Oregon heeft Biotrim in verschillende diktes
Beetje voordeliger voor de hobbyist die vaak geen 3 mm maaidraad kwijt kan. Ik kan ook maar max 2,7 gebruiken in mijn Stihlkop op de Kibani.
Al heb ik
dezelfde kop als in het Greenline promofilmpje,
wellicht past het toch. NEE, dus niet, de Autocut 26-2 is voor max 2,7 mm zegt Stihl, prop je daar dikker in dan kan hij volgens mij vastlopen.
Een rolletje
2 mm draad x126 m kost 27 euri.
Bauhaus heeft kleine rolletjes 1,6 mm en 2,7 mm.
Maar dus te krijgen in 1,6mm. 2 mm, 2,7 mm en 3 mm als je zoekt.
Waarschijnlijk, onderbuikgevoeltje, iets sterker dan Greenline gezien het in 5-10 jaar verteert ipv in 2 jaar.
Helaas allemaal rond ipv ook vier/vijfkant wat ik gebruik, maar zeker het proberen waard.
Wat misschien ook een leuk weetje is is dat Biotrim alleen bij contact met aarde/grond verteerd, en in de verpakking niet.
Dus wel benieuwd of Greenline ook in de verpakking langer dan twee jaar meegaat. Of dat je elke twee jaar nieuwe kan kopen.
De Autocut C26-2 is overigens een fijne kop.
Hij past weliswaar niet helemaal perfect op de Kibani, het schroefdraad zit namelijk erg diep er in.
Ik heb geloof ik een extra ring geplaatst onder de kop ivm aanlopen op de stang/kop en het schroefdraad zit er maar een aantal gangen in. Maar dat zit er nu al weer een paar jaar misbruik zo op, dus stevig genoeg.
Ik prop er haast 7 meter 2,4 draad in bij een refill.
Vandaag met de berm aan de gang gegaan. Hulpje erbij.
10 minuten later mijn Kibani GTT3002A grondfrees om zeep geholpen. Die sloeg volgas vast tussen een verdekte oude beschoeiingspaal en de nieuwe beschoeiing, ergo hele aandrijfhuis afgebroken.
Kibanitools.com gebeld... antwoordapparaat.....niet ingesproken.
Werd later door ze teruggebeld. Dikke plus van mij.
Onderdelen waren te leveren via
gezochteonderdelen.nl kreeg ik te horen en ook de aandrijving was waarschijnlijk leverbaar, dus daar aanvraag ingediend, afwachten dus.
Dan maar even een
Stihl MH560 gehuurd, verder niets te krijgen in de buurt. En een gloednieuwe machine.
Met de 25 cm Kibani graaf ik op hoge toeren de grond in naast/voor de beschoeiing en trek hem dan naar boven de berm op, dat gaat eigenlijk zonder veel kracht en onkruid wordt compleet vermalen.
Dan denk je sneller klaar te zijn met 60 cm...............
Eerste indruk, maakt amper toeren.
Tweede indruk, stuitert met frezen en komt amper de grond in. Zelfs na langdurig over een plaats gaan blijven pollen in de grond staan tussen de messen en willen messen niet de grond in. Van je af draaiend (zwarte hendel) is de machine nog wel tegen te houden, naar je toe (oranje hendel) is hij niet tegen te houden. Die hendels zijn echt waardeloos te bedienen, je moet eerst een borgknop aan de zijkant indrukken waarna je ze naar het handvat kan bewegen. Maar zodra je hem beweegt gaat de as draaien en heb je nog geen grip op het handvat.
Derde indruk, verstelbare hendel blijft niet in lage stand staan maar verspringt. Mijn houding is dus niet optimaal.
Vierde indruk, met omhoog geklapte transportwielen zet de remhaak zich vast in de grond en zit er helemaal geen beweging meer in.
Vijfde indruk, is heel slecht te sturen. (zonder remhaak) Zijschotten van de messen afgehaald, hielp ook niet.
Zesde indruk, zodra hij iets echt moet doen qua kracht dan valt hij uit.
Er zit nog een soort extra gashendel bij de carburateur, die met een veer vastzit aan de gashendel die je vanaf de bedieningshendel verzet, en waarbij je veel meer toeren krijgt. Dus daar een extra draad aangemaakt om meer gas te kunnen geven. Hielp ook niet, bij krachtlevering valt de motor gewoon uit.
Remhaak en zijbescherming van de as afgehaald, niets hielp.
Uiteindelijk na vier uur ploeteren en niet op schieten maar besloten hem terug te brengen. Inmiddels zaten de transportwielen ook muurvast en moest je hem over de messen slepen.
Deed er 4x zo lang over als met de Kibani en was pas ca halverwege.
Bij schoonmaken viel op dat de messen verkeerd om gemonteerd zaten.
De wielen waren op hun as met een Starlock borgring zo vast geslagen dat ze aanliepen.

Die borgring kan alleen stukgemaakt om ze losser te kunnen zetten met nieuwe borging.
Top gemonteerd door de verhuurmedewerker, nieuw uit de doos, RTFM.
Toch nog maar geprobeerd met de omgedraaide messen en waarempel, nu snijdt hij in de grond, moet ik hem heel langzaam eerst zich in laten graven, om hem daarna, terwijl ik er aan tegenhang, langzaam 1,5 meter vooruit te laten frezen. Daarna kan ik hem met de oranje achteruithendel omhoog laten terugrijden.
Werkt nog steeds niet optimaal, bij frezen blijft de machine stuiteren, het kost veel te veel kracht om het tegen te houden, sturen gaat amper, maar...... hij freest. Weliswaar in moeizame rechte baantjes van 1,5 meter x 60 cm breed.
Maar wil je deze kopen.....NIET DOEN.
Daarna belde een ander verhuurbedrijf dat ze een frees retour hadden, maar die was net zo duur als de Stihl, en nog 5 cm breder.
Dus laat maar, inmiddels was mijn rug al naar de kloten van 45m x 1,5m freeswerk in een hele dag.
Wilde het vanavond af maken, ik moet nog 28 x 2,3 meter, maar mijn rug dacht daar anders over.
Morgenochtend dus maar verder.
Ik wacht dus vol smart op onderdelen voor de Kibani, wat een verademing is dat ding.
Die ziet er, als hij heel is, hetzelfde uit als
deze.
:strip_exif()/f/image/NHEYc9cdhAlAWM2rjcqaxXui.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus dat is een optie als onderdelen te duur zijn in verhouding.
En het is dat ik zaterdag al het gras in de berm wil hebben, ik ben al meer dan de helft van die prijs aan huurprijs en Aspen blauw kwijt.
Overigens heeft bij VidaXL ook een simpel iemand de messen gemonteerd

, die horen uit elkaar ipv naar elkaar toe lijkt me.
Ze zijn wel aangepast, ik heb had losse haken die aan een vierkant montageblad waren geklonken, en die verdraaiden. Ik heb ze uiteindelijk vastgelast.
Hier zijn de messen 1 geheel, dus misschien zijn ze wel helemaal 1 geheel en kan je ze niet naar buiten draaien.
[
Voor 11% gewijzigd door
Teijgetje op 29-04-2022 07:44
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.