[MMO] Het grote World of Tanks topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 11 ... 86 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
_Anvil_ schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:28:
[...]
Dat ding moet (zelfs na alle buffs) echt verschrikkelijk zijn in al die bottom tier matches, gold pen van 237.. leuk voor een light of snelle med.. maar op een german med? prettige wedstrijd.
Ah, de Panther 88. Het kan nog interessant worden. Er is namelijk nog een tank die dezelfde gun heeft, maar die tank heeft wél PMM: De JagdTiger 88. Als ze daar nu de gun van buffen, is er een kans dat ze ook de gun van de Panther 88 buffen. Immers, in het verleden werden meestal identieke guns wel gelijk gehouden over alle tanks heen.

Momenteel speel je de Panther 88 vooral omdat het een cool ding is, niet omdat ie goed is (dat heeft ie gemeen met de Tiger II helaas). Als je een leuke premium Panther wilt, dan speel je met de Panther M10. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Edmin schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:39:
Maar heb je ook preff MM tanks?
E25 & T26E4 Super Pershing
_Anvil_ schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:28:
Dat ding moet (zelfs na alle buffs) echt verschrikkelijk zijn in al die bottom tier matches, gold pen van 237.. leuk voor een light of snelle med.. maar op een german med? prettige wedstrijd.

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:04
Kepro schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 07:59:

Changes on 9 maps: Malinovka, Ruinberg, Erlenberg, Cliff, Abbey, Sand River, Fjords, Mountain Pass, Tundra.
Personalization corrections (special garage).
Ach ach, hier we go again...... 8)7

Laten we hopen dat ze Malinovka en Sand River relatief hetzelfde houden. Alleen op Sand River mogen er wel wat kleine changes komen in middle en de rechterzijde ivm met campende TD's waar je niet langs kan komen. Cliff hadden ze middle ook al verpest met de nieuwe changes.

De meeste van de andere maps zijn zo slecht daar kunnen ze toch niets meer aan verpesten.......ohh wait its WG ofcourse they can d:)b Naja we gaan het wel zien wat voor moois ze weer verzonnen hebben.

Frontline changes met income is ook mooi inderdaad haalde je met general normaal wel iets van 250-300k credits haal ik nu 150k credits net zoveel als met captain rank. duuussss lekker nutteloze mode.

Moet zeggen wel +1 voor frontline mode ansich, vind het een goed uitgewerkt concept wat speelbaar is en ik denk ook wel levensvatbaarheid kan hebben, zeker met de huidige T8 MM. Alleen qua XP en crews gaat het niet zo snel volgens mij, maar ook niet heel goed opgelet.

Wat betreft QB is het logisch dat hij zich netjes houdt omdat hij een WG streamer dingetje is, dat is dus ook één van de redenen dat het foch het niet meer is :+ Opzich zijn de analyses van hem nooit verkeerd, soms een beetje te veel doordacht en je merkt dat hij niet echt een T10 speler is en dat gaat dan nog wel eens mis.

QB is opzich wel prima hoor, en niet anders dan andere. Hij vindt zichzelf soms misschien iets te goed dat ben ik dan wel met jullie eens maar meestal is op die stream wel redelijk relax. En ik denk dat er maar weinig mensen zijn die met 3 dagen 5 uurtjes werken hun brood kunnen verdienen ;) ( Ok ok, en zijn youtube er nog bij ofc )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:02
Sommige map changes worden toegelicht.

Afbeeldingslocatie: https://thearmoredpatrol.files.wordpress.com/2018/05/91277.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Kepro op 25-05-2018 19:47 ]

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okars
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online
Gaius schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Ah, de Panther 88. Het kan nog interessant worden. Er is namelijk nog een tank die dezelfde gun heeft, maar die tank heeft wél PMM: De JagdTiger 88. Als ze daar nu de gun van buffen, is er een kans dat ze ook de gun van de Panther 88 buffen. Immers, in het verleden werden meestal identieke guns wel gelijk gehouden over alle tanks heen.

Momenteel speel je de Panther 88 vooral omdat het een cool ding is, niet omdat ie goed is (dat heeft ie gemeen met de Tiger II helaas). Als je een leuke premium Panther wilt, dan speel je met de Panther M10. :P
Is die echt goed? :o

Ik stond laatst naast een echte Panther (in Overloon), maar dat ding is veel groter dan een M10. Wat dachten die Duitsers wel niet in die tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Wat heeft de obj 260 nu nog te zoeken in wot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Okars schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 07:30:
[...]

Is die echt goed? :o

Ik stond laatst naast een echte Panther (in Overloon), maar dat ding is veel groter dan een M10. Wat dachten die Duitsers wel niet in die tijd :D
Misschien dat @Edmin er nog iets over kan zeggen als echte Panther-fan, maar ik doe het (tot nog toe) veel beter in de Panther M10 dan in de Panther. Moet ik wel zeggen dat ik de Panther heb gespeeld voor de buffs, en ik vond het toen overall niet echt een fijne tank. For some reason bevalt de Panther M10 me wel, terwijl het vrijwel hetzelfde platform is, alleen heeft de Panther M10 niet de clowngun, en daardoor preferential matchmaking.

Ik heb een tijdje terug ook naast die Panther gestaan trouwens, gaaf ding. Toch, welke tank me nog het meest is bijgebleven uit Overloon is deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6w4FSQG5r8ooBYnNshlYz9HO/medium.jpg
Sherman M-51 aka M4A1 Revalorise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Cool die M4. Nooit zo gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Er zijn weer gratis personal reserves te krijgen, en het kunnen er meer worden als je de winnaar van vanavond goed voorspelt:

https://worldoftanks.eu/e.../liverpool-madrid-finals/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IWriteCode
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-09 13:34

IWriteCode

Less = more

Gaius schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:59:
Er zijn weer gratis personal reserves te krijgen, en het kunnen er meer worden als je de winnaar van vanavond goed voorspelt:

Thanks! :-) Nu maar hopen dat Liverpool ook wint 8)

Less = more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
IWriteCode schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Erm, hoe bedoel je Liverpool? -O- :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

IWriteCode schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:03:
[...]

Dat is een rare manier om Madrid te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kepro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whodares
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-11-2023
pff, 10 losses op rij weeral. bots, accountbuyers en statpadders overal. Ik haat dit type weekendevent, altijd de idioten op mijn team en een snelle 5-15 loss -.-

Deze ochtend alleen al kon ik bijna 100 mensen reporten ... op 10 games ...

BNet tag: whodares#1162

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jantje 2
Gaius schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:13:
[...]

Misschien dat @Edmin er nog iets over kan zeggen als echte Panther-fan, maar ik doe het (tot nog toe) veel beter in de Panther M10 dan in de Panther. Moet ik wel zeggen dat ik de Panther heb gespeeld voor de buffs, en ik vond het toen overall niet echt een fijne tank. For some reason bevalt de Panther M10 me wel, terwijl het vrijwel hetzelfde platform is, alleen heeft de Panther M10 niet de clowngun, en daardoor preferential matchmaking.

Ik heb een tijdje terug ook naast die Panther gestaan trouwens, gaaf ding. Toch, welke tank me nog het meest is bijgebleven uit Overloon is deze:
[afbeelding]
Sherman M-51 aka M4A1 Revalorise
Die vent die in die Sherman rijdt is trouwens wel echt een dik zieke unicum....gewoon 4 MoE op z'n loop :9~

Toen ik er was heb ik die volgens mij ook niet gezien, vet ding inderdaad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catscratch
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-09 15:00
Haal je de AMX 13 57 boven. Scoor je 5 kills, 1040 assisted damage en 3811dmg. Nog geen Ace. Ligt ridicuul hoog waarschijnlijk ...

Idem voor de T92 ... 5k dmg in total ... 2nd badge :D

Frank Lenaerts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:38
Gaius schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:59:

The WG code is not valid. Please try again.

EDIT: never mind, was gisteren dus 8)7 ... hele weekend buiten gespeeld ivm mooie weer ;)

[ Voor 18% gewijzigd door _Anvil_ op 27-05-2018 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Vraagje, ik overweeg een t8 light premium te kopen. Momenteel zijn de blackdog en de t92 te koop. Ik neig naar de blackdog, maar de t92 is ergens logischer gezien ik de Amerikaanse lights veel speel.
Momenteel ben ik (nog) niet ver in de duitse lijn.

Welke zou meer credits maken en welke van deze 2 vinden jullie leuker om te spelen?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
Roozzz schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:15:
Vraagje, ik overweeg een t8 light premium te kopen. Momenteel zijn de blackdog en de t92 te koop. Ik neig naar de blackdog, maar de t92 is ergens logischer gezien ik de Amerikaanse lights veel speel.

Welke zou meer credits maken en welke van deze 2 vinden jullie leuker om te spelen?
Best kijken welke je de leukste vind dat zal automatisch de meeste credits geven gezien je die tank leuk vind lees goed mee speelt.

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Gisteren de AT15A aangeschaft. Zat er al langer aan te denken maar de korting heeft me doen overhalen! Maar man man man wat een beest! Zeker in een gevecht tot Tier 7 waar bijna niemand je kan pennen :)

AMD Ryzen 9 7945HX3D | Minisforum BD790i X3D| Gigabyte GeForce RTX 5070Ti | Corsair Vengeance 96GB 6000C30 | WD SN7100 1TB NVMe SSD | WD SN7100 4TB NVMe SSD | Fractal Design Terra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online

De Blackdog is nog een oude LT uit de tijd dat je altijd een tier hoger uitkwam. Ofwel, de tank is gebalanceerd rond het idee dat je tenminste in een tier 9 battle komt. Eigenlijk is er op dat gebied geen reet veranderd dus. :+

Anyway, ik denk dat je de Blackdog meer als tier 8 medium met extra camo moet zien. Voor een LT heeft ie vrij matige camo, en is ie vrij traag qua acceleratie (vergeleken met de huidige LT's, de oude LT's hadden minder hp/ton). Maximum snelheid ligt wel hoger dan bij de T92. De Blackdog heeft hogere alpha, betere premium rounds (250mm heat pen) en fantastische HE rounds (320 alpha met 102mm pen) om vijandelijke LT's en andere licht bepantserde tanks te slopen.

Geen ervaring met de T92, maar van wat ik begrijp is dat het een betere scout is (met betere camo ook), maar daarom ook wat moeilijker is om te spelen. Hoe goed ben je met LT's en hoe speel je ze graag? Als mobiele damage dealer, of echt als pure scout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-09 14:00

Roozzz

Plus ultra

Gaius schreef op maandag 28 mei 2018 @ 08:19:
[...]

De Blackdog is nog een oude LT uit de tijd dat je altijd een tier hoger uitkwam. Ofwel, de tank is gebalanceerd rond het idee dat je tenminste in een tier 9 battle komt. Eigenlijk is er op dat gebied geen reet veranderd dus. :+

Anyway, ik denk dat je de Blackdog meer als tier 8 medium met extra camo moet zien. Voor een LT heeft ie vrij matige camo, en is ie vrij traag qua acceleratie (vergeleken met de huidige LT's, de oude LT's hadden minder hp/ton). Maximum snelheid ligt wel hoger dan bij de T92. De Blackdog heeft hogere alpha, betere premium rounds (250mm heat pen) en fantastische HE rounds (320 alpha met 102mm pen) om vijandelijke LT's en andere licht bepantserde tanks te slopen.

Geen ervaring met de T92, maar van wat ik begrijp is dat het een betere scout is (met betere camo ook), maar daarom ook wat moeilijker is om te spelen. Hoe goed ben je met LT's en hoe speel je ze graag? Als mobiele damage dealer, of echt als pure scout?
Dank voor de uitgebreide reactie :)

Normaal gesproken speel ik vooral de Amerikaanse lijn, gevoelsmatig zou de blackdog daar goed bij aan moeten sluiten. De T92 is aardig afwijkend.
In de bulldog en T49 zit ik richting de 3rd mark (~90%) en >2800 wn8. In principe speel ik ze redelijk allround, zowel dmg als scouten. Passief in een bosje zitten is niets voor mij :P :+

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou voor de Blackdog gaan al is het alleen al omdat hij op veel meer mappen bruikbaar is. En veel succes met je 150 alpha dmg tegen tier 10 tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tige
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 11:16
Geen speciale battle, maar toch even die 9 kills opgehaald met dobla_hunter en @Quantor.

[ Voor 80% gewijzigd door Tige op 28-05-2018 22:37 ]

Selks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tige schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:54:
Geen speciale battle, maar toch even die 9 kills opgehaald met dobla_hunter en @Quantor.
Die Quantor die eigenlijk niets heeft bijgedragen in de battle? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kepro
Lekker rofl stompen met de 3-5-7 MM en de big gun op de AMX.

54

Edit, deze rols _/-\o_ _/-\o_ 700 _/-\o_

rols

[ Voor 31% gewijzigd door Kepro op 28-05-2018 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Kepro schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:19:
Lekker rofl stompen met de 3-5-7 MM en de big gun op de AMX.

[afbeelding]

Edit, deze rols _/-\o_ _/-\o_ 700 _/-\o_

[afbeelding]
Met AP op die Tiger II zonder ammorack ? Damn _/-\o_ (of switch je net van HE?)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Breezers schreef op maandag 28 mei 2018 @ 19:43:
[...]

Met AP op die Tiger II zonder ammorack ? Damn _/-\o_ (of switch je net van HE?)
Nee was AP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tige
Quantor schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:58:
[...]

Die Quantor die eigenlijk niets heeft bijgedragen in de battle? :D
Iedereen had een bijdrage!

Selks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia666
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 21:43
Tige schreef op maandag 28 mei 2018 @ 18:54:
[video]
Het geluk zat wel beetje mee zeker op het laatste dat je 2 keer dood kon zijn door die AT15 O-) ;)

Case Xpredator Black E , I7 3930K @4.6 (H100I) , 3090 Suprim X, Msi X79 G65-8D ,16 Gb Corsiar Veng. 1600 Mhz, 980pro 1TB, 1TB&512 GB 850 Pro WD Black 4TB , CM V1000 (PC2 3570K 6GB 3090 ,240 GB ssd) (Dell e6540@8790M)(Dell xps15 9560)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
[disclaimer: rant incoming]

Ben ik de enige of is het spel echt significant harder naar de klote geholpen de afgelopen 2 patches dan bij eerdere patches het geval was?

Dat fucking grinden is toch wel verschrikkelijk vervelend en saai geworden zeg. Ik zit de afgelopen weken echt STANDAARD in het bot team, of je bent bottom tier en je hebt minstens 1 retarded tier10 in je team waardoor het ook auto loss is. Toegegeven, de AT-15 en de IS-M zijn niet de beste tier8 tanks (verre van zelfs), maar wtf echt. Ik mag gewoon niets winnen. WR op de AT-15 is gedropt naar 25%. Ben je een keer top tier in een game zonder arty, dan verlies je weer door extreem gare rng. 36 shots fired, 15 pens. En met die 15 pens sta je nog bovenaan aan dmg met 3,1K, maar had dus het dubbele moeten zijn. Echt die shells vliegen werkelijk alle kanten op.

En de IS-M tja, daar kan ik heel kort over zijn: dat is de allerslechtse tank in de game. Traag als dikke stront, nagenoeg geen traverse, armor meh, gun ultra slecht en lage pen. Dus ja, blijft weinig over om van te houden.

Ben je het grinden zat, ga je Front Line spelen. Dat is sinds 2 weken ook het afvoerputje van WOT geworden. Wat een ongelooflijk stel randdiebelen zitten er in mijn team zeg, elke game opnieuw. Cappen snappen ze niet (gek want in randoms cappen alle bots altijd als je 13-4 voor staat), defenden is ook moeilijk. Mini map? Nog nooit van gehoord, waar de fuck heb je dat nog voor nodig?

Sorry voor de rant weer, heb me lang koest gehouden in dit topic, maar dit moest ff.

[/disclaimer]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/3ym85bs53m011.jpg

490 alpha op een mobiele MT met turret armor en gun depression. De powercreep ging zeker nog niet hard genoeg. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Een medium tank op tier 8 met 490 alfpha. Gg WG.

https://thearmoredpatrol....rtest-chimera/#more-64414

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Anvil_
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/qhoid6ulxj011.jpg

(van Reddit)

[ Voor 33% gewijzigd door _Anvil_ op 29-05-2018 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaius schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 07:59:
[afbeelding]

490 alpha op een mobiele MT met turret armor en gun depression. De powercreep ging zeker nog niet hard genoeg. |:(
Echt wtf drinken die lui daar op de vrimibo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Mr_Size schreef op maandag 28 mei 2018 @ 22:56:
[disclaimer: rant incoming]

Ben ik de enige of is het spel echt significant harder naar de klote geholpen de afgelopen 2 patches dan bij eerdere patches het geval was?

Dat fucking grinden is toch wel verschrikkelijk vervelend en saai geworden zeg. Ik zit de afgelopen weken echt STANDAARD in het bot team, of je bent bottom tier en je hebt minstens 1 retarded tier10 in je team waardoor het ook auto loss is. Toegegeven, de AT-15 en de IS-M zijn niet de beste tier8 tanks (verre van zelfs), maar wtf echt. Ik mag gewoon niets winnen. WR op de AT-15 is gedropt naar 25%. Ben je een keer top tier in een game zonder arty, dan verlies je weer door extreem gare rng. 36 shots fired, 15 pens. En met die 15 pens sta je nog bovenaan aan dmg met 3,1K, maar had dus het dubbele moeten zijn. Echt die shells vliegen werkelijk alle kanten op.

En de IS-M tja, daar kan ik heel kort over zijn: dat is de allerslechtse tank in de game. Traag als dikke stront, nagenoeg geen traverse, armor meh, gun ultra slecht en lage pen. Dus ja, blijft weinig over om van te houden.

Ben je het grinden zat, ga je Front Line spelen. Dat is sinds 2 weken ook het afvoerputje van WOT geworden. Wat een ongelooflijk stel randdiebelen zitten er in mijn team zeg, elke game opnieuw. Cappen snappen ze niet (gek want in randoms cappen alle bots altijd als je 13-4 voor staat), defenden is ook moeilijk. Mini map? Nog nooit van gehoord, waar de fuck heb je dat nog voor nodig?

Sorry voor de rant weer, heb me lang koest gehouden in dit topic, maar dit moest ff.

[/disclaimer]
We hebben ze gemist je mooie rants 8)

Zal je uit de droom helpen de AT15 Tortoise en Badger hebben ook echt rare guns, op papier dead accucrate, in game zoveel bloom dat je letterlijk fully aimed moet zijn want anders zorgt je bloom er wel voor dat je letterlijk alles mis schiet ;)

Ben lekker hersenloos T-10 aan het grinden met 2k avg damage, marks waren al binnen dus is het alleen maar voor de XP spelen. Was me 2de grind in WoT volgens mij dus al te veel gespeeld. Geeft wel een relax gevoel kan eigenlijk niets fout doen op die tank zelfs met 0 damage krijg ik nog xp als we winnen :9

In frontline maakt het toch niet uit of je wint of verliest, gewoon 1x een vlag defenden of cappen en daarna alleen maar damage farmen. Rinse and repeat is volgens mij de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Ik kots FL een beetje uit. Ik heb nu alle 4 de prestiges gehaald dus ben er wel klaar mee. Speel FL alleen om credits te grinden. FL is tot 2 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Nu online

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de laatste tijd erg veel moeite om überhaupt credits te verdienen. Voorheen ging het veel makkelijk, mijn T8 premium (T54-Mod 1) laat ik lekker staan, te vaak bottom tier tussen de tier 10 tanks.

Veel is er niet meer aan de laatste tijd, de 1.0 patch heeft teveel verkloot.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Kepro schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 09:56:
Ik kots FL een beetje uit. Ik heb nu alle 4 de prestiges gehaald dus ben er wel klaar mee. Speel FL alleen om credits te grinden. FL is tot 2 juni.
ik vind FL echt wel leuk en een effectieve manier om nog wel tier 8 te spelen voor credits of xp, maar wel jammer dat het alleen 's avond en in het weekend is. 's Ochtends heb ik vaak wel tijd voor een paar potjes, maar 's avonds en in de weekenden ben ik ofwel met mn kids bezig of iets anders aan het doen dan achter een Pc hangen terwijl het buiten prachtig weer is :)

Ik heb dus niet eens de eerste prestige gehaald, wederom een game modus die ongeschikt is voor casual players :/

[ Voor 7% gewijzigd door _Anvil_ op 29-05-2018 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretender
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06-2023
_Anvil_ schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:52:
[...]

ik vind FL echt wel leuk en een leuke manier om nog wel tier 8 te spelen, maar wel jammer dat het alleen 's avond en in het weekend is. 's Ochtends heb ik vaak wel tijd voor een paar potjes, maar 's avonds en in de weekenden ben ik ofwel met mn kids bezig of iets anders aan het doen dan achter een Pc hangen terwijl het buiten prachtig weer is :)

Ik heb dus niet eens de eerste prestige gehaald, wederom een game modus die ongeschikt is voor casual players :/
Ik vind FL geweldig, alleen daarom heb ik me WOT account weer geactiveerd na 4jaar.

Is er eigenlijk al iets bekend dat FL na 4 Juni weer terug komt? Tier6 FL zou ook leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Pretender schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 11:36:
[...]
Ik vind FL geweldig, alleen daarom heb ik me WOT account weer geactiveerd na 4jaar.

Is er eigenlijk al iets bekend dat FL na 4 Juni weer terug komt? Tier6 FL zou ook leuk zijn.
Hij komt zeker terug, maar de vraag is hoe en wat. Ik hoop in elk geval op ruimere speeltijden, de modus is populair genoeg.. vooral als ze de credits niet zo nerfen :(

P.S. Wargaming zegt er uiteraard niets over, maar het maken van FL hebben ze uitbesteed... wat de hoge kwaliteit verklaart :9

EDIT: Bongfish dus, kleine studio.

haalde ik uit dit artikel, redelijk lachwekkend die eerste alinea.. afgezet tegen de huidige rel.

http://www.makinggames.bi...scaling-game,2307820.html

"Wargaming learned a lot as a team over 2016. »Rubicon« and its aftermath were hard for the company. However, they took that lesson to heart and used it as a foundation to elevate their relationship with players. Being transparent on development and inviting the community to contribute to fixing the core of World of Tanks brought them a step closer to winning player trust again. Addressing the players’ biggest concerns, the team also kept pushing for innovation. They approached it with the same »player first« attitude in mind, while also trying something totally new – distributing development to an external partner. The first project developed in cooperation with a third-party studio entered Sandbox in spring 2017, delivering epic 30v30 battles under the banner of the new Frontline mode."

[ Voor 60% gewijzigd door _Anvil_ op 29-05-2018 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Ik heb vaak na een game dat de game op Logging In blijft hangen, iemand enig wat dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Laatst online: 18-09 14:37
Kepro schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:09:
Ik heb vaak na een game dat de game op Logging In blijft hangen, iemand enig wat dit is?
Game blijft niet hangen bij mij, maar is vrij traag met loaden van de garage.

Quality testing van nieuwe patches / releases is een onbekend begrip in Rusland. (Ook gelet op de idiote sound bugs die er in zijn geslopen; engine sounds / hit sounds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-09 16:24
Is deze game aan te raden voor een totale newbie of is dat na al die tijd gewoon te laat ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 23:32

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Ook newbies kunnen gewoon instappen, er zijn genoeg spelers op tier 1,2 en 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Iusedto schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:15:
Is deze game aan te raden voor een totale newbie of is dat na al die tijd gewoon te laat ?
Dat was mij allereerste vraag ook 4 jaar geleden toen de game 3/4 jaar oud was. Gewoon beginnen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iusedto schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 20:15:
Ach veel slechter dan al die bots kun je nooit zijn. Protip: speel enkel Russische tanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Heeft er iemand nog meer last van random crashes naar de desk top sinds de laatste update? Ook doet de chat het 9 van de 10 keer niet. Of laad niet of krijg een pop up zonder tekst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:24
Kepro schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:40:
Heeft er iemand nog meer last van random crashes naar de desk top sinds de laatste update? Ook doet de chat het 9 van de 10 keer niet. Of laad niet of krijg een pop up zonder tekst.
nee, heb hier geen last van. kleine kans: maar het kan komen door de warmte (GPU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Kepro schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:40:
slecht werkende chat en traag ladende garage heeft iedereen volgens mij. vooral dat eerste is jammer, ik mis de salty commentaren van tomaten nadat je in je premium een lekkere game gehad hebt :)

7 pref matchmaking mag trouwens nog wel ff blijven, echt de sweetspot als je niet elke keer bottom tier wilt zijn in platoons (als je lager dan tier 9/10 speelt, wat wel fijn is als je ook met non unicorns speelt ;) ).

Heb erg veel lol in de M10 panther en gisteravond zelfs in de At-15A zo. Grappig dat die laatste het nog best goed doet, heb je mijne in 2014 gekocht na de buffs. de rest neemt meestal een e25 *spuugt op grond*

[ Voor 31% gewijzigd door _Anvil_ op 30-05-2018 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:23:
[...]
Ach veel slechter dan al die bots kun je nooit zijn. Protip: speel enkel Russische tanks.
Bots ?
Zijn er zo veel bots in deze game dan ?

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Laatst online: 18-09 14:37
Iusedto schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:28:
[...]

Bots ?
Bots zijn in WoT niet per definitie bots. De term wordt ook gebruikt voor spelers die hersendood lijken, om het maar even politiek incorrect te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Dweebus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:34:
[...]

Bots zijn in WoT niet per definitie bots. De term wordt ook gebruikt voor spelers die hersendood lijken, om het maar even politiek incorrect te zeggen.
"casual players" proberen wij ze tegenwoordig te noemen in de clan O-)

speaking of the At-At:

6k damage en bijna 300k credits bruto in een tier 7 :P

[ Voor 6% gewijzigd door _Anvil_ op 30-05-2018 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Dweebus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:34:
[...]

Ah ok, schrok al :)
Ik zoek gewoon een leuke multiplayer time sink (die heel misschien ook leuk is om te streamen vanaf het begin van de newbie reis)
Heb de afgelopen maanden Warframe en Mechwarrior Online geprobeerd en hoewel beide best wel leuk zijn heb ik niet die behoefte om te blijven spelen zeg maar. Mechwarrior is me veels te p2win en Warframe vond ik wat "saai"

Volg al jaren WoT maar heb eigenlijk nooit echt de sprong in het diepe genomen omdat ik toentertijd geen tijd en behoefte had aan een echte time sink.
NU is die situatie veranderd en ben ik zoekende :)

Is er nog zo iets als een Starter pack in WoT ?

[ Voor 5% gewijzigd door Iusedto op 30-05-2018 08:49 ]

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Iusedto schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:43:
[...]

Volg al jaren WoT maar heb eigenlijk nooit echt de sprong in het diepe genomen omdat ik toentertijd geen tijd en behoefte had aan een echte time sink.
NU is die situatie veranderd en ben ik zoekende :)

Is er nog zo iets als een Starter pack in WoT ?
Zeker wel, altijd een account beginnen met een invite code en als iemands recruit (dikke xp grind bonussen en een gratis t95e2 voor de mentor). Laat je niet afschrikken door het geklaag hier, het is nog steeds een top spel, zeker als je de minder leuke aspecten ontwijkt. En de grote community maakt het gezellig.

vraag hier anders aan 1 van de betere spelers of ze je een recruitment invite willen sturen, en meld je aan op de teamspeak server van GatheringofTanks. Ik wil het ook doen, maar ik speel onregelmatig, ben een simpele 1400wn8 / 52% bob en heb al een T95e2 :P

je *moet* dus op de knop in de ontvangen invite mail drukken om iemands recruut te worden en bij het aanmaken van de account de invite code invoeren. Wellicht heeft iemand nog een tankfest invite pasje over, die van mijn clan (PT Paper Tigers) zijn op helaas. Dan heb je naast gold en premium time een churchill3 premium gratis, prima om de kv1 crew mee te trainen, de beste beginners lijn.

[ Voor 16% gewijzigd door _Anvil_ op 30-05-2018 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iusedto schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:28:
[...]

Bots ?
Zoals Dweebus al zei hoeven dat niet per echte bots te zijn maar gewoon ontzettend beperkte spelers. En ondanks al dat geklaag hier is er natuurlijk een reden dat iedereen in dit topic het spel nog altijd speelt. Als je geïnteresseerd bent in ww2/wapentechniek/oorlogsmaterieel blijft het gewoon een heel leuk spel al zijn er aardig wat verbeterpunten. Als je begint probeer wel even door die eerste paar tiers heen te bijten en laat je niet afschrikken. Zo ongeveer rond tier 6 begint het te lijken op hoe de game daadwerkelijk speelt. Als beginnend speler is het zeker aan te raden om het een en ander door te lezen over armor angling, ammo types, camo etc. Een fout die velen, waaronder ik, al hebben gemaakt door het niet te doen en daardoor eigenlijk de eerste 1000 games als een soort bot/tomaat heb gespeeld. Voor de rest is het gewoon veel spelen om het spel te 'leren'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
_Anvil_ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:13:
[...]

Zeker wel, altijd een account beginnen met een invite code en als iemands recruit (dikke xp grind bonussen en een gratis t95e2 voor de mentor). Laat je niet afschrikken door het geklaag hier, het is nog steeds een top spel, zeker als je de minder leuke aspecten ontwijkt. En de grote community maakt het gezellig.

vraag hier anders aan 1 van de betere spelers of ze je een recruitment invite willen sturen, en meld je aan op de teamspeak server van GatheringofTanks. Ik wil het ook doen, maar ik speel onregelmatig, ben een simpele 1400wn8 / 52% bob en heb al een T95e2 :P

je *moet* dus op de knop in de ontvangen invite mail drukken om iemands recruut te worden en bij het aanmaken van de account de invite code invoeren. Wellicht heeft iemand nog een tankfest invite pasje over, die van mijn clan (PT Paper Tigers) zijn op helaas. Dan heb je naast gold en premium time een churchill3 premium gratis, prima om de kv1 crew mee te trainen, de beste beginners lijn.
@lusedto

Wat zijn de verplichtingen met zon invité code? Wat zijn de voor en nadelen? Ik heb (nog) geen code maar anders wil ik je wel helpen aan die gratis tank en de extras voor mezelf :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Kepro schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:56:
[...]

@lusedto

Wat zijn de verplichtingen met zon invité code? Wat zijn de voor en nadelen? Ik heb (nog) geen code maar anders wil ik je wel helpen aan die gratis tank en de extras voor mezelf :9
Pas op hoor @Iusedto die Kepro denkt alleen maar aan zijn eigen gewin voor die tank >:) Ik zou niet naar hem luisteren hoor. Ik zou iemand zoeken die ook echt probeert om jou dingen te leren. O-)

* mompelt iets van heeft zelf ook de T95e2 nog niet z'n in garage staan* :X

Volgens mij moet je samen in platoon spelen en krijg je dan voor de eerste 1 mil XP een soort xp mulitplier en bij behaalde tresholds wat extra bonussen. Als hij een T10 tank heeft gehaald en gekocht heeft krijg jij je T95e2. Het was iets in die trant volgens mij?

[ Voor 18% gewijzigd door jantje 2 op 30-05-2018 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Klopt, maar is dat inviting systeem nog wel beschikbaar vraag ik me af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ok, bedankt voor alle reacties :)
Is een best druk Topic als ik het zo bekijk hehe, is een goed teken denk ik dan.

Ik ben vanmiddag wat eerder thuis van werk en zal dan WoT even downloaden.
Twijfel nog een klein beetje maar aangezien ik niet kan bepalen of mijn twijfel terecht is, ga ik in principe gewoon beginnen

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Quantor schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:58:
Klopt, maar is dat inviting systeem nog wel beschikbaar vraag ik me af?
jantje 2 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:09:
[...]
Volgens mij moet je samen in platoon spelen en krijg je dan voor de eerste 1 mil XP een soort xp mulitplier en bij behaalde tresholds wat extra bonussen. Als hij een T10 tank heeft gehaald en gekocht heeft krijg jij je T95e2. Het was iets in die trant volgens mij?
Een invite code is puur persoonlijk, die kan hij overal vandaan halen. Het recuitment program is nog steeds intact aan mijn client te zien, je kunt geloof ik max 5 recruits hebben. Je krijgt dan samen in platoon extra xp bonussen,afnemend naarmate de tijd verstrijkt. De mentor krijgt gratis skilled crew members en uiteindelijk de t95e2, naarmate je samen met je recruits meer xp verdiend. Zodra een recruit zijn eerste t10 koopt, krijg je de tank sowieso.

De tank zelf is een doorsnee US medium, maar door de looks en zeldzaamheid natuurlijk een stoer hebbeding 8)

LET OP: wat vaak mis gaat, is dat mensen zelf een account aanmaken. Niet doen, zo kun je nooit meer iemands rercuit worden, zelfs niet via een ticket (been there , done that). De mentor moet dus ingame (linksboven in je garage) de invite mails versturen, middels de knop in deze mail moet de recuit een account aanmaken (en daarbij ook een invite bonus code invoeren)

[ Voor 14% gewijzigd door _Anvil_ op 30-05-2018 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Iusedto schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:38:
Ik ben vanmiddag wat eerder thuis van werk en zal dan WoT even downloaden.
dan *geen account* aanmaken, maar je mailadres aan 1 van de heren hierboven geven via een personal message. Het zijn allemaal unicorn, redline sniping, wannabe stetpadders, dus eender welke is prima >:)

https://worldoftanks.eu/en/content/docs/invitefriend/

"Both the Recruiter and the Recruit receive additional experience. The recruitment programme provides a range of experience multipliers. The multipliers are applied until the Recruit brings 350,000 experience to the Recruiter’s experience pool.
x3 XP – during the first 24 hours after the time of the Recruiter and Recruit’s first battle in the same Platoon in Random Battle mode.
x2 XP – during the next 7 days.
x1.5 XP – until the Recruit brings 350,000 experience to the pool.
x1 XP – from the moment 350,000 experience has been added to the pool by the Recruit, but after the x3 and x2 other multipliers expire experience will be rewarded at the normal rate. The experience earned by the Recruit will keep accumulating in the Recruiter’s experience pool.
Important: The experience multiplier stacks with other multipliers (e.g., Premium Account bonus), but it does not stack with the bonuses from other active events."

Je kon ook mensen inviten die al 60 dagen niet gespeeld hadden en een oudere account hadden, weet niet of dat nog werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
_Anvil_ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:45:
[...]

dan *geen account* aanmaken, maar je mailadres aan 1 van de heren hierboven geven via een personal message. Het zijn allemaal unicorn, redline sniping, wannabe stetpadders, dus eender welke is prima >:)

https://worldoftanks.eu/en/content/docs/invitefriend/
Ok, staat genoteerd :)
Maar even voor alle duidelijkheid : een Platoon is een team toch ?
Dat betekend dat mijn Recruiter samen met mij, in hetzelfde team, moet spelen ?
Ik begin in Tier 1 denk ik en de recruiter speelt daar dan ook of werkt het zo niet ?
Sorry voor de stomme vragen misschien maar ik ben echt nieuw, en wil een Recruiter niet tot last zijn :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Iusedto schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Ik begin in Tier 1 denk ik en de recruiter speelt daar dan ook of werkt het zo niet ?
Sorry voor de stomme vragen misschien maar ik ben echt nieuw, en wil een Recruiter niet tot last zijn :)
Je gaat samen in platoon, kiest dezelfde battle tier tank en dan speel je met 2 of 3 samen in een team van 15 inderdaad.

wat die codes betreft: YOGSCAST 1K gold 7 days premium and the Excelsior
WOREDDIT geeft de church3 in een vergelijkbaar pakket als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Heren, ik wil jullie even bedanken om het advies om met de Ruski mediums te beginnen. Ben nu bij de T-34-85 en wat een heerlijk tankje :) Moet enkel nog de laatste engine upgrade nu :)

De "derp" gun met premium HEAT is wel geinig, maar zonder vrij nutteloos (61 pen vs 140). Maar nu toch maar de 85mm D5T er op gezet, en dat speelt ook wel fijn. Damage wel wat laag naar mijn idee, maar hij is in ieder geval nauwkeurig en snel.

Moet alleen nog wennen aan die armor, of eerder het gebrek aan :X Letterlijk alles damaged mij behalve als ik hull down zit :P

WN8 is nog steeds niet op het oude niveau (1600+) maar het begint beter te worden, afgelopen 24 uur op 1125. Maar vooral de flexibiliteit van de T-34-85 is gewoon fijn, Met een heavy kies je "links of rechts" en blijf je daar vooral, maar met deze tank race ik zo naar de andere kant om daar te supporten :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
lol, een verliespot met 5 kills in sealclub-tank Panzer B2 leverde een 20% kortingsbon op. Ze hebben zeker door dat vakantiegeld weer gestort is. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Gaius schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:52:
lol, een verliespot met 5 kills in sealclub-tank Panzer B2 leverde een 20% kortingsbon op. Ze hebben zeker door dat vakantiegeld weer gestort is. :+
mja, die bonnen zijn 20% (of 30%) korting op een beperkt aantal dingen dat niet in de aanbieding mag zijn. Best wel waardeloos dus, niet goedkoper dan de reguliere discocunts.. ik heb sowieso nog nooit iets voor de volle mep gekocht in WoT (nou ja, gold via paypall een paar keer, maar daarmee kocht ik dan weer camo of tanks in discounts)

[ Voor 5% gewijzigd door _Anvil_ op 30-05-2018 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
_Anvil_ schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:23:
[...]

mja, die bonnen zijn 20% (of 30%) korting op een beperkt aantal dingen dat niet in de aanbieding mag zijn. Best wel waardeloos dus, niet goekopere dan de reguliere discocunts.. ik heb sowieso nog nooit iets voor de volle mep gekocht in WoT (nou ja, gold via paypall een paar keer)
I know, voor een tier 8 premium kan het nog interessant zijn. Aangezien je daar normaal max 15% korting op krijgt. Maar ja, tier 8 matchmaking he...

Voor de andere tiers kun je beter wachten op een korting zoals afgelopen weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Gaius schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 15:27:
[...]
I know, voor een tier 8 premium kan het nog interessant zijn. Aangezien je daar normaal max 15% korting op krijgt. Maar ja, tier 8 matchmaking he...

Voor de andere tiers kun je beter wachten op een korting zoals afgelopen weekend.
Ik heb al 4 tier 8 premiums, waarvan 2 niet echt meer speelbaar (zelfs in frontline zijn ze meh) want pref MM. Ik denk dat ik mn geld ff in mn zak hou tot WG hun shit oplost ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razorbite
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-09 17:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://thedailybounce.ne...test-object-726-incoming/

Leuk de volgende (OP) Russische tank. De tank zou gebalanced worden op zijn mobility.. Zie je alsnog 40 km/u top speed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 20:37:
https://thedailybounce.ne...test-object-726-incoming/

Leuk de volgende (OP) Russische tank. De tank zou gebalanced worden op zijn mobility.. Zie je alsnog 40 km/u top speed...
Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/ritastatusreport.live/wp-content/uploads/2018/05/VWyReKXj8z0-1.jpg?w=441&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

`
Of de meer leesbare variant:

Afbeeldingslocatie: https://i1.wp.com/thedailybounce.net/wp-content/uploads/2018/05/post-540077471-0-98824100-1527686723.jpg?w=780&ssl=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:42:
[...]

`

[afbeelding]
Je kan de stats toch wel raden? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
lol, het lijkt wel of iemand van WG mijn rant van afgelopen maandag heeft opgepikt :+ Vandaag mocht nagenoeg alles. Al mijn grinds in 1x gedubbeld. Niet dat het allemaal goede games waren, verre van zelfs, maar ook wel eens leuk om eens niet elke game te verliezen.

Vervolgens rest van de avond FL gespeeld om voor de 3e keer rank 30 te halen. Van de 7 games 6 keer General gehaald, waarvan 5 op rij. Echt extreem bizar verschil met 2 dagen geleden, terwijl ik nagenoeg dezelfde dingen doe als altijd 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GJP80
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-06 06:14
Verwijderd schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 21:42:
[...]

`

[afbeelding]
Gewoon op zijn lower frontplate schieten, dat is bij alle tanks een weakspot.
WG: Hold my beer....

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/thedailybounce.net/wp-content/uploads/2018/05/Object_726_3.jpg?resize=1024%2C576&ssl=1

http://wotlabs.net/eu/player/GJP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GJP80 schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 23:28:
[...]

Gewoon op zijn lower frontplate schieten, dat is bij alle tanks een weakspot.
WG: Hold my beer....

[afbeelding]
En dan die side armor... 150mm onder die hoek... Wat dat betreft zou het een prima T10 zijn voor na de 257.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Ik denk dat er een nieuwe lijn komt.
(Met van die tanks die nucleaire bommen konden weerstaan etc)

on World of Tanks Supertest: Object 726 Incoming!
Ever wondered if Wargaming would introduce Soviet heavy tanks like Object 279 and Object 726 to the game? If you are one of the players who really want them to introduce these tanks to the game, fear not, Wargaming just announced Object 726 entering Supertest!

[ Voor 8% gewijzigd door Kepro op 31-05-2018 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Wordt die Italiaanse tanklijn ergens nog een beetje leuk om te spellen op wat hogere tiers of niet ?

Ik zit nu bij die tier V P43 maar dit is al de 6e tank in een rij in deze tree achter elkaar die redelijk zuigt en als ik een beetje de stats doorblader lijkt het allemaal een matig medium verhaal te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jantje 2
Mr_Size schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 22:33:
lol, het lijkt wel of iemand van WG mijn rant van afgelopen maandag heeft opgepikt :+ Vandaag mocht nagenoeg alles. Al mijn grinds in 1x gedubbeld. Niet dat het allemaal goede games waren, verre van zelfs, maar ook wel eens leuk om eens niet elke game te verliezen.

Vervolgens rest van de avond FL gespeeld om voor de 3e keer rank 30 te halen. Van de 7 games 6 keer General gehaald, waarvan 5 op rij. Echt extreem bizar verschil met 2 dagen geleden, terwijl ik nagenoeg dezelfde dingen doe als altijd 8)7
Geen dank, ik had je rant even doorgezet d:)b ;)
Kepro schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 11:14:
Ik denk dat er een nieuwe lijn komt.
(Met van die tanks die nucleaire bommen konden weerstaan etc)

on World of Tanks Supertest: Object 726 Incoming!
Ever wondered if Wargaming would introduce Soviet heavy tanks like Object 279 and Object 726 to the game? If you are one of the players who really want them to introduce these tanks to the game, fear not, Wargaming just announced Object 726 entering Supertest!
Confirmed tanks arties die nukes gaan schieten ? :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
jantje 2 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:54:
[...]
Confirmed tanks die nukes gaan schieten ? :z
Nieuwe SPG-lijn, alleen Russisch uiteraard. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Breezers schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:42:
Wordt die Italiaanse tanklijn ergens nog een beetje leuk om te spellen op wat hogere tiers of niet ?

Ik zit nu bij die tier V P43 maar dit is al de 6e tank in een rij in deze tree achter elkaar die redelijk zuigt en als ik een beetje de stats doorblader lijkt het allemaal een matig medium verhaal te zijn
Ik zit bij tier 8 en is zeker leuk.

Other news; https://worldoftanks.eu/e...ral-news/102-map-changes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Die changes zijn als je het zo bekijkt heel minimaal, malinovka lijkt okish op het eerste gezicht. Fjords en Erlenberg blijven even retarded. Al lijkt op Fjords die middel hill wel iets eerlijker geworden te zijn.

Maar moeilijk in te schatten op basis van zo'n kleine foto, afwachten hoe dat ingame zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
Breezers schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 14:42:

Tier V is de 6e tank? ik heb na wat train potjes in de tier 1 voor de gein de tier 4 gekocht, best leuk met HE shells. Tier 6 is volgens QB zn tree review een hele leuke vanwege de hoge alpha. De 7 is dan weer meh en bij 8 beginnen de semi autoloaders.

Het is raadzaam even wat research te doen, alvorens je tanks koopt :) Lage tiers 1 voor 1 doorlopen is vrij zinloos, alleen al het hertrainen van je crew elke keer is vrij inefficient. Zodoende kun je beter skippen naar de gewenste tank met free xp. Op lage tiers kan elke speler dit doen met de regulier verdiende free xp.

Ik verbaas me echt over het gebrek aan research bij sommigen, laatst had er iemand hier toch nog een IS6 gekocht? 217 gold pen voor een t8 hvy in de age of powercreep 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
_Anvil_ schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 17:04:
[...]

Tier V is de 6e tank? ik heb na wat train potjes in de tier 1 voor de gein de tier 4 gekocht, best leuk met HE shells. Tier 6 is volgens QB zn tree review een hele leuke vanwege de hoge alpha. De 7 is dan weer meh en bij 8 beginnen de semi autoloaders.

Het is raadzaam even wat research te doen, alvorens je tanks koopt :) Lage tiers 1 voor 1 doorlopen is vrij zinloos, alleen al het hertrainen van je crew elke keer is vrij inefficient. Zodoende kun je beter skippen naar de gewenste tank met free xp. Op lage tiers kan elke speler dit doen met de regulier verdiende free xp.

Ik verbaas me echt over het gebrek aan research bij sommigen, laatst had er iemand hier toch nog een IS6 gekocht? 217 gold pen voor een t8 hvy in de age of powercreep 8)7
Er zit in de tier 2 nog een andere tank in die tree, dus is die tier 5 dus de 6e tank in de tree.

Alleen de gratis 2 crew Member die je op tier 1 op 100% krijgt kan je met een paar potjes makkelijk richting de 90% levelen op 1e skill en voor 100 goud retrainen.

Ik begin meestal pas met trainen van crew vanaf tier 5, lager is niet nuttig.

Met free XP tanks/modules skippen op lage tiers is echt serieus zonde van je free XP en is nergens voor nodig, met wat 2x/3x en soms 5x potjes wandel je wel door de eerste tiers heen.

Research is ook beperkt als je alleen de QB populair test etc geneuzel volgt of blind de stats van cc volgt, ik geef meer waarde aan de daadwerkelijk ervaringen in het veld van de spelers hier. Dus moet concluderen dat het een mwah tank is op Tier 7, redelijk OK op tier 8 en dat het een ondermatige medium is daarna ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
De tier 9 en 10 blijken echt goed tanks te zijn in goede handen. Het nieuwe auto reloading systeem heeft een hoog skill level wat niet iedereen ligt.

Edit. Soms lijkt een tank slecht terwijl dat deze tank helemaal niet is, ligt ook aan je speelstijl.

[ Voor 25% gewijzigd door Kepro op 31-05-2018 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorst8
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 27-06 08:04
Kepro schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 22:39:
De tier 9 en 10 blijken echt goed tanks te zijn in goede handen. Het nieuwe auto reloading systeem heeft een hoog skill level wat niet iedereen ligt.

Edit. Soms lijkt een tank slecht terwijl dat deze tank helemaal niet is, ligt ook aan je speelstijl.
je hebt met dit nieuwe autoreload systeem effectief de keuze tussen 12/9 en 7 sec.... als je de eerste shell blijft wegschieten heb je een reload van 12 sec, als je wacht tot alle drie geladen zijn heb je een reload van 7 sec... je ROF is dus ruim 40% beter. Je mmoet dus blijven na denken.. schiet ik een/twee of drie shells, heb ik de tijd om te reloaden of niet... skill level ligt dus echt een stuk hoger. Zeker omdat je in een grote tank rondrijd die van een soort van pizzadeeg is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tige
Zo zie je maar weer dat het erg per persoon kan verschillen. Ik vond de T7 beter dan de T6 eerlijk gezegd.
Pantera op T8 is stock nog wel erg mager, maar dat wordt vast beter :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aoSuyzT.png

Selks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
Tige schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:26:
Zo zie je maar weer dat het erg per persoon kan verschillen. Ik vond de T7 beter dan de T6 eerlijk gezegd.
Pantera op T8 is stock nog wel erg mager, maar dat wordt vast beter :)

[afbeelding]
Jij speelt tanks denk ik gelijk vanaf elite status? 40 games om T7 uit te spelen, dat klinkt of als free xp of als een tank gelijk elite met bonussen :+

Ik speel dat ding stock nu. in 10 games ben ik blij dat ik 1,3k avg damage heb hehe >:) Tank is niet slecht, het is gewoon een T6 tank in T7 met meer HP eigenlijk. OP de tier 6 zat ik op 1,45k average, wat voor mijn doen op een T6 aan de lage kant is. Normaal zit ik rond de 1,6k - 2k. Maar elite is dat ding inderdaad wel fijn in T6 als ik hem nog wat langer had gehad, had ik wel rond die damage cijfers uitgekomen, al is mijn skill ook wel wat minder geworden het afgelopen jaar :z Speul veel te weinig en te weinig try hard :'(

Die reloading systems zijn heel leuk, en in de theorie kan je je DPM heel erg verhogen maar in de praktijk is het gewoon de damage pakken die je kan, je kan maar zelden het system abusen omdat de tegenstanders niet stil blijven staan. Waardoor je effective DPM daardoor ook weer minder is. Als je de kans hebt om 5 sec te wachten kan je het zeker doen maar meestal unload ik me clip als het kan ( In die t8 prem ) want de tegenstander kan in de tussentijd alweer weg zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door jantje 2 op 01-06-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tige
Ik probeer tanks nooit stock te spelen tenzij het echt niet anders kan of niet zoveel uitmaakt.
Dus met free-xp te benodigde modules aanschaffen en dan spelen totdat ik de volgende tank heb vrijgespeeld. En vrijwel altijd met boosters aan, voor XP (100%), Crew-XP (300%) en Free-XP.

Om de T8 vrij te spelen heb je 100.000 xp nodig ofzo, dus 2.500 xp per battle, waarvan de eerste battle per dag dan nog x2 (first victory) en x2 (booster) is. We hebben nog een aantal dagen x5 en x3 gehad, dan kan het wel rap gaan toch.

Ik vind het ook een mooi systeem die auto-reloaders. Benieuwd wat tier 8, 9 en 10 brengt!

Selks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
jantje 2 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:08:
[...]

Die reloading systems zijn heel leuk, en in de theorie kan je je DPM heel erg verhogen maar in de praktijk is het gewoon de damage pakken die je kan, je kan maar zelden het system abusen omdat de tegenstanders niet stil blijven staan. Waardoor je effective DPM daardoor ook weer minder is. Als je de kans hebt om 5 sec te wachten kan je het zeker doen maar meestal unload ik me clip als het kan ( In die t8 prem ) want de tegenstander kan in de tussentijd alweer weg zijn.
Het is praktisch gezien een auto lader zonder de nadelen ervan. Je wordt ook minder snel ge-yolo’d omdat je altijd aan het herladen bent. De turret is overigens best goed op de tier 10 en de upper plate heeft soms rare bounches ivm angle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Meest easy farm ever.

sdsds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Wtf 2 games op rij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Victory!

Map: Province 
Vehicles: T-34-85 
Exp: 1,153
Bonds received: 1  Credits: 34,739
Battle achievements: High Caliber, Master Gunner, Mastery Badge: "Ace Tanker"

Repairs:    -175  
Ammunition: -24 450  
Total:  10 114      WN8: 13 030 (100)

4 kills, o.a. O-NI en KV-2(R)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Victory!

Map: Malinovka 
Vehicles: T-34-85 
Exp: 1,009
Bonds received: 3  Credits: 25,177
Battle achievements: Dumitru's Medal, Mastery Badge: "I Class"

Repairs:    -1 109  
Ammunition: -10 425  
Consumables:    -3 000  
Total:  10 643      WN8: 5 089 (100)

4 kills, 3x SPG

:o

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
jantje 2 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 09:08:
Jij speelt tanks denk ik gelijk vanaf elite status? 40 games om T7 uit te spelen, dat klinkt of als free xp of als een tank gelijk elite met bonussen :+

Ik speel dat ding stock nu. in 10 games ben ik blij dat ik 1,3k avg damage heb hehe >:) Tank is niet slecht, het is gewoon een T6 tank in T7 met meer HP eigenlijk. OP de tier 6 zat ik op 1,45k average, wat voor mijn doen op een T6 aan de lage kant is. Normaal zit ik rond de 1,6k - 2k. Maar elite is dat ding inderdaad wel fijn in T6 als ik hem nog wat langer had gehad, had ik wel rond die damage cijfers uitgekomen, al is mijn skill ook wel wat minder geworden het afgelopen jaar :z Speul veel te weinig en te weinig try hard :'(

Ik ben nu bij de tier6, vind het maar tegenvallen. Standaard pen is veel te laag, dus ik switch vaker naar APCR dan mij lief is. Stats zijn ook niet geweldig, doe 'slechts' 1K avg dmg en 2500 WN8 op het ding. Maar goed, alles beter dan de tier5, dat was echt 1 groot drama. Daar mocht ik echt niets mee winnen, met 41% wr afgesloten :X Heb die tank maar met de stock gun gespeeld (top gun van de tier4), want die andere guns zijn imho nauwelijks een upgrade.
De tier4 vond ik tot nu toe met afstand de leukste. Die HE op die top gun is echt sick op die tier. Is ook de enige tank waar ik op mijn niveau (rond de 3K WN8) heb gespeeld.

Het is nog ff doorbijten, zoals bij wel meer lijnen, naar de autoladers. Daar kijk ik wel erg naar uit, ik ben verliefd op de Progetto M46. Die tank speelt heerlijk weg, vooral die gun is :9~ Heb de afgelopen weken lekker de crew kunnen trainen in FL, dus al bijna toe aan de 4e skill 8)

edit: net ff een paar potjes op de test server gespeeld met de Obj 277 en de K-91. Leuk hoor dat de Obj 268-4 "eindelijk" generfed wordt, maar wat heeft het voor zin om de ene tank te nerfen om dan vervolgens doodleuk twee nieuwe OP blyat tanks uit te brengen??? Typisch WG weer..

Obj 277 gaat doodleuk 50 km\h, heeft met vents, rammer, bia en food 9,1 sec reload en schiet 490 alpha. En uiteraard heeft hij armor, want cyka blyat. Seems balanced WG?????

K-91: haalde de ace in de 2e game. Tank heeft ABSURDE dpm. Met vents, rammer, bia en food had ik een reload van 4,9 sec. Je hebt dezelfde alpha als een Obj 140, maar een hogere pen en hogere shell velocity (1700!!!) en dus snellere reload. En oh ja, de tank heeft praktisch geen aimtijd, gun snapt bizar hard, nog veel beter dan de Patton. Power creep much?

Denk dat ik maar gauw mijn A-43 grind richting die K-91 ga beginnen :+

[ Voor 17% gewijzigd door Mr_Size op 02-06-2018 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
Ik heb zojuist die Engelse Caernarvon tank gekocht aangezien die 30% korting had op de reguliere prijs, maar hoe spelen jullie deze tank eigenlijk ?

Hiervoor had ik de Black Prince en die had ondanks zijn ongelofelijke traagheid de mazzel dat die voor zijn tier redelijke trol armor had en zelfs bij heavy tanks die een tier hoger waren (als ze niet wisten waar te schieten) je gewoon door kon walsen en dan met die snelle reload tijden de tegenstander gewoonweg strippen van HP al dan niet door gold te spammen. Maar dat geintje gaat waarschijnlijk niet lukken op tier 8/9/10....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 23:32

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Iusedto schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:55:
[...]

Als je hier je ingame-naam post, kan iemand je uitnodigen om in een platoon te spelen. (Of jij nodigt iemand uit, natuurlijk). De spelersnamen staan in de startpost. Ik ben er altijd toe bereid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
@Mr_Size maar de armor is toch veel minder? En de turret kan toch niet volledig draaien? Vandaag heeft de M48 zich voor mij weer bewezen. <3

Ook sinds vandaag de Challenger aangeschaft en ook de 110 is bijna vrijgespeeld. Ik zag dat ik nog 80.000 Xp tot de ST1 moet. Ik denk dat dit mijn allerlangste grind ever is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Size
Kepro schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 21:31:
@Mr_Size maar de armor is toch veel minder? En de turret kan toch niet volledig draaien?
Ja, nou boehoe, de tvp heeft ook geen armor en dat is ook niet bepaald een slechte tank toch? ;)

Vanavond de hele avond dit soort teams gehad:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/10m1pWNhcXmdilZQgiXG5v6M/thumb.jpg

Uiteraard een extreem voorbeeld, maar man man wat een niveau weer zeg :F Begint me steeds meer op te vallen dat op zaterdagavond echt elke zwakzinnige zijn verlofkaart uit het gesticht oppakt om thuis WoT te gaan spelen. Normaal ben ik niet zo van het 'weekend teams' mantra, maar zaterdagavond is de laatste tijd echt heel erg.

Wel zoals gezegd begonnen met de A-43, gelijk de 1e game de ace erop gehaald. Dus het was gelukkig niet alleen maar ellende :+ (al geeft 44% wr over 34 potjes wel aardig het bedroevende niveau aan)
Speelt best lekker weg die A-43, behoorlijk mobiel en snelle reload. Ik vind dat dus veel lekkerder spelen dan die P43 bis, die erg traag is en een lange aim tijd heeft. Daar weegt de hogere alpha niet tegenop imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Size op 02-06-2018 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Mr_Size schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:28:
[...]

Ja, nou boehoe, de tvp heeft ook geen armor en dat is ook niet bepaald een slechte tank toch? ;)

Vanavond de hele avond dit soort teams gehad:

[afbeelding]

Uiteraard een extreem voorbeeld, maar man man wat een niveau weer zeg :F Begint me steeds meer op te vallen dat op zaterdagavond echt elke zwakzinnige zijn verlofkaart uit het gesticht oppakt om thuis WoT te gaan spelen. Normaal ben ik niet zo van het 'weekend teams' mantra, maar zaterdagavond is de laatste tijd echt heel erg.

Wel zoals gezegd begonnen met de A-43, gelijk de 1e game de ace erop gehaald. Dus het was gelukkig niet alleen maar ellende :+ (al geeft 44% wr over 34 potjes wel aardig het bedroevende niveau aan)
Speelt best lekker weg die A-43, behoorlijk mobiel en snelle reload. Ik vind dat dus veel lekkerder spelen dan die P43 bis, die erg traag is en een lange aim tijd heeft. Daar weegt de hogere alpha niet tegenop imho.
Nee dat is waar. Misschien dat de niet volledige rotatie het grootste nadeel is. Ik zag Circon laatst spelen met de A43 met een dikke alpha (top) gun? Ik zag laatst wat supertest voorbij kwamen waar de 416 en 430-II gebuffed zijn. Zeker voor als de k91 geïntroduceerd word.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Anvil_
Mr_Size schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 23:28:
[...]

... Begint me steeds meer op te vallen dat op zaterdagavond echt elke zwakzinnige zijn verlofkaart uit het gesticht oppakt om thuis WoT te gaan spelen. Normaal ben ik niet zo van het 'weekend teams' mantra, maar zaterdagavond is de laatste tijd echt heel erg.

Tja, de meeste "normale" mensen doen op zaterdagavond iets leuks ipv achter een PC te hangen, dus wat je dan over houdt aan spelers... :P :9

De A43 vond ik destijds ook heerlijk, speelde hem als een soort light/med hybrid. De A-44 was voor mij een ramp eindigend in een rage sell met 44% Wr en verschrikkelijke stats. Ik *kon* niet raak schieten met die gun. Nu was mn skill level destijds een stuk lager, dus eigenlijk typisch zo'n tank die je later nog eens moet terug kopen. Ik doe het in de T49 light nu ook vele malen beter dan destijds in de grind naar de T57hvy.

EDIT: 0.45acc 3.4aimtime, wat een ramp die 300 alpha gun op de A-44.
Mr_Size schreef op zaterdag 2 juni 2018 @ 12:13:
[...]
edit: net ff een paar potjes op de test server gespeeld met de Obj 277 en de K-91. Leuk hoor dat de Obj 268-4 "eindelijk" generfed wordt, maar wat heeft het voor zin om de ene tank te nerfen om dan vervolgens doodleuk twee nieuwe OP blyat tanks uit te brengen??? Typisch WG weer..
Toch appels en peren wat mij betreft, de 277 en K91 vereisen skill om uit te blinken. De 268v4 absoluut niet, dat ding is zo lomp dat elke bot ermee kan pushen zonder gevolgen. Ik heb liever dat een paar unicums (die toch wel een grote impact hebben op de game) huishouden in een 277, dan dat elke t10 pot wordt verpest door idioten in 268v4-tjes..

Nu zit ik wel met een dilemma, ik wou eigenlijk alvast credits gaan sparen voor de 0bj277 (t-10 vind ik heerlijk en deze zit nu op 70k xp. Maar nu is de Caernavron (t8 brit hvy) weer dik in de aanbieding door Top of the tree. Destijds heb ik hem in rage verkocht omdat ik er genoeg van had top tier tegen IS-3tjes te moeten vechten, met die langzaam ladende 230 alpha gun. "Centrurion with a broken engine" was toen een treffende omschrijving.

Nu heeft Wargaming geheel conform traditie de lage DPM gebuffed naar een belachelijk hoge dpm en ik geloof dat de turret ook wat beter is? Als speler ben ik nu ook wat beter en ik denk dat ik minder vaak top tier tegen ruski heavies moet brawlen.. dus is dit het moment om de Caer weer terug te kopen? ik heb geen interesse in een grind naar de t9 of t10..

wellicht is de powercreep aan OP tier 8s en 9s anno 2018 gewoon te hoog? zelfs met een monster dpm?

[ Voor 38% gewijzigd door _Anvil_ op 03-06-2018 11:23 ]

Pagina: 1 ... 11 ... 86 Laatste