Ik zou nog even terugkomen op de Kibani accu bosmaaier.
Bij overleg met Kibani.nl waar ik de bosmaaier aanschafte bleek dat de site aangepast moest, het getoonde oude model werd niet meer verkocht en ik kreeg dus sowieso model 2025 (al is mijne geproduceerd in 2024 volgens het serienummer).
Deze betaalbare accu-bosmaaier neemt het over als de 1,9 pk 52 cc benzine-bosmaaiers niet echt nodig zijn.
Bovendien is deze een stuk stiller (82 dB bij 5800 rpm) dan een benzinemotortje op vol gas (112 dB bij 10.000 rpm).
Groot voordeel is dat de bosmaaier met één accu licht van gewicht is, ik schat nog geen 3,5 kg samen (dat zal ik aanpassen zodra ik hem gewogen heb). Dit lage gewicht maakt lang werken zonder moe te worden mogelijk.
Mijn versie werd geleverd met 2 x 4 Ah accu`s, een draagriem, een draadkop met een rol maaidraad, een drietandmes, een 40 tands zaagblad, een onkruidborstel, gereedschap, en snellader.
Deze accu`s zijn 21V maar de 18V Makita accu`s passen ook.
Dus ondanks dat er maar één accu op hoeft, die genoeg kracht levert zoals te zien, zijn de 2 x 4 Ah voldoende om eea te doen.
Ik heb de gebruiksduur per volle accu nog niet getest, ik zal dat later toevoegen.
Voor nu heb ik sowieso genoeg accu`s omdat al mijn accugereedschap van Makita is, en ik dus genoeg 3, 4 en 5 Ah accu`s rond heb slingeren.
Omdat ik eigenlijk geen accubosmaaierfilmpje kan vinden met het echte geluid, er staat vaak een kek muziekje overheen, hierbij een filmpje zonder muziek.
Ik kan niet anders dan meer dan tevreden zijn voor deze prijs.
In tegenstelling tot de benzine bosmaaiers zit hier wel de beschermkap op zodat je niet onder het maaisel komt te zitten.
Dit meer omdat de buurvrouw hem ook kan gebruiken.
Ik heb meestal veiligheids laarzen aan als ik bosmaai, dat die vies worden maakt niet uit.
[
Voor 6% gewijzigd door
Teijgetje op 03-07-2025 22:35
]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.