[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste
Acties:

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:40
Moechy schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:52:
Ik ben zelden of nooit toptier. Ik heb echt een hele rare matchmaking vaak.
Vandaag ook heel veel +2 terug etc.
Ik zie vooral veel battles met de Maus, +2 is dan lastig ;) Je post een screenshot van een game met dik 4k damage maar gemiddeld haal je 1k damage. Tegenover dat potje heb je dus bijvoorbeeld ~6 potjes met 1 shot damage.
Ik snap dat zulke potjes niet leuk zijn maar het helpt dan om tanks / lagere tiers te spelen waar je wel comfortabel in bent.

Uit nieuwsgierigheid nog even verder gekeken op tomato.gg, daar zie je nu ook losse battle results. Maar je zit dus met 2 anderen in een platoon met 350 en 550 WN8 :X Dan haal je als platoon je winrate wel naar beneden ja.

[ Voor 16% gewijzigd door Cheezus op 09-10-2025 08:16 ]

• Moechy
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14:06
Cheezus schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:06:
[...]

Ik zie vooral veel battles met de Maus, +2 is dan lastig ;) Je post een screenshot van een game met dik 4k damage maar gemiddeld haal je 1k damage. Tegenover dat potje heb je dus bijvoorbeeld ~6 potjes met 1 shot damage.
Ik snap dat zulke potjes niet leuk zijn maar het helpt dan om tanks / lagere tiers te spelen waar je wel comfortabel in bent.

Uit nieuwsgierigheid nog even verder gekeken op tomato.gg, daar zie je nu ook losse battle results. Maar je zit dus met 2 anderen in een platoon met 350 en 550 WN8 :X Dan haal je als platoon je winrate wel naar beneden ja.
Ja de Maus is mijn enige tier 10 dus daar ben ik niet zo comfortabel mee klopt.
Op zich vind ik hem wel leuk maar ik kom er vaak niet door.
Ik heb enorm veel ricochets op een vol groen vlakje ook.

Maar zal wss wel skill issue zijn dus 🤷‍♂️ maakt het niet minder frustrerend want op den duur speel je nog slechter en zit je in een negatieve spiraal.

Psn : Svenz0r_93, WoT : Moechy

• Cheezus
Om het weer leuker te maken zou ik dus wegblijven van tier 8 en hoger en gewoon een lagere tier spelen waar je nog wel bijdraagt aan het spel.
Als je het erg leuk vind om met die clangenoten in een platoon te spelen zou ik de verliezen maar voor lief nemen, in je eentje gaat het waarschijnlijk beter. Nog beter zoek je wat platoon mensen die beter zijn die je naar een overwinning helpen en waar je wat van kan leren :)
Uiteindelijk maakt het niet uit wat je doet, als je er maar lol in hebt toch?
Maar je hoeft je dus niet af te vragen wat er aan de hand is met het spel en daarover te gaan klagen bij een losing streak - in dit geval kun je dat inderdaad wel samenvatten tot (platoon) skill issue :+

• Moechy
Allright, duidelijk weer.
Enige pluspuntje, ik ben wel tot Vanguard 11 geraakt gisteren 😅

[ Voor 57% gewijzigd door Moechy op 09-10-2025 08:39 ]

• Cheezus
Ik probeer een serieus advies te geven om te voorkomen dat je gefrustreerd raakt van het spel.
Je kan ook het advies van de gemiddelde Reddit tendens volgen: "koop meer lootboxes, premium, WoT+ etc, dan krijg je altijd beter teams!". Maar eerlijk: daar gaat het echt niet beter van worden.

• Moechy
Cheezus schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:45:
Ik probeer een serieus advies te geven om te voorkomen dat je gefrustreerd raakt van het spel.
Je kan ook het advies van de gemiddelde Reddit tendens volgen: "koop meer lootboxes, premium, WoT+ etc, dan krijg je altijd beter teams!". Maar eerlijk: daar gaat het echt niet beter van worden.
Ooh het was niet sarcastisch mijn opmerking hoor. Ik neem je advies ter harte.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:21

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben weer even gestopt met de grind voor de Leo 120. Na het zien van de video van QB wacht ik wel op buffs voordat ik daarmee verder ga.

Ben nu geswitched naar de KR-1 (was even kwijt dat het na de IS-7 was, en die heb ik al. Ook begonnen met de Franse heavies, moet zeggen dat ik die toch was lastig vindt.. Lijken meer mediums qua armor, en de gun handling is ook niet echt top. Ff wennen vooral.

Met de missies gaat het best hard qua XP ook, dus die KR-1 is zo wel in de pocket. Heb ook 300K free XP maar vind het wat zonde om dat in te zetten als je met gemak 30k XP per dag kunt farmen in een paar battles.

Back to back
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ye8o1KRDGe0ernYFom-h3BfZ0kw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XZi7Oqaw4kqsBDDYJ109KrEG.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5JlaLt9Cs73IcyyjX2RQZYmleA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sK6abaT1Y6fZYNEsQfNL84vn.png?f=fotoalbum_large

Dan is die 325K zo gedaan :Y)

[ Voor 36% gewijzigd door Angeloonie op 13-10-2025 20:40 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Cheezus
Maarja, dan moet je ook nog genoeg credits hebben :+
Na de hacker leek mij de börkenkafer wel leuk, de Rhm pzw blijkt ook een geniale tank te zijn (geworden) dus geen straf om te grinden :) Daarnaast nog af en toe een potje IS7, Maus en T110E5 omdat ik nog niet weet welke heavy me nou het tofst lijkt.. Dan worden je credits niet echt meer. Eigenlijk trekt de BZ-79 me van de heavies het meest maar daarvoor moet ik dan eerst nog 6 miljoen voor de BZ-75 aftikken, die had ik nog niet :+

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Cheezus schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:02:
Maarja, dan moet je ook nog genoeg credits hebben :+
Na de hacker leek mij de börkenkafer wel leuk, de Rhm pzw blijkt ook een geniale tank te zijn (geworden) dus geen straf om te grinden :) Daarnaast nog af en toe een potje IS7, Maus en T110E5 omdat ik nog niet weet welke heavy me nou het tofst lijkt.. Dan worden je credits niet echt meer. Eigenlijk trekt de BZ-79 me van de heavies het meest maar daarvoor moet ik dan eerst nog 6 miljoen voor de BZ-75 aftikken, die had ik nog niet :+
33 mil credits gelukkig :P

Mijn tip: Ga voor de T803. Sowieso is de T110E5 echt een fijne tank, maar de T803 is insane. Mijn hoogste rating tot nu toe:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SubQcxgv-9pH8fjkAy5-EoZTrTw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/CNUH7jAIA3Qsf72jhUfWPpHs.png?f=user_large

Hij heeft echt alles wat ik zoek in een tank:
- Niet te traag voor een heavy
- Voldoende armor om mee te kunnen (je kunt best sidescrapen, en hulldown is helemaal ziek goed.)
- Hele fijne gun die nauwkeurig is (0,33)
- Pen is nice
- Dmg is nice
Maar vooral die unique ability is insane. Als je die vol hebt en je hebt gun rammer, BiA dan zit je reload op 6,29 seconden. Gebruik je Cola en Directive zit je op 5,86.
Dat is 4300 DPM 8)7 Ook zonder alle upgrades en enkel een rammer en BiA zit je al op 7,40 seconden.
Je kunt daarmee zowat iedere heavy 1:1 outgunnen. En het beste is dat je hem al oplaadt met een non-penetrating hit. Dus je hoeft niet eens heel erg je best te doen :)

Die Borkbork ga ik ook wel eens farmen, maar op de een of andere manier klopt de combinatie Duitsland + Light Tanks niet in mijn hoofd :P

• Cheezus
T803 leek mij inderdaad ook het beste.. maar ook weer saai/hard werken. En je 'moet' full gold schieten om een beetje effectief te zijn, dat is ook niet goed voor je credits :P

De Rhm Pzw daarentegen heb ik nu de leukste potjes mee, met als voorlopig hoogtepunt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9CgfAkVYgjtXRQSdMGLZecqG36U=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/wNhmpo23uetGISQZoFaTrQyW.jpg?f=user_large

En daar heb ik niet eens gold ammo in m'n loadout zitten.. alleen HE en standaard rounds werkt prima als je zelf kan bepalen op wie en wanneer je schiet (op een afstandje waar je zelf kunt spotten maar nog niet gespot wordt).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrA_Ww4L3246Xe3uA1m9MRv09Ok=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/88XsX8oGc3JD1xVPqIQTttsO.png?f=user_large

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-12 15:44
Hier teruggekomen voor de 2.0 update en pas de tier 11 Taschenratte unlocked en veel plezier ermee, gaat ook beter dan de Maus, waarschijnlijk omdat ik te slecht ben om die perfect te angelen (schijnbaar is de armor dan betrouwbaarder dan de Ratte? ).

Ik was vroegah, voor ik mn main account verkocht, een amper 52% WR 1200? WN8 scrub, dus het aantal high tier tanks dat ik goed kan spelen is beperkt :)

Een ander juweeltje wat ik heb opgegraven is die Duitse tier 6 light met 105mm derp? Wat een leuk ding! Is nu wel een collectors tank geloof ik?

En als laatste gaat het super lekker met de tier 7 Tiger H, heb er eentje weer geconfigureerd met een stage 3 experimental turbo, dikke pret. Soort medium met belachelijk veel HP en lasergun :)

*vraag* Hoe kom ik aan meer components/parts voor die experimentele gear? Had van alles rondslingeren maar ze zitten nu allemaal op tanks.

Als laatste heb ik van mn WoT 2.0 bonds (naast die Chinese tier 8 med met de hoge alpha, TM122?) de Tog 2 gekocht, maar die heeft niet meer de allure die hij in 2014 op mn main account had. Toen vaarde ik in vloot formatie met 2 clangenoten en met focus fire (op al die aasgieren die dachten even wat hp te farmen) was dat echt dikke pret :P

*mijn WoT naam is Bushkemper555* (ken je oude memes)

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

De TOG II is nu echt niks meer waard in een spel. Heel af en toe zie je hem nog rijden, maar waar het inderdaad eerst leuk farmen was, farmt nu iedereen jou weg. De TOG's zijn vaak direct weg als ze eenmaal gespot zijn.
Verder weet ik niet zo goed wanneer je nu wat krijgt. Ik speel daar ook niet naar. Doe ook niet mee aan die challenges of wat dan ook. Als ik ergens iets krijg is dat puur toeval en handig. Ik vergeet ook altijd die boosters aan te zetten tijdens het spelen. :+

Signature van nature

• Cheezus
_Anvil_ schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 14:21:

Een ander juweeltje wat ik heb opgegraven is die Duitse tier 6 light met 105mm derp? Wat een leuk ding! Is nu wel een collectors tank geloof ik?
Die is beschikbaar als reward voor spelers die x jaar een account hebben (eindejaarsbonus :+).
*vraag* Hoe kom ik aan meer components/parts voor die experimentele gear? Had van alles rondslingeren maar ze zitten nu allemaal op tanks.
Battlepass, speciale events (missies) voor de components en tegenwoordig zijn parts (om te upgraden) ook een optie bij daily/weekly missions.

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:23
Ik heb helaas de WoT 2.0 gifts gemist. Wilde het graag weer spelen, maar ik kom niet door de grind heen. Wil graag met hogere tier spelen, zoals een Leopard tank. Maar ik heb echt geen zin om door die hele grind heen te gaan. Waarom uren en uren spelen, voor iets dat ik niet wil. Toen ik hoorde dat je gratis een tier 10 tank kreeg, heb ik het meteen geïnstalleerd. Maar uiteindelijk kwam ik er achter dat ik al 5 dagen te laat was.

• Cheezus
Ja, dat is zonde :)
Één troost: ook met die leopard tank had je waarschijnlijk geen leuke tijd gehad. Die uren die je moet spelen om een line te grinden vallen in het niet bij het aantal uren die je moet spelen om te weten hoe het spel werkt.

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:29

Roozzz

Plus ultra

Toonen1988 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:57:
Ik heb helaas de WoT 2.0 gifts gemist. Wilde het graag weer spelen, maar ik kom niet door de grind heen. Wil graag met hogere tier spelen, zoals een Leopard tank. Maar ik heb echt geen zin om door die hele grind heen te gaan. Waarom uren en uren spelen, voor iets dat ik niet wil. Toen ik hoorde dat je gratis een tier 10 tank kreeg, heb ik het meteen geïnstalleerd. Maar uiteindelijk kwam ik er achter dat ik al 5 dagen te laat was.
Ik zou niet te rouwig zijn om het missen van de ervaring van het spelen van een top tier glass canon zonder kennis van maps, game mechanics of meta.
Dat is een uitstekende manier om te ervaren hoe snel je potje na potje dood kan gaan, hoe frustrerend dat kan zijn en hoe weinig je op deze manier leert :+

Bloedserieus, tier 10 zonder game kennis is geen hol aan. Het merendeel van de spelers beleeft zelfs met tig uur ervaring meer lol in lagere tiers. Er is niets écht anders in tier 10 dan in de lagere tiers, buiten dat ieder foutje sneller afgestraft wordt.

If you can see, look. If you can look, observe

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-12 15:44
Toonen1988 schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 18:57:
Klote dat je te laat was, maar ik zou je account behouden, ze geven namelijk zo vaak free goodies weg! Mijn free account (main heb ik verkocht jaren terug) is echt serieus uitgebreid inmiddels, simpelweg door in te loggen met de feestdagen, anniversary events etc.

Wat de grind betreft: die is door alle gratis premium dagen, welcome back x5 missies, reserves etc. korter en makkelijker dan ooit! En daarnaast: een grind is toch ook leuk? Tenzij je een tree kiest die totaal niet bij je past? en het voordeel van een grind is ook dat je langzaam naar die hoge tiers toegroeit qua spelniveau.

Stock tanks hoef je niet meer te spelen, daar is die free xp voor (laat je niet verleiden het voor andere dingen te gebruiken)

• Cheezus
Angeloonie schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 21:54:
Die Borkbork ga ik ook wel eens farmen, maar op de een of andere manier klopt de combinatie Duitsland + Light Tanks niet in mijn hoofd :P
Na de Hacker ben ik toch maar voor de Bork gegaan.. Die stelt niet teleur!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcVMFERRdjmuAqCAaYs8Ailpjr4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/LYpo6vqCCuEMTn7SLyvH3VEY.jpg?f=user_large

Eigenlijk in alles gewoon net een stapje beter dan de Pzw., een echte tier XI dus. En dan wordt ie alleen nog maar beter met alle upgrades :9

Ondertussen rustig verder grinden voor een tier XI heavy.. die T803 komt ook ooit wel :+

[ Voor 6% gewijzigd door Cheezus op 01-11-2025 21:07 ]

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:10
Ik moet zeggen, voor alles wat WG niet goed doet, hebben ze de tier 11 launch echt wel goed gedaan. De tanks zijn (over de linie, looking at you Leo) beter dan tier 10, maar niet enorm. De balans is best goed, zeker voor een 1e poging en met zoveel tanks.

WoT stats

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik heb de KR-1 nu ook, maar ik vind die toch wel tegenvallen. Ik vind de IS-7 veel fijner spelen.
Weet niet wat het is, maar hij past gewoon niet bij mij.

Het rammen is leuk, maar is een gimmick die je vaker niet dan wel kunt gebruiken, dus je hebt in feite een tank zonder superpower 90% van de tijd.
Stats liegen er ook niet om:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vnO9x_iu0ZvckzZDu-qAankQZUo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3iCr0ougSJHR9p1w6l0w3ns3.png?f=fotoalbum_large

Meest aparte vind ik dat ik vijandige KR-1's nooit gepenned krijg in de turret, en dat ze mij echt áltijd pennen. Vind de penetration ook vrij matig. Ben er dus wel een beetje klaar me alweer.

Ga denk ik maar naar de Bork farmen @Cheezus :P
Ben ook met de Imbattable bezig maar zit nog maar bij de AMX 50 100.

Daarnaast nog een side-project met de Tesak lijn, nu bij de Blesk (bijna Selma). Best leuke tanks, al zijn het zeker niet de beste lights. Maar de speelstijl is wel geinig en totaal anders dan andere tanks.

[ Voor 13% gewijzigd door Angeloonie op 02-11-2025 20:16 ]

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:39
De Bork en Hacker vind ik erg leuk. Ik heb bijna de Tassenratte en T803. Moet nog 5500 punten tot de black rock.

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

• Moechy
Ik ben weer eens een nieuwe lijn opgestart 🙈
Deze keer de medium lijn van de soviets.
Zit nu aan die Tier 6 T34-85 als ik me niet vergis?
Leuk tankje, merk ook dat mijn winratio en stats wel een boost krijgen door dat ding 😅

[ Voor 20% gewijzigd door Moechy op 04-11-2025 14:53 ]

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ben met de German lights bezig, nu bij de Ru 251.

Wat een prutding, vooral die gun.. Als ik dat vergelijk met de HWK12.. Die speelde zó fijn, en dan dit gedrocht. Op papier dezelfde aimtime en accuracy, maar in de praktijk voelt dit anders, zo vaak gemist met dat ding.. Ook geen dmg verhoging tov de HWK12...
Gaat nog redelijk, HWK12 was 2174 WN8/43 battles, Ru251 1833 WN8/25 battles.

Mijn sideprojects zijn ook goed onderweg, Op weg naar de Tesak met mijn Selma, nu 160k XP. Vind dit echt leuke lights, speelstijl is heel anders dan andere tanks. Nu 2132 WN8/50 battles.
De Blesk was ook echt een leuk tankje, super klein formaat en toch best krachtig. Gun goes BRRRRRRTT

Daarnaast met de Franse lights bezig, nu net de B-C 12t. Weet het nog niet echt, spelen wel grappig maar mijn games zijn echt mega slecht vergelijken met de German/Czech tanks. Maar we ploeteren door.

Speel nu echt enkel nog maar lights eigenlijk. Veel wennen aan de speelstijl, en vooral camo, maar gaat nu dus best ok. :)

Oh, en "nog één potje dan ga ik slapen":
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMHuKajL4EoysWFE18ji6PHDgms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tkEAtWWeUkU9VIe4uLBlzHAI.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLzgMlvq-KsJMypYiO31YIbKpEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/edi2i9JIjptinC1leR6Ppu2I.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zzTNMFOAUlgxxgZeUuLt0jo8bBo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kDIUSrs7RuzAN2ZlZCPBiYsd.png?f=fotoalbum_large

Oh en dat haalde de Tesak binnen *O*
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KL0hhf6rLV1WYqfqvvJmGOO7HiQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RaEGB4KCxLjTSYlOzXXw7Yrg.png?f=fotoalbum_large

Lekker avondje zo!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9goTgGIVGEPsNLGPP8NpZfJ9IC8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mm6qurbANaKMyfIG8qG3TkdE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 49% gewijzigd door Angeloonie op 15-11-2025 01:18 ]

• Cheezus
Ik was bij de ru 251 begonnen in de duitse light lijn (rest met blueprints geskipped) en vond het ook maar een matig ding.. Pas met de tier XI introductie de Rhm. Pzw. gekocht en die is echt veel beter/leuker. Echt een leopard light. En met de bork wordt het alleen maar beter :)

De brrrrt tanks kunnen ook leuk zijn maar je bent wel in het nadeel als het echt op spotten aan komt, erg consequent zijn ze dus niet :P

Franse lights zijn m'n all-time favorite, goede scouts en late-game assassins, AMX 13 90 één van m'n meest gespeelde tanks :)

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-12 09:07
Ook maar even iets positiefs over de Szakal. Die is echt leuk te spelen. Vanaf de tier 8 is die hele lijn ook wel de moeite waard.

De Breaker daar en tegen lijk ik echt niet te snappen. De Badger is goed te doen maar met de Breaker mag ik echt niets.. het hok is echt enorm traag en ik wordt zo makkelijk gepenned. Misschien wordt die beter met de upgrades maar doordat ik er niet veel mee voor elkaar krijg, heb ik die upgrades er voorlopig vast niet op zitten.

• Moechy
Is de Ji-ro gebuffed?
Ik doe echt goeie dmg met dat ding en die reed gelijk 30km/h? Terwijl die vroeger soms tegen 18 of dergelijke vooruit strompelde. Hierdoor kan ik nu betere posities benutten ipv te redline campen met dat ding. En goeie pen en dmg met die topgun.

Eerste potje dat ik er mee speelde, hierna ging het alleen maar beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AH7Wts9W414mBQwJ1Q-DRVooYq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWuKLvxQW0Dq51hpiaWjuHe2.jpg?f=fotoalbum_large

Stats hebben ook ff een boost gekregen gisteren 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z4IKcNQP--giHGe9by7ZMGwVI1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pj3JrsDlVDxSoUV9Uu1DNWK6.jpg?f=fotoalbum_large

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Moechy schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 08:56:
Is de Ji-ro gebuffed?
Ik doe echt goeie dmg met dat ding en die reed gelijk 30km/h? Terwijl die vroeger soms tegen 18 of dergelijke vooruit strompelde. Hierdoor kan ik nu betere posities benutten ipv te redline campen met dat ding. En goeie pen en dmg met die topgun.

Eerste potje dat ik er mee speelde, hierna ging het alleen maar beter.
[Afbeelding]

Stats hebben ook ff een boost gekregen gisteren 😅
[Afbeelding]
In april gebuffed (maar geen snelheid):
April 16, 2025

[Not in patchnotes]
Type 96 Mk. 4 Bo radio has been removed
Type 3 Otsu radio is now stock
Type 95 Ji-Ro 2 suspension change to Type 95 Ji-Ro Kai
7.5 cm Type 5 Gun Ro:
- Reduction of all shells type cost
- Average Damage from from 135 HP to 150 HP
- Rate of Fire from 13.33 rounds/min to 14.63 rounds/min
- Average Damage per Minute from 1800 HP/min to 2195 HP/min
- Gun Loading from 4.50 s to 4.10 s
- Gun Dispersions After Firing from ×4.00 to ×3.00
Engine BMW IV Kai Ni Ro:
- Engine HP / Repaired from 100 / 49 HP to 170 / 85 HP
- Engine Power from 270 h.p. to 400 h.p.
- Specific Power from 8.75 h.p./t to 12.96 h.p./t
Engine BMW IV Kai San Ro:
- Engine HP / Repaired from 145 / 72 HP to 205 / 103 HP
- Engine Power from 290 h.p. to 450 h.p.
- Specific Power from 8.92 h.p./t to 13.84 h.p./t
Suspension Type 95 Ji-Ro:
- Track HP / Repaired from 110 / 85 HP to 115 / 86 HP
- Suspension Repair Time from 12.03 s to 11.80 s
Suspension Type 95 Ji-Ro Kai:
- Track HP / Repaired from 120 / 90 HP to 145 / 109 HP
- Suspension Repair Time from 12.03 s to 11.62 s
[From Patchnotes 1.28.1]
Repair speed of the Type 95 Ji-Ro suspension has been decreased by 1%
Repair speed of the Type 95 Ji-Ro Kai suspension has been increased by 24%
(Click for details)

• Moechy
Aha, daarom dat die eindelijk leuk en speelbaar geworden is. Ik keek echt op tegen de grind maar nu vind ik hem wel leuk 😁

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Zo blij dat ik van de Ru251 af ben zeg! Rhm Pzw speelt echt heel fijn.

Eerste game van de avond, en dat had nog veel beter kunnen zijn als ik niet te greedy was en ging peeken terwijl ik nog spotted was :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtBTZVqSH6k1SGTkNxVTnC_g9ik=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B2mH8B0yefsXyW2Ny9GCyJj6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zXvb58KC4VKhmlXgeoSN5RMtfMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AUhvkty0HwYtCYyPFW09CXpa.png?f=fotoalbum_large

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Kan iemand mij deze uitleggen?
- Ik heb geen highest damage blocked, maar 32 dmg, any random heavy heeft al meer dan 500 oid.
- 14 hits received, 12 penetrations, 0 non-penetrations
- Zeker geen 1000 dmg blocked, was maar 32 (Tesak schoten).
Hoe krijg ik dan een Steel Wall?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DQtTVBhppyLudEMcjCFzxEj1JVo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E3IFRW2B9hoHcXEnChQW266N.png?f=fotoalbum_large

Nvm moest gewoon >1000 dmg incasseren en de meeste hits

[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 23-11-2025 20:40 ]

• Cheezus
Precies.. sinds de introductie van de brrrrt tanks krijgt iedereen en z'n moeder die medals. Heeft weinig meer met een muur van staal te maken :P
Voor de brrrt tanks kon je die medal ook wel halen met een paper tank maar had je een stuk meer geluk nodig :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De nieuwe USA mediums lijken mij wel erg interessant, autocannons, dus vergelijkbaar met de Czech lights. Interesting! Snel maar de T20 volfarmen voor januari :+

Blij met buffs voor de Leo 120, ook al is nog niet bekend wat, toch reden om door te farmen naar die 325k.

Nieuwe STK-2 komt na de Type 71, die heb ik al staan dus komt mooi uit, vraag mij wel af hoe deze echt beter is dan de Type 71.

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Is die Leo 120 nou echt de moeite waard? ik heb de Leo 1 en dat vind ik een fantastische tank (wissel ik af met de Vickers, speelt zo'n beetje hetzelfde).
Ik kom veel Tier 11 spelers tegen en moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben. Ja, die heavies moet je iets beter mikken om de softspots te raken en ook de Leo 120 als ik die tegenkom. Die zijn toch vaak zo weggeschoten. Enige die het langer lijken te overleven in een batterl zijn de Hacker en Skalav of hoe dat ding ook heet (die andere mediums).
Ik weet dus niet of het heel erg zonde is om 325K aan XP uit te geven aan de Leo 120.

Signature van nature

• SurfBoy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:34
Sircuri schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:15:
Is die Leo 120 nou echt de moeite waard? ik heb de Leo 1 en dat vind ik een fantastische tank (wissel ik af met de Vickers, speelt zo'n beetje hetzelfde).
Ik kom veel Tier 11 spelers tegen en moet zeggen dat ik niet echt onder de indruk ben. Ja, die heavies moet je iets beter mikken om de softspots te raken en ook de Leo 120 als ik die tegenkom. Die zijn toch vaak zo weggeschoten. Enige die het langer lijken te overleven in een batterl zijn de Hacker en Skalav of hoe dat ding ook heet (die andere mediums).
Ik weet dus niet of het heel erg zonde is om 325K aan XP uit te geven aan de Leo 120.
Momenteel zeker niet de moeite waard, maar met de nieuwe release krijgt de Leo 120 samen met een aantal andere tier 11's een buff. Die hebben ze hard nodig: https://worldoftanks.eu/e...ate-2-1-1-tanks-overview/

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heeft iemand de Borkenborker? Hoe vergelijkt deze zich met de Rhm. Panzerwaffle?

Ik vind die tank echt fan-tas-tisch, mijn hoogste rating na de T803 in die tank! Spijt dat ik hem niet eerder gespeeld heb. Goede gun en dmg, mobiel, ietwat groot maar klein genoeg om te kunnen verstoppen.. Echt een ideaal ding. Mijn avg WN8 rating is momenteel 1600, maar met deze tank gaat het zo veel beter:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgnkAslV93hoM4vSoGv-hHhSU_Q=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pKAgrsFLzhuore0NLzu8KAQD.png?f=user_large
Ik hoop dat de Bork soortgelijk speelt en niet zoals de Ru251, die vond ik echt niet fijn.

Merk wel dat ik blijkbaar toch wél lights kan spelen. Na jaren ze als de dood te vermijden, toch maar serieus begonnen en het is wel duidelijk dat het mij toch wel ligt. Had ik echt niet verwacht. 95% van de laatste 30 dagen is met lights gespeeld!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vls2FbztX5wIllpOo2r9qoy12CA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NF2X2Q39Dt7hh33Fdv2SkL9x.png?f=fotoalbum_large

Één grote verandering in mijn spel de laatste tijd is vooral dat ik niet meer yolo ga als ik nog maar 25% HP oid heb. In het verleden had ik dan nog wel eens een "fuck it all"-modus die dan aan ging en was ik binnen een minuut dood, nu doe ik gewoon extra voorzichtig om toch nog ergens het verschil te kunnen maken met damage of spotting, en dat werkt. AVG winrate is gewoon prima in orde nu. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Angeloonie op 28-11-2025 20:51 ]

• Cheezus
Sircuri schreef op donderdag 27 november 2025 @ 10:15:
Afwachten wat de buff gaat doen. Hacker en Szakal zijn de beste meds nu (en Szakal krijgt ook een buff).
Angeloonie schreef op vrijdag 28 november 2025 @ 20:49:
Heeft iemand de Borkenborker? Hoe vergelijkt deze zich met de Rhm. Panzerwaffle?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5TSc0BCYkRmTMoblgasjrPCr_3o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/Z4AEV8TPw8KHudTPYfdqb7DR.png?f=user_large

Laatste tijd een beetje losing streak met ongelukkige teams maar als je daar DPG / Assist / spots kijkt zie je dat de bork wel beter is.
Het is gewoon in alle gevallen een betere Rhm. Pzw.: kleiner (makkelijker te verstoppen/lastiger te raken op afstand), betere viewrange/camo, betere gun, hoogste gun depression.. alles beter. De ability voegt niet heel veel toe maar het heeft in ieder geval ook geen nadelen :P

• Moechy
https://www.youtube.com/watch?v=xFKKQmbs96k

Dus we krijgen nog eens een Tech tree van Tier VI tot Tier X?

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Nog meer kans om XP te farmen :+

Signature van nature

• Cheezus
Fuck, dan denk ik dat ik toch ook maar eens die type 5 Heavy moet gaan halen :+

• Moechy
Ik ga voor de chinese BZ-lijn denk ik.

• wittmann1982
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:41
Hmmm weer een extra lijn vrij te kiezen ... Miss eens gaan voor de arty Obj 261? :+

• SurfBoy
wittmann1982 schreef op woensdag 3 december 2025 @ 11:12:
Hmmm weer een extra lijn vrij te kiezen ... Miss eens gaan voor de arty Obj 261? :+
De hele obj 261 lijn is het eigenlijk waard om te spelen. Zelf ondertussen bijna de 3de MoE op de obj 261. Het is echt bizar hoe accuraat dat ding is.

• wittmann1982
De SU-8 is al wat ik heb tot nu toe, vandaar.
Enige andere lijn die ik nog overweeg is die van de EBR105 of Rhm Pzw omdat ik graag lights speel.

• Cheezus
Rhm Pzw lijkt me dan een prima keuze, dan heb je ook nog de optie om naar de beste tier XI van het moment te gaan.
EBR is ook leuk, wel een compleet andere manier van spelen :)

• wittmann1982
Nog ff een dagje laten bezinken :) Twijfel nog te veel...

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De Well Deserved Rewards dit jaar zijn verstuurd, maar ik kan die extra tech tree niet claimen? Gebeurd niets als ik die aanklik
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rR0hC9_pi6q-wevbzNH_-OgWAKE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/MHdUetAfH9kTuYbZd7vlhbfV.png?f=user_large

• Moechy
Ik heb deze lijn geclaimed. Was nog niet aan China begonnen dus deze lijn richting de Tier 11 maar gekozen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7O9EvY7KWefZqrPJQnv7ZX5fF8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ao153bmdvyS71485gGkvFJKA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Moechy op 03-12-2025 14:10 ]

• Moechy
Angeloonie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 14:06:
De Well Deserved Rewards dit jaar zijn verstuurd, maar ik kan die extra tech tree niet claimen? Gebeurd niets als ik die aanklik
[Afbeelding]
Raar, ik kon gewoon doorklikken in de pop-up (claim extra rewards)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heb nu ook een banner ingame, maar ook die doet niets.. WTF

Ah ok dus stuk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jjGvq5yIwi81R-lz9GfkvvroGM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2lGLQU0nseaJEE6R8hnnfRt9.png?f=user_large

[ Voor 25% gewijzigd door Angeloonie op 03-12-2025 14:17 ]

• Moechy
De MM wist het ook ff niet goed meer vandaag.
Teams met 7 of 8 BP 2's 🙈

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik kan niet kiezen.. Voor een aantal tanks die ik wil ben ik al onderweg (Imbattable, AS-XX, Hacker, Leo 120, Hirsch), dan vind ik het zonde om de reward maar half te benutten. Voor de nieuwe SKT-2 ben ik ook al klaar. Ares C krijgt een nieuwe lijn nadat deze rewards voorbij is, dus kan ik niets mee.

Tanks die ik leuk vind:
- Rhm Pzw/Borkenborker
- Prog 46/Prot 6
- TVP 50/51
- Tesak
- Leopard/121B
- Grille 15
- E50M/Kpz EK
- MBT-B
- Concept 1B

Alle tips zijn welkom :P Welke van onderstaande zouden goede opties voor mij zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pERxiITYKz86ihmXO47Cvu9njHs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/slpM0BinHBbhsdv0nxz3gOZe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HRFeMeNCa4zLY7JBjaNTq5x9zE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iUTOjjOg7mQo7W5HueZikgLb.png?f=fotoalbum_large

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 08:55

1lau

Hearthstone Arena Player

Angeloonie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:55:
Ik kan niet kiezen.. Voor een aantal tanks die ik wil ben ik al onderweg (Imbattable, AS-XX, Hacker, Leo 120, Hirsch), dan vind ik het zonde om de reward maar half te benutten. Voor de nieuwe SKT-2 ben ik ook al klaar. Ares C krijgt een nieuwe lijn nadat deze rewards voorbij is, dus kan ik niets mee.

Tanks die ik leuk vind:
- Rhm Pzw/Borkenborker
- Prog 46/Prot 6
- TVP 50/51
- Tesak
- Leopard/121B
- Grille 15
- E50M/Kpz EK
- MBT-B
- Concept 1B

Alle tips zijn welkom :P Welke van onderstaande zouden goede opties voor mij zijn?
121 of STB-1

Anders een moeilijke lijn van de arty >:)

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• De_Klusjesman
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Angeloonie schreef op woensdag 3 december 2025 @ 22:55:

Tanks die ik leuk vind:
- Rhm Pzw/Borkenborker
- Prog 46/Prot 6
- TVP 50/51
- Tesak
- Leopard/121B
- Grille 15
- E50M/Kpz EK
- MBT-B
- Concept 1B

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je hebt een voorkeur voor snelle tanks, als ik je lijstje zo zie. Dan raad ik de CS-63 aan. De tier X heeft pas de turbocharger, dus aan het skippen van de rest van de lijn mis je niet heel veel.

• Moechy
Ik kijk meestal op skill4tu zodat ik weet of de lijn die ik wil wel speelbaar is en beetje goeie tanks zijn.

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Lijken op zich wel goede opties, maar is het niet te veel van hetzelfde als de 121B, Leo, E50 enzo? Gewoon een goede all round medium, maar verder niets speciaals? Of mis ik iets specifieks bij deze tanks?
Als ik ze op tanks.gg naast elkaar zet zijn ze zeer gelijkwaardig qua DPM en pen, en eigenlijk bijna alle stats wel dicht bij elkaar. Uitschieter bij de STB-1 is de 14 degree gun depression, dat is wel insane.
Anders een moeilijke lijn van de arty >:)
Ik heb arty een kans gegeven met de GWE100 die vrij goed gezien wordt, maar het is gewoon echt niet mijn ding.. :P
De_Klusjesman schreef op donderdag 4 december 2025 @ 06:05:
[...]

Je hebt een voorkeur voor snelle tanks, als ik je lijstje zo zie. Dan raad ik de CS-63 aan. De tier X heeft pas de turbocharger, dus aan het skippen van de rest van de lijn mis je niet heel veel.
Op zich wel een interessante lijn met die turbo, kun je dat tijdens rijden switchen of moet je daarvoor stil staan?

• Moechy
De zweedste TD's misschien een optie?
Heb ze zelf niet maar hoor vaak dat dat een moeilijke grind is.

• Cheezus
Angeloonie schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:44:
[...]

Lijken op zich wel goede opties, maar is het niet te veel van hetzelfde als de 121B, Leo, E50 enzo? Gewoon een goede all round medium, maar verder niets speciaals? Of mis ik iets specifieks bij deze tanks?
Als ik ze op tanks.gg naast elkaar zet zijn ze zeer gelijkwaardig qua DPM en pen, en eigenlijk bijna alle stats wel dicht bij elkaar. Uitschieter bij de STB-1 is de 14 degree gun depression, dat is wel insane.

[...]

Ik heb arty een kans gegeven met de GWE100 die vrij goed gezien wordt, maar het is gewoon echt niet mijn ding.. :P

[...]

Op zich wel een interessante lijn met die turbo, kun je dat tijdens rijden switchen of moet je daarvoor stil staan?
STB is overrated, die gun is erg troll. Heb je de Centurion al? Als je een soort leopard met een beetje turretarmor wil is dat een goede keus.

CS-63 staat 2 seconden stil bij het switchen van turbo-normal mode. Met turbo gaat het ding echter amper sneller dan een leopard en de gun is veel minder accuraat. Ik speel hem af en toe om de Szakal te halen maar de CS-63 zelf, of de rest van de lijn, is niet fantastisch.

Mijn favorieten die je nog niet hebt:
T30 / T110E4. Speel als een heavy met 750 alpha en bijna 400 pen, prima tanks.
Foch B. Rest van de lijn niet interessant maar yolo een flank rushen en een tank voor 2400 dmg clippen is heerlijk. Misschien overleef je de eerste clip en kun je het nog een keer doen, heb je meteen een 4800 dmg game :+
EBR. Veelzijdige light, behalve in een city map :+

• wittmann1982
Moechy schreef op donderdag 4 december 2025 @ 08:52:
De zweedste TD's misschien een optie?
Heb ze zelf niet maar hoor vaak dat dat een moeilijke grind is.
Ik was deze begonnen. Wou echt de strv103. En toen ik die uiteindelijk had die viel me tegen :'( : steeds dat op en neer moeten bewegen vond ik maar niks.
Btw zeer vervelend om die adventskalender te vinden. Mijn "vakje" van dag 1 ben ik zo kwijt gespeeld, denkende dat het nog niet online stond. Pas op dag 3 ontdekt in het Notification Center. Vorige keren was dit veel prominenter aanwezig in de garage.

• 1lau
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 08:55

1lau

Hearthstone Arena Player

[...]

[...]

[...]

Zoals anderen hebben aangegeven heb je een voorkeur voor snelle (med) tanks 121, STB-1 en CS-63 zijn leuke tanks om erbij te hebben

Ik heb zelf de B-C25t genomen, omdat deze wel heel erg leuk is op mijn nieuwe account met Onslaught. Daar heb ik vorig seizoen ook silver mee gehaald. Helaas niks aan gehad zonder bonds.
Maar je zit zelf al best ver in die lijn dus dat is wel zonde om te kiezen.

Type 5 Heavy zou ook een goede keus zijn (niet de mijne)

twitch.tv/animesenshi Battle.net group: Tweakers.net & GoT HS

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Die Type 5 Heavy lijkt mij zo'n troll-tank, ook wel weer wat anders.. Maar ik denk dat ik mij kapot ga ergeren aan de topsnelheid van wel 25km/h.

@Moechy Zit al bij de Strv 103-0 maar heb die al maanden niet aangeraakt, vind ze maar vervelend, dat statische aimen.. Kan er niet echt lekker aan wennen, dat is zeker mijn issue want het zijn op zich goede tanks.

Heb nog steeds niet gekozen, moet er echt ff over denken. Ben bang dat ik anders verkeerd kies en een tank kies die te veel lijkt op wat ik al heb. Hoeveel snelle mediums kan iemand hebben :+

Centurion AX, 121, STB-1, CS-63 lijken allemaal prima, alleen het is wel veel van hetzelfde. Enkel de CS-63 is dan wel uniek met die ability, maar 2 seconden stilstaan voor 15km/h meer en veel minder accuracy.. Denk dat ik het dan op de start van de game na niet ga gebruiken.

Die T110E4 lijkt mij ook wel leuk op zich. Ben niet echt van de statische TDs als de T110E3 e.d., maar een TD met turret is wel leuk, zeker met die pen en dmg.

Een EBR is dan ook wel weer grappig.. Een light maar toch weer net anders dan de rest.. Ben alleen bang dat ik mijzelf constant doodcrash..

Genoeg om even over na te gaan denken en niet gehaast te beslissen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Angeloonie op 04-12-2025 22:41 ]

• Cheezus
Ik ben zelf maar voor de K-91 lijn gegaan.. voornamelijk omdat ik de Obj 416 toch van plan was te kopen :+ Stelt me tot nu toe niet teleur, tier 8 light tankje met 340 damage en 330 pen :D
Alleen geen gun depression blijft behelpen.. 1 kiezeltje en je kan alleen nog maar proberen een vogel uit de lucht te schieten :P

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik ga even een staatslot kopen, box # 14 en 15:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEzNdjXw5Ury27E2NVmDiOqeQeE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4V4Tt01RgurHb8HelqLN6mfs.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEuqeavYilDRSjQXEcco1Omrujo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5ILB97SRy78j1X7UItwro6ZM.png?f=fotoalbum_large

Box 73:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgV6Wf9MsgUwZtLEmbLk-udR3T8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mBRrL0cKNb59lS7i4ILJwr5X.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door Angeloonie op 05-12-2025 09:26 ]

• Rens1967
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:56
Sow, mooi binnen gelopen. :)

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-12 17:49
Wow, dat zijn leuke tanks hoor. Vooral met de kleine kans op de T10 tanks.

Heb zelf in 75 boxes de Stridsyxa, TBT en de E90. Dus ben niet geheel ontevreden. Wel weer teveel boxen gekocht, maar goed, dat is elk jaar hetzelfde verhaal..

• Cheezus
Ach, prima om wat geld uit te geven aan een game toch? Als je dat van plan bent is dit in ieder geval wel de beste tijd om wat uit te geven :)

Uit 80 boxes heb ik de Coccodrillo, E90 en project Louis. En alle 3d styles.. Die dzt had me ook wel leuk geleken maar de rest is niet boeiend dus ik ben wel weer tevreden :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik doe het elk jaar met de event. Sowieso krijg je ook een shitload aan gold wat het al de moeite waard maakt.

Als je de goedkoopste offer van 3 boxes voor 5.99 bekijkt, dan betaal je 1.99 per box.
Je krijgt gegarandeerd 250 gold met kans op +250/500/1000.
250 gold is omgerekend met de goedkoopste offer van 500 gold voor 2.25 afgerond 1.13.

Je betaalt dan dus maar 0.86 per box voor ALLE andere rewards. Daar zitten credits bij en premium account.
En dit is op basis van de "duurste" pakketjes waar geen bulkvoordeel op zit.

Ik heb in 78 boxes 387 gold gemiddeld per box (30.200 totaal), dus qua gold heb je het eigenlijk er al uit per box.

• Cheezus
En dan niet meteen in januari je gold uitgeven aan een of andere shitty assembly tank omdat je 'toch zoveel gold' hebt :+
Met 30k kun je alle premium battlepasses kopen in het jaar + leuke premium tanks verkrijgen d.m.v. trade-ins. Dan heb je ook geen gebrek aan credits, boosters, crewbooks etc. En volgend jaar december weer opnieuw :p

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Man man man…

Die BZT-70 is wel leuk! Had ik niet verwacht eigenlijk.
Maar de Coccodrillo…. ik had meer verwacht. Ik heb 6 games gespeeld en een rating van 792.. wtf.

Mis enorm gun depression naar mijn gevoel. Positioneren lukte nog niet echt, ook een paar fouten gemaakt en direct dood, maar toch.. Had meer verwacht, soort Prog 46 of Prot 6, maar dat is hij ook weer niet.

Moet er nog meer aan wennen, hopen dat het beter zal gaan.

• wittmann1982
Uiteindelijk gegaan voor de Duitse lights, had ik nog geen enkele van. De tier X speelt in elk geval super!
Geen spijt van. Ik heb nog 3 crewmembers in de barracks die meteen 3/4 skills en 2 perks hebben, ik twijfel om ze voor deze te gebruiken.
De SU8 speelt ook zeer goed, daar amuseer ik me goed mee, dit gaf de doorslag om niet voor de arty lijn te gaan.

• Moechy
Ik had ineens genoeg bonds voor de Su-130PM. Wat een leuke tank is dat zeg.
Winratio is nog niet helemaal top maar de dmg-output is wel lekker. Af en toe trolled de gun je wel maar als hij dan wel goed schiet doet hij pijn 😬
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WT4PyOHwYsVPFjrPEusIliexVeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPARnghTsedtIERtLrpvTWaw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CCCys-273JRnjMOQMjJB1dgbdYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MMrFwH2y7B4a8nmHzeOnusM5.jpg?f=fotoalbum_large

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:20

HugoBoss1985

Xenotech

Vroeger dit spel veel gedaan.
De laatsten jaren alleen t/m de Holiday Ops.

Elk jaar vraag ik me weer af waar ik aan begonnen ben.
Zo ook nu weer na reeds 2 dagen.
(De RNG in) dit spel is zo ontzettend frustrerend.
Elk potje is het wel raak met alleen maar critical hits op lichte tanks.
Of zojuist met een IX T30 TD op 2 tiers lagere tank, met gold ammo, op de zijkant en natuurlijk weer alleen een critical hit.

Als je in sommige games slecht ben dan ligt het aan jezelf maar dit wel de meest frustrerende game wat dat betreft omdat je vaak benadeeld wordt zonder dat je er iets aan kan doen.

[ Voor 21% gewijzigd door HugoBoss1985 op 07-12-2025 20:07 ]

• Cheezus
Af en toe is de RNG zeker frustrerend maar dat werkt natuurlijk 2 kanten op. Aan de andere kant zit iemand die een fout maakt en denkt dat z'n potje afgelopen is maar krijgt alleen een critical hit zodat hij toch nog lekker door kan gaan :)
Zelf wordt je dus ook regelmatig gered door RNG maar daar ben je je misschien minder van bewust.

Note to self: geen light tanks spelen tijdens Holiday Ops.. ik had die project louis gekregen dus die een paar keer uitgeprobeerd maar in een gemiddeld potje wordt je geYOLO-proxyspot terwijl jouw team kraters in de grond of de maan probeert te schieten :+

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19-12 09:07
De_Klusjesman schreef op donderdag 4 december 2025 @ 06:05:
[...]

De CS53? (tier 8) is ook goed te gebruiken.
[...]

De tier 10 moet stil staan om te switchen, vergt even wennen maar is prima te doen.
De Tier 11 (Szakal) kan switchen tijdens het rijden.

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:20

HugoBoss1985

Xenotech

Cheezus schreef op maandag 8 december 2025 @ 08:52:
Af en toe is de RNG zeker frustrerend maar dat werkt natuurlijk 2 kanten op. Aan de andere kant zit iemand die een fout maakt en denkt dat z'n potje afgelopen is maar krijgt alleen een critical hit zodat hij toch nog lekker door kan gaan :)
Zelf wordt je dus ook regelmatig gered door RNG maar daar ben je je misschien minder van bewust.

Note to self: geen light tanks spelen tijdens Holiday Ops.. ik had die project louis gekregen dus die een paar keer uitgeprobeerd maar in een gemiddeld potje wordt je geYOLO-proxyspot terwijl jouw team kraters in de grond of de maan probeert te schieten :+
Af-en-toe... het is de hele tijd RNG onzin. RNG aan mijn kant merk ik echt bar weinig van.
Ik vind dit spel gewoon echt geen reet meer aan (hierdoor) en een van de meest frustrerende games ooit.

-Volledig gemikte shots die missen of zoals ik eerder zei dan alleen maar critical hits zijn (geen damage doen met veel zwaarder kanon wat gewoon hoort te penetreren).
-Vaak gewoon bovenaan staan van het team met damage/score en toch verliezen.
-Achter elkaar verliezen met dezelfde tank, tot wel 5-10x achter elkaar, die keer dat je dan ineens de laagste score hebt van die games win je natuurlijk wel.

• Cheezus
Tijdens de Holiday Ops komen een hoop spelers terug die verder nooit spelen. Dat merk je ook wel aan de matchmaking/potjes.. het gaat nu alle kanten op. Eigenlijk was dat dit jaar al wat eerder begonnen door WoT 2.0 met gratis Tier X tanks en nieuwe tier XI die gegrind 'moeten' worden.
Normaal zit er wel iets meer rust/tactiek in het spel waarmee het aandeel RNG minder groot is.

Maar goed, als het spel frustreert is het waarschijnlijk niet (meer) iets voor jou en kun je het beter aan de wilgen hangen. Lekker wat anders spelen waarmee je je wel vermaakt/ontspant toch? :)

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ik had gisteren een crit met mijn BZT-70 op de achterkant van een turret van de FV4005.
180mm, 330 pen vs 14mm

Hoe..

Dat is wel van die random RNG shit die behoorlijk frustreert. Bounces op EBRs en Manticores etc. Ghost shells die nergens heen gaan of buiten de aim cirkel vliegen.
Soms gewoon geen touw aan vast te knopen.

• Moechy
Gelukkig ben ik dus niet de enige..

Ik heb wel de indruk dat er meer en meer van dat soort fratsen zijn.

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:57
Ik gebruik de addon van Champi, die zegt gewoon doodleuk "Armor pen RNG" :+.

Dan weet ik iig dat het als hij niet pent, het aan WoT zelf ligt en niet aan dat ik schijnbaar scheef aim.

• Moechy
Het kutste zijn die EBR's, lijkt alsof die alle schoten absorberen met hun ophanging/banden. Dat schademodel mag wel herbekeken worden.

• SurfBoy
Moechy schreef op woensdag 10 december 2025 @ 08:07:
Het kutste zijn die EBR's, lijkt alsof die alle schoten absorberen met hun ophanging/banden. Dat schademodel mag wel herbekeken worden.
Bij EBR's hangt de tank vrij hoog boven de grond en zit er bijna geen armor achter de banden. Iets wat de Engelse mediums wel hebben. Daardoor doe je bij die tanks wel vaak schade als je in de banden schiet.

• Moechy
Snap ik, maar als je vol op de hull mikt en elke keer word het geabsorbeerd door de ophanging en banden..

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Ok, voordat ik gek wordt, even checken..

In de vernieuwde Fjords heb je aan de westkant een nieuwe positie richting de hill, op onderstaande plaatje is dat zone 6.
Je hebt hier aan het einde van de "ramp" een aantal bushes, dat gaat goed. Maar in het midden staan 2 (of 3) bomen. Deze kun je niet omver rijden, en ik heb ook het gevoel dat ze geen camo geven. Als ik bijv. met mijn Bork daar sta wordt ik gewoon gespot. Bij de bosjes aan het einde niet.
Zijn dit gewoon "nep"-bomen? Gezien je ze dus ook niet omver kunt rijden en er gewoon doorheen gaat lijkt het wel zo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOri7G8qPpErH87scIYKMNSsRyY=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/tSK1XqhxCIFIoxpWwdhss1A4.png?f=user_large

• wittmann1982
Blij dat ik die SU-8 niet heb overgeslaan met de "gratis" lijn die we nu kregen :)
Ik geef het toe zeer uitzonderlijk voor mij dit, maar toch >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VozxzsQK5ROuavJD157znctWP_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FI0Om0SRolpsHurPCZMRKjJ2.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-63FZw4RDUdLyzOIiBemG2qGbhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3KjEIUQbrU9MyU3EPDghZopW.png?f=fotoalbum_large

• Moechy
Iemand die weet wat die 2 paarse hartjes zijn? (Achter de Projet Louis and T95)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y8m6X6qzhqgm8U7HcvUSgZXnk9E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mz5tiBkvH4qReZKRzCnE7twJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Cheezus
Ik denk dat ze elkaar lief vinden :p Gebruik je mods? Ik ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen..

• Moechy
Cheezus schreef op maandag 15 december 2025 @ 11:47:
Ik denk dat ze elkaar lief vinden :p Gebruik je mods? Ik ben het in ieder geval nog nooit tegengekomen..
Ik gebruik Aslain's modpack maar niks dat dit kan veroorzaken. Eerste keer dat ik het zag ook, heel raar 😅

• Cheezus
Moechy schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:18:
[...]

Ik gebruik Aslain's modpack maar niks dat dit kan veroorzaken.
Dat zegt elke mod-gebruiker als hij bugs / vage dingen tegenkomt. "Nee hoor, ik gebruik écht geen mods (die dit veroorzaken)". Uiteindelijk: oh, het kwam toch door de mod :+

• Moechy
Cheezus schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:25:
[...]

Dat zegt elke mod-gebruiker als hij bugs / vage dingen tegenkomt. "Nee hoor, ik gebruik écht geen mods (die dit veroorzaken)". Uiteindelijk: oh, het kwam toch door de mod :+
Klopt maar ik ben het gaan naspeuren of er iets dit kan veroorzaken en dat is niet het geval 😅
Ook de allereerste keer dat ik dit ooit zie.

• crusader1983
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12 11:25
@Moechy
zijn dat niet clan icoontjes? Aslain's modpack ondersteunde dit namelijk in het verleden, mits je het aanzet.

[ Voor 5% gewijzigd door crusader1983 op 15-12-2025 14:25 ]

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:19

TTLCrazy

Listen to Frankie

Gebeurt dit niet als je beide elkaar "commend" ?

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

• Moechy
crusader1983 schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:13:
@Moechy
zijn dat niet clan icoontjes? Aslain's modpack ondersteunde dit namelijk in het verleden, mits je het aanzet.
Geen idee eigenlijk, heb nog geen andere icoontjes gezien.

• Moechy
TTLCrazy schreef op maandag 15 december 2025 @ 14:32:
Gebeurt dit niet als je beide elkaar "commend" ?
Nee, dan staat er een fistbump icoontje.

• crusader1983
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-12 11:25
Moechy schreef op maandag 15 december 2025 @ 15:11:
[...]

Geen idee eigenlijk, heb nog geen andere icoontjes gezien.
Net gezocht die liebe is de WOT clan en hebben idd een paars hart als logo.

• Cheezus
Wel apart dat die dan als enige weergegeven wordt.. die andere spelers in een clan zullen ook wel een logo hebben toch :P

Maar zoals ik al zei:
Cheezus schreef op maandag 15 december 2025 @ 13:25:

• Moechy
Ik zag het net bij een andere clan met een ander logo.
Komt maar zeldzaam voor blijkbaar..

Was vandaag de Tier 8 Double Heavy van UK aan het grinden (ff de naam kwijt).
Het was laat ons zeggen dramatisch..

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 17:07
Moechy schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:01:
Was vandaag de Tier 8 Double Heavy van UK aan het grinden (ff de naam kwijt).
Het was laat ons zeggen dramatisch..
Da's denk ik de Conceiver?

Heel wisselvallig, hij heeft niet een heel goede pen, maar de reload is prima tegen lower tier heavies.
De double-salvo is wat mij betreft niet accuraat genoeg, die gebruik ik eigenlijk nooit.

De British Heavies lijn was mijn keuze voor de gratis lijn, vanwege die interessante dubbel-loop turrets.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Moechy
TheOmen schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:48:
[...]

Da's denk ik de Conceiver?

Heel wisselvallig, hij heeft niet een heel goede pen, maar de reload is prima tegen lower tier heavies.
De double-salvo is wat mij betreft niet accuraat genoeg, die gebruik ik eigenlijk nooit.

De British Heavies lijn was mijn keuze voor de gratis lijn, vanwege die interessante dubbel-loop turrets.
Conceiver inderdaad.
Heb nog de topturret nog niet en dat scheelt toch een slordige 30mm armor. Dus ook al gebruik ik mijn gun depression word ik nog gepenned. Hopelijk word het beter met de topturret.
Heb wel de topgun binnen en dat scheelt een beetje.
Had gisteren wel een potje met 5,5k dmg geblocked.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-12 17:07
Moechy schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 10:17:
[...]
Had gisteren wel een potje met 5,5k dmg geblocked.
Lol, afgelopen weekend zelfde verhaal. Niet zo veel maar toch aardig wat (2.5k??) geblocked van een T95. Die net zolang bezig gehouden totdat een medium hem kon omcirkelen en killen. Af en toe z'n tracks geraakt om 'm op z'n plek te houden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Moechy
Dit was het potje. Ik kwam nergens doorheen maar zij ook niet door mij 😅
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neK07nmxxIYO6pu9bC-bedd8pOk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/11rrxVtQrNMQCHtWbb09E00B.jpg?f=fotoalbum_large

• Moechy
En we krijgen nog een gratis tank.
https://www.instagram.com...igsh=MTV3NGFhMmV0Y2c1cQ==

Pagina: 1 ... 86 87 Laatste