PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Foute regels hanteren en dan ook nog de richtingen in de teksten fout hebben...
Richtingen heb je netjes aangepast.
[ Voor 8% gewijzigd door frankpaul1 op 29-04-2018 16:53 ]
Is die tweede beweging naar rechts nou echt zo duidelijk? Of zet RIC de move niet gewoon te laat in, waardoor Max al in de remzone zit en er gewoon bovenop klapt? Nogmaals. Ik wijs geen schuldige aan, vind deze erg lastig.iichel schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:47:
[...]
Max heeft het door en gaat nu naar rechts om te verdedigen. Foute boel, 2e move.
[afbeelding]
Contact
[afbeelding]
PSN: xMaurice93
Kijk maar naar de afstand tussen de autos en de pitmuur.Maurice079 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:51:
[...]
Is die tweede beweging naar rechts nou echt zo duidelijk? Of zet RIC de move niet gewoon te laat in, waardoor Max al in de remzone zit en er gewoon bovenop klapt? Nogmaals. Ik wijs geen schuldige aan, vind deze erg lastig.
Bron: https://streamable.com/j4q40
"It's called a motor race." - M. Masi 2021
Pitmuur loopt daar niet recht.iichel schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:51:
[...]
Kijk maar naar de afstand tussen de autos en de pitmuur.
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht
Ja die snelheid halen ze het hele weekend al als ze in een slipstream kunnen zittenhoevenpe schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:51:
Reed Daniël bij de klap nou 340???
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Heel leuk, maar waar staat dat?20.3 More than one change of direction to defend a position is not permitted.
In de sporting regulations van 2015? Ja.
In de sporting regulations van 2018? Nope.
[ Voor 3% gewijzigd door Speedpete op 29-04-2018 16:55 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Maar dan nog is de eerste beweging van VER naar rechts 1 niet tijdens het remmen en 2 was het geen defensieve move want naar mijn weten is de racelijn om de bocht van rechts naar binnen aan te snijden.iichel schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:51:
[...]
Kleine aanvulling,de regels hebben het over 'in de remzone'. Dus je mag nog wat vaker van richting veranderen,zolang het niet in de remzone is.Barfman schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:40:
Ik denk dat er hier heel veel mensen zijn die gewoon eens de moeite moeten nemen om de regels van de formule 1 te bekijken, en niet zomaar wat poep gaan roepen zoals terugschakelen is remmen, je mag maar 1 keer van je racelijn af en dan zeggen dat rechts de racelijn zou moeten zijn, ja rechts is de ideale racelijn. Je racelijn is de lijn waar jij op dat moment rijd en je wilt verdedigen, die mag je gewoon 1 keer verlaten en weer terug naar toe gaan. Op de onboard was al gelukkig te zien dat max niet remde maar terugschakelde terwijl hij al weer op zijn racelijn zit.
Ik vind hem echt lastig hoor. Het gaat dus om het moment nadat RUC zn schijnbeweging heeft ingezet. Verstappen stuurt wellicht minimaal naar rechts. Maar stel even dat hij zn stuur kaarsrecht had gehouden en was gaan aanremmen voor de bocht. Klapt RIC dan nier alsnog achterop? Het snelheidsverschil is gigantisch, met zo'n minimale afstand is het ook gewoon heel risicovol om zo'n move in te zetten. Moeilijk moeilijk.iichel schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:51:
[...]
PSN: xMaurice93
Red Bulls hebben zoveel grip, die hoeven nooit te remmen..MikeyMan schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:55:
[...]
Kleine aanvulling,de regels hebben het over 'in de remzone'. Dus je mag nog wat vaker van richting veranderen,zolang het niet in de remzone is.
* nachtnet heeft genoten van een race. Schuld is niet belangrijk. (ja RBR is schuldig aan het voorzien van racevermaak)
Mja dat is ook wat de mannen bij ZiggoSport aanhaalde en wat Verstappen vervolgens bevestigde: zijn bewegingen waren voor het remmen. Dus "moving under breaking" is het totaal nietMikeyMan schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:55:
[...]
Kleine aanvulling,de regels hebben het over 'in de remzone'. Dus je mag nog wat vaker van richting veranderen,zolang het niet in de remzone is.
Waarom neemt niemand de moeite om de regels even goed uit te zoeken?MikeyMan schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:55:
[...]
Dit is het internet, we lezen alleen headlines en speculatiesRequiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:56:
[...]
Waarom neemt niemand de moeite om de regels even goed uit te zoeken?
Noem het het gebied tussen het rempunt waar je de maximale snelheid door de bocht haalt en het punt daarna waar je als je nog later zou remmen je rechtdoor in de muur zou gaan.FirePuma142 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:46:
[...]
Probleem is dat die zone niet bestaat, niet gedefinieerd is en niet of nauwelijks meetbaar is. Je geeft zelf eerder dat er in de commit zone bewogen wordt door VER, maar vervolgens dat er geen andere beslissingen meer genomen kunnen worden in de zogenaamde commit zone.
