Moet je die wel hebben natuurlijk
Ik heb 2 premium tankjes van de tank rewards maar verder moet ik het gewoon doen met de tech tree tanks. De Hellcat is dan een leuk tankje waar je ook nog wat credits mee verdient.
Fair pointCheezus schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 07:25:
Moet je die wel hebben natuurlijkIk heb 2 premium tankjes van de tank rewards maar verder moet ik het gewoon doen met de tech tree tanks. De Hellcat is dan een leuk tankje waar je ook nog wat credits mee verdient.
Die heb ik ook staan.douwe.nl schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:13:
[...]
en de super hellcat dan? die vind ik eigenlijk ook wel lekker
Leuke verrassing toen ik terug kwam van een break, een gratis tier 7 premium. Ik hoor op de WoT forums dan weer dat er dit jaar een super chaffee aan komt, maar dat moet ik eerst maar zien voordat ik iets geloof.
Ik heb eigenlijk nog heel veel tanks staan die ik sinds de nieuwe equipment opnieuw kan/moet uitrusten. Zo ook m'n super hellcat, maar deze heeft de stats veel beter voor elkaar als de normale tier 6. Turbo is daarop wat mij betreft niet nodig want de reverse speed is al een nette 20kpu.
Dan neig ik naar rammer, optics, en ...???
Qua stats is het maar een matige upgrade voor een tier hoger, je hebt geen preferential matchmaking dus je komt nu met dezelfde gun tier 9 tanks tegen met als enig voordeel betere reverse speed en gun handling..
Voor de credits is het wel leuk denk ik
Qua equipment een improved rotation mechanism erbij, turret en hull traverse zijn op alle TD's matig dus tenzij je alleen redline campt is een upgrade altijd welkom.
Voor de credits is het wel leuk denk ik
Qua equipment een improved rotation mechanism erbij, turret en hull traverse zijn op alle TD's matig dus tenzij je alleen redline campt is een upgrade altijd welkom.
ik was er ook ruim een jaar uit geweest, vond de 50-2 ook als bonus, ook wel een geinig ding hoewel ik er pas 2 games mee gespeeld heb denk ikBrndV schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 09:06:
[...]
Die heb ik ook staan.![]()
Leuke verrassing toen ik terug kwam van een break, een gratis tier 7 premium. Ik hoor op de WoT forums dan weer dat er dit jaar een super chaffee aan komt, maar dat moet ik eerst maar zien voordat ik iets geloof.
Ik heb eigenlijk nog heel veel tanks staan die ik sinds de nieuwe equipment opnieuw kan/moet uitrusten. Zo ook m'n super hellcat, maar deze heeft de stats veel beter voor elkaar als de normale tier 6. Turbo is daarop wat mij betreft niet nodig want de reverse speed is al een nette 20kpu.
Dan neig ik naar rammer, optics, en ...???
Zin in december !
zouden er weer lootboxes komen? en hoe zal het christmas event eruit zien?
zouden er weer lootboxes komen? en hoe zal het christmas event eruit zien?
Heerlijk, zojuist door een of andere oostblokker weer eens de huid volgescholden omdat ik klaarblijkelijk never nooit niet met light tanks zou mogen spelen. Hij in een conway (~600 dmg), ik in de T92 met 6k spotting en een carry: stijf bovenaan de teamscore. lol
If you can see, look. If you can look, observe
Roozzz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:47:
Heerlijk, zojuist door een of andere oostblokker weer eens de huid volgescholden omdat ik klaarblijkelijk never nooit niet met light tanks zou mogen spelen. Hij in een conway (~600 dmg), ik in de T92 met 6k spotting en een carry: stijf bovenaan de teamscore. lol
Daarna moet je op de terugweg door minstens 13 man tegelijk geraakt worden en dan de rest van de pot in de chat blijven zeuren dat er geen ondersteuning was en dat iedereen een bot, noob en/of idioot is.
Ah ja, daar ging het misVorst8 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:54:
[...]
Dat komt omdat je niet weet hoe je een light speelt, Je moet gewoon als een gek naar voren YOLO-en alles oplichten op een manier dat niets te raken is voor de heavies en TD's omdat het allemaal buiten renderrange is.
Daarna moet je op de terugweg door minstens 13 man tegelijk geraakt worden en dan de rest van de pot in de chat blijven zeuren dat er geen ondersteuning was en dat iedereen een bot, noob en/of idioot is.
Ik zal voor de komende potjes dit model even volgen, kijken of het beter gaat
1. Park tank in nearest bushRoozzz schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 14:47:
2. Grab cup of coffee and surf the web
3. Forget WoT game and click back afther game ends
4. Good score ? Gloat and brag online, Bad score ? Rinse and repeat
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Nog over de Hellcat gesproken, net als top tier wel een aardige pot:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/azriK4SN0rVE1xsZrldRVTqA.jpg?f=user_large)
Helaas net te laat om de laatste arty te killen voor m'n eerste Radley's medal
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/azriK4SN0rVE1xsZrldRVTqA.jpg?f=user_large)
Helaas net te laat om de laatste arty te killen voor m'n eerste Radley's medal

Nog een vraag. Vandaag heb ik Steel Hunter afgerond en kan ik kiezen: de tokens gebruiken voor een niveau 9 tank terwijl ik zelf pas net met niveau 7 begonnen ben of de tokens omzetten in 3,000 obligaties. Met die obligaties erbij zou ik op 10,000 komen, genoeg voor één van de niveau 8 obligatie-tanks.
Nu is de vraag: kun je met deze tanks evenveel credits verdienen als premium tanks die 30-40 euro kosten? Dat klinkt namelijk een beetje te mooi om waar te zijn
En zit er verder nog verschil tussen de tanks die 8,000 (Guard, IS-6B, T26E5 Patriot, AMX M4 49 Liberté etc.) en 10,000 obligaties (IS-5 en KV-4 Kreslavskiy) kosten?
Nu is de vraag: kun je met deze tanks evenveel credits verdienen als premium tanks die 30-40 euro kosten? Dat klinkt namelijk een beetje te mooi om waar te zijn
En zit er verder nog verschil tussen de tanks die 8,000 (Guard, IS-6B, T26E5 Patriot, AMX M4 49 Liberté etc.) en 10,000 obligaties (IS-5 en KV-4 Kreslavskiy) kosten?
De t8 premiums verdienen meer credits dan de t9s die je kan verdienen met steel Hunter.
En ja, er zit een verschil in de credit making potential tussen de verschillende t8 premiums. Dat hangt met name af van ammunitie kosten en hoeveel gold je nodig hebt om competitief te zijn. Tip: ga voor hoge base pen, scheelt in de kosten.
Verder zou ik vooral even een beetje onderzoek doen voordat je kiest. De een (patriot, liberte) is een stuk competitiever dan de ander (is5, kv4), maar het moet vooral passen bij je speelstijl. Zoek er een die je leuk vindt om te spelen, dat levert uiteindelijk de meeste credits op
En ja, er zit een verschil in de credit making potential tussen de verschillende t8 premiums. Dat hangt met name af van ammunitie kosten en hoeveel gold je nodig hebt om competitief te zijn. Tip: ga voor hoge base pen, scheelt in de kosten.
Verder zou ik vooral even een beetje onderzoek doen voordat je kiest. De een (patriot, liberte) is een stuk competitiever dan de ander (is5, kv4), maar het moet vooral passen bij je speelstijl. Zoek er een die je leuk vindt om te spelen, dat levert uiteindelijk de meeste credits op
Maar het zijn dus echte premium tanks. Al die obligaties heb ik in een half jaar tijd verdiend, bizar dat ze daarmee zo'n dure tank cadeau doen eigenlijk. Maar daar ben ik wel blij mee natuurlijkRoozzz schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:12:
De t8 premiums verdienen meer credits dan de t9s die je kan verdienen met steel Hunter.
En bedankt voor je goede tips. Zeker de ammunitiekosten is precies iets dat ik totaal over het hoofd gezien zou hebben. Eigenlijk wilde ik voor de Liberté gaan, maar ik heb even alle tanks in de vergelijker gezet en dan springt er 1 tank echt uit: de Patriot. Zo'n heavy met lage alpha zal wel even wennen zijn qua speelstijl, maar ik denk wel dat het een leerzame ervaring zal zijn om dat te laten werken
Ik heb zelf de non patriot versie in m'n garage staan en het is zeker een fijne tank! Je hebt best leuk turret armor waar je goed gebruik van kan maken, maar desondanks is de tank nog wel mobiel in tegenstelling tot de t32. Voor de rest is het het niet waard om te wachten totdat je genoeg obligaties hebt voor de tier 10's. Die zijn het allemaal gewoon net niet waard. Met de patriot zal je zeker goed zitten!Koolaert schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:46:
[...]
Maar het zijn dus echte premium tanks. Al die obligaties heb ik in een half jaar tijd verdiend, bizar dat ze daarmee zo'n dure tank cadeau doen eigenlijk. Maar daar ben ik wel blij mee natuurlijkDan valt de optie om voor een tier 9 tank te gaan sowieso af.
En bedankt voor je goede tips. Zeker de ammunitiekosten is precies iets dat ik totaal over het hoofd gezien zou hebben. Eigenlijk wilde ik voor de Liberté gaan, maar ik heb even alle tanks in de vergelijker gezet en dan springt er 1 tank echt uit: de Patriot. Zo'n heavy met lage alpha zal wel even wennen zijn qua speelstijl, maar ik denk wel dat het een leerzame ervaring zal zijn om dat te laten werken
Dit ja, zou ook zeker mijn keuze zijn uit dit rijtjeSurfBoy schreef op zondag 22 november 2020 @ 13:55:
[...]
Ik heb zelf de non patriot versie in m'n garage staan en het is zeker een fijne tank! Je hebt best leuk turret armor waar je goed gebruik van kan maken, maar desondanks is de tank nog wel mobiel in tegenstelling tot de t32. Voor de rest is het het niet waard om te wachten totdat je genoeg obligaties hebt voor de tier 10's. Die zijn het allemaal gewoon net niet waard. Met de patriot zal je zeker goed zitten!
@Koolaert De IS-5 en KV4 krev... zijn trouwens meer collector items. Daarom zijn ze waarschijnlijk verkrijgbaar voor een hogere prijs.
Eindelijk na 3183 matchen
:strip_exif()/f/image/jlQMJLzGVtnL1X7tZlQXUYv8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 88% gewijzigd door Patrickccc op 22-11-2020 20:05 ]
Even een vraag van mijn kant, want ik weet hier echt geen zak van af.
Ik zou eigenlijk graag meer bonds uitgeven (of obligaties, in onze glorieuze Nederlandse vertaling), om meer verbeterde equipment op de kop te tikken. Het probleem is alleen dat ik de hele introductie van bonds heb gemist, dus ik weet niet zeker hoe ik deze het beste kan verzamelen.
Ik weet dat je met tier 10 spelen bonds kan krijgen, maar dat gaat in de credits lopen.
Zijn er ook alternatieven? Tips?
Ik zou eigenlijk graag meer bonds uitgeven (of obligaties, in onze glorieuze Nederlandse vertaling), om meer verbeterde equipment op de kop te tikken. Het probleem is alleen dat ik de hele introductie van bonds heb gemist, dus ik weet niet zeker hoe ik deze het beste kan verzamelen.
Ik weet dat je met tier 10 spelen bonds kan krijgen, maar dat gaat in de credits lopen.
In random battles maakt het eigenlijk niet uit welke tier je speelt. je krijgt het namelijk als volgt:BrndV schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:09:
Even een vraag van mijn kant, want ik weet hier echt geen zak van af.
