“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Een van de drie race tanks kiezen (helemaal links in de rij) en battle klikken.Vedrano schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 15:19:
Hoe start je in gods naam de races? Solo?
Ik zie het menutje, drivers en alles maar nergens iets van klik en race
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Dat blijkt dus niet te kunnen. Gisteren matchte het erg mooi met de gebruikte tank, maar nu volledig random helaas. Briljant grindfest dusMerijnB schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 09:14:
[...]
Kan je op een specifieke coureur zetten? Ik krijg random plaatjes lijkt het. Ik vind het trouwens redelijk makkelijk, ik denk dat ik gemiddeld op 4 of 4.5 medailles per rondje zit.

If you can see, look. If you can look, observe
Je hebt ws net in dat rondje 100% gehaald.kuwerti schreef op woensdag 25 september 2019 @ 16:57:
apart. ik heb 99 % sixth sense, terwijl die in de game al wel werkt?? hoe kan dat?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
nee, dat was het niet. bij terugkeer in de garage was hij nog steeds 99%.MerijnB schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:19:
[...]
Je hebt ws net in dat rondje 100% gehaald.
Heel bijzonder, had je geen directive aangezet?kuwerti schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:30:
[...]
nee, dat was het niet. bij terugkeer in de garage was hij nog steeds 99%.
vlgs mij niet, maar zou wel kunnen. laat maar zitten :-)MerijnB schreef op donderdag 26 september 2019 @ 18:51:
[...]
Heel bijzonder, had je geen directive aangezet?
Dat zou wel zonde zijn als je maar heel even speelt en de mod net een reserve van 2 uur heeft gestart.kuwerti schreef op donderdag 26 september 2019 @ 19:46:
Andere vraag: ik heb meer dan 300 personal-reserves. (vergeet ze steeds aan te zetten) is er een mod die dat automatisch kan doen als je spel start?
Overigens vergeet ik ze ook steeds. Of ik denk 'zonde, want ik stop er binnen een uur weer mee.'
ja, maar nu is het ook zonde. ik wil die dingen gewoon ff opmaken :-)DvE schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:09:
[...]
Dat zou wel zonde zijn als je maar heel even speelt en de mod net een reserve van 2 uur heeft gestart.
Overigens vergeet ik ze ook steeds. Of ik denk 'zonde, want ik stop er binnen een uur weer mee.'
iemand een ideetje? is er een mod voor?
Een geel memootje op je scherm plakken?kuwerti schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:55:
[...]
ja, maar nu is het ook zonde. ik wil die dingen gewoon ff opmaken :-)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
helaas. werkt niet meerMerijnB schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 22:11:
bonuscode: qbday1twitchconus19
geprobeerd, maar dat gele briefje bederft het uitzicht op het slagveld ;-)Rianata schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 01:30:
[...]
Een geel memootje op je scherm plakken?
Ik heb er 377 en zet ze altijd aan.... maar krijg er zoveel terug van allerlei wazige missie'skuwerti schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 19:55:
[...]
ja, maar nu is het ook zonde. ik wil die dingen gewoon ff opmaken :-)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Dan moet je hem rechtsonder in je scherm plakken. Daar zit toch maar zo'n vervelende kaart die toch al je slagveld bederft.kuwerti schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 06:50:
[...]
geprobeerd, maar dat gele briefje bederft het uitzicht op het slagveld ;-)
Het is echt een driverprobleem. Althans bij mij.
Ik heb een MSI laptop met een MSI update programma met o.a. NVIDIA updates.
Maar de geluidsdrivers en Intel drivers worden daar niet in meegenomen.
Voor MSI is een aparte geluidsdrivers updater op https://www.nahimic.com/updates/
Andere merken hebben andere updaters voor geluid.
Hier liep ik dus ruim 1 jaar achter op updates.
Verder zit er heel veel Intel hardware in je laptop zoals wifi, processor, bleutooth en ga maar door; bij mij ca 14 stuks.
De update site voor Intel vind je hier. https://www.intel.com/con...er-support-assistant.html. Hier liep ik met 4 sts hardware achter met updates.
Na een volledige update van bovenstaand had en heb ik geen WOT crashes meer gehad.
Ik heb het niet zelf bedacht maar het werkt en misschien hebben anderen er ook wat aan.
Die vervelende kaart kun je ook uitzetten in je settings, scheelt toch al vlug 5 fps, nog een voordeel, je hebt dan geen last meer van al dat geping op die kaart wat alleen maar afleid als je met je toptier heavy in een bosje op A1 staat te aimen op een target die binnen nu en 5 minuten moet komen.PRR schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 10:03:
[...]
Dan moet je hem rechtsonder in je scherm plakken. Daar zit toch maar zo'n vervelende kaart die toch al je slagveld bederft.
Da. Take Russian Heavy comrad. You no go to battle, battle comes to you.Vorst8 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 20:21:
[...]
Die vervelende kaart kun je ook uitzetten in je settings, scheelt toch al vlug 5 fps, nog een voordeel, je hebt dan geen last meer van al dat geping op die kaart wat alleen maar afleid als je met je toptier heavy in een bosje op A1 staat te aimen op een target die binnen nu en 5 minuten moet komen.
Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
http://forum-console.worl...1-how-do-i-pick-red-team/Geckoo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:46:
Hoe kan je trouwens een team kiezen (rood/blauw/groen) ik kan dat nergens vinden.
Het beste antwoord was trouwens:
been on the red team a few times, but the tanks are always greener on the other side.
[ Voor 20% gewijzigd door Caveman op 05-10-2019 08:31 ]
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.
In de periode tussen 18 en 23 september had je een keuze moeten maken, ik neem aan dat je niet achteraf nog een team kunt kiezen en/of switchenGeckoo schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 23:46:
Hoe kan je trouwens een team kiezen (rood/blauw/groen) ik kan dat nergens vinden.

https://tankrewards.eu/
(je moet de Duitse missies dagelijks spelen om Tank rewards te krijgen en die moet je dus als je ingelogd bent via bovenstaande website claimen)
De rewards zijn oa. :
- Personal reserves
- Gratis garage slots
- Blueprints
- 10-15-20-% premium shop coupons
- Equipment, zoals medium gun rammer, enhanced gunlaying drive, improved ventilation
- 3 dagen Premium Account
- of
- tier III Pz.Kpfw. T 15 reward tank : with its impressive mobility, accuracy a decent frontal armour and a superb view range, this Tier III light tank is the ideal credit maker
- of
- tier III Pz.Kpfw. S35 739 (f) reward tank: relatively mobile and protected by a rounded armour, this Tier III medium can use its great rate of fire to lead assaults
Anoniem: 691473
Heb er momenteel een Rammer, Vents, vertical stabilizer erop gezet.
Kan ik nog iets beter maken met crew skills?
Niet te lang richten en RUSSIAAAA roepen als je schiet?yvdb schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:09:
Iemand tips om de object 430 beetje ok te laten schieten, erg veel last van de 0.39 dispersion.
Lekker up close and personal brawlen?yvdb schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 08:09:
Iemand tips om de object 430 beetje ok te laten schieten, erg veel last van de 0.39 dispersion.
Dispersion kan je volgens mij niet verbeteren met crew skills. Bia zou ik wel aanraden als je een beetje een fatsoenlijke crew hebt (2 skills of meer).
Wellicht heb ik iets gemist, maar crashes? welke crashes?dick53 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:38:
Wellicht heb ik iets gemist maar ik heb de oplossing voor het veelvuldig crashen van de game WOT. Al ruim een week speel ik probleemloos (af en toe een spelletje).
Het is echt een driverprobleem. Althans bij mij.
Tja en de volgende keer heb je peletons met winrate van 70%, maar dan kom je dat hier vast niet meldenSjiebert schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 21:47:
Het is echt huilen vanavond qua teams. Peletons van mensen met 41% winrate, hoe dan?
Niks nieuws onder de zon.
[ Voor 31% gewijzigd door Arjant2 op 08-10-2019 10:50 ]
Haha goeie zal die onthouden bij me volgende potjeMerijnB schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:05:
[...]
Niet te lang richten en RUSSIAAAA roepen als je schiet?
Ik ben inderdaad bezig met BIA is bijna klaar maar was benieuwd of er veel verschil was als je een van die crew specific skills zou hebben of niet.Roozzz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 09:39:
[...]
Lekker up close and personal brawlen?
Dispersion kan je volgens mij niet verbeteren met crew skills. Bia zou ik wel aanraden als je een beetje een fatsoenlijke crew hebt (2 skills of meer).
Baal een beetje dat ik niet voor de 54 ben gegaan die lijkt meer op de T-44 namelijk als ik de gun specs zie
In principe helpt bia op bijna alle statistieken (net als ventilation en food). Het wisselt een beetje per tank, maar in mijn beleving helpt het zeker. Sommige tanks zijn een stuk minder leuk om te spelen zonder bia en food; zeker als je daar dan eenmaal aan gewend bent... Voor de volledigheid: food gebruik ik alleen op specifieke tanks, bia pik ik vrijwel altijd op als 2e of 3e skill.
De 430 heeft inderdaad een iets andere speelstijl dan dan de t44 en t54, maar is volgens mij wel de sterkere van de twee. Hij is in ieder geval meer noob-friendly (om over de 430u maar niet te beginnen
Hoeveel ervaring heb je op hogere tiers? Anders kan dat ook nog wel een dingetje zijn.
Hm misschien wat meer geduld hebben en wennen inderdaad, uiteraard heb ik een crewRoozzz schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:37:
Begrijp ik nu dat je nog helemaal geen crew skills hebt? Dan zou ik niet zo snel direct beginnen met bia, maar eerst zaken als 6th sense en repairs regelen. Voor een snelle progressie kan je tegenwoordig ook gewoon crew books kopen.
In principe helpt bia op bijna alle statistieken (net als ventilation en food). Het wisselt een beetje per tank, maar in mijn beleving helpt het zeker. Sommige tanks zijn een stuk minder leuk om te spelen zonder bia en food; zeker als je daar dan eenmaal aan gewend bent... Voor de volledigheid: food gebruik ik alleen op specifieke tanks, bia pik ik vrijwel altijd op als 2e of 3e skill.
De 430 heeft inderdaad een iets andere speelstijl dan dan de t44 en t54, maar is volgens mij wel de sterkere van de twee. Hij is in ieder geval meer noob-friendly (om over de 430u maar niet te beginnen). Dus lijkt me niet dat je spijt moet hebben, je moet vooral een beetje wennen aan de andere speelstijl.
Hoeveel ervaring heb je op hogere tiers? Anders kan dat ook nog wel een dingetje zijn.
Hehe de 430u nog beter?
Hm vandaar, even doorbijten dusKepro schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 12:33:
De 430u is broken. Betere armor dan sommige HT tanks.
Ik speel WOT op een laptop, en dat is geen gamebeest, maar kan op medium settings (dus standard, geen improved) en alles beetje rond het midden prima spelen met zo'n 60 fps.
Gisteren, na de update had ik ineens rond de 150 fps, ik dacht, holy moly, hebben ze een enorme optimalisatie gedaan ofzo? Gisteren dus de graphics op improved gezet, niet alles op max, maar kon spelen met zo'n 60 fps.
Vandaag, micro patch geinstalleerd, en de boel is niet meer speelbaar op improved, ik heb het weer teruggezet op m'n oude instellingen en heb daar weer m'n oude 60 fps.
Het lijkt niet te maken met mods (zonder mods dezelfde fps), laptop zit in beide gevallen aan een (goede) voeding.
Wth is er nou gebeurd gisteren en hoe kan ik dat terug krijgen?
Ik heb zoiets een hele tijd geleden gehad en bleek dat mijn cached data behoorlijk vervuild was door jarenlang keer op keer telkens updates over elkaar heen te laten installeren. Na het leeggooien van de de appdata folder had ik weer normale fps.....MerijnB schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:35:
Ik heb iets vreemds, misschien weet een van jullie iets.
Ik speel WOT op een laptop, en dat is geen gamebeest, maar kan op medium settings (dus standard, geen improved) en alles beetje rond het midden prima spelen met zo'n 60 fps.
Gisteren, na de update had ik ineens rond de 150 fps, ik dacht, holy moly, hebben ze een enorme optimalisatie gedaan ofzo? Gisteren dus de graphics op improved gezet, niet alles op max, maar kon spelen met zo'n 60 fps.
Vandaag, micro patch geinstalleerd, en de boel is niet meer speelbaar op improved, ik heb het weer teruggezet op m'n oude instellingen en heb daar weer m'n oude 60 fps.
Het lijkt niet te maken met mods (zonder mods dezelfde fps), laptop zit in beide gevallen aan een (goede) voeding.
Wth is er nou gebeurd gisteren en hoe kan ik dat terug krijgen?
https://eu.wargaming.net/...oducts/wot/article/10218/
Bedankt, ik ga even experimenteren, er is echter wel een verschil, ik heb tot gisteren nog nooit op deze hardware zulke hoge fps gehaald, het is niet dat het steeds langzamer is geworden oid.Breezers schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:53:
[...]
Ik heb zoiets een hele tijd geleden gehad en bleek dat mijn cached data behoorlijk vervuild was door jarenlang keer op keer telkens updates over elkaar heen te laten installeren. Na het leeggooien van de de appdata folder had ik weer normale fps.....
https://eu.wargaming.net/...oducts/wot/article/10218/
Ga hem het weekend eens proberen, kijken of het echt uitmaakt en wat de impact is op de FPS.
[ Voor 48% gewijzigd door Arjant2 op 18-10-2019 21:29 ]
Hmz dan is mijn pz4h niet zo leuk meer.
Ja, ik ging van Ultra naar Medium....en om nou de verschillen wereldschokkend te noemen......Arjant2 schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 21:29:
Iemand al de nieuwe Encore getest met raytracing?
Ga hem het weekend eens proberen, kijken of het echt uitmaakt en wat de impact is op de FPS.
(MSI GeForce GTX 1050 TI 4GT LP 4GB op een wat oudere I7)
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Kan je Raytracing draaien op de 1050? heb ik een artikel gemist ?TheOmen schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:54:
[...]
Ja, ik ging van Ultra naar Medium....en om nou de verschillen wereldschokkend te noemen......
Of ging je zonder raytracing van ultra naar medium? dat lijkt me dan niet echt een verbetering van de engine
[ Voor 14% gewijzigd door yvdb op 21-10-2019 09:50 ]
De raytracing in WoT gaat niet volgens dat RTX-gebeuren, ze hebben een kaart-onafhankelijke implementatie van Intel gepakt.yvdb schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:49:
[...]
Kan je Raytracing draaien op de 1050? heb ik een artikel gemist ?
Of ging je zonder raytracing van ultra naar medium? dat lijkt me dan niet echt een verbetering van de engine
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Hoop dat het ook uit kan straks 😊TheOmen schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 08:54:
[...]
Ja, ik ging van Ultra naar Medium....en om nou de verschillen wereldschokkend te noemen......
Als dat bij deze ook zo is, kan ik nog wel even met mijn huidige graka vooruit. Had een score van 13203 bij 2560x1080, ultra, ultra. Zou net 80 fps moeten zijn. Met RTX off is het 21658, dat zou dan 130 fps moeten zijn. Komt trouwens niet overeen met de FPS die ik haal in de game ~100/120 fps.
En als ik eerlijk moet zijn, je moet wel heel goed opletten om het verschil te zien. De schaduwen lijken wat harder, maar of dat nu mooi is ...
[ Voor 35% gewijzigd door Caveman op 21-10-2019 10:39 . Reden: aanvulling ]
Inderdaad geen hardwarematige ondersteuning van RTX maar softwarematig.yvdb schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:49:
[...]
Kan je Raytracing draaien op de 1050? heb ik een artikel gemist ?
Jammer maar dat is wel een beetje zoals Wargaming haar filosofie is, op zoveel mogelijk pc's de game ondersteunen en dan ook op echt oude hardware.
Enige wat ook met behulp van raytracing wordt gedaan is de schaduwen en ook daarvoor hebben ze een aanpak gekozen waarvan je zegt, mwah is dit het nu?
Ik heb het een paar keer gedraaid op mijn pc, met raytracing aan en zonder... De impact op fps is fors en je moet echt met je neus op het scherm om verschil te zien (als je het al ziet). Dus voorlopig hoef je geen wonderen te verwachten.
POSSESSED
TRYHARDATHOME
Kan zijn dat je moet kiezen (bij mij deed maar een van beide het).
POSSESSED werkte, de andere nietMerijnB schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 09:06:
Bonuscode:
POSSESSED
TRYHARDATHOME
Kan zijn dat je moet kiezen (bij mij deed maar een van beide het).
- Join the Revenants with REVENANTS
- Join the Possessed with POSSESSED
Veel youtube gekeken de afgelopen tijd en veel geleerd, weet vaak beter te overleven in directe gevechten en heb het idee dat ik minder "misplays" maak.
Nou ben ik hooguit een middelmatige speler maar mijn frustratie is toch wel groot als ik geflankt wordt doordat mijn team een flank verliest....

Als je een lemming train ziet kan je beter aansluiten dan de andere kant op rijden ook al gaat dat tegen je gevoel in.Cranzai schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 17:44:
Laatste tijd het spel weer een beetje opgepakt.
Veel youtube gekeken de afgelopen tijd en veel geleerd, weet vaak beter te overleven in directe gevechten en heb het idee dat ik minder "misplays" maak.
Nou ben ik hooguit een middelmatige speler maar mijn frustratie is toch wel groot als ik geflankt wordt doordat mijn team een flank verliest....
STOPATNOTHING
[ Voor 33% gewijzigd door yvdb op 26-10-2019 22:50 ]
https://worldoftanks.eu/e...ral-news/tanks-for-bonds/
Over time, the assortment of tanks will change—we will add new vehicles and remove some old ones. The following tanks are currently available for Bonds:
The 121B, a Chinese Tier X medium tank: 15,000 Bonds.
The M60, an American Tier X medium tank: 15,000 Bonds.
The FV215b, a British Tier X heavy tank: 12,000 Bonds.
The AMX M4 mle. 49 Liberté, a French Tier VIII heavy tank: 8,000 Bonds.
The T26E5 Patriot, an American Tier VIII heavy tank: 8,000 Bonds.
The Panzer 58 Mutz, a German Tier VIII medium tank: 8,000 Bonds.
The STG Guard, a Soviet Tier VIII medium tank: 8,000 Bonds.
The Pz.Kpfw. IV Hydrostat, a German Tier V medium tank: 3,000 Bonds.
The Т-34 shielded, a Soviet Tier V medium tank: 1,500 Bonds.
The М10 RBFM, a French Tier V tank destroyer: 1,500 Bonds.
With each tank, you will also receive a free Garage slot and a 100% trained Crew.
nu nog een manier zien te vinden waarop je bonds krijgt.... ik speel het spel niet super duper veel zit op 4k bonds maar dat komt allemaal doordat je gratis een keer bonds heb gekregen omdat ze een update hadden ofzo of een event zoals zoveel jarig bestaan.Breezers schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 14:49:
Starting today, you can purchase Premium and Reward vehicles for Bonds in the updated in-game shop
...
With each tank, you will also receive a free Garage slot and a 100% trained Crew.
Hoe makkelijk maak je met rankt bonds ook niet snel en makkelijk toch?
De personal missions voor de reward tanks (Stug / T28HTC / Obj 260 & Excalibur / Chimera / Obj 279e) leveren je ook de nodige bonds op, met name als je bepaalde missies met honors haalt.yvdb schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 16:44:
[...]
nu nog een manier zien te vinden waarop je bonds krijgt.... ik speel het spel niet super duper veel zit op 4k bonds maar dat komt allemaal doordat je gratis een keer bonds heb gekregen omdat ze een update hadden ofzo of een event zoals zoveel jarig bestaan.
Hoe makkelijk maak je met rankt bonds ook niet snel en makkelijk toch?
En uiteraard verdien je standaard bonds in random tier X games. Verder is op het reguliere forum een mooi draadje over met nog veel meer info: http://forum.worldoftanks...-how-to-farm-bonds-guide/
Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp
ik twijfel of ik m60 of 121b afneem. heb maar 16k bonds. dus heb geen optie voor 2 stuksRianata schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:25:
[...]
De personal missions voor de reward tanks (Stug / T28HTC / Obj 260 & Excalibur / Chimera / Obj 279e) leveren je ook de nodige bonds op, met name als je bepaalde missies met honors haalt.
En uiteraard verdien je standaard bonds in random tier X games. Verder is op het reguliere forum een mooi draadje over met nog veel meer info: http://forum.worldoftanks...-how-to-farm-bonds-guide/
Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX
Heb je niet gewoon toevallig accelerate crew training aangevinkt staan ? Dan krijgt de crew member met het laagste XP het dubbele XP toegewezen per match en dan is de stap van 76% naar 79% in de 2e tier tov 99% naar 100% enigszins verklaarbaar ? (btw je commander moet wel de match overleven om überhaupt extra XP te krijgen )kuwerti schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:14:
ik heb weer iets vreemds met de EBR-HOTCH. een paar dagen geleden was de tweede skill van alle crewleden: 99%, 76%, 76%, 76 % Nu ben ik een paar dagen verder en de percentages staan op 99%, 79%, 79%, 79% Hoe kan dit? het lijkt er wle op dat de skill voor de commander niet naar 100% wil gaan? Ik had toch wel verwacht dat de commadant inmiddels de 100% skill (sixth sense in dit geval) zou krijgen?
Op deze pagina kun je meer informatie vinden.
(Zie het hoofdstukje "Experience Required to Increase Training Level". Vooral de grafiekjes maken duidelijk hoe het werkt.)
Serieus moet de commander het overleven om xp te krijgen dat wist ik niet hmBreezers schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 19:52:
[...]
Heb je niet gewoon toevallig accelerate crew training aangevinkt staan ? Dan krijgt de crew member met het laagste XP het dubbele XP toegewezen per match en dan is de stap van 76% naar 79% in de 2e tier tov 99% naar 100% enigszins verklaarbaar ? (btw je commander moet wel de match overleven om überhaupt XP te krijgen )
ah, sry beetje krom uitgelegd; crewmembers die dood zijn krijgen minder XP. (in het geval van kuwerti gaf ik als voorbeeld de commander maar had ook een loader, driver etc kunnen zijn)yvdb schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:11:
[...]
Serieus moet de commander het overleven om xp te krijgen dat wist ik niet hm
https://wiki.wargaming.net/en/Crew
Injury or Death Penalty: A crew member who remains injured or is dead at the end of a battle is Penalized and will receive 10% less experience towards increasing their Training Level than he/she would have otherwise received. Using a Small First Aid Kit or Large First Aid Kit to heal a crew member will avoid this Penalty, unless they are injured again before the end of battle. Since the rate of crew injuries may not be the same across all the crew members, it is normal that each crew member will improve their Training Level at different rates than another tanker in the same crew should he/she be knocked out more or less often than their colleague.
[ Voor 48% gewijzigd door Breezers op 31-10-2019 08:31 ]
Ah ok dus eigenlijk voor het einde van de battle altijd je crew fixen voor de battle end goeie om te onthouden, nu snap ik ook waarom soms me xp tussen crew members uiteen lopen.Breezers schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 08:17:
[...]
ah, sry beetje krom uitgelegd; crewmembers die dood zijn krijgen minder XP. (in het geval van kuwerti gaf ik als voorbeeld de commander maar had ook een loader, driver etc kunnen zijn)
https://wiki.wargaming.net/en/Crew
...
STOPATNOTHING - deed het niet bij mij
IYMYSIDJYBJCIBT - Zou iets van missies geven word er gemeld op forum van WoT
Geen idee wat het geeft bovenste deed het voor mij wel
[ Voor 36% gewijzigd door yvdb op 31-10-2019 11:12 ]
Altijd een goed idee om je bemanning & modules te repareren voor het einde van een battle! Je kan een repair kit elke 90 seconden gebruiken, maar je betaald maar eenmalig voor die repair kit. Maakt dus niet uit hoe vaak je die gebruikt, je betaald de 3K / 25K credits voor die repairkit.yvdb schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:49:
[...]
Ah ok dus eigenlijk voor het einde van de battle altijd je crew fixen voor de battle end goeie om te onthouden, nu snap ik ook waarom soms me xp tussen crew members uiteen lopen.
Aangezien je tank repareren niet gratis is, kan je dus voor het einde van een battle je tank zo veel mogelijk repareren met een repair kit. Scheelt weer in de reparatiekosten van die tank, en bespaar je uiteindelijk vaak dus credits!
Gevonden op discord van GOT
[ Voor 10% gewijzigd door yvdb op 31-10-2019 11:37 ]
Is het toch nog ergens nuttig voor!yvdb schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:37:
NITRO5KEIZERPWR vond deze ook nog moet het volgende geven: it gives you a mission for 10 tickets, 105 octane fuel and repair kit
Gevonden op discord van GOT
Discord
SUBWARSWATCHMAILAND
SUBWARSWATCHMARTY
2x personal reserves with 200% Crew Exp for 1 hour.
geen idee wat je krijgt
Enter bonus code TEARDOWNTHISWALL to enable Mauerfall Event missions ( see link below ) - without that code redeemed , no progress.
https://worldoftanks.eu/e...l-offers/mauerfall-event/
en IYMYSIDJYBJCIBT geeft je een paar nieuwe missies (kan ook WoW zijn)
[ Voor 83% gewijzigd door Breezers op 02-11-2019 09:30 ]
Toeval of puur Russische maffia die je beloont als je geld geeft

Sinds een paar updates heb ik sowieso veel crashes als ik WOT opstart. Het gebeurt eigenlijk alleen bij het opstarten van de game, wanneer de garage verschijnt. Als ik de computer opnieuw opstart en het nog één of twee keer probeer, komt hij er wel door en kan ik gewoon spelen. WOT afsluiten en opnieuw opstarten kan dan wel weer tot een crash leiden.Artemiev schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:46:
Meer mensen met crashes met die nieuwe game center ?
Ik krijg het maar niet opgelost, terwijl ik echt alles heb geprobeerd. Het is overigens alleen met WOT. Andere veeleisende software crasht niet...

Je ne sais pas ce que cela signifie, mais ça va être intelligent sur Français. - Jean-Paul Sartre
Zoals gewoonlijk is het weer zoeken geblazen in de aankondiging wie/wat/waar, maar er zijn dus 2 sets met missies die rewards geven en je moet aangeven wat voor type 3D stijl je voor je tanks uiteindelijk wilt hebben/winnen. Echter moet je zo te lezen A. de betreffende tanks daadwerkelijk hebben om te gebruiken en B. De bijhorende code gebruiken die correspondeert met die exacte tank
Apparently, one of these must be activated to trigger some missions starting 8th of November.
Please note: "You can earn only one 3D-style of the entire set of five horror-themed looks. Think carefully about your choice, because changing it will be impossible! You can get one of five 3D-styles only once per account."
AMX1390STYLE
T49STYLE
T54STYLE
CENTURIONSTYLE
M103STYLE
nieuwe game center?Artemiev schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 19:46:
Meer mensen met crashes met die nieuwe game center ?
is er een nieuwe dan? zie niets anders dan anders
[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 09-11-2019 21:29 ]
Vanmiddag was ik met m'n clan wat strongholds aan het spelen en het spel draaide goed zoals normaal: 60 tot 80 fps op 'high' graphics. Toen ik na het eten het spel weer opstartte, kwam de fps niet boven de 30 uit, waarbij de gpu op maar liefst 95% draaide.
Ik heb toen gecontroleerd of de drivers up-to-date waren (wat zo was), ik heb een virusscanner laten draaien om te kijken of er somehow een gpu-etend virus was binnengekomen, maar dat was niet zo. Het opnieuw opstarten van mijn laptop gaf geen resultaat. Ook na het opnieuw installeren bleef het probleem.
Ter informatie: ik speel het spel op een laptop met de volgende specs:
CPU: Intel Core i7-7700HQ
RAM: 16GB
GPU: Nvidia GTX 1050
Hopelijk kan iemand een clue geven
[ Voor 0% gewijzigd door Sjiebert op 09-11-2019 23:57 . Reden: Spelling verbeterd ]
klinkt namelijk als wel vrij veel voor een budget videokaart.
Jazeker, dat kan. Ik speelde eerst zelfs op maximum, maar dat gaf af en toe flinke lagspikes, dus toen heb ik de boel naar high gezet.Arjant2 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:44:
Weet je zeker dat je met een 1050 op high kon spelen met 60-80fps?
klinkt namelijk als wel vrij veel voor een budget videokaart.
Check even je hardware; wordt je gpu / cpu niet te warm waardoor throttling plaatsvindt? Check even ventilatoren of je waterkoeling?Sjiebert schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:52:
[...]
Jazeker, dat kan. Ik speelde eerst zelfs op maximum, maar dat gaf af en toe flinke lagspikes, dus toen heb ik de boel naar high gezet.
Dat was het geval toen ik op maximum speelde, maar dat is een jaar geleden. Sindsdien loopt het spel soepel, de gpu lijkt niet the throttlen (hoewel ik nooit heb gechecked op welk percentage ie draaide) en de ventilatoren draaien ook zoals ze horen te doen (niet maximaal).Rianata schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:39:
[...]
Check even je hardware; wordt je gpu / cpu niet te warm waardoor throttling plaatsvindt? Check even ventilatoren of je waterkoeling?
Sinds vanmiddag draait de gpu dus op 95%. Nou weet ik niet heel veel van computers, maar met continu bijna maximale performance zou een gpu niet aan het throttlen moeten zijn, toch?
Gebruik je mods? Via de nieuwe launcher kun je ook de WGCheck doen, die checkt op een aantal kritieke onderdelen van je game en PC, misschien dat deze een probleem vindt.Sjiebert schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:52:
[...]
Sinds vanmiddag draait de gpu dus op 95%. Nou weet ik niet heel veel van computers, maar met continu bijna maximale performance zou een gpu niet aan het throttlen moeten zijn, toch?
Konstantine schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:47:
[...]
Sinds een paar updates heb ik sowieso veel crashes als ik WOT opstart. Het gebeurt eigenlijk alleen bij het opstarten van de game, wanneer de garage verschijnt. Als ik de computer opnieuw opstart en het nog één of twee keer probeer, komt hij er wel door en kan ik gewoon spelen. WOT afsluiten en opnieuw opstarten kan dan wel weer tot een crash leiden.
Ik krijg het maar niet opgelost, terwijl ik echt alles heb geprobeerd. Het is overigens alleen met WOT. Andere veeleisende software crasht niet...![]()
Sjiebert schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:38:
Ik heb sinds vanavond een technisch probleem met het spel en hoop dat er hier iemand is die een oplossing voor me heeft.
Vanmiddag was ik met m'n clan wat strongholds aan het spelen en het spel draaide goed zoals normaal: 60 tot 80 fps op 'high' graphics. Toen ik na het eten het spel weer opstartte, kwam de fps niet boven de 30 uit, waarbij de gpu op maar liefst 95% draaide.
Ik heb toen gecontroleerd of de drivers up-to-date waren (wat zo was), ik heb een virusscanner laten draaien om te kijken of er somehow een gpu-etend virus was binnengekomen, maar dat was niet zo. Het opnieuw opstarten van mijn laptop gaf geen resultaat. Ook na het opnieuw installeren bleef het probleem.
Breezers schreef op donderdag 7 november 2019 @ 08:14:
https://worldoftanks.eu/e...al-news/spooky-challenge/
Zoals gewoonlijk is het weer zoeken geblazen in de aankondiging wie/wat/waar, maar er zijn dus 2 sets met missies die rewards geven en je moet aangeven wat voor type 3D stijl je voor je tanks uiteindelijk wilt hebben/winnen. Echter moet je zo te lezen A. de betreffende tanks daadwerkelijk hebben om te gebruiken en B. De bijhorende code gebruiken die correspondeert met die exacte tank
Apparently, one of these must be activated to trigger some missions starting 8th of November.
Please note: "You can earn only one 3D-style of the entire set of five horror-themed looks. Think carefully about your choice, because changing it will be impossible! You can get one of five 3D-styles only once per account."
AMX1390STYLE
T49STYLE
T54STYLE
CENTURIONSTYLE
M103STYLE
Dat hoeft niets te zeggen, het kan goed zijn dat door throttling je gpu op een (veel) lagere frequentie loopt, en hij op die lage frequentie 95% gebruikt wordt. Je kunt met tools als gpu-z kijken op welke frequentie de gpu loopt.Sjiebert schreef op zondag 10 november 2019 @ 00:52:
[...]
Missie:
Play 10 battles
A battle counts towards the progress if you deal at least your vehicle's health in damage during this match
Restrictie:
Alleen Duitse tanks incl arty
Reward:
10,000 xp
5 Chocolates
3 German flags
2 Personal Reserves: +50% XP for 1 hour
2 Personal Reserves: +200% Crew Experience
[ Voor 115% gewijzigd door Breezers op 10-11-2019 08:56 ]
Een clanmate van me heeft de oplossing gevonden. De metadata van de game bevatte een regeltje waardoor het spel opstartte in 32 bit. Dat regeltje verwijderen heeft geholpen. Thanks voor het meedenken hier.Sjiebert schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 23:38:
Ik heb sinds vanavond een technisch probleem met het spel en hoop dat er hier iemand is die een oplossing voor me heeft.
Welk regeltje was dat?Sjiebert schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:45:
[...]
Een clanmate van me heeft de oplossing gevonden. De metadata van de game bevatte een regeltje waardoor het spel opstartte in 32 bit. Dat regeltje verwijderen heeft geholpen. Thanks voor het meedenken hier.
Anoniem: 1274487
Serveroverbelasting??dick53 schreef op zondag 10 november 2019 @ 07:01:
Op het tijdstip van je melding is er vaak sprake van server overbelasting. Speelt prima maar iets minder fps.
[...]
En daardoor weinig fps?
Sorry maar dit is echt onzin.
Er is helemaal geen serveroverbelasting en als dat zo zou zijn dan zou zijn ping hoog zijn, maar dat betekent niet automatische en lage fps. En een hoge ping heb ik al in geen jaren meegemaakt.
[ Voor 23% gewijzigd door Arjant2 op 10-11-2019 20:15 ]