toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Het grootste probleem wat Sanders heeft met de partij terugbrengen in lijn met de kiezers is dat de media tegen hem is. Je kunt dit zijn bij de exit polls waar beleid vragen gesteld worden. Als het een verkiezing op beleid was en daana het mannetje er bij gekozen werd zou Sanders nu voor staan met meer dan 50%k995 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:17:
De fout die dat artikel maakt is de democraat gelijk te stellen met de DNC aka de partij.
Sanders voert campagne tegen de partij top die volgens hem al te lang een veel te "centrale" koers varen en dus de conservatieven het beleid laten bepalen.
Dat die partij en dus het establishment dit niet leuk vind is zeker iets van te zeggen, je kan dat misschien de verkeerde manier vinden maar op hetzelfde moment de koers van de partij van de laatste 20 jaar bekritiseren en niet dergelijke kritiek op de partij zelfs geven lijkt mij onmogelijk.
Sanders gaat overduidelijk voor de democratische kiezers en de campagne die hij voert is gewoon correct dan , zijn voornaamste punten worden gewoon gesteund door een meerderheid van hen.
Het is het hoogste niveau van de laatste bijna 20 jaar en als je eens max pak zie je heel weinig periode's waar het even hoog was.ph4ge schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:17:
[...]
Dit is helemaal niet uitzonderlijk hoog. Natuurlijk is het niet crisis niveau maar ook niet niveau dat de economie uitzonderlijk goed draait. 100 is neutraal, er zijn net zoveel pessimisten als optimisten, hij staat op 101...
Consumenten hebben gewoon vertrouwen in de huidige economie en in de VS betekdn dat voor een incumbent kandiaaat gewoon herverkiezing.
Nu is trump natuurlijk trump en vind die het blijkbaar leuk om het zichzelf moeilijk te maken door enorm domme dingen te doen en zeggen en dus is er nog iet of wat een race.
Het is wat dat betreft jammer dat niemand in staat is de consumenten uit te leggen dat de enige reden waarom de economie nog lekker draait is omdat Trump die economie kunstmatig hoog probeert te houden met ingrepen die op de korte termijn werken, maar op de lange termijn extra pijn doen.k995 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Het is het hoogste niveau van de laatste bijna 20 jaar en als je eens max pak zie je heel weinig periode's waar het even hoog was.
Consumenten hebben gewoon vertrouwen in de huidige economie en in de VS betekdn dat voor een incumbent kandiaaat gewoon herverkiezing.
Nu is trump natuurlijk trump en vind die het blijkbaar leuk om het zichzelf moeilijk te maken door enorm domme dingen te doen en zeggen en dus is er nog iet of wat een race.
Als Trump de volgende 4 jaar doorkomt met deze economie zal de volgende president de schuld krijgen van de crisis die zijn weerga niet zal kennen, omdat veel maatregelen die je tijdens een crisis kan nemen nu al uitgeput zijn.
Dit dus.
én als ik zo wat rond-google gaat 't ook wel een 'zooitje' geven qua wat er moet gebeuren als de nominee/ president-elect voortijdig overlijdt.
Dat geldt voor de democraten natuurlijk net zo goed. Nu van alles beloven (gratis zorg, studieschuld kwijtschelden etc). Wat heeft dat wel niet voor een impact op de economie?FunkyTrip schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:36:
[...]
Het is wat dat betreft jammer dat niemand in staat is de consumenten uit te leggen dat de enige reden waarom de economie nog lekker draait is omdat Trump die economie kunstmatig hoog probeert te houden met ingrepen die op de korte termijn werken, maar op de lange termijn extra pijn doen.
Dat zag je bv heel goed toen het minimumloon verhoogd werd in de VS. Even was het hosanna en niet veel later werden de eerste werknemers ontslagen wegens 'te duur' en vervangen voor robots.
Dat Trump (en de EU overigens net zo hard) de geldpers maar aan blijven zwengelen is een gevolg van Fiat geld, niet zozeer van het beleid van president A of B.
Over die campagne komen nog veel boeiende verhalen, ik heb het idee dat niemand behalve Bloomberg zelf er in geloofde en alleen maar zoveel mogelijk geld wilden binnenhalen.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Wat voor impact hebben al die schulden op de economie en het leven.Metro2002 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:36:
[...]
Dat geldt voor de democraten natuurlijk net zo goed. Nu van alles beloven (gratis zorg, studieschuld kwijtschelden etc). Wat heeft dat wel niet voor een impact op de economie?
Dat zag je bv heel goed toen het minimumloon verhoogd werd in de VS. Even was het hosanna en niet veel later werden de eerste werknemers ontslagen wegens 'te duur' en vervangen voor robots.
Dat Trump (en de EU overigens net zo hard) de geldpers maar aan blijven zwengelen is een gevolg van Fiat geld, niet zozeer van het beleid van president A of B.
- Mensen trouwen minder en later
- Mensen ervaren veel meer stress
- Mensen kunnen geen huizen kopen
- mensen kunnen geen pensioen opbouwen
Al die millenials are killing X, kom allemaal door schulden en relatief lage lonen.
Economische mobiliteit is extreem laag voor hoe rijk de VS is.
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel core Democratic voters Sanders gewoon niet zien zitten. Om het dichterbij huis te halen, kijk naar de reactie bij de VVD achterban toen Rita Verdonk dreigde de macht over te nemen. Ook daar was het zeker niet alleen het party establishment maar ook een hoop levenslange VVD-stemmers die gewoon niets in haar rechtse aanpak zagen en een safe hand wilden met Mark Rutte.k995 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:17:
De fout die dat artikel maakt is de democraat gelijk te stellen met de DNC aka de partij.
Sanders voert campagne tegen de partij top die volgens hem al te lang een veel te "centrale" koers varen en dus de conservatieven het beleid laten bepalen.
Dat die partij en dus het establishment dit niet leuk vind is zeker iets van te zeggen, je kan dat misschien de verkeerde manier vinden maar op hetzelfde moment de koers van de partij van de laatste 20 jaar bekritiseren en niet dergelijke kritiek op de partij zelfs geven lijkt mij onmogelijk.
Sanders gaat overduidelijk voor de democratische kiezers en de campagne die hij voert is gewoon correct dan , zijn voornaamste punten worden gewoon gesteund door een meerderheid van hen.
Zo ook in de Democratisch Partij. Veel Democraten vinden Sanders veel te links - dat staat los van wat de DNC wil maar gewoon omdat ze zijn policies of aanpak of track record of haarkleur niet mooi vinden. 'Conservatieve' Democraten zitten helemaal niet te wachten op een voormalige independent die als een soort fifth column hun partij wil omvormen.
Let wel dat ik niks zeg over wat dit doet voor de netto-balans bij de verkiezingen. Het kan best zijn dat het aantal dat afhaakt vanwege Sanders ruimschoots gecompenseerd wordt door mensen die hem wel zien zitten (artikel claimt van niet maar dat is ook maar gissen). Maar het is te makkelijk om te doen also het Sanders vs de DNC is en de rest van de Democratische stemmers hem op handen dragen.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
De grote vraag zou meer zijn:Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:46:
[...]
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel core Democratic voters Sanders gewoon niet zien zitten. Om het dichterbij huis te halen, kijk naar de reactie bij de VVD achterban toen Rita Verdonk dreigde de macht over te nemen. Ook daar was het zeker niet alleen het party establishment maar ook een hoop levenslange VVD-stemmers die gewoon niets in haar rechtse aanpak zagen en een safe hand wilden met Mark Rutte.
Zo ook in de Democratisch Partij. Veel Democraten vinden Sanders veel te links - dat staat los van wat de DNC wil maar gewoon omdat ze zijn policies of aanpak of track record of haarkleur niet mooi vinden. 'Conservatieve' Democraten zitten helemaal niet te wachten op een voormalige independent die als een soort fifth column hun partij wil omvormen.
Let wel dat ik niks zeg over wat dit doet voor de netto-balans bij de verkiezingen. Het kan best zijn dat het aantal dat afhaakt vanwege Sanders ruimschoots gecompenseerd wordt door mensen die hem wel zien zitten (artikel claimt van niet maar dat is ook maar gissen). Maar het is te makkelijk om te doen also het Sanders vs de DNC is en de rest van de Democratische stemmers hem op handen dragen.
Stemmen de core-Democratic voters die hem wat te links vinden alsong op Sanders als hij tegenover Trump staat?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De vraag is simpelweg dit:Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:46:
[...]
Ik denk dat je niet moet onderschatten hoeveel core Democratic voters Sanders gewoon niet zien zitten. Om het dichterbij huis te halen, kijk naar de reactie bij de VVD achterban toen Rita Verdonk dreigde de macht over te nemen. Ook daar was het zeker niet alleen het party establishment maar ook een hoop levenslange VVD-stemmers die gewoon niets in haar rechtse aanpak zagen en een safe hand wilden met Mark Rutte.
Is de groep gematigde democrat voters die afhaakt en niet op Sanders stemt groter of kleiner dan de groep progressieven die afhaakt en niet op Biden stemt?
Alleen als je bovenstaande weet kan je er iets zinvols over zeggen.
Ik weet niet waar jij naar kijkt maar ik zie hem op crisis periodes na altijd tussen de pak hem beet 90 en 110 zweven. Het schommelt onder Trump, nu weer even iets omhoog maar ongetwijfeld gaat het deze maand weer naar beneden met Corona en de klap op de beurzen. Ik zou echt niet zoveel waarde aan dit soort fluctuaties hechten, toevallig nu een piekje maar een paar maanden geleden stond hij 10 punten lager en dat kan zomaar weer het geval zijn over een paar maanden.k995 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 15:25:
[...]
Het is het hoogste niveau van de laatste bijna 20 jaar en als je eens max pak zie je heel weinig periode's waar het even hoog was.
Op de lange termijn is de groep Sanders stemmers zeker groter. Daar zitten de mensen onder de 45, bij Biden boven de 45.Philip Ross schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:06:
De vraag is simpelweg dit:
Is de groep gematigde democrat voters die afhaakt en niet op Sanders stemt groter of kleiner dan de groep progressieven die afhaakt en niet op Biden stemt?
Alleen als je bovenstaande weet kan je er iets zinvols over zeggen.
Maar is dat wel zo? Sanders zn M4A voorstel heeft 70% steun onder de Amerikanen, incl. republikeinen. Green New Deal laat zelfde cijfers zien.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:46:
Als je allerlei labels op Sanders plakt en roept dat hij te extreem is zijn er mensen die dat geloven, als je sec naar zijn ideeën kijkt zie je dat die vaak helemaal niet als te extreem worden ervaren.
Worden mensen niet gewoon wijs gemaakt dat Sanders te extreem is om Trump te verslaan en kiezen ze daarom strategisch voor Biden? Kan jij mij op een idee of plan van Biden wijzen dat populairder is dan wat Sanders te vertellen heeft op dat onderwerp?
[ Voor 58% gewijzigd door ph4ge op 04-03-2020 17:13 ]
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Daar is het nog wat te vroeg voor om te zeggen. Er is nog geen Sanders VP en ook de debatten tegen Trump kunnen nog veel bepalen. Met een enthousiaste endorsement van Biden en verder geen gekonkel zoals een conventie vol ruzie of leaks denk ik dat Sanders goed kan scoren en meer nieuwe stemmers binnenhalen dan hij wegjaagt.YakuzA schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:00:
[...]
De grote vraag zou meer zijn:
Stemmen de core-Democratic voters die hem wat te links vinden alsong op Sanders als hij tegenover Trump staat?
(Niet genoeg om van Trump te winnen denk ik, wederom als er niks raars gebeurt)
[ Voor 6% gewijzigd door IJzerlijm op 04-03-2020 17:09 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het sleutelwoord voor deze verkiezingen is ook hier van toepassing: Opkomst. Ze zullen niet op Trump gaan stemmen in grote getalen maar de mensen die niet gemotiveerd worden om de regen in te gaan om de hendel over te halen voor Bernie kunnen net diezelfde tienduizenden zijn die Clinton in 2016 tekort kwam.YakuzA schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:00:
[...]
De grote vraag zou meer zijn:
Nee, zeker niet zonder in de data te duiken.ph4ge schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:07:
Maar is dat wel zo? Sanders zn M4A voorstel heeft 70% steun onder de Amerikanen, incl. republikeinen. Green New Deal laat zelfde cijfers zien.
Als je allerlei labels op Sanders plakt en roept dat hij te extreem is zijn er mensen die dat geloven, als je sec naar zijn ideeën kijkt zie je dat die vaak helemaal niet als te extreem worden ervaren.
Worden mensen niet gewoon wijs gemaakt dat Sanders te extreem is om Trump te verslaan en kiezen ze daarom strategisch voor Biden? Kan jij mij op een idee of plan van Biden wijzen dat populairder is dan wat Sanders te vertellen heeft op dat onderwerp?
