O'Rourke in Texas is wel een leuke race, maar de kans dat hij gaat winnen is toch enigszins klein (maar idd, als dat zou gebeuren zou het best een shockgolf geven)
Voor mij is vooral Nevada héél spannend en een close race en kan het daarom gaan spannen ...
Ook Tennessee lijkt me een eerdere kandidaat voor een shockende verrassing dan Texas.
North Dakota lijkt Heitkamp toch wel te gaan verliezen (al heeft die kandidate eerder in 2012 een verrassende verkiezing ooit gewonnen, en toen een boel voorspellingen verslagen, die haar ook kort voor de verkiezingen een 4 procentpunten achterstand gaven, ze won met minder dan 2000 stemmen meer dan haar republikeinse tegenstander )
Aangenomen dat Missouri, Florida, Arizona en Indiana wel naar de democraten zouden gaan, (daar hebben deze overal een zeer kleine voorsprong), zouden de republikeinen nog steeds een meerderheid hebben, als ze Georgie en
Opvallend is juist dat bv de race in Tenessee het tegendeel is van wat O'Rourke in Texas doet...
de democratische kandidat daar profileert zich eerder als zeer conservatief en behoudend.
Bredesen is een voormalig gouverneur en dus een politicus van het oude 'voorbeeld'...
Bovenal weert hij zich tegen radikalisme en profileert zich sterk als bi-partisaan en centrist
http://uk.businessinsider...emocrat-2018-10?r=US&IR=T
Ik heb dus wat twjfels met de boodshap van dat eerste politico artikel dat de indruk wekt de zijde te kiezen van een 'progressief-liberale vleugel' van de democraten die vast de doorslag bij een al door hen aangenomen democratische overwinning geeft...
Ikzelf denk dat het nog best lastig kan worden om écht een democratische overwinning te geven, zelfs als de democraten 2 zetels in de senaat winnen, zou Pence nog de doorslag naar de GOP geven (al zal dat een zeer broze meerderheid geven voor de polarserende olitiek die Trum bedrijft en hem vast en zeker erg dwarszitten)
Mochten de democraten op verkiezingsavond werkelijk wat te vieren hebben, vermoed ik dat de kans groot is dat dat juist ook door een centrische fractie zal kunnen zijn die in republikeins terrein stemmen kan winnen...
Hoe leuk Beto O'Rourke het ook doet en veel aandacht krijgt, de kans dat hem lukt op een zeer progressief-liberale koers een republikeinse staat te winnen is volgens mij een brug te ver (als het hem wel lukt, is hij overigens per direkt ook een hoog in te schatten kandidaat voor de presidentschaps-kandidatuur in 2020)
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen