De Italiaanse HT zijn me toch een potje ruk pff, heb ze allemaal vrijgespeeld met blauwdrukken maar allemaal ruk pff.
Gisteren een eerste MoE verdiend op de Type T-34, met <80 games en een nog niet eens 100% getrainde crew, laat staan skills 
Kennelijk heb ik em door
Kennelijk heb ik em door
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
netjes!vectormatic schreef op maandag 1 februari 2021 @ 08:36:
Gisteren een eerste MoE verdiend op de Type T-34, met <80 games en een nog niet eens 100% getrainde crew, laat staan skills
Kennelijk heb ik em door
Ik denk dat ik die P24/40 ga spammen, eens zien wat die met een goede crew doet.
Hebben jullie ook last van verdoemde tankjes? Ik ben een gemiddelde speler met een ~50% winrate maar met sommige tanks kan ik écht niet in winnen, ook al heb ik zelf een normale score:
STB-1 26% winrate over bijna 50 battles.. hoe dan
AMX 13 90 34% winrate over 100 battles
M48 Patton & Steyer WT 38% bij ~70 battles
Nog een aantal in de lage 40%
Met uitzondering van die Steyer WT (was m'n hoogste premium tank dus alleen gespeeld voor credits) vind ik het leuke tanks om mee te spelen maar WoT zegt nee
STB-1 26% winrate over bijna 50 battles.. hoe dan

AMX 13 90 34% winrate over 100 battles
M48 Patton & Steyer WT 38% bij ~70 battles
Nog een aantal in de lage 40%
Met uitzondering van die Steyer WT (was m'n hoogste premium tank dus alleen gespeeld voor credits) vind ik het leuke tanks om mee te spelen maar WoT zegt nee
Sinds eind vorig jaar heb ik WoT weer opgepakt, ik ben ooit begonnen toen het spel uit kwam en heb een paar lvl 10's.
Er is in basis niet zo heel veel verandert behalve dat gold nu minder waard is doordat je premium ammo met credits kan kopen.
Wat me wel stoort is de matchmaking en dan voornamelijk bij lvl 8, waar ik het meest mee speel omdat daar de grind langer duurt.
Het aantal potjes wat ik tegen lvl9 en vooral lvl10 kom is echt compleet ongebalanceerd.
Ik heb het afgelopen vrijdag toevallig eens bijgehouden, spelende met een mix van 'Lowe, Tiger2, IS2-II' over 35 potjes.
19x tegen lvl 8-10
7x tegen lvl 8-9
3x tegen lvl 7-9
4x tegen lvl8
1x tegen lvl6-8
1x tegen lvl7-8
Het kan te maken hebben met de tijd of met hoe weinig mensen lvl8 spelen of wat dan ook.
Maar de rode draad was, telkens als de matchmaking langer dan 40 seconde duurde werd het een lvl10 matchup.
Ik snap dat om de matching tijd binnen de perken te houden, dat je uiteindelijk toch wordt gematched, maar dit haalt het plezier wel uit het spel.
Sowieso snap ik niet waarom ze het tier verschil niet 1 lvl houden, dan heb je tenminste nog een kans.
En ik heb liever langere matchmaking dan continue tegen lvl10's te moeten spelen.
Ik ben zeker geen pro, maar ik heb wel een redelijk idee van wat ik doe.
Maar omdat je bottom tier bent heb je weinig kans om het spel te beïnvloeden.
Met de Lowe heb ik met premium ammo nog 290 pen, waardoor ik snipend nog wel iets kan doen.
De andere 2 tanks hebben niet genoeg capaciteiten qua gun/armor om een vuist te kunnen maken.
Het verschil tussen t10 en t8 is te groot daarvoor.
Het resultaat is dan ook dat mijn winrate aardig inkakt doordat de potjes worden bepaald door de andere lvl10's.
Zeker met de autoloaders, vele 'sterke' premium tanks en lvl10 powerhouses ben je dik in het nadeel.
Ook omdat het grote deel ook nog eens premium ammo schiet waardoor armor ook minder van belang wordt.
Voor zover mijn 'rant'.
Ik vind het wel jammer dat Wargaming voornamelijk voor het geld gaat ipv ook wat meer te kijken naar een goede en leuke gaming experience.
Veel mensen die wat meer casual spelen worden hierdoor weggejaagd.
Er is in basis niet zo heel veel verandert behalve dat gold nu minder waard is doordat je premium ammo met credits kan kopen.
Wat me wel stoort is de matchmaking en dan voornamelijk bij lvl 8, waar ik het meest mee speel omdat daar de grind langer duurt.
Het aantal potjes wat ik tegen lvl9 en vooral lvl10 kom is echt compleet ongebalanceerd.
Ik heb het afgelopen vrijdag toevallig eens bijgehouden, spelende met een mix van 'Lowe, Tiger2, IS2-II' over 35 potjes.
19x tegen lvl 8-10
7x tegen lvl 8-9
3x tegen lvl 7-9
4x tegen lvl8
1x tegen lvl6-8
1x tegen lvl7-8
Het kan te maken hebben met de tijd of met hoe weinig mensen lvl8 spelen of wat dan ook.
Maar de rode draad was, telkens als de matchmaking langer dan 40 seconde duurde werd het een lvl10 matchup.
Ik snap dat om de matching tijd binnen de perken te houden, dat je uiteindelijk toch wordt gematched, maar dit haalt het plezier wel uit het spel.
Sowieso snap ik niet waarom ze het tier verschil niet 1 lvl houden, dan heb je tenminste nog een kans.
En ik heb liever langere matchmaking dan continue tegen lvl10's te moeten spelen.
Met de Lowe heb ik met premium ammo nog 290 pen, waardoor ik snipend nog wel iets kan doen.
De andere 2 tanks hebben niet genoeg capaciteiten qua gun/armor om een vuist te kunnen maken.
Het resultaat is dan ook dat mijn winrate aardig inkakt doordat de potjes worden bepaald door de andere lvl10's.
Zeker met de autoloaders, vele 'sterke' premium tanks en lvl10 powerhouses ben je dik in het nadeel.
Ook omdat het grote deel ook nog eens premium ammo schiet waardoor armor ook minder van belang wordt.
Voor zover mijn 'rant'.
Ik vind het wel jammer dat Wargaming voornamelijk voor het geld gaat ipv ook wat meer te kijken naar een goede en leuke gaming experience.
matchmaker is al vanaf dag 1 een drama.Frank_P schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:11:
Sinds eind vorig jaar heb ik WoT weer opgepakt, ik ben ooit begonnen toen het spel uit kwam en heb een paar lvl 10's.
19x tegen lvl 8-10
7x tegen lvl 8-9
3x tegen lvl 7-9
4x tegen lvl8
1x tegen lvl6-8
1x tegen lvl7-8
Voor zover mijn 'rant'.
Is geen pijl op te trekken, ook met de ratings houden ze totaal geen rekening. Je komt rustig met mensen die 10x beter of slechter zijn terwijl er genoeg mensen in que zijn.
Ik begrijp persoonlijk ook niet waarom je niet gewoon alleen met je eigen tier word gematchd, maakt het voor iedereen leuker.
Maar als je het nu al drama vind, ga dan maar is platoonen. Dan word je helemaal genaaid door de MM
Ja, heavy tanks zijn als free to play gewoon waardeloos, iedereen spammed gold tegen je en zeker tegen hogere tiers ben je kansloos met standaard ammo. Ik heb zelf meer succes met 'papieren' tanks die het van concealment, mobiliteit en/of dikke damage moeten hebben. Mensen die premium ammo op je 1 cm armor verspillen kun je dan alleen maar om lachen
Ik schiet vaak genoeg gold ammo op tanks met geen armor, omdat ik daarvoor schiet op tanks met veel armor en ik dan niet ga switchen terwijl die tanks ook gewoon nog in leven zijn. Wat maakt het uit of ik je nou met 250mm pen AP beschiet of met 330mm pen HEAT? Allebei gaat het dwars door je heen.Cheezus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 17:19:
Ja, heavy tanks zijn als free to play gewoon waardeloos, iedereen spammed gold tegen je en zeker tegen hogere tiers ben je kansloos met standaard ammo. Ik heb zelf meer succes met 'papieren' tanks die het van concealment, mobiliteit en/of dikke damage moeten hebben. Mensen die premium ammo op je 1 cm armor verspillen kun je dan alleen maar om lachen
Voor mij niks, voor jou is het ~3000 extra credits
Alsof het hebben van credits zo'n groot probleem is in wotCheezus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:33:
Voor mij niks, voor jou is het ~3000 extra credits
Als gemiddelde f2p speler op zich wel, zeker boven tier ~8 waar je verlies draait per potje..
Ik vind het zelf wel meevallen tbh. Hoe ik het aanpak wanneer ik geen premium account heb:Cheezus schreef op maandag 1 februari 2021 @ 18:45:
Als gemiddelde f2p speler op zich wel, zeker boven tier ~8 waar je verlies draait per potje..
- repair kit, medic kit en brandblusser in de aanbieding kopen
- al die grote kits verkopen. Met behoorlijk wat missies etc krijg je die dingen en het kan behoorlijk aantikken. 10k per stuk en vaak heb je er best wel wat van in je garage
- wat minder gold schieten. Wanneer ik geen premium account heb schiet ik zelden gold. ik aim gewoon wat beter
Ook al maak je misschien een paar k verlies in een potje, door het verkopen van die grote kits maakt het niet meer uit. Maar zodra je gewoon een normaal potje hebt draai ik in ieder geval altijd break-even.
Ik heb gisteren die gamemode ook eens geprobeerd en ik vond het eigenlijk wel meevallen. Ben zelf op weg naar de Obj. 277 en ik wilde via die rental tank wel eens weten hoe die speelde.Sircuri schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:59:
Woaw... random battles zijn toxic in de chat, maar team-clash is nog erger.... wist niet dat dat mogelijk was.
Aangezien ik nog geen tier 10 heb en dacht dat het een enorm competitieve gamemodus was, had ik verwacht een hoop verwensingen naar mijn hoofd te krijgen. Maar er zijn zó veel slechte spelers in Team Clash dat ik me er als een vis in het water voel
Overigens zou ik het wel leuk vinden als WoT een soort testdrive modus had, waar je even rond kunt rijden in nog niet onderzochte tanks en zo een idee krijgt van welke tanks leuk zijn om naartoe te grinden. Dan zou ik dat hele Team Clash aan me voorbij laten gaan en daardoor ook een hoop credits besparen
het is mij nog niet gelukt een team clash gevecht te doen, elke keer staat er dat ik geen compatible tanks heb... kijk ik met mijn neus?
Voor zover ik weet is de enige limitering dat je een tier 10 tank moet hebben ?douwe.nl schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:16:
het is mij nog niet gelukt een team clash gevecht te doen, elke keer staat er dat ik geen compatible tanks heb... kijk ik met mijn neus?
Ik heb mij er zelf wat potjes aan gewaagd afgelopen weekend, maar die mode kost alleen maar credits en mijn premium tijd is op...
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Wat je wel kan doen is de testserver daarvoor gebruiken. Daar heb je de beschikking over 100 miljoen credits, 100 miljoen free xp en iets van 20k gold waardoor je flink wat tanks kan testen.Koolaert schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:14:
[...]
Overigens zou ik het wel leuk vinden als WoT een soort testdrive modus had, waar je even rond kunt rijden in nog niet onderzochte tanks en zo een idee krijgt van welke tanks leuk zijn om naartoe te grinden. Dan zou ik dat hele Team Clash aan me voorbij laten gaan en daardoor ook een hoop credits besparen
Ah, dat ik heb er 1. dan keek ik dus gewoon met mijn neusTTLCrazy schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:18:
[...]
Voor zover ik weet is de enige limitering dat je een tier 10 tank moet hebben ?
Ik heb mij er zelf wat potjes aan gewaagd afgelopen weekend, maar die mode kost alleen maar credits en mijn premium tijd is op...
Wat een goede tip! Ik wist wel dat de testserver bestond, maar niet dat je zo'n enorme lading aan credits, XP en goud kreeg. Thanks!SurfBoy schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 15:20:
[...]
Wat je wel kan doen is de testserver daarvoor gebruiken. Daar heb je de beschikking over 100 miljoen credits, 100 miljoen free xp en iets van 20k gold waardoor je flink wat tanks kan testen.
De gehele italiaanse zware tank lijn is ruk. Ik heb de beste van de lijn t9 geprobeerd maar uiteindelijk alles verkocht. Dmg/min is te laag en de tijd tussen de klip schoten veel te lang. Daar ik alle lijnen heb vrijgespeeld kon ik ook deze lijn direct vrij spelen. Maar de t6 p43 bis van de lijn is voor mij epic. Met turbo rammer en binocs en gold ammo heb ik veel plezier met dit ding.
Het is misschien een beetje sealclubben maar toch wel een dikke score voor tier V:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kmvqrEHkMO1rgQTJzMMTEsVL.jpg?f=user_large)
Ik hou van m'n stalen aardappel
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kmvqrEHkMO1rgQTJzMMTEsVL.jpg?f=user_large)
ga douchen nuCheezus schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:54:
Het is misschien een beetje sealclubben maar toch wel een dikke score voor tier V:
[Afbeelding]
Shame!
Nou nou, zo vies voel ik me nou ook niet.. ik speel geen LeFH en spam ook geen gold rounds
Wat is er mis met de LEFFEFEFECheezus schreef op maandag 8 februari 2021 @ 15:23:
Nou nou, zo vies voel ik me nou ook niet.. ik speel geen LeFH en spam ook geen gold rounds

niks, zolang ze in de garage blijven, of.... ze in MIJN team zitten, maar ja... moet niets zeggen, ik speel regelmatig een pz V/IV
De HE aanpassingen (nerfs) die er aan komen, is dat enkel voor HE shells, of hebben we het dan ook over de HESH?
Als dat zo is dan wordt de FV4005 dus ook dik generfed, en OP was hij niet echt met z'n 25 sec reload.
Als dat zo is dan wordt de FV4005 dus ook dik generfed, en OP was hij niet echt met z'n 25 sec reload.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ach, het is meer een meme machine dan een serieuze tank, hoewel je er wel goede potjes mee kan spelen uiteraard. Maar HE in het algemeen is een dom makend mechanisme. Schiet maar 'ergens' op de tank en ik doe wel schade. Voor mij mogen ze premium shells ook gelijk eruit halen, leer maar richten zoals vroeger.Angeloonie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:08:
De HE aanpassingen (nerfs) die er aan komen, is dat enkel voor HE shells, of hebben we het dan ook over de HESH?
Vind hem serieuzer dan die EBR gevallen met 500mm armor op de wielenTTLCrazy schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:11:
[...]
Ach, het is meer een meme machine dan een serieuze tank, hoewel je er wel goede potjes mee kan spelen uiteraard. Maar HE in het algemeen is een dom makend mechanisme. Schiet maar 'ergens' op de tank en ik doe wel schade. Voor mij mogen ze premium shells ook gelijk eruit halen, leer maar richten zoals vroeger.
Het is zowel een buff als een nerf, afhankelijk van welke tank je speelt en tegen wie.Angeloonie schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 11:08:
Zie onderstaande filmpje van Dez hierover.
YouTube: New HE Shell Rework is a BUFF and a NERF... | World of Tanks Sandbox...
Heel kort gezegd;
HE doet nu geen splash dmg meer, maar penetreert meer.
Dus EBR's krijgen nu volle dmg van pens terwijl een Maus 0 dmg oploopt als je zijn sterke pantser raakt.
Dat gaat de hele DERP fun er ook wel uit halen bij bv de KV-2 dan lijkt me?
Maar dan moet je bij een EBR dus eerst wel die wielen pennen.. Effectief dus gewoon een nerf lijkt mij.Frank_P schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:07:
[...]
Het is zowel een buff als een nerf, afhankelijk van welke tank je speelt en tegen wie.
Zie onderstaande filmpje van Dez hierover.
YouTube: New HE Shell Rework is a BUFF and a NERF... | World of Tanks Sandbox...
Heel kort gezegd;
HE doet nu geen splash dmg meer, maar penetreert meer.
Dus EBR's krijgen nu volle dmg van pens terwijl een Maus 0 dmg oploopt als je zijn sterke pantser raakt.
Edit: Ok lijkt dus alsof de pen mechanic beter is en je dwars door de wielen heen gaat. Mooi!
[ Voor 5% gewijzigd door Angeloonie op 09-02-2021 12:35 ]
Ja tenzij je dus je shots kan penetreren. Je kan nu bijv. wel door tracks heenschieten in weak points van tanks.douwe.nl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 12:12:
Dat gaat de hele DERP fun er ook wel uit halen bij bv de KV-2 dan lijkt me?
Maar als je zwaar gepantserde delen beschiet dan doe je weinig tot geen dmg.
Het heeft dus voor- en nadelen.
Bijv. hulldown tanks hebben een voordeel hierdoor, doordat je voorheen nog kon kiezen voor HE spam.
Je wordt meer geforceerd om op weak points te schieten.
Aan de andere kant doen je HE shells wel veel meer dmg als je ze kan penetreren.
ja idd. net t filmppje vban dez gezien, had er de focus niet echt voor om te volgen maar begreep ongeveer datFrank_P schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:42:
[...]
Ja tenzij je dus je shots kan penetreren. Je kan nu bijv. wel door tracks heenschieten in weak points van tanks.
Bijv. hulldown tanks hebben een voordeel hierdoor, doordat je voorheen nog kon kiezen voor HE spam.
Je wordt meer geforceerd om op weak points te schieten.
Aan de andere kant doen je HE shells wel veel meer dmg als je ze kan penetreren.
Voor arty ook leuk dan, aangezien penn van bovenaf vrij makkelijk is
Volgensmij is de arty nog niet veranderd. Wat ik begrepen had is dat die voorlopig nog de oude manier houdt en dat die tijdens een andere test aangepast wordt zoals we ergens vorig jaar hadden. Toen was er een HE shell zonder stun, maar meer damage en een HE shell met stun, maar met wat minder damage. Werkte toen niet zo goed, omdat iedereen die shell met stun bleef schieten, maar volgensmij hebben ze plannen voor een nieuwe test.douwe.nl schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:09:
[...]
ja idd. net t filmppje vban dez gezien, had er de focus niet echt voor om te volgen maar begreep ongeveer dat
Voor arty ook leuk dan, aangezien penn van bovenaf vrij makkelijk is
Wat is de impact voor de low tiers zoals de PZ IV-H en de M1A1 met de derp en HE?
Van wat ik zo zie lijkt het erop dat het vooral consistenter en duidelijker gaat worden. Immers, waar je op mikt (cq wat je raakt) is bepalend voor hoeveel dmg je doet. Dat op zich lijkt me een goede change.Frank_P schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 14:42:
[...]
Ja tenzij je dus je shots kan penetreren. Je kan nu bijv. wel door tracks heenschieten in weak points van tanks.
Tegelijkertijd ben ik wel bezorgd, ik ben een beetje bang dat er veel "onverwachte" bij-effecten zullen zijn waardoor netto de game slechter wordt. Maar goed, we gaan het zien, hopelijk wordt de game beter, niet slechter.
Veel minder dmg, maar het is nog een test.appel-tje schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 15:59:
Wat is de impact voor de low tiers zoals de PZ IV-H en de M1A1 met de derp en HE?
Het lijkt mij aan de hand van het filmpje van Quickybaby wel een waardeloze wijziging, mits het doorgaat, high tier Russische tanks hebben dan een groot voordeel door hun goede armor.
Ik heb de post van Quickybaby gezien, nerfen van HE lijkt een cashcow te worden van WG om gold te spammen bij gebrek aan een alternatiefXGmode schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:04:
[...]
Veel minder dmg, maar het is nog een test.
Het lijkt mij aan de hand van het filmpje van Quickybaby wel een waardeloze wijziging, mits het doorgaat, high tier Russische tanks hebben dan een groot voordeel door hun goede armor.
Arty word niet meegenomen.
HE idd word geen splash meer maar een pen ( HESH in ander jasje).
Ben er niet zo'n fan van in de huidige test setting.
Wel goed om te testen en feedback te vragen van de community.
hopelijk levert dit informatie op om tot een andere oplossing te komen.
Als ze dit wel gaan implementeren dan zal alleen WG en heavy tank spelers erop vooruit gaan.
player base zal er op achteruit gaan, mensen gaan minder spelen is mijn mening
Als ze dit wel gaan implementeren dan zal alleen WG en heavy tank spelers erop vooruit gaan.
Tuurlijk weer. Ik ben net lekker bij mijn FV4005 aankomen halen ze de grootste lol eraf.... Ik wordt daar zo moe van het continue gekloot met fundamentals. (equipment 2.0, nu dit weer). Veelal hebben de toch al goede speler hier veel meer profijt van en wordt het voor het gros frustrerender.
Allemaal hull down ingraven en campen maar..
Chieftain en 279e en consorten danken WG weer. Ultra buff voor deze tanks, nu kan je ze helemaal niet meer zonder premium ammo schade doen. Tier 10 is echt helemaal waardeloos op het moment. Ik wil dit spel echt spelen, maar de keuzes die WG maakt doen mij dit telkens weer heroverwegen.crusader1983 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:10:
Arty word niet meegenomen.
Bij arty zou ik juist verwachten meer splash en minder accurate maar bij direct hit dikke dmg. zoals het in het eggie ook gaat zegmaar...
Het 'eggie' is al helemaal zoek als je high-explosive rounds niet meer laat 'exploden' en rondom damage berekend, maar alleen op het impact punt.douwe.nl schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 13:20:
Bij arty zou ik juist verwachten meer splash en minder accurate maar bij direct hit dikke dmg. zoals het in het eggie ook gaat zegmaar...
