[ZT] President Trump en de Amerikaanse politiek deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 124 Laatste
Acties:
  • 697.220 views

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

downtime schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 15:58:
[...]

Hij wil Groenland kopen, niet Denemarken, dat moet qua prijs toch wel wat uitmaken. Groenland heeft een GDP van $ 2 miljard.
Nederland wil ook wel voor een miljoen miljard New York kopen.
Dat doet verkoopt de vs toch ook niet? :+

Is gewoon weer zo’n nutteloze brainfart van trump waar iedereen over elkaar heen duikelt om hun even nutteloze eigen mening te spuien. :)

[ Voor 16% gewijzigd door YakuzA op 17-08-2019 16:09 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

YakuzA schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:07:
[...]

Is gewoon weer zo’n nutteloze brainfart van trump waar iedereen over elkaar heen duikelt om hun even nutteloze eigen mening te spuien. :)
Je zou bijna denken dat 'ie probeert ons af te leiden van iets. :Y

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:26
burne schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:50:
[...]

Je zou bijna denken dat 'ie probeert ons af te leiden van iets. :Y
Iets :?

Volgens mij spelen er wel meer zaken hoor :+

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07-12-2025

Amphiebietje

In de blubber

downtime schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 00:56:
[...]

Het was geen tweet of toespraak van hem en dus niet bedoeld om ons af te leiden. Gewoon voor ons amusement. Het is 30 seconden leuk en dan kunnen we weer over tot de orde van de dag.

Kunnen we Trump misschien interesseren in 6 zonnige Caraibische eilanden?
Inmiddels bevestigd

Gaat hij daarvoor de hypothetische baten van de komende economische crisis gebruiken? :+

Hoewel deze quote ergens best eng is:
“Denmark owns Greenland,” Kudlow said. “Denmark is an ally.” But he also said “Greenland is a strategic place up there” and added something not discussed by Trump: “They’ve got a lot of valuable minerals.”

“I don’t want to predict it now,” Kudlow said. “I’m just saying the president, who knows a thing or two about buying real estate, wants to take a look at a potential Greenland purchase.”

Greenlanders have expressed horror. One, Else Mathiesen, told local media: “You can’t just buy an island or a people. This sounds like something from the era of slavery and colonial power.”

Nonetheless, Fox host Perino seemed taken with the idea, asking again if Kudlow would take her on any official visit.

“You know,” said Kudlow, “I could make that happen.”

[ Voor 37% gewijzigd door Amphiebietje op 19-08-2019 07:22 ]

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Windvaan Trump heeft weer iemand gesproken en is weer gedraaid:
Amerikaanse president Donald Trump is door Apple-CEO Tim Cook aan het denken gezet over de effecten van de aankomende handelstarieven op de concurrentiepositie van het techbedrijf. Trump noemde het zondag tijdens een persmoment een "zeer overtuigend betoog" en zei dat hij "erover nadenkt".
We zullen weer zien of morgen de wind weer de andere kant op waait.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• FunkyTrip
  • Laatst online: 14:26

FunkyTrip

Funky vidi vici!

YakuzA schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 13:20:
Windvaan Trump heeft weer iemand gesproken en is weer gedraaid:

[...]

We zullen weer zien of morgen de wind weer de andere kant op waait.
Soms zegt hij ook wel dat hij er over na gaat denken om vervolgens een dag later de persoon met wie hij sprak op veilige twitter-afstand af te branden.

Dit dus.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
FunkyTrip schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 15:05:
[...]

Soms zegt hij ook wel dat hij er over na gaat denken om vervolgens een dag later de persoon met wie hij sprak op veilige twitter-afstand af te branden.
Is voor mij een openbaring wist niet dat hij denken kon net als al zijn kiezers trouwens die zijn niets slimmer lol

"Beautiful Clean Coal"

Trump is boos op Denemarken omdat ze Groenland niet aan hem willen verkopen. Als straf stelt hij het bezoek aan Denemarken maar uit (af?): Trump zegt ontmoeting Denemarken af na weigeren verkoop van Groenland

Aan de ene kant is hget natuurlijk positief dat hij niet naar Denemarken gaat (denk niet dat de Denen op die clown zitten te wachten), maar het laat wel weer zien dat hij de mentaliteit heeft van een kind dat zijn zinnetje niet krijgt en dan maar wat gaat stampvoeten.

Nog even en hij valt met het Amerikaanse leger gewoon Groenland binnen en claimt het als de nieuwste Amerikaanse staat of Amerikaanse kolonie. Zie het hem nog zomaar doen ook.

Virussen? Scan ze hier!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-02 10:23
Ik woon in Denemarken, en hier zijn ze niet mals over de afzegging van Trump. Ze vinden het een schande en ongehoord. De (vorige) Amerikaanse Ambassadeur van de USA in Denemarken heeft Trump ook al een 'kind' genoemd in zijn tweet.

Liveblog van de Deense Media: https://www.dr.dk/live/nyheder/live/2893924

Het Deense koningshuis schrijft net: "Dat was een verrassing - We hebben niks meer de zeggen over dit onderwerp"

[ Voor 21% gewijzigd door IJnte op 21-08-2019 08:00 ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• leekers
IJnte schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:09:
Ik woon in Denemarken, en hier zijn ze niet mals over de afzegging van Trump. Ze vinden het een schande en ongehoord. De (vorige) Amerikaanse Ambassadeur van de USA in Denemarken heeft Trump ook al een 'kind' genoemd in zijn tweet.

Liveblog van de Deense Media: https://www.dr.dk/live/nyheder/live/2893924

Het Deense koningshuis schrijft net: "Dat was een verrassing - We hebben niks meer de zeggen over dit onderwerp"
Ik begrijp wat ze bedoelen maar eerlijk gezegd de Denen mogen dolgelukkig zijn dat de man wegblijft !

"Beautiful Clean Coal"

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

In de tussentijd heeft de VS Griekenland, een NAVO bondgenoot, gedreigd met consequenties als ze de Iraanse tanker ook maar aanraken:

https://www.nu.nl/buitenl...se-tanker-hulp-biedt.html

Eigenlijk vraag ik me af hoelang het nog duurt voordat een Westers land de Amerikaanse ambassadeur de deur wijst.

...en doet Australië mee aan de Amerikaanse missie om een oorlog met Iran te veroorzaken de Straat van Hormuz te "beschermen":

https://www.nu.nl/buitenl...de-straat-van-hormuz.html

Mij lijkt het dat zich zo langzamerhand een xenofobie verheerlijkende axis aan het vormen is: VS-UK-Australië (de regeringen, dan...het volk is het er niet altijd mee eens) :X . What's next?

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-02 12:47

polthemol

Moderator General Chat
Amphiebietje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:14:
In de tussentijd heeft de VS Griekenland, een NAVO bondgenoot, gedreigd met consequenties als ze de Iraanse tanker ook maar aanraken:

Eigenlijk vraag ik me af hoelang het nog duurt voordat een Westers land de Amerikaanse ambassadeur de deur wijst.