Maar ik kan wel zeggen dat Clinton's plannen in 2016 en die van Biden nu eigenlijk niet substantieel van die van Sanders afwijken. Als je beide partijprogramma's van de kaft zou ontdoen dan durf ik te stellen dat +90% van stemmers niet weet welk programma van Biden is en welk van Sanders. Dus ik durf te stellen dat hun specifieke politieke posities - helaas - weinig uitmaken. Het gaat om perceptie, likeability en de gunfactor.
Je hebt gelijk dat het label herhalen niet behulpzaam is (hoewel de GOP daar uiteraard anders over denkt) maar in de context van deze discussie kunnen we denk ik wel stellen dat het gewoon de perceptie is van heel veel mensen in de VS dat Sanders verder naar links zit dan Biden.
[ Voor 58% gewijzigd door Dr. Strangelove op 04-03-2020 17:20 ]
In 2016 was ook wel: Stemmen hoeft niet want Trump gaat toch niet winnen. Dat is nu anders.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:14:
[...]
Het sleutelwoord voor deze verkiezingen is ook hier van toepassing: Opkomst. Ze zullen niet op Trump gaan stemmen in grote getalen maar de mensen die niet gemotiveerd worden om de regen in te gaan om de hendel over te halen voor Bernie kunnen net diezelfde tienduizenden zijn die Clinton in 2016 tekort kwam.
Trump een tweede termijn zal me boejuh, het draait om de senaat. Majority leider Warren zou zoveel beter zijn. Als Biden ook wint is het dikke prima.
? Waar kijk je dan, het dieptepunt laatste 25 jaar was 2008-2009 toen was het 50-60 sindsdien gestaag omhoog tot nu 100+ph4ge schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:07:
[...]
Ik weet niet waar jij naar kijkt maar ik zie hem op crisis periodes na altijd tussen de pak hem beet 90 en 110 zweven. Het schommelt onder Trump, nu weer even iets omhoog maar ongetwijfeld gaat het deze maand weer naar beneden met Corona en de klap op de beurzen.
Onder trump is het gewoon langzaam gestegen naar nu.
Vandaar mijn punt dat de mensen vertrouwen hebben in de economie en dat trump daarvan profiteert.
90-100 is niet zo belangrijk maar je kan duidelijk zien de periodes waar men echt hier zorgen over had : 2008-2014 en waar men vertrouwen had : 2015-2020Ik zou echt niet zoveel waarde aan dit soort fluctuaties hechten, toevallig nu een piekje maar een paar maanden geleden stond hij 10 punten lager en dat kan zomaar weer het geval zijn over een paar maanden.
Als je dan kijkt naar die 100 zie je gewoon dat er amper periode's geweest zijn dat het zo hoog was : eind jaren 90 en eens kort in jaren 80 & 60 .
Voor het meeste van sanders zijn programmapunten is gewoon een meerderheid in het land en zeker in de democratische partij te vinden.Dr. Strangelove schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 16:46:
[...]
Ik denk dat de afkeer van sanders bij de dnc meer is dan programma en niet echt gesteund word door de kiezer. Wat niet wil zeggen dat ze geen andere kandidaat boven sanders preferene.Let wel dat ik niks zeg over wat dit doet voor de netto-balans bij de verkiezingen. Het kan best zijn dat het aantal dat afhaakt vanwege Sanders ruimschoots gecompenseerd wordt door mensen die hem wel zien zitten (artikel claimt van niet maar dat is ook maar gissen). Maar het is te makkelijk om te doen also het Sanders vs de DNC is en de rest van de Democratische stemmers hem op handen dragen.
Biden heeft nu stemmen die nu heeft gekregen niet vanwege beleid maar omdat de media nonstop veren in zijn reet aan het steken zijn en maar blijven roepen dat hij electable zou zijn zonder enig argument te geven. Zelfs in het stuk van de volkskrant over de resultaten stond dat biden niet gekozen is vanwege het beleid waar hij voor zou staan.ph4ge schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 17:07:
[...]
Ik weet niet waar jij naar kijkt maar ik zie hem op crisis periodes na altijd tussen de pak hem beet 90 en 110 zweven. Het schommelt onder Trump, nu weer even iets omhoog maar ongetwijfeld gaat het deze maand weer naar beneden met Corona en de klap op de beurzen. Ik zou echt niet zoveel waarde aan dit soort fluctuaties hechten, toevallig nu een piekje maar een paar maanden geleden stond hij 10 punten lager en dat kan zomaar weer het geval zijn over een paar maanden.
[...]
Op de lange termijn is de groep Sanders stemmers zeker groter. Daar zitten de mensen onder de 45, bij Biden boven de 45.
[...]
Maar is dat wel zo? Sanders zn M4A voorstel heeft 70% steun onder de Amerikanen, incl. republikeinen. Green New Deal laat zelfde cijfers zien.
Heb je ergens een sterk argument gezien waarom Biden electable zou zijn? Buiten dat hij een moderate zou zijn wordt er nooit polls aangehaalt of cijfers of wat dan ook.
Sanders heeft exact het tegenovergestelde, de media noemt hen unelectable en extreem terwijl zijn beleid dat helemaal niet is.
Dit laat de macht van de media zien die in 3 dagen een stervende champagne weer leven in kunnen blazen, helaas voor Biden en amerika kan de media dementie niet genezen en alleen verbergen. Sanders moet Biden onder druk zetten in het volgende debat en zijn plannen maar eens verdedigen want dat heeft hij tot nu toe nog niet gedaan. En ik vermoed dat facade de gaat vallen dat Biden electable zou zijn.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
https://www.theguardian.c...n-trump-akie-abie-english
Did Japan's first lady pretend not to speak English to snub Trump?
Ik hoopte voor Super Tuesday dat hij zou tegenvallen, en zo Sanders een redelijk open weg naar de nominatie kreeg.ArgantosNL schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 18:09:
[...]
Heb je ergens een sterk argument gezien waarom Biden electable zou zijn?
Maar de ongekende winst die Biden juist haalde, waarbij hij overal ook beter presteerde dan voorspeld en ook twee Staten binnenhaalde die in 2016 naar Sanders gingen, kun je niet ontkennen.
Dat is een verdomd sterk argument ervoor dat hij nu favoriet is. En ook de meeste stemmen haalt nu.
Overigens, kort voor N-C lag z'n campagne op sterven, dus het kan zeker nog veranderen...
Maar juist dan kan je niet meer roepen dat alleen Sanders 'electable' zou zijn en dat bij Biden ontkennen op basis van je eigen 'gevoel'.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Natuurlijk is Biden op dit moment favoriet, maar dat is hij heel 2019 ook geweest en heeft hij geen moment waar kunnen maken. Het is toch iets heel anders om vanuit de underdog rol de strijd aan te gaan dan als de favoriet. Er komt bijv. binnenkort een debat tussen Sanders en Biden en dan kan het er zo weer anders uit zien.RM-rf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:36:
Ik hoopte voor Super Tuesday dat hij zou tegenvallen, en zo Sanders een redelijk open weg naar de nominatie kreeg.
Maar de ongekende winst die Biden juist haalde, waarbij hij overal ook beter presteerde dan voorspeld en ook twee Staten binnenhaalde die in 2016 naar Sanders gingen, kun je niet ontkennen.
Dat is een verdomd sterk argument ervoor dat hij nu favoriet is. En ook de meeste stemmen haalt nu.
Overigens, kort voor N-C lag z'n campagne op sterven, dus het kan zeker nog veranderen...
Maar juist dan kan je niet meer roepen dat alleen Sanders 'electable' zou zijn en dat bij Biden ontkennen op basis van je eigen 'gevoel'.
Als Obama regels heeft ingevoerd die het ontwikkelen van nieuwe clinische tests door private partijen beperkt hebben doordat je eerst jaren lang door heel veel bureaucratische hoepels moet springen, kan ik mij voorstellen dat dat nu leidt tot problemen bij een snelle virusuitbraak. Bij een virusuitbraak zoals nu wil je vooral wilt dat je snel kan reageren en snel tests kan ontwikkelen als je nu nog een test hebt die nog niet goed werkt.ph4ge schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:07:
Het heeft nog lang geduurd, maar inmiddels heeft Trump de schuld voor de falende Corona aanpak in de VS bij Obama gelegd. Inderdaad, de man die al bijna 3 jaar met pensioen was toen we voor het eerst van dit virus hoorde.
Een virusuitbraak wacht niet op een bureaucratische norm, het gevolg lijkt nu dat de de CDC moet kiezen voor een dure en schaarse WHO test, in plaats van dat er een goedkope Amerikaanse eigen test die goed werkt is.Robert Redfield, the director of the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), said private laboratories used to be able to develop clinical tests but “in the previous administration that became regulated. For someone to do that they had to file with the FDA”, Redfield said.
Het komt best vaker voor dat beleid uit het verleden effect heeft op het nu. Maargoed, Trump had ook zelf maatregelen kunnen nemen 2 jaar geleden, als hij dan en wist van deze bureaucratisering, en een glazen bol had die de uitbraak in 2020 voorspelde.
De enige optie voor de CDC is nu waarschijnlijk flink lappen voor de WHO testmethode.
| live and give like no one else |
1. niemand lijkt te weten om welke regel het gaat3x3 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:52:
[...]
Als Obama regels heeft ingevoerd die het ontwikkelen van nieuwe clinische tests door private partijen beperkt hebben doordat je eerst jaren lang door heel veel bureaucratische hoepels moet springen, kan ik mij voorstellen dat dat nu leidt tot problemen bij een snelle virusuitbraak. Bij een virusuitbraak zoals nu wil je vooral wilt dat je snel kan reageren en snel tests kan ontwikkelen als je nu nog een test hebt die nog niet goed werkt.
[...]
Een virusuitbraak wacht niet op een bureaucratische norm, het gevolg lijkt nu dat de de CDC moet kiezen voor een dure en schaarse WHO test, in plaats van dat er een goedkope Amerikaanse eigen test die goed werkt is.
Het komt best vaker voor dat beleid uit het verleden effect heeft op het nu. Maargoed, Trump had ook zelf maatregelen kunnen nemen 2 jaar geleden, als hij dan en wist van deze bureaucratisering, en een glazen bol had die de uitbraak in 2020 voorspelde.
De enige optie voor de CDC is nu waarschijnlijk flink lappen voor de WHO testmethode.
2. het is een jij-bak van immense proporties die hij maakt. Het is de zoveelste 'but Obama' zonder enige bewijs
3. het CDC is totaal gestript van budget door *tromgeroffel* Trump
4. het CDC hun test was slecht. De WHO-test is misschien duurder, maar die werkte.
5. 'het lijkt erop dat de CDC moet kiezen voor een dure en schaarse WHO test, in plaats van dat er een goedkope Amerikaanse eigen test die goed werkt is': je bedoeld dus: het CDC moest kiezen tussen een test die werkt en een eigen ontwikkelde test die niet werkte. het duur en schaars is niet relevant in deze. Sterker nog: er zijn heel snel test gemaakt moeten worden heirvoor, dan is het niet zo heel gek dat dat relatief duur kan zijn.
6. het is voor de rest typisch trumpgedrag: hij neemt nooit ergens verantwoordelijkheid voor, tenzij het een succes is. In dat laatste geval kaapt hij alle succes ook en is het alleen zijn eigen persoon die voor dat succes zorgt.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ja, maar het werkt. Dus waarom zou hij het niet doen.ph4ge schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:07:
Het heeft nog lang geduurd, maar inmiddels heeft Trump de schuld voor de falende Corona aanpak in de VS bij Obama gelegd. Inderdaad, de man die al bijna 3 jaar met pensioen was toen we voor het eerst van dit virus hoorde.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Waar baseer je dit op? Ik kan in geen fatsoenlijke bron die deze verklaring ondersteunt vinden en dit is ook niet wat Trump zelf zegt.3x3 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:52:
[...]
Als Obama regels heeft ingevoerd die het ontwikkelen van nieuwe clinische tests door private partijen beperkt hebben doordat je eerst jaren lang door heel veel bureaucratische hoepels moet springen, kan ik mij voorstellen dat dat nu leidt tot problemen bij een snelle virusuitbraak. Bij een virusuitbraak zoals nu wil je vooral wilt dat je snel kan reageren en snel tests kan ontwikkelen als je nu nog een test hebt die nog niet goed werkt.
[...]
Een virusuitbraak wacht niet op een bureaucratische norm, het gevolg lijkt nu dat de de CDC moet kiezen voor een dure en schaarse WHO test, in plaats van dat er een goedkope Amerikaanse eigen test die goed werkt is.
Het is puur en alleen een keuze van de Trump administratie geweest om zelf tests te gaan ontwikkelen en niet de tests te gebruiken die ze al in de rest van de wereld hebben en het WHO aanbeveelt. Dat die nieuwe tests vervolgens aan procedures moeten voldoen had Trump moeten weten toen hij zn neus ophaalde voor bestaande tests. Dat die procedures vervolgens (volgens Trump) onnodig lang duren omdat Trump wild op de CDC en FDA heeft bezuinigd helpt natuurlijk ook niet mee. Voor zover er al een aanleiding was voor de route die Trump heeft gekozen had hij op het moment dat hij het besluit nam ook al kunnen beslissen deze procedures buiten werking te zetten. De branche organisatie zelf geeft bovendien aan dat ze zich totaal niet gehinderd voelden door die regels. Onder Obama zijn de regels wel tegen het licht gehouden maar niet aangepast.