Klopt, ik bedoel met splash precies dat. Ook zou arty wat mij betreft meer moeten leunen op support score ipv pure DMG, door bv tracken en stunnen.superduper schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 14:04:
[...]
Het 'eggie' is al helemaal zoek als je high-explosive rounds niet meer laat 'exploden' en rondom damage berekend, maar alleen op het impact punt.
Dat dus. Terwijl ze eigenlijk juist de gold ammo iets minder aantrekkelijk moeten maken door bijvoorbeeld de dmg te verlagen.appel-tje schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 11:23:
[...]
Ik heb de post van Quickybaby gezien, nerfen van HE lijkt een cashcow te worden van WG om gold te spammen bij gebrek aan een alternatief
Mja, al verschillende keren meegemaakt... Net bij de Grille 15 aangekomen, misschien 1 dagje in gespeeld wordt die generfd. Net voordat ik bij de Obj 268-4 was... generfd. Gelukkig heb ik mijn 105 leFH18B2 nogsuperduper schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:32:
Tuurlijk weer. Ik ben net lekker bij mijn FV4005 aankomen halen ze de grootste lol eraf.... Ik wordt daar zo moe van het continue gekloot met fundamentals. (equipment 2.0, nu dit weer). Veelal hebben de toch al goede speler hier veel meer profijt van en wordt het voor het gros frustrerender.
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Die franse lights gaan erg lekker moet ik zeggen, een paar mooie wins in de T7 en dus op naar de T8, op rupsen that is.
Ho ho, het is alleen nog een test. Het wil niet zeggen dat ze dit gaan doorvoeren.superduper schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 12:32:
Tuurlijk weer. Ik ben net lekker bij mijn FV4005 aankomen halen ze de grootste lol eraf...
Zo had ik veel lol met mijn high tier arties, tot ze de damage done om zeep hielpen.
Kwam bij tier 10 aan, had een paar maanden niet meer gespeeld toen ze de wijziging doorvoerden, eerste paar potjes met verbazing naar het scherm gekeken. Deed amper nog goede damage, regelmatig minder dan een gemiddelde heavy tank.
Dat voor een arty met zeer grote gun wat op papier 1100 dmg zou kunnen doen.
Ik mis vooral het AP schieten met m'n 261
Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre
AP met de m44Konstantine schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:37:
Ik mis vooral het AP schieten met m'n 261
Als arty teveel dmg kan doen dan is de impact daarvan te groot in een game.
Zeker omdat je nu regelmatig tegen 3 arties komt.
Arty meer power geven kan goed werken als er bijv. een max van 1 arty per game komt.
Arty meer power geven kan goed werken als er bijv. een max van 1 arty per game komt.
<old men mode on> Och, in de goede oude tijd had je 5 arties per zijde en daarvoor zelfs ongelimiteerd, ben ooit op zondagnacht op murivanka ( the old magicforest...) in een potje terecht gekomen met mijn t57 heavy met aan mijn kant 14 arties en aan de andere kant 15. Je raad nooit wat er gebeurde toen IK gespot werd...Frank_P schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:53:
Als arty teveel dmg kan doen dan is de impact daarvan te groot in een game.
pot eindigde in een draw...<old man mod off >
Dit is dan wel OP, Sandbox server, Type5 15mm derpgun tegen meds :
Wil nog een 2e MoE, maar blijf hangen rond de 80%.
Zonder HE lukt het mij natuurlijk nooit.

[ Voor 11% gewijzigd door MrJ op 12-02-2021 12:00 ]
Godfather Bodybuilding topic reeks
Iemand zei sealclubben?Cheezus schreef op maandag 8 februari 2021 @ 09:54:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5dwB0bcvmX0kRWDFeTHcS4Wm.jpg?f=user_large)
1531xp was niet genoeg voor een Ace trouwens.
Dat is ook wel bizar, tankje wordt alleen door unicum sealclubbers gespeeld?Gaius schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:37:
[...]
1531xp was niet genoeg voor een Ace trouwens.
Ook in het kader van arme zeehondjes:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ttjFKpYCrmzpQm5fnRkXr2cb.jpg?f=user_large)
Eerste keer 8 kills gehaald, kom ik er achter dat je die medal niet krijgt op tier IV
Nee, want ik speel 'm ook.Cheezus schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 14:55:
[...]
Dat is ook wel bizar, tankje wordt alleen door unicum sealclubbers gespeeld?
Die tank is altijd al OP geweest. In die pot ook, kwam alleen maar spelers tegen die niet wisten waar ze me konden pennen (ook nog 2200 geblocked, op tier 5). En door die hp-buff voor alle low tier tanks een tijdje terug kunnen goede spelers natuurlijk nog veel meer farmen.
Dat is om het sealclubben tegen te gaan.Ook in het kader van arme zeehondjes:
[Afbeelding]
Eerste keer 8 kills gehaald, kom ik er achter dat je die medal niet krijgt op tier IV
Die T-28 is een leuk ding trouwens, in de handen van een capabele speler kan je daar hele mooi resultaten mee halen
Anderzijds is ie wel van papier. Gisteren had ik mijn hoogste aantal crits ooit, met een schot op dit ding. 8 stuks maar liefst, waarvan 4 crew members. Niet dat het verder iets uitmaakte want het was een mooie oneshot
Met de KV2 uiteraard
Anderzijds is ie wel van papier. Gisteren had ik mijn hoogste aantal crits ooit, met een schot op dit ding. 8 stuks maar liefst, waarvan 4 crew members. Niet dat het verder iets uitmaakte want het was een mooie oneshot
Met de KV2 uiteraard
If you can see, look. If you can look, observe
Het scheelt dat er 36 crewmembers in zitten, los van dat het tankje stuk is merk je niks van een dode crewmember meer of minder
Ik zit al bijna in level 9 van de marathon, en tis pas donderdag
Geheim = Artys, of je wint of verliest je zit altijd wel in de top 10 en verdient iets, Vrijdag of zaterdag hopelijk klaar. Ik speel nu al bijna week non stop arty's
Geheim = Artys, of je wint of verliest je zit altijd wel in de top 10 en verdient iets, Vrijdag of zaterdag hopelijk klaar. Ik speel nu al bijna week non stop arty's
[ Voor 10% gewijzigd door FSXnoob op 18-02-2021 17:59 ]
BAH.... ga je wassen!Vedrano schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:59:
Ik zit al bijna in level 9 van de marathon, en tis pas donderdag![]()
Dat doen arty's toch standaard als ze dreigen te verliezen?
Niet allemaal. In de leFH kun je nog even afwachten om vervolgens de LT van de tegenpartij te outspotten en met een heat-shell te oneshotten.Cheezus schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 08:53:
Dat doen arty's toch standaard als ze dreigen te verliezen?
leffefefe is toch een langzame light tank met een HEAT howitzer?Gaius schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 11:31:
[...]
Niet allemaal. In de leFH kun je nog even afwachten om vervolgens de LT van de tegenpartij te outspotten en met een heat-shell te oneshotten.

Ja, ik speel 'm dan ook als een T49 met motorschade en gewonde chauffeur.crusader1983 schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 15:03:
[...]
leffefefe is toch een langzame light tank met een HEAT howitzer?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Doe je goed, 200 potjes in een paar daagjes?Vedrano schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:59:
Ik zit al bijna in level 9 van de marathon, en tis pas donderdag![]()
Had je een week vrij ofzo?
Aan het 'thuiswerken'....Dweebus schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:01:
[...]
Doe je goed, 200 potjes in een paar daagjes?
:fill(white):strip_exif()/f/image/GpfvqYJgGcG4ILFokO7yHLMl.png?f=user_large)
Waarom probeer ik dit soort dingen ook nog?
Ik doe er ook niet aan mee, ben net zo ver meen ik en vind t wel best. Er zijn zat tanks die leuk spelen.ElPaco schreef op zondag 21 februari 2021 @ 20:55:
[Afbeelding]
Waarom probeer ik dit soort dingen ook nog?
Eindelijk de aas met de t67 :-)
:strip_exif()/f/image/7AXW0ZyD6N4xQ65yXle8NHLz.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/7AXW0ZyD6N4xQ65yXle8NHLz.jpg?f=fotoalbum_medium)
heb het zelf ook helemaal links laten liggen, de vooruitgang die ik erin heb geboekt was eerder toevallig :-)douwe.nl schreef op maandag 22 februari 2021 @ 10:08:
[...]
Ik doe er ook niet aan mee, ben net zo ver meen ik en vind t wel best. Er zijn zat tanks die leuk spelen.
[ Voor 29% gewijzigd door Yoshi op 22-02-2021 19:56 ]
if it is not broken, don't fix it!
Het is ook niet de bedoeling dat veel mensen het kunnen halen hè?
Het gaat erom dat je getriggerd wordt door een korting en hem dan toch maar aanschaft...
Hier gingen de eerste 4 challenges in een avondje (mbv de mastery ging dat prima), daarna nog 2 (3?) unlocked. Dus nog wel een aardige korting, maar of ik hem nu moet aanschaffen slaap ik nog maar een nachtje over
Hier gingen de eerste 4 challenges in een avondje (mbv de mastery ging dat prima), daarna nog 2 (3?) unlocked. Dus nog wel een aardige korting, maar of ik hem nu moet aanschaffen slaap ik nog maar een nachtje over
If you can see, look. If you can look, observe
dat klopt dan ook weer :-)Roozzz schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:05:
Het is ook niet de bedoeling dat veel mensen het kunnen halen hè?Het gaat erom dat je getriggerd wordt door een korting en hem dan toch maar aanschaft...
if it is not broken, don't fix it!
Ik had paar dagen vrij en 3 nachtdiensten en toen weer vrij, dus kon elk dag wel behoorlijk wat uurtjes Arty'enDweebus schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:01:
[...]
Doe je goed, 200 potjes in een paar daagjes?

Maar het belangrijkste, crew 2.0 ook ff getest gister. Ik was anti maar ben nu wel dik pro, heb wat 11 jarige crews en na het omzetten naar 2.0 krijg ik er voor 81 punten, dan heb ik met de nieuwe ook gelijk een super crew dus prima te doen + 3 tanks op 1 goede crew
Mijn eerste indruk is crew 2.0 te complex is.Vedrano schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:40:
[...]
Ik had paar dagen vrij en 3 nachtdiensten en toen weer vrij, dus kon elk dag wel behoorlijk wat uurtjes Arty'enBen blij dat de 122TM gratis was, echt geld is dat ding zeker niet waard omdat het echt een papertank is, elk schot er op is gewoon raak
![]()
Maar het belangrijkste, crew 2.0 ook ff getest gister. Ik was anti maar ben nu wel dik pro, heb wat 11 jarige crews en na het omzetten naar 2.0 krijg ik er voor 81 punten, dan heb ik met de nieuwe ook gelijk een super crew dus prima te doen + 3 tanks op 1 goede crew
ik zie overal youtube tutorials voorbij komen die meer dan 30 minuten duren met uitleg.
Sterk de indruk dat het WoWS skill tree gekopierd is, en die crew tree is niet best.
Begrijp me goed, verandering is nodig, maar wat ik tot nu toe gezien heb is dat het nu 'over engineered' is.
crew 2.0 word zeker in het begin echt Pay to Win..
stel, je hebt een 5 skilled crew voor je tortoise ( 6 man) en die zet je om in een nieuwe crew in 2.0 dan heb je een crew met 75 punten.. maar..... als je op de dag voor de patch die crew omtraint naar 3 commanders en 3 drivers voor de mandicore en daarna omzet na de patch..... dan heb je dus DRIE crews met 75 punten.... die je daarna dan weer kunt omtrainen naar de engelse tank die je wilt
Het word nog erger als je echt goede crews hebt, met 6 of 7 skills, die maak je allemaal commanders en daar kun je een driver met alleen 100% langs zetten en dan heb je een crew met 61 of 75 punten
dus als je er maar genoeg gold tegenaan gooit kun je een hoop extreem goede crews maken, en zeker met female crews heeft dit NOG een voordeel, een volledige female crew levert een instructor op, dus als je het uitkient kun je er dus twee of zelfs drie krijgen ipv een
stel, je hebt een 5 skilled crew voor je tortoise ( 6 man) en die zet je om in een nieuwe crew in 2.0 dan heb je een crew met 75 punten.. maar..... als je op de dag voor de patch die crew omtraint naar 3 commanders en 3 drivers voor de mandicore en daarna omzet na de patch..... dan heb je dus DRIE crews met 75 punten.... die je daarna dan weer kunt omtrainen naar de engelse tank die je wilt
Het word nog erger als je echt goede crews hebt, met 6 of 7 skills, die maak je allemaal commanders en daar kun je een driver met alleen 100% langs zetten en dan heb je een crew met 61 of 75 punten
dus als je er maar genoeg gold tegenaan gooit kun je een hoop extreem goede crews maken, en zeker met female crews heeft dit NOG een voordeel, een volledige female crew levert een instructor op, dus als je het uitkient kun je er dus twee of zelfs drie krijgen ipv een
[ Voor 35% gewijzigd door Vorst8 op 24-02-2021 11:24 ]
IDD die geintjes ga je dan ook weer krijgen.Vorst8 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:08:
crew 2.0 word zeker in het begin echt Pay to Win..
Wat mij ook opvalt is dat sinds kerst geen korting op crew training heeft plaats gevonden.
Goed initiatief om crew te updaten, maar huidige opzet zal nog veel meer verfijnd worden.
Ik heb het zelf ook getest en vind het idee dat je je crew naar eigen wensen kunt specialiseren (en niet zomaar alles kunt kiezen als je crew maar goed genoeg is) erg leuk. Niet meer aanklooien met 75% crews zonder 6th Sense is ook een dikke plusVedrano schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:40:
Voor mijn gevoel worden spelers die geen crews met 5+ skills hebben en niet over een heleboel instructeurs beschikken behoorlijk genaaid. Omdat de commandant de 10% bonus verliest die hij eerst aan zijn overige crewleden gaf, gaat je tank er sowieso iets op achteruit. TENZIJ... Je net als jij crews hebt die boven de 75 punten uitkomen en dus het zogenaamde 'Elite Progression System' ingaan.
Als je 2 van die elite stages compleet hebt krijgt je hele crew een 9% bonus, heb je er 4 wordt dit 15%. 15%! Dat is evenveel als 3x BiA skills of 2x Bond ventilatie. Iemand die nu 4 skills heeft is dus 1 vs 1 compleet kansloos tegen iemand die straks een elite crew heeft.
