Moet zeggen dat ik daar niet echt veel last van heb gehad, kan je wel vertellen dat arty nog steeds K*T issuperduper schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 21:41:
zo fijn; eerste fenomeen na de update waar de HE generfed is: iedereen die een OBJ279(e) heeft gebruikt hem. in 8/11 potjes vanavond zat er in ieder geval 1. gezellig met zijn alle dat ding tracken zonder damage te jkunnen doen.
Zijn overall WR is 58,57 (netjes) en zin recente WR is 46,94 (dramatisch). Dat kan alleen als er recent iemand anders aan de knoppen zit. eBay......Nemean schreef op woensdag 23 juni 2021 @ 23:34:
[...]
Ik ben laatst deze speler tegen gekomen in verschillende matches. Zowel in mijn team als bij de tegenstander. Het was een genot om hem in de tegenpartij te hebben en om te huilen als hij bij ons zat. Dit moet wel een gekocht account zijn. Iemand die in een 279e rijdt en zo slecht er in speelt (elke match).
Mja, ik heb ook wel zulke extreme verschillen. De laatste tijd haal ik sommige dagen 60%. (Ik zit gemiddeld op 52%).bhaarlem schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 10:47:
[...]
Zijn overall WR is 58,57 (netjes) en zin recente WR is 46,94 (dramatisch). Dat kan alleen als er recent iemand anders aan de knoppen zit. eBay......
Maar ga ik met wat mindere tanks spelen om te grinden, zoals de IS-M en IS-2 II, dan mag ik blij zijn met 40-45%. En niet eens omdat ik van het ene op het andere moment hondsberoerd speel.
Vandaag voor het eerst wat potjes gespeeld met de nieuwe patch. Voornaamste dat me opviel is dat volgens mij de map rotatie gefikst is. Van de 11 potjes, had ik letterlijk 11 verschillende maps. Dat was de afgelopen maanden wel even anders. Ik heb het niet bij gehouden, maar gevoelsmatig had ik veel vaker dezelfde maps.
Nieuwe versie van Minsk lijkt een verbetering, maar dus slechts 1x gezien
Arty en HE doen nog steeds zeer... ik werd gepenned in de borat door een KV2 voor ruim 1k dmg
Nieuwe versie van Minsk lijkt een verbetering, maar dus slechts 1x gezien
Arty en HE doen nog steeds zeer... ik werd gepenned in de borat door een KV2 voor ruim 1k dmg

[ Voor 4% gewijzigd door Roozzz op 25-06-2021 21:06 ]
If you can see, look. If you can look, observe
Nou ik denk dat de HE nerf een buff is.... arty heeft nog nooit zoveel damage gedaan, in de afgelopen dagen dat ik gespeeld heb, ben ik verschillende keren door gemiddelde arty's zoals de GW panther getroffen met meer dan de damage die ze voorheen doen. 1x zelfs met 950 damage. Ik had welliswaar de Scorpion G maar 950 damage in het begin van de game is niet fijn.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ik had in eerste instantie ook het idee dat arty dood was; helemaal na het zien van het filmpje van Claus Kellerman. Daarin had hij na enkele schoten met arty 0 damage.
Maar ik heb na een 20 tal potjes met arty toch het idee dat het achteraf misschien wel mee valt. Ja, ik merk dat de splashdamage is teruggelopen. En ja, je positie is bekend als je schiet... Maar als je granaat maar dicht genoeg bij de vijandelijke tank komt deel je nog steeds behoorlijk damage uit.
Ik wou dat ze een ander echt probleem gingen oplossen. Maar helaas...het allergrootste probleem van World of Tanks is er nog steeds.... de volstrekt onnozele teammates die mij te vaak opzadelen met kansloze verliespartijen of het elke keer weer voor elkaar krijgen om in de 2e helft van de battle een zekere overwinning om zeep te helpen.
Knettergek wordt ik er van...
Maar ik heb na een 20 tal potjes met arty toch het idee dat het achteraf misschien wel mee valt. Ja, ik merk dat de splashdamage is teruggelopen. En ja, je positie is bekend als je schiet... Maar als je granaat maar dicht genoeg bij de vijandelijke tank komt deel je nog steeds behoorlijk damage uit.
Ik wou dat ze een ander echt probleem gingen oplossen. Maar helaas...het allergrootste probleem van World of Tanks is er nog steeds.... de volstrekt onnozele teammates die mij te vaak opzadelen met kansloze verliespartijen of het elke keer weer voor elkaar krijgen om in de 2e helft van de battle een zekere overwinning om zeep te helpen.
Teamsamenstelling blijft idd bijzonder, maar je hebt 2 categorieen: de eerste 'echte' bots, met >>10k games, en wn8 < 500. Maar waar ik me soms meer aan erger is het solo gedrag van de duidelijk betere spelers, die het duidelijk aan hun reet kan roesten wat er gebeurd zolang zij maar hun damage doen. Imo veel veradelijker, want je kan niet rekenen op support oid en ze accepteren ook geen platoon om te communiceren oid. Sta je dan met je scout tank terwijl ze lekker de andere kant op snipenJohnLarue schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 11:27:
Ik had in eerste instantie ook het idee dat arty dood was; helemaal na het zien van het filmpje van Claus Kellerman. Daarin had hij na enkele schoten met arty 0 damage.
Als iemand me bv ook eens kan uitleggen wat er zo leuk is aan de leopard1, die voornamelijk aan de red line achterkant wordt geparkeerd, of je achter mij als scout of FV4005 or grille speler om lekker over je schouder te vuren en mij als schild te gebruiken. Ik merk dat ik me altijd mega irriteer aan die tanks/spelers
.
zucht, 22 games, 6 x gewonnen. en niet gewoon verloren, kansloos verloren in enkele minuten.
if it is not broken, don't fix it!
Yeah, ik was na 5 potes al gestopt.Yoshi schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:36:
zucht, 22 games, 6 x gewonnen. en niet gewoon verloren, kansloos verloren in enkele minuten.
De Leo is nou eenmaal een sniper tank. Je hebt een redelijk hoge reload-tijd en armor van een papieren vliegtuigje. Er zijn genoeg maps waar ik ook achterin ga zitten, want wordt je gespot, dan ben je in 4 schoten weggeschoten. Vooral in open maps moet je als Leo dus kiezen OF je gaat achterin zitten en schiet op alles wat gezien wordt OF je moet zelf een spot locatie innemen, maar dan kun je je gun amper gebruiken zonder gespot te worden. Ja, cammo is redelijk goed op deze tank, mits je maximaal gebruik kunt maken van bosjes.superduper schreef op zondag 27 juni 2021 @ 12:50:
[...]
Teamsamenstelling blijft idd bijzonder, maar je hebt 2 categorieen: de eerste 'echte' bots, met >>10k games, en wn8 < 500. Maar waar ik me soms meer aan erger is het solo gedrag van de duidelijk betere spelers, die het duidelijk aan hun reet kan roesten wat er gebeurd zolang zij maar hun damage doen. Imo veel veradelijker, want je kan niet rekenen op support oid en ze accepteren ook geen platoon om te communiceren oid. Sta je dan met je scout tank terwijl ze lekker de andere kant op snipen
Als iemand me bv ook eens kan uitleggen wat er zo leuk is aan de leopard1, die voornamelijk aan de red line achterkant wordt geparkeerd, of je achter mij als scout of FV4005 or grille speler om lekker over je schouder te vuren en mij als schild te gebruiken. Ik merk dat ik me altijd mega irriteer aan die tanks/spelers
.
Helaas zijn er ook genoeg heavy spelers die achter mij (als leo 1) gaan staan. Vervolgens wordt ik aan flarden geschoten en dan begrijp je niet waarom.. blijkt er een mafkees achter te staan die kennelijk gespot is.
[ Voor 6% gewijzigd door Sircuri op 28-06-2021 09:44 ]
Signature van nature
Ik begrijp het nut van de Leo ook niet helemaal. Het is inderdaad puur een sniper. Ga dan lekker een td spelen als de Grille, heb je nog hogere alpha ook. Daarentegen doet armour op dit moment niet veel, als ik wordt gespot in een 430U of een E50M ben ik ook zo dood.Sircuri schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:42:
[...]
