Ah, nice, dit lijkt mij een veel betere optie dan het magneetventiel wat ik zelf had gevonden. Eens kijken of het gaat lukken om die zelf met 24V AC aan te sturen, lijkt me een mooie optie.Gwaihir schreef op zondag 2 april 2023 @ 19:40:
@wnwiigrtz Magneetklep voor beregening is meestal zoiets: https://leidingshop.nl/ra...1y0ghYEAQYASABEgKzL_D_BwE .
Dank voor het meedenken. Er loopt nu inderdaad al een 15mm leiding. Hierop zit al een tyleenslang aan gekoppeld (op een T-stukje), dus mijn idee was om daar één magneetventiel tussen te zetten en vanuit daar verder te splitsen, maar met een paar fittingen op de leiding kan dat natuurlijk ook.Teijgetje schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:29:
[...]
Wil je het toch in de kruipruimte dan heb je 4x deze of deze, en 4 x deze met dit nodig om het aan te kunnen sluiten, uitgaande van dat er een 15 mm leiding loopt waar je het tussen zet. (22 mm is beter maar dan moet je dat maar net hebben lopen.) Is ca 70 euro bij elkaar (knel, soldeer is 12 euro goedkoper)
Bij de computer zit een verloop voor 3/4.
Ben je totaal 190 kwijt aan aansluiting welke (of met een app) te programmeren is en tot 6 sproeimomenten per dag.
Komt natuurlijk je buitengedeelte bij, maar dat had je bij wat je zelf wilde gaan uitvinden ook.
Gardena is absoluut geen must, wel buiten, maar voor de aansturing houd ik alle opties open. Magneetventiel van @Gwaihir ligt qua prijs redelijk dichtbij de computers van de Parkside, dus die ga ik ook nog overwegen. Is zo'n Parkside met Bluetooth ook zelf aan te sturen? Of heb je daar echt hun app voor nodig?
Hier in huis best al wat domotica en scriptjes zitten om het e.e.a. zelf te sturen, dus lijkt me leuk om ook zelf de logica voor de bewatering te maken.