Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
De gemeente wil gewoon niet meewerken. Beetje lang verhaal, maar we zitten best wel klem hierdoor.pjot1 schreef op zondag 11 oktober 2026 @ 21:12:
@Koffie
Kijk eens naar greensand. Daar kán de gemeente haast niet op tegen zijn!
Dat zandpad wat er ligt is van GLK, wij hebben hier echt heel goed contact mee en alles is keurig bij de notaris geregeld. Dit pas is de enige optie om bij onze woning te komen, de andere optie is via de tuin van de buren (en dat is wat de gemeente wil).
Probleem is het bestemmingsplan van de stukje zandpad: natuur.
Als we daar ook maar iets aan mee willen doen hebben we daar een vergunning voor nodig, en de gemeente weigert die.
Braaikamer - Smoke&BBQ - Huis
Daarom begon ik over greensand.Koffie schreef op zondag 11 oktober 2026 @ 21:19:
[...]
De gemeente wil gewoon niet meewerken. Beetje lang verhaal, maar we zitten best wel klem hierdoor.
Dat zandpad wat er ligt is van GLK, wij hebben hier echt heel goed contact mee en alles is keurig bij de notaris geregeld. Dit pas is de enige optie om bij onze woning te komen, de andere optie is via de tuin van de buren (en dat is wat de gemeente wil).
Probleem is het bestemmingsplan van de stukje zandpad: natuur.
Als we daar ook maar iets aan mee willen doen hebben we daar een vergunning voor nodig, en de gemeente weigert die.
https://greensand.com/?sr...FK198QLuxDfj1v8OJ5jDTHIYc
Is een halfverharding en neemt CO² op. Sommige gemeentes vervangen allerlei grindpaden voor dit. Daarom, het kan haast niet zijn, met alle regels van nu, dat de gemeente hier tegen is.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
We kunnen het op zijn minst eens proberenpjot1 schreef op zondag 11 oktober 2026 @ 21:30:
[...]
Daarom begon ik over greensand.
https://greensand.com/?sr...FK198QLuxDfj1v8OJ5jDTHIYc
Is een halfverharding en neemt CO² op. Sommige gemeentes vervangen allerlei grindpaden voor dit. Daarom, het kan haast niet zijn, met alle regels van nu, dat de gemeente hier tegen is.
Ben nog eens met AI aan de gang geweest voor een beplanting plan voor die bloembakken. Daar is het volgende uitgekomen:Koffie schreef op zondag 11 oktober 2026 @ 19:09:
Afgelopen 2 weekende ben ik heel druk in de weer geweest met het bouwen van bloembakken van stapelblokken.
Deze bloembakken staan tegen de woning aan, in totaal 4 stuks, tussen de aarde en gevel komt EPDM om vocht tegen te houden.
Het plan is om hier planten in te zetten die aansluiting bij de omgeving waarin we wonen, maar wat precies weten we nog niet helemaal (tips zijn welkom!). Het meeste zal iig laag blijven.
De bakken heb ik tevens voorzien van een 32mm tyleen als hoofdleiding voor een druppeslang in de bakken. Ook heb ik voorbereiding gemaakt om er een grondkabe in te leggen voor spotjes oid.
Bak 1 — oostzijde aanbouw
Binnenmaat: 500 × 60 cm · plantoppervlak: 3,00 m²Wat kopen?
| Plant | Aantal |
|---|---|
| Witte winterheide | 3 |
| Carex ‘Evergold’ | 3 |
| Paarsblauwe Campanula ‘Catharina’ | 3 |
| Witte Campanula ‘Pearl White’ | 2 |
| Stekelnootje ‘Purpurea’ | 2 |
| Totaal | 13 planten |
Bak 2 — korte bak bij de aanbouw
Binnenmaat: 210 × 60 cm · plantoppervlak: 1,26 m²Wat kopen?
| Plant | Aantal |
|---|---|
| Witte winterheide | 1 |
| Carex ‘Evergold’ | 1 |
| Salvia ‘Marcus’ | 2 |
| Witte tuinanjer ‘Memories’ | 1 |
| Stekelnootje ‘Purpurea’ | 1 |
| Totaal | 6 planten |
Bak 3 — rechts van de voordeur
Binnenmaat: 330 × 60 cm · plantoppervlak: 1,98 m²Wat kopen?
| Plant | Aantal |
|---|---|
| Witte winterheide | 2 |
| Carex ‘Evergold’ | 2 |
| Salvia ‘Marcus’ | 2 |
| Witte tuinanjer ‘Memories’ | 2 |
| Totaal | 9 planten |
Bak 4 — links van de voordeur
Binnenmaat: 330 × 60 cm · plantoppervlak: 1,98 m²Wat kopen?
| Plant | Aantal |
|---|---|
| Witte winterheide | 2 |
| Carex ‘Evergold’ | 2 |
| Paarsblauwe Campanula ‘Catharina’ | 2 |
| Witte tuinanjer ‘Memories’ | 2 |
| Totaal | 9 planten |
![]() | ![]() |
/f/image/0WOQBmgoNCp1EyVNuyIiaNdX.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/aZ9DVhWOYmzDcoj0jFoVnpnX.png?f=fotoalbum_tile)