Buttigieg was een chaos actor, inkoop voor afleiding. Non-kandidaat.hoevenpe schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:14:
[...]
Blijf het vooral bizar vinden dat beter gekwalificeerde kandidaten als Warren of Buttigieg niet in de buurt komen van Biden.
Inhoudelijk zal de man best oké zijn maar qua charisma en felheid in het debat legt hij het af tegen Trump.
Warren kreeg vanuit preselectie van netwerkfuncties geen gewicht. Van alle magere kandidaten was zij de enige met agenda, onderbouwing en bereik in die kritieke switching points tussen de gepolariseerde electorale velden. Maar, vrouw, en geen steun binnen eigen organisatie, geen zelfstandige toegang tot media ter compensatie.
Biden heeft geen verhaal in een tijd waarin de culturele reflex van Amerikanen "follow the leader" is, heeft geen bereik in die switching points, heeft zelfs maar mager bereik onder de segmenten van progressieve oriëntatie (zie de volgelingen van Sanders), heeft nog steeds geen antwoord op de breuklijnen in traditionele etnische electorale verbindingen aan Democratische zijde.
Er moet echt héél veel gebeuren wil Biden überhaupt een kans maken. Vergeet niet de drie kritieke factoren die bij de vorige verkiezingen een grote les waren: distrust the elite, disenfranchisement, en electoral collage (zelfs een volledige mobilisatie van Democratische segmenten is gewoon niet genoeg).
Vanuit werk heb ik geregeld gesprek of contact met verbindingen van Amerikaanse zijde. Ik leg het volgende maar even op tafel, maar de Republikeinen onder hen spreken al sinds begin vorig jaar van een long term strategy van Pence & Kushner na Trump 2.0.HEY_DUDE schreef op woensdag 8 april 2020 @ 19:33:
[...]
Of hij schuift een van zijn andere criminele familie leden naar voren. Bijv. Ivanka. Het is in Amerika al dood normaal om familie leden in de regering te zetten. Alleen dat al zou een reden moeten zijn om niet op Trump te stemmen. Maar dat terzijde. Trump kan makkelijk achter de schermen aan de touwtjes blijven trekken. Het is niet zo ingewikkeld om een democratie om zeep te helpen. De inschatting dat dat schromelijk overdreven is vind ik schromelijk naïef.
Die hele roversbende hebben al veroordelingen wegens het toe eigenen van charity funds. Waren door de rechter op cursus gestuurd haha. Over de ethiek van de man van Ivanka kan ik je dirty money op Netflix aanraden. Die hele familie is rot en crimineel en mag wat mij betreft ook verdeeld worden tot een paar jaartjes cel. Maar goed wetten gelden op dit moment al wat minder voor deze familie.
[ Voor 29% gewijzigd door Virtuozzo op 08-04-2020 19:36 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.