Het is gewoon een zwaktebod dat hij zelfs nu nog naar Obama wijst in plaats van zelf de leiding te nemen, en nog slapper dat zijn volgelingen er vervolgens excuses bij gaan zoeken.
Tja, dat is het logische en voorspelbare gevolg als een van de rijkste en machtigste landen ter wereld achteraan in de rij moet aansluiten omdat ze een president hebben die liever zijn politieke tegenstanders de schuld geeft dan actie te onderneemt.3x3 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:52:
Misschien omdat het mensenlevens kost? Ik weet dat dat voor Trump geen argument is, maar toch.Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:00:
Ja, maar het werkt. Dus waarom zou hij het niet doen.
[ Voor 12% gewijzigd door ph4ge op 05-03-2020 09:05 ]
Die wist die Biden heeft gehaald was niet op zijn platform.RM-rf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:36:
[...]
Ik hoopte voor Super Tuesday dat hij zou tegenvallen, en zo Sanders een redelijk open weg naar de nominatie kreeg.
Dat wat dankzij 3 dagen lang media boom van "earned" media ten waarde van 70 miljoen en een shitload aan endorsments.
En zelfs nu heb je geen argument waarom Biden electable zou zijn tegen Trump, Biden is electable omdat dat het gevoel is wat de media je geeft. Je hebt er geen specifieke reden voor hij is electable omdat iedereen zegt dat hij electable is en iedereen zegt dat omdat de media deze trend heeft ingezet.
Biden heeft de zelfde zwakheden als Hilary Clinton als je kijk naar hun record, alleen Hilary was scherper dan Biden nu is. Een Trump vs Biden debat wordt een slachtpartij waar Biden niet uit zijn woorden komt en Trump lekker kan hammeren op Trade, Social securtiy, oorlog. Biden met zijn dementie + stotter gaat dan echt er niet goed uit zien.
It's the economy, stupid.
Corona zelf is vervelend (zeker als je geïnfecteerd bent) maar het is de ontwrichting van de samenleving, en meer specifiek voor Trump, de economie, die veel langer zal nadreunen. Trump's major selling point is dat hij president is tijdens een bull market en dat is historisch altijd een goede indicator geweest van re-election. Als Corona de economische groei remt of zelfs om zeep helpt, dan gaat dat serieus pijn doen in november.
Dus, alles doen om de schuld ervan bij een ander te leggen. Wat overigens niet gaat helpen in dit geval.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-03-2020 09:08 ]
Dat is natuurlijk gewoon gejammer van de verliezerArgantosNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:06:
[...]
Die wist die Biden heeft gehaald was niet op zijn platform.
Dat wat dankzij 3 dagen lang media boom van "earned" media ten waarde van 70 miljoen en een shitload aan endorsments.
Electability maakt geen verschil tusen 'terechte' stemmen of 'onterechte' stemmen die een kandidaat krijgt... het gaat er gewoon om of die kandidaat die stemmen krijgt...
Het is erg dom om te gaan roepen dat de stemmen die Sanders krijgt opeens wel geteld mogen worden, maar als Biden meer stemmen krijgt opeens gaan jammeren dat dat verkeerd of oneerlijk is, en niet meegeteld moet worden...
Nogmaals, ik heb een (lichte) voorkeur voor Sanders tov Biden (ik had erg lang een voorkeur voor Warren, maar wmb geeft die nu op, ze heeft geen kans meer en nu denk ik dat als ze opgeeft ze iig Sanders nog een push kan geven), maar zulk gejammer vat ik onder erg kortzichtig 'fanboy'-gedrag,
Juist de feiten van afgelopen Super Tuesday bewijzen twijfelloos dat het Biden wel kan lukken duidelijk meer stemmen te halen over een zeer breed deel van de amerikaanse populatie en zeker de stemmende personen.
Sanders heeft gewoon absoluut under-perfomed en dat kan grotendeels verklaard worden dat die zogenaamd 'enthousiaste' volgelingen wegbleven, de doelgroep 18-30 jaar was die met de laagste opkomst.. en het is ook erg opvallend dat Saners het wel heel sterk _enkel_ van die jongeren moet hebben, als die niet heel groot opkomen verdwijnt zijn voordeel als sneeuw voor de zon; wat afgelopen disndag dus het geval was.
[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 05-03-2020 09:13 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
dat is trouwens ook niet helemaal zeker met die stemmen dat het Biden wel lukt: het endorsementsysteem ius nogal flawed op dat gebied. Misschien zie ik iets in Buttigieg, die stopt er echter mee en geeft vervolgens mijn stem naar eigen inzicht weg, daar is heel wat van te vinden natuurlijkRM-rf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:12:
[...]
Dat is natuurlijk gewoon gejammer van de verliezer
Electability maakt geen verschil tusen 'terechte' stemmen of 'onterechte' stemmen die een kandidaat krijgt... het gaat er gewoon om of die kandidaat die stemmen krijgt...
Het is erg dom om te gaan roepen dat de stemmen die Sanders krijgt opeens wel geteld mogen worden, maar als Biden meer stemmen krijgt opeens gaan jammeren dat dat verkeerd of oneerlijk is, en niet meegeteld moet worden...
Nogmaals, ik heb een (lichte) voorkeur voor Sanders tov Biden (ik had erg lang een voorkeur voor Warren, maar wmb geeft die nu op, ze heeft geen kans meer en nu denk ik dat als ze opgeeft ze iig Sanders nog een push kan geven), maar zulk gejammer vat ik onder erg kortzichtig 'fanboy'-gedrag,
Juist de feiten van afgelopen Super Tuesday bewijzen twijfelloos dat het Biden wel kan lukken duidelijk meer stemmen te halen over een zeer breed deel van de amerikaanse populatie en zeker de stemmende personen.
Sanders heeft gewoon absoluut under-perfomed en dat kan grotendeels verklaard worden dat die zogenaamd 'enthousiaste' volgelingen wegbleven, de doelgroep 18-30 jaar was die met de laagste opkomst.. en het is ook erg opvallend dat Saners het wel heel sterk _enkel_ van die jongeren moet hebben, als die niet heel groot opkomen verdwijnt zijn voordeel als sneeuw voor de zon; wat afgelopen disndag dus het geval was.
Maar wat je vooral keer op keer ziet is dat het verkiezingssysteem in de VS heel weinig met een democratie te maken heeft, er zitten zo gigantisch veel loopholes in hoe het werkt, dat elke uitslag omstreden gaat zijn.
Wat trouwens ook kan meespelen voor Sanders: ook de DNC doet aan vormen van voterrestrictions in hun primaries. Sanders zijn stemmers zijn een deel vorige verkiezingen gaan stemmen op Trump / weg gebleven. Om in de primaries te stemmen op een DNC kandidaat, moet je geregistreerd staan voor die specifieke verkiezing en dat schijnt volgens the guardian nogal een gedoe op te leveren, met nogal bedenkelijke maatregelen (oa. dat een dnc medewerker je niet mag adviseren welk fomulier je moet gebruiken, je moet zelf specifiek ernaar vragen).
zie oa. https://www.theguardian.c...other-form-of-suppression
en zie ook de ellende met vroeg stemmen
https://www.theguardian.c...uttigieg-klobuchar-steyer
niemand zegt dat 'electability' een garantie is te winnen... maar het is vooral een term die graag gebruikt wordt om kandidaten waar men tegen op is een kans te ontzeggen, op basis van een bewijsbare claim dat ze 'niet electable zouden zijn'.polthemol schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:21:
[...]
dat is trouwens ook niet helemaal zeker met die stemmen dat het Biden wel lukt:
zekr als mensen bv gaan beginnen bij voorverkiezingen dat 'stemmen niet eerlijk verkregen zouden zijn' of bv erop wijzen dat voorverkiezingen een duidelijk ander systeem kennen dat de general elections.
Ik ben er gewoon op tegen dat iemand dat van zowel Sanders als van Biden gaat beweren..... beiden hebbenw el degelijke en goede kans een zeer brede stemmers te trekken, wat ze nu tijdens deze campagne iig bewijzen.
Sanders heeft natuurlijk allang een zeer grote groep volgelingen en een 'beweging' opgezet die zer solide is en hem een goede basis geeft.
Hij zal ook zeker goed kunnen scoren op een imago als 'buitenstaander' uit de politieke elite, (alhoewel hij al heel lang in de politiek zit, was hij altijd onpartijdig).
Maar ook Biden heeft op Super Tuesday gewoon wel bewezen een heel brede groep kiezers aan te kunnen trekken, al dan niet omdat hij ook profiteerde van een momentum met de opgave van Buttigieg en Klobuchar.
Dat is wel degelijk een prstatie die het terecht maakt dat hij nu als favoriet geld.
Of hij ook uiteindelijk gaat winnen zeg ik ook juist bewust niet (ik hoop zelfs op en Sanders comeback, maar dan moet die wel iets doen en ook zn eigen zwaktepunt aanpakken, nl. dat hij wél hel goed in een specifieke doelgroep scoort, maar nog altijd erg slecht scoort bij ouderen en midwestelijke stemmers)
Waarom denk je dat de Trump administratie zit te kijken naar extra tax cuts om de effecten van het corona virus op de markt de drukken.Dr. Strangelove schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:07:
Corona is op dit moment een grotere threat voor Trump dan Sanders of Biden.
It's the economy, stupid.
Corona zelf is vervelend (zeker als je geïnfecteerd bent) maar het is de ontwrichting van de samenleving, en meer specifiek voor Trump, de economie, die veel langer zal nadreunen. Trump's major selling point is dat hij president is tijdens een bull market en dat is historisch altijd een goede indicator geweest van re-election. Als Corona de economische groei remt of zelfs om zeep helpt, dan gaat dat serieus pijn doen in november.
Dus, alles doen om de schuld ervan bij een ander te leggen. Wat overigens niet gaat helpen in dit geval.
Zodra de markt instort valt de facade van de sterke economie wat niets meer dan een bubbel is.
Wil je zeggen dat die 3 dagen media Boom en endorsments niet de voornaamste reden zijn dat Biden sterk uit super tuesday is gekomen. Dat is allemaal omdat Biden zo'n sterke kandidaat is waarom flopte hij dan bij de eerste 3 staten? Waarom stemmen zo veel mensen op Biden terwijl hij niet een keer in de super tuesday staten is geweest in de maand voor super tuesday.RM-rf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:12:
[...]
Dat is natuurlijk gewoon gejammer van de verliezer
Dit argument hoor ik niemand maken, en ik heb jou ook nog niet een argument zien maken waarom Biden wel electable zou zijn tegen Trump enige wat je aanhaalt is Super Tuesday resultaat maar dit zegt letterlijk niets tegen Trump.Electability maakt geen verschil tusen 'terechte' stemmen of 'onterechte' stemmen die een kandidaat krijgt... het gaat er gewoon om of die kandidaat die stemmen krijgt...
Dit is inderdaad jammer, je kunt wel duidelijk zien dat oudere die zicht alleen laten informeren door een CNN of MSNBC voornamelijk Biden stemmen en dat is niet schokkend als je kijkt naar media coverage.Nogmaals, ik heb een (lichte) voorkeur voor Sanders tov Biden (ik had erg lang een voorkeur voor Warren, maar wmb geeft die nu op, ze heeft geen kans meer en nu denk ik dat als ze opgeeft ze iig Sanders nog een push kan geven), maar zulk gejammer vat ik onder erg kortzichtig 'fanboy'-gedrag,
snelle analyze van media deze verkiezingen:
Iowa:
- Sanders popular vote gewonnen mist 2 delegates(door fouten) voor meerderheid delagetes
- media narrative Pete grote winnaar
new hampshire
- Sanders popular vote winnaar
- media narrative Pete en Amy grote winnaars
Nevada:
- Sander met 46% van de stemmen in een veld met meer dan 7 kandidaten
- media narrative Biden winner met 20%???
Als de media Sanders een gelijk zou behandelen als andere kandidaten was de race al voorbij geweest.
Ik zeg vooral dat het oninterssant gejammer van verliezers is, als die gaan roepen dat degenen die gewoon het allerbeste gepresteerd heeft, opeens niet 'echt' gewonnen zou hebben.ArgantosNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:34:
Wil je zeggen dat die 3 dagen media Boom en endorsments niet de voornaamste reden zijn dat Biden sterk uit super tuesday is gekomen.
Alles leuk en aardig, maar Biden heeft gewoon Super Tuesday gewonnen..
waaraan dat verder ligt is interssant om te analyseren,
waarbij je best ook kunt angeven dat Sanders zelf ook onder-presteerde, zijn aanhanger bleven opvallend veel weg, hij kon ze niet 'enthousiasmeren' wé te gaan stemmen, terwijl dit juist nu zo belangrijk was.
