsland).
Evengoed 'ziekenhuis-opnames' te nemen, waarbij je een land vergelijkt dat alles geheel vergoed (duitsland), en een land dat bv hoge eigen risico's kent (nederland), tot een land dat juist veel mensen zonder enige vorm van medische verzekeringen heeft

Waar je vooral wel naar kunt kijken is de ontwikkeling over tijd en hoe snel infectie-aantallen stijgen..
ook als landen verschilend infecties vaststellen, is dat een verdomd goede graadmeter voor hoe in de komende twee weken de toestand zich verder zal ontwikkelen

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 27-03-2020 11:22 ]

• 3x3

3x3

RM-rf schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:21:
[...]

ik denk juist dat het enorm fout is enkel een getalletje zelf als 'graadmeter' te nemen...

bv een hog infectieaantal in een land dat zeer actief test zegt minder zorgwekkend dan een laag infectieaantal in een land dat nauwelijks test.
Ook het 'aantal doden' kan sterk vertekenen, neem bv het verschil tussen landen die niet post-mortem testen en die dat wel doen (de meest waarschijnlijke deelverklaring voor het enorm lage doden in duitsland).
Evengoed 'ziekenhuis-opnames' te nemen, waarbij je een land vergelijkt dat alles geheel vergoed (duitsland), en een land dat bv hoge eigen risico's kent (nederland), tot een land dat juist veel mensen zonder enige vorm van medische verzekeringen heeft

Waar je vooral wel naar kunt kijken is de ontwikkeling over tijd en hoe snel infectie-aantallen stijgen..
ook als landen verschilend infecties vaststellen, is dat een verdomd goede graadmeter voor hoe in de komende twee weken de toestand zich verder zal ontwikkelen
Ik ben het enigszins met je eens, alle cijfers zijn altijd een beetje relatief aan de meetmethode. De spreekwoordelijk pleuris gaat uitbreken in New York, en ze kunnen rekenen op bijzonder weinig hulp van de natonale overheid.

Ik hoop dat particuliere initiatieven zoals van MIT en lokale fabrikanten nog iets kunnen doen om de beschikbaarheid van soort van beademingsmachines te verhogen, anders wordt het een heel oneerlijke strijd.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
3x3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:26:
[...]

Ik ben het enigszins met je eens, alle cijfers zijn altijd een beetje relatief aan de meetmethode. De spreekwoordelijk pleuris gaat uitbreken in New York, en ze kunnen rekenen op bijzonder weinig hulp van de natonale overheid.

Ik hoop dat particuliere initiatieven zoals van MIT en lokale fabrikanten nog iets kunnen doen om de beschikbaarheid van soort van beademingsmachines te verhogen, anders wordt het een heel oneerlijke strijd.
je wil het probleem daar aanpakken waar het speelt en niet hamsteren voor 'straks'. Zolang in New York mensen met bosjes besmet raken, zal het blijven verspreiden vanuit New York, vooral als je president doodleuk experts / de gouverneur zijn maatregelen blijft tegenspreken/in twijfel trekt.

Daarbij is hij door nu apparaten niet te leveren, even op eigen houtje een traige aan het houden. Het issue is ook nog eens dat alles aan elkaar hangt: als die bedden nu bezet worden door een corona-patiënt, dan kan daar geen andere patiënt geholpen worden (en vice versa). Hierdoor ga je opeens ook doden krijgen aan zaken die perfect te verhelpen zijn, maar nu te laat of niet behandeld worden, misschien bv. wel een simpele klaplong, want: geen plek.

Alleen de coronadoden en geinfecteerden bekijken is maar een deel van het probleem kortom.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:58

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Delerium schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 19:51:
Ik denk dat die death rate door corona echt veel te hoog ligt. Al die honderdduizenden mensen die ziek worden, niet getest worden en nooit in een statistiekje worden opgenomen...

De echte sterftekans ligt veel hoger dan gewone griep vanwege het ernstige karakter van het ziekteverloop als je lichaam er slecht op reageert, maar denk wel veel lager dan 1%.

Voor oudere mensen een stuk hoger natuurlijk.

