polthemol schreef op woensdag 25 september 2019 @ 13:54:
[...]
als de persoonlijke advocaat van de president aangeeft, live, dat hij dat heeft gedaan, dan is dat genoeg reden om te gaan onderzoeken. Je kunt zelfs aanvoeren dat het het moedwillig beschadigen van een persoon is en misbruik van zijn positie als president, ongeacht of het klopt of niet. Hijk beschuldigd mensen immers van fraude en machtsmisbruik zonder zelfs maar te proberen ze in een juridisch proces te plaatsen. De kijkcijfers zijn voor de rest niet relevant, het is geen apprentice show.
Genoeg reden voor een onderzoek, absoluut mee eens.
[...]
dan ga nog eens kijken hoe die cijfers werken aub. Het zijn kansberekeningen veelal: als de kans dat ik van jou win 99 tegen 1 is, wil dat niet zeggen dat ik per definitie win, het wil zeggen dat bij 100 identieke situaties jij 1 keer wint en ik 99 keer. De narritive nu is opeens dat die polls niet kloppen. Echter: je zit ook nog met rare berekeningen met dank aan het kiesmannenstelsel en het 'winner takes all'-systeem met hoe je die kiesmannen krijgt.
Niet alle peilingen zaten er naast, ik zou onderhand liever naar Las Vegas kijken dan naar de peilingen omdat die meer baat hebben bij het correct voorspellen van de "odds". Peilingen zijn zeer afhankelijk van de ondervraagde. Met dergelijke cijfers kun je prima "spelen". Dat het te vroeg is om definitieve uitslagen te geven is correct, ik observeer echter "herhaling" dat de polls vrijwel dezelfde richting op wijzen momenteel als in 2016. Dit staat natuurlijk los van hoe het kiessysteem verder werkt.
[...]
welke fout maakt de media? Kap met het op 'de media' te steken misschien?
Volgens mij hadden we het over het nieuwe Kavanaugh verhaal. De fout hierin is het vroeg tijdig laten vallen van een artikel dat meermaals gecorrigeerd moest worden om ook maar enigszins bij de waarheid in de buurt te komen. Ondertussen hebben andere media het originele artikel gebruikt als "feit/waarheid". Terwijl deze waarheid incompleet was. Dat is het geen wat Trump supporters helpt hun hoofd verder in het zand te steken en harder "Fake News" te roepen. Ik zie dit als een "fout" noem het wat je wilt, je kan mij niet vertellen dat dit "goed" is?
Ik zal ophouden over de media met de vraag: Hoeveel gratis publiciteit heeft Trump gekregen tijdens de 2016 verkiezingen via de media (positief en negatief te samen maakt niet uit)? Ik krijg behoorlijk het idee dat hetzelfde nu weer gebeurd/gaat gebeuren.
Kavanaugh is een politiek verhaal geworden waarbij er moedwillig geen antecedentenonderzoek is gedaan, want dat paste niet in het plaatje. De democraten hebben vervolgens gedaan wat ze moesten doen: wel onderzoeken. Dat Trump en zijn achterban daar geen boodschap aan hebben is niet relevant. Ook het label steeds 'maar beide kanten': nee, gewoon nee. Het GOP wilde Kavanaugh goedkeuren zonder enige onderzoek. Het GOP ging vervolgens ook het onderzoek dat kwam met dank aan de democraten, zo ver mank maken dat er nooit iets uit zou komen. Daarna zie je een Kavanaugh die zit te janken met zijn agenda in de hand dat hij echt wel een liefhebber is van een biertje, foute datums te geven, met het GOP als wingman, die al hun spreektijd gebruiken om geen vragen te stellen of statements te maken dat de democraten slecht zijn.
Dit deel gaat over het "eerste" verhaal los van het geen waar ik het overhad. Simpel gezegd: "It takes two to tango", ik ontzie niemand, de hele Kavanaugh situatie was een vies politiek spelletje en beide partijen hebben er aan meegedaan.
Je kunt er een heel politiek spel van maken, maar ik weet niet of je het hebt gemist: men is immens hard aan elk instituut aan het zagen en erop in aan het hakken. Er komen momenten dat je een lijn in het zand moet trekken. Als men na Mueller stopte met impeachmentproces had ik dat kunnen begrijpen, als de man echter die hint niet wil begrijpen, dan zul je wel moeten als democraten.
Ik ben het geheel eens dat een impeachment de way forward is, ALS, blijkt dat wat er gezegd is waar is. Ik wil alleen meer bewijs zien voor ik "overtuigd ben" van deze situatie. Ik denk dat er meer speelt, de GOP kennende is er een verdomd goeden reden om mee te stemmen.
Waar ik op doelde is vooral dat als je de veroorzaker zelf vraagt om bewijs aan te leveren over zijn eigen schuld, dat dit waarschijnlijk niet veel zal opleveren. Mijn verwoording laat wel eens ter wensen over.

[...]
Ik denk dat veel mensen vooral moe voor de eeuwige schandalen van trump zullen worden. Na al dat wie bij verstand zal nog stemmen op zoiets?
Republikeinen? En mogelijk swing voters die het nu "ervaren" als een goede periode.
[...]
Clinton won dan ook qua stemmen echter is de VS verkiezing niet zo eenvoudig en met het EC word het al wat moeilijker. Daar bstonden ook genoeg voorspellingen over en die gaven idd clinton meer kans om te winnen. Gezien er 5-6 staten met minieme vershcillen anar trump gingen en het scadelijke gedrag vand e FBI voor clinton juist voor de verkiezingen niet zo verwonderlijk
Clinton, verloor. Technisch kun je een heel argument maken, maar ze verloor. De peilingen voorspelde een "ruime" overwinning in meeste gevallen.
[...]
Echter maakt de gemiddelde trump supporter voor democraten niet uit, die stemt toch trump. Ze willen de centrum stemmer, die weld egelijk ziet hoe hypocreit en achterbaks de GOP is.
Ik hoop het. Nog 4 jaar Trump zal niet best zijn voor de wereld.
[
Voor 14% gewijzigd door
Zeph op 25-09-2019 15:19
]