Ola, na de laatste update ben ik het geluid kwijt van de Engine van de tank waar ik in rijdt. Herkent iemand dat? Ik gebruik geen cheats of wat dan ook.
klopt, is een bugdick53 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:24:
Ola, na de laatste update ben ik het geluid kwijt van de Engine van de tank waar ik in rijdt. Herkent iemand dat? Ik gebruik geen cheats of wat dan ook.
http://forum.worldoftanks...e-else-have-this-problem/
(al vind ik het wel lekker rustig zo )
[ Voor 4% gewijzigd door Breezers op 30-09-2020 08:29 ]
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Ja, en soms komt ie dan midgame weer terug. Viel me op bij de T29,dick53 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:24:
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ja viel me ook op. Met 6.48 te spelen kwam het nu terug.TheOmen schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:35:
[...]
Ja, en soms komt ie dan midgame weer terug. Viel me op bij de T29,
Oke, als anderen het ook hebben is het een WOT dingetje.
Dat ontbrekende geluid is echt vreemd, voelt ineens saai en leeg.
Heb 20 van die boxjes gehaald, 5 premium tanks er uit
T77, T92, IS-6, WZ-120, STG 
Zijn die wat?
Heb de T92 na 1 pot verkocht, lights in een EBR tijdperk vind ik nutteloos
WZ-120 vond ik wel aardig, 1 pot gespeeld en meteen 2,8k damage
Ben normaal niet zo van de statische TD's, maar misschien is deze wel grappig.
T77 lijkt zwaar underwhelming. Hoge alpha maar slechts 3 in het magazijn en enorm lange reload. Vergeleken met de T69 en T54E1 echt.. meh..
STG/IS6 ken ik totaal niet dus nog geen mening
Heb 20 van die boxjes gehaald, 5 premium tanks er uit

Zijn die wat?
Heb de T92 na 1 pot verkocht, lights in een EBR tijdperk vind ik nutteloos
T77 lijkt zwaar underwhelming. Hoge alpha maar slechts 3 in het magazijn en enorm lange reload. Vergeleken met de T69 en T54E1 echt.. meh..
[ Voor 40% gewijzigd door Angeloonie op 30-09-2020 15:54 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hoe kom je nu bij de anniversary shop/gedeelte? Nu op het hoofdmenu is het vervangen door de waffentrager menu rechts onder
jezus, 1 op de 4 pakketten een premium is wel veel volgens mij.Angeloonie schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:48:
Dat ontbrekende geluid is echt vreemd, voelt ineens saai en leeg.
Heb 20 van die boxjes gehaald, 5 premium tanks er uitT77, T92, IS-6, WZ-120, STG
Zijn die wat?
Heb de T92 na 1 pot verkocht, lights in een EBR tijdperk vind ik nutteloosWZ-120 vond ik wel aardig, 1 pot gespeeld en meteen 2,8k damage
Ben normaal niet zo van de statische TD's, maar misschien is deze wel grappig.
ik had er 10 gehaald en gebruikte sowieso de eerste reroll voor 100 goud, maar heb dus in 20 kansen geen enkele premium gezien

gewoon naar store en dan tabje anniversary klikken.Vedrano schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:02:
Hoe kom je nu bij de anniversary shop/gedeelte? Nu op het hoofdmenu is het vervangen door de waffentrager menu rechts onder
[ Voor 13% gewijzigd door Denniz0229 op 30-09-2020 17:20 ]
NIce, ik heb 4070 van die anniversary 'coins' en wil dat opmaken aan directives. Moet je per stuk ze kopen, en 3x klikken. Dat is 610 keer klikken... 
Was het nu niet even simpel geweest om er een aantal multipleier bij te proggen?
Was het nu niet even simpel geweest om er een aantal multipleier bij te proggen?
Je kan enter ingedrukt houden, scheelt alweer 1 kliksuperduper schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:53:
NIce, ik heb 4070 van die anniversary 'coins' en wil dat opmaken aan directives. Moet je per stuk ze kopen, en 3x klikken. Dat is 610 keer klikken...
Natuurlijk mis ik weer wat of begrijp het niet maar welke boxjes worden bedoeld?
Van Angeloonie: Heb 20 van die boxjes gehaald, 5 premium tanks er uit
T77, T92, IS-6, WZ-120, STG 
Inmiddels begrepen.
Van Angeloonie: Heb 20 van die boxjes gehaald, 5 premium tanks er uit

Inmiddels begrepen.
[ Voor 5% gewijzigd door dick53 op 01-10-2020 13:36 ]
lol, nu 144 E110s en 1 T55 in de queue 
Iedereen is het zat om hopeloos afgeknald te worden..
Haha idd. Minimaal 2 minuten in de wachtrij.superduper schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:36:
lol, nu 144 E110s en 1 T55 in de queue
10 potjes achter elkaar verloren in T55, waarbij er standaard ca 2 a 3 spelers al tijdens level 4 a 5 dood zijn. (3x dus) en/of statisch midden op de map de hele tijd staan te snipen.
Zojuist hadden de laagste 3 spelers:
547 damage 2 kills
346 damage 0 kills
0 damage 0 kills
Je komt in die situaties gewoon telkens vuurkracht/tijd te kort, terwijl met een groepje van 4 a 5 spelers je die sentinels zo opruimt, terwijl de andere die WT in de smiezen houden of op afstand sentinels beschieten.
Zojuist hadden de laagste 3 spelers:
547 damage 2 kills
346 damage 0 kills
0 damage 0 kills
Je komt in die situaties gewoon telkens vuurkracht/tijd te kort, terwijl met een groepje van 4 a 5 spelers je die sentinels zo opruimt, terwijl de andere die WT in de smiezen houden of op afstand sentinels beschieten.
Ik zit al eeuwen vast op 28/30 bij de waffentrager, het is onmogelijk om nog te winnen met de T55 nu iedereen weet hoe ze met de WT moeten omgaan

Vind het nog wel mee vallen, in het weekeinde zitten alle oostblok kiddies erop...easy winVedrano schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:56:
Ik zit al eeuwen vast op 28/30 bij de waffentrager, het is onmogelijk om nog te winnen met de T55 nu iedereen weet hoe ze met de WT moeten omgaan
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Ik zit nog best vaak te klooien met die equipment. Is het een idee om een Tweakers lijst te maken. Soort excel zoals Skill4ru die had?
Goed ideehaborym schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:01:
Ik zit nog best vaak te klooien met die equipment. Is het een idee om een Tweakers lijst te maken. Soort excel zoals Skill4ru die had?
https://worldoftanks.com/...ermany_china_france_italy
Skill laat in zijn nieuwe video's wel altijd zijn huidige setups zien, maar vertelt daar bijvoorbeeld wel bij dat het allemaal persoonlijk is geworden. Wat ik sowieso heb gemerkt is dat het ook wel afhankelijk is van bijvoorbeeld je crew skills. Ik speel WoT niet heel veel meer, maar voor mij was het ook wel even wennen.
Ik zag hier een tijdje geleden wel nog een bestandje voorbijkomen van een andere streamer
https://docs.google.com/s...xiX_gS6Rj-n7IxO9/pubhtml#
Al wordt er bij deze wel vanuit gegaan dat je food op elke tank gebruikt.
Ik zag hier een tijdje geleden wel nog een bestandje voorbijkomen van een andere streamer
https://docs.google.com/s...xiX_gS6Rj-n7IxO9/pubhtml#
Al wordt er bij deze wel vanuit gegaan dat je food op elke tank gebruikt.
[ Voor 7% gewijzigd door SurfBoy op 05-10-2020 15:19 ]
een niet WT event gerelateerde vraag.
is het waard om tijd en geld te steken in de USA TD met turret lijn?
ik lvl gelijktijdig ook de MT lijn
Ja hoor, de Tier 6 is harstikke goed (zit de hellcat nog in de lijn?). De tier 9 vind ik ook heel goed, de Tier 10 is wat minder.michaelhetlam schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 15:57:
een niet WT event gerelateerde vraag.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Je vergeet de Tier 4,5 en 8 nog, ook allemaal heerlijke tanks. Vanaf tier 7 verschuift de lijn van 'medium' (mobiel, weinig armor) naar 'heavy' (traag, goede armor), de tier 7 vond ik beide net niks, tier 10 lijkt me hetzelfde (niet geprobeerd).
Ik heb de Hellcat en de T30 gehouden
Ik heb de Hellcat en de T30 gehouden
Hellcat T6 zit in de lijn maar de gameplay bij de hogere tiers is steeds tank for tank heel verschillend tov de <T6, de T25/2, T28 Port, T30 en E4 zijn toch wel 4 verschillende tanks die verschillende speelwijze vragen (al is E4 wel generiek tov de voorgangers)MerijnB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:17:
[...]
Ja hoor, de Tier 6 is harstikke goed (zit de hellcat nog in de lijn?). De tier 9 vind ik ook heel goed, de Tier 10 is wat minder.
T6 is nog snel met weinig armorBreezers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
Hellcat T6 zit in de lijn maar de gameplay bij de hogere tiers is steeds tank for tank heel verschillend tov de <T6, de T25/2, T28 Port, T30 en E4 zijn toch wel 4 verschillende tanks die verschillende speelwijze vragen (al is E4 wel generiek tov de voorgangers)
T28 prot is traag met armor
T30 nog meer armor
t25/2 is beetje vlees noch vis wmb
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
T30 voelt een beetje als een heavy tank, heeft maar 76mm side armor, sidescraping onmogelijk en arty splashdamage magnet en is zeker een ander beestMerijnB schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:14:
[...]
T6 is nog snel met weinig armor
T28 prot is traag met armor
T30 nog meer armor
t25/2 is beetje vlees noch vis wmb
Let me rephrase that, hele fijne turret armorBreezers schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 17:45:
[...]
T30 voelt een beetje als een heavy tank, heeft maar 76mm side armor, sidescraping onmogelijk en arty splashdamage magnet en is zeker een ander beest
man man man, ik probeer door de US heavy heen te komen, T 8/ 9/ 10 met fragments dus denk er even hene te spelen... 7 games volledige assrape. solo op een flank, geswarmd worden door 5 enemies die ineens wel samenwerken enz enz, lekker begin van de zondag
Maar de vraag is dan, waarom ga je alleen naar een flank? Als je ziet dat het hele team naar 1 kant gaat kan je hun beter volgen, omdat de kans dan groter is dat je het overleefd. Je wint 9 van de 10 keer dan die flank.douwe.nl schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 08:17:
man man man, ik probeer door de US heavy heen te komen, T 8/ 9/ 10 met fragments dus denk er even hene te spelen... 7 games volledige assrape. solo op een flank, geswarmd worden door 5 enemies die ineens wel samenwerken enz enz, lekker begin van de zondag
Sinds kort heb ik de Tiger 2. Man man man, de grind naar de top gun was echt frustrerend. En zelfs dan heb ik moeite met de tank.
Heeft iemand tips om hoe met deze te spelen?
Of eigenlijk german heavy tanks in het algemeen? (ben meer een td'er
)
Of eigenlijk german heavy tanks in het algemeen? (ben meer een td'er
Ik ben met deze tank gestopt en overgestapt op de medium lijn. Maar als je naar de stats kijk zijn er genoeg spelers die er wel mee uit de voeten kunnen. Wat wel helpt is veel kijken naar Youtube hoe anderen met zo'n tank spelen. Elke tank vraagt ook zijn eigen speelstijl bijv. hull down, side scraping etc. Succes.looc schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:30:
Sinds kort heb ik de Tiger 2. Man man man, de grind naar de top gun was echt frustrerend. En zelfs dan heb ik moeite met de tank.
Of eigenlijk german heavy tanks in het algemeen? (ben meer een td'er)
De Tiger II moet je alleen maar gebruiken om bij de E75 te komenlooc schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:30:
Ik ben het hier niet mee eens, vaak verlies je ook nog eens die flank omdat de tegenstanders door hebben dat iedereen één kant op gaat. Ze wachten ze op en gaan snel de onverdedigde flank in om je team van achteren te pakken.SurfBoy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Maar de vraag is dan, waarom ga je alleen naar een flank? Als je ziet dat het hele team naar 1 kant gaat kan je hun beter volgen, omdat de kans dan groter is dat je het overleefd. Je wint 9 van de 10 keer dan die flank.
Wat ik doe is de andere flank zo lang mogelijk proberen te verdedigen (ze tegen te houden), vaak door niet helemaal die kant op te gaan maar rond de cap verdekt opgesteld te staan ( spotten, schieten en vragen om ondersteuning van artillerie en mogelijk een TD). Dat heeft nu meerdere keren prima gewerkt.
Dat klopt, maar dat werkt alleen als er meerdere achter blijven rond de cap. Helemaal alleen een flank oprijden is gwn suicide. Wat ik vaak doe als ik met een lemmingtrain mee ga is heel hard pushen en dan als iedereen daar dood is terug rijden naar de cap om te verdedigen. Heeft ook vaak genoeg voor mij gewerktXGmode schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 14:03:
[...]
Ik ben het hier niet mee eens, vaak verlies je ook nog eens die flank omdat de tegenstanders door hebben dat iedereen één kant op gaat. Ze wachten ze op en gaan snel de onverdedigde flank in om je team van achteren te pakken.
Wat ik doe is de andere flank zo lang mogelijk proberen te verdedigen (ze tegen te houden), vaak door niet helemaal die kant op te gaan maar rond de cap verdekt opgesteld te staan ( spotten, schieten en vragen om ondersteuning van artillerie en mogelijk een TD). Dat heeft nu meerdere keren prima gewerkt.
Omdat ik een weerbarstige lul ben en het niet kan verkroppen dat die flank volledig onbemand isSurfBoy schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:16:
[...]
Maar de vraag is dan, waarom ga je alleen naar een flank? Als je ziet dat het hele team naar 1 kant gaat kan je hun beter volgen, omdat de kans dan groter is dat je het overleefd. Je wint 9 van de 10 keer dan die flank.
Maar iets serieuzer, vaak rijden er 2/3 wel mee maar zijn ze ineens gevlogen als er enige vorm van weerstand komt. dan ben je ook kansloos.
De volg de meute tactiek ook geprobeerd, resulterend is kansloze verliezen
Truth be told, mijn skills helpen op dit moment ook niet echt hoor, maakt het niet minder frustrerend.
[ Voor 6% gewijzigd door douwe.nl op 12-10-2020 10:03 ]
Hahahha, komt allemaal heel bekend voor. Vaak genoeg meegemaakt allemaal. Ik vertrouw geen ene teamgenoot meer, omdat ze allemaal zo weg zijn inderdaad.douwe.nl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:02:
[...]
Omdat ik een weerbarstige lul ben en het niet kan verkroppen dat die flank volledig onbemand isen ik besef dat dat niet de manier is haha.
Maar iets serieuzer, vaak rijden er 2/3 wel mee maar zijn ze ineens gevlogen als er enige vorm van weerstand komt. dan ben je ook kansloos.
De volg de meute tactiek ook geprobeerd, resulterend is kansloze verliezen
Truth be told, mijn skills helpen op dit moment ook niet echt hoor, maakt het niet minder frustrerend.
Jullie hebben ook een map toch? Dan mag het toch geen verrassing zijn als je teamgenoten "ineens" weg zijn? 
Wel lastige keuze zulke situaties. In mijn beleving moet je óf zorgen dat de lemmingtrain slaagt (keihard meepushen en flank z.s.m. winnen), óf je positie zo hebben dat je een crossfire hebt om de trein te helpen (in World of corridormaps valt dat vaak tegen), óf een chokepoint vinden waar je met enkelen de tegenpartij kan tegenhouden terwijl de trein hopelijk de flank wint. Wat het wordt hangt af van de map, mijn tank en de teams.
Mijn beste games qua resultaat zijn vaak met optie 2. Gister nog 6,5k dmg en 3k assist in de 430u op deze manier. Maar alle sterren moeten goed staan wil dat een succes worden
Wel lastige keuze zulke situaties. In mijn beleving moet je óf zorgen dat de lemmingtrain slaagt (keihard meepushen en flank z.s.m. winnen), óf je positie zo hebben dat je een crossfire hebt om de trein te helpen (in World of corridormaps valt dat vaak tegen), óf een chokepoint vinden waar je met enkelen de tegenpartij kan tegenhouden terwijl de trein hopelijk de flank wint. Wat het wordt hangt af van de map, mijn tank en de teams.
Mijn beste games qua resultaat zijn vaak met optie 2. Gister nog 6,5k dmg en 3k assist in de 430u op deze manier. Maar alle sterren moeten goed staan wil dat een succes worden
If you can see, look. If you can look, observe
Wanneer heb jij voor het laatst gespeeld? Je weet toch dat die minimap nooit gebruikt wordt? Veel spelers lijken niet te weten dat je daarop kunt zien wat er in het veld gebeurt.Roozzz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:58:
Jullie hebben ook een map toch? Dan mag het toch geen verrassing zijn als je teamgenoten "ineens" weg zijn?
Bijvoorbeeld: south spawn op Murovanka, als je team primair over de 2 / 3 lijn gaat en vanuit de 8 / 9 lijn de vijand komt. Ga ik campen in K3 / K4. Al verschillende keren spotte ik hun (verscholen in de bosjes) via de J / K lijn naar de cap rijden, waardoor ze door mij en de achtergebleven teamleden gepakt konden worden en mijn team genoeg tijd had om te winnen.douwe.nl schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:02:
[...]
https://wiki.gcdn.co/images/9/92/Murovanka_875x875px.jpg
[ Voor 4% gewijzigd door XGmode op 12-10-2020 13:40 ]
goeie.XGmode schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:38:
[...]
Bijvoorbeeld: south spawn op Murovanka, als je team primair over de 2 / 3 lijn gaat en vanuit de 8 / 9 lijn de vijand komt. Ga ik campen in K3 / K4. Al verschillende keren spotte ik hun (verscholen in de bosjes) via de J / K lijn naar de cap rijden, waardoor ze door mij en de achtergebleven teamleden gepakt konden worden en mijn team genoeg tijd had om te winnen.
https://wiki.gcdn.co/images/9/92/Murovanka_875x875px.jpg
het ontbreekt mij ook aan een hoop map kennis hoor, voor de casual speler in mij bijna niet te doen om voor elk type tank in elke map de beste plekjes/ route te weten
Dat is ook niet te doen hoor, ik leer nog regelmatig nieuwe dingen/plekjes via streamers op Youtube.
Zeker een tip, voor als je geen zin hebt om te spelen en wat tijd te doden hebt.
4tankersanddog bijvoorbeeld ( YouTube: 4TankersAndDog - YouTube )
Zeker een tip, voor als je geen zin hebt om te spelen en wat tijd te doden hebt.
4tankersanddog bijvoorbeeld ( YouTube: 4TankersAndDog - YouTube )
Hoe doen jullie dat??
Het kopen van equipment om je tank op te bouwen en ook je winrate in stand houden.
Bij tear 8/9 heb ik het probleem dat je start met een basistank zonder extra equipment waar ik gewoon niet voldoende mee kan winnen. Ik heb nu de Centurion I met als start een matig (t7) kanon en een matige koepel.
Zonder sterke rupsbanden, sterke motor en radio wordt het in het begin veel verliezen. De punten om equipment te kopen speel ik bij elkaar en koop daarna als ik weer genoeg punten heb een equipment. In het begin verlies ik ontzettend veel spelletjes en pas als de tank compleet is win ik meer. Gevolg is dat na zo'n 25 spelletjes mijn winrate iets van 35 % is en bij een complete tank weet ik dat nog weer op te trekken naar iets van 45 tot 55%.
Hoe lossen jullie dat op?
Het kopen van equipment om je tank op te bouwen en ook je winrate in stand houden.
Bij tear 8/9 heb ik het probleem dat je start met een basistank zonder extra equipment waar ik gewoon niet voldoende mee kan winnen. Ik heb nu de Centurion I met als start een matig (t7) kanon en een matige koepel.
Zonder sterke rupsbanden, sterke motor en radio wordt het in het begin veel verliezen. De punten om equipment te kopen speel ik bij elkaar en koop daarna als ik weer genoeg punten heb een equipment. In het begin verlies ik ontzettend veel spelletjes en pas als de tank compleet is win ik meer. Gevolg is dat na zo'n 25 spelletjes mijn winrate iets van 35 % is en bij een complete tank weet ik dat nog weer op te trekken naar iets van 45 tot 55%.
Hoe lossen jullie dat op?
Lang verhaal kort: Free xp.
Sommige tanks zijn stock domweg onspeelbaar en volstrekt niet competitief. Ik gooi er dan gewoon free xp tegenaan. Ik grind niet zoveel nieuwe tanks meer, dus meestal heb ik meer dan genoeg om de basis op orde te krijgen. Hangt een beetje van de tank af wat ik precies unlock, zolang deze maar fatsoenlijk speelbaar is. Ik heb bijvoorbeeld weinig moeite om de top-engine wel gewoon te grinden.
Naar mate je meer tanks hebt, zal je ook vaker ervaren dat equipment van de een ook op de ander beschikbaar is. En met de diverse boosters zijn alle vormen van xp, waaronder free-xp niet echt een probleem meer. Dus gebruik die vooral tijdens het grinden.
Sommige tanks zijn stock domweg onspeelbaar en volstrekt niet competitief. Ik gooi er dan gewoon free xp tegenaan. Ik grind niet zoveel nieuwe tanks meer, dus meestal heb ik meer dan genoeg om de basis op orde te krijgen. Hangt een beetje van de tank af wat ik precies unlock, zolang deze maar fatsoenlijk speelbaar is. Ik heb bijvoorbeeld weinig moeite om de top-engine wel gewoon te grinden.
Naar mate je meer tanks hebt, zal je ook vaker ervaren dat equipment van de een ook op de ander beschikbaar is. En met de diverse boosters zijn alle vormen van xp, waaronder free-xp niet echt een probleem meer. Dus gebruik die vooral tijdens het grinden.
[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 12-10-2020 15:27 ]
Thx. Dat uitwisselen van equipment over tanks wel geprobeerd maar het betreft grotendeels andere types equipment (gun, engine etc) en per land anders. Het verbaasde me overigens wel dat ik voor ca 10Mcredits aan ongebruikt equipment in het depot heb liggen. Zal ik bekijken.Roozzz schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 15:26:
Lang verhaal kort: Free xp.
Ik heb idd veel free xp (>300.000) en gebruik ik nauwelijks.

Heb je het nou over equipment (ventilation, gun rammer etc.) of modules (gun, turret, radio, tracks, engine)? Modules zijn soms op meerdere tanks van hetzelfde land bruikbaar, maar sowieso niet op tanks van een ander land. Equipment is uitwisselbaar tussen tanks alleen zijn de meeste verdeeld in 3 'classes', voor lage tiers, midden tiers of hoge tiers.
Free XP kun je het best gebruiken om een stock tank te upgraden, of om een tank in zijn geheel over te slaan als je veel blueprints gebruikt.
Free XP kun je het best gebruiken om een stock tank te upgraden, of om een tank in zijn geheel over te slaan als je veel blueprints gebruikt.
Cheezus schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:40:
Heb je het nou over equipment (ventilation, gun rammer etc.) of modules (gun, turret, radio, tracks, engine)? Modules zijn soms op meerdere tanks van hetzelfde land bruikbaar, maar sowieso niet op tanks van een ander land. Equipment is uitwisselbaar tussen tanks alleen zijn de meeste verdeeld in 3 'classes', voor lage tiers, midden tiers of hoge tiers.

Nou, eindelijk een paar leuke potjes gespeeld. M6 in de garage, crew overgeknald en t weekend weer verder, dan hoop ik die T7 wel te hebben eigenlijk.
T29 is een leuk tank, ik vond het de leukste van de lijn. Het verschil tussen de M6 en T29 is ook echt bijzonder groot.
de tiger 2 is geen brawler, zwakke armor en hoge kans op fire.looc schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 10:30:
beste is om als supporttank vanuit tweede lijn te schieten of zelfs te campen.
Ik heb momenteel 44% w8 en rond de 2k battles gespeeld. Maar volgens mij sta ik met deze stats aardig bij de spelers die heel slecht zijn. (?)
Ten eerste: stats zijn zo belangrijk als je ze zelf maakt (alhoewel ik het best een goed idee vind dat je ongeveer van jezelf weet hoe goed of slecht je speelt). Ik ben niet zo bekend met de wn8 in procenten. Wat is je wot nick?Cuqebaqer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:28:
Ik heb momenteel 44% w8 en rond de 2k battles gespeeld. Maar volgens mij sta ik met deze stats aardig bij de spelers die heel slecht zijn. (?)
Ik wist mijn stats pas na ongeveer 8 jaar spelen, nooit op gelet. Uiteindelijk gaat het om of je het spel leuk vindt of niet.
De gemiddelde wn8 is 50% zegt wargaming. Mijn nick is Cuqebaqer net zoals hier. Het lijkt wel rigged soms de ene dag win ik 60% en soms heb ik dagen dat ik vrijwel alles verlies. Ik schiet niet heel veel gold ammo omdat ik genoeg credits wil hebben voor nieuwe tanks en equipment. Ook snap ik hoe hull down en side scrapping werkt en welke tanks dit wel en niet kunnen. Equipment is altijd op orde net als mijn crew.MerijnB schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:47:
[...]
Ten eerste: stats zijn zo belangrijk als je ze zelf maakt (alhoewel ik het best een goed idee vind dat je ongeveer van jezelf weet hoe goed of slecht je speelt). Ik ben niet zo bekend met de wn8 in procenten. Wat is je wot nick?
Ik vind dit wel een fijne site om inzicht te krijgen in je stats, en inderdaad, je bungelt op dit moment redelijk onderaan, maar goed, speelt ook nog niet zo lang. Ik denk dat iedereen wel eens geen 'rigged' gevoel heeft, ik denk dat als je genoeg speelt RNG redelijk uitmiddelt en je wel je eigen performance gaat zien.Cuqebaqer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:24:
[...]
De gemiddelde wn8 is 50% zegt wargaming. Mijn nick is Cuqebaqer net zoals hier. Het lijkt wel rigged soms de ene dag win ik 60% en soms heb ik dagen dat ik vrijwel alles verlies. Ik schiet niet heel veel gold ammo omdat ik genoeg credits wil hebben voor nieuwe tanks en equipment. Ook snap ik hoe hull down en side scrapping werkt en welke tanks dit wel en niet kunnen. Equipment is altijd op orde net als mijn crew.
Een paar tips wmb:
1) wat @XGmode zegt is heel belangrijk: het gaat erom dat je lol hebt in het spel. Helaas zijn er velen nogal toxic en dat zal met slechte stats waarschijnlijk alleen maar erger zijn. Wel goed (zoals eerder gezegd) om jezelf bewust te zijn hoe je ongeveer speelt (een speler met dieprode stats die aan het klagen is dat zijn team zo slecht is vind ik wel frusterend bijvoorbeeld).
2) probeer een type tank te vinden wat je ligt, probeer erachter te komen waarom potjes slecht gaan, kijk naar je eigen replays. Je geeft aan dat je side scrapen en hull down snapt, probeer daar verder in te komen. Ga ook niet te hoge tiers spelen, hoe hoger je komt, hoe eerder je afgestraft wordt op foutjes, je winrate in de 257 is bijvoorbeeld echt wel laag (<40%). Voor mijn gevoel is 6 - 7 een redelijke plek om te blijven hangen. Speel langer in een tank, dan leer je die specifieke tank beter kennen, wat wel en niet werkt, dat geeft meer zelfvertrouwen (bij tenminste).
3) misschien wel de belangrijkste, blijf naar jezelf kijken. Als het shit gaat, geef niet de schuld aan je team maar probeer te kijken wat jij anders had kunnen doen. Heel goed mogelijk dat de rest van je team slecht speelde en je nooit had kunnen winnen, maar zodra je de tunnel ingaat dat de problemen bij anderen liggen is wmb het punt gekomen dat je beter kunt stoppen, dan zal je niet meer veel verbeteren en snel toxic reageren naar anderen.
De gemiddelde winrate is minder dan 50%, want je hebt ook draws en die tellen als een verliespartijCuqebaqer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:24:
[...]
De gemiddelde wn8 is 50% zegt wargaming. Mijn nick is Cuqebaqer net zoals hier. Het lijkt wel rigged soms de ene dag win ik 60% en soms heb ik dagen dat ik vrijwel alles verlies. Ik schiet niet heel veel gold ammo omdat ik genoeg credits wil hebben voor nieuwe tanks en equipment. Ook snap ik hoe hull down en side scrapping werkt en welke tanks dit wel en niet kunnen. Equipment is altijd op orde net als mijn crew.
Maar @MerijnB heeft een aantal hele goede tips, waarbij vooral nummer 2 op dit moment belangrijk voor je is. Zo te zien heb je bijvoorbeeld de Russische light lijn vrijwel helemaal geskipt met blueprints/freexp. Je hebt die lijn tanks dus nooit echt goed kunnen leren/begrijpen. Begin op wat lagere tier (rond de 6 zoals Merijn aangeeft) wat meer gevoel te krijgen van hoe een specifieke lijn tanks werkt en pas als dat goed lukt wat meer naar hogere tiers kijken.
Bedankt voor de tips. Wel apart trouwens want op did moment staat mijn IS3 op 50% en mijn 257 op 48 win rate. Maar ik denk dat ik inderdaad wat stappen terug moet. Ben op dit moment bezig met de Super Conquerer lijn. Deze doe ik gewoon rustig leren. Wat ook niet anders kan want die Churchill tot Black Prince zijn wel erg langzaam. Verder klaag ik nooit over mijn team. Wat ik wel vaak merk is dat iemand echt helemaal flipt in de chat als ze zelf al uitgeschakeld zijn. Verder blijf ik nu dus is lower tier met veel dezelde tank. Hierdoor kan ik ook wat meer gold ammo schieten. Dit zal vast ook wel wat helpen. Ik denk wel dat een heavy tank het beste is om beter te leren spelen of niet ?MerijnB schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:15:
[...]
Ik vind dit wel een fijne site om inzicht te krijgen in je stats, en inderdaad, je bungelt op dit moment redelijk onderaan, maar goed, speelt ook nog niet zo lang. Ik denk dat iedereen wel eens geen 'rigged' gevoel heeft, ik denk dat als je genoeg speelt RNG redelijk uitmiddelt en je wel je eigen performance gaat zien.
Een paar tips wmb:
1) wat @XGmode zegt is heel belangrijk: het gaat erom dat je lol hebt in het spel. Helaas zijn er velen nogal toxic en dat zal met slechte stats waarschijnlijk alleen maar erger zijn. Wel goed (zoals eerder gezegd) om jezelf bewust te zijn hoe je ongeveer speelt (een speler met dieprode stats die aan het klagen is dat zijn team zo slecht is vind ik wel frusterend bijvoorbeeld).
2) probeer een type tank te vinden wat je ligt, probeer erachter te komen waarom potjes slecht gaan, kijk naar je eigen replays. Je geeft aan dat je side scrapen en hull down snapt, probeer daar verder in te komen. Ga ook niet te hoge tiers spelen, hoe hoger je komt, hoe eerder je afgestraft wordt op foutjes, je winrate in de 257 is bijvoorbeeld echt wel laag (<40%). Voor mijn gevoel is 6 - 7 een redelijke plek om te blijven hangen. Speel langer in een tank, dan leer je die specifieke tank beter kennen, wat wel en niet werkt, dat geeft meer zelfvertrouwen (bij tenminste).
3) misschien wel de belangrijkste, blijf naar jezelf kijken. Als het shit gaat, geef niet de schuld aan je team maar probeer te kijken wat jij anders had kunnen doen. Heel goed mogelijk dat de rest van je team slecht speelde en je nooit had kunnen winnen, maar zodra je de tunnel ingaat dat de problemen bij anderen liggen is wmb het punt gekomen dat je beter kunt stoppen, dan zal je niet meer veel verbeteren en snel toxic reageren naar anderen.
[ Voor 7% gewijzigd door Cuqebaqer op 15-10-2020 10:01 ]
Waar zie jij die win rates van de IS3 en 257? Dat een heavy tank het beste is hoeft niet perse, ik ben zelf bijvoorbeeld niet zo goed met heaviesCuqebaqer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Bedankt voor de tips. Wel apart trouwens want op did moment staat mijn IS3 op 50% en mijn 257 op 48 win rate. Maar ik denk dat ik inderdaad wat stappen terug moet. Ben op dit moment bezig met de Super Conquerer lijn. Deze doe ik gewoon rustig leren. Wat ook niet anders kan want die Churchill tot Black Prince zijn wel erg langzaam. Verder klaag ik nooit over mijn team. Wat ik wel vaak merk is dat iemand echt helemaal flipt in de chat als ze zelf al uitgeschakeld zijn. Verder blijf ik nu dus is lower tier met veel dezelde tank. Hierdoor kan ik ook wat meer gold ammo schieten. Dit zal vast ook wel wat helpen. Ik denk wel dat een heavy tank het beste is om beter te leren spelen of niet ?
Wat ik graag in WoT zou willen zien is dat tier 10 wat speelbaarder wordt. Op dit moment is het voornamelijk met premium ammo spelen omdat er zoveel meta tanks als de 279e etc rondrijd. Ik heb gemerkt dat mijn sweetspot rond T7 ligt. Alles daarboven schiet snel met premium ammo, teveel meta tanks etc. Als WG nou eens de premium ammo zou aanpakken zoals ze belooft hebben ...
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
In de WOT garage. En op die pagina staat ook dat ik maar 1600 battles gespeeld heb maar op het moment zit ik bijna of net over de 2000. Tenzij ik dingen door de war haal.MerijnB schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 10:41:
[...]
Waar zie jij die win rates van de IS3 en 257? Dat een heavy tank het beste is hoeft niet perse, ik ben zelf bijvoorbeeld niet zo goed met heavies
[ Voor 4% gewijzigd door Cuqebaqer op 15-10-2020 12:04 ]
Kan iemand het volgende bevestigen? Ik vind full T10 battles om een of andere reden zeer moeilijk. Rij ik zelf in een T8 rond in een T10 battle kan ik prima meekomen en ook mijn ding doen. Ik speel zeer graag met de progretto m46, udes 14alt5 en M4 Rev. En dat gaat ook redelijk. Ben geen ster speler en hang ergens rond de 50,3% winrate. Maar ik heb ook de Obj 140, 430U en Leo PTA, maar daar haal ik waardeloze scores mee.... kan geen enkel verschil maken en doe praktisch geen damage in deze tanks. Nou heb ik het idee dat ik enorm leun op de spotting capaciteit van mijn teamgenoten en laat nou net in T10 battles er veel minder lights beschikbaar zijn. Wanneer ik zelf dan een positie inneem in de voorhoede, wordt ik genadeloos afgestraft. Ik pen niks, maar wordt wel van alle kanten weggeschoten. Terwijl wanneer ik op een 430u schiet bijvoorbeeld er nooit doorheen kom. Dus ik doe iets grandioos fout. Op YT lijken de spelers met geen enkele tank moeite te hebben dus vind het het lastig om iets van hen te leren. Op dit moment speel ik dus ook niet graag T10 tanks.
Zijn er YT spelers die wel op een realistische manier spelen waar ik iets van kan leren?
Zijn er YT spelers die wel op een realistische manier spelen waar ik iets van kan leren?
Signature van nature
Stats zijn niet real-time. Elke week of elke 2 weken worden de statistieken op dat soort sites bijgewerkt voor zover ik weet.Cuqebaqer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 11:49:
[...]
In de WOT garage. En op die pagina staat ook dat ik maar 1600 battles gespeeld heb maar op het moment zit ik bijna of net over de 2000. Tenzij ik dingen door de war haal.
Signature van nature
Als jij de tier 10 bent is het team meer afhankelijk van jou, als je de tier 8 bent in een tier 10 pot niet. Sowieso, als ik kan kiezen tussen een Rev schieten of een Leo 1 dan ga ik altijd voor de Leo, die is veel gevaarlijker.Sircuri schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:15:
Kan iemand het volgende bevestigen? Ik vind full T10 battles om een of andere reden zeer moeilijk. Rij ik zelf in een T8 rond in een T10 battle kan ik prima meekomen en ook mijn ding doen. Ik speel zeer graag met de progretto m46, udes 14alt5 en M4 Rev. En dat gaat ook redelijk. Ben geen ster speler en hang ergens rond de 50,3% winrate. Maar ik heb ook de Obj 140, 430U en Leo PTA, maar daar haal ik waardeloze scores mee.... kan geen enkel verschil maken en doe praktisch geen damage in deze tanks. Nou heb ik het idee dat ik enorm leun op de spotting capaciteit van mijn teamgenoten en laat nou net in T10 battles er veel minder lights beschikbaar zijn. Wanneer ik zelf dan een positie inneem in de voorhoede, wordt ik genadeloos afgestraft. Ik pen niks, maar wordt wel van alle kanten weggeschoten. Terwijl wanneer ik op een 430u schiet bijvoorbeeld er nooit doorheen kom. Dus ik doe iets grandioos fout. Op YT lijken de spelers met geen enkele tank moeite te hebben dus vind het het lastig om iets van hen te leren. Op dit moment speel ik dus ook niet graag T10 tanks.
Ik zal nog eens kijken of ik wat goede filmpjes kan vinden voor je. Op YouTube zou je kunnen kijken naar Wallst06, die haalt veel grappen uit maar heeft ook informatieve filmpjes.
Je moet in mediums op tier X voorzichtig zijn, uit de buurt van heavy's blijven en je concentreren op andere mediums/lights. De leo is een echte sniper en geen armor, dus schieten en wegwezenSircuri schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 15:15:
Als heavy tank moet je de aanval een beetje leiden, ik vind dat zeker niet de makkelijkste klasse. Aangezien ik geen premium ammo gebruik heb ik veel moeite om een weakspot te raken bij een heavy van de tegenstander terwijl ik zelf wel continue geraakt wordt. 90% van je schoten worden geblocked terwijl ik zelf meestal maar zo'n 10% block voor m'n gevoelCuqebaqer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:57:
[...]
Bedankt voor de tips. Wel apart trouwens want op did moment staat mijn IS3 op 50% en mijn 257 op 48 win rate. Maar ik denk dat ik inderdaad wat stappen terug moet. Ben op dit moment bezig met de Super Conquerer lijn. Deze doe ik gewoon rustig leren. Wat ook niet anders kan want die Churchill tot Black Prince zijn wel erg langzaam. Verder klaag ik nooit over mijn team. Wat ik wel vaak merk is dat iemand echt helemaal flipt in de chat als ze zelf al uitgeschakeld zijn. Verder blijf ik nu dus is lower tier met veel dezelde tank. Hierdoor kan ik ook wat meer gold ammo schieten. Dit zal vast ook wel wat helpen. Ik denk wel dat een heavy tank het beste is om beter te leren spelen of niet ?

Om beter te leren spelen kun je denk ik het beste een mobiele tank hebben met weinig armor zodat je leert daar niet op te vertrouwen (medium of tankdestroyer met turret). In je settings kun je de spotting range en view range op je minimap aanzetten, dat is handig om in te schatten of je veilig kunt vuren zonder dat je zelf wordt gespot. Hou de map in de gaten, kijk wat je teamgenoten doen en support van een 'veilige' afstand.
Ik merk dus hetzelfde zonder premium ammo. Terwijl mijn aim dot gewoon groen is. Verder heb ik mijn map inderdaad al aanstaan. Ik zorg altijd dat ik met de juiste tanks bijv. heavy de heavy lane neem. Elke map heeft wel bekende clutch spots. Verder gebruik ik eerlijk gezegd ook een mod van de officiele mod site van wargaming met een spotters/td/spg map met goede spots. Ik vind td het leukst om te spelen misschien dat ik me volledig ga focussen op td. Ik ben al bezig met de duitse lijn voor de Grille en Jagdpanzer (?). Spotten in lights vind ik ook leuk maar met de huidige wheeled franse tanks en aangezien mijn team afhankelijk van mij is word dat hem even niet. Dus nu maar focussen op TD's en SPG's. En dan voor mezelf even kijken wat ik ga spelen en waar ik me op wil focussen. Misschien de medium amerikaanse tanks weer oppakken. Die heb ik al in tier 9 maar misschien even wat stapjes terug doen.Cheezus schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
Als heavy tank moet je de aanval een beetje leiden, ik vind dat zeker niet de makkelijkste klasse. Aangezien ik geen premium ammo gebruik heb ik veel moeite om een weakspot te raken bij een heavy van de tegenstander terwijl ik zelf wel continue geraakt wordt. 90% van je schoten worden geblocked terwijl ik zelf meestal maar zo'n 10% block voor m'n gevoelAlleen met de tier 8 maus (VK.100.nogiets) lukt het me om fatsoenlijk te blocken én actief (maar langzaam
) aan te vallen.
Om beter te leren spelen kun je denk ik het beste een mobiele tank hebben met weinig armor zodat je leert daar niet op te vertrouwen (medium of tankdestroyer met turret). In je settings kun je de spotting range en view range op je minimap aanzetten, dat is handig om in te schatten of je veilig kunt vuren zonder dat je zelf wordt gespot. Hou de map in de gaten, kijk wat je teamgenoten doen en support van een 'veilige' afstand.
Die kende ik nog niet, is dat niet wat te voorspelbaar? Neem aan dat anderen dit ook gebruiken, voor blinde schoten. Ik kijk normaal naar aantallen heavies / mediums en lights, en welke tiers er zijn, op basis daarvan ga ik een bepaalde kant op.Cuqebaqer schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:29:
[...]
Verder gebruik ik eerlijk gezegd ook een mod van de officiele mod site van wargaming met een spotters/td/spg map met goede spots.
Ik gebruik zelf tegenwoordig alleen een aangepaste Aslain mod, vooral voor grote kaart en uitzoommod (100m ofzo)
[ Voor 10% gewijzigd door XGmode op 16-10-2020 11:56 ]
Het is wat voorspelbaar inderdaad maar ook handig voor blind fires. Uiteindelijk vind je dan een plekje vlakbij die posities het liefst met dubbel Bush. Die Aslain mod heb ik ook naar zitten kijken maar het is zo ontzettend uitgebreid dat ik bij een hele hoop dingen niet weet wat het is.XGmode schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 11:54:
[...]
Die kende ik nog niet, is dat niet wat te voorspelbaar? Neem aan dat anderen dit ook gebruiken, voor blinde schoten. Ik kijk normaal naar aantallen heavies / mediums en lights, en welke tiers er zijn, op basis daarvan ga ik een bepaalde kant op.
Ik gebruik zelf tegenwoordig alleen een aangepaste Aslain mod, vooral voor grote kaart en uitzoommod (100m ofzo)
Als je maar vaak genoeg speelt ken je die standaard, locaties ook wel uit je hoofd. Vooral als arty is het leuk om het eerste schot te lossen op een "known" location en achteraf in de stats te kunnen zien dat je een andere arty hebt geraakt voor x dmg en gestunt hebt 
Er zij genoeg momenten dat ik richting bekende plekken schiet als ik bijvoorbeeld gespot wordt op een locatie waarvan ik dan weet waar de spotter ongeveer moet zitten. Enkel met arty haal ik nog wel eens een blind kill met mijn eerst schot, maar verder lukt dat niet, Doe wel geregeld blind-fire damage.
Er zij genoeg momenten dat ik richting bekende plekken schiet als ik bijvoorbeeld gespot wordt op een locatie waarvan ik dan weet waar de spotter ongeveer moet zitten. Enkel met arty haal ik nog wel eens een blind kill met mijn eerst schot, maar verder lukt dat niet, Doe wel geregeld blind-fire damage.
Signature van nature
Je kunt bij de installatie aangeven dat je een preview window wilt zien, dan kun je van veel opties bekijken wat het doet. Het heeft mij even gekost om het goed te krijgen, er zijn onderaan genoeg dingen die ik oversla hoor.Cuqebaqer schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 12:59:
[...]
Die Aslain mod heb ik ook naar zitten kijken maar het is zo ontzettend uitgebreid dat ik bij een hele hoop dingen niet weet wat het is.
Ik vind het echt wel een toegevoegde waarde hebben:
- Zie in de garage de performance per tank.
- Mijn aim circle is wit, wat de zichtbaarheid ingame vergroot.
- Zoom uit gaat verder, waardoor ik een beter overzicht heb op de kaart (kan nu bijv. makkelijker over een gebouw kijken wat de tegenstander aan de andere kant doet)
- 10 seconden countdown, na gespot te zijn.... zeer handig, ik vergeet nog wel eens dat het even duurt tot je weer onzichtbaar bent.
- Aantal tanks in de garage wat je op één scherm kunt zien (aantal regels).
- De tijd, waarom is dit niet standaard in het spel...?
Vast nog wel meer dingetjes die ik nu vergeet.
En als je het toch niks vind is het makkelijk te de-installeren.
Totdat je te laat merkt dat er iemand zo dicht bij je staat dat je permanent zichtbaar bent. Dan kun je nog zo mooi tot 10 tellen... je wordt weggeschoten zodra je gaat rijden en bent dan boos dat je 6-sense niet afging...XGmode schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
- 10 seconden countdown, na gespot te zijn.... zeer handig, ik vergeet nog wel eens dat het even duurt tot je weer onzichtbaar bent.
Signature van nature
Inderdaad, daar moet je alsnog wel rekening mee houden.
Bedoel je met WN8 en 40 % je winrate/ overwinningen? Je moet toch eerst ervaring opdoen en daarna ga je veel meer winnen. Je hebt bij dit spel nogal wat restarters die al snel een veel hogere winrate hebben.Cuqebaqer:
[...]
[ Voor 39% gewijzigd door dick53 op 16-10-2020 18:46 ]
Ik speel dit spel al lang met matig resultaat. Maar ik heb ooit de uitkomsten van achter elkaar 1000 spelletjes genoteerd en tot mijn verrassing was de winrate ca 49 %. MAAR met een gigantische maar want ik zag toen ook dat het winnen en verliezen over de tijd als een soort sinuskromme verloopt. Ik kreeg periodes dat ik veel won (60 % of meer wr) en soms veel verloor (40 % of minder wr). Zo krijg je reeksen waar je veel wint en daarna weer veel verliest. Die reeksen gaan vaak over dagen en de overgang is volgens mij op een bepaald moment voor zover ik zie altijd op een nieuwe speeldag. Ik pak dat aan door als je wint veel spelletjes te spelen op die dag(en) en in verliesreeksen met de best scorende (premium) tanks te spelen. Maar misschien is het wel allemaal onzin, om het bij John Irving te houden.Cuqebaqer schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:24:
[...]
Bij de meeste spelers zul je zien dat de winrate ergens schommelt tussen de 48% - 52%. Zeker als je aantal gespeelde potjes richting de 3.000 gaat, zal dat bijna niet meer veranderen.
Wat interessanter is de winrate per gespeelde tank. Je zal zien dat er tanks uitspringen met een hoge winrate en sommige waardeloos. let op!: 100% winrate met 1/1 is natuurlijk niet de statistiek waar je naar moet kijken.
Of een tank de juiste tank voor jou is, hangt ook af van je eigen stijl. Ik speel agressief, veel pressie naar voren, maakt niet uit welke tank. Als je de maps kent, kun je met je tank daar op inspelen. Waar je met een LT simpelweg niet je gas meer moet loslaten, is dat voor elke andere tank wel wat verstandiger.
Wat interessanter is de winrate per gespeelde tank. Je zal zien dat er tanks uitspringen met een hoge winrate en sommige waardeloos. let op!: 100% winrate met 1/1 is natuurlijk niet de statistiek waar je naar moet kijken.
Of een tank de juiste tank voor jou is, hangt ook af van je eigen stijl. Ik speel agressief, veel pressie naar voren, maakt niet uit welke tank. Als je de maps kent, kun je met je tank daar op inspelen. Waar je met een LT simpelweg niet je gas meer moet loslaten, is dat voor elke andere tank wel wat verstandiger.
T weekend weer wat potjes kunnen spelen, mety de skorpion een paar hele leuke waardoor de motivatie weer wat omhoog gaat. Ik heb de T29 nu ook, hull down monster geloof ik maar volledig stock is het kiezels gooien naar een bunker. 90mm heb ik net met andere tracks, dat gaf wat vertrouwen. deze blijf ik spelen tot ik alles heb denk ik. Overige tiers heb ik met blueprints vrijgespeeld.
Wat bedoel je hier mee? De tijd wordt toch gewoon weergegeven boven in de hoek?? Telt toch gewoon af van 15 min naar nul?XGmode schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 15:14:
[...]
- De tijd, waarom is dit niet standaard in het spel...?
Er is een mod (in Aslain) waar je kunt zien als er iemand binnen 50m bij jou in de buurt staat. Samen met de semi automatische auto aim vind ik dat een van de beste mods in dat pack.Sircuri schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:30:
[...]
Totdat je te laat merkt dat er iemand zo dicht bij je staat dat je permanent zichtbaar bent. Dan kun je nog zo mooi tot 10 tellen... je wordt weggeschoten zodra je gaat rijden en bent dan boos dat je 6-sense niet afging...
just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied
Niet de klok om af te tellen, maar hoe laat het is. De tijd vliegt tijdens het gamen.Arjant2 schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 11:21:
[...]
Wat bedoel je hier mee? De tijd wordt toch gewoon weergegeven boven in de hoek?? Telt toch gewoon af van 15 min naar nul?
Je wilt weten hoe laat het is in game en je verwondert dat dat er niet standaard in zit?XGmode schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Niet de klok om af te tellen, maar hoe laat het is. De tijd vliegt tijdens het gamen.
Oke dat kan natuurlijk, heb t nog nooit gezien en/of de behoefte gehad.
Maar zo zie je maar dat er voor alles wel een mod is
Is er eigenlijk een Tweakers WoT clan?
Lijkt me wel weer is leuk om in een platoon te spelen.
Zie de startpost, stukje Gathering of Tanksmichaelhetlam schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:22:
Is er eigenlijk een Tweakers WoT clan?
thanks Garathane!garathane schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 16:01:
[...]
Zie de startpost, stukje Gathering of Tanks
Zelfde reden als waarom er geen klok in een winkel hangt: zodat je de tijd uit het oog verliest en meerXGmode schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 12:28:
[...]
Niet de klok om af te tellen, maar hoe laat het is. De tijd vliegt tijdens het gamen.
€€€ uitgeeft
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Met 1 van de laatste updates is de equipment die niet op het niveau van je tank zit teruggeplaatst naar het Depot. Nu pas zie je de gevolgen. Bijv de binoculaire telescopen voor nivo 8,9,10 heb ik plotsklaps 14 van die dingen in het depot en voor niveau 5 mag ik ze terugkopen voor 200.000 credits. Oke heb een klasse 1 verkocht voor 300.000. Heb ook 34 verbeterde richting-aandrijvingen klasse 1 en tear 5,6,7 staan leeg en moet ik kopen. Oke daar verkoop ik er een stel van en koop klasse 2 terug. Vreemde actie.
Das nog niks.... ik heb in een keer, 71 gun laying drivesdick53 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:41:
Met 1 van de laatste updates is de equipment die niet op het niveau van je tank zit teruggeplaatst naar het Depot. Nu pas zie je de gevolgen. Bijv de binoculaire telescopen voor nivo 8,9,10 heb ik plotsklaps 14 van die dingen in het depot en voor niveau 5 mag ik ze terugkopen voor 200.000 credits. Oke heb een klasse 1 verkocht voor 300.000. Heb ook 34 verbeterde richting-aandrijvingen klasse 1 en tear 5,6,7 staan leeg en moet ik kopen. Oke daar verkoop ik er een stel van en koop klasse 2 terug. Vreemde actie.
Nu moet ik wel zeggen dat het wel vermeld stond in een nieuws bericht op de site.
Waarom is dat erg? Als die allemaal class 1 zijn kun je ze lekker verkopen voor 21 miljoen credits
Gisteren maar eens de E50M onder het stof vandaan gehaald. Prima tank moet ik zeggen, moet wel een beetje met beleid spelen. Brawlen etc is niet aan te raden.
Maar dat geweer, die is super! Kan gewoon prima tanks tracken, gisteren meerdere keren een Obj 277 getracked.
Jammer dat de teams op tier 10 om te janken zijn, het is vaak veel damage doen en verliezen of weinig damage doen en winnen.
Maar dat geweer, die is super! Kan gewoon prima tanks tracken, gisteren meerdere keren een Obj 277 getracked.
Jammer dat de teams op tier 10 om te janken zijn, het is vaak veel damage doen en verliezen of weinig damage doen en winnen.
Whatever.
heeft iemand de obj 140 nog gespeeld met de v10 buff? en is het wat?
Obj 140 al tijdje niet gespeeld.
Vanmiddag even de E50M uitgelaten, na 5 potjes maar mee gestopt. 4 losses en een draw. Balans is ver te zoeken de laatste dagen, je wint met 15-4 of verliest met 4-15.
Whatever.
De OBJ 140, 121 en de E50M allemaal vandaag eens uitgeprobeert. Ik vind dat ze weer behoorlijk meedoen, de E50 met zijn super accuraat kanon komt bij mij op de 2de plaats, de 121 stoot naar mijn mening de OBJ430U van de troon, wat een fijne tank is dat geworden ! De OBJ140 merk ik niet zoveel verschil, blijft een "gewone" medium.
Ligt het aan mij of is de queue wachttijd enorm opgelopen de afgelopen dagen?
Ik had meerdere malen op Tier I - Tier VI dat de wachttijd soms wel opliep tot 2 minutenhaborym schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 16:26:
Ligt het aan mij of is de queue wachttijd enorm opgelopen de afgelopen dagen?
ligt het nu aan mij: ik zie dat bij de tankrewards de coupons niet meer voor de premium shop zijn, maar voor het speelgoed in de wargaming store... 
Je mag een gegeven paard niet in de bek krijgen, maar wat een nep reward zeg.
Je mag een gegeven paard niet in de bek krijgen, maar wat een nep reward zeg.
Je ziet dat veel mensen die tanks weer uit het stof trekken. Ik ben er zelf ook weer mee aan het spelen en ik moet zeggen; het is een wereld van verschil. Die ene graden extra gun-depressie is echt fantastisch. Dat had ik niet verwacht. Je bounced zowaar weer eens wat op je turretcrusader1983 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:15:
heeft iemand de obj 140 nog gespeeld met de v10 buff? en is het wat?
Signature van nature
Wat een fantastisch halloween event weer. De community laat wederom zien dat ze te dom zijn om te poepen. Basaal uitgangspunt is: verzamel blauwe shit en lever die bij de basis af voordat de tijd op is.
Dus wat doe je:
- 3 teamgenoten die allemaal yolo naar een andere spawn gaan. Gaan massaal dood.
- Zo druk met vechten aan de andere kant van de map, dat ze niet realiseren dat de tijd op is.
- Ga de eindbaas bevechten in de tweede ronde (die gast die niet dood kan weet je wel...)
Zelfs op de minimale moeilijkheidsgraad zijn we 2x maal niet door de 1e ronde gekomen. WTF. Ik heb na 4 potjes wel weer genoeg gezien van deze modus.
Dus wat doe je:
- 3 teamgenoten die allemaal yolo naar een andere spawn gaan. Gaan massaal dood.
- Zo druk met vechten aan de andere kant van de map, dat ze niet realiseren dat de tijd op is.
- Ga de eindbaas bevechten in de tweede ronde (die gast die niet dood kan weet je wel...)
Zelfs op de minimale moeilijkheidsgraad zijn we 2x maal niet door de 1e ronde gekomen. WTF. Ik heb na 4 potjes wel weer genoeg gezien van deze modus.
Ik had 2 potjes gespeeld. Eerste idd binnen no time over, de tweede volledig uitgespeeld.Roozzz schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 20:06:
Wat een fantastisch halloween event weer. De community laat wederom zien dat ze te dom zijn om te poepen. Basaal uitgangspunt is: verzamel blauwe shit en lever die bij de basis af voordat de tijd op is.
Dus wat doe je:
Gelijk gestopt op dit hoogtepunt.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Ben wel weer een beetje klaar met dit spel. Teams gaan nergens over, potjes zijn binnen enkele minuten over. 6 games gedaan 1 gewonnen.
Whatever.
Het is momenteel permanent weekend modus bij wargaming inderdaad. Score is of 15-0 of 0-15. Spelletjes zijn maar zelden dat je je afvraagt wie er gaat winnen. Potjes waar 2 a 3 scouts zichzelf allemaal kapotrijden, omdat ze naar een plek toe gaan waar altijd de heavies vandaan komen. Ze zijn dan nog verbaasd ook. En maar pingen en klagen dat niemand schiet op wat ze spotten. Maar ja, probeer maar eens met een heavy iets te schieten wat die EBR platoons in 8 seconden gespot hebben aan de andere kant van de map. Doelloos.
Signature van nature
Ik merkte gisteren wel wat langere wachttijden iig. Heb in een avond meer potjes SPG gedaan dan in de rest van mijn leven
wil wel eens wat missies doen om wat voertuigen vrij te spelen, ben nog bezig voor de T28 HTC...
De Grille is de hoogste/ enige SPG die ik heb. is die lijn eigenlijk wel wat of kan ik beter overstappen naar iets anders? de LEfheehheehehe bv?
De Grille is de hoogste/ enige SPG die ik heb. is die lijn eigenlijk wel wat of kan ik beter overstappen naar iets anders? de LEfheehheehehe bv?
De Amerikaanse arty werkt prima, veel splash/stun wat voornamelijk je doel is bij de missies. De M44 is erg sterk en moet je met gemak de T28 missies mee kunnen halen, dan heb je een paar mindere om vervolgens bij de M33/M55 uit te komen, dat is ongeveer de beste arty in de game.