Toon posts:

[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 54 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 2 3 ... 76 Laatste
Acties:

• nYzEkE
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-03 11:39

Inhoudstafel

World of Tanks

De gameplay valt te vergelijken met die van een FPS maar dan met tanks, een soort Battlefield zonder infanterie. Wanneer je voor het eerst inlogt in het spel zul je zien dat er een aantal tanks in je garage staan. Het betreft hier light tanks uit elke op dit moment speelbare landen. Elk land heeft zijn eigen tank tree, deze tree bestaat naast light, medium en heavy tanks ook uit tank destroyers en SPG's. Om een tank te kopen heb je 2 dingen nodig: experience en credits. Deze zijn te verdienen door aan battles mee te doen.

Net zoals veel MMO's werkt het spel met een experience systeem. Met elke battle waar je aan meedoet verdien je experience. Deze experience verdien je door allerlei factoren zoals vijandelijke tanks te beschadigen of te detecteren (scouten). Vervolgens kun je deze experience uitgeven om je huidige tank te upgraden of misschien wel om te sparen om een betere tank te kopen. Zie voor gedetailleerde uitleg het kopje Experience.
Het spel is opgebouwd uit verschillende "Tiers" (lees: levels), elke keer als je een beter tank koopt wordt je weer in een betere tier gezet waardoor je weer andere tanks en betere tegenstanders tegenkomt. Als je een tank uit Tier 6 hebt zul je bijvoorbeeld tanks uit minstens Tier 4 en hooguit Tier 8 tegenkomen, dit is ingebouwd om het spel eerlijk en leuk te houden.

Het is de bedoeling dat je samen met je team het vijandelijke team uitschakelt of hun basis overneemt. Op dit moment is het mogelijk om met tanks uit Duitsland, Rusland, Amerika, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, China, Japan, Tsjechië en Zweden het slagveld te betreden. In je team kunnen tanks uit elk land zitten, het is dus niet zo dat je als Duitse tank alleen tegen tanks uit Rusland en Amerika kunt vechten. Het spel zit strategisch in elkaar en rushen heeft in veel gevallen ook weinig nut, er is een minimap ingebouwd in het spel en door het gebruik van de CTRL knop en je muis kun je punten op de kaart aanklikken om zo je teammaten te seinen (een artillery bijvoorbeeld).

Het verdienmodel van Wargaming is berust op microtransacties, 'kleine' uitgaven binnen het spel. Er zijn eigenlijk drie zaken die je kan kopen met je geld. Premium tanks, Premium account en gold.

Gebruikte afkortingen/woordenschat

• Bot/Botten: Een speler die gebruik maakt van een programma om zelf niet te hoeven spelen en zo exp en credits te vergaren voor hogere tiers, ingame herkenbaar aan extreem lage winrate <45 en wn rating.
  • CW: Clan War
  • Derp: Gebruik van een howitzer op een tank om met 1 shell veel damage te kunnen doen of te kunnen one shotten vaak gebruikt in combinatie met premium ammo. (sinds 8.7 niet meer zo in trek)
  • ESL: Electronic Sports League, ook wel bekend als een eSports site waar je tournaments en cups kunt spelen voor gold en euro's.
  • FC: Field Commander
  • Noob: Algeheel scheldwoord tegen spelers die er niks van kunnen in de tank waarin zij spelen, kan voorafgegaan worden door de tank..artynoob, IS-6 noob, etc.
  • OP: Betekenis is tweeledig Over Powered of Openings Post, hangt dus af in welk zinsverband deze afkorting staat.
  • PremiumNoob 1: Iemand die een Premium tank, T34/Löwe/IS-6, heeft gekocht terwijl hij net 2 Battles heeft gespeeld en dus niet weet wat je in een tier 8 tm 10 battle moet doen (je hebt dus weinig aan zo’n speler in je team).
  • PremiumNoob 2: Iemand die met premium shells schiet om makkelijk damage te doen ivm hogere penetratiewaarde van deze shells.
  • Premium shells/Gold Shells: Deze kan je kopen voor gold of veel credits en hebben vaak hogere penetratie dus je hoeft niet echt op weakspots te mikken.
  • Peekaboo: Snel uit cover komen om een schot te kunnen lossen of de tegenstander te kunnen spotten.
  • Sealclubber/Noobstomper: Iemand die al langer speelt en weet hoe het spel werkt, die koopt vervolgens een tier I/II/V/VI tank om daarmee het enemyteam te rapen voor het behalen van hogere stats/WN rating. (WN 7 geeft penalty bij tiers onder de IV).
  • TB: Tank Battle
  • TC: Tank Company
  • XVM: Extended Visualisation Mod, deze mod geeft ingame oa allerhande info over de spelers.
  • WN7/WN8: WN is een afkorting voor “Weighed and Normalized” waarbij door middel van berekeningen een speler een rating krijgt waarbij je kan zien of deze speler weet waar deze mee bezig is. De huidige rating, WN8, gaat uit van de zogenaamde ‘expected values’ per tank en leunt sterk op het doen van zoveel mogelijk schade per battle. Zie de WN8 wiki voor meer uitleg.
  • WG: Wargaming, het bedrijf wat WoT op de markt heeft gebracht.

System Requirements

Minimum RequirementsRecommended RequirementsUltra preset
Operating system
Windows XP SP3/ Vista / 7 / 8/10
Windows 7/8/10 – 64-bit
Windows 7/8/10 – 64-bit
Processor
A processor with at least two physical cores supporting SSE2
Intel Core i5 (Desktop)
Intel Core i5-7400 / AMD Ryzen 5 1500 X
Memory
1.5 GB for Windows XP SP3, 2 GB for Windows Vista / 7 / 8 / 10
4 GB (or more)
8 GB (or more)
Video Card
GeForce 6800 / ATI HD X2400 XT with 256 MB RAM, DirectX 9.0c
GeForce GTX660 (2GB) / Radeon HD 7850 (2GB), DirectX 9.0c
GeForce GTX 1050ti (4gb) / Radeon RX 570 (4 Gb), DirectX 9.0c
Disk Space
36 GB
36 GB
55 GB
Internet Connection
256 Kbps
1024 Kbps
1024 Kbps

Mechanics

Game Mechanics

Wargaming heeft heel wat werk gemaakt van youtube filmpjes die game mechanics uitleggen.
Dit om nieuwe spelers het makelijker te maken om alles te begrijpen. Deze filmpjes zijn ook beter te begrijpen dan gewoon wat tekst, daarom zul je hier dus veel filmpjes terugvinden.

Armor/Armor penetration
Wargaming guide: Armor
Wargaming guide: Explaining Mechanics: How to Block Damage
Wargaming guide: Explaining Mechanics: Armor Penetration

Shooting
Wargaming guide: Effective shooting
Wargaming guide: Ammunition

Spotting and Concealment
Wargaming guide: Spotting and Concealment
Wargaming guide: Explaining Mechanics: Vehicle Spotting

Credits/Experience/Bonds/Gold
Wargaming guide: In-game resources
Wargaming: Bonds and medals

Team Communication
Wargaming guide: Battle Chat

Matchmaking
Wargaming: Matchmaking
Wargaming: Matchmaking improvements

Personal missions
Wargaming: Personal missions

Tanks and Equipment
Modules
Wargaming guide: Modules

Equipment
Wargaming guide: Equipment

Crew

Wargaming guide: Skills and perks
Wargaming guide: Training and quilifications

Trainen
Als je een nieuwe tank aanschaft kun je kiezen uit verschillende crew statussen, 50% (gratis) 75% (20k credits per crewmember) en 100% (200 goud per crewmember), dit heeft effect hoe je tank rijdt, hoe snel het reloaden gaat, hoe snel je aimed en hoe zuiver je schiet. Een crew die nog geen 100% is train je door er games mee te spelen (Het crewtrainen gaat sneller met een premium account). Let er op dat de crew experience (xp) anders werkt dan de xp die je voor je tanks verdient. De laatste paar % tot 100% (bijv. van 98 naar 99%) gaan veel langzamer dan van 68 naar 69%. Je hebt een bijna exponentiële toename van xp nodig om één procent te stijgen (zie onderstaande afbeelding). Zie voor meer uitleg van dit mechanisme de wiki pagina over crew.