...en doet Australië mee aan de Amerikaanse missie om een oorlog met Iran te veroorzaken de Straat van Hormuz te "beschermen":

https://www.nu.nl/buitenl...de-straat-van-hormuz.html

Mij lijkt het dat zich zo langzamerhand een xenofobie verheerlijkende axis aan het vormen is: VS-UK-Australië (de regeringen, dan...het volk is het er niet altijd mee eens) :X . What's next?
Ik verwacht dat geen enkel Europees land een ambassadeur de deur gaat wijzen. Dan moet je het echt al vreselijk bont maken als land. Zelfs Eritrea heeft een ambassade in Nederland en dat land is echt naar.

Wat je hooguit zult gaan krijgen, is wat landen al doen: op heel nette wijze afwijzend reageren, maar altijd open blijven staan voor een dialoog. De relatie die je hebt gaat voor langer mee dan de president/regering die er nu zit, dat moet je niet vergeten.

Griekenland zal voor de rest gewoon doen wat binnen hun wetboek past, net zoals het VK dat heeft gedaan met die tanker. Bolton bluft en blaft veel, maar hij laat zich lang niet altijd hinderen door praktische kennis.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:56
Ik vind het ook wel zuur van die Denen. Waarom verkopen ze Groenland nou niet aan de VS?

Hahaha. Onvoorstelbaar dat dit echt gebeurt. De leider van de machtigste natie op aarde die zich gedraagt als een kind.
Later kunnen we nog zeggen, jaja papa/mama was erbij toen die man dat zei :)
Alhoewel ik niet denk dat die man een debiel is. Zijn belangen zijn gewoon niet de belangen die wij denken die hij moet hebben.
Trump denkt eerst en voornamelijk eerst aan Trump. Hoe kan hij z'n imperium zo groot mogelijk laten worden tijdens z'n presidentschap. De rest is bijzaak.
Het is geen America first, maar Trump first.

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Russel88 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:55:
Ik vind het ook wel zuur van die Denen. Waarom verkopen ze Groenland nou niet aan de VS?
...
Trump denkt eerst en voornamelijk eerst aan Trump. Hoe kan hij z'n imperium zo groot mogelijk laten worden tijdens z'n presidentschap. De rest is bijzaak.
Maar hoe past Groenland dan in dat plaatje, hij wil dat de VS het eerst koopt en dan volgend jaar alle grond in Groenland verkopen aan zijn bedrijven oid?

Maarja, ik snap sowieso niet hoe de man en zijn aanhangers denken, een muur krijgen ze al niet bekostigd door de senaat. Waar willen ze dan ooit eens het geld voor Groenland vandaan halen?

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Dat hele Groenland is een brainfart die hij waarschijnlijk ter plaatse een keer verzonnen heeft tijdens chopper-talk ofzo. Omdat de media er vervolgens mee aan de haal gaat moet hij om zijn ego te redden het doorzetten. Zo werkt het al 3 jaar en zo blijft het nog wel 1 (hopelijk max) jaar doorgaan. En daarna gaat hij als ex-president ook maar door, tenzij hij in een oranje jumpsuit zit en nooit meer in de media komt, maar die kans acht ik 0,00000000.
De republikeinen zien het weer als heerlijke afleiding voor iets anders. Dus het rode kamp is weer blij.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 11:06
Russel88 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:55:

Hahaha. Onvoorstelbaar dat dit echt gebeurt. De leider van de machtigste natie op aarde die zich gedraagt als een kind.
Later kunnen we nog zeggen, jaja papa/mama was erbij toen die man dat zei :)
Alhoewel ik niet denk dat die man een debiel is. Zijn belangen zijn gewoon niet de belangen die wij denken die hij moet hebben.
Het word pas echt leuk als Putin iets terug zou tweeten in de trend van "if you want something, you can just take it".

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:29
wildhagen schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 05:01:
Trump is boos op Denemarken omdat ze Groenland niet aan hem willen verkopen. Als straf stelt hij het bezoek aan Denemarken maar uit (af?): Trump zegt ontmoeting Denemarken af na weigeren verkoop van Groenland

Aan de ene kant is hget natuurlijk positief dat hij niet naar Denemarken gaat (denk niet dat de Denen op die clown zitten te wachten), maar het laat wel weer zien dat hij de mentaliteit heeft van een kind dat zijn zinnetje niet krijgt en dan maar wat gaat stampvoeten.
Mijn voorlopige analyse is dat project Groenland moet afleiden van binnenlandse beslommeringen. Specifiek, vermoed ik, die van de dreigende recessie. Trump lijkt flink de korrel op zijn eigen voet te leggen, als hij de trekker niet al heeft overgehaald door machtsspelletjes met China te spelen en, mogelijk, de rest van de wereld. Dat besef lijkt steeds meer door te dringen in de media. Economische tij is nog steeds de beste voorspeller voor de verlenging van de termijn in het Witte Huis.

Dus wat doe je? Je verzint een internationaal conflict. Misschien probeert hij de geest van de Louisiana Purchase op te roepen, of wellicht die van Manifest Destiny - die doen het nog steeds goed in het blanke achterland. Maar dit voorstel - en vooral de verontwaardiging die er op volgt - zijn natuurlijk volstrekt uit de lucht gegrepen. Vergeet nooit dat alle politiek binnenlandse politiek is. Ook buitenlandse politiek is binnenlandse politiek ;)

… daarmee wendt je trouwens dan weer niet zomaar een economische crisis af. Maar goed. Dit middel heeft in het verleden gewerkt wanneer het op Trump's publiciteit aankwam, dus waarom niet nu?

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
P.O. Box schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:47:
Dat hele Groenland is een brainfart die hij waarschijnlijk ter plaatse een keer verzonnen heeft tijdens chopper-talk ofzo. Omdat de media er vervolgens mee aan de haal gaat moet hij om zijn ego te redden het doorzetten. Zo werkt het al 3 jaar en zo blijft het nog wel 1 (hopelijk max) jaar doorgaan. En daarna gaat hij als ex-president ook maar door, tenzij hij in een oranje jumpsuit zit en nooit meer in de media komt, maar die kans acht ik 0,00000000.
De republikeinen zien het weer als heerlijke afleiding voor iets anders. Dus het rode kamp is weer blij.
zeker van? Er waren namelijk al regelingen getroffen voor veiligheid, uitnodiging voor met Deense koningshuis ed. Dat klinkt niet als een brainfart of een spontane actie.

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:59

Pierre

Van nature lui!

Laten we als Nederlanders geld bij elkaar leggen dan kopen we het Witte Huis :9

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Pierre schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:15:
Laten we als Nederlanders geld bij elkaar leggen dan kopen we het Witte Huis :9
we geven Curacao wel terug in ruil voor New York :P

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-02 22:29
polthemol schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:18:
[...]

we geven Curacao wel terug in ruil voor New York :P
Je bedoeld Aruba, daar gaan toch ook al veel Amerikanen naar op vakantie?

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Pompi schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:19:
[...]

