auto660 schreef op maandag 24 mei 2021 @ 21:56:
Heren, ik zit een beetje met een probleempje...
Ik speel al een ~6 jaar WoT, soms een half jaar weer even niet, en soms weer 1 maand heel actief. Nu is het zo dat ik eigenlijk nog steeds geen enkel idee heb wat de goede spots zijn op de maps en waar je welke tanks het beste kan raken. Ik zit nu nog steeds op het niveau dat (vooral bij level 8+) er regelmatig gevraagd wordt of ik een bot ben en dat ik de game maar ff moet verwijderen
Ik gebruik vooral TD/Light omdat heavy/medium al weer veel te veel tactieken vereisen. [mijn AMX 50 100 uitgezonderd maar dat is eigenlijk ook een TD] Vooral het snel gespot worden en het niet pennen van een tank nekt hem een beetje...
Is er een guide voor bepaalde maps/tactieken om een beetje basiskennis te hebben?
Zelf speel ik sinds 2 jaar en sinds een jaar verdiep ik me wat meer in het spel. Ik ben dus niet in de positie om hier de expert uit te hangen, maar ik kan je wel vertellen wat ik gedaan heb om tot een gemiddeld niveau te komen.
Als je veel TD's speelt is het cruciaal om i.i.g te weten
hoe bosjes werken. Dit 'trucje' om 15 meter achter een bosje te gaan staan gebruik ik echt heel vaak. In
deze video zie je het in actie en leer je misschien ook nog wat leuke posities om heen te gaan (als je zijn irritante stem uit kan staan

).
Sowieso kun je veel leren van YouTube videos of Twitch streams van goede spelers. Toen ik spotlocaties voor Light Tanks wilde leren maar geen tijd had om een hele stream te kijken, heb ik een oude stream van de speler 'skill4ltu' aangezet, telkens gekeken naar welke startpositie hij ging, en hop, meteen geskipped naar zijn volgende battle.
Verder heb ik het meeste geleerd op niveaus 5-7. Als je zonder basiskennis op niveau 8+ gaat spelen word je zo hard afgeschoten dat je én geen plezier hebt én niets leert (ja, ik spreek uit ervaring

). De middelste niveaus zijn iets vergevingsgezinder en dus een goede kans om bepaalde bosjes/spotlocaties uit te proberen.
Tot slot: als je veel schoten bounced, zorg er i.i.g. voor dat je een richtpunt hebt met penetratie-indicator (ga naar instellingen, dan richtpunt en selecteer bij kanonmarkering iets met een penetratie-indicator). Op die manier kun je zelf met je richtpunt naar een weakspot zoeken totdat je indicator groen of oranje is. En er is altijd nog
tanks.gg: op die website kun je voor elke tank zien hoeveel pantser hij heeft en waar de zwakke plekken zitten. Soms gebruik ik het zelfs tijdens een battle als ik even niets te doen heb
Nou, succes ermee!