Secondary skills
Zodra een crewmember de 100% bereikt is het mogelijk een secondary skill of perk uit te kiezen, er is onder andere de keuze uit Camo / Firefighting / Repair. Dit begint op 0% en gaat door tot 100%, het effect van deze secondary skill op de uiteindelijk uitvoering ervan wordt gemiddeld over de complete crew (Dus als je 2 crew members op 100% voor camo hebt, en de andere 3 heb je voor iets anders getrained is je tank dus geskilled voor 40% op Camo) . Zodra je 100% bereikt op een secondary skill kun je een volgende kiezen (Het is dus mogelijk om meerdere secondary skills op een crewmember te hebben). Het beste is om alle crewmembers dezelfde skill te laten trainen voor het beste resultaat. Tegenwoordig zijn er een groot aantal skills en perks voorhanden om je crew nog veel specifieker verder te kunnen trainen. Let er wel op dat perks veelal de 100% moeten bereiken eer ze geactiveerd worden. Mocht je vragen hebben over welke het beste bij jouw speelstijl of tank past stel de vraag in dit forum.

Omtrainen
Een tank crew moet getrained zijn voor het gebruik van een bepaalde tank, in een andere tank krijgen ze een penalty waardoor ze extreem veel slechter werk leveren! In de Personal File van een crew member kun je vinden voor welke tank een crew getrained is. Als je in hun File naar training gaat, kun je de persoon omtrainen naar een andere tank van dezelfde klasse, als een crew member op 100% zit, zal de retraining die 20.000 credits kost, een drop van 10% naar 90%, dit betekent dus dat de crew voor de nieuwe tank op 90% kennis zit, een gratis retraining zal ze naar 75% terugbrengen. Als je echter naar een andere klasse tank gaat (Bijvoorbeeld SPG > Heavies), zal de drop groter zijn, voor 20.000 credits zal hij terugvallen naar 80%, en voor niks naar 60% van de huidige crewexperience. Zodra de crew geretrained is, is hij te gebruiken in de nieuwe tank, de secondary skills blijven bij de retraining behouden! en deze zullen dus effect hebben op de tank.

Verschillende typen Crew

CrewJobCommand

De Commander is verantwoordelijk voor het spotten van enemy tanks. Ze hebben eveneens invloed op de view range van je tank, hoe hoger het level van de Commander hoe hoger je view range. Daarnaast geeft hij bonussen aan de primaire skill van de crew. Wanneer de Commander dood is worden er geen bonussen uitgedeeld en neemt je view range af.

CrewJobDrive

Drivers zijn verantwoordelijk voor de controle over je tank. Hoe hoger de skill van de Drivers hoe fijner je bochten kunt nemen en met minimale snelheidsverlies. Daarnaast zul je met een betere Driver sneller kunnen accelereren. Wanneer de Driver dood is heeft dit een negatieve invloed op de maximum snelheid, traverse speed en acceleratie van je tank.

CrewJobLoad

De Loaders zijn verantwoordelijk voor de tijd van het laden en bepalen dus eigenlijk voor een deel je RoF (rate of fire). De dood van één of beide Loaders heeft een lagere RoF ten gevolge. Daarnaast zal het laadproces mogelijk gereset worden wanneer één of beide gedood worden tijdens het laden.

CrewJobGun

De Gunner is verantwoordelijk voor het aimen en vuren van de tank. Het aimen zal sneller gaan als de Gunner een hoger level heeft. De dood van een Gunner heeft als gevolg dat de aim tijd toeneemt. Wanneer een Gunner dood gaat wanneer je aan het aimen was dan kan dit mogelijk gereset worden.

CrewJobRadio

Radio Operators onderhouden de contacten met de allies en effectief tot hoe ver je je medespelers op de minimap kunt zien. Op de basis skill van 50% zal de radio range op 75% zijn werk doen. Wanneer de Radioman neergeschoten wordt zal de radio range afnemen tot 50%.

Gevechts types

Ranked
Wargaming guide: Ranked battles

Grand battles
Wargaming: Grand battles

Media

Gathering of Tanks

Uiteraard is er ook een heuse World of Tanks GoT clan bestaande uit 2 clans:
World of Tanks clan - Gathering of Tanks | Actievere leden
World of Tanks clan - Gathering of Tanks 2 | Casual/Leveling/Fun

Wil je hierin komen en voldoe jij aan de eisen stuur dan een invite via een van de bovenstaande links en geef daarbij aan wat je tweakers nick is. Meld je eveneens aan op het clanforum (zie hieronder).

Om de twee clans wel met elkaar te laten kunnen chatten is er het ingame Gathering of Tanks channel opgezet. Deze zal je elke keer joinen zolang je de channel niet wegklikt (al kan het nu spontaan verdwijnen na een paar dagen). Dit channel is niet enkel bedoeld voor Gathering of Tanks leden maar mag door iedere Nederlands sprekende speler worden gejoined. Je vindt hier zowel GoT/GoT2/exGoT spelers of zelfs vrienden van GoT die veelal wel bereid zijn je op weg te helpen, mee te platoonen of gewoon lekker om te kletsen.

Tevens om het topic niet te vervuilen met allemaal clan chat is er een extern forum opgezet. Zit je in een GoT clan dan kun je je aanmelden. Probeer wel eenzelfde nick te nemen als ingame of op tweakers zodat we weten wie we toelaten en niet. Het forum is er tevens om je op de hoogte te houden van de clanbattles dus belangrijk voor degene die mee (willen) doen met clan wars! Het forum vind je hier: Gatheringoftanks.nl - [GoT] Forum.

Daarnaast maakt GoT gebruik van TS3 om met elkaar te kunnen communiceren, overleggen en ouwehoeren. Iedereen is welkom maar we verwachten wel dat men zich gedraagt. Details zijn te vinden op het clanforum en enkel voor leden van de Gathering of Tanks clan.

Playertable

tweakerWoT usernameClanstatsyoutubetwitch
2hv2w84uCrazyHGDSTL
AmayiiAmayiistats
appel437DwentinkNLBE-stats
Arjant2ArjanTH-F-Tstats
Appie HeijnAppieHeijnGOTstats
atticus182p0stGOTstats
Bean77Bean77GOT
Bertje88bert_xxlHE-JAstats
Bigbeertje89Bigbeertje89stats
databeestjedatabeestjestats
Dramborlegdramborleggstats
DreekenkorinDreekenkorinBNEFstats
DiagloBurcksGOT2stats
Ed_LMazlov
ElPacoElPacoSnakeGOTstats
FordoxFordox
FrunzFrunzzzzzGOTstats
GarathaneGarathaneGOTstats
GeneralRGeneralRudolfskiNOS
HesarHesarstats
IlikebananasIlikebananas
InGen10InGen10B00TX
jdh009jdh009GOT
JoindryJoindrystats
JuustemBasharranstats
KeproKepro_GOTstatstwitch
KirpeknotsKirpeknotsNLFstats
KremlinCardinalKremlinCardinalDD
kreezjiekreezjieGOT
KwikbalpanzerjurHE-JA
Mr_SizeMr_SizeGOTstatsyoutube
NemeanNemean-CUTE
noilnoilGOTstats
nYzEkEnyzekeNBTTstats
PcDealerGoT_PcDealer
pickboyRickz0rGOT
psychoclownkyozu
QuantorQuantorGOTstats
Ramius23Yozzman
redwinggreenwingGOTstats
R0bb3rtsgtskip83stats
SeraohSeraohSARstats
ShockWave_ShockWave_
SurfBoyWindsurfboy1999stats
TelefooncaldeTelefoonUFF-Zstats
Thierry88GeneralThierrystats
UserUsertmpS3AL
Vae VictusVicecomesGOTstats
VedranoVedranostats
VluggejapienlVluggejapienlstats
vissie003vissie00311RHSstats
wiskidMrBluePTSstats
wsLySneakySchnitzelS3ALstats
XixmeisterFurious_DaddyCry-Xstats
x-cessiveXcessiveGOTstats
ZTeeVeRZTeeVeR
ZuupermaNZuupermaNEXTUstats

Lijst vervoegen?

Wil je in deze playertabel? Stuur dan een PM met de volgende gegevens:
  1. Tweakers naam
  2. Ingame naam
  3. Clan
  4. WoTLabs/Noobmeter/WoTLife profiel (vrijblijvend en optioneel)
  5. Youtube channel
  6. Twitch channel

Notes

De originele topicstart is gemaakt door ShockWave, Mr_Size en psychoclown alle credits aan hen!

Fouten of verbeteringen?

Deze huidige openingspost is nog onderhevig veranderingen. Mocht je suggesties hebben of fouten vinden laat het weten via PM: Stuur bericht!

Bedankjes
  • Annihilism bedankt voor het openen en opzet van het allereerste deel.
  • Zimmer bedankt voor het schrijven van de opzet van het crew stuk.
  • Shockwave bedankt voor het vinden van fouten en opzoeken van missende info.
  • Mr_Size bedankt voor het opzoeken van missende info en aanleveren van updates.

[Voor 255% gewijzigd door nYzEkE op 11-04-2018 09:55]

• nYzEkE
Deze topic is het vervolg op [MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 53

We zijn nu in versie 1.0 en dit zorgt ervoor dat we een nieuw hoofdstuk kunnen beginnen.

[Voor 18% gewijzigd door nYzEkE op 22-03-2018 16:20]

• Blue Boon
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09-2020

Blue Boon

tanks for the fish

De player table is echt volledig out-dated :o, verder goed idee om een nieuw topic te beginnen met 1.0

All that matters has no mass

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-03 16:11
Blue Boon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:45:
De player table is echt volledig out-dated :o, verder goed idee om een nieuw topic te beginnen met 1.0
Inderdaad misschien daar ook een bezem door te halen en gewoon opnieuw iedereen erin gooien die wil.

@nYzEkE thanks voor nieuw topic. Als ik nog toevoegingen heb laat ik het wel ff weten. ;)

• belBOSS
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 26-08-2019

belBOSS

Alea iacta est.

Wow. Na al die lange rants te lezen in het einde van het vorige topic is het precies een fijn idee om WoT opnieuw te proberen binnenkort! (Sarcasme :p )

[Voor 7% gewijzigd door belBOSS op 22-03-2018 16:59]

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:38
"tank uit Tier 6 hebt zul je bijvoorbeeld tanks uit Tier *4* en hooguit Tier 8 tegenkomen, "

Verder nette topic start, complimenten!

Vraagje: ik heb voor de T-55a campaign een paar eind missies geskipt met orders, om deze 4(?) orders weer vrij te maken, moet ik dan zowel de primary als de secondary halen?

Ik wou eigenlijk nog een dame vrij spelen voor de Italianen straks, maar ook bij de eindmissies die ik met orders geskipt had heb ik ze al verbruikt geloof ik?

Dus een female crew member vrijspelen kan alleen via de campaigns waar ik met de secondaries de arty missies heb geskipt??

(de obj260 eind missies ga ik nooit halen neem ik aan, speel te weinig en ben een 1400 wn8 scrub)

[Voor 76% gewijzigd door _Anvil_ op 22-03-2018 17:39]

• wsLy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-03 18:49
Ik kan best wel weer aan de player table toegevoegd worden.

TweakerUsernameClan
wsLySneakySchnitzelS3AL

Stichting Hobbyserver

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
wsLy schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:13:
Ik kan best wel weer aan de player table toegevoegd worden.

TweakerUsernameClan
wsLySneakySchnitzelS3AL
Speel eerst maar eens een maandje zonder ragequit... :+

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

• nYzEkE
Voor de mensen die willen in de playertabel kan in de player tabel gerust een youtube kanaal of twitchkanaal toegevoegd worden

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 15:22
Het is belachelijk hoe veel beter de nieuwe encore-engine is. Met een GTX 970, i5-4590 en 8GB haal ik gewoon 60fps op 4K Maximum! (niet Ultra)

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:09
nYzEkE schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:28:
Voor de mensen die willen in de playertabel kan in de player tabel gerust een youtube kanaal of twitchkanaal toegevoegd worden
Ik stream wel eens. Link staat onderaan mn profiel

Twitch kanaal Kepro_ - WoT Statistieken

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 07:21
Balance schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:44:
Het is belachelijk hoe veel beter de nieuwe encore-engine is. Met een GTX 970, i5-4590 en 8GB haal ik gewoon 60fps op 4K Maximum! (niet Ultra)
inderdaad. Ik speel alles op max op mijn laptop met een GTX 1050Ti (4GB DDR) _/-\o_

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:48

Caveman

whahoehaha

Mooie nieuwe openings post ! (y)
De vorige is nog niet gesloten zag ik...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• wsLy
GJP80 schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 19:28:
[...]

Speel eerst maar eens een maandje zonder ragequit... :+
-O- wil jij die bestelling nog ontvangen waarvoor ik helemaal met de vrachtwagen naar jou toe moet komen rijden :p ?

[Voor 0% gewijzigd door wsLy op 23-03-2018 14:39. Reden: Woord vergeten #bijnaweekend]

Stichting Hobbyserver

• ZTeeVeR
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:33
Ook hier maar weer gestart met de intro van 1.0. Is alweer een tijdje geleden, man wat ziet het er goed uit.

en jeetje wat is het weer wennen, 28 games...32% wr :) Heeft me flippin' 8 games gekost om eindelijk eens te winnen met de KV-2...ik moet er echt weer inkomen merk ik.

Even een ander vraagje. Momenteel heb ik iets van 4700 gold of zo..in principe ben ik een non-premium speler, dwz ik doe niet aan een premium account ect....dat merk in de bank, want mijn credits zijn wel heel erg kostbaar en aangezien ik ongeveer elke lijn tm tier 6 wel heb gehad is het kopen van nieuwe tanks best een aanslag op de cashflow zeg maar.

Op dit moment gebruik ik mijn premium t-25 en mijn su-122-44 om credits te grinden. (en speel ik voornamelijk tier 5/6).

Wat zouden jullie aanraden om met mijn gold te doen. wachten op een T8 premium tank sale. nog een Tier 6/7 tank kopen, of uitgeven aan een premium account, of even helemaal niets?

Mijn grootste frustratie op het moment is dat -m.i. - het credits farmen gewoon te traag gaat....

Dell XPS L702X, Ci72620M, 6GB, Geforce GT 550M

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:43
@ZTeeVeR als met name het credits farmen je irriteert zou ik gewoon een premium account nemen. Krijg je 50% meer credits per game. Dat scheelt toch echt een slok op een borrel. Natuurlijk kan je af en toe met een premium tank spelen, maar zeker op hogere tiers verlies je met non-premium tiers altijd credits, dus beter premium account.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22:38

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jemig, vind de 1.0 update wel een hele verandering, gisteren een aantal potjes gedaan, speelt wel soepel echter moet ik erg wennen aan de omgeving. Hopelijk komt er snel een mod welke de draw distance aanpast.

Whatever.

• jantje 2
ZTeeVeR schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 09:48:
Ook hier maar weer gestart met de intro van 1.0. Is alweer een tijdje geleden, man wat ziet het er goed uit.

en jeetje wat is het weer wennen, 28 games...32% wr :) Heeft me flippin' 8 games gekost om eindelijk eens te winnen met de KV-2...ik moet er echt weer inkomen merk ik.

Even een ander vraagje. Momenteel heb ik iets van 4700 gold of zo..in principe ben ik een non-premium speler, dwz ik doe niet aan een premium account ect....dat merk in de bank, want mijn credits zijn wel heel erg kostbaar en aangezien ik ongeveer elke lijn tm tier 6 wel heb gehad is het kopen van nieuwe tanks best een aanslag op de cashflow zeg maar.

Op dit moment gebruik ik mijn premium t-25 en mijn su-122-44 om credits te grinden. (en speel ik voornamelijk tier 5/6).

Wat zouden jullie aanraden om met mijn gold te doen. wachten op een T8 premium tank sale. nog een Tier 6/7 tank kopen, of uitgeven aan een premium account, of even helemaal niets?

Mijn grootste frustratie op het moment is dat -m.i. - het credits farmen gewoon te traag gaat....
Om credits te verdienen blijft een premium account wel de beste manier. Je krijgt dan meer xp op je tanks, meer credits per battle en als je dan een keer een premium tank speelt, krijg je nog meer credits :+

Een T8 premium zonder premium account is ook niet echt super goed je kan dan net zo goed op T5 blijven spelen en zo je credits verdienen. Dit deed ik vroegah in het begin ook en werkte prima ;)

Uiteraard moet je wel regelmatig spelen anders heb je niets aan je premium account. Als je maar één keer in de week speelt dan zou een T8 premium wel een betere optie zijn.