De Leo is nou eenmaal een sniper tank. Je hebt een redelijk hoge reload-tijd en armor van een papieren vliegtuigje. Er zijn genoeg maps waar ik ook achterin ga zitten, want wordt je gespot, dan ben je in 4 schoten weggeschoten. Vooral in open maps moet je als Leo dus kiezen OF je gaat achterin zitten en schiet op alles wat gezien wordt OF je moet zelf een spot locatie innemen, maar dan kun je je gun amper gebruiken zonder gespot te worden. Ja, cammo is redelijk goed op deze tank, mits je maximaal gebruik kunt maken van bosjes.
Helaas zijn er ook genoeg heavy spelers die achter mij (als leo 1) gaan staan. Vervolgens wordt ik aan flarden geschoten en dan begrijp je niet waarom.. blijkt er een mafkees achter te staan die kennelijk gespot is.
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Ik begrijp het nut van een 430U of een E50M ook niet helemaal. Als je armour toch niet werkt pak dan een Leo zodat je hogere DPM/pen en betere mobility hebt
Mee eensch, alleen kan je met een 430U/E50M in een tier 8 of 9 game wel helemaal los gaan.Cheezus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:25:
Ik begrijp het nut van een 430U of een E50M ook niet helemaal. Als je armour toch niet werkt pak dan een Leo zodat je hogere DPM/pen en betere mobility hebt
Maar dan zie je dat de matchmaking spaak loopt, omdat je 'denkt' een med te hebben, wat in feite een TD is. Als de meds al wat in de minderheid zijn verval je snel in een potje wachten op de red line en knallen op alles wat beweegt zonder coordinatie en meestal winst voor de aanvallende partij.Cheezus schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:25:
Het was niet helemaal serieus hè
Maar elke tank heeft z'n voor- en nadelen. De slechte spelers vallen op omdat ze met een Leo op de redline staan te campen.. maar die doen dat ook met een Type 5 of een Badger. Een goede speler zal er gewoon mee aanvallen, je moet alleen wat voorzichter zijn/zuiniger op je hitpoints dan met een 'Heavium' als een 430U.
Een goede speler zal ook nadenken hoe en of hij kan aanvallen met een Leopard 1. Ik zie genoeg unicums in dit ding rondjakkeren, 2000 dmg doen en doodgaan en vervolgens lopen foeteren op het team dat het n00bs zijn. Maar goed, dat werd hierboven ook al een keer aangehaald. Damage doen is het ultieme doel van te veel spelers. Ik wil graag een keer een potje kunnen winnen. Spelers laten zich liever kapotknallen dan even die laatste 10 seconden in de cap blijven staan om een win te behalen...
Signature van nature
Over cappen gesproken, wat is dat de laatste tijd toch. We winnen een potje, staan 8-2 voor of iets dergelijks en mensen gaan cappen met z'n drietjes zodat je alle haast moet hebben om nog wat damage te doen. En, nee, het zijn lang niet altijd langzame tanks. Voornamelijk luiigheid denk ik dan maar.Sircuri schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:46:
[...]
Spelers laten zich liever kapotknallen dan even die laatste 10 seconden in de cap blijven staan om een win te behalen...
eeeh, wtf, ik nu ook 11 potjes in diverse tanks complete wipe out loss. achterelkaar...
aah, het is weer ranked battle, dus alle superunicums worden wakker. Alles gold, alles tricked out and every man for himself.
aah, het is weer ranked battle, dus alle superunicums worden wakker. Alles gold, alles tricked out and every man for himself.
[ Voor 43% gewijzigd door superduper op 28-06-2021 21:10 ]
Gisteren avond zat ik ook onder de 40% winrate (normaal is ergens tussen de 50 en 55, ben geen Unicum). Maar als dat door ranked komt, waarom zitten die mannen dan niet in ranked? En dan moet ik toch ook af en toe Unicums in mijnt team krijgen? Ik snap nog niet die duikeling van winrate voor ons reguliere spelers....
Dat heb je gewoon soms, niet teveel reden achter zoeken en het slaat vanzelf wel weer om (ik heb nergens last van afgelopen dagen).
Helaas houdt deze "soms" vaak een maand aan. Ik zit momenteel al 2 a 3 weken op 40%. Zeer frustrerend. Het is namelijk wel eens leuk om een potje te winnen waarin je je stinkende best hebt gedaan en 3x zoveel xp bij elkaar geharkt hebt als je nummer 2 in je team....Cheezus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 10:40:
Dat heb je gewoon soms, niet teveel reden achter zoeken en het slaat vanzelf wel weer om (ik heb nergens last van afgelopen dagen).

Signature van nature
het vreemde/verdachte is dat dit wel aan je account lijkt te plakken. Ik heb ook een F2P account en alhoewel daar niet dezelfde tanks in zitten is er een enorm verschil in winrates etc. maar het zou ook kunnen liggen aan de nogal atyische TierX populatie.. daar ben ik nog niet met mijn F2P account namelijk.Sircuri schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:36:
[...]
Helaas houdt deze "soms" vaak een maand aan. Ik zit momenteel al 2 a 3 weken op 40%. Zeer frustrerend. Het is namelijk wel eens leuk om een potje te winnen waarin je je stinkende best hebt gedaan en 3x zoveel xp bij elkaar geharkt hebt als je nummer 2 in je team....
Ik heb maar één account maar bij mij blijft de slechte winrate aan specifieke tanks hangen
Zo heb ik m'n AMX 13 90 inmiddels op '2 mark' staan (dan doe je er toch iets goed mee zou je zeggen) maar de winrate was ~40% (inmiddels iets hoger).
Met mijn STB en patton mag ik ook niet winnen, die zitten op ~35% winrate
Zo heb ik m'n AMX 13 90 inmiddels op '2 mark' staan (dan doe je er toch iets goed mee zou je zeggen) maar de winrate was ~40% (inmiddels iets hoger).
Dat ken ik ook wel ja. Had met mijn Grille na ~70 potjes winrate op 56%, en de volgende 20 potjes op een rij te verliezen. zodat je op 44% wr komt..Cheezus schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 10:43:
Ik heb maar één account maar bij mij blijft de slechte winrate aan specifieke tanks hangen![]()
Het lijkt ook aan mijn account te plakken inderdaad. Kan heel goed dat ik meer afwachtend ben gaan spelen door de velen losses... en dan wordt je apathisch en wordt het een beetje een selffulfilling prophecysuperduper schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:51:
[...]
het vreemde/verdachte is dat dit wel aan je account lijkt te plakken. Ik heb ook een F2P account en alhoewel daar niet dezelfde tanks in zitten is er een enorm verschil in winrates etc. maar het zou ook kunnen liggen aan de nogal atyische TierX populatie.. daar ben ik nog niet met mijn F2P account namelijk.
Tanks waar ik voorheen gewoon 56% / 65% winrate mee had, kelderen nu ook. Is niet zo leuk.
Ik herken de momenten waarop het mis gaat, maar heb niet de skills kennelijk om daar iets uit te leren.
Signature van nature
Klopt het dat je tegenwoordig ook stunned raakt van friendly arty? Kwam ik vandaag op een onaangename manier achter 
Natuurlijk volstrekt logisch, maar voor mij ff nieuw (en overwacht)
Is al sinds het begin van de stun mechanicsuperduper schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:54:
Klopt het dat je tegenwoordig ook stunned raakt van friendly arty? Kwam ik vandaag op een onaangename manier achter
Zat net toevallig door de maandelijkse events te kijken voor deze maand, maar ik zie weer geen kortingsacties. Heb nog een stb-1 en kranvagn die ik wil kopen
Frontline moet gewoon weer starten. Kun je weer flink credits verdienen
Signature van nature
Credits zijn niet echt het probleem, maar wil gewoon niet een tier 10 kopen voor 6.1 miljoen wanneer ik iets van een miljoen per tank kan besparenSircuri schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:49:
Frontline moet gewoon weer starten. Kun je weer flink credits verdienen
Ik zit daar ook op te wachten idd! Vorige keer was ik te ongeduldig en kocht ik 3 tier 9 tanks een week voordat de kortingsactie kwam, beetje jammerSurfBoy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:50:
Credits zijn niet echt het probleem, maar wil gewoon niet een tier 10 kopen voor 6.1 miljoen wanneer ik iets van een miljoen per tank kan besparen
Vorig jaar (en ook in 2019) kwamen die kortingen trouwens tijdens Gamescom ergens in augustus, dus het zou zo maar kunnen dat het dit jaar hetzelfde is
Hm... Nog maar even wachten dan. Helaas geen ranked spelen dan met die 2 tanks. En volgensmij zijn dat wel 2 hele goede tanks om het mee te spelen. Nu maar lekker switchen tussen m'n obj 277, obj 140 en obj 430u.Koolaert schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 19:55:
[...]
Ik zit daar ook op te wachten idd! Vorige keer was ik te ongeduldig en kocht ik 3 tier 9 tanks een week voordat de kortingsactie kwam, beetje jammer
Vorig jaar (en ook in 2019) kwamen die kortingen trouwens tijdens Gamescom ergens in augustus, dus het zou zo maar kunnen dat het dit jaar hetzelfde is
Ja, die Kraanwagen vind ik echt heel fijn in Ranked. Dit seizoen speel ik het voor het eerst en de Kraanwagen is de enige reden dat ik nog niet heb opgegeven. Enige tank waarmee ik ±80% efficiëntie kan scoren.SurfBoy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:01:
Hm... Nog maar even wachten dan. Helaas geen ranked spelen dan met die 2 tanks. En volgensmij zijn dat wel 2 hele goede tanks om het mee te spelen. Nu maar lekker switchen tussen m'n obj 277, obj 140 en obj 430u.
Maar goed, waarschijnlijk ben jij wél goed genoeg om ook te presteren in de 277 en 140
Haha, vorige keer ging het opzich best goed inderdaad met die tanks. Ik merk wel dat ik het liefst een tank gebruikt die redelijk mobiel is met een goede gun. Heb bijvoorbeeld ook weleens m'n batchat of amx 50b gebruikt, maar daar ben je meer afhankelijk van de hele situatie. Als je team al te snel verliest kan je helemaal niks meer doen.Koolaert schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 21:52:
[...]
Ja, die Kraanwagen vind ik echt heel fijn in Ranked. Dit seizoen speel ik het voor het eerst en de Kraanwagen is de enige reden dat ik nog niet heb opgegeven. Enige tank waarmee ik ±80% efficiëntie kan scoren.
Maar goed, waarschijnlijk ben jij wél goed genoeg om ook te presteren in de 277 en 140
Zo, 20 potjes ranked gespeeld. Netto resultaat: 1 chevron. G-E-W-E-L-D-I-G !
Welgeteld 5 potjes gewonnen, de rest echt helemaal kansloos verloren. (En dan te laat bedenken dat het veel slimmer is om gewoon met een Grille ergens achter in te gaan zitten farmen
)
Enige positieve is de 1mil credits.
Welgeteld 5 potjes gewonnen, de rest echt helemaal kansloos verloren. (En dan te laat bedenken dat het veel slimmer is om gewoon met een Grille ergens achter in te gaan zitten farmen
Lol campen met een grille slimmer? Bij het nieuw format is individuele skill belangrijker. En als jij goed speelt terwijl je in het verliezende team zit krijg gewoon een Chevron of of je verliest er geen 1.Dweebus schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 01:03:
Zo, 20 potjes ranked gespeeld. Netto resultaat: 1 chevron. G-E-W-E-L-D-I-G !
Welgeteld 5 potjes gewonnen, de rest echt helemaal kansloos verloren. (En dan te laat bedenken dat het veel slimmer is om gewoon met een Grille ergens achter in te gaan zitten farmen)
Dit nieuwe format is beste wat zij de laatste jaren hebben gedaan.
Ja, nou, wat een verbetering... Nog minder teamplay, nog meer solo-play. Nu kun je nog minder op je teamgenoten vertrouwen.Kepro schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 10:53:
[...]
Lol campen met een grille slimmer? Bij het nieuw format is individuele skill belangrijker. En als jij goed speelt terwijl je in het verliezende team zit krijg gewoon een Chevron of of je verliest er geen 1.
Dit nieuwe format is beste wat zij de laatste jaren hebben gedaan.
Waarom niet gewoon 1 vs 1 er van maken?
Of je speelt het gewoon niet
Het is niet verplicht ofzo je kan ook gewoon de tanks die je leuk vindt in de gamemode die je leuk vindt blijven spelen
Helemaal mee eens, ik wil graag de Battle Pass voltooien dus alle battles die ik speel (heb niet alle tijd van de wereld) moeten battlepoints opleveren. Dus geen tijd voor Ranked Battle, misschien dat ik de nieuwe Recon mode even uit probeer maar das ook alles.Cheezus schreef op zondag 4 juli 2021 @ 11:35:
Of je speelt het gewoon nietHet is niet verplicht ofzo je kan ook gewoon de tanks die je leuk vindt in de gamemode die je leuk vindt blijven spelen
Battle Pass is nog 64 dagen, ben bij Chapter 1 level 35 dus er moeten nog 115 levels gebeuren. Met nog 2 per dag moet het lukken
In ranked battles krijg je BP punten ....Caveman schreef op zondag 4 juli 2021 @ 13:41:
[...]
Helemaal mee eens, ik wil graag de Battle Pass voltooien dus alle battles die ik speel (heb niet alle tijd van de wereld) moeten battlepoints opleveren. Dus geen tijd voor Ranked Battle, misschien dat ik de nieuwe Recon mode even uit probeer maar das ook alles.
Battle Pass is nog 64 dagen, ben bij Chapter 1 level 35 dus er moeten nog 115 levels gebeuren. Met nog 2 per dag moet het lukkenKan ik er hier en daar 1tje missen...
Aha, ik geloof dat ik nu begin te begrijpen hoe frustrerend Ranked kan zijn...
Divisie 3 ging ik heel makkelijk doorheen, maar zit nu al 2 avonden vast op divisie 2 bij de laatste paar ranks. Spelersniveau ligt duidelijk veel hoger dan in divisie 3 en ik verlies nu veel vaker een chevron bij een verlies en scoor er minder vaak 2 bij een winst.
Helpt ook niet echt als je maar 2 tier 10 tanks hebt geloof ik
Divisie 3 ging ik heel makkelijk doorheen, maar zit nu al 2 avonden vast op divisie 2 bij de laatste paar ranks. Spelersniveau ligt duidelijk veel hoger dan in divisie 3 en ik verlies nu veel vaker een chevron bij een verlies en scoor er minder vaak 2 bij een winst.
Helpt ook niet echt als je maar 2 tier 10 tanks hebt geloof ik
Met mijn skill level..... no so much
En de daily missions kun je niet doen in ranked, dat zijn toch 75 BP's per dag.
[ Voor 16% gewijzigd door Caveman op 06-07-2021 15:23 ]
man, man, man, die loosing streak houd wel lang aan zeg. Vandaag weer 12 potjes, 1.5 kills, 2.3k damage, 1600 win8 gemiddeld per match, maar 25% WR 
geez. nu weer een potje met 5 (!) van ons team AFK in the base. Op TierX...
[ Voor 20% gewijzigd door superduper op 07-07-2021 17:20 ]
Dat afk zijn is inderdaad een dingetje de laatste dagen, heb het zelf ook al een paar keer gehad, al zijn 5 er wel erg veel.superduper schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:14:
man, man, man, die loosing streak houd wel lang aan zeg. Vandaag weer 12 potjes, 1.5 kills, 2.3k damage, 1600 win8 gemiddeld per match, maar 25% WR
Zie het ook steeds vaker dat er afk op spawn staan. En dan vaak nog je top tiers ook.superduper schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 17:14:
Mooie filmpje over spotting:
[YouTube: world of tanks spotting mechanics doesn't work (proof)]
[ Voor 3% gewijzigd door Nemean op 09-07-2021 09:46 ]
ik weet dat ik een koppige l*l ben, maar wil gewoon de Grille leren spelen. Na de eerste golf verliespotjes (~15), had ik mijn winrate op 55% (na 50-75 potjes). Dat is nu steil naar beneden afgelopen tot 36% (101 potjes). Bizar. Ik mag gewoonweg geen potten winnen met deze tank. Of ik nu een goede of waardeloze score heb maakt niet uit. Dit ding is behekst.
Er zit een 5.5 skill crew in, full op cammo+net maar wat ik ook lijkt geen invloed te hebben op de match (lijk ook de meest bizarre bot teams aan te trekken).
Wn8 met deze tank is een redelijke 1639.
Wat is toch de truuk met dit ding? Om meer impact te krijgen wat meer agressiever gaan spelen; that does not work I can tell you. bizar slechte cammo en je zit zo in een crossfire en met 1-2 schoten ben je af.
Er zit een 5.5 skill crew in, full op cammo+net maar wat ik ook lijkt geen invloed te hebben op de match (lijk ook de meest bizarre bot teams aan te trekken).
Wat is toch de truuk met dit ding? Om meer impact te krijgen wat meer agressiever gaan spelen; that does not work I can tell you. bizar slechte cammo en je zit zo in een crossfire en met 1-2 schoten ben je af.
Sowieso dat camonet eraf halen, dat equipmentslot kun je ook voor iets nuttigs gebruiken. Verder heb je denk ik gewoon pech met de teams, 36% winrate krijg je niet voor elkaar als je het zou willen met slecht spelen dus dat is gewoon domme pech.. zo durf ik ook een aantal tier X tanks niet meer aan te raken met vergelijkbare winrates (terwijl ik er niet slecht mee speel)
Ligt er natuurlijk helemaal aan op welke map je terechtkomt, maar je bent redelijk snel. Ik probeer altijd mee te rijden met de mediums en dan ergens een goed bosje te pakken. Het is eigenlijk altijd 1x schieten en direct terugtrekken. Kans dat je gespot bent is zeer groot. Verder vind ik het zelf niet zo'n leuke tank. Net als met de FV4005. Dat is ook mijn tank niet. Ik ben toch een redelijk actieve TD speler. Dus geef mij maar de jagdtiger ofzo
Signature van nature
Zeker geprobeerd, maar je wordt door elke medium/light onmiddelijk gespot nog voor je geschoten hebt, dus ik zit meestal net achter de heavys/meds (dus wel in viewrange, maar -als het goed is- buiten hun spotting range). Maar dan speelt de troll gun wel enorm mee zodat het eindigt in een miss/bouncefest..Sircuri schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 00:24:
Ligt er natuurlijk helemaal aan op welke map je terechtkomt, maar je bent redelijk snel. Ik probeer altijd mee te rijden met de mediums en dan ergens een goed bosje te pakken. Het is eigenlijk altijd 1x schieten en direct terugtrekken. Kans dat je gespot bent is zeer groot. Verder vind ik het zelf niet zo'n leuke tank. Net als met de FV4005. Dat is ook mijn tank niet. Ik ben toch een redelijk actieve TD speler. Dus geef mij maar de jagdtiger ofzo
De FV4005 heb ik 53% WR mee, maar werkt wel duidelijk anders. Achter hard target en dan kiekeboe-klabats
Wat doen jullie met de battlepass tokens? Vorig seizoen heb ik de AE Phase 1 (want die ziet er bad-ass uit) en de Char Futur (want je kan nooit genoeg franse autoloaders hebben
) ervan gekocht. De andere tanks zien er echter niet echt uit alsof ik er mee wil/ga spelen.. Credit reserves heb ik er ook nog meer dan 100 van en inruilen voor bonds lijkt me ook een matige deal (9 tokens voor een tank of 9 tokens voor 900 bonds terwijl een tier 8 tank 8000 bonds kost..). Blijven de tokens bewaard voor als er in de toekomst/latere battlepass andere tanks van zijn te kopen?
Ik heb de grille ook, maar heb de WT teruggekocht. Vééééél betere gunhandling en much more fun om mee te spelen.superduper schreef op maandag 12 juli 2021 @ 21:08:
ik weet dat ik een koppige l*l ben, maar wil gewoon de Grille leren spelen. Na de eerste golf verliespotjes (~15), had ik mijn winrate op 55% (na 50-75 potjes). Dat is nu steil naar beneden afgelopen tot 36% (101 potjes). Bizar. Ik mag gewoonweg geen potten winnen met deze tank. Of ik nu een goede of waardeloze score heb maakt niet uit. Dit ding is behekst.
Page intentionally left blank.
daar zit ik ook over te twijfelen... mijn grille 15 staat voornamelijk stof te happen en dat is wel zonde. Misschien toch ook maar weer de WT terugkopen en daar de grille crew in zetten. Hoe heb je hem qua equipment ingericht?StarWing schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:46:
[...]
Ik heb de grille ook, maar heb de WT teruggekocht. Vééééél betere gunhandling en much more fun om mee te spelen.
Signature van nature
Volgens dit artikel zijn de tokens geldig tot 19 december. Zou goed kunnen dat er na dit BP-seizoen direct een nieuw seizoen achteraan komt, met misschien wel nieuwe rewards.Cheezus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:12:
Wat doen jullie met de battlepass tokens? Vorig seizoen heb ik de AE Phase 1 (want die ziet er bad-ass uit) en de Char Futur (want je kan nooit genoeg franse autoloaders hebben) ervan gekocht. De andere tanks zien er echter niet echt uit alsof ik er mee wil/ga spelen.. Credit reserves heb ik er ook nog meer dan 100 van en inruilen voor bonds lijkt me ook een matige deal (9 tokens voor een tank of 9 tokens voor 900 bonds terwijl een tier 8 tank 8000 bonds kost..). Blijven de tokens bewaard voor als er in de toekomst/latere battlepass andere tanks van zijn te kopen?
Ik bewaar mijn tokens dus gewoon tot december en dan zie ik wel wat ik er nog mee kan doen.
De tokens zouden in ieder geval dit hele jaar nog geldig blijven. Maar verder weet ik het niet. AE Phase 1 had ik ook gekocht en na 5 potjes weer verkocht. Niet mijn tank. Char Future is wel aardig, maar auto-loaders vind ik op een of andere manier toch vrij moeilijk. Zit altijd zonder kogels op de meest onhandige momenten. Dus doe iets niet goed. Hoge winrate met die tank, maar zeer late WG rate...Cheezus schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:12:
Wat doen jullie met de battlepass tokens? Vorig seizoen heb ik de AE Phase 1 (want die ziet er bad-ass uit) en de Char Futur (want je kan nooit genoeg franse autoloaders hebben) ervan gekocht. De andere tanks zien er echter niet echt uit alsof ik er mee wil/ga spelen.. Credit reserves heb ik er ook nog meer dan 100 van en inruilen voor bonds lijkt me ook een matige deal (9 tokens voor een tank of 9 tokens voor 900 bonds terwijl een tier 8 tank 8000 bonds kost..). Blijven de tokens bewaard voor als er in de toekomst/latere battlepass andere tanks van zijn te kopen?
Signature van nature
Sircuri schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:43:
[...]
Char Future is wel aardig, maar auto-loaders vind ik op een of andere manier toch vrij moeilijk. Zit altijd zonder kogels op de meest onhandige momenten. Dus doe iets niet goed. Hoge winrate met die tank, maar zeer late WG rate...
:fill(white):strip_exif()/f/image/xXLdIMvoCFEQolhKg0sG5yor.png?f=user_large)
Mag ik mijn winrate dan terug?
Ik ben wel fan van autoloaders, timen wanneer je reload blijft een gok maar je volle clip op een tank kunnen legen is heerlijk
De autoreloader begin ik ook steeds meer te waarderen trouwens
:fill(white):strip_exif()/f/image/CdKFqA8eMvInCgrySxMDkous.png?f=user_large)
Ja, auto reloaders hebben ook mijn voorkeur. Standard B is een monster en de progetto 46 en 65 zijn heerlijk.
Signature van nature
Improved rotation, binocs en rammerSircuri schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 17:40:
[...]
daar zit ik ook over te twijfelen... mijn grille 15 staat voornamelijk stof te happen en dat is wel zonde. Misschien toch ook maar weer de WT terugkopen en daar de grille crew in zetten. Hoe heb je hem qua equipment ingericht?
Page intentionally left blank.
Gisteravond toch maar weer gekocht. Ik heb er alleen optics op gezet en geen binocs. Ik zit niet graag stil in een bosje te wachten. Rij veel rond
Signature van nature
Mij bevalt die change wel. Zag ff niet meer terugkomen dat je met 1 crew 3 tanklevels kan besturen.Koolaert schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:29:
Oh jee, daar is WG weer met crew 2.0...
https://worldoftanks.eu/e...-news/crew-2-0-sandbox-2/
Dat kan nog steeds en als het goed is, is dat iets goedkoper dan tijdens de vorige test. Ben er ook voorstander van dat we nu op iedere crew gratis Sixth Sense en Sound Detection krijgen en beginners niet meer met 50%/75% crews hoeven spelenhaborym schreef op maandag 19 juli 2021 @ 17:47:
[...]
Mij bevalt die change wel. Zag ff niet meer terugkomen dat je met 1 crew 3 tanklevels kan besturen.
Maar waar ik echt een hekel aan heb zijn die instructors en het elite crew systeem. Met instructors, die de meeste spelers slechts een paar hebben, kun je 15 i.p.v. 10 skillpunten krijgen op een bepaalde vaardigheid.
En het meest verschrikkelijke is dat elite crew systeem: met free XP kun je een crewbonus krijgen tot 15%... Echt belachelijk! Dit vergroot de kloof tussen beginners/f2p spelers en ervaren spelers met een hoop free XP en goede crews. Alsof de games nog niet kort genoeg waren
W-T-actual-F?? Eerste wat me opvalt:Koolaert schreef op maandag 19 juli 2021 @ 16:29:
Oh jee, daar is WG weer met crew 2.0...
https://worldoftanks.eu/e...-news/crew-2-0-sandbox-2/
A quick reminder: After conversion in the previous system, a player had to distribute Skill Points on their own, investing them in various skills of the Training Plan. Now, the system will do this work for you so that you can jump into battle faster. After conversion, you’ll receive a crew that corresponds to the previous one in terms of the total effects
Dus er komt een hele nieuwe crew layout, allerlei andere skills, en nu gaat WG voor jou die indelen?? Je krijgt geen eens de keuze "zelf doen" of "WG automagisch"?
Je mag hem wel de eerste keer gratis zelf aanpassen als ik het goed heb.superduper schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:55:
[...]
W-T-actual-F?? Eerste wat me opvalt:
A quick reminder: After conversion in the previous system, a player had to distribute Skill Points on their own, investing them in various skills of the Training Plan. Now, the system will do this work for you so that you can jump into battle faster. After conversion, you’ll receive a crew that corresponds to the previous one in terms of the total effects
Dus er komt een hele nieuwe crew layout, allerlei andere skills, en nu gaat WG voor jou die indelen?? Je krijgt geen eens de keuze "zelf doen" of "WG automagisch"?
Voor zover ik het goed gezien heb zorgt crew 2.0 voor een hard cap in skill points in tegenstelling tot nu waar je eigenlijk oneindig door kan gaan en mensen met 7+ skill crews rondrijden. Dat zou ik wel een vooruitgang vinden. Al die streamers die onbeperkt voorraad krijgen om zeer sterke crews te krijgen verliezen dan wat van dit voordeel. Aan de andere kant als je dit eerlijk al die tijd hebt opgespaard is het minder natuurlijk. Maar corrigeer mij als ik het fout heb, ik ben er niet heel diep ingedoken
ik zou dat ook wel niet zo tof vinden, mijn T30 heeft bv een goede crew en ik heb daar best veel tijd ingestoken. alle crewbooks die ik ooit heb gekregen zijn ook grotdendeels naar die crew gegaan. Maar soit, ik moet zelf ook nog ff de documentatie doornemen.TTLCrazy schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 09:32:
[...]
Je mag hem wel de eerste keer gratis zelf aanpassen als ik het goed heb.
Voor zover ik het goed gezien heb zorgt crew 2.0 voor een hard cap in skill points in tegenstelling tot nu waar je eigenlijk oneindig door kan gaan en mensen met 7+ skill crews rondrijden. Dat zou ik wel een vooruitgang vinden. Al die streamers die onbeperkt voorraad krijgen om zeer sterke crews te krijgen verliezen dan wat van dit voordeel. Aan de andere kant als je dit eerlijk al die tijd hebt opgespaard is het minder natuurlijk. Maar corrigeer mij als ik het fout heb, ik ben er niet heel diep ingedoken
Als we WG mogen geloven zal je huidige crew in het nieuwe systeem nooit slechter is dan nu: "We have added the bonus effects of all old skills to the new system and combined them in such a way that a new crew of a certain progress level will never be worse than the old crew."
@TTLCrazy: Helaas gaat die vlieger niet op. Als je 7+ crew skills hebt, heb je genoeg XP voor de hardcap van 80 skill points plus een hoop voortgang in het elite crew progressiesysteem. Met dat systeem kan je crew een bonus krijgen van max. 15%, oftewel 2 bounty ventilatiesystemen. Dus mensen met 5+ crew skills verliezen geen voordeel, ze krijgen juist heeeeeeeel veel voordeel met dit nieuwe systeem.
@TTLCrazy: Helaas gaat die vlieger niet op. Als je 7+ crew skills hebt, heb je genoeg XP voor de hardcap van 80 skill points plus een hoop voortgang in het elite crew progressiesysteem. Met dat systeem kan je crew een bonus krijgen van max. 15%, oftewel 2 bounty ventilatiesystemen. Dus mensen met 5+ crew skills verliezen geen voordeel, ze krijgen juist heeeeeeeel veel voordeel met dit nieuwe systeem.
Ik zat een tijd in een passieve clan om de extra rewards binnen te harken maar het lelijke clanlogo was een doorn in m'n oog. Oplossing: zelf een clan starten met een neutraal logo 
Als iemand hetzelfde 'probleem' heeft of ook gewoon die extra directives/reserves/camo's wil zonder verdere eisen join gerust: https://eu.wargaming.net/clans/wot/500210873/
Als iemand hetzelfde 'probleem' heeft of ook gewoon die extra directives/reserves/camo's wil zonder verdere eisen join gerust: https://eu.wargaming.net/clans/wot/500210873/
ik ben gejoined, maar verwacht de komende weken geen actie van mij ;-)Cheezus schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 07:36:
Ik zat een tijd in een passieve clan om de extra rewards binnen te harken maar het lelijke clanlogo was een doorn in m'n oog. Oplossing: zelf een clan starten met een neutraal logo
te lekker weer buiten en vakantie
Is alleen het joinen al voldoende voor die extra rewards, of moet ik toch iets doen?
[ Voor 7% gewijzigd door kuwerti op 22-07-2021 10:03 ]
Er zijn 2 soorten rewards:
Personal rewards: voor je eigen voortgang, hierbij krijg je voornamelijk decals/camo's
Clan rewards: die krijgt de hele clan, voornamelijk personal reserves, directives, blueprints en training books
Die 2e krijg je dus vanzelf, maar ik moet nog wel wat meer actieve mensen in de clan krijgen om er genoeg voortgang in te krijgen
Ik ben een beetje random mensen aan het inviten, dan komt vanzelf wel goed denk ik..
Personal rewards: voor je eigen voortgang, hierbij krijg je voornamelijk decals/camo's
Clan rewards: die krijgt de hele clan, voornamelijk personal reserves, directives, blueprints en training books
Die 2e krijg je dus vanzelf, maar ik moet nog wel wat meer actieve mensen in de clan krijgen om er genoeg voortgang in te krijgen
Ik ben ook aangehaakt; speel meestal op wat andere tijden, meer overdag. Maar we gaan het zien!
Same heresuperduper schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:17:
Ik ben ook aangehaakt; speel meestal op wat andere tijden, meer overdag. Maar we gaan het zien!
Heb me vandaag ook aangemeld.Cheezus schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:08:
Die 2e krijg je dus vanzelf, maar ik moet nog wel wat meer actieve mensen in de clan krijgen om er genoeg voortgang in te krijgenIk ben een beetje random mensen aan het inviten, dan komt vanzelf wel goed denk ik..
Ik zit nu de diverse videos over dat crew2.0 etc te bekijken en heb dan ook de andere wijzigingen in opties voor diverse module layouts die men kan wisselen afhankelijk van de map die je krijgt, en dan bekruipt me steeds meer dat dit een enorm geluksspelletje gaat worden en vooral in het voordeel van de betere spelers (as usual)
Wat namelijk verdwijnt is de voorspelbaarheid van wat tanks kunnen. Naast het op laaste moment switchen van modules, zie je met crew 2.0 dat capaciteiten enorm gericht kunnen worden op 1 resultaat, en zelfs van impact veranderen tijdens de match. Er zit enorm veel progressiviteit in bepaalde eigenschappen.
Dus als jij rekent en inschat wat een bepaalde tank kan waar je mee aan het knokken bent, is dat de ene keer anders dan de andere keer.
Voor beginners, of spelers met wat meer moeite (zoals ik
) wordt dit enorm frustrerend ben ik bang. En de spelers die heel goed zijn met maxed out crews worden alleen maar beter en kunnen optimaal gebruik maken van de verkeerde inschattingen van tegenstanders en komen daardoor nog meer bovenop drijven.
Als je bv de filpmjes van dezgames pakt en kijkt in welke richtingen hij de manticore kan duwen: van very long range spotting tot extreme cammo en closeup spotting gaat dit leiden tot enorme red line camping games (nog meer dan nu al soms het geval is).
Dus wat mij betreft gooien ze echt drie kwart van die truukendoos helemaal leeg en laat het echt op tank gevechten aankomen. Maar goed, gaat niet gebeuren want dat wordt er niks meer gekocht en uitgegeven
ik hou mijn hart vast..
Wat namelijk verdwijnt is de voorspelbaarheid van wat tanks kunnen. Naast het op laaste moment switchen van modules, zie je met crew 2.0 dat capaciteiten enorm gericht kunnen worden op 1 resultaat, en zelfs van impact veranderen tijdens de match. Er zit enorm veel progressiviteit in bepaalde eigenschappen.
Dus als jij rekent en inschat wat een bepaalde tank kan waar je mee aan het knokken bent, is dat de ene keer anders dan de andere keer.
Voor beginners, of spelers met wat meer moeite (zoals ik
Als je bv de filpmjes van dezgames pakt en kijkt in welke richtingen hij de manticore kan duwen: van very long range spotting tot extreme cammo en closeup spotting gaat dit leiden tot enorme red line camping games (nog meer dan nu al soms het geval is).
Dus wat mij betreft gooien ze echt drie kwart van die truukendoos helemaal leeg en laat het echt op tank gevechten aankomen. Maar goed, gaat niet gebeuren want dat wordt er niks meer gekocht en uitgegeven
ik hou mijn hart vast..
[ Voor 3% gewijzigd door superduper op 22-07-2021 14:56 ]
Leuk idee van die clan! Zelf heb ik gisteren een clan gejoined om een keer een CW campagne te proberen, maar ik heb wel een collega die een maand geleden begonnen is met spelen. Heb je iets aan een complete beginner die pas op niveau 4 zit maar wel actief is of moet je voor die missies daadwerkelijk wat kunnen? In dat eerste geval kan ik hem wel eens vragenCheezus schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:08:
Die 2e krijg je dus vanzelf, maar ik moet nog wel wat meer actieve mensen in de clan krijgen om er genoeg voortgang in te krijgenIk ben een beetje random mensen aan het inviten, dan komt vanzelf wel goed denk ik..
Iedereen is welkom, die missies zijn vergelijkbaar met de daily missions (win X keer, doe X damage, krijg X experience etc.) dus om die te halen ligt de lat niet heel hoog 
Zo lang het nog allemaal in de testfase is geloof ik het wel. Met die broken builds ga ik er nog van uit dat het zo niet gereleased gaat worden. Die HE-nerf was ook een hoop gedoe over maar uiteindelijk merk ik niet zoveel verschil. Arty hit wat minder snel en is wat minder populair geworden dus ik ben er al lang blij meesuperduper schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 14:40:
Ik zit nu de diverse videos over dat crew2.0 etc te bekijken en heb dan ook de andere wijzigingen in opties voor diverse module layouts die men kan wisselen afhankelijk van de map die je krijgt, en dan bekruipt me steeds meer dat dit een enorm geluksspelletje gaat worden en vooral in het voordeel van de betere spelers (as usual)
Voor beginners, of spelers met wat meer moeite (zoals ik) wordt dit enorm frustrerend ben ik bang. En de spelers die heel goed zijn met maxed out crews worden alleen maar beter en kunnen optimaal gebruik maken van de verkeerde inschattingen van tegenstanders en komen daardoor nog meer bovenop drijven.
ik hou mijn hart vast..
en om alvast goed in de mood te komen; vandaag is weer niet te winnen.. 1:10, potjes over binnen de 5 min
[ Voor 86% gewijzigd door Cheezus op 22-07-2021 15:17 ]
waarom gebeurt dit als ik vrij ben en even 'lekker' kan spelen.. winstreak of 23.5% uit 17 potjes. Laatste helemaal mooi: over in 2:38 met 15:3. Ik doe nog 3 shots en 2100 dmg in mijn obj268-4 maar meer kon al niet eens meer. En zo gaat het ongeveer de hele week al 
Weet iemand nog een ander leuk spel?
Weet iemand nog een ander leuk spel?
Eindelijk, dit weekend korting op Tier 8-10 tanks
Dat zijn weer 7 tanks erbij in de garage. Heel even dacht ik dat ik het perfect getimed had met mijn credits, maar blijkbaar moet je ook nog ammunitie kopen...
Dat zijn weer 7 tanks erbij in de garage. Heel even dacht ik dat ik het perfect getimed had met mijn credits, maar blijkbaar moet je ook nog ammunitie kopen...

Ah, dat was weer goede timing om eergisteren de AMX 50B te kopen.. had weer een miljoen gescheelt als ik een paar dagen had gewacht
Nouja, dan maar wat consumables inkopen dit weekend.. helaas geen 50% korting daarop maar 25% is beter dan niets
Nouja, dan maar wat consumables inkopen dit weekend.. helaas geen 50% korting daarop maar 25% is beter dan niets
Mochten mensen zich nog afvragen hoe broken Crew 2.0 is met een EBR:
https://www.youtube.com/watch?v=QhHd07vH04o&t=532s
Ik weiger om video's van QB te kijkenKoolaert schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 21:14:
Mochten mensen zich nog afvragen hoe broken Crew 2.0 is met een EBR:
Haha begrijpelijk! Ik vermijd hem normaal ook, maar ik kon geen beter alternatief vinden.
Voor deze keer heb ik zelfs voor het eerst in mijn leven een filmpje van hem geliked
korte vraag (heb weken niet gespeelt)
In-game kun je met je muiswiel in- en uit zoomen, maar nu zoom ik veel te ver uit (soort helikopter mode) dat kun je ergens uitzetten maar waar???
ik hoop dat dit dezelfde instelling is wanneer je met arty volledig uitzoomt en dat je dan ineens in een die andere zichstmodus gaat. wat een ellende.
In-game kun je met je muiswiel in- en uit zoomen, maar nu zoom ik veel te ver uit (soort helikopter mode) dat kun je ergens uitzetten maar waar???
ik hoop dat dit dezelfde instelling is wanneer je met arty volledig uitzoomt en dat je dan ineens in een die andere zichstmodus gaat. wat een ellende.
[ Voor 29% gewijzigd door kuwerti op 24-07-2021 08:26 ]
Tactical view heet het geloof ik. Kan je uitzetten bij de eerste pagina met opties. Ik geef het nog het voordeel van de twijfel, want soms is dit perspectief erg handig maar de overgang is inderdaad irritant. Ik wen er wel aan.kuwerti schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 08:12:
korte vraag (heb weken niet gespeelt)
Arty view heb ik geen idee. Ik speel die niet
If you can see, look. If you can look, observe
Ik heb het nut van die tactical view nog niet echt ontdekt maar het ziet er wel leuk uit om de map te overzien als je met een light in een bosje staat te campen
Ik heb nu een vreemd issue: ik heb een nieuwe PC (met 3080ti
), en de grootste installatie gisteren gedaan, en gisteravond een paar potjes gespeeld. Vandaag wat meer zaken geinstalleerd, maar nu wil WoT niet meer starten, geen foutmelding niks.Ook niet in safe-mode. Ik heb al check&repair gedaan, hielp niet. Alles verwijderd en opnieuw geinstalleerd, nog steeds niet starten.