En laat ik maar niet over de instructeurs beginnen die random skills krijgen en waarbij je maar moet hopen dat je een nuttige skill krijgt. Alsof er nog niet genoeg RNG in de game zit

Ja, dat vroeg ik me ook af. Nu heb je een aantal nuttige skills voor je crew. En als je die allemaal hebt, dan ga je de minder boeiende skills trainen (Mentor, Signal Boosting, Relaying, Call for Vengeance, dat soort meuk) die nauwelijks impact hebben op de performance van je crew.Koolaert schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:16:
[...]
Als je 2 van die elite stages compleet hebt krijgt je hele crew een 9% bonus, heb je er 4 wordt dit 15%. 15%! Dat is evenveel als 3x BiA skills of 2x Bond ventilatie. Iemand die nu 4 skills heeft is dus 1 vs 1 compleet kansloos tegen iemand die straks een elite crew heeft.
Straks ga je ipv vrij zinloze skills dus juist hele goede skills krijgen. Waardoor het verschil tussen een goede crew en een crew met alle skills van klein naar enorm gaat. Ik hoop dat ze dit nog gaan aanpassen. Aan de ene kant snap ik dat je tijd die geïnvesteerd is in een crew wilt belonen, maar het moet wel balanced blijven en leuk voor andere spelers.
Na wat rondrommelen in de sandbox met crew 2.0 heb ik gemerkt dat arty de grootste buff krijgt..
Fighting Spirit...als je meer dan 50% schade doet ten opzichte van je HP krijg je een buff op je stats van 2,5% tot een max van 7,5%.... dat is dus een schot voor arty.
Fast Aiming...2,5% betere aiming
Vulnerability Expert... 10% meer kans op killing internal modules en crew
Group Tactics....als een allied tank binnen 50m is krijg je 2,5% betere stats.... lol... dit voor arty, er is altijd wel een lowe die zich achter een arty verstopt.
Adrenaline Rush.... 7% betere reload als je 50% van je HP kwijt bent.. dus... bij de start van IEDERE battle zul je arties zien die tegen een muur gaan staan en schieten om 50% HP kwijt te raken
trek zelf je conclusies maar
Fighting Spirit...als je meer dan 50% schade doet ten opzichte van je HP krijg je een buff op je stats van 2,5% tot een max van 7,5%.... dat is dus een schot voor arty.
Fast Aiming...2,5% betere aiming
Vulnerability Expert... 10% meer kans op killing internal modules en crew
Group Tactics....als een allied tank binnen 50m is krijg je 2,5% betere stats.... lol... dit voor arty, er is altijd wel een lowe die zich achter een arty verstopt.
Adrenaline Rush.... 7% betere reload als je 50% van je HP kwijt bent.. dus... bij de start van IEDERE battle zul je arties zien die tegen een muur gaan staan en schieten om 50% HP kwijt te raken
trek zelf je conclusies maar
Interessante video over Crew 2.0: YouTube: Crew 2.0: Professional ExpertiseVedrano schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:40:
[...]
Ik had paar dagen vrij en 3 nachtdiensten en toen weer vrij, dus kon elk dag wel behoorlijk wat uurtjes Arty'enBen blij dat de 122TM gratis was, echt geld is dat ding zeker niet waard omdat het echt een papertank is, elk schot er op is gewoon raak
![]()
Sinds kort af en toe weer aan het spelen, omdat ik een week premium en wat goodies op mn F2P account kreeg (mijn main account heb ik in 2019 verkocht, good riddance).
Ik kan nog steeds lol hebben in het spel (meer zelfs, omdat ik niet de neiging meer heb te tryharden op tier X, zoals ik op mijn main account deed), maar het spel is er zoals verwacht niet beter op geworden. Meer onbalans, pay to win etc. Het gaat langzaam, maar het schip zinkt en blijft ook zinken. En dan zal de RU server het nog wel langer dan EU volhouden, dat volk is het gewend om genaaid te worden en die accepteren gewoon dat ze verliezen van idioten in P2W premiums en OP Ruski tanks
Ik heb erg veel lol gehad in de KV-1S en net de Panzer IV H gekocht, maar de HE derps daarop worden dus flink generfd begrijp ik uit deze topic...
Ik kan nog steeds lol hebben in het spel (meer zelfs, omdat ik niet de neiging meer heb te tryharden op tier X, zoals ik op mijn main account deed), maar het spel is er zoals verwacht niet beter op geworden. Meer onbalans, pay to win etc. Het gaat langzaam, maar het schip zinkt en blijft ook zinken. En dan zal de RU server het nog wel langer dan EU volhouden, dat volk is het gewend om genaaid te worden en die accepteren gewoon dat ze verliezen van idioten in P2W premiums en OP Ruski tanks
Ik heb erg veel lol gehad in de KV-1S en net de Panzer IV H gekocht, maar de HE derps daarop worden dus flink generfd begrijp ik uit deze topic...
Dit is inderdaad precies waar ik me ook zorgen over maak. Goed dat content creators daarover berichten.appel-tje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 11:40:
Interessante video over Crew 2.0: YouTube: Crew 2.0: Professional Expertise
Overigens staat er op de Russische WoT-pagina al een artikel over de feedback van crew 2.0. Omdat het nog niet op de EU-pagina staat heb ik het maar even door Google Translate gehaald. De belangrijkste punten:
- 0-skill BiA crews: Bij het omzetten van tankers met BiA als "nul"-vaardigheid werd geen rekening gehouden met deze vaardigheid. Uit uw reactie kwamen we tot de conclusie dat dit niet eerlijk genoeg lijkt. Laten we eens kijken wat er aan gedaan kan worden.
- Random instructeur skills: Ons idee was dit: een willekeurige skillset zou één specifieke vaardigheid niet dusdanig verbeteren dat een voertuig overefficiënt wordt. Dit werd echter negatief ontvangen, wat betekent dat we moeten nadenken over hoe we dit probleem kunnen oplossen
- Overefficiënte voertuigen: Door de juiste (instructeur)skills en ‘Specialist Class’-bemanning kan de STB-1 5.400 DPM bereiken, de Obj. 261 elke 19 sec. schieten en de EBR 105 meer dan 500 meter viewrange hebben (dit is waar @Vorst8 het over heeft). Het idee was om spelers in bepaalde gevechtssituaties een aanzienlijke bonus te kunnen geven in plaats van constante onbeduidende bonussen. Echter willen we niet dat de wijzigingen resulteren in overdreven efficiënte assemblages. Daarom zullen we de statistieken zorgvuldig volgen om er zeker van te zijn dat de wijzigingen voldoende, maar niet overdreven effectief zijn.
ik kreeg binnen WoT een survey over crew 2.0
dit op geantwoord:
0- skill crews and commanders lose their unique value. Once they are converted to a new crew, the 0 perk doesn’t work anymore and you now train crew at the same slow rate as normal crew.(There’s also a bug with conversion where the 0 skills don’t seem to count, but I HOPE that’s a bug,not an intended feature)
we get new skills! Yes, but many are highly situational and will be rarely used. And to get the free extra talents, you’ll be forced to invest skill points into skills you don’t really want, For some classes, like SPG and LT, you actually end up with just one really viable build...
new "instructors": The boosts they give are random, RNG. There's a very good chance you'll won't get the boosts you want. I wanted camo and VR boosts on my 13-105 and got... accuracy and driving buffs. Yeah. Can you change them or move them to other tanks? Sure, If you PAY. Got bad rolls on your skills? LOL Pay more n00b!
en op de vraag : How long did it take you to figure out the new system of skills and talents? geantwoord... It took a lot of time to figure it out en als uitleg:
I just like how WG assumed we needed an entirely complicated new system as if we had nothing else to do than spending countless hours converting crews and doing rocket science calculations just to enter one battle.
en als eindopmerking:
The time and effort that will be required to redo all existing crews = wasted time
The small amount of "free skill reset" tokens vs the amount of crews players have = insulting
The conversion of crews is unfair vs the amount of time and effort some people spent to grind them
dit op geantwoord:
0- skill crews and commanders lose their unique value. Once they are converted to a new crew, the 0 perk doesn’t work anymore and you now train crew at the same slow rate as normal crew.(There’s also a bug with conversion where the 0 skills don’t seem to count, but I HOPE that’s a bug,not an intended feature)
we get new skills! Yes, but many are highly situational and will be rarely used. And to get the free extra talents, you’ll be forced to invest skill points into skills you don’t really want, For some classes, like SPG and LT, you actually end up with just one really viable build...
new "instructors": The boosts they give are random, RNG. There's a very good chance you'll won't get the boosts you want. I wanted camo and VR boosts on my 13-105 and got... accuracy and driving buffs. Yeah. Can you change them or move them to other tanks? Sure, If you PAY. Got bad rolls on your skills? LOL Pay more n00b!
en op de vraag : How long did it take you to figure out the new system of skills and talents? geantwoord... It took a lot of time to figure it out en als uitleg:
I just like how WG assumed we needed an entirely complicated new system as if we had nothing else to do than spending countless hours converting crews and doing rocket science calculations just to enter one battle.
en als eindopmerking:
The time and effort that will be required to redo all existing crews = wasted time
The small amount of "free skill reset" tokens vs the amount of crews players have = insulting
The conversion of crews is unfair vs the amount of time and effort some people spent to grind them
[ Voor 9% gewijzigd door Vorst8 op 26-02-2021 17:00 ]
Dit weekend korting op crew (re)training:crusader1983 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:12:
[...]
IDD die geintjes ga je dan ook weer krijgen.
Wat mij ook opvalt is dat sinds kerst geen korting op crew training heeft plaats gevonden.
Goed initiatief om crew te updaten, maar huidige opzet zal nog veel meer verfijnd worden.
https://worldoftanks.eu/e...rucial-primo-m48-feb2021/
Zat er al een tijdje op te wachten zelf.
lekker, ik wil de Chinese T6 light hebben en de crew overgooien van de T5
Ik ben nu ook even bezig geweest met crew 2.0. Maar als ik heb zelf maar 1 crew die goed genoeg is om de volle 75 punten te halen. De rest zit daar allemaal nog onder. Dat is wel weer jammer. Verder vind ik het een beetje een gedoe om alles goed in te stellen en te kijken waar je nu echt baat bij hebt.
Ik denk dat uiteindelijk alleen goede spelers meer baat hebben bij deze verandering waardoor het gat tussen goede en slechte spelers alleen nog maar groter wordt.
Daarnaast erger ik me aan het feit dat de instructeurs gewoon weg weer RNG zijn.
Wat wel handig is dat je 1 crew op meerdere tanks kunt gebruiken.
Ik denk dat uiteindelijk alleen goede spelers meer baat hebben bij deze verandering waardoor het gat tussen goede en slechte spelers alleen nog maar groter wordt.
Daarnaast erger ik me aan het feit dat de instructeurs gewoon weg weer RNG zijn.
Wat wel handig is dat je 1 crew op meerdere tanks kunt gebruiken.
Nickname KasPlantje.
Klein vraagje over een eerdere rework: ik snap dat ik equipment nu specifiek op de tank moet kopen, maar ik heb in de depot nog allerlei spul ligen, waaronder 3 bino's.. hoe kan ik deze op een tank zetten? Als ik er niks mee kan snap ik namelijk niet waarom ze naar mn depot zijn gegaan na de update....
2e vraag: diverse voertuigen in mijn free to play garage waarmee ik een lijn wilde grinden zijn nu collector vehicles geworden, maar deze hebben geen enkel nut toch? Ze leiden niet naar andere tanks, maar geven ook geen crrew xp bonus oid? Sowieso moet je crews er specifiek voor trainen geloof ik?
2e vraag: diverse voertuigen in mijn free to play garage waarmee ik een lijn wilde grinden zijn nu collector vehicles geworden, maar deze hebben geen enkel nut toch? Ze leiden niet naar andere tanks, maar geven ook geen crrew xp bonus oid? Sowieso moet je crews er specifiek voor trainen geloof ik?
[ Voor 35% gewijzigd door _Anvil_ op 28-02-2021 10:45 ]
1 Pak een tank, voeg equipment toe, en als het past op je tank, zie je equipment slots waarin staat hoeveel je ervan hebt. Die kun je dan weer toevoegen zonder credits. Het moet wel passen bij licht, middel en zwaar.
2 nee kun je wel voor de lol mee spelen, maar als ze via onderzoek niet leiden naar een andere tank, kun je beter de knop aanzetten dat alle credits naar de bemanning gaat.
2 nee kun je wel voor de lol mee spelen, maar als ze via onderzoek niet leiden naar een andere tank, kun je beter de knop aanzetten dat alle credits naar de bemanning gaat.
Zal de volgende keer wat beter kijken, maar ik zag nergens of equipment (die losse 3 bino's in mn depot) bij een tank klasse hoorde. Ik moest echt op elke tank waar ik vorig jaar nog die 3 bino's op gebruikte het ding opnieuw kopen... duur geintjeFiesta1958 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:14:
1 Pak een tank, voeg equipment toe, en als het past op je tank, zie je equipment slots waarin staat hoeveel je ervan hebt. Die kun je dan weer toevoegen zonder credits. Het moet wel passen bij licht, middel en zwaar.
Veel equipment is nu verdeeld in klassen, die overeenkomen met de tier van de tank. Alles wat in een klasse is gaan vallen hebben ze van de hoogste klasse gemaakt (want die zijn het duurst). Maar dat betekent wel dat je potentieel op je lage tiers dingen moet bij kopen inderdaad.
In "mijn" tijd had je ook al medium en heavy gun rammer's etc. Maar het is nu ook aan tiers gekoppeld dus? Wel heel raar dat dit nu ook voor bino's en cammo nets geldt...
Voor demounten moet je ook gold of een of ander nieuw ding betalen zag ik, dus later hergebruiken zit er ook niet in. Ik wacht wel op een equipment discount, geen haast.
Als omschakeling naar echt casual (en gratis) spelen kan ik iedereen het *edit*wegdoen van je main account aan raden
Lijkt me wel een leuke uitdaging om ook ooit gratis een t8 premium te regelen.. ik heb nu bijna 5 k bonds, dus nog 3 erbij en ik kan er zo 1 kopen...
Overigens zijn die blueprints wel erg krachtig zeg.. heb de research kosten van de T-54 (Ben nu bij de T-44) tot de helft kunnen reduceren!
Voor demounten moet je ook gold of een of ander nieuw ding betalen zag ik, dus later hergebruiken zit er ook niet in. Ik wacht wel op een equipment discount, geen haast.