Maar ik zou momenteel het spel niet meer fatsoenlijk kunnen spelen zonder premium account.

[Voor 5% gewijzigd door jantje 2 op 23-03-2018 11:03]

• kreezjie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 28-02 19:30
Ik raad inderdaad ook een premium account aan maar je moet toch eerst kijken hoeveel je kan spelen. Als je bvb éénmaal om de veertien dagen kan spelen zou ik je eerder aanraden om je prem account per dag aan te schaffen, zal je voordeliger uitkomen.

• nYzEkE
Blue Boon schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 16:45:
Bij deze heb ik de playertabel uitgekuist, iedereen die geen enkel game gespeeld heeft in de laatste +/-6 maanden ligt uit de lijst.

Wat me wel opviel is dat je zelf niet in de lijst zat :)

Voor de mensen die ook hun twitch of youtube kanaal willen promoten stuur gerust een PM dan voeg ik deze toe in de playertabel
_Anvil_ schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 17:34:
"tank uit Tier 6 hebt zul je bijvoorbeeld tanks uit Tier *4* en hooguit Tier 8 tegenkomen, "
Fixed maar ik zal ook nog kijken voor een stukje over de matchmaking (of een link naar de wargaming guide erover)

Misschien is het voor het topic wel beter om foutjes via PM te melden, maar bedankt voor deze fix :)

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:32

IWriteCode

Less = more

Gisteren begonnen met een Russische medium line... en ook mn Russische artillerie en heavy weer opgepakt... ... ... ik verlies echt alles... wat een drama... en dito stats... 8)7

Less = more

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Er is nu best wel het 1 en ander in de aanbieding, koop bv. een Lowe met 30dgn premium. Met een tier 8 premium gaat het best snel, bv. de T54 mod1 haal je toch gemiddeld tussen de 50.000 en 75.000 credits per battle binnen. En als je een lucky strike hebt zit je zo aan de 100.000.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nYzEkE
Voor de mensen die nog niets gepland hadden voor het weekend, je kan 500,000 credits verdienen door 6 tokens binnen te halen. Eén token is 5000XP binnenhalen, weliswaar maximum 3 tokens per dag.

Voor iedereen haalbaar lijkt me als je er tijd voor hebt. Credits zullen voor wel voor iedereen nuttig zijn ook.
Als je natuurlijk zoals ik in het weekend niet kunt spelen zal het onmogelijk worden :(

• jantje 2
Caveman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Er is nu best wel het 1 en ander in de aanbieding, koop bv. een Lowe met 30dgn premium. Met een tier 8 premium gaat het best snel, bv. de T54 mod1 haal je toch gemiddeld tussen de 50.000 en 75.000 credits per battle binnen. En als je een lucky strike hebt zit je zo aan de 100.000.
Als beginnende speler zou ik geen T54 mod1 aanraden wegens te lage pen. Kies voor een tank met hoge pen zodat je tenminste makkelijker damage kan doen en daardoor ook meer credits kan verdienen. Je hoeft ook minder vaak prem te laden waardoor je niet al je inkomsten waste aan premium shells.

Een lowe is tegenwoordig een goede optie, goede armor en gun maar wel ietwat traag. Denk de beste heavy die momenteel in de shop te koop is samen met de AMX M49. Qua mediums zou ik denk ik voor de FV4202 of de Pz58 mutz zijn denk ik de beste opties qua gun en overall armor/mobility.

• ZTeeVeR
Caveman schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 12:36:
[...]

Dat kan natuurlijk wel interssant zijn, maar ik was niet van plan om enorm veel extra uit te geven dan het gold wat ik tot nu heb. en dat is rond de 4500..

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

ZTeeVeR schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:24:
[...]

Dat kan natuurlijk wel interssant zijn, maar ik was niet van plan om enorm veel extra uit te geven dan het gold wat ik tot nu heb. en dat is rond de 4500..
Wat zijn je hoogste tier tanks? Als je geen hogere tanks hebt dan tier zeven zou ik geen Lowe kopen. Als die nog steeds hetzelfde speelt in het gamma van top tier tanks als vroeger, dan is het niet de beste aanrader voor PM tank. Nooit fan v geweest.
Als ik je voornaamste frustratie lees zou ik voor de credits Premium account nemen. Al weet ik niet hoeveel dat kost tegenwoordig.

• ZTeeVeR
belBOSS schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:38:
[...]

Wat zijn je hoogste tier tanks? Als je geen hogere tanks hebt dan tier zeven zou ik geen Lowe kopen. Als die nog steeds hetzelfde speelt in het gamma van top tier tanks als vroeger, dan is het niet de beste aanrader voor PM tank. Nooit fan v geweest.
Als ik je voornaamste frustratie lees zou ik voor de credits Premium account nemen. Al weet ik niet hoeveel dat kost tegenwoordig.
Ik was het ook niet van plan. Hoogste Tier in garage is T7, hoogste tier gehad is 8 geloof ik. Dus ik was niet van plan een lowe te kopen. Zat een beetje te twijfelen of ik een SU100y of een type64 moest halen, maar ik denk dat ik het gewoon even aan premium tijd besteed. dat is denk ik het meest efficiente

• jantje 2
ZTeeVeR schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 15:40:
[...]

Ik was het ook niet van plan. Hoogste Tier in garage is T7, hoogste tier gehad is 8 geloof ik. Dus ik was niet van plan een lowe te kopen. Zat een beetje te twijfelen of ik een SU100y of een type64 moest halen, maar ik denk dat ik het gewoon even aan premium tijd besteed. dat is denk ik het meest efficiente
Lower tier prems zijn het niet echt waard voor credits, je kan dan beter iets meer uitgeven en een T8 med kopen, die kosten ongeveer 7,5k gold en als je zo'n pack koopt van 20 eurie heb je 1 maand prem + genoeg gold voor een prem tank, best een goede deal en kan je gelijk hard credits farmen.

Wil je dit niet kan je beter je goud gebruiken voor een prem account zoals eerder aangegeven. Wil je nu echt en T6 prem tank kopen zou ik persoonlijk de type 64 of de HT VI kopen. Denk dat dat de beste T6 zijn die nu in de prem shop staan. Ingame weet ik verder niet wat er zijn voor prem tanks in t6 :+

Edit : Dicker max is ook een erg goede tank, maar dan moet je wel een beetje weten hoe je die tank moet spelen. ;)

[Voor 5% gewijzigd door jantje 2 op 23-03-2018 16:05]

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-02 09:28
Nog niet helemaal tevreden met de nieuwe versie. Aan het begin van een match bevriest het beeld telkens.
Rest van de tijd keurig 100+ fps.

• nYzEkE
Ik heb ook een streamer gezien die hier last van had. Hij heeft zijn sli afgelegd en haalde hogere fps en geen crashes meer. Heb jij toevallig sli? Anders zal het forum van wargaming ook wel vol staan van mogelijke oorzaken waar je eens kan gaan kijken

• GJP80
wsLy schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 07:47:
[...]

-O- wil jij die bestelling nog ontvangen waarvoor ik helemaal met de vrachtwagen naar jou toe moet komen rijden :p ?
Ja hoor, maar bij voorkeur niet tussen mijn ribben... :+

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13-03 16:42
Waar kan je nu dan zien hoeveel stamps je al verdient hebt ondertussen?

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Die nieuwe engine met terrein en bosjes/bomen is erg mooi en de performance is wat ik zelf merk prima, maar ik vraag mij wel af wat de impact is op de game mechanics, met name camouflage.

Door de verschillende bosjes/bomen lijkt het alsof de oude manier van spotten, double bushes etc toch anders is geworden. Waar je voorheen niet zo snel gespot werd is het nu erg wispelturig geworden, soms wordt je gespot op grote afstand door tomaten met heavy tanks terwijl je echt een goede positie hebt en soms staan er meerdere tanks met redelijke skills op 30 meter afstand en dan wordt je niet gespot

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-03 07:21
Vedrano schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 19:09:
Waar kan je nu dan zien hoeveel stamps je al verdient hebt ondertussen?
bij missies.

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-03 16:27
Breezers schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 20:10:
Die nieuwe engine met terrein en bosjes/bomen is erg mooi en de performance is wat ik zelf merk prima, maar ik vraag mij wel af wat de impact is op de game mechanics, met name camouflage.

Door de verschillende bosjes/bomen lijkt het alsof de oude manier van spotten, double bushes etc toch anders is geworden. Waar je voorheen niet zo snel gespot werd is het nu erg wispelturig geworden, soms wordt je gespot op grote afstand door tomaten met heavy tanks terwijl je echt een goede positie hebt en soms staan er meerdere tanks met redelijke skills op 30 meter afstand en dan wordt je niet gespot
Zelf nog niet echt ondervonden maar moet zeggen door de vele extra bossen en bomen lijkt het mij ook stuk moeilijker programmeren om dezelfde mechanic te behouden.

Er wordt altijd verbetering toegevoegd alleen kunnen sommige dingen wel wat langer duren WG kennende O-)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Kepro
Ik heb alle personal missies met honors behaald behalve arty. Jammer dat je alles met honors moet halen voor die camo's.

• nvidia666
Kepro schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:00:
Ik heb alle personal missies met honors behaald behalve arty. Jammer dat je alles met honors moet halen voor die camo's.
Voor een unicum als jij lijkt mij dit toch een eitje ;)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

• Kepro
nvidia666 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:04:
[...]

Voor een unicum als jij lijkt mij dit toch een eitje ;)
Jij denkt toch niet dat ik ooit arty ga spelen? :9

• nvidia666
Kepro schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 22:13:
[...]

Jij denkt toch niet dat ik ooit arty ga spelen? :9
Waarom niet ? dan kan je toch ook even als een sadist aan je pc zitten te clicken :+ 8) :z

• Dweebus
nYzEkE schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:43:
Ik heb ook een streamer gezien die hier last van had. Hij heeft zijn sli afgelegd en haalde hogere fps en geen crashes meer. Heb jij toevallig sli? Anders zal het forum van wargaming ook wel vol staan van mogelijke oorzaken waar je eens kan gaan kijken
Nee, geen SLI..
Nieuwste drivers geïnstalleerd, hielp niets.
Tesselation uitgezet hielp ook niet.

Beetje jammer.

• wsLy
GJP80 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 18:17:
[...]

Ja hoor, maar bij voorkeur niet tussen mijn ribben... :+
Ho ho G, ik ben wel een professionele chauffeur he. Ondanks dat ik normaal geen pakketjes vervoer zal ik het voor die ene keer wel doen, en dan pas ik ook nog eens een route aan :p.

Ik lever dat netjes af en dan ga ik weer verder met mijn programma :>

Stichting Hobbyserver

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:57
Heeft iemand toevallig een idee waarom ik de missie niet verbeterd heb?
https://tweakers.net/ext/f/RR7VAFh8Eys2yDY2ZNgt2Gew/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/TBt0Nm9h2k01apNhWO28P5FC/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/BXxEhmT1BecoIuEBaN4VALwA/thumb.png

Ik ben overigens behoorlijk onder de indruk van 1.0. Vind het er echt een stuk beter uit zien, en de muziek tijdens het laden van een map past nu beter bij de map wat ten goede komt aan de sfeer. (Zoals de country-achtige muziek bij Live Oaks en de doedelzakken bij Westfield.)

Alleen de Light VIC zorgt voor haperingen in mijn beeld en geluid. Alsof mijn computer het ineens niet meer trekt. (Misschien een bugje ergens.)

Edit: Kan het zijn dat ik de 20% niet gehaald heb omdat het team pas tijdens de match gemaakt werd?

[Voor 5% gewijzigd door Steamwitz op 24-03-2018 09:58]

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Steamwitz schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 09:56:
Heeft iemand toevallig een idee waarom ik de missie niet verbeterd heb?
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Ik ben overigens behoorlijk onder de indruk van 1.0. Vind het er echt een stuk beter uit zien, en de muziek tijdens het laden van een map past nu beter bij de map wat ten goede komt aan de sfeer. (Zoals de country-achtige muziek bij Live Oaks en de doedelzakken bij Westfield.)

Alleen de Light VIC zorgt voor haperingen in mijn beeld en geluid. Alsof mijn computer het ineens niet meer trekt. (Misschien een bugje ergens.)

Edit: Kan het zijn dat ik de 20% niet gehaald heb omdat het team pas tijdens de match gemaakt werd?
Aan de plaatjes kun je in ieder geval niet zien of je team 20% van de totale schade heeft...

• nYzEkE
Je hebt gewoon geen 20% van je teamdamage gedaan 2880 was 20% geweest

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
Je peleton is niet je team ;)

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:09

Roozzz

Plus ultra

Gisteravond maar eens een tijdje 1.0 geprobeerd. Voorlopig aangenaam verrast met betere graphics en meer fps :)

Het viel me ook op dat de map rotatie véél beter leek. Ik had in 1,5 uur volgens mij geen map er 2x tussen zitten. Wel is het een beetje wennen met bekende maps die net anders blijken, waardoor je in eens tegenstanders op een plek ziet die normaal nutteloos is.
De nieuwe map glacier lijkt me geen aanwinst. Die gigantische open vlakte in het midden lijkt onspeelbaar en de randen zijn een groot kampeerterrein. Zeker in een trage heavy met een inaccurate gun tamelijk hopeloos (705). Voorlopig pas 1x gezien, dus misschien wordt het beter :P

• Steamwitz
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:57
Oh, crap, jullie hebben gelijk. Lezen is ook een vak. :P
Thanks iig voor het verduidelijken. (y)

[Voor 26% gewijzigd door Steamwitz op 24-03-2018 15:29]

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 25-02 11:41
Epic Foch rant weer _/-\o_ :

YouTube: 1.0 Is here!

Was mij nog niet zo opgevallen, heb Erlenberg pas 1x gespeeld. Maar zoals hier ook al eerder gemeld is er veel meer open ground op meerdere maps gekomen wat meer campen in de hand werkt en dus minder fun. Blijft toch bizar dat ze na 8 jaar nog steeds niet weten hoe de gameplay werkt.. 8)7

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

Mr_Size schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 16:51:

Was mij nog niet zo opgevallen, heb Erlenberg pas 1x gespeeld. Maar zoals hier ook al eerder gemeld is er veel meer open ground op meerdere maps gekomen wat meer campen in de hand werkt en dus minder fun. Blijft toch bizar dat ze na 8 jaar nog steeds niet weten hoe de gameplay werkt.. 8)7
Had m daarstraks ook gezien! Lovely! :p
K blijf fan van Foch, blijft ook super speler. Soms is t echter wel fijn om iets minder salt te horen tho :D

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Haha lag het niet aan mij dat Erlenberg compleet retarded leek. Maar gelukkig hebben we arty om het campen tegen te gaan :>

-edit-
Naast Erlenberg zijn er nogal wat spots te vinden met complete OP bushes. Zojuist een paar games in de Udes gespeeld. Dat is nu echt een gevalletje van parkeer in een bush, spot enemy and kill them.
Het heuveltje in malinovka F6 - southspawn is nu compleet bizar. De 13 90 van de tegenpartij die het midden spotte, bleek mij niet te kunnen spotten terwijl ik hem beschoot.
Fjords heeft een nieuwe campspot (~F6) in het midden voor de oost spawn, waarvandaan je de halve map kan snipen. Pas na kill #5 kwam er iemand dicht bij genoeg om mij te spotten na het schieten... Reken maar op heel veel snipers de komende weken :X

[Voor 33% gewijzigd door Roozzz op 24-03-2018 21:33]

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Nieuwe maps is nog mijn kleinste bezwaar tegen 1.0 .
Het loaden van een game , tanks die niet verschijnen in 1e minuut enorme freezes dat is allemaal veel erger en compleet onmogelijk te spelen op dit moment !

Het enigste wat werkt is het geluid compleet uitschakelen maar dat gaan we niet doen dus .

Forum en reddit staan er vol mee dus wachten wel gewoon totdat WG met een oplossing komt over een paar jaar .

"Beautiful Clean Coal"

• Russica
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-03-2020

Russica

HEAT is all you need.

Veel campbushes klinkt toch als een mooie gelegenheid om de Borsig-grind even af te maken.

• looyenss
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-02 21:09
Foch was gister ook weer mega vrolijk haha https://clips.twitch.tv/H...=clips_api&tt_content=url

Energie idioot | Gek op gelijkspanning | DC-pel

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

Dat hij maar niet vergeet te ademen.. die gaat er nog eens aan onderdoor _O-

• jantje 2

Yep Erlenberg is echt compleet retarded. WG and map design is zo onwijs dom. Alleen maar open vlaktes, en grote kill lanes die gewoon niet te pushen zijn. In het midden is ook een grote corridor met geen enkele ruimte om te flanken, alles is dicht gemaakt. Op fisherman bay precies hetzelfde verhaal. Op steppees hebben ze 1 kant ook aangepast waardoor je ook zo'n kill lane gemaakt hebben. Niet de vergeten hoeveel
bosjes ze elke keer weer weghalen op maps, elke aanpassing kan je weer 50% van de bebossing afstrepen.

Of inderdaad het midden van Fjords, waar je vroeger dat spotje bosje naast die steen had ( die niet meer werkte in huidige meta anyways ) dat is nu dus ook gewoon 1 grote open vlakte geworden waar je echt niets mee kan. Op Glacier die nieuwe map ook, super mooi gemaakt met die weg langs die geijser en waterval enzo. Helaas zijn ze vergeten het zo breed te maken dat je daar fatsoenlijk kan rijden met meer dan 1 tank. hallo WG? Pearl River had dit probleem al? Misschien eens nadenken.

Ik snap niet hoe dit überhaupt door de test is gekomen |:( Ik ben echt benieuwd hoe die supertesters enzo spelen, gewoon allemaal dubbel R door het midden en op elkaar schieten ofso. Dat is de enige mogelijkheid.

[Voor 21% gewijzigd door jantje 2 op 25-03-2018 11:48]

• Kepro
Ik vermoed dat we vrij snel wijzigingen aan de mappen kunnen verwachten.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Ik vind het nog wel meevallen met de map design, wat me wel is opgevallen dat iedere speler zijn verstand wel lijkt verloren... alles naar 1 kant lijkt nu de norm nu te zijn.
En alle kritiek lijkt er een beetje op van; "boehoe, ik kan niet meer in mijn bosje staan wat er niet meer is", ik vind het wel een mooie gelegenheid , iedereen moet de maps opnieuw leren en dat geeft weer kansen :)
Het ziet er in ieder geval prachtig uit en zonder al teveel fps verlies (geen eigenlijk :) )

• Mr_Size
lol, u serious? Er waren al niet veel maps waar je goede spot bosjes had waardoor light tanks op heel veel mappen vrij nutteloos waren, maar ze hebben nu zoveel open gemaakt dat je helemaal niets meer kan. En dat geldt dan voor alle tank klassen. De open stukken op Fjords en Erlenberg en in mindere mate Glacier zijn toch wel rare changes en zeker niet ten goede.

Aan de andere kant zijn er ook weer bosjes bijgekomen op verschillende mappen die er vroeger niet waren dus wat dat betreft heb je gelijk dat iedereen weer even moet wennen. Maar de ontwikkeling van 'laten we grote open vlakten maken' is zeker geen goede..

• Russica

Russica

HEAT is all you need.

Mr_Size schreef op zondag 25 maart 2018 @ 14:30:
lol, u serious? Er waren al niet veel maps waar je goede spot bosjes had waardoor light tanks op heel veel mappen vrij nutteloos waren, maar ze hebben nu zoveel open gemaakt dat je helemaal niets meer kan. En dat geldt dan voor alle tank klassen. De open stukken op Fjords en Erlenberg en in mindere mate Glacier zijn toch wel rare changes en zeker niet ten goede.

Aan de andere kant zijn er ook weer bosjes bijgekomen op verschillende mappen die er vroeger niet waren dus wat dat betreft heb je gelijk dat iedereen weer even moet wennen. Maar de ontwikkeling van 'laten we grote open vlakten maken' is zeker geen goede..
Grote open vlakken zijn wel wat realistischer dan sommige random heuvels zoals we die voor 1.0 zagen. Men kan dit ook aangrijpen om nog wat reworks te doen en elke tank class ook echt te laten doen waarvoor ze bedoeld zijn.

• Mr_Size
Realistischer om als geheel op te nemen in de nieuwe, mooie, eye candy maps. True.

Voor de gameplay echter is het desastreus..

Wat heb je liever? Ik weet het antwoord wel...

Was nogal cynisch over die HD maps. De game heeft helemaal geen HD maps nodig, maar veel betere, meer gebalanceerde gameplay. Moet zeggen dat ik wel erg onder de indruk ben van de rework van de game, begrijp me niet verkeerd. Maar ik had liever gezien dat de gameplay problemen worden opgepakt. En die lijken juist alleen maar erger geworden nu met die open killzones en de alsmaar groter wordende power creep..

Also, is arty accuracy gebuffed en doen ze weer meer dmg (ninja arty buff, zou echt iets voor WG zijn)? Orzanel had het er ook al over, hij heeft het idee dat hij meer gepenned wordt door arty. Gisteren een game verloren in de Skorpion G omdat een M12 eerst mij insta one shot voor 700+ dmg en niet vlak daarna een Borsig voor 800+. Ok, zijn natuurlijk paper tanks, maar die M12 had in beide gevallen weinig tijd om te aimen maar krijg thet voor elkaar 2x op rij dead center te raken en dus te pennen...
Andere game in de Emil II al mijn HP verloren aan 2 arties, waarvan 1 autoloading. Niet gepenned, maar werkelijk alles wat die gasten schieten gaat raak.

Maar nee, laat arty lekker in de game en maak maps meer open (=weinig cover). 10/10 WG logic 8)7

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:50

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mr_Size schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:17:

Also, is arty accuracy gebuffed en doen ze weer meer dmg (ninja arty buff, zou echt iets voor WG zijn)? Orzanel had het er ook al over, hij heeft het idee dat hij meer gepenned wordt door arty. Gisteren een game verloren in de Skorpion G omdat een M12 eerst mij insta one shot voor 700+ dmg en niet vlak daarna een Borsig voor 800+. Ok, zijn natuurlijk paper tanks, maar die M12 had in beide gevallen weinig tijd om te aimen maar krijg thet voor elkaar 2x op rij dead center te raken en dus te pennen...
Andere game in de Emil II al mijn HP verloren aan 2 arties, waarvan 1 autoloading. Niet gepenned, maar werkelijk alles wat die gasten schieten gaat raak.

Maar nee, laat arty lekker in de game en maak maps meer open (=weinig cover). 10/10 WG logic 8)7
Ik speel nog wel eens arty, maar kan dit niet onderschrijven. mi lijkt het juist meer RNG te hebben en na volledig aimed toch ernaast te gaan. Doe je wel wat splash dmg maar dat is stukken minder. Misschien verbeelding omdat ik nog wat nieuwe plekjes moet zoeken en misschien niet helemaal recht staat, maar toch.

Ik kan me wel voorstellen dat ze je op naam al flink op de korrel nemen en al pre aimed zijn... ;)

Qua openheid vd maps ben ik het wel met je eens. Heel lastig en leidt tot veel saaie camping games, waar ik met mijn t49 alleen maar aan het rondcrossen ben.

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

Mr_Size schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:17:
Realistischer om als geheel op te nemen in de nieuwe, mooie, eye candy maps. True.

Voor de gameplay echter is het desastreus..

Wat heb je liever? Ik weet het antwoord wel...

Was nogal cynisch over die HD maps. De game heeft helemaal geen HD maps nodig, maar veel betere, meer gebalanceerde gameplay. Moet zeggen dat ik wel erg onder de indruk ben van de rework van de game, begrijp me niet verkeerd. Maar ik had liever gezien dat de gameplay problemen worden opgepakt. En die lijken juist alleen maar erger geworden nu met die open killzones en de alsmaar groter wordende power creep..

HD maps mogen anno 2018 wel hoor. Waarom niet alle twee samen?

Arty: gaan ze denk ik nooit verwijderen uit de game. Ik begrijp de argumenten tegen arty. Alleen is het historisch correct dat ze er in zitten. (Ik weet dat het niet een historisch correcte game is, maar mag wel iets correct in zijn). Dat ze gewoon zien dat je max 1 arty per team hebt. Kan ik wel met leven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• looyenss
Arty heeft letterlijk helemaal niks te zoeken in de game

Acties:
  • +1Henk 'm!

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

looyenss schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:41:
Arty heeft letterlijk helemaal niks te zoeken in de game
Ja weet je uiteindelijk maakt het mij persoonlijk niet uit of ze er in of er uit blijven. Arty discussie = meh :p

Btw @Mr_Size Heb net een paar replays van je gezien op je kanaal. Zitten er wel goede tussen! Kan al niet wachten om af en toe weer WoT te spelen. Alleen zal t na vier jaar weer super lang duren voor k mijn niveau terug heb vrees ik -O- :p

• looyenss
belBOSS schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:02:
[...]

Ja weet je uiteindelijk maakt het mij persoonlijk niet uit of ze er in of er uit blijven. Arty discussie = meh :p

Btw @Mr_Size Heb net een paar replays van je gezien op je kanaal. Zitten er wel goede tussen! Kan al niet wachten om af en toe weer WoT te spelen. Alleen zal t na vier jaar weer super lang duren voor k mijn niveau terug heb vrees ik -O- :p
mooi man

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

Het is toch zo dat de arty discussie al bezig is sinds de start van WoT zoveel jaren terug? Vaak zijn de voor en tegen argumenten steeds hetzelfde gebleven. Daarom heb ik het er wat met gehad en maakt het mij niet meer uit :p

Kom je echt tegenwoordig nog drie artys in één team tegen? (Vroeger zag ik het wel eens, vraag me af hoe t nu is).

[Voor 6% gewijzigd door belBOSS op 25-03-2018 16:22]

• ElPaco
belBOSS schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:21:
[...]

Kom je echt tegenwoordig nog drie artys in één team tegen? (Vroeger zag ik het wel eens, vraag me af hoe t nu is).
Ja

En ook als 2 arties je focussen is heel je pot kut. Probeerde net wat op te nemen, maar mijn Fraps snapt het niet. Maar als je om de 15 seconden voor 12 seconden gestunned bent kan je gewoon niks in een game.

WoT stats

• looyenss
*snip* op de man hoeft niet...

[Voor 104% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 23:52]

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

*snip*
Het enige wat ik gezegd heb is het volgende:
Kort iets over dat arty er rl lf ook was. Dat het voor mij op het einde van de dag niet uitmaakt of ze arty er al dan niet uitgooien. Daar komt het op neer. *snip*

Ieder zijn mening ✌

[Voor 42% gewijzigd door Geronimous op 26-03-2018 00:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:43
*snip*

Er zijn voor en tegenstanders van arty, deal with it. Ik vind ze ook bloed irritant maar ja zijn nu eenmaal onderdeel van het spel. Een ander vindt het juist weer leuk.

[Voor 43% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 23:56]

• looyenss
belBOSS schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:37:
[...]
Arty: gaan ze denk ik nooit verwijderen uit de game. Ik begrijp de argumenten tegen arty. Alleen is het historisch correct dat ze er in zitten. (Ik weet dat het niet een historisch correcte game is, maar mag wel iets correct in zijn). Dat ze gewoon zien dat je max 1 arty per team hebt. Kan ik wel met leven.
???

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

Maw: het is inderdaad geen "historische simulator". Maar naar mijn mening mag er toch een klein beetje historische correctie in zitten.

• looyenss
Gaan lopen trollen is natuurlijk niet de bedoeling.

[Voor 94% gewijzigd door Geronimous op 26-03-2018 00:01]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TukkerT
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-03 23:28
Zo reageren helpt alleen maar meer ontsporen en is ongewenst.

[Voor 75% gewijzigd door Geronimous op 25-03-2018 23:58]

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

Denk dat dit weinig nut heeft. Misschien dat ik arty maar ga negeren in dit topic 🙄✌

Anyway, een vraag over de E100. Voor zover ik up to date ben met wat allemaal anders is in WoT nu, heb ik al gemerkt dat E100 niet echt meer mee kan draaien op top niveau? Ben namelijk aan het denken over welke volgende tier X ik heen wil grinden. Ik zat bij E100 al bijna aan de E75 (is ook blijkbaar meh geworden??).
Is deze het nog waard?

• patrickos85
  • Laatst online: 19-03 19:14
belBOSS schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:30:
Denk dat dit weinig nut heeft. Misschien dat ik arty maar ga negeren in dit topic 🙄✌

Anyway, een vraag over de E100. Voor zover ik up to date ben met wat allemaal anders is in WoT nu, heb ik al gemerkt dat E100 niet echt meer mee kan draaien op top niveau? Ben namelijk aan het denken over welke volgende tier X ik heen wil grinden. Ik zat bij E100 al bijna aan de E75 (is ook blijkbaar meh geworden??).
Is deze het nog waard?
Zo ongeveer alles in de russische tak kan je kiezen en goed meedraaien :X 8)7

• Kepro
belBOSS schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:30:

Is deze het nog waard?
E-75 is nog altijd goed. Laatst nog gebuffed en de E100 vind ik altijd nog een leuke tank ivm zijn alpha.

• TukkerT
Kepro schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:21:
[...]

E-75 is nog altijd goed. Laatst nog gebuffed en de E100 vind ik altijd nog een leuke tank ivm zijn alpha.
De E100 is echter wel een gigantische weakspot. Ik heb zelf geen russische T10 heavy, maar de super conqueror (britse t10) vind ik op dit moment het leukste spelen.

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

TukkerT schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:56:
[...]

De E100 is echter wel een gigantische weakspot. Ik heb zelf geen russische T10 heavy, maar de super conqueror (britse t10) vind ik op dit moment het leukste spelen.
Kepro schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:21:
[...]

Ja lijkt me ook wel als ik mag afgaan op laatste filmpjes en info v anderen. Aan de andere kant zit ik al aan tier 8 en wil wel 1 Duitse X heavy hebben. 🤔
patrickos85 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:03:
[...]

Zo ongeveer alles in de russische tak kan je kiezen en goed meedraaien :X 8)7
IS7 staat al in mijn garage dus daar zit m wel goed :p

• Kepro
TukkerT schreef op zondag 25 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Heat laden en je E100 is 10x beter.

• TukkerT
Kepro schreef op zondag 25 maart 2018 @ 20:27:
[...]

Heat laden en je E100 is 10x beter.
heat verandert niets aan het feit dat elke tier 10 td en de meeste andere tanks met gewone ammo vol door de front van je turret knallen als je aan het mikken bent

• Kepro
TukkerT schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:06:
[...]

heat verandert niets aan het feit dat elke tier 10 td en de meeste andere tanks met gewone ammo vol door de front van je turret knallen als je aan het mikken bent
Met 268 pen kom ik frontaal niet door de koepel heen hoor of bedoel je de minimale weakspot bar? Je moet een tank wel naar zijn krachten spelen dus speel jij wel juist? :9

• TukkerT
Kepro schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:13:
[...]

Met 268 pen kom ik frontaal niet door de koepel heen hoor of bedoel je de minimale weakspot bar? Je moet een tank wel naar zijn krachten spelen dus speel jij wel juist? :9
dan heb jij wellicht geluk en ik pech, want een obj 268, t110e4, etc knallen er bij mij gewoon vol doorheen

• Kepro
TukkerT schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:20:
[...]

dan heb jij wellicht geluk en ik pech, want een obj 268, t110e4, etc knallen er bij mij gewoon vol doorheen
Jij noemt de meeste tanks, welke zijn dat dan? Van TD’s is het vanaf dag 1 al bekend dat die door de koepel heen kunnen schieten maar hetzelfde geldt voor de Maus of overmatchen (is4). Angle jij je koepel dan niet?

• TukkerT
Kepro schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:22:
[...]

Jij noemt de meeste tanks, welke zijn dat dan? Van TD’s is het vanaf dag 1 al bekend dat die door de koepel heen kunnen schieten maar hetzelfde geldt voor de Maus of overmatchen (is4). Angle jij je koepel dan niet?
als ik niet aan het mikken ben wel...maar ik zei toch dat het ding 1 grote weakspot is als je aan het mikken bent?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kepro
TukkerT schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:26:
[...]

als ik niet aan het mikken ben wel...maar ik zei toch dat het ding 1 grote weakspot is als je aan het mikken bent?
Ik heb een vermoeden dat ik de E100 echt heel anders dan jou speel. De E100 is tevens de beste trader in de hele game.

• Russica

Russica

HEAT is all you need.

TukkerT schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:06:
[...]

Dit dus. Meest waardeloze tank ooit waar ik 6M credits aan heb besteed. Top tier gaat ie nog wel een keer maar in een full tier 10 game is het een zwaar ondermaatse heavy. Een heat-shield (a la wz132-1, super conq) op de turret front zou een welkome buff zijn. Dan nog heb je met die range finder en lower glacis enorme weakspots.

• jantje 2
belBOSS schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:01:
[...]

Maw: het is inderdaad geen "historische simulator". Maar naar mijn mening mag er toch een klein beetje historische correctie in zitten.
Maar zover ik weet schoot artillerie over het algemeen niet op rijdend tanks maar meer op posities. Historisch gezien is een SU 152 ook een SPG. Historisch gezien zouden we ook in een rechte lijn op elkaar af moeten rijden. Het enige historische correct in deze game zijn de tanks ( tot op zekere hoogte ) en iets van de armor profiles. Meer historie zit er helaas niet in en dat moeten we ook niet verwachten.

Maps zijn gewoon in praktisch oogpunt niet goed speelbaar. Ik snap niet dat ze dat zelf gewoon niet door hebben. Als ik 1x over zon map rijd dan is het mij al redelijk snel duidelijk dat een open vlakte 0 biedt op een gameplay perspective. Een paar open vlaktes prima, maar dit is gewoon niets anders als 1 open vlakte met vaak 1 grote dikke rij bossen erachter met TDs die je nergens kan spotten. Dus kan je niets.

• belBOSS

belBOSS

Alea iacta est.

jantje 2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:40:
[...]

Maar zover ik weet schoot artillerie over het algemeen niet op rijdend tanks maar meer op posities. Historisch gezien is een SU 152 ook een SPG. Historisch gezien zouden we ook in een rechte lijn op elkaar af moeten rijden. Het enige historische correct in deze game zijn de tanks ( tot op zekere hoogte ) en iets van de armor profiles. Meer historie zit er helaas niet in en dat moeten we ook niet verwachten.

Maps zijn gewoon in praktisch oogpunt niet goed speelbaar. Ik snap niet dat ze dat zelf gewoon niet door hebben. Als ik 1x over zon map rijd dan is het mij al redelijk snel duidelijk dat een open vlakte 0 biedt op een gameplay perspective. Een paar open vlaktes prima, maar dit is gewoon niets anders als 1 open vlakte met vaak 1 grote dikke rij bossen erachter met TDs die je nergens kan spotten. Dus kan je niets.
Inderdaad. Een combinatie van toen en nu qua landschap had misschien optimaal geweest

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nvidia666
Kepro schreef op zondag 25 maart 2018 @ 21:29:
[...]

Ik heb een vermoeden dat ik de E100 echt heel anders dan jou speel. De E100 is tevens de beste trader in de hele game.
Een Type 5 zullen we maar buiten beschouwing laten zeker O-) O-) O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:01

Geronimous

Moderator Spielerij

99942

Modbreak:Topic weer open...

Laten we voorkomen dat het weer mis gaat met deze simpele regels die op GoT gelden:
- niet op de man reageren of trollen
- niet reageren op deze reacties maar gewoon netjes negeren en een TR aanmaken.

[Voor 66% gewijzigd door Geronimous op 26-03-2018 00:12]

(1-2-2022) in memoriam: Mike aka poor Leno

• nvidia666
Jeroenimoes schreef op zondag 25 maart 2018 @ 23:42:
[modbreak] Topic weer open...

Laten we voorkomen dat het weer mis gaat met deze simpele regels die op GoT gelden:
- niet op de man reageren of trollen
- niet reageren op deze reacties maar gewoon netjes negeren en een TR aanmaken.
[/modbreak]
Het is grappig hoeveel keer er een modbreak moest gebeuren waar arty in bemoeid was _O- _O- _O-

Acties:
  • +4Henk 'm!

• GJP80
nvidia666 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 01:21:
[...]

Het is grappig hoeveel keer er een modbreak moest gebeuren waar arty in bemoeid was _O- _O- _O-
Modbreaks zijn net als arty, het ene moment ben je lekker bezig en ineens *BOEM* en het is klaar! :+

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Over arty gesproken, het zou misschien nuttig zijn om de matchmaker te voorzien van enige logica om arty types met elkaar te matchen. Gisteren in een grand battle (dat voor de patch uitstond...) had de tegenpartij maar liefst 5 autoloaders en wij 1.
In mijn positie (heuvel noord) konden ze me niet direct raken, maar er is weinig lol aan als 4 arties vrijwel continue op je vuren en er iedere paar seconden een shell land voor ~100dmg en je dus continue gestund bent. Uiteindelijk slechts 1 hit van een tank gepakt en verder dood gesplashed. Het enige pluspunt was dat ik er maar vanuit ging dat de rest van mijn team misschien kon winnen nu ik arty magneet was... ijdele hoop natuurlijk :+

In ander nieuws, de 100 stamps zijn binnen. Luchs ftw ;)

• nYzEkE
Bij mijn weten kunnen er wel maar maximum 3 arty's per team zijn dus 4 of 5 artys lijken me vreemd.
SPGs. The number of arty is limited to a maximum of three per side.
Source

Dat terzijde is het inderdaad niet slecht om niet teveel autoloaders in het algemeen in de game te hebben, of toch zeker niet met een onbalans in de teams

[Voor 22% gewijzigd door nYzEkE op 26-03-2018 11:22]

• ElPaco
Bij grand battles gelden andere regels omdat je 30v30 speelt.

WoT stats

• Dweebus
nYzEkE schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:21:
Bij mijn weten kunnen er wel maar maximum 3 arty's per team zijn dus 4 of 5 artys lijken me vreemd.

[...]

Source

Dat terzijde is het inderdaad niet slecht om niet teveel autoloaders in het algemeen in de game te hebben, of toch zeker niet met een onbalans in de teams
3 is de max en ben het al vaak genoeg tegengekomen. Tot vervelens toe.
Bijv: er staan 3 friendly heavies bij elkaar in een open veld en ik zigzag in mijn light over en achter heuveltjes langs.
Rara wie de volle laag krijgt van de arties... :(

Maar ja, dan speel ik ook 1 of 2 potjes arty en de frustratie is weer weg :D

• crusader1983
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-03 19:00
Arty :) fijn...

Zijn net vrouwen, can't live with them, can't live without them :) (althans volgens serb: anti campers).

ach de nerf heeft wel geholpen, maar ondanks dat heeft bijvoorbeeld mijn duitse SPG's nog steeds een behoorlijke Alpha. Helemaal op 'zwakke' TD's zoals mr size verwoorde. Scorpion G en RHM borsig zijn mooie targets O-) .

Disclaimer: arty is voor mij on-the-side TD's en mediums meer mijn ding.

• Okars
  • Niet online
Ach, het is een nuisance en verder goed mee te leven. Speel zelf geen arty maar ruim graag clickers op. :)

Wat een lol in de MTLS trouwens :D Mobiliteit van een M2 en een automatische dubbelloops 37mm. Nice. :)

• gotfurrr
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-03 20:51
wat is tegenwoordig de staat van de tier viii premiums? na mijn account ooit verkocht te hebben, wil ik weer een nieuw account aanmaken met 1 of 2 premiums.

Zit zelf te denken aan:
-t54prot, matig in IX games, irrelevant in tier X games, OPOP in tier VIII games, maar de enige crew trainer voor de objects (wordt ook de eerste lijn die ik ga researchen)
-superpershing, is special MM nog steeds ok? deze gewoon vanwege het feit dat ik na de objects de m48 wil spelen ooit.

of heeft er nog iemand een accountje te koop? :P
Pagina: 1 2 3 ... 76 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee