douwe.nl schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:57:
Ik ben ook wel blij dat die kratten kopen volgend jaar niet meer mag. Iets met een gat in de hand
De M103 gisteren stock gespeeld, premium is gewoon hard nodig met die gun maar verder eigenlijk een leuke pot. Veel gebounced op de koepel wel en zelfs stock vind ik hem aardig wendbaar...
Hoe zouden jullie de loadout doen? Ik heb nu hardening, rammer en optics. crew BIA/ repairs en wat traverse/ vieuw range boost.
Track repairs gaan met hardening en repairs wel mooi vlot en is een aantal keer nodig geweest, denk dat ik die er in hou.
Ik heb zelf de M103 niet in de garage staan, maar met de equipment 2.0 zijn er minder "standaardkeuzes" dan vroeger. Toen je was vaak minder competitief als je iets anders deed. Tegenwoordig zijn de keuzes breder, dus ik zou vooral een beetje experimenteren en kijken wat voor jou werkt. Wat je nu hebt klinkt niet heel gek, hoewel ik zelf denk ik niet de hardening zou nemen dan. Dan eerder IRM of ventilation.
Ik ben zoekende naar een voertuig per type dat ik standaard ga spelen, om missions mee te gaan halen.
SPG: M53/55
TD: Skorpion
Light: hoogste wat ik heb is de SPIC, vreselijk ding vind ik dat...
Med: Ik heb de centurion AX, pas 30 games mee gespeeld ofzo dus nog er nog aan wennen. heeft wel potentie denk ik. Verder heb ik weinig spannends.
Heavy: M103/ Bissonte/ T-10/ ST-I?
Welke missies wil je halen?
Ik mijn herinnering is het voor de meeste van de eerste serie prima mogelijk om tot de T55a te komen, zonder boven tier 8 te spelen. Voor de tweede serie gaat dat denk ik ook op voor de Excalibur. Als ik me niet sterk vergis, ben je nog niet de meest ervaren speler. Dus eigenlijk zou ik het vooral zoeken in de lagere tiers. Dat maakt het waarschijnlijk een stuk eenvoudiger om goede potjes te hebben en missies te halen

Tier 7 lijkt een beetje een sweetspot waar je nog regelmatig toptier zal zijn. Daarboven heb je eigenlijk standaard same tier of tier 10.
Ook zijn sommige missies domweg véél eenvoudiger te halen op lage tiers. Kijk dus ook even heel goed naar de requirements en kies aan de hand daarvan. Er is ergens een arty missie waar je 15-20x dmg oid moet doen; in de M53/55 is dat een drama, in de M44 (tier 6) appeltje eitje. Gaat het dan weer om stun duration, dan zou ik altijd de M53/55 pakken van de twee.
Enkele suggesties qua tanks die ik leuk vond en mij geschikt lijken:
Light: stoppen met de Duitsers, neem de Amerikanen (richting T49) of Fransen (Amx 13 90 lijn). Voordat je daar bent, heb je waarschijnlijk al de nodige missies binnen... Wheelies kan, maar eigenlijk pas echt goed op tier 9/10. En dan ook nog zeer intensief om te spelen, lijkt mij misschien te hoog gegrepen en niet de meest vermakelijke weg.
Med: whatever je leuk vindt. Mogelijk wel missiespecifiek kiezen. Ook hier weer: lagere tiers waar mogelijk.
Heavy: jouw lijnen zijn prima, met name met de IS3 en de T29 moet je een heel eind komen.
TD: Skorp lijkt me prima. Ook hier weer: lagere tiers waar mogelijk.
If you can see, look. If you can look, observe