Hij lijkt even te laden (circle cursor) en verder niet, blijft in task manager gewoon staan.
Kan ik ergens een errorlog oid inzien? Ik heb dit nog niet eerder gezien...
fixed; Windows install was corrupted (waarschijnlijk door Oculus installatie), want steam deed ook niks meer. Maar even een reset-my-PC gedaan, en weer doorrrrr...
Hij lijkt even te laden (circle cursor) en verder niet, blijft in task manager gewoon staan.
Kan ik ergens een errorlog oid inzien? Ik heb dit nog niet eerder gezien...
fixed; Windows install was corrupted (waarschijnlijk door Oculus installatie), want steam deed ook niks meer. Maar even een reset-my-PC gedaan, en weer doorrrrr...
[ Voor 13% gewijzigd door superduper op 27-07-2021 17:55 ]
Toch weer een ander issue, nu wel met World of tanks. Bij mijn oude PC had ik enorm veel last van wisselend volume in WoT. Het wisselde van nauwelijks hoorbaar, naar hard soms meerdere keren per minuut, en soms was het een half uur stabiel. Heel bekend issue en al diverse trips en tricks doorgeakkerd, maar niets hielp.
Dit was een van de redenen om maar eens naar een andere PC te gaan. En verdomd, naar 4 dagen vlekkeloos begint net het volume weer heen en weer te wapperen.
Wat is dat toch dat ik niet baas kan lijkt te zijn over het volume win WoT?
Dit was een van de redenen om maar eens naar een andere PC te gaan. En verdomd, naar 4 dagen vlekkeloos begint net het volume weer heen en weer te wapperen.
En waarom is dat ... ?
http://forum.worldoftanks...ckybaby-versus-skill4ltu/
Voor mij is dit één van de vele punten. Hij heeft zichzelf zo hoog boven de rest zitten waardoor het gewoonweg niet leuk meer is om naar te kijken.
Ik vind hem bloed irritant. In het begin vond ik zijn filmpjes en twitch kanaal nog wel te haggelen. Maar er is iets aan hem wat mij mateloos irriteert.Het voorbeeld van @SurfBoy is één van de voorbeelden. Ik kan er echter niet echt de vinger op leggen wat mij zo irriteert. Hij heeft een mateloos populair twitch kanaal en zijn youtube filmpjes doen het ook goed, dus alle lof voor hem. Hij moet het echter zonder mij doen
Mja, dat is inderdaad wel 1 van zijn slechte eigenschappen... Ik heb hem een keer karakter zien breken in een Twitch stream, hij was aan het verliezen.... ow boy viel die daar even door de mand. Kan het alleen niet meer terug vinden. Ik heb hem een uitleg zien geven over de anonymizer en inderdaad hij dacht dat wargaming die speciaal voor hem gemaakt had.SurfBoy schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 20:54:
[...]
http://forum.worldoftanks...ckybaby-versus-skill4ltu/
Voor mij is dit één van de vele punten. Hij heeft zichzelf zo hoog boven de rest zitten waardoor het gewoonweg niet leuk meer is om naar te kijken.
Toch blijf ik de filmpjes die die maakt over bv. crew 2.0 ect wel kijken, het scheelt me een hoop tijd en leeswerk om uit te vinden hoe dat werkt.
Op 1 of andere manier heb ik het zelfde bij skill4lttu als andere dat hebben bij QB, ik kan niet naar die gast kijken, die heeft het net zo hoog in zijn bol als QB. En dat vreselijke accent begint heel irri te worden.
Ben een beetje aan het rondkijken van wie ik nu het best kan leren en geen VIP syndroom hebben. Honest Gaming is fun en Lemmingrush is chill, alleen lijkt die van de aardbodem verdwenen.
Lemmingrush lijkt idd een beetje van de aardbodem verdwenen. Verder kijk ik vaak iyouxin. Eén van de beste spelers op de eu server die ook actief is op youtube/twitch. Verder kijk ik ook vaak daki.Caveman schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 09:39:
[...]
Mja, dat is inderdaad wel 1 van zijn slechte eigenschappen... Ik heb hem een keer karakter zien breken in een Twitch stream, hij was aan het verliezen.... ow boy viel die daar even door de mand. Kan het alleen niet meer terug vinden. Ik heb hem een uitleg zien geven over de anonymizer en inderdaad hij dacht dat wargaming die speciaal voor hem gemaakt had.
Toch blijf ik de filmpjes die die maakt over bv. crew 2.0 ect wel kijken, het scheelt me een hoop tijd en leeswerk om uit te vinden hoe dat werkt.
Op 1 of andere manier heb ik het zelfde bij skill4lttu als andere dat hebben bij QB, ik kan niet naar die gast kijken, die heeft het net zo hoog in zijn bol als QB. En dat vreselijke accent begint heel irri te worden.
Ben een beetje aan het rondkijken van wie ik nu het best kan leren en geen VIP syndroom hebben. Honest Gaming is fun en Lemmingrush is chill, alleen lijkt die van de aardbodem verdwenen.
Orzanel kan ik dan weer niet kijken. Wat een verschrikkelijke vent vind ik dat. De ergste persoon om te kijken moet toch wel claus zijn. Die gast kan echt alleen maar ragen. Als hij gekilled wordt is het nooit de schuld van hemzelf, maar altijd van de RNG, slechte teammates, russian bias etc.
Ik kijk sinds kort naar Propellermuetzentraeger. Wel in het duits, maar versta het redelijk. Is een hele normale speler, en geeft goede uitleg. Verder kijk ik zo nu en dan ook naar Jingles. Zijn commentaar is best goed, alstie maar niet zo lacht om zijn eigen grapjes. En ik zie ook niets meer van Circon langskomen. Ja ik denk dat Lemmingrush en Sidestraffe gewoon wat anders zijn gaan spelen.
Op zijn YT community kanaal heeft Lemmingrush aangegeven dat hij is gestopt met streamen en tegenwoordig in aandelen zit.
Jammer, vond zijn (uitleg) video's erg toegankelijk.
Jammer, vond zijn (uitleg) video's erg toegankelijk.
Wat ik irritant aan hem vind is dat hij je toespreekt alsof je een kleuter bent. In nieuwsvideos valt het nog wel mee, maar zijn gameplay videos kan ik echt niet kijken.TTLCrazy schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:34:
Ik vind hem bloed irritant. In het begin vond ik zijn filmpjes en twitch kanaal nog wel te haggelen. Maar er is iets aan hem wat mij mateloos irriteert.Het voorbeeld van @SurfBoy is één van de voorbeelden. Ik kan er echter niet echt de vinger op leggen wat mij zo irriteert. Hij heeft een mateloos populair twitch kanaal en zijn youtube filmpjes doen het ook goed, dus alle lof voor hem. Hij moet het echter zonder mij doen
Dat is toch Mailand? Die vind ik ook heel goed idd. Helaas is mijn Duits niet geweldig, maar ik heb wel eens een van zijn try-hard streams gezien waarin hij weinig praat. Geweldige speler en volgens mij ook een relaxte kerel.Fiesta1958 schreef op zaterdag 31 juli 2021 @ 21:21:
Ik kijk sinds kort naar Propellermuetzentraeger. Wel in het duits, maar versta het redelijk. Is een hele normale speler, en geeft goede uitleg. Verder kijk ik zo nu en dan ook naar Jingles. Zijn commentaar is best goed, alstie maar niet zo lacht om zijn eigen grapjes. En ik zie ook niets meer van Circon langskomen. Ja ik denk dat Lemmingrush en Sidestraffe gewoon wat anders zijn gaan spelen.
Jingles kan ik dan weer niet naar kijken. Ik heb nog nooit een video gezien waarin hij niet om zijn eigen grapjes lacht. Als ik er zelf ook om zou kunnen lachen zou dat geen probleem zijn, maar dat is helaas nog nooit gebeurd
Circonflexes streamt nog wel af en toe, maar door tijdgebrek en steeds minder interesse in het spel heeft 'ie zijn Youtube kanaal vaarwel gezegd geloof ik.
Zo zie je maar weer... meningen kunnen erg verschillen.
Ik heb juist geen enkel probleem met Quicky Baby. Zijn filmpjes zijn voor mij wél informatief. Zijn Twitch-battles volg ik dan weer niet.