Als omschakeling naar echt casual (en gratis) spelen kan ik iedereen het *edit*wegdoen van je main account aan raden
Lijkt me wel een leuke uitdaging om ook ooit gratis een t8 premium te regelen.. ik heb nu bijna 5 k bonds, dus nog 3 erbij en ik kan er zo 1 kopen...
Overigens zijn die blueprints wel erg krachtig zeg.. heb de research kosten van de T-54 (Ben nu bij de T-44) tot de helft kunnen reduceren!
[ Voor 11% gewijzigd door _Anvil_ op 02-03-2021 14:52 ]
Buiten het feit dat het illegaal is om je account te verkopen (ik zou dit niet zo uitgebreid tentoonstellen hier), zou ik nooit overnieuw willen beginnen. Ik heb zoveel tanks met goede crew waar ik heel veel tijd in heb gestoken, ik moet er niet aan denken om dat weer allemaal opnieuw te doen. Daarbij kan het ook geen kwaad om van WG om de zoveel tijd wat gratis te krijgen omdat je account zo "oud" is._Anvil_ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:21:
[...]
Als omschakeling naar echt casual (en gratis) spelen kan ik iedereen het verkopen van je main account aan raden![]()
[...]
Black Market start 3 maart, 17:00. Mogelijk dat de T-22 er in zit. Prijs iin de game files is aangepast van 100 gold naar 22.500 gold (!!)
Heb mijn tekst wat aangepastTTLCrazy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:52:
[...]
Buiten het feit dat het illegaal is om je account te verkopen (ik zou dit niet zo uitgebreid tentoonstellen hier), zou ik nooit overnieuw willen beginnen. Ik heb zoveel tanks met goede crew waar ik heel veel tijd in heb gestoken, ik moet er niet aan denken om dat weer allemaal opnieuw te doen. Daarbij kan het ook geen kwaad om van WG om de zoveel tijd wat gratis te krijgen omdat je account zo "oud" is.
Dat "alles opnieuw" doe ik dus ook niet, ik heb een paar leuke lijnen/tanks uitgekozen waar ik als ik zin heb een paar potjes mee kan spelen. Of platoonen met mn oude clannies.
In dit geval had ik in december een jaar of anderhalf niet gespeeld, alleen wel inloggen elk jaar voor de new years goodies uiteraard. Voordeel is dat ik die 2e account ook al heel lang geleden had aangemaakt, voor de clan member count of refferal program oid geloof ik...dus ik heb ook die t50-2 en super cat gehad..
Mijn main account beëindigen was niet geheel rationeel, maar persoonlijk. Ik heb 3-4 jaar lang intensief gespeeld, veel lol gehad, zelfs vrienden leren kennen via de game etc. Maar zoveel tijd (geld viel bij mij erg mee) wil ik niet meer steken in gamen (ik ben ook te fanatiek om casual te spelen met alle gestelde doelen etc. in mijn mainaccount merkte ik). Voor mij was het dus een stukje closure..
(en de rest waarde werd er ook niet beter op)
[ Voor 15% gewijzigd door _Anvil_ op 02-03-2021 15:02 ]
Nice, ik hoop dat er weer een tier 8 premium tank voor 9 miljoen credits te halen is net als vorig jaar. Heb er speciaal credits voor gespaard. Wel jammer dat het weer om 5 uur is, want dat betekent dat de helft van de aanbiedingen om 5 uur 's ochtends zijn en om nou om 5 uur op te staan voor een paar pixels gaat me dan weer net iets te ver.bhaarlem schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:34:
Black Market start 3 maart, 17:00. Mogelijk dat de T-22 er in zit. Prijs iin de game files is aangepast van 100 gold naar 22.500 gold (!!)
Overigens zegt WoT Express met 95% zekerheid te weten dat niet de T-22 in de Black Market zit, maar de WZ-111 Qilin. Dat is gewoon een WZ-111 5A met een speciale skin, op te halen voor een luttele 22.500 goud
Ook kun je uit de video wat hints halen. Zodra de video begint zie je op de achtergrond een schilderij van Foch (Foch 155?) en op de desk een Chinese draak (dat is denk ik de hint voor de WZ-111 Qilin). Vervolgens zie je op 3:06 een plakkaat met Pz. en wat onleesbare tekst erachter (Pz. V/IV?) en op 4:35 zegt de lilliputter "Load it all up! Except the Frenchman, he will have an easy ride" (EBR 75 FL 10?). Kort daarna heeft "the boss" het over een 'black car', wat zou kunnen duiden op de Black tanks die we in de vorige Black Market ook al hadden (T34 B, IS6 B en Schwarzpanzer).
Klopt! En ik begreep dat er ergens een afbeedling langs komt van de Franse maarschalk Foch, dus de Foch 155 waarschijnlijk weer voor credsKoolaert schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 15:10:
[...]
Nice, ik hoop dat er weer een tier 8 premium tank voor 9 miljoen credits te halen is net als vorig jaar. Heb er speciaal credits voor gespaard. Wel jammer dat het weer om 5 uur is, want dat betekent dat de helft van de aanbiedingen om 5 uur 's ochtends zijn en om nou om 5 uur op te staan voor een paar pixels gaat me dan weer net iets te ver.
Overigens zegt WoT Express met 95% zekerheid te weten dat niet de T-22 in de Black Market zit, maar de WZ-111 Qilin. Dat is gewoon een WZ-111 5A met een speciale skin, op te halen voor een luttele 22.500 goud![]()
Ook kun je uit de video wat hints halen. Zodra de video begint zie je op de achtergrond een schilderij van Foch (Foch 155?) en op de desk een Chinese draak (dat is denk ik de hint voor de WZ-111 Qilin). Vervolgens zie je op 3:06 een plakkaat met Pz. en wat onleesbare tekst erachter (Pz. V/IV?) en op 4:35 zegt de lilliputter "Load it all up! Except the Frenchman, he will have an easy ride" (EBR 75 FL 10?). Kort daarna heeft "the boss" het over een 'black car', wat zou kunnen duiden op de Black tanks die we in de vorige Black Market ook al hadden (T34 B, IS6 B en Schwarzpanzer).
Dat wordt dus weer om 5u start verkoop en dan om 7u alles uitverkocht als het een goeie is. Dan zou je dus elke ochtend je wekker moeten zetten om 5u zonder enige voorkennis over wat er aangeboden wordt voor welke prijs... ik weet niet wat ik debieler vind, dit of die 80u grind marathons met 10% "korting" per level die schijnbaar toch werken bij de playerbase...
Zou voor mijn F2P account een leuke optie zijn, maar dan moet ik 8 miljoen credits vrij maken en ik besef me terwijl ik dit typ dat ik eigenlijk ook geen T8 premium nodig heb (tis niet dat ik no credits ergens voor moet grinden op lange termijn o.i.d.
)
Zou voor mijn F2P account een leuke optie zijn, maar dan moet ik 8 miljoen credits vrij maken en ik besef me terwijl ik dit typ dat ik eigenlijk ook geen T8 premium nodig heb (tis niet dat ik no credits ergens voor moet grinden op lange termijn o.i.d.
Maak daar maar 1 minuut over 5 van. Vorig jaar moest ik 1x toch al om 5 uur op en heb toen gekeken wat de aanbieding was. 30 seconden te laat ingelogd, alle tanks weg_Anvil_ schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:48:
Dat wordt dus weer om 5u start verkoop en dan om 7u alles uitverkocht als het een goeie is.
Waren maar liefst 30.000 mensen online toen