Wat mij trouwens grappig lijkt is als de republikeinen nu een legal pot bill door het huis heen jassen met wat riders over bijvoorbeeld immigratie.

Trump zou daar volgens mij ook wel akkoord mee gaan en de democraten zijn eigenlijk gedwongen om akkoord te gaan. Dan hebben de reps mooi een stok achter de deur in zowel het huis als de senaat met dat soort dingen... Dat zou ergens best komisch zijn. Maar ik denk niet dat het gaat gebeuren.

Nou nou... Vind je eerlijk waar niet dat je ook maar ietsepietsje overdrijft of het misschien een beetje teveel van een kant bekijkt allemaal?

Dat is niet vreemd overigens kijkend naar wat er gemiddeld op de Amerikaanse TV te zien is (plus de cultuur die erbij hoort) en wat er in de kranten te lezen valt. Zeker afhankelijk van waar je woont en werkt is de haat *richting* Trump denk ik vaker onredelijk en niet onderbouwd dan Trump zelf is.

En dat zegt een hoop...
En niet eens perse richting Trump. Welnee, zelfs hier is het nog erger en generaliseert men er op los... Als ik de tweets van bijvoorbeeld Jetten en Timmermans er op na lees zijn
alle republikeinen én een ieder die er op stemt blijkbaar een stel haatvolle onbeleefde racisten. Spoor je dan even niet, zeker niet als je dat als bevriende natiestaat en, god forbid, mogelijk opvolger van Juncker even gaat roepen. Beetje een "Wie zaait hier nou verdeeldheid, gij of ik?" idee.

Het lijkt er op dat die gasten juist worden wat ze beweren te verafschuwen en anderen toe dichten, hoop dat ze daar mee oppassen. En dan zeggen ze dat Trump geen gevoel voor diplomatie heeft... Afijn... Dat was even een side-step naar iets dat ik met verbazing zat te lezen.
Trouwens, aparte nazi die Israël erkent en Jeruzalem omschrijft als "eternal capital of the Jewish people".

Ik zit in de VS al een tijd en je zal niet geloven wat voor afschuwelijke vormen van discriminatie, sociale uitsluiting, uitbuiting, racisme etc ik hier heb gezien. Barbaarse omstandigheden. Mensen die vanwege hun achternaam lastiggevallen worden en hun huis uitgezet. Vernielingen, diefstallen, bedreigingen, zwaar geweld (dit laatste gelukkig alleen in het nieuws tot nu toe meegemaakt). Mensen die op het werk als grof vuil worden behandeld door collega's en de werkgever, en als een slaaf gecommandeerd, en als ze ook maar iets terugzeggen, op straat gezet worden.
[...]
Grotendeels geïnspireerd door die Oppergek in Washington.
Kun je dat laatste op enige manier staven of is dat puur een gevoel?

Hoe zijn die mensen geïnspireerd door "de oppergek" en hoe is dat toegenomen de afgelopen jaren in vergelijking met voorgaande periodes?
Als ik naar wat statistieken kijk zie ik dat de wealth-gap bij lager opgeleiden afgenomen lijkt en de trend dat meer mensen zich racistisch bejegend voelen explodeerde sinds Obama - niet vanaf Trump. Waarschijnlijk gebeurde wat jij beschrijft dan dus al langer... (En ik vraag me af of wat jij beschrijft überhaupt common is... Met alle respect, ik weet niet bij wat voor bedrijf je werkt of wat voor kringen komt, maar ik werk verschrikkelijk veel met Amerikanen en kan me geen enkel incident voor de geest halen waarbij er zoiets gebeurd en er ook geen verhalen over gehoord. (Wel over misbruik van vrouwen overigens, maar dat is weer een ander verhaal.) Het zal vast gebeuren, maar het lijkt me verrekte stug dat het een groot systematisch probleem is in plaats van een paar rotte bedrijven en appels.)
Ik ben dus benieuwd hoe je erbij komt dat dit de schuld van Trump is? Enige bronnen/stats voor?

(En of er überhaupt een *toename* is van dat soort situaties en/of incidenten sinds Trump aan de macht is gekomen, want de statistieken die ik er over kan vinden lijken dat
niet te kunnen bevestigen. Mensen voelen uiteraard de verdeeldheid, maar die was er al in grote getalen voordat Trump überhaupt in beeld was en die verdeeldheid is dus verre van (enkel) de schuld van Trump.)
De schade die hij aanricht moet je niet bagatelliseren. Dan is de blauwe golf hoognodig om gewoon veilig en rustig met elkaar te kunnen samenleven. Een basisbehoefte.
Ik denk oprecht dat de huidige opstelling van de Democraten meer schade aanricht dan Trump on the long term. Ik vind het nog wel meevallen met de schade die hij vermeend aan zou richten. Het ironische is dat ze nu in een lastig parket zitten door de redelijk zwakke resultaten van gisteren. Als ze nu nog steeds weigeren om goed samen te werken, dan kan Trump doodleuk alle problemen afschuiven op de democraten en wint hij met een landslide de 2020 elections. Mark my words. De Democraten moeten zich ook even achter de oren krabben of hun retoriek en methodiek wel goed werkt. Buiten een paar grote steden lijkt het sowieso maar weinig impact te hebben. En over die blauwe golf... Ik ben bang dat het eerder een klein plasstraaltje is geworden dan de Tsunami waar ze op gehoopt hadden. Tough luck.
Misschien moeten ze toch zélf ook iets gematigder te werk gaan in plaats van de ander een extremist te noemen terwijl dat eigenlijk een enorm hypocriete de pot verwijt de ketel situatie is... Trump zal vast verdeeldheid zaaien, maar dan wel met *ook* heel veel hulp uit het democratische kamp.

Het gaat puur om zieltjes winnen, take a step back en kijk er eens objectief naar. Als je dan werkelijk vindt dat de democraten heiligen zijn die de wereld wel ff gaan redden: think again en watch more closely.

Het is allemaal één pot nat op dat gebied. Echt niet dat Trump daar zoveel slechter in is of dat republikeinen erger zijn. No way. (En juist die retoriek dat mensen die op republikeinen zouden stemmen dus immoreel en inhumaan zijn is juist wat hen zo enorm irriteert en wat ze enkel nog extra vastberaden zal maken om Trump te steunen... Eigenlijk is die retoriek de beste campagne voor Trump en hij hoeft er niets voor te doen behalve af en toe wat vergaande uitspraken te doen!)
Ik denk dat als die blauwe golf er wel was geweest, dat je daarna vanwege het doorweekt zijn van een koude kermis thuis zou komen met hoe veel beter het dan daadwerkelijk zou worden.

En je kan nu al veilig en vredig met elkaar samenleven, maar toch bekruipt me het gevoel dat je zelf verkiest dat niet te doen uit politieke overwegingen. Dat geeft niet, maar dan is de "tegenpartij" dat verwijten enigszins vreemd naar mijn mening.
En bovendien moet hij aansprakelijk gehouden worden voor fouten, overtredingen, en misdrijven. Als uit de verschillende lopende onderzoeken (waaronder dat van Mueller) blijkt dat hij de wet heeft overtreden dan moet hij daarvoor boeten desnoods met ambtsafzetting. Daartoe waren de republikeinen principieel niet bereid.
Dat zullen ze nu nog steeds niet zijn...
Ja het huis kan hem impeachen. En vervolgens knikkert de Senaat dat weer in de prullenbak.
En vandaar dat ik me afvraag hoe de democraten zich gaan opstellen. Ze kunnen heel vervelend gaan doen naar Trump en heel dwars gaan doen... Maar daar leeft die vent voor om zich uit dat soort situaties te redden en dat vindt hij volgens mij alleen maar prachtig. En hij kan het ook gebruiken, krijgt hij alleen maar meer bewijs voor de claims dat ze niet willen samenwerken en de boel stagneren. Als er dan ook nog eens iets fout gaat na zo'n blokkade dan is dat helemaal koren op z'n molen en lacht hij zich he-le-maal rot. De vraag is of de democraten met die instelling dan niet een averechts effect krijgen, net als met Clinton.
Al is de macht van de democraten zo verrijkend nog niet... Volgens mij kunnen ze he-le-maal niets doen tegen het economische beleid van Trump. M.b.t. voorgestelde trade deals kan naar mijn weten enkel de Senaat roet in het eten gooien. En het lijkt me stug dat ze dat gaan doen, zeker niet nu een deel van die gasten hun politieke carrière aan Trump te danken hebben. Dat kan nog wel eens interessant worden.
Wat me er aan doet denken... Waar staan die Democraten nou tegenwoordig eigenlijk voor?
Ik bedoel, bij Trump heb je "Make America Great Again". Leuke slogan. Catchy, doet het goed. Maar de democraten lijken zoekende naar hun identiteit en lijken een beetje aan te modderen - en het gevecht te verliezen met de toon die ze nu aannemen. (Tenzij je die house majority als een enorme overwinning ziet, maar ik vind dat allemaal wel meevallen eigenlijk. Dat is normaal.)
Enfin, ja als hij echt iets illegaals heeft gedaan dan zal hij daarvoor gestraft moeten worden.
Denk alleen dat ie slim genoeg is geweest om ALS er al wat illegaals is gebeurd dat door een ander te laten doen. Immers pardon je een ander best makkelijk als president he.

Nu komt er tenminste een morele, humane kant terug naar de VS.
Ach kom nou... Alsjeblieft.
Door te zeggen dat een morele humane kant nu ontbreekt (danwel te suggereren dat die zelfs compleet absent is), denk ik dat je eerder "part of the problem" bent van wat je zelf zo stellig claimt te verafschuwen.

Een zwart/wit beeld met generalisaties en low-blows verpakt in een one-liner... Dat is niet bijzonder constructief, niet waarheidsgetrouw en zeker niet objectief. Verdeeldheid aanpakken begint bij jezelf he?

Probeer overeenkomsten te vinden om nader tot elkaar te komen, in plaats van het tot de grond af te branden op basis van onderbuikgevoelens. Bekijk ook alle media en meningen van andersdenkenden, niet alleen die in je eigen bubble. Ik denk dat de Amerikaanse politiek in z'n geheel daar goed aan zou doen...
... Ware het niet dat die hele politiek eigenlijk gebaseerd is op het uit elkaar drijven van 2 partijen om zieltjes te winnen, dus wat dat betreft denk ik dat beide partijen het maar wat prima vinden dat er verdeeldheid heerst. Divide and conquer, en intussen nog steeds een nagenoeg tweepartijen stelsel. Joepie. Wat een vooruitgang.
Enfin, ik ben ook geen fan van Trump maar ga zeker niet mee op die blindehate-bandwagon tegen hem, dat heeft geen enkele zin en ik zie er het nut niet van in. Liever constructief en kijken naar zowel het goede en het slechte **in beide kanten van het spectrum**. "Geen fan? Waarom verdedig je hem dan?" Dat doe ik niet eens perse! Ik probeer enkel wat nuance in het verhaal aan te brengen want dit was wel een behoorlijk extreme en eenzijdige beschuldiging aan zijn adres. Verder omdat ik vind dat dit soort retoriek dus juist problemen veroorzaakt en de politieke discussies en landelijke problemen (aldaar) geen enkel goed doen. Echt helemaal niets. En het is ook gewoon niet accuraat, dus dat mag imho best gezegd worden. De democraten zijn verre van zo heilig en vooruitstrevend als hun aanhangers lijken te denken (afgaande op bovenstaande one-liner als goed voorbeeld.) en Trump is niet Satan himself die uit den hel omhoog is gerezen om neder te dalen op zijn ontheiligde troon in het Witte Huis. En Trump is niet zo extreem goed voor 'Murika als zijn aanhangers weer lijken te denken. Trump is helemaal zo slecht nog niet eigenlijk en op veel punten nog best gematigd, hij is alleen nauwelijks een politicus en heeft een zeker gebrek aan fatsoen op tijden waar dat wel terecht zou zijn - en dat maakt die hele Trump wat clownesk.
Ik vind het jammer dat de discussies zo zwart/wit zijn in plaats van open, objectief en constructief.
Zo gaan we er niet komen. Bedenk je ook dat "de tegenpartij" (want hee, zo wordt gedacht) waarschijnlijk precies hetzelfde denken als de democraten daadwerkelijk compleet aan het roer waren gekomen: "Oh nee, dan gaat het land helemaal naar de verdoemenis met die idioten aan de macht". Wat zijn we dan opgeschoten? Jij blij, zij niet blij - in plaats van andersom....
... Hebben we daar dan daadwerkelijk het probleem mee opgelost, of het enkel verplaatst? You tell me.
-edit-
Ik denk trouwens niet dat er ook maar één partij is die als "winnaar" bestempeld kan worden met de resultaten van gisteren. Zeker als men denkt dat de reële mogelijkheid op 2 jaar lang gezeik over tax returns, tig subpoenas en congressional investigations iets positiefs is denk ik dat ze het mis hebben. Dat is zeker geen win voor het Amerikaanse volk wat mij betreft, maar ale. Brood en spelen.
(En of zulk gedrag de democraten de winst in 2020 gaat brengen? Dat lijkt me stug en ik gok dat dat averechts gaat werken afhankelijk van hoe ver ze gaan en of ze überhaupt iets interessants vinden.)
[
Voor 4% gewijzigd door
WhatsappHack op 08-11-2018 00:47
]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)