Het ding bestaat niet, verzonnen term die alleen maar voor verwarring zorgt.
Als je tegenstander in dat gebied remt dan gaat hij niet meer genoeg controle hebben om nog enige uitwijk acties te kunnen uitvoeren.
Max had nog enigszins meer controle omdat hij eerder remde (weliswaar op de motor).
En het is makkelijk meetbaar, elk team weet perfect waar het begin en het einde ligt van dat gebied, en de rijder al helemaal.
btw dat het een engelse term is zegt niet dat hij niet gebruikt wordt of in bv een andere term niet op precies dezelfde manier uitgelegd wordt.
How do you save a random generator ?
En ik zal het gemist hebben. Maar waarom is de snel reageren gesloten?
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Leuk voor het inhalen en de tv, maar wel met kans op ongelukken.
https://www.fia.com/regulation/category/110Requiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:56:
[...]
Waarom neemt niemand de moeite om de regels even goed uit te zoeken?
Let op: YouTube: Hamilton Overtakes Vettel F1 Azerbaijan GP 2018 De Mercs en RAI vertragen al bijna 20 meter voor de remsporen van RIC. Ja, de banden bij de herstart zijn mogelijk kouder en/of minder grippy dan de strijdende RBR-wagens.MikeyMan schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:55:
[...]
Kleine aanvulling,de regels hebben het over 'in de remzone'.
Punt is dus een "beetje"; waar is het begin van de remzone en heeft RBR op dat stuk nog "bewogen" en kan dat telemetrie-technisch worden aangetoond.
Ach, het verandert geen klap aan de uitslag/stand; vooraan hebben ze voldoende punten en RBR lijkt vooralsnog niet al te goed mee te kunnen komen dit jaar in de puntentelling (door allerlei menselijke / mechanische factoren).
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Er brak hier een soort van fight uit.Jasphur schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:58:
En ik zal het gemist hebben. Maar waarom is de snel reageren gesloten?
En dan lees ik dit topic een beetje door en vraag me af hoe veel van de mensen die hier reageren eigenlijk naar zo'n wedstrijd kijken. Ik zie fanboys, mensen die geld verloren lijken te hebben met gokken op de race en een hele hoop mensen die er veel meer verstand van denken te hebben dan daadwerkelijk het geval is.
Echt heel erg zonde. Ik heb het bij een van de voorgaande races ook al eens geschreven, maar dit topic volgen is steeds minder leuk. Meningmodden kan hier nooit de bedoeling zijn, maar het wordt in mijn beleving wel steeds wenselijker.
Wellicht dat wat stabielere en minder turbulente prestaties van onze Nederlandse vriend de boel verbeteren, dus laten we daar dan maar op hopen..
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Blijft gewoon middelmaat (vind ik)
[ Voor 12% gewijzigd door d0s op 29-04-2018 17:02 ]
Exact. Dus even voor de goede orde:Martinspire schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:57:
[...]
Dit is het internet, we lezen alleen headlines en speculaties
ER IS GEEN REGEL (meer) DIE 2x REMZONE BEWEGEN VERBIEDT.
De enige regel die we nu hebben in dut kader is art 27.4 van de Sporting Regulations:
Dus nu even allemaal je eigen analyse op ieuw doen nu de regels duidelijk zijn.27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person
Ja, grofweg 25% downforce over. Zie de animatie in het filmpje bij dit artikel: https://www.gpupdate.net/...om-inhalen-te-bevorderen/De_Bastaard schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:58:
Trouwens zit Ricciardo niet ook helemaal in limbo als ie zo kort op max zit? Je hele downforce is toch compleet weg?
Toch wel duidelijk om te zien dat er nooit minder dan een autobreedte aan de linkerkant tussen verstappen en de muur heeft gezeten.iichel schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:53:
[...]
Die is kaarsrecht
https://streamable.com/p8rj9
Ricciardo had dus gewoon z'n verlies kunnen nemen en hem aan de binnenkant kunnen laten staan, en gewoon rechtdoor de uitloopstrook op (net als vettel later bij bottas).
Maar hij maakt de last second inschattingsfout door toch nog naar rechts te sturen achter verstappen - in een poging de bocht goed in te kunnen sturen en deze alsnog te halen. Hij kan alleen niet meer hard genoeg remmen in de vuile lucht achter VER, waardoor hij zijn teamgenoot raakt.
Dat maakt het imho ook juist zo zuur: Vier races met drie verschillende winnaars, maar ondertussen staat RBR zowel WDC als in het WCC op een straatlengte. Vind ik jammer voor RBR maar ook voor de spanning in het algmeen. Zoals het er nu uitziet kunnen ze bij RBR nu al focussen op de dagzege en #3 in het WCC.MAX3400 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:59:
[...]