- Mighty Jingles. Volg ik al vanaf het begin. Maakt me geen reet uit of ie zelf speelt of niet. Zijn filmpjes zijn voor mij vermaak.
- Claus Kellerman. Zelf geen goede speler en steekt wel heel erg vaak de draak met Wargaming. En lacht zich een kriek tijdens zijn filmpjes. Zit er trouwens vaak naast met zijn conclusies.
- DezGamez. Weet veel nieuwtjes. Maar is onuitstaanbaar met zijn poging om (vermoedelijk) Engels te spreken. Reden voor mij om het heel veel over te slaan.
- Iyouxin. Opgewonden standje. Mag dan één van de betere spelers van Europa zijn, maar spreekt allerbelabberdst Engels. Ik merk dat ik na 1 of 2 filmpjes van hem doodmoe ben van het krampachtig luisteren. Kan het vaak niet opbrengen.
- Skill4ltu. Die vind ík dus niet aardig. Kijk ik niet eens meer.
- Lemmingrush keek ik ook nog wel eens. Speelde eigenlijk helemaal niet zo goed en ergerde zich soms kapot aan het verloop van een battle... (haha, wie doet dat niet?)
- 4TankersAndDog. In mijn ogen de beste. Uitstekende uitleg van allerlei tactieken, nieuwe functionaliteiten in het spel, tips over de beste scoutingspots.... Echt, met kop en schouders mijn favoriet!
Ik heb juist geen enkel probleem met Quicky Baby. Zijn filmpjes zijn voor mij wél informatief. Zijn Twitch-battles volg ik dan weer niet.
- Mighty Jingles. Volg ik al vanaf het begin. Maakt me geen reet uit of ie zelf speelt of niet. Zijn filmpjes zijn voor mij vermaak.
- Claus Kellerman. Zelf geen goede speler en steekt wel heel erg vaak de draak met Wargaming. En lacht zich een kriek tijdens zijn filmpjes. Zit er trouwens vaak naast met zijn conclusies.
- DezGamez. Weet veel nieuwtjes. Maar is onuitstaanbaar met zijn poging om (vermoedelijk) Engels te spreken. Reden voor mij om het heel veel over te slaan.
- Iyouxin. Opgewonden standje. Mag dan één van de betere spelers van Europa zijn, maar spreekt allerbelabberdst Engels. Ik merk dat ik na 1 of 2 filmpjes van hem doodmoe ben van het krampachtig luisteren. Kan het vaak niet opbrengen.
- Skill4ltu. Die vind ík dus niet aardig. Kijk ik niet eens meer.
- Lemmingrush keek ik ook nog wel eens. Speelde eigenlijk helemaal niet zo goed en ergerde zich soms kapot aan het verloop van een battle... (haha, wie doet dat niet?)
- 4TankersAndDog. In mijn ogen de beste. Uitstekende uitleg van allerlei tactieken, nieuwe functionaliteiten in het spel, tips over de beste scoutingspots.... Echt, met kop en schouders mijn favoriet!
Dezgamez zou ik zelf ook niet gaan kijken. Zijn engels is gewoon niet fijn om aan te horen, hoewel ik hem een paar keer ingame tegenkwam en we leuke gesprekken hadden terwijl onze tanks kapot waren.
Jingles vond ik altijd wel oke (Mingles with Jingles
), maar toen hij met die Rita samenging vond ik het opeens raar worden en haakte ik af. Ik zag hem nog eens in Warships e-sports!
Eerder keek ik ook SirFoch zijn vehicle reviews, maar deze speelt niet meer. Foch liet vaak een heel ander geluid horen dan bijvoorbeeld QB.
QB zelf keek ik altijd eigenlijk vanaf het begin al. Destijds had ik een positite in mn WoT clan waarbij ik nieuws deelde van blogs als For The Record in het nederlands, omdat veel clanleden moeite met engels hadden. Maar toen ik ook vehicle reviews van QB begon te delen, merkte ik toen ook al dat meningen over die kerel nogal verdeeld waren.
Misschien dat Claus daarom wel zoveel kijkers aantrekt. Hij is niet een unicum of iemand met hoge wn8 rating die wel even verteld hoe het zit.
Jingles vond ik altijd wel oke (Mingles with Jingles
Eerder keek ik ook SirFoch zijn vehicle reviews, maar deze speelt niet meer. Foch liet vaak een heel ander geluid horen dan bijvoorbeeld QB.
QB zelf keek ik altijd eigenlijk vanaf het begin al. Destijds had ik een positite in mn WoT clan waarbij ik nieuws deelde van blogs als For The Record in het nederlands, omdat veel clanleden moeite met engels hadden. Maar toen ik ook vehicle reviews van QB begon te delen, merkte ik toen ook al dat meningen over die kerel nogal verdeeld waren.
Misschien dat Claus daarom wel zoveel kijkers aantrekt. Hij is niet een unicum of iemand met hoge wn8 rating die wel even verteld hoe het zit.
Dezgames vind ik raar omdat hij nooit zijn gezicht laat zien in de streams. Moet hij uiteraard zelf weten verder.
Circonflexes vond ik vroeger geweldig om te kijken, tegenwoordig heeft hij zijn camera uit om onduidelijke redenen en het lijkt wel of hij zijn zin in het spelletje aan het verliezen is helaas
Orzanel vind ik irritant met die grote reclames in beeld en gewoon ook niet leuk om naar te kijken.
Mailand is ok, in het Duits maar goed te volgen verder.
Zoals eerder gezegd, Qb ben ik klaar mee.
SirFoch helaas gestopt met WoT, ik kijk af en toe nog wel eens naar hem als hij ACC streamt (zowat elke dag).
Iyouxin is een hele goede speler, maar kan ik niet lang naar kijken.
Lemmingrush vond ik een irritante lach hebben, leek wel elke keer als hij lachte of hij alles beter weet en iedereen eigenlijk uitlachte. Ik kan er uiteraard helemaal naast zitten
Missj4cky kijk ik nog wel eens, een van de weinige vrouwen die ook nog een beetje goed speelt.
Claus heeft wat grappige filmpjes op zijn YT kanaal waar ik helemaal stuk om ga. Live streamen vind ik hem maar zozo.
Jingles vind ik eigenlijk altijd wel leuk. Waarschijnlijk omdat hij meer van mijn generatie is
jammer dat hij geen WoT meer speelt.
Circonflexes vond ik vroeger geweldig om te kijken, tegenwoordig heeft hij zijn camera uit om onduidelijke redenen en het lijkt wel of hij zijn zin in het spelletje aan het verliezen is helaas

Orzanel vind ik irritant met die grote reclames in beeld en gewoon ook niet leuk om naar te kijken.
Mailand is ok, in het Duits maar goed te volgen verder.
Zoals eerder gezegd, Qb ben ik klaar mee.
SirFoch helaas gestopt met WoT, ik kijk af en toe nog wel eens naar hem als hij ACC streamt (zowat elke dag).
Iyouxin is een hele goede speler, maar kan ik niet lang naar kijken.
Lemmingrush vond ik een irritante lach hebben, leek wel elke keer als hij lachte of hij alles beter weet en iedereen eigenlijk uitlachte. Ik kan er uiteraard helemaal naast zitten
Missj4cky kijk ik nog wel eens, een van de weinige vrouwen die ook nog een beetje goed speelt.
Claus heeft wat grappige filmpjes op zijn YT kanaal waar ik helemaal stuk om ga. Live streamen vind ik hem maar zozo.
Jingles vind ik eigenlijk altijd wel leuk. Waarschijnlijk omdat hij meer van mijn generatie is
[ Voor 5% gewijzigd door TTLCrazy op 03-08-2021 09:45 ]
Op Twitch kijk ik het regelmatig naar;
Yzne, Moff, Feli, CarryBarry. Ik kijk ook graag naar Circon maar die is bijna nooit meer online.
Yzne, Moff, Feli, CarryBarry. Ik kijk ook graag naar Circon maar die is bijna nooit meer online.
Stream jij nog ooit eigenlijk? Heb wel eens op je Twitch link geklikt en gekeken, maar de laatste tijd heb ik je niet meer online gezien.Kepro schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 10:10:
Op Twitch kijk ik het regelmatig naar;