superduper schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:01:
Nu ik in de vakantie wat meer tijd heb en het weer niet zo is dat je de hele dag buiten bent vraag ik me af hoe jullie tanks marken.
Ik speel meestal met een groepje tanks tot ik gewonnen heb en merk dat ik op die manier nooit echt in de buurt van een 2 mark (laat staan 3 mark kom). Je stijgt nauwelijks en bij een match waar je compleet overlopen wordt daal je heel snel (1.5 punt easy).
Of spelen jullie met 1 tank een hele serie games achter elkaar. Stijg je dan wat beter? ik vind het alleen zo zonde van mijn 5x exp missies waar ik een hele stapel van heb. Die geef ik liever uit als ik door de tech tree aan het grinden ben.
Zeker als ik voor de 3e mark bezig ben, speel ik vaak een serietje potjes in dezelfde tank. Dat helpt uiteindelijk aangezien ik dan beter gewend raak/blijf aan de gun handling en shell speed.
Qua gameplay is het momenteel relatief hard werken voor gunmarks door de snelle en eenzijdige potjes. Daarnaast heb je inderdaad ook 'concurrentie' van de tanks in je nabijheid. Naar mijn idee moet je vrij agressief spelen, zonder teveel hitpoints te verliezen, en heel goed opletten wat er gebeurt op de map. Waar liggen kansen voor damage? Wat zijn de posities van de tegenpartij, hoe verhouden we tot elkaar? Winnen we deze flank, of juist niet? Wordt de andere kant compleet overlopen?
De screenshot die ik hier eerder plaatste had twee cruciale keuzes: (1) We winnen mijn flank, maar de andere staat op verliezen. Ik koos, als een van de twee, om om te draaien en, als enige, een goede verdedigende positie te pakken. Daar heb ik zeker 2,5k dmg gefarmed en die flank gewonnen.
(2) Ik realiseerde me dat na bijna 10minuten 2 tanks (O-I & Nashorn) nog niet gespot waren. In mijn beleving ben je dan of afk of vreselijk slecht... Dus solo op zoek gegaan naar deze twee en die van full hp gefarmed. Zonder enige hitpoints te verliezen. Low tier gameplay
Daarna kon ik mooi mijn team helpen om de laatste twee uit te graven. Je hebt dus ook gewoon mazzel nodig. Was mijn team ietsje beter geweest, dan had ik namelijk veel meer concurrentie. Was het enemy team ietsje beter geweest, dan hadden we keihard verloren. Had iemand bedacht om te flanken in plaats van frontaal te blijven duwen door de vallei, dan was het veel sneller afgelopen. Nu was ik de enige speler die enig verschil maakte.
If you can see, look. If you can look, observe