(zoals ik meldde, de opkomst bij 18-30 jarigen was veels te laag, en juist Sanders moet het daarvan veel hebben)
Enkel, al die analyses (die bv ook plaatsvonden na de winst van trump in 2016) doen er niks aan af dat één kandidaat gewoon wel won...
of dat nu jouw kandidat is, maar soms kan het ook de andere kandidaat zijn, in dit geval Biden... ik vind het een stuk inteligenter om niet daarover te gaan jammeren maar het wel te erkennen en accepteren dat de verlkiezende kandidat dan iets beter moet gaan doen.
[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 05-03-2020 09:39 ]
Alle argumenten tegen de persoon van Trump asside:polthemol schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 08:57:
[...]
1. niemand lijkt te weten om welke regel het gaat
2. het is een jij-bak van immense proporties die hij maakt. Het is de zoveelste 'but Obama' zonder enige bewijs
3. het CDC is totaal gestript van budget door *tromgeroffel* Trump
4. het CDC hun test was slecht. De WHO-test is misschien duurder, maar die werkte.
5. 'het lijkt erop dat de CDC moet kiezen voor een dure en schaarse WHO test, in plaats van dat er een goedkope Amerikaanse eigen test die goed werkt is': je bedoeld dus: het CDC moest kiezen tussen een test die werkt en een eigen ontwikkelde test die niet werkte. het duur en schaars is niet relevant in deze. Sterker nog: er zijn heel snel test gemaakt moeten worden heirvoor, dan is het niet zo heel gek dat dat relatief duur kan zijn.
6. het is voor de rest typisch trumpgedrag: hij neemt nooit ergens verantwoordelijkheid voor, tenzij het een succes is. In dat laatste geval kaapt hij alle succes ook en is het alleen zijn eigen persoon die voor dat succes zorgt.
Trump heeft wel een voorstel gedaan om te snijden in de CDC, maar die wet is nog niet bekrachtigd. Dus de CDC krijgt nog gewoon hetzelfde budget als ze ook onder Obama kregen. Dat een gekort budget oorzaak is aan de oplossing die niet ontwikkeld kon worden lijkt mij dus een onjuiste aanname.
De eigen ontwikkelde test van de CDC werkte niet, de CDC gaf aan dat voor het ontwikkelen van een nieuwe test een heel proces via de FDA moesten ingaan sinds Obama.
Al met al, wil iedereen hetzelfde. Dat de corona uitbraak snel aan ons voorbij gaat.
Dat Obama de oorzaak is van het niet kunnen ontwikkelen van een werkende test (Terwijl er gewoon ene voorhanden is) lijkt me net zo een onjuiste aanname.3x3 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:39:
[...]
Alle argumenten tegen de persoon van Trump asside:
Trump heeft wel een voorstel gedaan om te snijden in de CDC, maar die wet is nog niet bekrachtigd. Dus de CDC krijgt nog gewoon hetzelfde budget als ze ook onder Obama kregen. Dat een gekort budget oorzaak is aan de oplossing die niet ontwikkeld kon worden lijkt mij dus een onjuiste aanname.
De eigen ontwikkelde test van de CDC werkte niet, de CDC gaf aan dat voor het ontwikkelen van een nieuwe test een heel proces via de FDA moesten ingaan sinds Obama.
Al met al, wil iedereen hetzelfde. Dat de corona uitbraak snel aan ons voorbij gaat.
De CDC zegt last te hebben van die Obama regel, Trump gaf niet aan welke regel, andere fabrikanten lijken er weinig tot geen last van te hebben. Dat het CDC een eigen test wil ontwikkelen onderstreept dat het een beleidsissue is, een keuzeprobleem.
De dooddoener daaronder is meh. Als men dat echt wilde als regering zijnde aldaar, dan stelde men een zinnig team op om leiding te geven en niet Mike Pence. De kerel heeft kortom weer eens geen idee wat hij aan het doen is.
De bedoeling is de beste kandidaat te vinden die trump kan verslaan. Waarom iemand wint is dus wel heel belangijk.RM-rf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:38:
[...]
Ik zeg vooral dat het oninterssant gejammer van verliezers is, als die gaan roepen dat degenen die gewoon het allerbeste gepresteerd heeft, opeens niet 'echt' gewonnen zou hebben.
waarbij je best ook kunt angeven dat Sanders zelf ook onder-presteerde, zijn aanhanger bleven opvallend veel weg, hij kon ze niet 'enthousiasmeren' wé te gaan stemmen, terwijl dit juist nu zo belangrijk was.
(zoals ik meldde, de opkomst bij 18-30 jarigen was veels te laag, en juist Sanders moet het daarvan veel hebben)
Enkel, al die analyses (die bv ook plaatsvonden na de winst van trump in 2016) doen er niks aan af dat één kandidaat gewoon wel won...
of dat nu jouw kandidat is, maar soms kan het ook de andere kandidaat zijn, in dit geval Biden... ik vind het een stuk inteligenter om niet daarover te gaan jammeren maar het wel te erkennen en accepteren dat de verlkiezende kandidat dan iets beter moet gaan doen.
Hier is het duidelijk dat de partij druk zette op democraten zoals Buttigieg maar ook in de staten waar de voorverkiezingen waren tesamen met een goed geslaagde media campagne om de winsten van de andere kandidaten de voorbije weken te minimaliseren en de winst van biden breed uit te smeren.
ALs gevolg zie je dat waar de meeste voor sanders/bloogberg/warren waren voro die campagne dit plots omslaat naar louter biden.
Ik snap gewoon echt niet waarom men nog deze show opvoert. Doe gewoon zoals in belgie/nederland en laat de partijleden zelf kiezen dan heb je al deze onzin niet.
Hoewel het voor Sanders tegenvalt, zijn nog lang niet alle delagetes verdeeld voor super tuesday en zodra die verdeeld zijn zal het verschil niet groter zijn dan 10 delagetes. Zo'n verpletterende overwinning was het ook weer niet.RM-rf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:38:
[...]
Ik zeg vooral dat het oninterssant gejammer van verliezers is, als die gaan roepen dat degenen die gewoon het allerbeste gepresteerd heeft, opeens niet 'echt' gewonnen zou hebben.
En nog steeds heb je geen argument voor Biden electablity gegeven
en heb je hier geen verklaring voor kunnen verzinnen.
Dat is allemaal omdat Biden zo'n sterke kandidaat is waarom flopte hij dan bij de eerste 3 staten? Waarom stemmen zo veel mensen op Biden terwijl hij niet een keer in de super tuesday staten is geweest in de maand voor super tuesday.
Het uit een qoute knippen betekent niet dat het verdwijnt.
als je mn posts leest, stond dat er ook letterlijk in...ArgantosNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:49:
[...]
Hoewel het voor Sanders tegenvalt, zijn nog lang niet alle delagetes verdeeld voor super tuesday en zodra die verdeeld zijn zal het verschil niet groter zijn dan 10 delagetes. Zo'n verpletterende overwinning was het ook weer niet.
srieus, je komt een beetje over alsof je je boosheid dat jouw kandidaat niet gewonnen heeft een beetje wil afreageren...
ik probeer het gewoon rationeel en objectief te zien.
Waarbij ikzelf een lichte voorkeur voor Sanders heb qua beleid en consistentie in zn politieke boodschap, maar ook accepteerc dat het nonsens is te denken dat hije en 'messias' is die alles gaat veranderen als hij verkozen zou worden....
sterker nog, ik vrees dat hij slechts relatief weinig echt voor elkaar zou kunnen krijgen in een vijandig congress of zelf een soort van Carter kan worden, die net als hij als 'buitenstaander' relatief verrassend ooit won, en qua ethische insteek en eerlijke politiek zeker een bewonderenswaardige politiek volgde, maar daarmee ook volledig faalde en door het amerikaanse volk als 'Malaise-politicus' bekend werd omdat hij allemaal slechte zaken aansprak en wilde veranderen (ook bv ver voor zn tijd was met zn aanpak van enegriepolitiek en milieu), terwijl ze gewoon liever een hollywood-acteur hadden die hen goede moed inpraate en ondertussen stiekem de rijken rijker maakte, zolang het maar buiten zicht bleef
Ik heb uitgelegd dat de bewering van 'electablity' nonsens-beweringen zijn, die alijd van tegenstaners komen die daarmee een andere kandidaat willen aanvallen op een manier die je nooit kunt bewijzen of ontkrachten:En nog steeds heb je geen argument voor Biden electablity gegeven
Ontzettend veel kandidaten die de afgelopen jaren verkiezingen wonnen gelden absoluut eigenlijk als niet 'electable'...
of het nu een zwarte congressman met verdomd weinig ervaring was (Obama).. een rare reality-TV-show-host die iedereen vooral uitlachde (Trump) , of een doorgedraaide leugenachtige ex-journalist als Boris Johnson is.
Maar dat zegt helemaal niks... electable ben je gewoon als je genoeg stemmen krijgt, klaar uit.
en dat heeft Bien op Super Tuesday gewoon bewijzen....
hoezer je ook kunt gaan roepen dat dat geen 'echte' stemmen zouden zijn, bewijst dat vooral jouw emotionele en irrationele insteek: stemmen zijn gewoon stemmen
Dat de democraten dit hebben weten te blokkeren doet niets af aan de pogingen van Trump om de CDC te verzwakken. Als jij mij slaat, en ik weet je te ontwijken, heb je nog steeds geslagen. Overigens zijn de nieuwe regels onder Obama waar Trump naar lijkt te verwijzen ook nooit van kracht geworden.3x3 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:39:
Alle argumenten tegen de persoon van Trump asside:
Lees bovendien je eigen bron, het staat vol met voorbeelden waar Trump wel de aanpak van dit soort pandemieën heeft ondermijnd, zoals het ontslaan van sleutelfiguren om politieke redenen (en die niet eens te vervangen) en het terugtrekken uit risicogebieden waaronder China.
Dat klopt niet, Trump roept dit maar de betreffende labs zeggen van niets te weten. En nogmaals, Trump had de wet moeten kennen toen hij besloot dat ze zelf een test gingen ontwikkelen in plaats van de internationaal beschikbare test in te kopen.3x3 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:39:
Het zal Trump een worst wezen, als de beeldvorming maar niet in zijn nadeel werkt. Hij zou met alle liefde de epidemie uit de hand laten lopen als hij de democraten er de schuld van kon geven. Dat blijkt duidelijk uit zijn recente opmerkingen. Dat hij wetenschappers vervangt voor politici geeft ook aan dat hij geen oplossing wil. Die politici zijn bovendien van het soort dat denkt dat het einde der dagen ("rapture" zoals Pence en Pompeo dat zo mooi noemen) nadert en dat ze dat proces moeten versnellen, zoals Pence.3x3 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:39:
[ Voor 5% gewijzigd door ph4ge op 05-03-2020 10:07 ]
Eerst zeg je dat Biden electable zou zijn, vervolgens zeg je dat electabilty geen garantie is en nu zeg je electiblity is onzin en bestaand en betekent niet.RM-rf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:00:
[...]
als je mn posts leest, stond dat er ook letterlijk in...
srieus, je komt een beetje over alsof je je boosheid dat jouw kandidaat niet gewonnen heeft een beetje wil afreageren...
Waarbij ikzelf een lichte voorkeur voor Sanders heb qua beleid en consistentie in zn politieke boodschap, maar ook accepteerc dat het nonsens is te denken dat hije en 'messias' is die alles gaat veranderen als hij verkozen zou worden....
sterker nog, ik vrees dat hij slechts relatief weinig echt voor elkaar zou kunnen krijgen in een vijandig congress of zelf een soort van Carter kan worden, die net als hij als 'buitenstaander' relatief verrassend ooit won, en qua ethische insteek en eerlijke politiek zeker een bewonderenswaardige politiek volgde, maar daarmee ook volledig faalde en door het amerikaanse volk als 'Malaise-politicus' bekend werd omdat hij allemaal slechte zaken aansprak en wilde veranderen (ook bv ver voor zn tijd was met zn aanpak van enegriepolitiek en milieu), terwijl ze gewoon liever een hollywood-acteur hadden die hen goede moed inpraate en ondertussen stiekem de rijken rijker maakte, zolang het maar buiten zicht bleef
[...]
Ik heb uitgelegd dat de bewering van 'electablity' nonsens-beweringen zijn, die alijd van tegenstaners komen die daarmee een andere kandidaat willen aanvallen op een manier die je nooit kunt bewijzen of ontkrachten:
Ontzettend veel kandidaten die de afgelopen jaren verkiezingen wonnen gelden absoluut eigenlijk als niet 'electable'...
of het nu een zwarte congressman met verdomd weinig ervaring was (Obama).. een rare reality-TV-show-host die iedereen vooral uitlachde (Trump) , of een doorgedraaide leugenachtige ex-journalist als Boris Johnson is.
Maar dat zegt helemaal niks... electable ben je gewoon als je genoeg stemmen krijgt, klaar uit.
hoezer je ook kunt gaan roepen dat dat geen 'echte' stemmen zouden zijn, bewijst dat vooral jouw emotionele en irrationele insteek: stemmen zijn gewoon stemmen
Electibilty is altijd kijken naar een kandidaat vs Trump, en gezien je letterlijk geen argument kan vinden waarom Biden echt zou kunnen.
Het enige wat je hebt laten zien met je argumenten zoals de electability van Obama en Trump aanhalen, is dat je niets meer dan standaard main stream media argumenten weer op hoest.
Welke overeenkomsten hadden Obama en Trump? Beide hadden heel active base waardoor beide uiteindelijk wonnen. Wie heeft nu de active en energieke base?
In 2016 was Hilary de Electable optie riepen de zelfde figuren op TV als die dat nu roepen van Biden. Alsof ze niets geleerd hebben of liever 4 jaar Trump hebben dan 4 jaar Sanders.
Ik zie niet in hoe Biden meer voor elkaar gaat krijgen. Zoals we bij Obama hebben kunnen zien werken de republikeinen gewoon iedereen tegen. Ook de gematigde kanditaten.RM-rf schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:00:
[...]
als je mn posts leest, stond dat er ook letterlijk in...
Maar het maakt wel degelijk uit.[...]
Als 1 kandidaat met veel meer media aandacht, veel meer geld en veel meer steun van de partij slechts net iets meer stemmen krijgt dan is de kans groot dat bij gelijke steun deze minder stemmen zou krijgen.
Het aantal stemmen dat de kandidaten dus nu ontvangen hebben zegt niet zo veel over hoe veel ze zouden krijgen in de daadwerkelijke verkiezingen.
Bovenstaande punt is wat wel eens vergeten word en waar ik denk dat @ArgantosNL op wijst.
Daar lijkt trouwens ook wel strategie achter te hebben gezeten. De DNC is uiteindelijk een liberale partij met een geringe maar zeer vocale linkervleugel. Er zitten alleen ook genoeg belangen in het DNC kamp die gruwelen van Sanders. Tweede is dat Sanders precies hetzelfde doet als Trump deed met de GOP. Extern en ongevraagd participeren, de partij naar het extreme trekken en de partijleiding wegzetten met als doel zelf president worden. Het is die partij kapen want Sanders zal na zijn waarschijnlijk onherroepelijke verlies, gewoon weer als independent doorgaan.
Een andere factor zijn de al eerder genoemde andere belangen. Daar kom je bij Bloomberg uit. Ik vond de analyse van 538 eigenlijk wel goed. Laat instappen om Biden te vervangen die het niet leek te redden, maar totaal mislukt waarna iedereen naar Biden ging. Doel is alleen bereikt. De fondsen en personeel zullen nu wel naar Biden worden doorgesluisd om de nominatie binnen te halen. Daarna is het tijd om het echte doel te bereiken, Trump eruit schoppen en de status quo herstellen, voor zo lang dat nog gaat in de VS.
https://fivethirtyeight.c...still-get-what-he-wanted/
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
lees eens terug ...ArgantosNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:16:
[...]
Eerst zeg je dat Biden electable zou zijn, vervolgens zeg je dat electabilty geen garantie is en nu zeg je electiblity is onzin en bestaand en betekent niet.
ik reageerde enkel op jouw bewering dat hij dat niet zou zijn, en waar jij zelf dat woordje als eerste aanhaalde, in jouw eigen argumentatie dat 'anderen' dat zouden zeggen (waarvan je geen enkel vorbeeld gaf, je 'vind' dat het zo is)
RM-rf in "[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2"
ik heb verder dat woordje niet gebruikt, heb enkel aangegeven dat hij nu eenmaal de meeste stemmen op super tuesday behaald heeft en nu voorop loopt en momenteel in de favorietenrol zit,
tevens gaf ik daarbij aan dat dat ook relatief is, omdat korte rvoor zn campagne nog op sterven lag
het is erg slap om eerst iets zelf te beweren en dan anderen aan te gaan vallen wegens een gebrek aan onderbnouwing die je zelf al nergens geeft..
Obama had helemaal niet een 'actieve energieke base', die had juist een brede coalitie. Daarin verschilde hij significant van een Sanders en Trump die een niche binnen hun eigen partij hadden met een zeer fanatieke aanhang. Daarin verschilt in mijn ogen de GOP ook wel van de Democraten. De GOP verenigt zich vrij makkelijk, terwijl de Democraten een veel breder deel van het politieke spectrum vertegenwoordigen en daardoor eigenlijk een vrijwel smetvrije kandidaat met een enorm verenigend vermogen zoals Obama nodig hebben om echt goed te scoren.ArgantosNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 10:16:
[...]
Eerst zeg je dat Biden electable zou zijn, vervolgens zeg je dat electabilty geen garantie is en nu zeg je electiblity is onzin en bestaand en betekent niet.
Electibilty is altijd kijken naar een kandidaat vs Trump, en gezien je letterlijk geen argument kan vinden waarom Biden echt zou kunnen.
Het enige wat je hebt laten zien met je argumenten zoals de electability van Obama en Trump aanhalen, is dat je niets meer dan standaard main stream media argumenten weer op hoest.
Welke overeenkomsten hadden Obama en Trump? Beide hadden heel active base waardoor beide uiteindelijk wonnen. Wie heeft nu de active en energieke base?
In 2016 was Hilary de Electable optie riepen de zelfde figuren op TV als die dat nu roepen van Biden. Alsof ze niets geleerd hebben of liever 4 jaar Trump hebben dan 4 jaar Sanders.
Clinton had het probleem dat de Republikeinen ongeveer 25 jaar lang haat jegens 'de Clintons' hebben kunnen cultiveren en zelfs die won de PV ruim, maar verloor nipt in een aantal swing states.
Ironisch genoeg leek Sanders afgaande op de head2head peilingen in 2016 juist de meer 'electable' kandidaat in de zin dat hij een stuk beter scoorde dan Clinton. In de huidige peilingen ontlopen Biden en Sanders elkaar wat dat betreft niet veel.
Je moet echter ook waken voor historicisme in dit soort gevallen. Wat patroontjes denken te herkennen in voorgaande verkiezingen en die als universele wetmatigheden poneren. 2020 is weer een andere situatie dan 2016. In 2016 kreeg Trump nog van heel veel kiezers het voordeel van de twijfel. Inmiddels is zijn base verder geconsolideerd, maar zie je toch ook in de midterms dat de Democraten districten wonnen met wat meer gematigde Republikeinen die toch terug zijn gekomen van dat voordeel van de twijfel. Je zou de hypothese op kunnen werpen dat er nu meer te halen valt 'in het midden' dan in 2016.
Waar Biden het moet hebben van dat midden en moet hopen dat de linkervleugel ook nog enigszins van plan is om op te komen dagen, geldt voor Sanders het omgekeerde. Die moet juist voor extra opkomst aan de linkerflank zorgen en zorgen dat de gematigdere Democraten, Independents en Republikeinen niet afhaken.
Het zijn twee verschillende strategieën waarvan ik op dit moment echt niet durf te zeggen welke meer kans van slagen heeft. De vraag is ook hoe effectief Republikeinse aanvallen zullen zijn. Wordt Sanders de kandidaat, dan zullen ze waarschijnlijk vol inzetten op het 'socialisme' van Sanders en de daarbij behorende belastingverhogingen, gebrek aan keuze en ga zo maar door. Bij Biden zullen ze uiteraard dat hele Oekraïneverhaal verder proberen op te blazen en verder karaktermoord proberen te plegen. Handtastelijk, seniel, dat soort zaken. Je ziet dat soort argumenten al volop opborrelen in de alt-right kringen.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Wie was toen volgens de media electable? Sanders werd toen ook niet als de electable kandidaat aangewezen terwijl de polls dit wel zeiden. Die zelfde mensen die riepen dat Hilary electable is en Sander unelectable roepen nu precies het zelfde met het enige verschil is dat Hilary vervangen is met joe Biden.Mugwump schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:20:
[...]
Obama had helemaal niet een 'actieve energieke base', die had juist een brede coalitie. Daarin verschilde hij significant van een Sanders en Trump die een niche binnen hun eigen partij hadden met een zeer fanatieke aanhang. Daarin verschilt in mijn ogen de GOP ook wel van de Democraten. De GOP verenigt zich vrij makkelijk, terwijl de Democraten een veel breder deel van het politieke spectrum vertegenwoordigen en daardoor eigenlijk een vrijwel smetvrije kandidaat met een enorm verenigend vermogen zoals Obama nodig hebben om echt goed te scoren.
Clinton had het probleem dat de Republikeinen ongeveer 25 jaar lang haat jegens 'de Clintons' hebben kunnen cultiveren en zelfs die won de PV ruim, maar verloor nipt in een aantal swing states.
Ironisch genoeg leek Sanders afgaande op de head2head peilingen in 2016 juist de meer 'electable' kandidaat in de zin dat hij een stuk beter scoorde dan Clinton. In de huidige peilingen ontlopen Biden en Sanders elkaar wat dat betreft niet veel.
Had obama ook niet gigantische rally's.Je moet echter ook waken voor historicisme in dit soort gevallen. Wat patroontjes denken te herkennen in voorgaande verkiezingen en die als universele wetmatigheden poneren. 2020 is weer een andere situatie dan 2016. In 2016 kreeg Trump nog van heel veel kiezers het voordeel van de twijfel. Inmiddels is zijn base verder geconsolideerd, maar zie je toch ook in de midterms dat de Democraten districten wonnen met wat meer gematigde Republikeinen die toch terug zijn gekomen van dat voordeel van de twijfel. Je zou de hypothese op kunnen werpen dat er nu meer te halen valt 'in het midden' dan in 2016.
Waar Biden het moet hebben van dat midden en moet hopen dat de linkervleugel ook nog enigszins van plan is om op te komen dagen, geldt voor Sanders het omgekeerde. Die moet juist voor extra opkomst aan de linkerflank zorgen en zorgen dat de gematigdere Democraten, Independents en Republikeinen niet afhaken.
Het zijn twee verschillende strategieën waarvan ik op dit moment echt niet durf te zeggen welke meer kans van slagen heeft. De vraag is ook hoe effectief Republikeinse aanvallen zullen zijn. Wordt Sanders de kandidaat, dan zullen ze waarschijnlijk vol inzetten op het 'socialisme' van Sanders en de daarbij behorende belastingverhogingen, gebrek aan keuze en ga zo maar door. Bij Biden zullen ze uiteraard dat hele Oekraïneverhaal verder proberen op te blazen en verder karaktermoord proberen te plegen. Handtastelijk, seniel, dat soort zaken. Je ziet dat soort argumenten al volop opborrelen in de alt-right kringen.
Biden kan niet een een gymzaal vol krijgen.
Zoals het er nu uit ziet denk ik het ook. Biden of Sanders is voor mij wel lood om oud ijzer.DaniëlWW2 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:12:
Het gaat Biden worden denk ik.
In beide gevallen is het resultaat een boze oude blanke man van de democraten t.o.v. oude boze man Trump.
En in dat spelletje is Trump gewoon beter en dat wint hij.
Enige dat een gamechanger kan zijn is als de economie forse klappen gaat krijgen door Corona.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Mooi. Wat heeft dat van doen met de inhoud van hetgeen je hier citeert? Je lijkt niet bepaald te lezen wat ik allemaal betoog en aan argumenten neerpen maar gewoon je eigen riedeltje af te draaien.ArgantosNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:26:
[...]
Wie was toen volgens de media electable? Sanders werd toen ook niet als de electable kandidaat aangewezen terwijl de polls dit wel zeiden. Die zelfde mensen die riepen dat Hilary electable is en Sander unelectable roepen nu precies het zelfde met het enige verschil is dat Hilary vervangen is met joe Biden.
Dat was het punt niet. Jij hebt het over een base, niet over of er veel mensen naar een rally komen. Trump en Sanders hebben een hele specifieke achterban. De kracht van Obama was nu juist dat hij een verenigend effect heeft, terwijl Sanders (en met name zijn achterban) juist enorm polariseert en afstoot.[...]
Had obama ook niet gigantische rally's.
Biden kan niet een een gymzaal vol krijgen.
Maar de obsessie met rallies is niet zo zinvol, het zegt namelijk vrij weinig. Trump verloor ondanks de rallies de popular vote gewoon van Clinton. Biden die kennelijk geen gymzaal vol kan krijgen, kan wel meer stemmen krijgen dan Sanders in veel staten.
"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra
Je hebt het over een brede coalitie, Sanders heeft op dit moment ook een breede coalitie, een die wat jonger is omdat de problemen die hij aankaart het hardste gevoeld worden door de jongere generatie.Mugwump schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:43:
[...]
Mooi. Wat heeft dat van doen met de inhoud van hetgeen je hier citeert? Je lijkt niet bepaald te lezen wat ik allemaal betoog en aan argumenten neerpen maar gewoon je eigen riedeltje af te draaien.
Mij ging het meer over media invloed op de races, en dat ze er regelmatig naast zitten. Met tijdens super tuesday 3 op de 10 die last minute beslissen. En een media die non-stop pro-Biden is gaat invloed hebben.
Wat is de achterband dan volgens jou? Er is een groep waar Sanders de meeste moeite heeft en dat zijn oude zwarte stemmers. Voor de rest is het een mix van allerlei afkomsten in de working class.[...]
Dat was het punt niet. Jij hebt het over een base, niet over of er veel mensen naar een rally komen. Trump en Sanders hebben een hele specifieke achterban. De kracht van Obama was nu juist dat hij een verenigend effect heeft, terwijl Sanders (en met name zijn achterban) juist enorm polariseert en afstoot.
Maar de obsessie met rallies is niet zo zinvol, het zegt namelijk vrij weinig. Trump verloor ondanks de rallies de popular vote gewoon van Clinton. Biden die kennelijk geen gymzaal vol kan krijgen, kan wel meer stemmen krijgen dan Sanders in veel staten.
Daarnaast gaan jonge mensen waarschijnlijk niet stemmen voor Biden, Biden bied ze letterlijk meer van hetzelfde. Het probleem van de centrist kandidaten is dat er niet van he miniscule vooruitgang dat geboekt wordt echt voelbaar is en binnen een jaar weer terug gedraaid wanneer er een republikein in het witte huis zit. De oudere generatie lijkt dit prima te vinden. Die hebben nog huizen kunnen kopen op 1 inkomen en kinderen naar school kunnen sturen.
Nee dat is niet wat ik bedoel. De Democratische partij heeft overduidelijk vleugels, met name een duidelijk linkse, progressieve vleugel en een wat meer gematigde vleugel. Dat zijn misschien niet eens strikt vleugels, maar eerder een spectrum dat zich van links naar midden uitstrekt. Wat ik bedoel met een verenigende kandidaat is een kandidaat die een brug weet te slaan tussen die vleugels. Dat was bij Obama duidelijk het geval. Bij zowel Sanders als Clinton niet.ArgantosNL schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 14:07:
[...]
Je hebt het over een brede coalitie, Sanders heeft op dit moment ook een breede coalitie, een die wat jonger is omdat de problemen die hij aankaart het hardste gevoeld worden door de jongere generatie.
Je bedoelt diezelfde media die Biden na de eerste paar races aan alle kanten afmaakte en complimenteuze stukken schreef over Sanders. Die media?Mij ging het meer over media invloed op de races, en dat ze er regelmatig naast zitten. Met tijdens super tuesday 3 op de 10 die last minute beslissen. En een media die non-stop pro-Biden is gaat invloed hebben.
Kijk naar de uitslagen in de primaries. Sanders trekt simpelweg minder kiezers dan Biden in veel van de Super Tuesday staten. Jij richt je op demografische kenmerken, ik heb het over politieke oriëntatie. Dat zie je ook in deze data uit de exit polls:[...]
Wat is de achterband dan volgens jou? Er is een groep waar Sanders de meeste moeite heeft en dat zijn oude zwarte stemmers. Voor de rest is het een mix van allerlei afkomsten in de working class.

Je ziet dat "moderates" en "very liberals" ongeveer even uitgesproken voor respectievelijk Biden en Sanders zijn met +28 en +29, maar Biden is ook een stuk populairder onder de 'somewhat liberal' groep.
Ik lees vooral veel claims over wie Sanders allemaal naar de stembus zou trekken en wat dat voor effect zou hebben. Als je echter naar de data kijkt in deze primary, dan valt het wel tegen wat Sanders aan nieuwe kiezers trekt. Van het idee dat jonge mensen en masse naar de stembus komen blijkt maar weinig. In veel staten haalt Biden significant meer stemmen dan Clinton deed, maar haalt Sanders er juist minder dan in 2016. Ik zie veel claims gemaakt worden die doen alsof de werkelijke uitslagen en peilingen niet bestaan. Vrij raar, want het mooie aan de veelheid aan data in de Amerikaanse politiek is nu juist dat je dit soort claims kunt toetsen aan de werkelijkheid. Praatpunten lijken soms meer geloofsartikelen te worden dan empirische claims die toetsbaar zijn aan de realiteit.Daarnaast gaan jonge mensen waarschijnlijk niet stemmen voor Biden, Biden bied ze letterlijk meer van hetzelfde. Het probleem van de centrist kandidaten is dat er niet van he miniscule vooruitgang dat geboekt wordt echt voelbaar is en binnen een jaar weer terug gedraaid wanneer er een republikein in het witte huis zit. De oudere generatie lijkt dit prima te vinden. Die hebben nog huizen kunnen kopen op 1 inkomen en kinderen naar school kunnen sturen.
Je snapt het voorspel tussen uitslagen en peilingen? Misschien wel handig voordat je er een one-liner tegenaan plempt.Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:10:
Diezelfde cijfers die Hillary Clinton als "landslide victory" voorspelden? Nou...
Er was geen poll die dat voorspelde.Verwijderd schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 15:10:
Diezelfde cijfers die Hillary Clinton als "landslide victory" voorspelden? Nou...
Gemiddeld werd verwacht +3.2% en de uitkomst was +2.1%. Echt akelig goed dus op federaal niveau.
https://www.realclearpoli...rump_vs_clinton-5491.html
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Jammer. Verreweg mijn favoriete kandidate. Sterk in debat, goede policies, vrouw, integer, niet (te) bejaard. Iemand die ergens voor staat. Zo viel het me erg op dat ze op haar Facebook feed veel postte over policies en haar aanpak van het GOP beleid ipv. campaign crap. Maar misschien was dat ook haar downfall, geen goede campaigner.
[ Voor 43% gewijzigd door Dr. Strangelove op 05-03-2020 17:07 ]
Ja heeft ook veel gedaan als senator. Overigens met 70 toch best bejaard?Dr. Strangelove schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:05:
Warren gooit de handdoek in de ring.
Jammer. Verreweg mijn favoriete kandidate. Sterk in debat, goede policies, vrouw, integer, niet (te) bejaard.
Met 70 kan je realistisch nog inschatten dat je de acht jaar vol maakt. Sanders en Biden zijn respectievelijk 86 en 85 als ze dat zouden redden, op die leeftijd kan je toch niks meer van zo iemand verwachten? Kijk hoeveel impact 8 jaar presidentsschap op Obama hebben gehad, die man is ook 20 jaar ge-aged in die periode.Mugwump schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:07:
[...]
Ja heeft ook veel gedaan als senator. Overigens met 70 toch best bejaard?
Tenzij je je presidentsschap achterover leunend voor de TV of op je ranch in Texas doorbrengt is het gewoon slopend. A young person's game really.
Aangezien hij al kan rekenen op de meeste zwarte stemmers is het zaak om de Latino stemmers aan zich te binden.
Als hij slim is dan kiest hij Julian Castro als running mate, hiermee heeft hij naar mijn idee de meeste kans om te winnen.
De Latino's gaan beslissen wie gaat winnen.
PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)
Ik denk dat je de latino's onderschat want die gaan echt niet en mass op een kandidaat stemmen omdat daar toevallig een latino als 'running mate' bij zit. Daarbij is de ene latino de andere niet. Sowieso stemmen de meeste latinos al democratisch dus je zult daar slecht marginale winst mee kunnen boeken. Denk eerder dat het een blanke vrouw zal worden.fast-server schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:22:
Het zou slim zijn van Biden om op korte termijn zijn running mate bekend te maken.
Aangezien hij al kan rekenen op de meeste zwarte stemmers is het zaak om de Latino stemmers aan zich te binden.
Als hij slim is dan kiest hij Julian Castro als running mate, hiermee heeft hij naar mijn idee de meeste kans om te winnen.
★ What does that mean? ★
Klobuchar is wat dat betreft misschien helemaal geen gekke keus. Vrouw en vrij gematigd, zou best eens vrouwen kunnen trekken die normaliter Republikeins stemmen, maar worden afgestoten door Trump.MrMonkE schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:44:
[...]
Ik denk dat je de latino's onderschat want die gaan echt niet en mass op een kandidaat stemmen omdat daar toevallig een latino als 'running mate' bij zit. Daarbij is de ene latino de andere niet. Sowieso stemmen de meeste latinos al democratisch dus je zult daar slecht marginale winst mee kunnen boeken. Denk eerder dat het een blanke vrouw zal worden.
Running mate? Ik zou het graag zien, maar of het ook gebeurd.Dr. Strangelove schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:05:
Jammer. Verreweg mijn favoriete kandidate. Sterk in debat, goede policies, vrouw, integer, niet (te) bejaard. Iemand die ergens voor staat. Zo viel het me erg op dat ze op haar Facebook feed veel postte over policies en haar aanpak van het GOP beleid ipv. campaign crap. Maar misschien was dat ook haar downfall, geen goede campaigner.
Daar ben ik niet zo zeker van. Uiteindelijk hebben de Democraten een ruim electoraal voordeel. Het punt is dat ze in de swing states de mensen naar de stembus moeten krijgen. Clinton heeft daar abject in gefaald en ik mag toch hopen dat ze niet wederom zo dom zijn dat te laten gebeuren.Cyberpope schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 11:29:
[...]
Zoals het er nu uit ziet denk ik het ook. Biden of Sanders is voor mij wel lood om oud ijzer.
In beide gevallen is het resultaat een boze oude blanke man van de democraten t.o.v. oude boze man Trump.
En in dat spelletje is Trump gewoon beter en dat wint hij.
Enige dat een gamechanger kan zijn is als de economie forse klappen gaat krijgen door Corona.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat zou perfect zijn. Biden wins en retires vanwege gezondheidsredenen na 6 maanden, Warren presidentDaniëlWW2 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:08:
[...]
Running mate? Ik zou het graag zien, maar of het ook gebeurd.
Denk niet dat gebeurt.
Great minds think alike. Ik zou er ook wel voor tekenen.Dr. Strangelove schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:23:
[...]
Dat zou perfect zijn. Biden wins en retires vanwege gezondheidsredenen na 6 maanden, Warren president
Denk niet dat gebeurt.
Hoewel, ben ik het nu eens met een gestoorde Nazi wetenschapper?
denk niet dat Biden eraan wil meewerken
Ik zie ze bij de DNC echt nog in staat het scenario te bedenken
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
lastig zal zijn dat Latino's langzaam steeds sterker naar de Republikeinse partij neigen dan naar de democraten...fast-server schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:22:
Het zou slim zijn van Biden om op korte termijn zijn running mate bekend te maken.
de cultuur is veel sterker gericht op religieuze sociaal-conservatieve politiek, gericht op minder overheidsinvloed en vrij (privaat) onderwijs, en natuurlijk tegen abortus en euthanasie vanuit religieus zicht.
Traditioneel was het zo dat vrijwel alle latino's democratisch waren (in een 2-1 verhouding), maar er is al continue een 'outpour' aan de gang waar republikeinem langzaam steeds meer latino's winnen. (waarbij Trump eerder een outliner is)
Sterk inspelen op de Latino's is iets wat Sanders als een van de sleutelpunten van zn campagne-insteek voor super Tuesday had...
overal behalve in California heeft dat hem weinig succes gebracht (al lukte het hem wel zn support stevig toe te laten nemen tov 2016).
Ook Bloomberg scoorde erg goed in die groep, wat dat betreft lijkt het ook alsof ze best relatief eenvoudig te mobiliseren zijn als je maar geld in reclame en andere koopbare campagnemiddelen steekt, terwijl een vice-presidentskandidaat misschien niet extra nodig is en ook niet noodzakelijk de extra winst geeft (bv in de republikeinse voorverkiezingen waren er twee kandidaten die zelf een latino-achtergrond hadden, Cruz en Rubio, en naturlijk Trump die heel erg anti-latino-sentimenten opwekte... het leidde niet werkelijk tot een voordeel voor Rubio of Cruz, ze bleken vrijwel geen extra latino's als stemmers aan te lokken en haalden niet eens een groot stemaandeel onder Latino's, in 2008 was er een soortgelijk effect met Bill Richardson, die ook veel slechter scoorde onder Latino's als je zou denken van een kandidaat met latino-achtergrond ).
Overigens zou ik Castro wel een goede kandidaat als vice-president vinden, zeker voor Biden, maar juist ook omdat hij een best inhoudelijk goed gepositioneerde (linksere) kandidaat is, met goede bestuurservaring en zeker iemand die je graag een sterke rol in een komende democratische executieve zou willen zien innemen.
maar juist eerder niet omdat hij een stemmentrekker zou zijn bij de latino vote... daarin blonk hij juist absoluut niet uit: https://eu.usatoday.com/s...voter-support/2528034001/
As the Democratic primaries rapidly approach, Castro struggles to pull in national Latino voter support. A poll released this week by Telemundo Noticias showed Castro in a three-way tie for fourth place among Latino voters, with only 2% support. Former Vice President Joe Biden (26%) and Sanders (18%) led the candidates among those voters.