Je bedoeld Aruba, daar gaan toch ook al veel Amerikanen naar op vakantie?
Beide fout: Suriname kregen we in ruil van de Engelsen

• P.O. Box
  • Niet online
polthemol schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:14:
[...]

zeker van? Er waren namelijk al regelingen getroffen voor veiligheid, uitnodiging voor met Deense koningshuis ed. Dat klinkt niet als een brainfart of een spontane actie.
nee niet zeker van, maar ik ging er vanuit dat de afspraak in Denemarken al stond en een "gewoon staatsbezoek" was. En dat de brainfart het nu verpest heeft.
edit:
op AD staat ook "De Amerikaanse president zelf zit te mokken op Twitter en schoffeert het Deense koningshuis door een lang voorbereid staatsbezoek even af te zeggen."
dus zeker, dat ben je nooit, maar het patroon is in mijn ogen duidelijk

[ Voor 21% gewijzigd door P.O. Box op 21-08-2019 11:34 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gomez12 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:44:
[...]

Maarja, ik snap sowieso niet hoe de man en zijn aanhangers denken, een muur krijgen ze al niet bekostigd door de senaat. Waar willen ze dan ooit eens het geld voor Groenland vandaan halen?
Groenland hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Ze hebben een GDP van $ 2 miljard en een bevolking van minder dan 60.000. Bied iedere Groenlander $ 100K om voor aansluiting bij de VS te stemmen en je bent er waarschijnlijk al. Hoeft je maar $ 6 miljard te kosten.

Het knurftige van Trump is natuurlijk dat hij het zo niet speelt. Hij denkt dat hij Denemarken moet betalen voor het land en dat de mening van de Groenlandse bevolking er niet toe doet.

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-02 20:13
downtime schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:30:
[...]

Groenland hoeft helemaal niet zo duur te zijn. Ze hebben een GDP van $ 2 miljard en een bevolking van minder dan 60.000. Bied iedere Groenlander $ 100K om voor aansluiting bij de VS te stemmen en je bent er waarschijnlijk al. Hoeft je maar $ 6 miljard te kosten.

Het knurftige van Trump is natuurlijk dat hij het zo niet speelt. Hij denkt dat hij Denemarken moet betalen voor het land en dat de mening van de Groenlandse bevolking er niet toe doet.
Denk je dat de groenlanders voor een armzalige $100k pp over willen gaan van het Deense regime van sociale zekerheden van het Amerikaanse?

1 ziekenhuisopname verder ben je dat al kwijt. Denk dat ze zich wel twee keer zullen bedenken..

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
P.O. Box schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:29:
[...]

nee niet zeker van, maar ik ging er vanuit dat de afspraak in Denemarken al stond en een "gewoon staatsbezoek" was. En dat de brainfart het nu verpest heeft.
edit:
op AD staat ook "De Amerikaanse president zelf zit te mokken op Twitter en schoffeert het Deense koningshuis door een lang voorbereid staatsbezoek even af te zeggen."
dus zeker, dat ben je nooit, maar het patroon is in mijn ogen duidelijk
ik heb nog wel ergens de vrees dat het opkopen van Groenland helemaal geen brainfart van hem was. Wel bizar slecht voorbereid en niet doordacht.

Maar goed, niet relevant voor de rest, hij is zich weer als een clown aan het gedragen, dat is wat telt.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Malfunctions schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:36:
[...]

Denk je dat de groenlanders voor een armzalige $100k pp over willen gaan van het Deense regime van sociale zekerheden van het Amerikaanse?

1 ziekenhuisopname verder ben je dat al kwijt. Denk dat ze zich wel twee keer zullen bedenken..
Contant geld heeft een sterke aantrekkingskracht op mensen. Het is wel 4 ton voor een gezin van 4. De belofte van contant geld nu kan wel eens sterker zijn dan het perspectief op langere termijn.

Valt Groenland uberhaupt onder de Deense sociale voorzieningen? Ze hebben daar toch zelfbestuur?

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]

"Hoeft je maar $ 6 miljard te kosten." hoeveel zou die muur ook al weer kosten in 1e instantie volgens Trump en dat geld kreeg hij ook al niet?

En dan heb jij het alleen nog over aanschafkosten, als je het al voor die 6 miljard redt dan denk ik dat je nog rustig 60 miljard opzij kan zetten om de overgang te regelen etc.
Je moet ook op juridisch gebied etc nog wat kleine dingetjes regelen die geld kosten...
downtime schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:41:
[...]
Contant geld heeft een sterke aantrekkingskracht op mensen. Het is wel 4 ton voor een gezin van 4. De belofte van contant geld nu kan wel eens sterker zijn dan het perspectief op langere termijn.
Nu maak je het nog leuker, nu moet die 6 miljard ook nog eens contant zijn... Alhoewel het uiteraard wel een zekere aantrekkingskracht zou hebben gaat niemand het ooit goedkeuren om 6 miljard contant neer te leggen, dat zou altijd over de lange termijn en in vele vormen gaan.

Oftewel de gemiddelde groenlander zou dat ton pas op de langere termijn krijgen...

Je gaat niet zomaar even de geldpersen aangooien om 6 miljard bij te drukken om dat in koffertjes per groenlands persoon te stoppen. Dan wordt je als land niet blij van de reacties van de rest van de wereld.
En ik betwijfel of er ergens in de VS 6 miljard contant is opgeslagen...

[ Voor 37% gewijzigd door Gomez12 op 21-08-2019 11:50 ]

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
downtime schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:41:
[...]

Valt Groenland uberhaupt onder de Deense sociale voorzieningen? Ze hebben daar toch zelfbestuur?
dus je maakt dezelfde fout als Trump? ;) Iets voorstellen, maar eignelijk niet weten wat je koopt? :P
Groenland is in vrij grote mate autonoom. Grofweg neemt Denemarken defensie/buitenlandbeleid voor hun rekening en stoppen ze nog wat geld toe.

De hele autonomie die Groenland momenteel heeft is voor gekozen met het oog op totale autonomie / zeggenschap.

Voor de rest: 100 000 de inwoner zal de lading niet dekken. Groenland heeft nogal wat grondstoffen ter beschikking staan (of die ter beschikking komen in de loop der jaren dankzij de globale opwarming), waaronder oa. uranium (waarbij Groenland vrij recent heeft gestemt dat dit gewonnen mag worden).

Ze hebben ook nog ladingen 'rare earth metals'. Dat zijn de metalen waarvan wereldwijd een ~80% van China afkomstig zijn en waarvoor je niet zomaar even een mijntje links en rechts kunt aanleggen. Dit is ook een ultieme acekaart die China in handen heeft met handelsconflict: daarmee kan China een complete techindustrie quasi platgooien van de ene op de andere dag.

Dus Groenland is veel waard en het lijkt dus ook vrij sterk dat Trump Groenland graag wilde hebben vanwege dat handelsconflict, maar dat zijn aanpak is zoals zijn aanpak al zijn hele leven lang is: amateuristisch en niet gestoeld op enige inhoudelijke kennis van wat dan ook.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

polthemol schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

ik heb nog wel ergens de vrees dat het opkopen van Groenland helemaal geen brainfart van hem was. Wel bizar slecht voorbereid en niet doordacht.
Het was geen brainfart. Het einde van zijn eerste termijn komt langzaam in zicht en zoals elke president begint hij over zijn nalatenschap na te denken.

