ik was even aan het neuzen welke grote stemmingen/beslissingen er door het congress effectief zijn genomen: dus als in wetgeving die is doorgevoerd en die significant is. Dat is echt heel erg teleurstellend als je alle jaren erbij neemt en zelden bipartisan. Met andere woorden: je parlementaire stemsysteem is al zo verrot dat er weinig corrigerend optreden bij zal zijn.Virtuozzo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 09:52:
[...]
Je kan je als good guy prima verdedigen tegen bad guys, ook systemische correcties uitvoeren omdat er bad guys zijn. Zolang als het gedrag en de kaders intact zijn.
Dat is niet langer het geval.
Laat ik duidelijk zijn: ik heb ook mijn twijfels over een Pelosi en een Schumert. Pelosi haar partijpolitiek zag je heel sterk toen Cortez met haar Green Deal kwam (wat echt geen gek voorstel is) en ze meteen door Pelosi aan de kant werd geschoven onder het mom van 'slecht voor de partij, staat me niet aan, te radicaal, doei!'. De seconde dat er geen open debat is binnen een organisatie over een idee of een plan, maar iemand je gewoon in de hoek zet, weet je dat die organisatie wat rot heeft.De vraag is inderdaad, is het dat waard? In mijn optiek had men het niet op die vraag aan moeten laten komen zonder eerst zelf de grotere lessen te leren, de kwetsbaarheden te identificeren - eigen én die van actoren / verstoord gedrag.
Dan had de keuze van soevereiniteit, moraliteit en functionaliteit hier er heel anders uitgezien. Helaas, dat post mortem heeft hem van zich afgeduwd. In veel opzichten te begrijpen, men is zelf niet veel anders dan de Republikeinen in termen van verstoringen van gedrag (al zijn die laatste daarbij veel en veel verder doorgeschoten, in beide partijen is sprake van diepe verstrengelingen), de bevolking correspondeert in gedrag steeds minder aan de politieke verdeling, het zijn voedingsnetwerken geworden met enorme emotionele dissonant.
Anyhow, het is ook een andere rot dan wat het GOP heeft.
om je reparatie te starten zul je wel correcties nodig hebben in zekere zin? Anders blijf je bij de status quo (of verdere escalatie natuurlijk).Het kan hen inderdaad de verkiezingen kosten. Maar, daar komt het weer, wat is hier eigenlijk nodig? Correctie, of reparatie?
Correctie zet weinig zoden aan de dijk voor gedrag. Of het überhaupt nog mogelijk is bij de mechanismen, dat is een heel grote vraag.
Reparatie lijkt mij veel realistischer. Dit is echter een termijnperspectief. Waarbij het potentieel bepaald wordt door de mate van het mis gaan en de afstand tot de rekening.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien