Bedankt en klopt, maar die moet je alsnog kopen volgens mij toch? (750 gold?)Kepro schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:45:
Bonus code: TANKSHOT
4 DECEMBER 2018 ~ PIROMANRS ~ 13 COMMENTS
Gives you A style, meaning it’s not known which style and how it’s chosen…
TANKSHOT
Edit:
It gives 1 ‘Black Widow’ camo for german tanks
https://www.twitch.tv/videos/v344168103?t=6663s
[ Voor 21% gewijzigd door Kepro op 04-12-2018 13:04 ]
Zijn er ergens kortingscodes voor de WoT shop te vinden? Ik heb ergens 2 kortingscodes van 15% vandaan, maar zijn er nog meer te vinden? Wil maybe een tank halen dus een hogere korting is altijd leuk
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Kan je inderdaad geen free XP meer inzetten om je crew skills te trainen? button is niet meer actief...
De code word geaccepteerd maar ik zie niks in-game hmm
Fijn hoor zo'n avond waar bijna alles mag. Zojuist al een hele fijne pot met 4k dmg en 8 kills op glacier.
Vervolgens krijg je Malinovka en parkeer je in de standaard bush met lt14.4 tot gevolg:

Zo schiet de weg naar de 3e mark ook wel lekker op
Vervolgens krijg je Malinovka en parkeer je in de standaard bush met lt14.4 tot gevolg:

Zo schiet de weg naar de 3e mark ook wel lekker op
If you can see, look. If you can look, observe
Hehe, kan ik eindelijk weer de Patton spelen
same hereVedrano schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 19:15:
De code word geaccepteerd maar ik zie niks in-game hmm

Weet iemand hoeveel dagen na het eindigen van de winter Challenger de su 130 nog te koop is?
Op NA hadden ze dit geschreven:Kepro schreef op woensdag 5 december 2018 @ 08:57:
Weet iemand hoeveel dagen na het eindigen van de winter Challenger de su 130 nog te koop is?
En op EU hadden ze een timer die 12 dagen duurde dus ik denk dat je deze tot 2 dagen na het event kan kopen met je vergaarde korting.If you miss it, don't worry: the SU-130PM will be on sale until Thursday, Dec. 13, 06:00 PT | 08:00 CT | 09:00 ET — that's your last chance to get this tank destroyer! The more Winter Challenge missions you complete, the better your discount will be.
In other news:
Dus voor EU mogen we 1.3 waarschijnlijk op woensdag 12/12 verwachten.- Last updated 2018, New Year's Patch 1.3 WoT to RU will officially be released on December 11 (BT). Or rather, from Monday to Tuesday (10-11).
* mods folders will be called / mods/1.3.0.0/ and /res_mods/1.3.0.0/
Next, a micropatch is expected on the night of December 12-13. Add everything for the new year in World of Tanks.
* mods folders will be called / mods/1.3.0.1/ and /res_mods/1.3.0.1/
Dit wordt de nieuwe KV5 zonder pref MM de T103
http://rykoszet.info/2018...-parametrow-technicznych/
Alleen is dit een TDKepro schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:26:
Dit wordt de nieuwe KV5 zonder pref MM de T103
Misschien wilden ze de discussie over de hoeveelheid tier 8 USSR HT's voor zijn.
Anyway, volgens mij is het deze?
https://tanks.gg/tank/t-103/model
Ja, die is het inderdaad. Maar die stats zijn niet meer correct want ze hebben die net op de supertest in alle stilte gewijzigd:Gaius schreef op woensdag 5 december 2018 @ 13:47:
[...]
Misschien wilden ze de discussie over de hoeveelheid tier 8 USSR HT's voor zijn.
Anyway, volgens mij is het deze?
https://tanks.gg/tank/t-103/model
Penetration:258/307/65 246 / 282 /65
The speed of the basic projectile:870 m / s 950 m / s
Premium projectile speed:870 m / s 1 1 50 m / s
Rate of fire:5,587 5.214
Average damage per minute:2,458.2 2 294,3
Reload time:10.74 sec 11,507 s
Maar als je premium wil dan kan je beter wachten tot je een volgende 30% coupon krijgt, die is dan net een tikkeltje voordeliger en is bovendien één van de weinige nuttige dingen die je met zo'n coupon kan kopen.Kepro schreef op donderdag 6 december 2018 @ 07:26:
Advent 6 is 20% korting op premium.
Die 4 crew members is echt geweldig. Daar ging ik vorig jaar ook expliciet voor.kreezjie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:55:
Holiday Ops 2019 vanaf 13/12!
Signature van nature
Nog 20k grinden en heb dan 70% korting op de 130PM, kan het spel amper nog aanzien na week hardcore grinden pff
kreezjie schreef op donderdag 6 december 2018 @ 15:55:
Holiday Ops 2019 vanaf 13/12!
[YouTube: Holiday Ops 2019]
Of je kan het hier nalezen.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
helemaal eens. ik wil naar de 80%, tankje kopen 1 potje spelen. tier x ingedeeld worden. kampende grille vangen en vervolgens geklikt worden. ragequit dan 2 weken niet spelen.Vedrano schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:16:
Nog 20k grinden en heb dan 70% korting op de 130PM, kan het spel amper nog aanzien na week hardcore grinden pff

Intel Core i5 4670K / 3.4 GHz * Corsair Vengeance 1600 MHz / PC3-12800 * 1x Asus EAH6870 DC/2DI2S/1GD5 * MSI Z87-G45 Gaming * Logitech G19 Keyboard * Logitech Mouse G500 * WD Caviar Black WD1002FAEX
Dan bof je, want je eerste pot ben je altijd* top tierGwatholthar schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 09:52:
[...]
helemaal eens. ik wil naar de 80%, tankje kopen 1 potje spelen. tier x ingedeeld worden. kampende grille vangen en vervolgens geklikt worden. ragequit dan 2 weken niet spelen.
* behalve als je platoont, dan krijg je niet die 1st game toptier matchmaking
De huidige matchmaker slaagt er zelfs niet in om je eerste potje als top tier in te delen....Maar er is verder niets mis met de MM hoor...ElPaco schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:37:
[...]
Dan bof je, want je eerste pot ben je altijd* top tier
* behalve als je platoont, dan krijg je niet die 1st game toptier matchmaking

En daar is de volgende 3e mark, zouden die Franse lights mij misschien vrij goed liggen? 

Wel jammer dat ik nog een eeuwigheid moet blijven grinden...
Inclusief een interessante chat, een Amx M4 51 die mij keurig netjes beschuldigde van cheaten. Er zijn dus nog wel fatsoenlijke spelers ingame

Wel jammer dat ik nog een eeuwigheid moet blijven grinden...
Inclusief een interessante chat, een Amx M4 51 die mij keurig netjes beschuldigde van cheaten. Er zijn dus nog wel fatsoenlijke spelers ingame
Kleine vermelding dat het een redeem code is voor diegene die wat nieuwer zijn
Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)
Werkt prima bij anderen en op dit account uit 2011. Misschien even in je missie tab kijken?
[ Voor 152% gewijzigd door 20GwIBAP op 08-12-2018 07:32 ]
je hebt tot 12 december om de SU 130 te kopen
You still have until 10 December at 06:00 CET (UTC+1) to catch the SU-130PM through our latest marathon, the Winter Challenge. Even if you cannot make it, keep in mind that for each stage you complete in the event, the price on the offer below is reduced by 10%.
So either jump into battle right now to complete as many stages as possible, or park this hard-punching sharpshooting mobile hunter in your garage right now! Hurry though, you only have until 12 December at 09:00 CET (UTC+1).
You still have until 10 December at 06:00 CET (UTC+1) to catch the SU-130PM through our latest marathon, the Winter Challenge. Even if you cannot make it, keep in mind that for each stage you complete in the event, the price on the offer below is reduced by 10%.
So either jump into battle right now to complete as many stages as possible, or park this hard-punching sharpshooting mobile hunter in your garage right now! Hurry though, you only have until 12 December at 09:00 CET (UTC+1).
[ Voor 4% gewijzigd door Kepro op 08-12-2018 10:43 ]
De advent list schijnt ergens uitgelekt te zijn al, maar waar.... ik en google kunnen het niet vinden

Ik heb de tank voor €18 aangeschaft. De camo die je er bij krijgt is non historical voor die gene het interesseert.Kepro schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 10:42:
je hebt tot 12 december om de SU 130 te kopen
[ Voor 5% gewijzigd door Kepro op 08-12-2018 11:46 ]
Deze ook binnen:

Voelde langer, maar uiteindelijk 'slechts' 12 games voor nodig gehad. Vind ut best een geinig tankje tbh, beetje jammer van die extreem lage alpha.
edit: block missie voor de Russen ook eindelijk gedaan. 8K+ geblocked op Ensk sidescrapen met de Obj 705 op een hoekje

Uiteraard verlies je die game alsnog doordat je de zijkant van een T-54 bounced vanaf 30m

[ Voor 54% gewijzigd door Mr_Size op 08-12-2018 22:09 ]
Ik heb de directive rammer op de progretto 65 maar aangevinkt om de dpm nog wat te boosten.
Bonuscode: WOTGMSEASON10FINALS
Dagje premium als het goed is.
Top !20GwIBAP schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:15:
Wat dit moet doen geen idee...
[ Voor 34% gewijzigd door Caveman op 09-12-2018 20:05 ]
I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !
Die ORLIK code was al een keertje langsgekomen in november maar die doet het kennelijk nog/weer. (Kan je maar 1 x per account voltooien) De code is alleen voor Poolse tanklijn vanaf tier 6 en geeft volgens mij wat consumables en iets van 12k XP
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Helaas, deze doet het niet meer.20GwIBAP schreef op zondag 9 december 2018 @ 18:15:
defender, e25, scorpion, IS-3A ... te winnen en een paar epic cammo's
maar uit de comments
Ik ben eens beniewd wat ze specifiek voor België gaan doen. (misschien meer dan onze regeringWorld of Tanks Europe
17 minuten geleden (bewerkt)
@feroks _ As far as I know the boxes will be available in all European countries. Regarding Belgium we´ll share more details very soon!-DelhRoh.
[ Voor 10% gewijzigd door nYzEkE op 10-12-2018 13:04 ]
mmm
, na die minipatch van vandaag doet die Winter Challenge counter het niet meer bij mij. Deze blijft bij mij compleet voltooid staan op het vorige level en bij het volgende level zie ik oude waarde staan van het vorige level en basic XP van nieuwe potjes worden niet opgeteld. (geen mods/vanilla)
Heeft WG weer eens iets kapot gemaakt of ben ik de enige ?
Heeft WG weer eens iets kapot gemaakt of ben ik de enige ?
De Winter Challenge is vanochtend afgelopen. Je hebt alleen nog een paar dagen de mogelijkheid om de td te kopen.
WoT/WoWs name: Onarf
ah crap, het is alweer de 10eBolleBeer schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:51:
De Winter Challenge is vanochtend afgelopen. Je hebt alleen nog een paar dagen de mogelijkheid om de td te kopen.

Was dit een gratis tank die je kan/kon krijgen? Ik dacht ergens gezien hebben dat ze die gratis geven maar heb er nergens iets van voorbij zien komen. Dus niets mee gedaan? Zie dat ook weer een mooie marathon heb gemist die niet te halen is als je niet hardcore speelt. Vond ik die oude marathons beter, daar kon ik tenminste tanks gratis verdienen hier haal je meestal 80% en dan moet je alsnog betalen
Hey jij daar. Met de winter challenge kon je de SU 130pm winnen, een Russische skorpion g. Ik heb de tank voor €18 gekauft. Die t50-2 hebben een aantal mensen gratis gekregen, je moet wel even inloggen.jantje 2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:37:
[...]
Was dit een gratis tank die je kan/kon krijgen? Ik dacht ergens gezien hebben dat ze die gratis geven maar heb er nergens iets van voorbij zien komen. Dus niets mee gedaan? Zie dat ook weer een mooie marathon heb gemist die niet te halen is als je niet hardcore speelt. Vond ik die oude marathons beter, daar kon ik tenminste tanks gratis verdienen hier haal je meestal 80% en dan moet je alsnog betalen
[ Voor 4% gewijzigd door Kepro op 10-12-2018 14:44 ]
Die t-50-2 is @ random aan mensen gegeven dan ?Kepro schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:43:
[...]
Hey jij daar. Met de winter challenge kon je de SU 130pm winnen, een Russische skorpion g. Ik heb de tank voor €18 gekauft. Die t50-2 hebben een aantal mensen gratis gekregen, je moet wel even inloggen.
Als je langer dan 4 jaar wot speelt kreeg je de tank + extras. WG had een schema vrij gegeven.jantje 2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 14:59:
[...]
Die t-50-2 is @ random aan mensen gegeven dan ?
Dat is nu dus voorbij zeker?Kepro schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:03:
[...]
Als je langer dan 4 jaar wot speelt kreeg je de tank + extras. WG had een schema vrij gegeven.

Gud marketing da.
Hahahajantje 2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 15:29:
[...]
Dat is nu dus voorbij zeker?of Moet ik gewoon inloggen en dan krijg ik hem nog steeds? Gelukkig dat ze me wel dood spammen met onzinnige bs mails dat er nog goud staat, me clan me nodig heeft, me tanks zo mooi licht geven in het donker en alle Russische tanks zwaar OP zijn maar me dan niet even op de hoogte stellen zodra ik kans op een gratis tank heb
![]()
Gud marketing da.

Als het goed is liggen er voor jou een T-50-2, 5000 bonds en 4-5 miljoen credits te wachten. Cadeautje van WG voor hun 10-jarig bestaan. zowaar eens een echt cadeau in plaats van die rommel die ze meestal weggeven
Geniaal dat ze 10 jarig bestaan niet belangrijk genoeg vinden om mails over te sturen maar die andere zaken dan wel.....Mr_Size schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:22:
[...]
Hahaha![]()
![]()
Als het goed is liggen er voor jou een T-50-2, 5000 bonds en 4-5 miljoen credits te wachten. Cadeautje van WG voor hun 10-jarig bestaan. zowaar eens een echt cadeau in plaats van die rommel die ze meestal weggeven
Tjah... ze moeten wat als zelfs QB al begint dat WoT dieing is en het uit de statistieken ook echt blijkt

YouTube: Is World of Tanks Dying?
Hoop nog altijd op een moderne versie van WoT en dan bedoel ik niet AW. Wat een faal en verspilling van mn geld was dat zeg. Zelfs de nieuwe patch van BF5 heeft me niet kunnen overtuigen.
Stick to wot forever
Stick to wot forever
Haha respectKepro schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:18:
Hoop nog altijd op een moderne versie van WoT en dan bedoel ik niet AW. Wat een faal en verspilling van mn geld was dat zeg. Zelfs de nieuwe patch van BF5 heeft me niet kunnen overtuigen.
Stick to wot forever

Ja klopt, beetje vergelijkbaar met mijn huidige relatiejantje 2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:21:
[...]
Haha respectEen soort huwelijk waar je elkaar niet kan uitstaan maar ook niet zonder elkaar kan eigenlijk
LOL, ik hoop voor jou dat ze niet op dit forum komt danKepro schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:39:
[...]
Ja klopt, beetje vergelijkbaar met mijn huidige relatie![]()
Bij AW krijg je alles gratis toch?Kepro schreef op maandag 10 december 2018 @ 17:18:
Hoop nog altijd op een moderne versie van WoT en dan bedoel ik niet AW. Wat een faal en verspilling van mn geld was dat zeg.
Premium kreeg je uit al die gratis lootboxen van ze.
En als je die gifttanks van ze juist koopt voor gold bij een actie word je ge-refund voor meer gold.
Ik heb er een gratis account met 500 dagen premium en gratis 14.000 gold. Vreemd business-model.
I'm so weak.
Wel 70% korting...
Wel 70% korting...
Hoe is de SU-130. Heb de scorpion, maar heb soms zulke rare schoten met zijn gun ondanks de 0.31 accuracy. Ook word je bijna instant gespot als je wapen afvuurt
De 130 is beter dan de Skorp imho. Geen volledig draaiende turret, maar veel flexibeler door de grotere gun depression. Camo is erg veel beter wat helpt bij het ambushen. De gun is vrijwel gelijk maar dan met meer alpha.
Ik heb er nog niet veel potjes mee gespeeld maar hij bevalt mij zeer goed! Camo is inderdaad véél beter dan op de Skorpion G en de gun depression laat je mooie posities innemen. De turret die niet helemaal kan ronddraaien heb ik personlijk dan weer niet zoveel last van.Iceman1987 schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:17:
Hoe is de SU-130. Heb de scorpion, maar heb soms zulke rare schoten met zijn gun ondanks de 0.31 accuracy. Ook word je bijna instant gespot als je wapen afvuurt
Dus ik ga er waarschijnlijk redelijk wat potjes in spelen
En jup, ik ben er vol voor gegaan en ondanks dat ik in het begin men sterke twijfels had is het me deze keer toch ook weer gelukt om hem volledig graties uit te grinden
Verwijderd
Ik kan het me bijna niet indenken. Vind de Skorpion G altijd een verademing als ik net m'n Grille heb gespeeld. Dan heb ik nog liever een casemate destroyer dan zo'n kwart roteerbare turret.Edmin schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:37:
De 130 is beter dan de Skorp imho. Geen volledig draaiende turret, maar veel flexibeler door de grotere gun depression. Camo is erg veel beter wat helpt bij het ambushen. De gun is vrijwel gelijk maar dan met meer alpha.
Op de Grille voel je die 45 graden beweging dan ook echt. Op de SU-130 heb je een veel betere traverse.Verwijderd schreef op maandag 10 december 2018 @ 21:59:
[...]
Ik kan het me bijna niet indenken. Vind de Skorpion G altijd een verademing als ik net m'n Grille heb gespeeld. Dan heb ik nog liever een casemate destroyer dan zo'n kwart roteerbare turret.
Skorp g heeft ook 7 graden gun dep.Edmin schreef op maandag 10 december 2018 @ 20:37:
Ik heb de 130 nu ook en hij lijkt wel ok.. Camo goed, redelijk tempo (als je op gang bent), flink wat damage. Maar, de accuracy vind ik prut: fully aimed gaan er maar 1 per 3/4 echt waar je hem wilt. 2 blijven nog net binnen je circel en 1 vliegt gewoon weg. Penetration is ook wel een ding: ondanks een groene marker pen je veel alsnog niet.(mede door inaccuracy vermoed ik dan ook). Als je vergelijkt met UDES/STRV dan is dit wel behoorlijk wennen.
Ik had hier meer discussie over dit filmpje verwacht, al gaat het natuurlijk nog een paar jaar duren voordat het spel op de EU echt dood is. En de RU spelers zullen nog langer blijven spelen , die hebben duidelijk veel minder moeite met OP/broken tanks, PTW premiums etc. ruski mentalliteit he.jantje 2 schreef op maandag 10 december 2018 @ 16:27:
[...]
Tjah... ze moeten wat als zelfs QB al begint dat WoT dieing is en het uit de statistieken ook echt blijkt![]()
YouTube: Is World of Tanks Dying?
Geld uitgeven aan WoT doe ik al heel lang niet meer en ik was nooit een big spender (bij elkaar 9 maanden premium account gehad in 4,5 jaar en nooit aan lootbox onzin mee gedaan oid), maar de laatste tijd denk ik er toch steeds vaker over om mn main account te verkopen en af en toe casual nog op mn secondary account te spelen (die had ik ooit aangemaakt voor SH, of om het aantal clan leden over een bepaalde grens te krijgen geloof ik)
Het is duidelijk welke kant het nu steeds sneller op gaat, dus waarom niet nog een eurootje of 100(?) terug vangen voordat het te laat is?
Pas weer begonnen met het spel na een maand of 3... heb weer genoeg lol, maar al snel merk je waarom de boel bergafwaarts rolt:
- tier 8 nog steeds broken door PTW premiums en bottom tier MM
- broken tanks als de 1400 HE alpha type4/5 en 268v4 verpesten tier 10
- op lage tiers ook ellende door zaken als de lefeh arty, OI's (ok, die zijn generfd na een jaar of 2) en vooral de verhouding tussen sealclubbers in OP tanks (type64 etc.) en n00bs in de vele underpowered non premium tanks.
- armor en power creep, nog steeds geen echte oplossing voor de pref MM premium tanks (2 van mn 4 tier 8 premium tanks happen stof in mijn geval)
- alles in de game gaat richting spelers meer geld laten uitgeven, ten koste van de game balans
Dit alles bovenopde problemen die de game al had, zoals de potten waar 3 arties je game verpesten.
Het feit dat WG voor de feestdagen weer een nieuw crate gambling gebeuren opzet met gamebreaking premiums als prijs zegt heel veel voor de toekomst. De EU community was heel duidelijk over de defender, WG heeft toegegeven dat de e25 verstorend werkte maar "verkoopt" hem nu voor x zoveel, de lefeh sealclubber arty is er weer (hoe jaag ik alle nieuwe spelers uit het spel?) en we weten allemaal hoe de walletwarrior noskill bots gaan genieten van die IS3 met een 3 shotautoader die je ook nog beloont voor het leegknallen van je clip met een snellere reload (omgekeerd mechanisme van de Italian tanks dus)
Het is een kwestie van tijd voordat de eerste tier 9 en 10 PTW premiums verkocht gaan worden, iets als een opgewaardeerde defender met 600 alpha en 350 pen verwacht ik
P.s. vreemd genoeg ben ik sinds mn comeback al meerdere keren in mn light ge-yolo-rushed door bots die full heat schieten in een T54, is dit een special missie ofzo?
[ Voor 15% gewijzigd door _Anvil_ op 11-12-2018 14:48 ]
Ik heb de leleffeefffff maar de gun arc is bedroevend slecht van die tank. Pref MM tanks zijn inmiddels aangepakt en ik moet zelf zeggen dat ik eigenlijk niet meer zoveel moeite met de goede prems heb. Tier 9 en 10 prems kunnen we op ons buik schrijven ben ik bang. Maar elke game heeft wel wat. WoT is vaker door een dal gegaan. Iedereen dacht dat wot zou dood gaan toen AW kwam maar dat is/was de grootste flop in jaren.
En de meest recente flop is BF5. Een game releasen die voor de helft niet eens af is.
En de meest recente flop is BF5. Een game releasen die voor de helft niet eens af is.
Ow, heb ik dat gemist? Ik kan me vaag iets herinneren over een lachwekkend kleine pen buff voor de IS-6 als laatste plan van aanpak door WG?Kepro schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:25:
Pref MM tanks zijn inmiddels aangepakt en ik moet zelf zeggen dat ik eigenlijk niet meer zoveel moeite met de goede prems heb.
Volgens mij zijn mn IS-6 en FCM50t nog steeds onspeelbaar, anders zou je ze ook wel weer vaker ingame zien toch?
EDIT: gevonden, https://worldoftanks.eu/e...ial-matchmaking-vehicles/
max pen dus 8mm hoger, meh. dan had ik nog liever een tier 10 MM variant met normale stats....
[ Voor 17% gewijzigd door _Anvil_ op 11-12-2018 14:12 ]
Mjah je hebt gelijk Anvil, dat er meer discussie had moeten zijn hierom trent. Maar ook in dit topic is natuurlijk al een tijdje een verminderde activity te zien en dat heeft denk ik 1op1 te maken met de afnemende player base van WoT zoals QB treffend heeft laten zien in die video.
Als ik voor mezelf spreek: ik heb een echte haat-liefde verhouding met het spel. Ik verafschuw de totale bs rng, de pay to win aspecten, de afgrijselijke corridor maps *kuch* EMIPIRE'S BORDER *uche uche* en voor mij momenteel het allerergste: het extreem broken spot systeem.
Daar staat tegenover dat ik toch regelmatig nog inlog en speel, op vaste dagen. Blijkbaar is er toch iets dat me laat spelen. Voor mij is dat de zoektocht naar die ene ultra game, of het marken van tanks, of het beginnen van een nieuwe lijn. Dit alles houdt het blijkbaar toch leuk genoeg.
Al denk ik wel dat 2019 voor mij misschien wel het laatste jaar wordt als er niet wat verandert aan de huidige koers. Het is in de basis een erg leuk en goed spel, waar helaas een hoop mis aan is. Dit wordt al jaren door een vrij actieve community mede gedeeld aan WG, die er eigenlijk vrijwel nooit iets mee doet. Het spel lijkt meer en meer richting pay2win te gaan en duidelijke flaws zoals het broken spot systeem, de matchmaking en die hele OP armor meta worden niet opgelost, eerder verder versterkt. Aangezien ik niet echt een kentering waarneem denk ik dat WoT uiteindelijk wel een langzame dood gaat sterven..
Als ik voor mezelf spreek: ik heb een echte haat-liefde verhouding met het spel. Ik verafschuw de totale bs rng, de pay to win aspecten, de afgrijselijke corridor maps *kuch* EMIPIRE'S BORDER *uche uche* en voor mij momenteel het allerergste: het extreem broken spot systeem.
Daar staat tegenover dat ik toch regelmatig nog inlog en speel, op vaste dagen. Blijkbaar is er toch iets dat me laat spelen. Voor mij is dat de zoektocht naar die ene ultra game, of het marken van tanks, of het beginnen van een nieuwe lijn. Dit alles houdt het blijkbaar toch leuk genoeg.
Al denk ik wel dat 2019 voor mij misschien wel het laatste jaar wordt als er niet wat verandert aan de huidige koers. Het is in de basis een erg leuk en goed spel, waar helaas een hoop mis aan is. Dit wordt al jaren door een vrij actieve community mede gedeeld aan WG, die er eigenlijk vrijwel nooit iets mee doet. Het spel lijkt meer en meer richting pay2win te gaan en duidelijke flaws zoals het broken spot systeem, de matchmaking en die hele OP armor meta worden niet opgelost, eerder verder versterkt. Aangezien ik niet echt een kentering waarneem denk ik dat WoT uiteindelijk wel een langzame dood gaat sterven..
Ik vermaak mij prima met BF5! Nieuwe jaar komen de aanvullende delen, inclusief battle royal.Kepro schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 12:25:
Ik heb de leleffeefffff maar de gun arc is bedroevend slecht van die tank. Pref MM tanks zijn inmiddels aangepakt en ik moet zelf zeggen dat ik eigenlijk niet meer zoveel moeite met de goede prems heb. Tier 9 en 10 prems kunnen we op ons buik schrijven ben ik bang. Maar elke game heeft wel wat. WoT is vaker door een dal gegaan. Iedereen dacht dat wot zou dood gaan toen AW kwam maar dat is/was de grootste flop in jaren.
We doen wel even wat potjes binnenkort
Selks
Ik denk wel dat 2019 een cruciaal jaar wordt voor WoT en verwacht eigenlijk dat WoT 2 (moderne tanks) wordt aangekondigd.
Wat je noemt had al bij de launch erin moeten zitten met een tal van andere dingen. Dice / EA beloofde veel maar is amper iets van terecht gekomen. Nee, na rampzalig BF4 koop ik niets zo snel meer.Tige schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:32:
[...]
Ik vermaak mij prima met BF5! Nieuwe jaar komen de aanvullende delen, inclusief battle royal.
Ik heb deze game gespeeld sinds aug 2011 dus net na de beta en heb net als heeel veel mensen een haat-liefde verhouding met deze game. Dat opzich zegt al dat er iets mis is met de game ansich, maar dat is een ander verhaal. Ik denk ook dat het zoals QB aangeeft ergens vorig jaar mis is gegaan met de weg die ze zijn gaan bewandelen. De game is altijd in een soort staat geweest en ze pakken altijd de verkeerde dingen aan.Mr_Size schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:20:
Mjah je hebt gelijk Anvil, dat er meer discussie had moeten zijn hierom trent. Maar ook in dit topic is natuurlijk al een tijdje een verminderde activity te zien en dat heeft denk ik 1op1 te maken met de afnemende player base van WoT zoals QB treffend heeft laten zien in die video.
Waarbij vooral de 3-5-7 MM en de armor changes deze game echt doodgemaakt hebben als je het mij vraagt. Armor in deze game blijf ik moeilijk vinden. Te veel is niet goed en te weinig is ook niet goed. Ik was altijd voorstander van een reliable armor model. Iets is te pennen of iets is niet te pennen. Maar daar ze zijn nu zo erg in doorgeslagen dat er bijna niets meer te pennen is als je geen prem ammo schiet. Het is of prem ammo of HE. Vechten in een corridor en hopen dat jou team net wat betere tanks in de MM heeft dan het andere team. Het outplayen van tanks is er gewoon niet meer. Maps zoals Redshire maken ze gewoon niet terwijl zo'n map alles heeft wat je nodig hebt. Daarnaast zorgt de MM er ook voor dat er gewoon te veel armor rondrijdt in één game of dat de MM zo broken is ( top tier tegen tier 8 in combinatie met die armor ) dat 75% cannon fodder is voor je top tier en er letterlijk geen hol aan is. Tel daarbij de 25% RNG die nog steeds in de game zit en je hebt zo weinig invloed op een groot gedeelte van deze game dat je gewoon nooit het gevoel hebt echt beloond te worden voor wat je doet. Je wordt alleen maar genaaid.
Geef deze game +1 -1, gooi het op de testserver of wat dan ook nu er nog mensen zijn en kijk hoe dat uitpakt. Ze expirimenten allemaal met zulke onzin maar van die voor de hand liggende changes willen ze niet aankomen. Ohja en delete type 5 en andere BS tanks uit de game.
Ik kan nog wel doorgaan over broken premium tanks en arty maar ach ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen dat.
Heb bovenstaande even snel getypt, dus misschien niet helemaal juist verwoord maar het gaat om het idee
@jantje 2 ze zijn nu op een server +/- MM aan het testen. Vind ik zelf de leukste MM die er is maar.... tier 8 en 9 Rofl stompen in mijn m48 is tzt ook leuk...
Verwijderd
Mwah ik weet niet hoor. Dan ga je je bestaande userbase ook nog eens splitsen... Ik hoop gewoon op wat goede aanpassingen waarmee hopelijk veel nieuwe spelers aangetrokken zullen worden. Ondanks de slechte punten vind ik WoT nog een ontzettend leuk spel. Ze waren sowieso van plan iets met die premium ammo te gaan doen dus ben benieuwd wat dat gaat worden.Kepro schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:32:
Ik denk wel dat 2019 een cruciaal jaar wordt voor WoT en verwacht eigenlijk dat WoT 2 (moderne tanks) wordt aangekondigd.
Iemand nog greep Xp nodig? Je krijg nu 40xp voor 1 gold.
From 14 December at 06:00 to 17 December at 06:00 CET (UTC+1), you will be able to enjoy a x2 XP multiplier on each and every one of your victories—the bonus for the first victory of the day needs to be used up though.
On top of that, make the most of better conversion from XP to Free XP. During this special, 1 gold will get you 40 Free XP instead of the usual 25.
From 14 December at 06:00 to 17 December at 06:00 CET (UTC+1), you will be able to enjoy a x2 XP multiplier on each and every one of your victories—the bonus for the first victory of the day needs to be used up though.
On top of that, make the most of better conversion from XP to Free XP. During this special, 1 gold will get you 40 Free XP instead of the usual 25.
Net een stream gezien met die nieuwe IS-3A. WG heeft het weer voor elkaar moet ik zeggen, denk je dat ze niet dieper kunnen duiken doen ze het toch. Sinds 0.9.5 is het spel hard achteruit gegaan.
Ach, gelukkig heeft bijna niemand die tank.TweakJerommeke schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:13:
Net een stream gezien met die nieuwe IS-3A. WG heeft het weer voor elkaar moet ik zeggen, denk je dat ze niet dieper kunnen duiken doen ze het toch. Sinds 0.9.5 is het spel hard achteruit gegaan.
Edit de nieuwe versie is wel extreem traag zeg.
[ Voor 6% gewijzigd door Kepro op 12-12-2018 12:03 ]
Selks, volg je het BF5 topic? Als je denkt dat wot doodgaat... BF5 sterft een nog snellere dood.Tige schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 14:32:
[...]
Ik vermaak mij prima met BF5! Nieuwe jaar komen de aanvullende delen, inclusief battle royal.
Ik citeer uit topic.
the wider player base is dying too fast leading to faster churn - meaning players may be getting frustrated with dying too fast that they choose not to log back in, what means our playerbase is getting alot smaller.
gg EA

Natuurlijk heeft (nog) bijna niemand die tank, dat is exact het hypetrain businessmodel:Kepro schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:00:
[...]
Ach, gelukkig heeft bijna niemand die tank.
Edit de nieuwe versie is wel extreem traag zeg.
- kies een matige premium, in dit geval is de IS3A een prime candidate (iedereen heeft wel Russian heavy crews om te trainen)
- overbuff op belachelijke manier,
- laat de hypetrain zn werk doen
- melk dit maximaal uit voor cash, eerst een limited one-time offer etc., rinse and repeat
- geef toe dat hij overpowered is na een jaar of anderhalf en beloof hem niet meer te verkopen
- verkoop hem toch nog een keer in crates
- rinse and repeat when powercreeped
in other news, inmiddels mn beide t8 pref MM premiums proefgereden nav update 1.2 :
- IS-6 is een stuk beter te doen met de aimtime en het beetje extra pen, maar MM blijft een giga factor uiteraard.
- FCM50t is vast voor spelers als QB nog beter geworden (Want mobieler en meer depression), maar zolang de gun niet aangepakt wordt blijft het een frustrerend ding (te lage pen en slechte aimtime dankzij de softstats, langer dan een IS-3 FFS
P.s. update 1.3 is live.
@_Anvil_ FCM te lage pen? 212 standaard toch? Dat is echt prima zeker gezien je ee tank als een MT moet spelen. Gun handling wise ben ik het wel met je eens
Ok, stel dat je daadwerkelijk weakspots kunt raken zonder 6 sec te mikken... dan zou 212 pen afdoende moeten zijn jaKepro schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:38:
@_Anvil_ FCM te lage pen? 212 standaard toch? Dat is echt prima zeker gezien je ee tank als een MT moet spelen. Gun handling wise ben ik het wel met je eens
Een van de grote pluspunten van het ding in 2011 was echter wel de destijds zeer hoge pen voor een premium tank, nu is die pen ernstig gepowercreeped.. dat is meer mn argument in deze.
212 op een MT is dikke prima en aangezien je de FCM ook als een MT moet spelen zie ik het problee niet._Anvil_ schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:42:
[...]
Ok, stel dat je daadwerkelijk weakspots kunt raken zonder 6 sec te mikken... dan zou 212 pen afdoende moeten zijn ja
Een van de grote pluspunten van het ding in 2011 was echter wel de destijds zeer hoge pen voor een premium tank, nu is die pen ernstig gepowercreeped.. dat is meer mn argument in deze.
Heb je helemaal gelijk in, gewoon met de meds mee...Kepro schreef op woensdag 12 december 2018 @ 12:45:
[...]
212 op een MT is dikke prima en aangezien je de FCM ook als een MT moet spelen zie ik het problee niet.MT en LT zijn insta pen met 212 op de mod1 misschien na.
Maar het punt dat vervelend blijft is dat hij geclassificeerd is als Heavy. Stel je gaat in een platoon met een andere fcm50t, top tier potje... en tegenover je ook een heavy platoon... met 2 defenders... leg je team dan maar even uit dat je eigenlijk in een med zit, de chat wordt dan best akelig
Ander punt: ik zie dat de superpershing wat fijne armor buffs heeft gehad, zodat ie ook weer bot driver proof is.. GJ Wargaming
In het filmpje van Circon zie ik ook dat de hull machinegun port weakspot verdwenen is?? dat verklaart een hoop bounces van mij deze week!!! Waar moet je nu op schieten? de weakspot linksboven de turret heeft een stuk spaced armor ervoor nu toch?
[ Voor 23% gewijzigd door _Anvil_ op 12-12-2018 13:49 ]
Chat moet je negeren of lekker uitzetten. De HT classificatie kan ook voordelen met zich meebrengen. Het is stuivertje wisselen._Anvil_ schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:46:
[...]
Heb je helemaal gelijk in, gewoon met de meds mee...
Maar het punt dat vervelend blijft is dat hij geclassificeerd is als Heavy. Stel je gaat in een platoon met een andere fcm50t, top tier potje... en tegenover je ook een heavy platoon... met 2 defenders... leg je team dan maar even uit dat je eigenlijk in een med zit, de chat wordt dan best akelig
Ander punt: ik zie dat de superpershing wat fijne armor buffs heeft gehad, zodat ie ook weer bot driver proof is.. GJ Wargaming![]()
In het filmpje van Circon zie ik ook dat de hull machinegun port weakspot verdwenen is?? dat verklaart een hoop bounces van mij deze week!!! Waar moet je nu op schieten? de weakspot linksboven de turret heeft een stuk spaced armor ervoor nu toch?
Och, ik zie met grote regelmaat heavies bewust de standaardplekken mijden als er 2 type 5's ofzo bij de tegenpartij zijn. Dat hoeft helemaal niet te betekenen dat de game daarmee voorbij is, zoals sommigen in de chat lijken te denken, dus lekker negeren die schreeuwers_Anvil_ schreef op woensdag 12 december 2018 @ 13:46:
[...]
Heb je helemaal gelijk in, gewoon met de meds mee...
Ander punt: ik zie dat de superpershing wat fijne armor buffs heeft gehad, zodat ie ook weer bot driver proof is.. GJ Wargaming![]()
Qua SP: Weakspot op de turret is iets kleiner geloof ik, maar je schiet er nog steeds dwars doorheen
Check ook deze video:TweakJerommeke schreef op woensdag 12 december 2018 @ 11:13:
YouTube: IS-3A - A Message To Wargaming

Ik heb die dus even testenMr_Size schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:50:
[...]
Check ook deze video:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fair and balancedMr_Size schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:50:
[...]
Check ook deze video:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Deze kerstspecial is wel effectief in het wegjagen van iedereen van tier 4 (lefhe) tot tier 8. Shameless money grab

Straks even kijken. Benieuwd waar Foch mee komt.Mr_Size schreef op woensdag 12 december 2018 @ 14:50:
[...]
Check ook deze video:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens mij is de game nu echt 100% RNG geworden. Niets maar dan ook niets mocht, en de teams heb ik in 3 jaar tijd niet zo dramatisch meegemaakt. 9/10 games 15-2 snoeihard verloren. Allerlei tanks heeeeeeeeeeeeeeeel lang gespot houden, nope doen we niets mee lekker laten leven.

Voor de mensen die de Object 260 hebben! Vergeet niet dat je nu meer munitie mee kan meenemen dus vergeet dit eerst niet te veranderen, je kan nu 40 ipv 30 shells meenemen.
Verwijderd
Ik zou direct stoppen.jantje 2 schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 17:15:
[...]
Ik heb deze game gespeeld sinds aug 2011 dus net na de beta en heb net als heeel veel mensen een haat-liefde verhouding met deze game. Dat opzich zegt al dat er iets mis is met de game ansich, maar dat is een ander verhaal. Ik denk ook dat het zoals QB aangeeft ergens vorig jaar mis is gegaan met de weg die ze zijn gaan bewandelen. De game is altijd in een soort staat geweest en ze pakken altijd de verkeerde dingen aan.
Ik speelde zelf sinds april 2011 tot ergens in 2016. Ik vond in '16 al dat de game vreselijk P2W was geworden. Nieuwe premium tanks als de defender, patriot en liberte begonnen de toon te zetten dat premium tanks tegenwoordig niet meer vergelijkbaar waren met stock zelfde tier tanks, maar eerder sterkere, betere tanks. Spelers die wel hun bankpas trekken voor premium account en een premium tank rijden vaak rond met veel betere crews, betere ammo & consumables loadouts, en doen het daarom gewoon beter dan een speler die veel minder credits te besteden heeft.
De hoog tier economy werd in de tijd van WoT sandbox wel over gesproken maar er is eigenlijk nooit iets aan verbetert. Ik vermoedde direct al dat die Thrain(?) door kreeg wat een waardeloos bedrijf WG eigenlijk wel niet is en direct door wilde naar iets waar hij wel vrijheid kreeg. Je mocht blij zijn als je tier 10 tanks een paar duizend credits overhield na een harde, spannende match.
Andere punten waar spelers over de jaren eigenlijk altijd over klaagden, matchmaking en premium ammo, doet WG ook niks aan. Naar mijn idee maakten ze het spel gewoon met waardeloze stock tanks dat je wel bijna free exp moet zien te regelen om een beetje lol te hebben in je game. Wargaming is bij Tanks gewoon zo focused op het maken van geld, dat al het andere er maar onder moet lijden. In andere games zie je hetzelfde. GTA Online was ook een leuke, prima game. Totdat de microtransacties begonnen te lopen en ook de uitgever van die game te ver doorsloeg hierin.
Wargaming gaat niet veranderen. Gelukkig in games als Warships, is het nog niet zo erg.
De gold ammo economy lijkt anders wel binnenkort op de schop te gaan.