De meeste presidenten stichten een presidentiele bibliotheek maar dat zegt hem niks. Anderen creëren een Nationaal Park of breiden een bestaande uit. Dat is aantrekkelijk want daarmee zet je je stempel op de kaart van de VS.

Trump wil daar ver overheen: Hij wil de eerste president in vele decennia zijn die de kaart van de VS hertekent. Een invasie in Canada is wat te bont, Mexico inlijven en miljoenen Mexicanen staatsburger maken valt niet goed bij de achterban, en in Cuba heeft al menig president zich verslikt. Wat blijft er dan over behalve Groenland kopen?

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-02 20:13
downtime schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:54:
[...]

Het was geen brainfart. Het einde van zijn eerste termijn komt langzaam in zicht en zoals elke president begint hij over zijn nalatenschap na te denken.

De meeste presidenten stichten een presidentiele bibliotheek maar dat zegt hem niks. Anderen creëren een Nationaal Park of breiden een bestaande uit. Dat is aantrekkelijk want daarmee zet je je stempel op de kaart van de VS.

Trump wil daar ver overheen: Hij wil de eerste president in vele decennia zijn die de kaart van de VS hertekent. Een invasie in Canada is wat te bont, Mexico inlijven en miljoenen Mexicanen staatsburger maken valt niet goed bij de achterban, en in Cuba heeft al menig president zich verslikt. Wat blijft er dan over behalve Groenland kopen?
Hoezo, hij heeft toch al Trump tower? :S

;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• leekers
[...]

Groenland is rijk aan uranium en andere zeldzame metalen en daar zit het geld voor Trump in .
Hij is niet geinteresseerd in het land maar in wat er in de grond zit en daar was ook dat staatsbezoek voor maar jammer genoeg voor "the donald" heeft er weer iemand gelekt in "la casa blanca" .

"Beautiful Clean Coal"

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gomez12 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:46:
[...]

Je gaat niet zomaar even de geldpersen aangooien om 6 miljard bij te drukken om dat in koffertjes per groenlands persoon te stoppen. Dan wordt je als land niet blij van de reacties van de rest van de wereld.
En ik betwijfel of er ergens in de VS 6 miljard contant is opgeslagen...
Het is 2019. Je begrijpt toch hopelijk dat ik met contant geld gewoon een direct opneembaar banksaldo bedoel en niet dat USPS straks koffertjes bankbiljetten komt brengen?
polthemol schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

dus je maakt dezelfde fout als Trump? ;) Iets voorstellen, maar eignelijk niet weten wat je koopt? :P
Groenland is in vrij grote mate autonoom. Grofweg neemt Denemarken defensie/buitenlandbeleid voor hun rekening en stoppen ze nog wat geld toe.

De hele autonomie die Groenland momenteel heeft is voor gekozen met het oog op totale autonomie / zeggenschap.
Dat is het hem juist. Omdat ze autonoom zijn heb je weinig met de Denen te maken.
Voor de rest: 100 000 de inwoner zal de lading niet dekken. Groenland heeft nogal wat grondstoffen ter beschikking staan (of die ter beschikking komen in de loop der jaren dankzij de globale opwarming), waaronder oa. uranium (waarbij Groenland vrij recent heeft gestemt dat dit gewonnen mag worden).
Dat is geld wat in de grond zit. Het is maar de vraag in hoeverre de lokale bevolking daar ooit van profiteert. En ze zijn het ook niet kwijt als ze de 51e Staat worden.
Dat zou ik als bevolking wel eisen: Groenland zou een volwaardige staat moeten worden, net als Alaska, en niet zo’n onduidelijke status als bijvoorbeeld Puerto Rico.
Dus Groenland is veel waard en het lijkt dus ook vrij sterk dat Trump Groenland graag wilde hebben vanwege dat handelsconflict, maar dat zijn aanpak is zoals zijn aanpak al zijn hele leven lang is: amateuristisch en niet gestoeld op enige inhoudelijke kennis van wat dan ook.
Daar is geen twijfel over.

• DOA
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

DOA

How much would the US have to pay for Greenland? One estimate says half a trillion dollars

One estimate, maar je moet toch wat..
The Trump administration has expressed its interest in the purchase of Greenland. The world’s largest island is currently owned by the Kingdom of Denmark and is officially an autonomous country, based on the Constitution of Denmark. Denmark has turned down the administration’s offer.

Integraal artikelen kopiëren doen we niet. Vervolgens graag in het vervolg ook wat meer eigen inzet. Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid :)

[ Voor 75% gewijzigd door DaniëlWW2 op 21-08-2019 18:06 ]

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:29
Mja. Dat vind ik dan zelf wel weer naïef gedacht. Ik denk - nog steeds - dat er ons, of iemand anders, zand in de ogen wordt gestrooid. Zelfs Trump is intelligent genoeg om te begrijpen dat soevereiniteit niet zo transactioneel is.

Telkens wanneer je denkt dat is wel heel erg absurd, denk dan als Trump aan een goochelaar. Als er in zn linkerhand ineens een duif verschijnt, houdt zn rechter dan vooral scherp in de gaten...

Kortom, ik twijfel dus wel :)

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Helixes schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:11:
[...]

Zelfs Trump is intelligent genoeg om te begrijpen dat soevereiniteit niet zo transactioneel is.
Ik denk dat hij het echt als een onroerend goed deal ziet. Het feit dat hij dit in Denemarken wilde regelen, met de “eigenaar” van het land, en niet met de leiders van Groenland toont dat al aan.
Hij ziet het echt als de aankoop van een stuk land. Dat hij met de bevolking van Groenland moet praten komt niet eens bij hem op. Die ziet hij als een stelletje squatters die desnoods uitgezet kan worden.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
Wat heeft Trump nog meer gedaan als president in een Simpsons aflevering?
Dan weten we alvast wat hij volgende week gaat roepen... :+

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

polthemol schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 11:39:
[...]

geen brainfart van hem was. Wel bizar slecht voorbereid en niet doordacht.
Is dat niet ongeveer de definitie van een brainfart ? Iets wat wel goed lijkt, tot je er 3 seconden over nadenkt.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

hoevenpe schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:01:
[Embed]
Onderdeel van de running gag: "de Simpsons predicting Trump's presidency". Lijkt me geen fact check overleven.

En als het al waar is, dan lijkt me dat Trump toch gevoel voor humor heeft en dit een trolpoging is :D

Dit dus.

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

FunkyTrip schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:32:
[...]

Onderdeel van de running gag: "de Simpsons predicting Trump's presidency". Lijkt me geen fact check overleven.

En als het al waar is, dan lijkt me dat Trump toch gevoel voor humor heeft en dit een trolpoging is :D
In elk geval is het jaar van productie fout, want dat was 2000:

https://en.wikipedia.org/...a_Donald_Trump_presidency

Afgezien van tijdsgerelateerde problemen en Lisa als Presidente lijkt de rest mij accuraat:
The episode mentions that real estate mogul Donald Trump became president, and caused a budget crisis that Lisa inherits.
:+

[ Voor 18% gewijzigd door Amphiebietje op 21-08-2019 15:28 ]

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 18:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Elizabeth Warren ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• burgt
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-02 15:41

burgt

Starbass

Ik sprak een Deense collega, hij zij dat de Deense regering eventueel wel bereid was groenland te ruilen voor Hawaï 😅

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Spookelo
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 15:50
burgt schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:01:
Ik sprak een Deense collega, hij zij dat de Deense regering eventueel wel bereid was groenland te ruilen voor Hawaï 😅
Dat zou Trump nog wel eens kunnen doen ook. Dan is Obama niet meer in de VS geboren...
Ook al was het toen natuurlijk nog wel gewoon de VS.

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 11:06
Spookelo schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:09:
[...]

Dat zou Trump nog wel eens kunnen doen ook. Dan is Obama niet meer in de VS geboren...
Ook al was het toen natuurlijk nog wel gewoon de VS.
Dan is Obama ook nog steeds in de VS geboren ...

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Verwijderd

Ach, bij de VS is het vaak zo dat als ze het niet kunnen kopen of op een andere manier kunnen krijgen. Dan kwakken ze er wel weer een oorlogje tegenaan. Dat laatste is ook goed als je herverkozen wil worden.

Gewoon achterlijk daar

next

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
heuveltje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:07:
[...]

Is dat niet ongeveer de definitie van een brainfart ? Iets wat wel goed lijkt, tot je er 3 seconden over nadenkt.
dit was geen spontaan idee, wat hij zich bedacht toen hij het smorgens op de pot zat, zo bedoelde ik het. Dit was al utigewerkt, hier waren dingen geplanned. Dat hij niet zo goed is in het uitwerken van dingen en dus de helft van de informatie nog eens niet wist, is een ander verhaal :)

Maar goed, dat is uiteindelijk koffiedik kijken wat ik aan het doen ben, obviously.

• HEY_DUDE
  • Laatst online: 13:59
[Embed]
Is Fake News er is nooit een dergelijke episode geweest.

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
HEY_DUDE schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 19:52:
Damn, ingetrapt. :F

Kwam van een Democratische Senator dus leek me wel plausibel.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Plasma_Wolf
  • Laatst online: 13:09

Plasma_Wolf

Student

Dit is de situatie van vandaag. De werkelijkheid, de zelfbedachte 'werkelijkheid' (maw de leugens), de werkelijke satire en de zelfbedachte satire zijn niet meer van elkaar te onderscheiden

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:07

WhySoSerious

Be the change.

Is het eerste goede wat hij voor het klimaat heeft gedaan :/

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:45
[...]

Moeten we nou elke grap "fake news" noemen?
En ja, voor een beetje Simpsons liefhebber is dit meteen herkenbaar als grap.

• leekers
President Trump: 'I am the chosen one'

Woorden zijn teveel de man is nu werkelijk in de waan dat hij door God gekozen is wat een waanzin en hoe toont het dat de amerikanen helemaal de weg kwijt zijn door zo iemand de kiezen .

Bizar .

"Beautiful Clean Coal"

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

[...]

Anders wel veel referenties en filmpjes voor "fake news". Zie ook mijn eerdere reactie.

Alhoewel wat hij heeft "gedaan" inderdaad wel wat opgeblazen is, "YUGE" om zo te zeggen.

Dus wat missen we?

US to remove limit on how long immigrant children can be detained
he Trump administration announced on Wednesday a plan to eliminate a federal court agreement and replace it with a regulation that would allow the government to indefinitely detain migrant children with their parents.

By replacing the agreement, known as the Flores settlement, the government could dramatically expand family detention and increase how long children are held in custody. The government would also have more power to determine the standards of care for children and families in custody.

The Trump administration has prioritized ending the decades-old Flores agreement, which says the government must hold children in the least restrictive setting and release them as quickly as possible, generally after 20 days in detention. A legal team representing migrant children is also allowed to monitor the government’s detention practices under the terms of the settlement.

Homeland security officials told reporters there was no longer a need for court involvement and they plan to adopt regulations that reflect the Flores agreement in the final rule, which is set to be published on Friday. The rule would go into effect 60 days later, if it does not face the expected legal challenges.
Amerikaanse regering die alles mag regelen zonder tussenkomst van de rechter, dat klinkt allemaal als een heel humaan idee. :r

Misschien dat hij daarom Groenland wilde kopen, zodat er een plek buiten de VS was waar een concentratiekamp reusachtige openluchtgevangenis kon worden gesticht, in de stijl van Manus Island maar dan "The Greatest EVER!!!"? }:|

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Amphiebietje schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:14:

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-49419375

Griekenland sluit hun havens want het schip is 'te groot'.

Wel een vreemde route van Iran naar Syrie, ook al is Egypte niet de beste vriend van Iran kunnen ze gewoon via het Suez kanaal om 80% minder te hoeven reizen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:05
IJzerlijm schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-49419375

Griekenland sluit hun havens want het schip is 'te groot'.

Wel een vreemde route van Iran naar Syrie, ook al is Egypte niet de beste vriend van Iran kunnen ze gewoon via het Suez kanaal om 80% minder te hoeven reizen.
Je mag niet zo maar door het suez kanaal met een schip, het moet bepaalde voorzieningen aan boord hebben. Als die tanker die niet heeft mag die niet door het Suez kanaal.

Net als bijvoorbeeld het Panama kanaal.

[ Voor 3% gewijzigd door MewBie op 22-08-2019 11:22 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Pompi
  • Laatst online: 13-02 22:29
[Embed]
The Simpsons hebben nu ook een nieuwe clip online gezet.

Vind hem persoonlijk niet heel erg geslaagd, maar het is wel een stuk beter dan wat Trump weer heeft laten horen.

Het kan aan mij liggen maar ik vond het helemaal niet zo "inappropriate", zeker gezien hoe dom zijn eigen idee en houding in eerste instantie was.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
Pompi schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 11:31:
[...]

Vind hem persoonlijk niet heel erg geslaagd, maar het is wel een stuk beter dan wat Trump weer heeft laten horen.
[Twitter]
Het kan aan mij liggen maar ik vond het helemaal niet zo "inappropriate", zeker gezien hoe dom zijn eigen idee en houding in eerste instantie was.
er werd publiekelijk 'nee' tegen hem gezegd, door een vrouw. Er is geen moment in zijn leven geweest dat hij dat niet als een aanval op zijn persoon ziet. _alles_ wat anders is dan hem gelijk geven is een persoonlijke aanval op Trump in Trump zijn wereld.

Maar wederom: het GOP accepteert het en blinkt uit in oorverdovend zwijgen, terwijl hun president een diplomatieke rel aan het bouwen is omdat iemand 'nee' zegt op een ja/nee-vraag.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

polthemol schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:46:
[...]
Maar wederom: het GOP accepteert het en blinkt uit in oorverdovend zwijgen, terwijl hun president een diplomatieke rel aan het bouwen is omdat iemand 'nee' zegt op een ja/nee-vraag.
Jammer dat het niet gewoon genegeerd wordt door de Denen en de rest van Europa.

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-02 11:01
IJzerlijm schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 10:46:

Egypte zegt dan gewoon njet. Heb het zelf meegemaakt met lading voor Israel, mocht ook niet door Suez heen.
Maar om het meteen maar duidelijk te maken, er bestaat ook zoiets als Suez max, en de Grace 1 (of hoe ze nu ook heet) is een paar maten (cape size genoemd) te groot voor het suez kanaal.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hjs schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 14:36:
[...]

Jammer dat het niet gewoon genegeerd wordt door de Denen en de rest van Europa.
de grote vraag is dan of je het moet negeren? Hij gedraagt zich als een hork, dan mag je dat prima benoemen.

Het issue is dat een congress niet doet wat ze moeten doen voor een groot gedeelte en dat je dus een president hebt die er 1 grote ego-show van blijft maken.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

polthemol schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 15:52:
[...]

de grote vraag is dan of je het moet negeren? Hij gedraagt zich als een hork, dan mag je dat prima benoemen.
Hij gedraagt zich constant als een hork en we geven nu aandacht aan zn afleidingstweets niet aan wat er ondertussen ook speelt.

• polthemol

polthemol

Moderator General Chat
hjs schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:23:
[...]

Hij gedraagt zich constant als een hork en we geven nu aandacht aan zn afleidingstweets niet aan wat er ondertussen ook speelt.
maar dit is niet meer nationaal waar dit over ging, dit is internationaal. Ook Denemarken heeft belangen en de Deense premier zal niet zomaar zoeen domme diplomatie kunnen negeren, dus je krijgt een reactie.

Gezien Pompeo al aan het lijmen is geslagen bij Denemarken, lijkt haar punt trouwens vrij duidelijk te zijn overgekomen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

polthemol schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 19:41:
[...]

maar dit is niet meer nationaal waar dit over ging, dit is internationaal.
Je zou zeggen dat er dus beweging is in iets wat potentieel heel schadelijk is voor Trump, omdat 'ie nu internationale conflicten genereert om de aandacht af te leiden.

De vraag is wat.

Is het de video waarin Trump en Epstein een zestienjarige spitroasten?

Is het bewijs voor de beschuldiging dat Russische oliemagnaten Trump en Jared gebruikt hebben om miljarden wit te wassen?

Of gaat het over oude, oude Russische masseuses?

[ Voor 5% gewijzigd door burne op 24-08-2019 01:03 ]

• Amphiebietje

Amphiebietje

In de blubber

Wel, een van de Kochs is dood. Financiële consequenties voor Trump?

Alhoewel Trump goed bezig is zijn eigen negatieve financiële consequenties te veroorzaken door een tweede front in de handelsoorlog met China te openen in...de VS zelf (met de Federal Reserve) 8)7

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Geen financiële consequenties. Een broer leeft nog en als die ook dood gaat, blijft het hele consortium van hen in handen van dezelfde types mensen en die mensen zullen gewoon de GOP kopen om te behouden als hun eigen speeltje.

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Koch brothers zijn sowieso geen fan van hem toch, weet niet of ze hem heel hard hebben gesponsord.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-01 13:20

Gé Brander

MS SQL Server

Cartoon schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 14:26:
Koch brothers zijn sowieso geen fan van hem toch, weet niet of ze hem heel hard hebben gesponsord.
Inderdaad, niet Trump gesponsord.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

wildhagen schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:24:
Calimero Trump ziet weer een complot, dit keer bij de WTO:

[...]
Misschien eens kijken of er steun is om Amerika uit de WTO te zetten? Ruimt lekker op. >:)

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

burne schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 01:03:
[...]

Je zou zeggen dat er dus beweging is in iets wat potentieel heel schadelijk is voor Trump, omdat 'ie nu internationale conflicten genereert om de aandacht af te leiden.
Je doet nu een gevaarlijke aanname. Namelijk dat een internationaal conflict in de ogen van Trump een zwaarder wapen is dan de gebruikelijke Twitter-aanvallen op landgenoten.
De vraag is of hij dat onderscheid wel maakt. Wat maakt het hem uit dat hij wat vijanden heeft gemaakt in het land van Lego. De Denen kunnen hem toch niks maken. Die Amerikanen die hij aan de lopende band beledigt hebben tenminste nog stemrecht.

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:21
Zo net heeft een Republikein Trump uitgedaagd voor het presidentschap, bestaat er een kans dat een populaire man zoals mark Cuban zijn kans gaat zien?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01-2025
Ik weet het niet. De strijd gaat in ieder geval hoge kijkcijfers opleveren. Ik zou vast gaan beleggen in mais want de popcorn is straks niet aan te slepen. :+

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

downtime schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 19:07:
[...]

Je doet nu een gevaarlijke aanname. Namelijk dat een internationaal conflict in de ogen van Trump een zwaarder wapen is dan de gebruikelijke Twitter-aanvallen op landgenoten.
De vraag is of hij dat onderscheid wel maakt. Wat maakt het hem uit dat hij wat vijanden heeft gemaakt in het land van Lego. De Denen kunnen hem toch niks maken. Die Amerikanen die hij aan de lopende band beledigt hebben tenminste nog stemrecht.
Je hebt volkomen gemist hoe er in eigen land gereageerd is op Trump's internationale blundertje.

(Het linkje linkt naar video die het even samenvat..)

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

burne schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:29:
[...]

Je hebt volkomen gemist hoe er in eigen land gereageerd is op Trump's internationale blundertje.

[Twitter]

(Het linkje linkt naar video die het even samenvat..)
Het gedeelte dat toch al niet op 'm stemde. Republikeinen staan gewoon met 90% ofzo achter 'm. Die krijgen alleen wat gefilterd materiaal van Fox door.

Dit dus.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

FunkyTrip schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:37:
[...]

Republikeinen staan gewoon met 90% ofzo achter 'm.
Dat is de helft van de kiezers.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

burne schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:42:
[...]

Dat is de helft van de kiezers.
En meer heeft hij niet nodig.

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 21:17
En zoals gedemonstreerd, met een goed geölied gerrymander systeem, kan je zelfs met veel minder toe.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:54
Fake nieuws of niet? Wie biedt? :p

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik zou het eerder onder een vorm van "spin tactics" scharen.....

in dit geval de specifieke tactiek van "The tail wagging the dog".... het afleiden van serieuzere (en gevaarlijkere/schadelijkere) thema's door de media een hapklaar aangeboden nieuwsthema aan te bieden waar ze veel makkelijker over kunnen berichten dan 'moeilijkere' thema's....
in de hoop dat een kleiner thema een grotere invloed heeft dan meer structurelere en moeilijkere thema's in opinie-vorming.

de herkomst van de term komt van het idee dat alhoewel honden best intelligente wezens zijn zijn ze ook zeer vatbaar voor bepaalde positive insentive's, het aaien of aanbieden van voedsel waardoor ze met hun staart gaan kwispelen, iedere hond die eenmaal met zn staart gaat kwispelen is gelijk makkelijk te controleren.

Eigenlijk is er weinig -nieuws- aan trumps media-tactieken, eerder is het een aloude en zeer goed bekende manipulatietactiek, maar hij weet het goed te maskeren ... onder meer door woorden en termen om te formuleren en opeens zelf ook andere termen te gaan gebruiken, zoals het relatief snel opgekomen hype-termpje dat veels te vaak misbruikt wordt en zelf nogal een paranoide complot-theorie-achtige basis heeft: 'Fake news'...

Dit soort nieuws-itempjes, als vorige week de zaak rond Groenland en nu weer die kernbommen tegen tornado's komen gewoon vanuit Trump's eigen cirkels en worden vermoedelijk zeer bewust naar buiten gebracht.

[ Voor 23% gewijzigd door RM-rf op 26-08-2019 10:36 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• FastFred
  • Laatst online: 13-02 23:32
8)7

Ik had 'm vanmorgen al gezien, ik moest ff kijken of het niet toevallig 1 april was ofzo

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
In ieder geval is de Franse Wijn-taks van tafel. Proost!
Man man man, wat een niveau... Hebben de wereldleiders van nu wel enig benul van wat ze eigenlijk aan het doen zijn?

[ Voor 36% gewijzigd door Witte op 26-08-2019 15:01 ]

Houdoe

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-02 20:42
FastFred schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:41:
[...]

8)7

Ik had 'm vanmorgen al gezien, ik moest ff kijken of het niet toevallig 1 april was ofzo
Komende van iemand die blusvliegtuigen wilde inzetten bij het blussen van de Notre Dame ... verbaast mij niet eigenlijk

:X

• FastFred
  • Laatst online: 13-02 23:32
Witte schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:58:
Man man man, wat een niveau... Hebben de wereldleiders van nu wel enig benul van wat ze eigenlijk aan het doen zijn?
Jawel, maar Trump niet.

[ Voor 10% gewijzigd door FastFred op 26-08-2019 16:33 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-02 13:37

Player1S

Probably out in the dark

Witte schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 14:58:
In ieder geval is de Franse Wijn-taks van tafel. Proost!
Ooit geprobeerd met een kleuter een goed gesprek te hebben?
Mijn dochter (5 jaar) ging gister helemaal uit haar plaat omdat ze haar ei in plakjes wou en niet gekookt. Ze had hem altijd in plakjes en nooit gekookt......

En dan acht ik haar slimmer dan Trump.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Brent
  • Laatst online: 09:49
Dat is al een oud idee. Het leuke is dat het best zou kunnen werken, echter, een (uitdovende) orkaan is ook uitermate efficient in het verspreiden van (radioactief) materiaal. Kortom, het kind met het badwater weggieten.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Gekke Jantje
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 15-09-2020
Ik las het vanmorgen ook al, dacht gelijk het is wel duidelijk dat hij een ziek figuur is. Ik weet niet of het wel zonder ernstige gevolgen is als men het weer gaat beïnvloeden. En dan h3b ik het nog niet eens over de straling.

Asrock Z370 Extreme4 i9 9900k 16gb NightHawk 3200mhz MSI GTX1080Ti gaminingX 2 Evo 512gb m.2 over chipset pcie lanes Corair hx750i

Trump kennende denk ik dat dit bloed- en bloedserieus is. Ik zie het hem nog doen ook, desnoods per decreet.

Virussen? Scan ze hier!

• Plasma_Wolf

Plasma_Wolf

Student

Nuclaire tornado's is een afleiding, dat is wel duidelijk :) Maar waarvoor?

Macron nodigt de Iraanse minister van BuZa uit, Trump verbergt zich boos op zijn kamer.

https://www.rtlnieuws.nl/...-trump-met-bezoek-iraanse

En Trump ziet dat Macron succes heeft met zijn actie, terwijl zijn gedrag het tegenovergestelde teweeg brengt.

https://nos.nl/artikel/22...t-rohani-realistisch.html

• alexbl69
  • Laatst online: 13-02 22:59
Plasma_Wolf schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 18:54:
Nuclaire tornado's is een afleiding, dat is wel duidelijk :) Maar waarvoor?

Macron nodigt de Iraanse minister van BuZa uit, Trump verbergt zich boos op zijn kamer.

https://www.rtlnieuws.nl/...-trump-met-bezoek-iraanse

En Trump ziet dat Macron succes heeft met zijn actie, terwijl zijn gedrag het tegenovergestelde teweeg brengt.

https://nos.nl/artikel/22...t-rohani-realistisch.html
Wel even bij de feiten blijven.

De actie van Macron was lomp en onverstandig. Geen enkele Amerikaanse president zou het geaccepteerd hebben als hij zo voor het blok was gezet door onverwacht onvrijwillig geconfronteerd te worden met de president van een land waarmee je een hoogoplopend conflict hebt.

Dit was een onnodige en vruchteloze schoffering door Frankrijk van een bevriend land. Enkel ingegeven door de economische belangen die Frankrijk in de dictatuur Iran heeft.

Obama zou dit ook niet gepikt hebben. Geen enkel staatshoofd zou dit gepikt hebben.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07-2025
@alexbl69 Maar het is wel een beetje de omgangsvorm die Trump geintroduceerd heeft.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EC4WbzlUUAEBIU1.jpg

• alexbl69
  • Laatst online: 13-02 22:59
armageddon_2k1 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:09:
@alexbl69 Maar het is wel een beetje de omgangsvorm die Trump geintroduceerd heeft.
Inderdaad, maar het lijkt me niet de juiste weg voor anderen om dat 'voorbeeld' te volgen.

Daarnaast, hij is - door ervaring - veel bedrevener in dat spelletje dan de anderen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-02 23:39
alexbl69 schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 19:01:
[...]

De actie van Macron was lomp en onverstandig. Geen enkele Amerikaanse president zou het geaccepteerd hebben als hij zo voor het blok was gezet door onverwacht onvrijwillig geconfronteerd te worden met de president van een land waarmee je een hoogoplopend conflict hebt.

Dit was een onnodige en vruchteloze schoffering door Frankrijk van een bevriend land. Enkel ingegeven door de economische belangen die Frankrijk in de dictatuur Iran heeft.

Obama zou dit ook niet gepikt hebben. Geen enkel staatshoofd zou dit gepikt hebben.
Trump moet niet zo huilen, dit is precies zijn stijl. Bij Obama past zoiets inderdaad totaal niet, omdat hij diplomatiek en doordacht te werk gaat, in plaats van op instinct en impulsief. Bovendien maakt Trump er een hobby van om te chillen met dictators, in tegenstelling tot Obama, dus dan kan je ook wel met Iran praten.

Overigens is het het belang van heel de wereld dat Iran geen kernwapens nastreeft en dat Trump zn beleid van ruzie maken met democratische landen en landen die stapjes maken richting democratie en het westen terwijl hij radicale dictaturen steunt de moeite waard om te ondermijnen. Mocht Trump zn zin krijgen en er oorlog met Iran ontstaan dan worden wij er in meegesleept of we dat willen of niet, en de onvermijdelijke vluchtelingenstroom zal richting Europa en niet naar de VS gaan.

Het is broodnodig dat er ook aan andere belangen wordt gedacht dan de korte termijn doelen van enkele radicalen in Israël en Saudi Arabië en de portemonnee van de Trump familie.

De subtiele en diplomatieke aanpak heeft niet gewerkt, dus is het prima dat iemand als Macron het op een wijze probeert die meer indruk maakt op iemand als Trump.

[ Voor 36% gewijzigd door ph4ge op 26-08-2019 22:55 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

• P.O. Box
  • Niet online
[...]
Ik gok dat Macron dit bij Obama ook niet geflikt zou hebben (los van dat het bij Obama niet eens nodig geweest zou zijn omdat dat hele verdrag nog zou bestaan). Marcon speelt Trumps spelletje. Welbewust. Hij zal er vast een diepere gedachte mee hebben en voor nu lijkt het er voor mij op (zonder dat ik diepere gedachte weet) dat het zich zijn kant op uitspeelt.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

P.O. Box schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 22:59:
[...]

Marcon speelt Trumps spelletje. Welbewust.
Denk nog even terug aan het begin, toen Trump probeerde hard te knijpen bij het handje schudden, en rare dingen deed met schouders vasthouden, en hoe Macron daar op reageerde..

Trump is Jan Klaassen en Macron is een prima poppenspeler..

[ Voor 6% gewijzigd door burne op 26-08-2019 23:44 ]

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
[...]

Is dit niet gewoon payback voor toen Ivanka meeging naar de G20? Toen zag je Macron ook al bedenkelijk kijken:
Afbeeldingslocatie: https://awsimages.detik.net.id/community/media/visual/2019/06/29/1cf2e75f-91e7-43d8-b376-d8ff85089fbe_169.jpeg?w=780&q=90
bron: https://news.detik.com/be...seru-bareng-macron-ivanka

Onder Obama had de VS denk ik nog wat meer aanzien. Enerzijds een vorm van respect, anderzijds de wereldorde waarin de VS bovenaan stond. Dat brokkelt af en andere landen springen in dat gat. Voornamelijk China die consistent belangrijker wordt (denk aan Chinese invloed in Afrika), maar ook Europa en in dit geval Frankrijk probeert een deel van die leidende positie naar zich toe te trekken.

En respect en manieren daar koop je wat dat betreft niet veel voor.

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-02 15:43

TNW

Brent schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 16:50:
[...]

Dat is al een oud idee. Het leuke is dat het best zou kunnen werken, echter, een (uitdovende) orkaan is ook uitermate efficient in het verspreiden van (radioactief) materiaal. Kortom, het kind met het badwater weggieten.
Een waterstofbom is vooral een explosie met veel licht, warmte en gammastraling. De neutronen zullen wel een hoop stikstof naar koolstof-14 activeren. En de splijtingsbom die het allemaal in gang zet zal een zekere vorm van fallout geven.

Ik denk dat het voor een verdunde wolk fallout zorgt die niet per se direct schadelijk is voor de natuur en mensen. Wetenschappers die met koolstofdatering werken of afhankelijk zijn van de isotopen van de testen in de Pacific als "tracers"(oceanologen) zullen ongetwijfeld niet gecharmeerd zijn van een dergelijke actie.

En het is gewoon een stom idee wat zeer waarschijnlijk niet werkt. Een storm kan zoveel energie bevatten dat het gelijk staat aan 10 megaton TNT in 30 minuten. Of een ~1,5 MT bom van VS makelij daar iets tegen uithaalt vraag ik me zeer af.

Weblog | Straling!

• leekers
Ik merk al dat de meesten van jullie de persconferentie niet hebben gezien waarin een een (gekleurde) journaliste vroeg aan trump waarom hij putin weer bij de G7 wilde hebben en trump vervolgens uitbarste in een tirade van minuten over Obama waarin hij als een papagaai bleef herhalen dat putin Obama outsmarte met de krim en dat het geheel de schuld was van Obama dat Oekraine de Krim verloren had .
Ik denk dat trump gisteren in die persconferentie wel weer een kleine 100 keer "Obama" heeft genoemd wat een enorm trauma moet het voor trump zijn geweest toen Obama gekozen werdt als president .
En wat een beschamende vertoning weer een president van het "grootste" land ter wereld als een klein kind zijn racistische inslag aan de wereld vertoond .

[ Voor 15% gewijzigd door leekers op 27-08-2019 06:03 ]

"Beautiful Clean Coal"

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Cuomo heeft ook weer een mooie TL;DR van Trump's genius claims:

Eerdere reviews van Trump over Cuomo:

Maar genoeg over wapens, bring out the nukes!
According to US news website Axios, the president said in a meeting with top national security and homeland security officials about the threat of hurricanes: “I got it. I got it. Why don’t we nuke them?”

Afbeeldingslocatie: https://i.guim.co.uk/img/media/15a1fb9c3d7e837deee413f0ec321572369b8de4/0_366_5534_3323/master/5534.jpg?width=620&quality=85&auto=format&fit=max&s=6dfe39059a6ade41e254d30a708958e2

https://www.theguardian.c...em-hitting-america-report
:+

• Gaius
  • Niet online
[...]
Amerika een bevriend land? Ik weet niet hoe jij vriendschap ziet, maar als mijn vrienden zich gedragen alsof ze ieder moment een dolk in m'n rug kunnen planten, ga ik andere vrienden zoeken.
Pagina: 1 ... 69 ... 124 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

[font size=26]Zero Tolerance [/font]

Stel je ziet dit topic als nieuwe deelnemer en je bent het oneens met de consensus, dan verwachten we dat je je standpunten onderbouwt met betrouwbare bronnen, zo ontstaat er een constructieve wederzijdse discussie. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gebruiken om direct de confrontatie op te zoeken. Neem bij twijfel contact op moderatie. Bij overtreding behouden we het recht voor berichten te verwijderen

Je reageert hier niet op de man maar op de discussie. Het maakt niks uit welk excuus of welke vorm je eraan geeft, je doet het niet. Je valt niemand aan op zijn mening, je gaat in discussie met de mening als je het er niet mee eens bent.

Aanvullend hierop is het topic vanaf nu Zero Tolerance. Dat houdt in dat naar exclusief oordeel van de crew sneller vervolgstappen ondernemen zullen worden tegen gebruikers die weigeren om fatsoenlijk te discussiëren. Daaronder vallen bijvoorbeeld ook:
  • Discriminerende reacties
  • Ongefundeerde oneliners/generalisaties die niks bijdragen aan de discussie in het topic
  • Rants
  • Whataboutisme
  • Linkdrops
  • Het reageren op overduidelijk slechte reacties
  • De discussie over ras/afkomst en IQ is ook hier offtopic.

Zie ook: Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
We hanteren hier verder een "Amerikaanse" manier van sturing namelijk; three strikes and you are out.