December 2019, kort voor begin van de primaries (en reden dat Castro relatief vroeg moest opgeven)
[ Voor 19% gewijzigd door RM-rf op 06-03-2020 01:08 ]
De verklaring voor de afnemende populariteit van Latino's voor de Democratische partij zou ironisch genoeg wel eens kunnen zijn dat die bevolkingsgroep genoeg heeft van het 'gepamper'. Juist door zo sterk voor ze op te komen bevestigt de Democratische partij dat Latino's een achtergestelde groep is. Goed bedoeld, maar het kan wel eens tegen het zere been van deze trotse mannen en vrouwen zijn.RM-rf schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 00:04:
[...]
lastig zal zijn dat Latino's langzaam steeds sterker naar de Republikeinse partij neigen dan naar de democraten...
de cultuur is veel sterker gericht op religieuze sociaal-conservatieve politiek, gericht op minder overheidsinvloed en vrij (privaat) onderwijs, en natuurlijk tegen abortus en euthanasie vanuit religieus zicht.
Traditioneel was het zo dat vrijwel alle latino's democratisch waren (in een 2-1 verhouding), maar er is al continue een 'outpour' aan de gang waar republikeinem langzaam steeds meer latino's winnen. (waarbij Trump eerder een outliner is)
Sterk inspelen op de Latino's is iets wat Sanders als een van de sleutelpunten van zn campagne-insteek voor super Tuesday had...
overal behalve in California heeft dat hem weinig succes gebracht (al lukte het hem wel zn support stevig toe te laten nemen tov 2016).
Het (geforceerd) benoemen van een Latino running mate om stemmen te winnen kan in een tijd waarin je zelf het hardst schreeuwt dat we allemaal gelijk zijn in datzelfde licht ook averechts werken.
Een stem op de Republikeinen betekent voor Latino's dan plots dat je tot de 'normale' Amerikanen behoort, terwijl een stem op de Democraten een bevestiging van je onderdanige positie betekent.
Zeg dus duidelijk niet dat Republikeins beleid beter voor Latino's is dan Democratisch beleid, maar het zou me niet verbazen dat dit de reden is dat de Democraten minder populair worden onder deze groep. En dat geldt wellicht ook voor andere minderheidsgroepen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Verwijderd
Volgens mij was er hier iemand bang dat de waarheid aan het licht kwam...
Ik vraag me af wanneer er iemand aan de macht komt die Amerika helpt om geen derde wereld land meer te zijn met hun belachelijke straffen, slechte sociale zekerheid, minimale arbeidsomstandigheden en wapenwetten.
Het is meer de vraag of de opkomen, maar inderdaad, deze groep zit stevig bij de democraten. Je ziet hooguit dat ook hier de jongeren een beetje klaar zijn met de gevestigde orde, daarom doet Sanders het ook goed in die groep.Mugwump schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:28:
Misschien moeten we ons eerst wel even afvragen of de Democratische partij daadwerkelijk veel minder populair wordt onder latino's. Volgens Gallup is dat nou niet bepaald een trend die zichtbaar is in de cijfers.
Er is overigens altijd wel een noemenswaardige groep conservatieve latino's die de republikeinen steunt overigens (abortus etc. ligt ook in die gemeenschap heel gevoelig), maar die lijkt ook niet bepaald te groeien hoewel ze wel voornamelijk in Florida zitten en dus zeker een rol van betekenis spelen in de presidentsverkiezingen.
Wat is er integer aan Warren? Iemand die aan het begin van dit hele gebeuren nog voor Healthcare 4 all was, maar na wat donaties daar toch maar vanaf ziet en dat streven vervangt door een halfbakken plan waarvan je vanaf het begin al weet dat er niks van terecht gaat komen. Iemand die beweert Bernie een sexist zou zijn en hem zelfs na een debat weigert de hand te schudden, terwijl iedereen wel weet dat daar weinig waarheid in zit (ze is daar dan ook wel flink op afgerekend door de media).Dr. Strangelove schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 17:05:
Warren is gewoon een fake progressive die gewoon niet veel anders is dan alle andere establishment candidates. Het feit dat ze Bernie niet endorsed op dit moment (terwijl ze altijd zo enorm tegen Biden is geweest) geeft wel aan dat ze alles doet om zelf maar geen reputatieschade op te lopen en dat haar eigen politieke carriere voor alles gaat (principes gooit ze zonder problemen overboord).
Wat mij betreft mooi dat ze ermee gekapt is, maar Warren is eigenlijk een soort mini-Buttigieg. Ze begon wat progressiever en is uiteindelijk net wat minder establishment, maar ze is wat mij betreft echt een enorme tegenvaller en iemand die gewoon alles doet voor haar eigen positie en vrijwel nergens voor staat.
Men zou eens wat positiefs zeggen over iemand anders dan Bernie Sanders... sjeez.
[ Voor 63% gewijzigd door Dr. Strangelove op 06-03-2020 09:04 ]
Haha ja! Die haat naar alles wat geen Bernie heet is voelbaar. /r/politics is ook 1 grote zwart-wit show. Ik vind persoonlijk maar weinig verschil in de mindset van Bernie fans en Trump fans (met het grote inhoudelijke verschil natuurlijk dat Bernie aan de goede kant van de geschiedenis staat.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:03:
But her handshake!
Men zou eens wat positiefs zeggen over iemand anders dan Bernie Sanders... sjeez.
Het zwart-wit-denken, je-bent-voor-of-tegen-me-denken, mijn-mening-staat-vast-denken en alles-is-een-complot-denken is echter volop aanwezig bij beide partijen.
Dit dus.
Wellicht kunnen we Texas als battleground gaan zien, dan is het antwoord 'ja'. Arizona ook. Een staat als Arizona is misschien niet zo groot, maar er staat daar ook een Senaatszetel op het spel.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:53:
Zijn latino's sterk vertegenwoordigd in andere battleground states dan Florida? Nevada en New Mexico misschien maar dat zijn vrij marginale staten qua electoral seats.
Dat is niet Bernie zn boodschap, en ik vraag me af hoeveel van deze onderlinge verdeeldheid niet in scene wordt gezet door Russische en Republikeinse trollen. Het is wel logisch dat de emoties nu hoog oplopen omdat de definitieve beslissing waarschijnlijk al snel nadert. 10 maart zijn er weer 6 staten aan de beurt, dan is 15 maart waarschijnlijk het laatste debat waar Sanders het tij kan keren en als dat dan op 17 maart niet gelukt is dan is de race zo goed als gelopen. Als Biden tot en met 17 maart niet dezelfde fouten maakt die hem al eerder de koppositie gekost hebben dan zal hij waarschijnlijk een meerderheid halen. Dat is iets meer dan een week van vandaag.FunkyTrip schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:29:
Haha ja! Die haat naar alles wat geen Bernie heet is voelbaar. /r/politics is ook 1 grote zwart-wit show. Ik vind persoonlijk maar weinig verschil in de mindset van Bernie fans en Trump fans (met het grote inhoudelijke verschil natuurlijk dat Bernie aan de goede kant van de geschiedenis staat.
Het zwart-wit-denken, je-bent-voor-of-tegen-me-denken, mijn-mening-staat-vast-denken en alles-is-een-complot-denken is echter volop aanwezig bij beide partijen.
[ Voor 57% gewijzigd door ph4ge op 06-03-2020 10:00 ]
Nouja, Beto heeft natuurlijk al laten zien dat de democraten het de republikeinen in Texas echt moeilijk kunnen maken in de tussentijd, ook in het huis en lagere verkiezingen worden er langzaam maar zeker steeds meer zetels blauw. De polls geven Trump op dit moment een minimale voorsprong op zowel Sanders als Biden, maar ze zullen er zeker voor moeten vechten, wat op zn minst hun aandacht en middelen afleidt van Florida en de Rustbelt.Dr. Strangelove schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 10:01:
Texas wordt al een aantal jaar als mogelijke battleground state gezien en ja, als het dat ooit wordt zullen latino's daar een belangrijke rol in spelen. Maar vooralsnog is dat altijd speculatie geweest. Clinton stond op de top van haar polling op een paar punten van Trump maar het was nooit spannend. Bij een landslide zal Texas competitive worden denk ik maar dan is het leed voor de GOP allang geleden in een hoop andere staten. Dus ik zie Texas niet interessant worden in de komende 10-20 jaar.
En dat allemaal met een Latino populatie die weinig ging stemmen maar nu groter dan ooit, blauwer dan ooit en gemotiveerder dan ooit is.
Vergeet ook niet dat Cubanen veelal gevlucht zijn voor Castro en bovendien in tegenstelling tot al die andere migranten die door hele procedures heen moeten gelijk asiel krijgen op het moment dat ze in de VS voet aan land zetten. Die groep is gemiddeld genomen alweer een stuk conservatiever dan latino's over de hele linie. Sowieso is dat een vrij diverse groep met vele landen van herkomst. Zwarte Amerikanen zijn vanuit statistisch perspectief veel meer 'één blok' bijvoorbeeld.ph4ge schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 08:41:
[...]
Het is meer de vraag of de opkomen, maar inderdaad, deze groep zit stevig bij de democraten. Je ziet hooguit dat ook hier de jongeren een beetje klaar zijn met de gevestigde orde, daarom doet Sanders het ook goed in die groep.
Er is overigens altijd wel een noemenswaardige groep conservatieve latino's die de republikeinen steunt overigens (abortus etc. ligt ook in die gemeenschap heel gevoelig), maar die lijkt ook niet bepaald te groeien hoewel ze wel voornamelijk in Florida zitten en dus zeker een rol van betekenis spelen in de presidentsverkiezingen.
Dit is meteen de reden waarom toen Bernie zich kanidaat stelde de kans dat Trump in het witte huis kan blijven groter werd. Want hij krijgt de democratie niet verenigd (te omstreden), maar zijn stemmen zullen als hij het niet wordt zo teleurgesteld zijn dat die thuis blijven. En daar ga je. Maar ja, dat is al vaker aangegeven.FunkyTrip schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 09:29:
[...]
Haha ja! Die haat naar alles wat geen Bernie heet is voelbaar. /r/politics is ook 1 grote zwart-wit show. Ik vind persoonlijk maar weinig verschil in de mindset van Bernie fans en Trump fans (met het grote inhoudelijke verschil natuurlijk dat Bernie aan de goede kant van de geschiedenis staat.
Zoals in 2016 zeker die 12% die geen reden zag om te stemmen omdat de centrum status quo kandidaten toch niets doen voor hun.Cyberpope schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 13:56:
[...]
Dit is meteen de reden waarom toen Bernie zich kanidaat stelde de kans dat Trump in het witte huis kan blijven groter werd. Want hij krijgt de democratie niet verenigd (te omstreden), maar zijn stemmen zullen als hij het niet wordt zo teleurgesteld zijn dat die thuis blijven. En daar ga je. Maar ja, dat is al vaker aangegeven.
Dat was de reden dat Hilary had verloren en niet omdat ze een conservatieve VP had gekozen en een waardeloos record had.
Sanders heeft aantrekking kracht bij anti-establishment stemmen, geen enkele endorsment van Sanders gaat deze mensen op de status quo stemmen. En Sanders de schuld geven omdat de democratische partij niets heeft geleerd van 2016 is niet Sanders zijn schuld dat Trump weer 4 jaar extra mag als Biden de primary wint.
Zoek filmpjes van Biden op uit 2016, hij is echt zwaar afgetakeld in de laatste 4 jaar.
Blijf dat altijd maar een beetje dommig vindenArgantosNL schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:11:
Zoals in 2016 zeker die 12% die geen reden zag om te stemmen omdat de centrum status quo kandidaten toch niets doen voor hun.
Dat was de reden dat Hilary had verloren en niet omdat ze een conservatieve VP had gekozen en een waardeloos record had.
"Je moét kiezen: Of iemand slaat je met zijn hand hard in je gezicht óf iemand slaat je met een hamer hard in het gezicht en als je niets kiest, dan slaat iemand je met een hamer hard in het gezicht"
"Nou, dan kies ik wel niets, die hamer doet vast minder pijn"
De centrum status quo kandidaten hielden je sociale zekerheden nog enigszins in stand. Maar goed, los van de mensen die met hondenfluitjes dusdanig zijn afgericht dat ze de hamer prefereren boven de hand mag ik hopen dat een deel van die 12% inmiddels wakker is geworden van het timmeren met de hamer op hun hoofdjes en de hand verkiezen.
En sterker nog, die hand is inmiddels een stuk zachter geworden en slaat misschien niet eens. Biden is immer géén status quo kandidaat meer als ik naar zijn plannen kijk. Al blijft het een ouwe uitgebluste man zonder charisma.
Dit dus.
Je mist een keuze, niet in de ie rij gaan staan want je haalt er toch niet uit. Het gaat sowieso pijn doen waarom er tijd aan verspillen. Dit is wat er gebeurt bij praktisch alle verloren verkiezingen onder de democraten is een opkomst probleem.FunkyTrip schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:46:
[...]
Blijf dat altijd maar een beetje dommig vinden
"Je moét kiezen: Of iemand slaat je met zijn hand hard in je gezicht óf iemand slaat je met een hamer hard in het gezicht en als je niets kiest, dan slaat iemand je met een hamer hard in het gezicht"
ooooooh wat gul van ze, ik hoop dat hun donoren niet tekort gedaan worden gezien mensen die minimale sociale zekerheden te krijgen."Nou, dan kies ik wel niets, die hamer doet vast minder pijn"
De centrum status quo kandidaten hielden je sociale zekerheden nog enigszins in stand. Maar goed, los van de mensen die met hondenfluitjes dusdanig zijn afgericht dat ze de hamer prefereren boven de hand mag ik hopen dat een deel van die 12% inmiddels wakker is geworden van het timmeren met de hamer op hun hoofdjes en de hand verkiezen.
Joe Biden geen status Quo kandidaat vanwege plannen.En sterker nog, die hand is inmiddels een stuk zachter geworden en slaat misschien niet eens. Biden is immer géén status quo kandidaat meer als ik naar zijn plannen kijk. Al blijft het een ouwe uitgebluste man zonder charisma.
Negeer lekker
- 60 miljardair donoren
- alle centrum/status quo kandidaten staan achter hem
- Alle Democratische establishment media staat achter hem.
- Biden's record
Die keuze is er niet. Als je Amerikaans staatsburger bent, dan sta je in de rij. Period. Hooguit kun je miljonair worden om de hand of hamer te ontlopen.ArgantosNL schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:19:
[...]
Je mist een keuze, niet in de ie rij gaan staan want je haalt er toch niet uit. Het gaat sowieso pijn doen waarom er tijd aan verspillen. Dit is wat er gebeurt bij praktisch alle verloren verkiezingen onder de democraten is een opkomst probleem.
Dit dus.
De mensen in de VS ervaren anders nauwelijks een verschil tussen een republikein of een centrum democraat, anders zouden ze wel gaan stemmen. Je doet alsof de keuze een hamer of een hand is, maar zo wordt dat niet ervaren anders zouden mensen niet op de republikeinen stemmen. De klap komt van rechts of van ver rechts, het verschil is zo klein dat mensen het blijkbaar nauwelijks voelen anders zouden mensen er wel anders op reageren.FunkyTrip schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:10:
[...]
Die keuze is er niet. Als je Amerikaans staatsburger bent, dan sta je in de rij. Period. Hooguit kun je miljonair worden om de hand of hamer te ontlopen.
Ik denk dat het vooral niet zoveel uitmaakt omdat elke 4-8 jaar de koers weer 180 graden wordt gewijzigd en/of wordt tegengehouden.ArgantosNL schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 16:15:
[...]
De mensen in de VS ervaren anders nauwelijks een verschil tussen een republikein of een centrum democraat, anders zouden ze wel gaan stemmen. Je doet alsof de keuze een hamer of een hand is, maar zo wordt dat niet ervaren anders zouden mensen niet op de republikeinen stemmen. De klap komt van rechts of van ver rechts, het verschil is zo klein dat mensen het blijkbaar nauwelijks voelen anders zouden mensen er wel anders op reageren.
Stel dat de democraten sinds 2008 beide huizen + president had geleverd. Dan had het land er nu heel anders uitgezien en een grote stap richting het Europese systeem gemaakt voor wat betreft sociale vangnetten.
In plaats daarvan is sinds 2010 ofzo vrijwel alles ofwel geblokkeerd ofwel van een republikeins sausje voorzien. De afbraakpolitiek van de republikeinen is immers immens: Blokkeren om te blokkeren.
Geef de republikeinen 12 jaar de vrije hand en je eindigt in een soort evangelisch libertarische nachtmerrie. Redelijk te voorspellen door gewoon de lijn door te trekken die ze hebben ingezet: deregulering & afbraak sociale voorzieningen
Dit dus.
Je kan ook zo zien welke aandelen een flinke opleving kregen na super dinsdag, waaronder de pharmaceuticals en zorgverzekeraars.ArgantosNL schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 15:19:
Joe Biden geen status Quo kandidaat vanwege plannen.
Negeer lekker
- 60 miljardair donoren
- alle centrum/status quo kandidaten staan achter hem
- Alle Democratische establishment media staat achter hem.
- Biden's record
5 jaar geleden besloot Biden dat hij te oud en niet fit genoeg was om president te worden...ArgantosNL schreef op vrijdag 6 maart 2020 @ 14:11:
Zoek filmpjes van Biden op uit 2016, hij is echt zwaar afgetakeld in de laatste 4 jaar.
[ Voor 24% gewijzigd door ph4ge op 06-03-2020 19:29 ]
Als ze nog harder hun eigen problemen gaan projecteren veranderen ze in een Beamer.
Dit is CNN en de DNC die toegeven dat ze liever Trump nog 4 jaar hebben dat Sanders een eerste termijn geven.
De argumenten en de doelen van Sanders hebben eigenlijk nog nooit iemand van enige significantie overtuigd in de DNC.ArgantosNL schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:53:
Wie na dit denkt dat Biden niet de establishment kandidaat is na dit is naïef of een trol: https://www.politico.com/...den-arizona-debate-123467 . Iedereen kan zien dat Biden een debat niet trekt. Daarom maken ze er een townhall van, en het Biden team claimt dat Sanders dat niet wil vanwege zwaktes is zijn record.
Als ze nog harder hun eigen problemen gaan projecteren veranderen ze in een Beamer.
Dit is CNN en de DNC die toegeven dat ze liever Trump nog 4 jaar hebben dat Sanders een eerste termijn geven.
Als je terug gaat naar het trackrecord van Sanders als senator zie je dat zelfs in de senaat zijn wetsvoorstellen niet gesteund worden door de invloedrijke politici z'n eigen partij.
Biden lijkt mij ook geen partij voor President Donald J. Trump .Maar misschien kan hij verrassen.
Die manier hoe je dit framed maakt Sanders stem tegen de iraq oorlog een slecht ding en Biden vechten voor de Iraq oorlog een goed ding.3x3 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:32:
[...]
De argumenten en de doelen van Sanders hebben eigenlijk nog nooit iemand van enige significantie overtuigd in de DNC.
Als je terug gaat naar het trackrecord van Sanders als senator zie je dat zelfs in de senaat zijn wetsvoorstellen niet gesteund worden door de invloedrijke politici z'n eigen partij.
Biden lijkt mij ook geen partij voor President Donald J. Trump .Maar misschien kan hij verrassen.
Jou manier van record bekijken heeft een extreem zware establishment bias, en is letterlijk blind op wat de effecten zijn van zijn record.
Dat is hetzelfde als een advocaat die 10.000 zaken heeft gedaan zegt dat hij beter is dan de advocaat die er 100 zaken heeft gedaan.
Dat terwijl de advocaat die 10.000 zaken heeft gedaan heeft ze allemaal verloren, maar die manier dat jij nu record bekijkt zie je dat niet terug.
Mijn manier van kijken heet inderdaad een zware establishment bias. Maar niet om het kwantatieve argument dat jij noemt.ArgantosNL schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Die manier hoe je dit framed maakt Sanders stem tegen de iraq oorlog een slecht ding en Biden vechten voor de Iraq oorlog een goed ding.
Jou manier van record bekijken heeft een extreem zware establishment bias, en is letterlijk blind op wat de effecten zijn van zijn record.
Dat is hetzelfde als een advocaat die 10.000 zaken heeft gedaan zegt dat hij beter is dan de advocaat die er 100 zaken heeft gedaan.
Dat terwijl de advocaat die 10.000 zaken heeft gedaan heeft ze allemaal verloren, maar die manier dat jij nu record bekijkt zie je dat niet terug.
Maar juist als je wilt bepalen of iemand geschikt is voor de positie van president is het niet gek om dat standpunt mee te nemen.
Je wilt eigenlijk geen vleugellamme president met allerlei rare ideën, die niemand van het establishment begrijpt en ook maar een millimeter verder wil brengen.
Als de democratische partij een presidentskandidaat krijgen, met ideën die helemaal niet passen binnen de DNC dan krijg je een hele rare situatie. Moet de DNC dan zo'n campagne die de status quo van de eigen partijideen ondermijnt ondersteunen?
Wat is voor jou belangrijker partij top op stemmers? want je hele argument stelt dat partij top belangrijker is dan de stemmers. En zeker gezien de democraten de linkse partij zouden moeten zijn waarom zo ver rechts gaan zitten van waar het volk zit.3x3 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 15:52:
[...]
Mijn manier van kijken heet inderdaad een zware establishment bias. Maar niet om het kwantatieve argument dat jij noemt.
Maar juist als je wilt bepalen of iemand geschikt is voor de positie van president is het niet gek om dat standpunt mee te nemen.
Je wilt eigenlijk geen vleugellamme president met allerlei rare ideën, die niemand van het establishment begrijpt en ook maar een millimeter verder wil brengen.
Als de democratische partij een presidentskandidaat krijgen, met ideën die helemaal niet passen binnen de DNC dan krijg je een hele rare situatie. Moet de DNC dan zo'n campagne die de status quo van de eigen partijideen ondermijnt ondersteunen?
Zie ook:
Warren calls out Sanders for ‘organized nastiness’ and ‘bullying’ by his supporters
“It’s not just about me,” Warren said in an interview with MSNBC’s Rachel Maddow on Thursday following her decision to suspend her campaign for the Democratic nomination. “I think that’s a real problem with this online bullying and sort of organized nastiness. … I’m talking about some really ugly stuff that went on.”
While politics has become riddled with such behavior, she said it was a particular problem with Sanders’s supporters. “It is. It just is,” she told Maddow.
De DNC zit ook met downballot kandidaten op lokaal niveau die van cruciaal belang zijn voor beleid dat uiteindelijk ook van belang zijn voor verkiezingen voor het huis en de senaat. Samenwerking en consensus over beleid en strategie wordt van cruciaal belang om niet alleen het presidentschap in handen te krijgen die in z'n eentje juist op nationaal niveau weinig kan, zie ook wat republikeinen hebben gedaan met de affordable care act toen ze zowel het huis als de senaat hadden. Om dat te bereiken heb je een bruggenbouwer nodig, geen revolutionair die vooral de DNC wil hervormen.She said that Democrats cannot “follow that same kind of politics of division that Donald Trump follows.”
“He draws strength from tearing people apart, from demonizing people,” Warren added. "… It’s not who I want to be as a Democrat. It’s not who I want to be as an American
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert
De stemmers zijn het belangrijkste. Niet de stemmers van de primairy, maar vooral die van 8 November 2016 en 3 november 2020.ArgantosNL schreef op zondag 8 maart 2020 @ 17:02:
[...]
Wat is voor jou belangrijker partij top op stemmers? want je hele argument stelt dat partij top belangrijker is dan de stemmers. En zeker gezien de democraten de linkse partij zouden moeten zijn waarom zo ver rechts gaan zitten van waar het volk zit.
De primairy kiezers zijn vaak maar relatief kleine groepen in vergelijking met tijdens de echte verkiezingen. Het geeft minderheidsgroepen kans om zo'n verkiezing te kapen. Het gebeurd in de Nederlandse gemeentepolitiek ook wel eens, dat ineens een kandidaat gemeenteraadslid, binnen een partij de vvd, d66 of PvdA bijvoorbeeld ineens heel veel voorkeurstemmen krijgt binnen omdat er ineens heel veel mensen van eigenlijk een andere gemeenschap lid zijn geworden van zo'n partij en dan voorkeurstemmen uitbregen op 'hun' kandidaat.
Je zag dat het de Tea-party bijna lukte in een toen zwakke repubikeinse partij, en je zou het zo ook kunnen zien bij Bernie. Wat Rand Paul was op de conservative zijde, is Bernie in de socialistische hoek.
Rand lijkt me in deze GOP geen outlier, bedoel je niet zijn vader Ron?3x3 schreef op zondag 8 maart 2020 @ 18:00:
Wat Rand Paul was op de conservative zijde, is Bernie in de socialistische hoek.
Dit topic is gesloten.
![]()
[font size=26]Zero Tolerance [/font]
Stel je ziet dit topic als nieuwe deelnemer en je bent het oneens met de consensus, dan verwachten we dat je je standpunten onderbouwt met betrouwbare bronnen, zo ontstaat er een constructieve wederzijdse discussie. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gebruiken om direct de confrontatie op te zoeken. Neem bij twijfel contact op moderatie. Bij overtreding behouden we het recht voor berichten te verwijderenJe reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.
Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
- Discriminerende reacties
- Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
- Rants
- Whataboutisme
- Linkdrops
- Het reageren op overduidelijk slechte reacties
- De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.
Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.