Wij gaan ook eindelijk de tuin maar eens onder handen laten nemen. Ben er 0,0 handig mee, al ga ik hem wel zelf leeghalen (minstens 2 lagen steen ligt er al).
Het is nu een droevige bende, sowieso al je standaard ongezellige tussenwoning tuin en niet echt groot. Voor de achtertuin heb ik wel een idee met wat ik wil, maar voor geen flauw idee. Ik wil het uitzicht op de dijk wel behouden, maar hoef niet per se zicht op de stoep cq inkijk.
Achter wil ik gewoon wat groen, al lijkt het dat ik moet kiezen uit een stukje (nep)gras voor de kleine, of een fatsoenlijke zithoek. Ik neig naar het 2e.
Foto's van google maps zijn echt dramatisch verouderd, maar goed, de tuin waar het om gaat ziet er hetzelfde uit maar dan nog treuriger.
Als ik daar naar buiten kijk, en dat doe je al snel, is dat gewoon niet iets waar ik vrolijk van word. Maar prioriteit lag eerst bij andere dingen, dus dat moest even.
Voor is ongeveer: 6.30m breed bij 4m diep.
Achter is 6.30m breed bij 7.5m diep (minus 6.3x2.5 keuken uitbouw)
Waar ik mee zit:
Voor: Wil ik de tuin op 1 gelijke hoogte (hoger dan de stoep) met een opstapje, of de tuin geleidelijk laten oplopen. Verschillende buren hebben beide, maar heb niet echt een voorkeur.
Voor: Wat moet je er mee? Misschien een lage heg om de rand? Planten voor 't raam en een pad naar de deur?
Achter: Je kijkt door een grote glazen pui naar de tuin, dus ik wil daar primair veel groen in smalle bakken aan de zijkanten (tegen schutting, muur garage). Ik hou graag de loop van pui naar garage vrij, waardoor het afvalt als zitplek. Er moeten ook containers staan.
Plan wat ik heb is om rechts iets van een optionele overkapping te laten maken die dicht kan, en daar dan een betegeld stuk met plantenbakken rondom, maar waar maak ik dan nog ruimte voor wat gras/planten buiten bakken? Of dat stuk gewoon een grasmat?
Een van de buren, en een huis waar ik de tuin kan zien achteren hebben de muur van de garage ook wit geverfd, dat overweeg ik ook, ziet er toch een stuk ruimer uit.
Als iemand ervaringen, ideeën of juist dingen heeft waarvan je zegt "doe dat absoluut NIET!" dan hoor ik dat graag. Ben nog erg zoekende, heb in ieder geval 2 hoveniers aangeschreven en budgeteer op 5000-7500 voor de aanleg.