Top 3 met xp + overwinning: 7 bonds
Top 3 met xp + nederlaag/gelijkspel: 5 bonds
Top 10 met xp + overwinning: 5 bonds
Top 10 met xp + nederlaag/gelijkspel: 3 bonds.
Verder is het met groot gevecht niet top 3 maar top 6 en top 10, maar top 20.
Bovendien kan je ze ook krijgen met de vechtpas. Zodra je level 45 bent zijn de overige levels voor bonds. Zo krijg je voor elk level 25/30/40/50 bonds en om de zoveel levels 250.
Dat is alleen het geval voor Tier X tanks. Verder krijg je idd bonds met de battlepass en met (daily) missions. Als je weinig/geen tier X speelt gaat het dus niet echt hard met de bonds
Gelukkig heb je ook Bounty equipment waarmee je voor 'slechts' 3.000.000 credits dezelfde boost krijgt als een Improved equipment voor bonds..
Oh, en stop bounty/improved equipment niet in het eerste slot, de extra bonus voor een matchende equipment is hierbij namelijk niet van toepassing.
Oh, en stop bounty/improved equipment niet in het eerste slot, de extra bonus voor een matchende equipment is hierbij namelijk niet van toepassing.
Oh, dat het alleen voor tier 10 is is me nooit opgevallen. Zag ook vaak genoeg met andere tiers die dingen voorbijkomen, maar dat zullen dan wel die missies geweest zijn. Kijk daar namelijk echt nooit naar. Gewoon hup de volgende battle in.Cheezus schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:32:
Dat is alleen het geval voor Tier X tanks. Verder krijg je idd bonds met de battlepass en met (daily) missions. Als je weinig/geen tier X speelt gaat het dus niet echt hard met de bondsGelukkig heb je ook Bounty equipment waarmee je voor 'slechts' 3.000.000 credits dezelfde boost krijgt als een Improved equipment voor bonds..
Top. Bedankt!
Het lijkt mij dan dat ik verbeterde equipment via zowel de battle pass als met bonds zal proberen te krijgen.
Ik zal eens kijken hoe mn favoriete tier 10 van vroeger het tegenwoordig doen.
Het lijkt mij dan dat ik verbeterde equipment via zowel de battle pass als met bonds zal proberen te krijgen.
Ik zal eens kijken hoe mn favoriete tier 10 van vroeger het tegenwoordig doen.
Kijk ook naar je dailies. Deze kunnen ook bonds opleveren. En elke 4 uur kun je een missie die je niet bevalt (geen bonds oplevert) opnieuw trekken met de mogelijkheid dat je wel een bonds missie krijgt. En van de 6 missies zit er altijd 1 (3e premium missie) bij die 25 bonds oplevert.
Daarnaast dus inderdaad de T10 battles maar dat kost credits en de battle pass progressie vanaf niveau 45. Als je daar nog niet bent kun je niveaus bij kopen voor goud maar dan moet je wel de battlepass hebben aangeschaft. Werkt niet met de gratis variant. En dan kost het alles bij elkaar wel heel veel goud....
Voor mij ben ik op weg naar de M60 (T10 US medium prem) die je voor 15K bonds kan halen. Zit nu op 12.4K....
Daarnaast dus inderdaad de T10 battles maar dat kost credits en de battle pass progressie vanaf niveau 45. Als je daar nog niet bent kun je niveaus bij kopen voor goud maar dan moet je wel de battlepass hebben aangeschaft. Werkt niet met de gratis variant. En dan kost het alles bij elkaar wel heel veel goud....
Voor mij ben ik op weg naar de M60 (T10 US medium prem) die je voor 15K bonds kan halen. Zit nu op 12.4K....
[ Voor 6% gewijzigd door bhaarlem op 24-11-2020 08:52 ]
Aan tier 10 geen tekort hoor.bhaarlem schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:51:
Kijk ook naar je dailies. Deze kunnen ook bonds opleveren. En elke 4 uur kun je een missie die je niet bevalt (geen bonds oplevert) opnieuw trekken met de mogelijkheid dat je wel een bonds missie krijgt. En van de 6 missies zit er altijd 1 (3e premium missie) bij die 25 bonds oplevert.
Ik moet alleen even kijken welke ik uitrust om mee te spelen en welke ik laat staan. De batchat bijvoorbeeld, heb ik tegenwoordig mijn twijfels bij. Zo ook de AMX 50B.
Ik deed gister alvast even een battle in mn opnieuw uitgeruste 268 4, en had een leuke match waar ik 30 bonds voor kreeg. Dat zal dan wel met de daily erbij zijn geweest.
Het is me iig al een stuk duidelijker dan gisteren.
Gratis bonds, credits, premium etc
(en een Super Chaffee tank ?)
https://worldoftanks.eu/en/well-deserved-reward-2020/
To redeem all your Well-Deserved Rewards, just log in to World of Tanks from November 26, 2020 08:00 UTC through November 2021.
[ Voor 49% gewijzigd door Breezers op 24-11-2020 14:21 ]
vanavond overmorgen maar eens checken, chaffee is wel een welkome, heb nog geen echt scout naast de SPIC
[ Voor 8% gewijzigd door douwe.nl op 24-11-2020 14:30 ]
ja iDD nice rewards 
ook weer genoeg beta testers logo's om te showen op de tanks
ook weer genoeg beta testers logo's om te showen op de tanks
Heeft er ook iemand last van als je in first person zit en je nadert een muur of zoiets dat je dan in third person terecht komt? Best vervelend op een ongewenste moment .
pas een jaar of tien,, is een van de bekende features van WoTPatrickccc schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:27:
Heeft er ook iemand last van als je in first person zit en je nadert een muur of zoiets dat je dan in third person terecht komt? Best vervelend op een ongewenste moment .
Net ff een game gestart met de super chaffee. Zat met een team van 8 andere chaffee's
of wanneer je uitzoomt dat je ineens top down op je tank kijkt...Patrickccc schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:27:
8 jaar blijkbaar 
Cool die Chaffee, benieuwd hoe die speelt! Altijd al een leuke tank gevonden (de "gewone" Chaffee in het echt)
Cool die Chaffee, benieuwd hoe die speelt! Altijd al een leuke tank gevonden (de "gewone" Chaffee in het echt)
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik snap eigenlijk niet wat er zo bijzonder aan is.haborym schreef op donderdag 26 november 2020 @ 09:53:
Net ff een game gestart met de super chaffee. Zat met een team van 8 andere chaffee's
Een tier hoger dan de normale chaffee dus slechtere matchmaking, terwijl de super variant ook nog slechtere stats heeft dan de normale chaffee, en je verdient er ook geen extra credits mee.
Krijg ik niet veel zin van om er mee te spelen.
B450 - 5800X - 32GB DDR4 3200 MT/s CL16 - RTX 4070
handige gratis trainer voor de USA light tanks lijnBeetjeVreemd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:22:
[...]
Ik snap eigenlijk niet wat er zo bijzonder aan is.
Een tier hoger dan de normale chaffee dus slechtere matchmaking, terwijl de super variant ook nog slechtere stats heeft dan de normale chaffee, en je verdient er ook geen extra credits mee.
Krijg ik niet veel zin van om er mee te spelen.
Die Beta style is best nice! Alleen jammer dat je er geen emblems op kan zetten, alleen decals.
en dat op mijn verjaardag :-) kun je ergens zien achteraf wat je nu precies gekregen hebt?
Eindelijk, dit weekend 50% korting op equipment
Daar ga ik toch maar eens in investeren, want het bevalt me erg goed op de Hellcat. Ik vraag me dan ook steeds meer af hoe ik in hemelsnaam meer dan 1,000 games zonder equipment heb gespeeld
Daar ga ik toch maar eens in investeren, want het bevalt me erg goed op de Hellcat. Ik vraag me dan ook steeds meer af hoe ik in hemelsnaam meer dan 1,000 games zonder equipment heb gespeeld
https://worldoftanks.eu/en/well-deserved-reward-2020/kuwerti schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:48:
en dat op mijn verjaardag :-) kun je ergens zien achteraf wat je nu precies gekregen hebt?
Ik ben een beetje een noob met premium tanks/crew training etc.
Ben 95% free to play speler en eigenlijk nooit met premium tanks gewerkt,
en dus ook niet met crews switchen/trainen.
Een paar jaar terug had ik met zo'n missie marathon goedkoop een tier 8 Russische medium T44-100 gekocht. (Ben nu net weer gaan spelen langere tijd niet meer gespeeld te hebben)
Dan had ik iig één "credit-maker" was de gedachte.
Die tank heb ik vervolgens wat mee gespeeld met de crew die er bij zat.
Nu heb ik net een Object 140 gekocht, maar daar heb ik geen crew voor.
Ik heb nu de crew van de T44-100 hertrained voor de Object 140.
Maar dan moet ik die crew vervolgens toch zonder penalty's en dat de skills 100% werken en zo,
ook in de T44-100 kunnen gebruiken en zo dus m'n Object 140 crew sneller trainen?
Want die T44-100 is immers een premium tank.
Maar als ik bij de namen van de crew members kijk als ze in de T44-100 zitten dan zie je "object 140" in rood staat.
Dat betekend toch dat de crew niet voor die tank getrained is en er een penalty wordt toegepast?
Een paar jaar terug had ik met zo'n missie marathon goedkoop een tier 8 Russische medium T44-100 gekocht. (Ben nu net weer gaan spelen langere tijd niet meer gespeeld te hebben)
Maar dan moet ik die crew vervolgens toch zonder penalty's en dat de skills 100% werken en zo,
ook in de T44-100 kunnen gebruiken en zo dus m'n Object 140 crew sneller trainen?
Maar als ik bij de namen van de crew members kijk als ze in de T44-100 zitten dan zie je "object 140" in rood staat.
Dat betekend toch dat de crew niet voor die tank getrained is en er een penalty wordt toegepast?
/f/image/2kvFBYyJGjzIRzThumkwSd42.png?f=fotoalbum_medium)
Klopt inderdaad dat de naam rood wordt, maar in het geval van een premium tank betekent dit alleen dat er een crew van een andere tank in zit. Je krijgt geen penalty op je crew. Zoals je ziet blijft die 100%BeetjeVreemd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:07:
Ik ben een beetje een noob met premium tanks/crew training etc.
[Afbeelding]
Ok, top.SurfBoy schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:13:
[...]
Klopt inderdaad dat de naam rood wordt, maar in het geval van een premium tank betekent dit alleen dat er een crew van een andere tank in zit. Je krijgt geen penalty op je crew. Zoals je ziet blijft die 100%
Thanks.
Het zijn ook wel echt een stelletje money grabbende kloteviolen bij Wargaming he.
Nu met die marathon actie voor de Object 274A waarbij je je een ongeluk kan grinden voor korting op die tank.
Een premium tier 8 medium kost normaal 25-30 euro, maar deze is dan ineens een dikke 60 euro waarbij je dus bijv. alsnog 30 euro (is dus eigenlijk gewoon volle pond) betaald als je voor 50% korting heb zitten grinden.
Nu met die marathon actie voor de Object 274A waarbij je je een ongeluk kan grinden voor korting op die tank.
Een premium tier 8 medium kost normaal 25-30 euro, maar deze is dan ineens een dikke 60 euro waarbij je dus bijv. alsnog 30 euro (is dus eigenlijk gewoon volle pond) betaald als je voor 50% korting heb zitten grinden.
Je hoeft hem niet te kopen natuurlijk.BeetjeVreemd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:47:
Het zijn ook wel echt een stelletje money grabbende kloteviolen bij Wargaming he.
Alleen met 90% korting misschien. Ik speel in principe gratis.
Op permanente camo en af en toe misschien eens premium account na als ik een tijdje wat meer speel.
Koop geen premium tanks en zo.
Op permanente camo en af en toe misschien eens premium account na als ik een tijdje wat meer speel.
Koop geen premium tanks en zo.
Mijn missie is 9500 per dag halen en dan heb je 60% na 10 dagen en dan kopen, nu met autoloaders zit ik al op 12k vandaag, dus 60/70% discount zit er in. Geheim is autoloaders, grootste kans op damage en dan zit je haast altijd in top 10 en heb je op zn minst iets.
Premiumtank #112 pff.. ziek
[ Voor 5% gewijzigd door FSXnoob op 27-11-2020 20:22 ]
WG is erg blij met dit soort spelersVedrano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:22:
Mijn missie is 9500 per dag halen en dan heb je 60% na 10 dagen en dan kopen, nu met autoloaders zit ik al op 12k vandaag, dus 60/70% discount zit er in. Geheim is autoloaders, grootste kans op damage en dan zit je haast altijd in top 10 en heb je op zn minst iets.
60% korting bedoel je?Vedrano schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:22:
Dan betaal je nog 25 euro.
Als die tank nou volle prijs 30 euro kostte en de missies/kortingspercentages etc. hetzelfde was dan had ik het een leuke missie gevonden.
Zoals het nu is is het een verkapte verkoopptruc en zullen velen in de praktijk nog 30 euro of meer voor die tank betalen, en dan zijn ze ook nog blij want ze zien het als korting
Maar goed, ieder z'n ding. Ik heb ook vrienden die door de jaren heen al weet ik hoeveel honderden euro's aan dit spel besteed hebben.
Dat vind ik het persoonlijk gewoon niet waard en 'k heb er bijna een sport van gemaakt om met minimale kosten toch zo ver mogelijk te komen qua leuke garage met tanks met redelijke goede crew.
En 'k heb volgens mij net zo veel lol (en RAGE LoL).
'k heb nu inmiddels al weer wat uurtjes gespeeld na lange tijd van afwezigheid.
Al genoeg lol weer gehad maar weet ook wel weer waarom ik een brake had genomen

Ik zag m'n geliefde walker bulldog in m'n garage.
Die tank mis ik wel. Was geniaal zo'n hoge tier light tank met 10 shots autoloader.
Nu vind ik em ruk.
Inmiddels zijn er veel nieuwe light tanks, is er een tank die een beetje bij de speelstijl van de walker bulldog in de buurt komt?
Snel/wendbaar, maar genoeg firepower (met autoloader) om dikkere (en hogere tier)tanks flink mee te kunnen lastig vallen als je het goed aanpakt en goed timed.
Zoals bijv. hier in een oude replay van me bij bijv. 1min.20 sec. en bijv. 2min.29sec.
Wat is goede equipment voor de Skoda T50?
improved ventilation, vertical stabilizer, en ?
improved ventilation, vertical stabilizer, en ?
Tijdens specials/december-januari periode/x5 XP weekeinden/Oostblok vakanties etc. nooit WoT gaan spelen en verwachten dat dit "leuk"of "fijn"zal zijn, dan kruipen uit alle kieren en gaten namelijk de leechers, weekendwarriors en zombies om het spel om zeep te helpenBeetjeVreemd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:05:
[...]
'k heb nu inmiddels al weer wat uurtjes gespeeld na lange tijd van afwezigheid.
Al genoeg lol weer gehad maar weet ook wel weer waarom ik een brake had genomen![]()
Dat wordt een interessante maand de komende maandBreezers schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 08:56:
[...]
Tijdens specials/december-januari periode/x5 XP weekeinden/Oostblok vakanties etc. nooit WoT gaan spelen en verwachten dat dit "leuk"of "fijn"zal zijn, dan kruipen uit alle kieren en gaten namelijk de leechers, weekendwarriors en zombies om het spel om zeep te helpen
@BeetjeVreemd herkenbaar, ik was ook altijd groot fan van de bulldog. In die lijn is er nog wel een t71 met een clip.
En anders zal je naar de Franse light tanklijn moeten kijken, die hebben allemaal een kleinere clip maar wel hogere alpha. Of als je hem te pakken krijgt de amx 13 57, wat een soort bulldog on steroids is. Nogal OP
En anders zal je naar de Franse light tanklijn moeten kijken, die hebben allemaal een kleinere clip maar wel hogere alpha. Of als je hem te pakken krijgt de amx 13 57, wat een soort bulldog on steroids is. Nogal OP
Ja ik weet het, maar ik ben een ongeduldige sukkel die niet kan wachten op de normale sale, dan zal de tank rond 35 euro zijn, dus daarom proberen te halen voor 19 of 25e over 9 dagen. Terwijl me missie was zo min mogelijk geld uitgeven aan de game..BeetjeVreemd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:05:
[...]
60% korting bedoel je?
Dan betaal je nog 25 euro.
Als die tank nou volle prijs 30 euro kostte en de missies/kortingspercentages etc. hetzelfde was dan had ik het een leuke missie gevonden.
Zoals het nu is is het een verkapte verkoopptruc en zullen velen in de praktijk nog 30 euro of meer voor die tank betalen, en dan zijn ze ook nog blij want ze zien het als korting
lol, geen geld uitgeven bij deze game vraagt idd wel wat zelfbeheersingVedrano schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:10:
[...]
Ja ik weet het, maar ik ben een ongeduldige sukkel die niet kan wachten op de normale sale, dan zal de tank rond 35 euro zijn, dus daarom proberen te halen voor 19 of 25e over 9 dagen. Terwijl me missie was zo min mogelijk geld uitgeven aan de game..
Ik denk dat ik vet chagrijnig zou worden als ik vet veel geld in de game gepompt zou hebben en dan van die schijt potjes hebben. Ik vind het te random/veranderlijk(ben je blij met een tank, wordt ie weer eens generfed als een malle)/RNG/pay to win allemaal om er veel geld aan uit te geven.
Dan kan je bezig blijven.
'k zit nu wel over de 23K potjes zag ik, best veel
[ Voor 3% gewijzigd door BeetjeVreemd op 28-11-2020 14:45 ]
Ja mja ik praat het goed met de text ''een hobby kost geld''.. Zit nu op 52k battles, alles vrijgespeeld, premiums is het enige wat me nog beetje vreugde kan gevenBeetjeVreemd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:44:
[...]
lol, geen geld uitgeven bij deze game vraagt idd wel wat zelfbeheersing
Ik denk dat ik vet chagrijnig zou worden als ik vet veel geld in de game gepompt zou hebben en dan van die schijt potjes hebben. Ik vind het te random/veranderlijk(ben je blij met een tank, wordt ie weer eens generfed als een malle)/RNG/pay to win allemaal om er veel geld aan uit te geven.
Dan kan je bezig blijven.
Ach in een leven moet je niet alles voor niks willen hebben.
hoe heb je die gekregen dan @Angeloonie ? als ik de rewards bekijk bij 8 jaar dan staat er geen tank tussen:Angeloonie schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:08:
8 jaar blijkbaar
kuwerti schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:01:
[...]
hoe heb je die gekregen dan @Angeloonie ? als ik de rewards bekijk bij 8 jaar dan staat er geen tank tussen:
aghhhh. stom. dank je :-)Roozzz schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:45:
[...]
Staat daar pal bovenaan de rewards? Iedereen die langer dan 3-4 jaar een account heeft krijgt deze. Kijk maar wat er gebeurt als je andere jaren selecteert.
Wat een hoop coupons de laatste tijd ineens. Dit is denk ik al wel m'n derde van de maand. Niet dat ik er nog iets mee ga doen ofzo.
Ik zit nu in level 6, en een kapotte wijsvinger verder pff. Ik haat marathons maar kan ze ook nooit weerstaan
Je moet ook eigenlijk wel meedoen, die tank schijnt wat OP te zijn. Net als de LIS.
Nou, gisteren eindelijk de T-44 geunlocked, en holy crap de stock grind... Net vier potjes achter elkaar keihard verloren, meer dan de helft van de shots bouncen, en dat is alleen nog maar tegen tier 8...
Maar eens kijken hoeveel APCR rounds ik kan meenemen zonder dat ik er structureel geld op verlies.
Maar eens kijken hoeveel APCR rounds ik kan meenemen zonder dat ik er structureel geld op verlies.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Free xp voor de top gun gebruikenvectormatic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:07:
Nou, gisteren eindelijk de T-44 geunlocked, en holy crap de stock grind... Net vier potjes achter elkaar keihard verloren, meer dan de helft van de shots bouncen, en dat is alleen nog maar tegen tier 8...
Haha, welke free-xp?SurfBoy schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:24:
[...]
Free xp voor de top gun gebruikenBegin dit jaar ook de t-44 gebruikt, maar ik vond het wel een top tank.
En als ik t goed heb moet ik eerst andere suspension en de tweede turret voordat ik een 100mm er in kan hangen, en dat is dan nog niet de top gun.
Afijn, we gaan t zien, vind tot nu toe de soviet mediums wel aardig spelen.
EDIT: ik kan er ook een paar euro aan gold tegenaan gooien om wat free-xp te converten, maar dat staat me dan weer een beetje tegen.
[ Voor 9% gewijzigd door vectormatic op 01-12-2020 09:31 ]
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Pro-tip, geen free-xp gebruiken om van een volledig ge-upgrade tank een volgende tank te unlocken maar alleen om modules van stock tanks te researchen
Oh weet ik, ik was alleen ongeduldig en wou van de T-43 afCheezus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:37:
Pro-tip, geen free-xp gebruiken om van een volledig ge-upgrade tank een volgende tank te unlocken maar alleen om modules van stock tanks te researchen
Vooralsnog vind ik het ook niet heel erg om aardig klop te krijgen, als ik zelf klop wil uitdelen speel ik wel een paar potjes met de Pz III E
Die tier VII gun, 100 mm LB-1 heeft 190 pen, 250 damage en 2000 dpm met een standaard reload time van 7,2 seconden, terwijl die tier VIII gun, 122 mm D-25-44 175 pen, 390 damage en1539 dpm met een standaard reload time van 15,2 seconden.vectormatic schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:27:
[...]
Haha, welke free-xp?ik heb voor de T-44 zelf al bijna al mn free xp opgebruikt en dat was met 2 blueprint fragments. Hoezeer de T-43 me ook wel begon te bevallen wou ik gewoon door.
En als ik t goed heb moet ik eerst andere suspension en de tweede turret voordat ik een 100mm er in kan hangen, en dat is dan nog niet de top gun.
Afijn, we gaan t zien, vind tot nu toe de soviet mediums wel aardig spelen.
EDIT: ik kan er ook een paar euro aan gold tegenaan gooien om wat free-xp te converten, maar dat staat me dan weer een beetje tegen.
In het kort: die 100 mm LB-1 tier VII schiet 2 keer zo snel met een betere pen, dus als je 250 x 2 doet = 500 damage tegenover die 122 mm D-25-44 tier VIII gun die in dezelfde tijd minder pen heeft en maar 390 damage doet
Blijf dus bij de 100 mm want die 122 mm is beduidend slechter
Dat was de planning, ik ben sowieso niet zo van de DERP guns, over het algemeen probeer ik redelijk op afstand te blijven, en dan is accuracy ook belangrijkBreezers schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:06:
[...]
Die tier VII gun, 100 mm LB-1 heeft 190 pen, 250 damage en 2000 dpm met een standaard reload time van 7,2 seconden, terwijl die tier VIII gun, 122 mm D-25-44 175 pen, 390 damage en1539 dpm met een standaard reload time van 15,2 seconden.
In het kort: die 100 mm LB-1 tier VII schiet 2 keer zo snel met een betere pen, dus als je 250 x 2 doet = 500 damage tegenover die 122 mm D-25-44 tier VIII gun die in dezelfde tijd minder pen heeft en maar 390 damage doet
Blijf dus bij de 100 mm want die 122 mm is beduidend slechter
Ik zit zo juist door mijn barracks te kijken en zie dat ik een paar 100% crews heb, namelijk;
- Object 140
- T110E5
- WZ-111 5A
Geen idee hoe ik eraan kom maar leuk om te gebruiken in de tanks. Nu wil ik de grind gaan starten naar 1 van die tanks alleen welke zouden jullie adviseren?
- Object 140
- T110E5
- WZ-111 5A
Geen idee hoe ik eraan kom maar leuk om te gebruiken in de tanks. Nu wil ik de grind gaan starten naar 1 van die tanks alleen welke zouden jullie adviseren?
Die krijg je door de speciale battles. Ik weet even niet meer van welke actie ze waren, maar iedereen heeft die in z'n garage als hij aan die actie heeft meegedaan.haborym schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:58:
Ik zit zo juist door mijn barracks te kijken en zie dat ik een paar 100% crews heb, namelijk;
- Object 140
- T110E5
- WZ-111 5A
@haborym dat vroeg ik me laatst ook ineens af
Kunnen we dit jaar ook weer een leuke kerstcrew verdienen? Die dames in pakjes zijn erg handig
Ik hoop het ook. Rond 13-14 december komt de special meestal op de site. Je kan Dezgames of TheDailyBounce volgen of er al iets gelekt is.superduper schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:23:
Kunnen we dit jaar ook weer een leuke kerstcrew verdienen? Die dames in pakjes zijn erg handig
extra crewmembers is altijd fijn 
Gisteren de daily missies met pijn en moeite kunnen halen, wat een ellende. Telkens precies de verkeerde plek, bounces of met arty een flank volledig open en een scout die ff langs vliegt. Snel weer gestopt
Gisteren de daily missies met pijn en moeite kunnen halen, wat een ellende. Telkens precies de verkeerde plek, bounces of met arty een flank volledig open en een scout die ff langs vliegt. Snel weer gestopt
Sinds eergisteren heb ik de shitbarn in m'n garage staan
Al genoeg oneshots kunnen maken.
Het blijft ook wel mooi om te zien dat mensen zo bang voor je zijn wanneer jij bijvoorbeeld ergens om een hoekje staat te campen. Mooiste shot tot nu toe was wel een on the move 60tp in zijn lower plate pennen voor 1874 damage
Maar nu.... Welke lijn gaan we nu beginnen...
Maar nu.... Welke lijn gaan we nu beginnen...
ik kan me dan de reactie van die 60tp speler wel inbeelden
Ik hoop en denk het wel.superduper schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:23:
Wanneer begint dat alles trouwens? Ik kan nog geen startdatum vinden.
Sommige huidige acties/missies lopen tot de 7e.
Misschien dat het christmas spul dan de 8e begint?
Ik mis volgens mij de optie om bepaalde commando's(suggesties) in de chat te kunnen geven, zoals bijv. "defend the base!" en krijg dat niet werkend/zie niet hoe ik dat moet veranderen.
Bij het drukken op "z" of "t" krijg ik dezelfde vier opties qua commando's, namelijk deze:
/f/image/iOkjSYEqGZr5OEwvg3PuIMFH.png?f=fotoalbum_medium)
En bij m'n control settings staat het zo:
/f/image/32Q41IS8iWChKzLqmCrjw7Ci.png?f=fotoalbum_medium)
Hebben ze daar iets in gewijzigd of zo hoe dat werkt, was paar jaar geleden anders volgens mij?
Bij het drukken op "z" of "t" krijg ik dezelfde vier opties qua commando's, namelijk deze:
/f/image/iOkjSYEqGZr5OEwvg3PuIMFH.png?f=fotoalbum_medium)
/f/image/32Q41IS8iWChKzLqmCrjw7Ci.png?f=fotoalbum_medium)
Hebben ze daar iets in gewijzigd of zo hoe dat werkt, was paar jaar geleden anders volgens mij?
[ Voor 4% gewijzigd door BeetjeVreemd op 03-12-2020 13:43 ]
Ik hoop dat de lijst klopt. Eigenlijk was ik niet van plan geld aan dit spel uit te geven, maar de AMX 13 57 staat al op mijn wenslijstje sinds de keer dat ik er voor het eerst door geclipped werd
Volgens de site waar Douwe naar linkte krijgen we op 8 december patch 1.11, en op 11 december zou het Holiday Ops gebeuren moeten beginnen.BeetjeVreemd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:51:
Wanneer begint dat alles trouwens? Ik kan nog geen startdatum vinden.
Sommige huidige acties/missies lopen tot de 7e.
Misschien dat het christmas spul dan de 8e begint?
Dat is een tijdje geleden allemaal veranderd. Om bijvoorbeeld ''defend the base!'' te gebruiken moet je nu ctrl ingedrukt houden zodat je muis zichtbaar wordt en dan op je base klikken.BeetjeVreemd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 13:33:
Ik mis volgens mij de optie om bepaalde commando's(suggesties) in de chat te kunnen geven, zoals bijv. "defend the base!" en krijg dat niet werkend/zie niet hoe ik dat moet veranderen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je krijgt extra opties onder 'Z' als je iets aanwijst. Als je je eigen base aanwijst krijg je met Z wel gewoon 'Defend the base' tussen de opties. Verder kun je een bepaald punt op de map, teammate, vrijand of vijandelijke base aanwijzen voor andere opties.
3K bonds er bij. BAM! M60 in de garageBreezers schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 14:17:
Gratis bonds, credits, premium etc(en een Super Chaffee tank ?)
[...]
Ik weet nou niet zo zeker of dat een goede beslissing van je was. Geen van alle bond tier 10 tanks is het waard imo.
Zit er een tank tussen die wel de moeite waard is?SurfBoy schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:16:
[...]
Ik weet nou niet zo zeker of dat een goede beslissing van je was. Geen van alle bond tier 10 tanks is het waard imo.
Als je een credit generator nodig hebt zou ik kijken naar de tier 8's. Een aantal daarvan zijn het nog wel waard zoals de patriot en amx.haborym schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:37:
[...]
Zit er een tank tussen die wel de moeite waard is?
Holiday Ops 2021
December 9, 2020 at 08:00 CET through January 11, 2021 at 08:00 CET (UTC+1)
Als cadeautje een tier IV TD met autoloader (en creditkortingen op tanks, dus spaar je credits op)
December 9, 2020 at 08:00 CET through January 11, 2021 at 08:00 CET (UTC+1)
Als cadeautje een tier IV TD met autoloader (en creditkortingen op tanks, dus spaar je credits op)
[ Voor 19% gewijzigd door Breezers op 04-12-2020 13:30 ]
Zullen er lootboxes komen dit jaar?
Dat lijkt me wel een grappige tank, weer eens iets anders dan de niveau 2-3 tanks garage slots die we het afgelopen jaar gekregen hebbenBreezers schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:26:
Verder is het ongeveer hetzelfde als vorig jaar, maar daar ben ik erg blij mee! Met die bonus XP en credits kun je een maand lang spelen alsof je een premium account hebt. En die kerstvrouwtjes zijn voor mij heel waardevol; zouden meteen mijn beste bemanningsleden zijn
In het artikel over de Holiday Ops hebben ze het over "small boxes", die je in random gevechten kunt verdienen en "large boxes", die je moet kopen. Lijkt me dus van wel.crusader1983 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:49:
Zullen er lootboxes komen dit jaar?
Het is alleen niet te hopen dat die boxes zo in elkaar zitten als tijdens het Waffenträger event: daar zat heel weinig waarde in als je geen premium tank kreeg en je kon je loot "rerollen" voor credits/goud. Die heb ik dus ook aan me voorbij laten gaan.
ah ok! dan heb ik dat niet meegekregen.Koolaert schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:29:
Het is alleen niet te hopen dat die boxes zo in elkaar zitten als tijdens het Waffenträger event: daar zat heel weinig waarde in als je geen premium tank kreeg en je kon je loot "rerollen" voor credits/goud. Die heb ik dus ook aan me voorbij laten gaan.
ik hoop alleen dat ze niet met nieuwe tanks komen die alleen via lootboxes verkrijgbaar zijn.
Dat ben ik geen voorstander van.
kans op nieuwe tank via een lootbox en de optie om de nieuwe tank te kopen vind ik prima.
Vorig jaar kon je wel een enkele van die grote boxes verdienen of kreeg je ze sowieso.Koolaert schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:29:
[...]
[...]
In het artikel over de Holiday Ops hebben ze het over "small boxes", die je in random gevechten kunt verdienen en "large boxes", die je moet kopen. Lijkt me dus van wel.
Weet ik nog heel goed, want ik koop die dingen niet en had wel een Rheinmetall Skorpion G uit een van die gratis boxen gekregen
Vorig jaar nog een paar van die grote boxes gekocht en het geluk gehad er een Progetto uit te krijgen. Eigenlijk totaal niets mee gedaan want bezig met andere lijnen grinden en geen 100% crew hebbende had ik er weinig zin in. Nu maar even van stal gehaald met al die missies etc maar man man wat is dat ding toch goed, ik zou zelfs durven zeggen OP. De Pershing bijvoorbeeld is gewoon een tier lager vergeleken bij dat ding..
Vd week de T9 us SPG gekocht, wat een ding joh. Bone stock speelt het al lekker, jammer dat ik elke game volledig weggevaagd ben.
Ik ga proberen wat female crew bij elkaar te spelen, weinig tijd helaas. Chuck norris vind ik overigens wel een dieptepunt...
Ik ga proberen wat female crew bij elkaar te spelen, weinig tijd helaas. Chuck norris vind ik overigens wel een dieptepunt...
https://worldoftanks.eu/e...s/holiday-ops-2021-boxes/
Dit jaar is de mogelijkheid er weer om de lootboxes te kopen.
De tanks die je eruit kan krijgen:
- ISU-152K
- Bisonte C45
- GSOR 1008
- Bat.-Châtillon Bourrasque
Voor de rest kan je nog wat lagere tier premiums krijgen + 3d styles.
Enige tank die ik het waard vind hieruit is de Bourrasque. Bisonte heb ik al een paar video's van gekeken en tot nu toe ben ik niet bepaald impressed.
- ISU-152K
- Bisonte C45
- GSOR 1008
Enige tank die ik het waard vind hieruit is de Bourrasque. Bisonte heb ik al een paar video's van gekeken en tot nu toe ben ik niet bepaald impressed.
Mee eens.SurfBoy schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:38:
- ISU-152K
- Bisonte C45
- GSOR 1008
ik hoop dat ze woensdag/donderdag ook gewoon te koop staan in de premium shop.SurfBoy schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:38:
- ISU-152K
- Bisonte C45
- GSOR 1008
Anders word het weer een gok festijn, ben ik niet zo'n fan van met nieuwe tanks.
Bourasque heeft ook tijdje te koop gestaan, laten we hopen dat ze naar de community luisteren.
Optreden vanuit Kansspel autoriteit zou een risico kunnen zijn.