Dan kan je beter gelijk naar de vlinderstichting linken.dcl! schreef op zondag 28 april 2019 @ 22:42:
Nee, niet doen graag. http://www.guudsbuitengoed.nl/de-buxusmot/
Leuk artikel :De buxusmot.
Hier heb ik enkele buxussen staan, waaronder twee haagjes gratis opgehaald uit een leeggevreten wijk.
Die mensen werden ook gek van de motbestrijding. Menig buur had kale bruine struikjes staan.
Alle buxus staat er hier netjes bij, de haagjes ook, netjes groen, geen schimmels of bruin blad.
Niets kaal of leeg gevreten dit of vorig jaar. Vorig jaar wel een aantal buxusmotten gezien.
Ik gif niet maar zie ook geen rupsen, qua voeding krijgen ze wel wat meer kalk als gift.
Waarom ik er geen last van heb, heb ik eigenlijk geen idee, hooguit dat er genoeg vogels en insectenleven is.
Misschien is dus een voederkorfje of netje voor vogels een idee, voor pinda`s vechten ze elkaar de tuin uit. (Er hangen ook zaadvoederhuisjes voor de kleintjes)
Gezien er hier duidelijk een hiërarchie is wanneer welke soort er bij mag als er andere(sterkere/grotere) soorten zijn, zoeken ze tijdens het wachten een plekje in de tuin. De bonte specht is hier de absolute baas.
Grote kans dus dat ze de rupsen vanzelf tegenkomen tijdens het wachten gezien vogels de hele dag door moeten eten en dus altijd op zoek zijn.....
[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 29-04-2019 01:36 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.