Nee hoor, niet te laat.
Ik heb echt overal gezocht naar betaalbare onderdelen, maar voor je het weet zit je bijna aan die €1450 voor een gloednieuwe, ex arbeid.
Er zijn een
6 versies van de K46BD, (onderaan), je moet de juiste (serienummer) hebben om de juiste onderdeelnummers te kunnen vinden.
Dit is mijne.
Leveranciers en ook John Deere leveren die onderdelen niet standaard, bij JD staat het niet eens in de catalogus. Maar ook Ordertree, die alle onderdelen verkoopt, verscheept niet naar Europa, alleen in Amerika. (en daar zou btw en inklaring bijkomen)
Ik heb de reparatieset (part 201, met daarin parts 200, 24, 31 en 38) die de kleinanzeigenreparatieshop zegt te vervangen, en die hier € 590 kost, voor €370 van eBay uit Frankrijk, voor een Stiga met dezelfde K46BD hydrostaat. (enige op eBay op onderdeelnummer, standaard complete revisie/vervangings-set incl pakkingen filters etc.)
Die reparatieset is gewoon duur, je kan de pompen reviseren voor ca. 200 (in Canada/Amerika, maar eerst zelf alles opsturen ter revisiecheck) als dat nog kan, dus ik verwacht dat ze dat doen, wel origineel maar niet nieuw, anders is het niet lonend voor €700.
Van dezelfde firma in Frankrijk komt ook via eBay een nieuw tussentandwiel (part 66) vandaan a €47.
Een nieuw remtandwiel (part 42) komt via eBay uit Italië voor €45, laatste te vinden op onderdeelnummer.
Een gebruikt hoofd aandrijf tandwiel (part 62) met alle 4 de planetaire tandwielen en clips (parts 61, 70 en 71), en een gebruikt tussentandwiel (part 67) komt voor €170 uit Amerika, incl belasting/invoeren. Deze waren op foto`s in uitstekende staat, wat ook zo was, geen schade, als nieuw.
Alle prijzen zijn inclusief verzendkosten en bijkomende kosten.
Dan zijn er nog twee kogellagers ( parts 35 en 43) die vervangen moesten en 3 liter olie, € 60 samen .
En wat seegerringen en C-clips.
Ook in België en Nederlandse leveranciers gevraagd, maar nieuw is alles schrikbarend duur of de onderdeelnummers kunnen niet geleverd.
En levertijden benaderen haast die van mijn bestelling in Amerika.
Al met al dus alle tandwielen, 2 pompen, de hoofdunit, 2 lagers en olie/filters rubbers/oliekeringen vervangen voor € 700 puur aan onderdelen, zonder arbeidsloon.
Die € 700 van kleinanzeigen is dus zonder alle tandwielen, en zonder oliepluggen tappen, en waarschijnlijk gereviseerde pompen.
Het houdt je van de straat......
[
Voor 4% gewijzigd door
Teijgetje op 25-07-2026 22:20
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.