De financiële steun is gesloopt, bescherming van "pre-existing conditions" is als gesloopt en optioneel gemaakt dus staat afhankelijk. Prijzen schieten omhoog en op een of andere manier krijgt nog steeds obama de schuld. Op het moment dat ze een super majority hadden hadden ze meteen iets als single payer moeten door drukken dat beter werkt dan deze romney care look-a-like. Maar ja groot geld moeit zich met het algemeen belang.polthemol schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 15:46:
[...]
precies dat dus haha
[...]
daar zijn nog vele wegen te vinden. Zoals de huidige taktiek die is toegepast: stem niet meteen 'obamacare' weg, maar sloop eerst via andere wetgeving de financiering ervan. Ga daarna roepen 'zie je wel! het werkt niet!'.
De nederlandse politiek is vere van een goed voorbeeld van iets dat geweldig werkt, we hebben hier Rutte rond lopen die loopt te liegen over memo's en de afkomst er van omdat hij weet dat het geen zuiver koffie is. Vervolgens lekt het uit en ze gaan gewoon door, als of er niets is gebeurt en de memo een objectief onderzoek was.[...]
yes, maar ik had de kiesmannen gemakshalve al onder 'winner takes all'-systeem geveegd. Niet helemaal duidelijk van me.
Het zou logischer zijn dus als men 1:1 stemmen gaat tellen gewoon, al krijg je dan weer het gedoe dat het platteland genegeerd gaat worden ten faveure van de grote stad (wat helaas ook een realiteit is in sommige zaken kan ik als limburger zijnde vertellen).
Daarnaast heeft nederland best veer middel grote steden dus de verschillen zijn iets minder extreem as is de US waar je steden met het formaat van halve provincies.