Er zal in ieder geval niet 2% dood gaan. Maar ik vind 1 miljoen doden ook al heel veel als je dat vergelijkt met de 'enkele tienduizenden' bij een normale griep.

Dit dus.

• 3x3

3x3

FunkyTrip schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Ik denk dat die death rate door corona echt veel te hoog ligt. Al die honderdduizenden mensen die ziek worden, niet getest worden en nooit in een statistiekje worden opgenomen...

De echte sterftekans ligt veel hoger dan gewone griep vanwege het ernstige karakter van het ziekteverloop als je lichaam er slecht op reageert, maar denk wel veel lager dan 1%.

Er zal in ieder geval niet 2% dood gaan. Maar ik vind 1 miljoen doden ook al heel veel als je dat vergelijkt met de 'enkele tienduizenden' bij een normale griep.
De staat New York heeft ongeveer 19 miljoen mensen, in Nederland zijn we net als NYs ook wat laat geweest met reageren. In Nederland kunnen we uit met met 2000~3000 ic plekken met beademingsapparatuur uit, volgens de huidge prognoses.

new York claimt nu 40.000 machines die niet door de 350 miljoen andere Amerikanen gebruikt kunnen worden. Trump vind dat veel.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

3x3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:38:
[...]

De staat New York heeft ongeveer 19 miljoen mensen, in Nederland zijn we net als NYs ook wat laat geweest met reageren. In Nederland kunnen we uit met met 2000~3000 ic plekken met beademingsapparatuur uit, volgens de huidge prognoses.

new York claimt nu 40.000 machines die niet door de 350 miljoen andere Amerikanen gebruikt kunnen worden. Trump vind dat veel.
Zonder onze lockdown hadden we er misschien ook wel 30k nodig gehad. Ze baseren die 30k op de exponentiele groei en prognoses.

Trump heeft er overigens 0,0 verstand van en kan daar wel een uitspraak over doen, maar dat is een uitspraak door iemand met minder verstand van zaken dan een normaal persoon.

Hij vindt 2000-3000 ook al veel voor 19 miljoen mensen in een exponentieell groeiende corona-virus fase en vindt dat mensen over anderhalve week wel weer aan het werk kunnen, een tijdstip waarop het in andere staten ook flink los zal zijn gebarsten.

Dit dus.

• 3x3

3x3

FunkyTrip schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 12:42:
[...]

Zonder onze lockdown hadden we er misschien ook wel 30k nodig gehad. Ze baseren die 30k op de exponentiele groei en prognoses.

Trump heeft er overigens 0,0 verstand van en kan daar wel een uitspraak over doen, maar dat is een uitspraak door iemand met minder verstand van zaken dan een normaal persoon.

Hij vindt 2000-3000 ook al veel voor 19 miljoen mensen in een exponentieell groeiende corona-virus fase en vindt dat mensen over anderhalve week wel weer aan het werk kunnen, een tijdstip waarop het in andere staten ook flink los zal zijn gebarsten.
Een subtiel, verschil maar ik zie het hier meerdere keer geclaimed, het is niet dat Trump heeft gezegd dat hij denkt dat de crisis dan voorbij is, maar dat hij dat hoopt. Dat zou een geweldige tijdslijn zijn, maar ik betwijfel net als iedereen of dat lukt.

Primaire aanpak van dit soort crisissen ligt bij de staten, Trump was er heel vroeg bij om in Januari het vliegverkeer met China te verbieden. Ondanks dat Trump andere dingen zegt, lijkt het witte huis wel het beleid van Fausti uit te voeren. Desalnietemin heb ik het gevoel dat met de beperkte en late reactie, de VS wel eens een tweede Italië zou kunnen worden.

• leekers
FunkyTrip schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 11:48:
[...]

Juist ja , zal dat de reden zijn dat er bij 2 ziekenhuizen in NY koelwagens met trailers voor de deur staan omdat ze inpandig de lichamen niet meer kwijt kunnen ?

"Beautiful Clean Coal"

• Framoes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 18:22
3x3 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 13:42:
[...]

Een subtiel, verschil maar ik zie het hier meerdere keer geclaimed, het is niet dat Trump heeft gezegd dat hij denkt dat de crisis dan voorbij is, maar dat hij dat hoopt. Dat zou een geweldige tijdslijn zijn, maar ik betwijfel net als iedereen of dat lukt.

[YouTube: Trump says he hopes to win coronavirus battle by Easter]

Primaire aanpak van dit soort crisissen ligt bij de staten, Trump was er heel vroeg bij om in Januari het vliegverkeer met China te verbieden. Ondanks dat Trump andere dingen zegt, lijkt het witte huis wel het beleid van Fausti uit te voeren. Desalnietemin heb ik het gevoel dat met de beperkte en late reactie, de VS wel eens een tweede Italië zou kunnen worden.
Hij heeft zijn boodschap wel iets genuanceerd sinds er kritiek op was. En dan nog is de letterlijke tekst minder belangrijk dan de boodschap die hij brengt. Met dit soort ongefundeerd positivisme, kan hij er aan bijdragen dat mensen denken dat het allemaal wel meevalt, terwijl dit pas het begin lijkt te zijn van de pandemie daar. Het zou fijn zijn voor de bevolking als het inderdaad meevalt.

Het blokkeren van inkomend vliegverkeer uit China was een halve maatregel die hij pas nam nadat hij het virus eerst afdeed als een griepje dat wel weg zou gaan. Ook dat kwam hem op kritiek te staan, waardoor hij besloot actie te ondernemen. Veel van zijn handelen kwam pas na een slechte dag op de beurzen of wanneer de kritiek op zijn optreden toenam vanuit beide partijen.

Daarnaast zijn de dingen die hij zegt ook schadelijk voor het land en de bevolking. Een deel zal denken dat het allemaal meevalt en een ander deel zit nu angstig thuis te hopen dat ze niet echt weer naar hun werk moeten straks. Zoals met vrijwel alles wat hij doet, verdeelt hij de bevolking. En hoewel dit soort zaken op staatsniveau ligt, kan hij hier zeker invloed op uitoefenen. Daarnaast kan hij zich meer inzetten voor de juiste verdeling van benodigdheden. Het gaat hem de pet te boven en in plaats van dat toegeven en alleen naar voren te treden als dit nodig is, gedraagt hij zich als zichzelf.

Ik vind zelf dat Rutte het goed aanpakt. Die is duidelijk over de aanpak en wat voor resultaat men voor ogen heeft. Daarnaast laat hij zich leiden door experts en zit zijn ego hem niet in de weg. Hij roept ook niet dat hij maatregelen of beleid heeft bedacht.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

leekers schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:16:
[...]

Juist ja , zal dat de reden zijn dat er bij 2 ziekenhuizen in NY koelwagens met trailers voor de deur staan omdat ze inpandig de lichamen niet meer kwijt kunnen ?
Dat komt door de piek die ze niet aankunnen. Stel dat er 50.000 ziek zijn en er 100 overlijden...dan krijg je al die koelwagens, terwijl het maar 0,2% is van het totaal. En dan vergeten we dat er ook al 100.000 een paar daagjes milde klachten hebben gehad.

Ik bagatelliseer verder helemaal niets; er gaan heel erg veel doden vallen. Ik voorspel alleen dat aan het einde zal blijken dat van alle mensen die corona hebben gekregen minder dan 1 op de 100 zal komen te overlijden. En met mensen die corona hebben gekregen bedoel ik niet die zwaar zieken die zich bij het ziekenhuis melden met ernstige klachten en alleen daarom getest worden en in de officiele statistiek terechtkomen. Maar ook mijn overbuurjongen, 3 van mijn gamevrienden en de buurvrouw van mijn moeder die niet getest zijn, maar wel waarschijnlijk corona hebben gehad gezien de klachten die ze hebben/hadden.

Dit dus.

• strafschop
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
[...]

Primaire aanpak van dit soort crisissen ligt bij de staten, Trump was er heel vroeg bij om in Januari het vliegverkeer met China te verbieden.
Er wordt nog steeds gevlogen tussen China en de USA door Amerikanen, hun directe familie en personen met een verblijfsvergunning.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Fascinerend dat je als president een cheque van 2.000.000.000.000$ mag tekenen.

Ook fascinerend dat Republikein Massie om een hoofdelijke stemming vroeg. En kreeg

• leekers
Ik vindt het fasinerender dat je als president 3 weken wacht om ventilators te laten maken en dan vervolgens gaat schreeuwen tegen GM dat ze op moeten schieten .

https://twitter.com/realD...tatus/1243559373395410957

"Beautiful Clean Coal"

• Mugwump
[...]

[YouTube: Trump says he hopes to win coronavirus battle by Easter]

Tja, Trump was er vroeg bij om een maatregel te nemen die in zijn straatje paste. Het lamleggen van het vliegverkeer met China is in het meest flatteuze geval vooral een wereldbeeldbevestigende maatregel en in het meest cynische geval vooral een economische stok om mee te slaan.
Nu het bijvoorbeeld aankomt op het aan banden leggen van binnenlandse reizen heeft Trump uiteraard niet thuis.

Het klopt ook dat staten en lokale overheden een veel grotere rol hebben dan hier, maar de federale overheid kan wel degelijk een belangrijke bijdrage leveren.
Het meest tragische is nog dat een Trump nu juist in deze tijd een uitgesproken kans heeft om zich eens echt de president van alle Amerikanen te tonen. Ordinair electoraal beschouwd zou hij in mijn ogen ook juist zijn herverkiezing enorm kunnen helpen door zich echt presidentieel te gedragen en te zorgen dat alle neuzen in deze crisis dezelfde kant op wijzen.
Maar wat doet hij? Kleinzerige aanvallen op iedereen die ook maar een kritische noot durft te kraken, van journalisten tot gouverneurs, dreigen met het onthouden van steun omdat lokale politici niet over hem heen kwijlen zoals zijn hofhouding doet en ga zo maar door.
Hij is niet bezig om er alles aan te doen om te zorgen dat de VS deze crisis het hoofd kan bieden, hij is vooral bezig om te alle ellende op het conto van anderen te schuiven. Ik mag hopen dat hem de verkiezingen kost in november.

• leekers
Gisteren weer een nieuw hoogtepunt in het Trump presidentschap .
Tijdens het bezoek een een hospitaalschip verklaart Trump met Gov Cuomo besproken te hebben om de staten New york , New Yerset en Conneticut in quarantaine te plaatsen .
Vervolgens wordt aan Cuomo gevraagd wat hij daar van denkt en Cuomo zegt ik kom net van de telefoon af maar heb daar niet over gesproken met Trump .

Vervolgens verklaart het Witte Huis dat Trump daarover gaat praten en nog niet over gesproken heeft met Cuomo 8)7

Cuomo heeft verklaard dat hij isolatie als een daad van oorlog aan een staat zou zien en naar de rechter zou stappen .
Ook verklaarde hij dat bij een isolatie de financiele markten zouden stoppen (misschien bedoelde hij wall street ?)

Daarop verklaarde Trump ineens dat hij het toch niet zo nodig vondt om NY te isoleren .
Wat zou ik graag dat telefoon gesprek gehoord hebben

[ Voor 28% gewijzigd door leekers op 29-03-2020 09:34 ]

"Beautiful Clean Coal"

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Even een veel te veel gebruikte quote erin gooien zonder enige inhoudelijke toevoeging. Iedereen kent hem wel:
Strong men create good times. Good times create weak men. And, weak men create hard times.
Erg dat het ook gewoon klopt.....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Verwijderd

[...]

Als je 8:30 de tijd hebt, kijk hier eens naar:
[YouTube: Lawrence: Trump's ‘Deadly Nonsense’ On Re-Opening The Country | The Last Word | MSNBC]

Ik ben behoorlijk anti-trump, maar zijn woorden worden ook vaak verdraaid. Hij zou graag zien dat de kerken vol zitten. Dat is wat anders dan dat hij zegt dat de kerken dan open zijn. Het is zijn doel, of dat ook lukt is de vraag.

Als je mij vraagt wat vind je ervan? Dan zeg ik: Trump is niet goed bij zijn hoofd.
Echter, MSNBC doet hier een stukje suggestieve journalistiek dat gewoon smerig is, vol met meningen van de journalist. Dat voedt de "fake news" beweging.

Neemt niet weg dat Trump alvast "the stage" neerzet waarin hij de schuld niet krijgt. Volgens hem dan he ;)

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-12 18:17
armageddon_2k1 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:53:
Even een veel te veel gebruikte quote erin gooien zonder enige inhoudelijke toevoeging. Iedereen kent hem wel:

[...]

Erg dat het ook gewoon klopt.....
Ik kende'm niet, maar het lijkt me een nietszeggende dooddoener... Weak men, wie zijn dat, dat zijn toch o.a. wetenschappers? Die doen nu meer goed dan de "strong"men zoals sommige wereldleiders lijkt me?

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-12 05:15
durian schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Ik kende'm niet, maar het lijkt me een nietszeggende dooddoener... Weak men, wie zijn dat, dat zijn toch o.a. wetenschappers? Die doen nu meer goed dan de "strong"men zoals sommige wereldleiders lijkt me?
Wut?
Het gaat niet over fysieke kenmerken...

• durian
mercapto schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:50:
[...]

Wut?
Het gaat niet over fysieke kenmerken...
Ik heb het niet over fysieke kenmerken, maar dan snap ik het duidelijk niet, leg uit?

[ Voor 10% gewijzigd door durian op 29-03-2020 13:01 ]

• armageddon_2k1
durian schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:12:
[...]

Wat? Wetenschappers zwak? Wat is dat nou weer voor kolder? Denk je dat alle wetenschappers iele fragiele nerdjes zijn ofzo?

Waarom denk jij dat wetenschappers weak zijn? En je hebt het niet over fysieke kenmerken?

Maar ik keg hem even uit: Weak men, gaat natuurlijk over het karakter. Een zwak karakter uit zich in kenmerken als jaloezie, haat, geen verantwoordelijkheid kunnen nemen, weinig daadkracht, etc....

Snap je het nu?

En ja, het is idd een dooddoener.

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 29-03-2020 13:06 ]

• durian
armageddon_2k1 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:05:
[...]

Wat? Wetenschappers zwak? Wat is dat nou weer voor kolder? Denk je dat alle wetenschappers iele fragiele nerdjes zijn ofzo?

Waarom denk jij dat wetenschappers weak zijn? En je hebt het niet over fysieke kenmerken?

Maar ik keg hem even uit: Weak men, gaat natuurlijk over het karakter. Een zwak karakter uit zich in kenmerken als jaloezie, haat, geen verantwoordelijkheid kunnen nemen, weinig daadkracht, etc....

Snap je het nu?

En ja, het is idd een dooddoener.
Omdat ik dat als wetenschapper altijd te horen krijg... nou, sorry dat ik om uitleg vroeg hoor...

• armageddon_2k1
durian schreef op zondag 29 maart 2020 @ 13:24:
[...]

Omdat ik dat als wetenschapper altijd te horen krijg... nou, sorry dat ik om uitleg vroeg hoor...
?

Ik snap er niet zoveel van blijkbaar.

Waarom zou je jezelf als zwak neerzetten? En je vraag om uitleg en die geef ik je. Ik ben niet boos of geirriteerd.... ik ben alleen verbaasd.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://twitter.com/SethAbramson/status/1244080462248673281

Kort door de bocht samenvatting:
- Trump zegt dat staten zelf voor hun spullen moeten zorgen. Staten die vervolgens equipment willen kopen worden echter overboden door de feds en vissen achter het net. Trump lacht het een beetje weg... "tja, moet je maar een betere prijs bieden"
- Deze spullen worden vervolgens en masse gestuurd naar Trump gunstig gezinde staten en andere staten krijgen mondjesmaat. Florida krijgt 2-3x zoveel als ze vroegen, andere staten een fractie.

https://www.vox.com/polic...ector-general-wont-comply

Tevens gaat hij zich niet houden aan het overzicht zoals afgesproken in de Stimulus bill zodat er nog een beetje controle is over waar die 500 miljard naar toe gaat.

Hoe verzin je het eigenlijk allemaal 8)7

Dit dus.

• Helgie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-07-2021

Helgie

Misantroop

FunkyTrip schreef op zondag 29 maart 2020 @ 14:34:

- Trump zegt dat staten zelf voor hun spullen moeten zorgen. Staten die vervolgens equipment willen kopen worden echter overboden door de feds en vissen achter het net. Trump lacht het een beetje weg... "tja, moet je maar een betere prijs bieden"
- Deze spullen worden vervolgens en masse gestuurd naar Trump gunstig gezinde staten en andere staten krijgen mondjesmaat. Florida krijgt 2-3x zoveel als ze vroegen, andere staten een fractie.

Tevens gaat hij zich niet houden aan het overzicht zoals afgesproken in de Stimulus bill zodat er nog een beetje controle is over waar die 500 miljard naar toe gaat.

Doden kunnen niet tegen je stemmen.

Hypocrites must die

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Gezien de mate waarin Trump zich aan de corona-crisis weet te binden en het vooralsnog grof onderschat (zelf vandaag) denk ik dat de beste man de verkiezingen zelf niet haalt.

Dat mensen met bosjes tegelijk doodgaan zal de verdeling in het land niet verminderen, maar wanneer de bosjes republikeinen dood voorvallen is de man de zondebok bij uitstek. Misschien treedt 'ie nog zelf af zodat hem nog een pardon valt te geven, maar dit wordt niks meer.

Geen wishful thinking overigens, de GOP is een notoire partij van de mes-in-de-rug.

Afbeeldingslocatie: https://media.timesfreepress.com/img/photos/2020/03/26/200329closures8667332502.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Delerium op 29-03-2020 22:05 ]

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Delerium schreef op zondag 29 maart 2020 @ 21:18:
Dat mensen met bosjes tegelijk doodgaan zal de verdeling in het land niet verminderen, maar wanneer de bosjes republikeinen dood voorvallen is de man de zondebok bij uitstek.
Nee hoor, het zullen de democraten zijn die schuldig zijn door alle tegenwerking. Waarom zou een Republikein zichzelf of de president van zijn partij schuldig achten? De Fox propaganda zullen genoeg talking point proefballonnetjes opgooien tot er eentje blijft kleven.

Dit dus.

Verwijderd

Zo werkt narcisme dus ;) Eerst de boel mismanagen en dan de hele shitzooi aan iemand anders (in dit geval de staten) hangen. Dit concept werkt letterlijk met alles. Soort stroman techniek zeg maar en door de staten omlaag te trappen ziet Trump er beter uit.
Typisch narcisme, en leuk of niet, het werkt! Dat is het frustrerende eraan.

Als straks de boel echt fout gaat, dan worden er allerlei mensen aangewezen, behalve hijzelf uiteraard. Wanneer het ondanks hem toch de goede kant op gaat (en dat zou kunnen, want hij doet het gelukkig niet alleen), dan claimt hij het succes ;)

Hoe dan ook, Trump wint 8)7

• Mugwump

Florida is electoraal gezien ook nog wel relevant in november. Behoorlijk wat electoral votes en altijd vrij close. Aan de andere kant geldt dat ook voor b.v. Michigan en die geeft hij dan weer een behoorlijke trap in het gezicht. Dit is wel iets dat de Democratische partij in Michigan flink zou kunnen uitspelen. Feitelijk speelt Trump politieke spelletjes met de levens van mensen in hun staat. Kan me toch niet voorstellen dat dat bij alle kiezers even lekker ligt.

• PWM
  • Niet online

PWM

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/57hh5TB5_BpaAWekI6f6X3qgY0U=/f/image/h2SCRl8Wf4SnXuAxdSmPEbtG.jpg

Trump is trots op zijn kijkcijfers 8)7

• leekers
PWM schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:10:
[Afbeelding]

Trump is trots op zijn kijkcijfers 8)7
De man is werkelijk maar met 1 ding bezig in zijn leven en dat is zichzelf .
Het kampioenschap liegen voor TV is gisteren ook weer gewonnen door hem samen met het kampioenschap journalisten voor leugenaars uitmaken .

Ik heb hem gisteren met 4 journalisten in discussie zien gaan en fake zien noemen omdat ze hem een vraag stelden die hem niet beviel .

Ik vraag mij af wanneer gaat er eens een journalist gewoon zeggen "je bent een leugenaar" tegen Trump .

[ Voor 36% gewijzigd door leekers op 30-03-2020 12:06 ]

"Beautiful Clean Coal"

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

leekers schreef op maandag 30 maart 2020 @ 11:14:
[...]

Ik vraag mij af wanneer gaat er eens een journalist gewoon zeggen "je bent een leugenaar" tegen Trump .
Je kunt als journalist nu eenmaal niet alles zeggen als je je accreditatie voor het WH wilt houden. Die zijn wel voor minder ingetrokken.

• Gaius
  • Niet online
downtime schreef op maandag 30 maart 2020 @ 12:30:
[...]

Je kunt als journalist nu eenmaal niet alles zeggen als je je accreditatie voor het WH wilt houden. Die zijn wel voor minder ingetrokken.
Vanuit het oogpunt dat je je werk wilt behouden snap ik het. En nu ben ik geen journalist, dus misschien dat iemand het kan uitleggen, maar wat heeft een accreditatie voor zin als je geen vragen durft te stellen (en dus je werk niet kunt of wilt doen) omdat je te bang bent dat je accreditatie wordt ingetrokken?

Ik bedoel, geen vragen stellen dat kun je ook doen vanuit het hoofdkantoor van je werkgever, daarvoor hoef je niet in één ruimte te zijn met Trump.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gaius schreef op maandag 30 maart 2020 @ 13:39:
[...]

Vanuit het oogpunt dat je je werk wilt behouden snap ik het. En nu ben ik geen journalist, dus misschien dat iemand het kan uitleggen, maar wat heeft een accreditatie voor zin als je geen vragen durft te stellen (en dus je werk niet kunt of wilt doen) omdat je te bang bent dat je accreditatie wordt ingetrokken?
Ik reageerde op de vraag wanneer iemand Trump eens in zijn gezicht een leugenaar zal noemen. Dat gaat wat verder dan vragen stellen.

• alexbl69
  • Laatst online: 08:40
downtime schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:09:
[...]

Ik reageerde op de vraag wanneer iemand Trump eens in zijn gezicht een leugenaar zal noemen. Dat gaat wat verder dan vragen stellen.
Hem direct leugenaar noemen zal niet eens hoeven om de accreditatie kwijt te raken. Een paar vervelende vragen zullen volstaan.

Eigenlijk zouden die correspondenten nu schouder aan schouder moeten staan. Krijgt iemand een ban omdat hij of zij een onwelgevallige vraag stelt... dan wordt diezelfde vraag de volgende dag door een ander gesteld... enzovoort. Staat Trump over een paar weken tegen een paar lege stoelen te oreren.

Weet ook wel dat het zo niet werkt, maar zou wel een sterk signaal zijn.

En wat @Gaius zegt inderdaad... wat voor zin heeft een accreditatie als je met meel in de mond praat?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:28:
[...]

Hem direct leugenaar noemen zal niet eens hoeven om de accreditatie kwijt te raken. Een paar vervelende vragen zullen volstaan.
En dat is ook al gebeurd. En zover ik weet hebben ze die accreditatie steeds terug gekregen omdat ook concurrerende media protesteerden.

• ph4ge
downtime schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:38:
[...]

En dat is ook al gebeurd. En zover ik weet hebben ze die accreditatie steeds terug gekregen omdat ook concurrerende media protesteerden.
Daar heb je weinig aan als hij alleen af en toe voor een helikopter staat te schreeuwen maar verder amper persconferenties geeft.

• Mugwump
Er wordt een onderzoek gestart naar Burr:
https://www.washingtonpos...a-77a8136c1a6d_story.html

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

De Amerikaanse president Donald Trump en zijn Russische ambtsgenoot Vladimir Poetin zetten hun hoogste energieambtenaren aan het werk om iets te doen aan de vrije val waarin de olieprijs is beland. Die vrije val wordt veroorzaakt door de sterk afgenomen vraag en de ruzie tussen Rusland en Saoedi-Arabië over productiebeperkingen.
Trump heeft blijkbaar wat last van de lage olieprijs (exxon heeft hem misschien gebeld) en gaat Putin helpen bij zijn fittie met Saudi-Arabie?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ik denk dat Trump niet verder komt dan wat olie op het vuur gooien. En zijn achterban zal het fantastisch vinden waarschijnlijk.

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:00:
[...]

Ik ben behoorlijk anti-trump, maar zijn woorden worden ook vaak verdraaid. Hij zou graag zien dat de kerken vol zitten. Dat is wat anders dan dat hij zegt dat de kerken dan open zijn. Het is zijn doel, of dat ook lukt is de vraag.

Als je mij vraagt wat vind je ervan? Dan zeg ik: Trump is niet goed bij zijn hoofd.
Echter, MSNBC doet hier een stukje suggestieve journalistiek dat gewoon smerig is, vol met meningen van de journalist. Dat voedt de "fake news" beweging.

Neemt niet weg dat Trump alvast "the stage" neerzet waarin hij de schuld niet krijgt. Volgens hem dan he ;)
nee, je doet sweettalken. Hij was al een week met halve zinnen de optie aan het open laten om maatregelen te gaan schrappenb. Daarna gaat hij opeens claims maken om misschien New York helemaal af te sluiten van de wereld (dit deed hij dan bij Fox and Friends ipv tijdens een telefoontje met de gouverneur).

ZIJn woorden worden niet verdraaid, dit is hoe hij zijn zaken ook altijd runde: nooit concreet worden, altijd zoveel mmogelijk dingen roepen, want er zal altijd wel een ding kloppen (hoopt hij dan) waardoor hij kan claimen gelijk te hebben gehad.

In deze uitbraak is het levensgevaarlijk wat hij speelt en onderstreept het zijn totale incompetentie (en dat van het GOP en van zijn kabinet). MSNBC doet er goed aan om zo een domme uitspraken dus uit te lichten. Leiderschap betekend dat je in een tijd van crisis ook je woorden zorgvuldig kiest en formuleert, want woorden hebben impact. Het is iets wat Trump categorisch weigert te doen, prima, dan gaat hij daar spreekwoordelijke klappen voor krijgen.

Verwijderd

Ik doe watte? :D
Hij was al een week met halve zinnen de optie aan het open laten om maatregelen te gaan schrappenb. Daarna gaat hij opeens claims maken om misschien New York helemaal af te sluiten van de wereld (dit deed hij dan bij Fox and Friends ipv tijdens een telefoontje met de gouverneur).

ZIJn woorden worden niet verdraaid, dit is hoe hij zijn zaken ook altijd runde: nooit concreet worden, altijd zoveel mmogelijk dingen roepen, want er zal altijd wel een ding kloppen (hoopt hij dan) waardoor hij kan claimen gelijk te hebben gehad.

In deze uitbraak is het levensgevaarlijk wat hij speelt en onderstreept het zijn totale incompetentie (en dat van het GOP en van zijn kabinet). MSNBC doet er goed aan om zo een domme uitspraken dus uit te lichten. Leiderschap betekend dat je in een tijd van crisis ook je woorden zorgvuldig kiest en formuleert, want woorden hebben impact. Het is iets wat Trump categorisch weigert te doen, prima, dan gaat hij daar spreekwoordelijke klappen voor krijgen.
Trump is een idioot, dat hoef je mij niet uit te leggen. Mijn punt is dat kanalen zoals MSNBC het verkeerd aanpakken en suggestieve journalistiek bedrijven. Dat heeft geen bal met sweettalk te maken.
Pagina: 1 ... 99 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=26]Zero Tolerance [/font]

Stel je ziet dit topic als nieuwe deelnemer en je bent het oneens met de consensus, dan verwachten we dat je je standpunten onderbouwt met betrouwbare bronnen, zo ontstaat er een constructieve wederzijdse discussie. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gebruiken om direct de confrontatie op te zoeken. Neem bij twijfel contact op moderatie. Bij overtreding behouden we het recht voor berichten te verwijderen

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.