Ach, het verandert geen klap aan de uitslag/stand; vooraan hebben ze voldoende punten en RBR lijkt vooralsnog niet al te goed mee te kunnen komen dit jaar in de puntentelling (door allerlei menselijke / mechanische factoren).
Heb me ook kostelijk vermaakt hoor. Sainz lekker bezig, LeClerc lekker bezig, zoals ik eerder postte is Alonso de Macgyver van het paddock en heeft de auto goed thuisgebracht, heb halverwege de race al op LEC gestemd als DotD en blijkbaar zijn meer mensen het met me eens want hij is het ook geworden.Malfunctions schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:01:
Ik heb vanmiddag een heerlijke race zitten kijken. Met incidenten links en rechts, toffe gevechten, slapstick en drama.
Oh well, elke opgaande of neergaande progressie van elke rijder, zet altijd kwaad/goed bloed bij de betreffende fans.
Google die commit zone maar eens, eerste hit dit topic. Hij bestaat niet. Het is anders dan de braking zone zoals je hier uitlegt. En de meetbaarheid die je zo eenvoudig toe doen vindt is afhankelijk van de auto, de banden, temperatuur van de banden, de baan, de bandenslijtage, marbling, positie op de baan, wind, positie ten opzichte van voorganger en nog een stapeltje andere factoren.enchion schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:58:
[...]
Noem het het gebied tussen het rempunt waar je de maximale snelheid door de bocht haalt en het punt daarna waar je als je nog later zou remmen je rechtdoor in de muur zou gaan.
Als je tegenstander in dat gebied remt dan gaat hij niet meer genoeg controle hebben om nog enige uitwijk acties te kunnen uitvoeren.
Max had nog enigszins meer controle omdat hij eerder remde (weliswaar op de motor).
En het is makkelijk meetbaar, elk team weet perfect waar het begin en het einde ligt van dat gebied, en de rijder al helemaal.
btw dat het een engelse term is zegt niet dat hij niet gebruikt wordt of in bv een andere term niet op precies dezelfde manier uitgelegd wordt.
Ding bestaat niet, is niet meetbaar en is verwarrend.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
+ Max die bekend staat om deze manier van verdedigen
+ Daniel die bekend staat om zijn dive move
+ rondenlang in gevecht zijn
+ een team dat zijn coureurs toe staat the racen
= dit dus
Ik hoop dat ze bij RBR niet gaan afstappen van twee coureurs die tegen elkaar mogen racen. Jammer dat dit nu gebeurt, maar 100 keer liever dit dan de Ferrari manier waarbij er een in dienst van de ander rijdt.
Ze hadden bij RBR hoogstens een van de twee eerder binnen moeten halen. Max zat vast achter HAM...dat was het moment geweest om deze ellende the voorkomen.
" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams
Een regel die de laatste jaren als een blad aan de boom wordt omgedraaid. Misschien klopt er niet alles aan.Requiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:02:
[...]
Exact. Dus even voor de goede orde:
De enige regel die we nu hebben in dut kader is art 27.4 van de Sporting Regulations:
[...]
Dus nu even allemaal je eigen analyse op ieuw doen nu de regels duidelijk zijn.
Ah oke. Thanks. Had al zo’n vermoeden. Ik wacht wel even 24 uur voordat ik mijn mening over deze race geef
Holy… , gasten. Twee modbreaks en een offline quick react in 15 minuten!!
[ Voor 13% gewijzigd door Jasphur op 29-04-2018 17:12 ]
naar de stewards moeten nog:
- PER
- RIC
- VER
- MAG
- STR
- RAI
- OCO
In alle eerlijkheid, ik had gehoopt dat RBR ook beter mee kon komen. Puur op snelheid lijkt dat best te lukken maar er zijn wat (zijdelingse) factoren waardoor ze verder achter staan. Had wel een driestrijd willen zien met STR & MERC maar dat gaat 'm blijkbaar niet worden. Ben wel hoogst verrast over de kwaliteiten van LeClerc (als rookie), Gasly (als rookie) en ook de progressie van Renault F1. Vergeet ook niet dat ALO met zijn "rot hok" 6e staat in het kampioenschap.naitsoezn schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:03:
[...]
Dat maakt het imho ook juist zo zuur: Vier races met drie verschillende winnaars, maar ondertussen staat RBR zowel WDC als in het WCC op een straatlengte. Vind ik jammer voor RBR maar ook voor de spanning in het algmeen. Zoals het er nu uitziet kunnen ze bij RBR nu al focussen op de dagzege en #3 in het WCC.
Een interessant seizoen waarvan we mogelijk pas wat nuttigs kunnen gaan zeggen zodra een rijder (of team) meerdere opeenvolgende wins begint te creeeren met een relatieve overmacht op de rest.
Dus een rijder hoeft geen rekening te houden met de stuurmogelijkheden van de tegenstander ?FirePuma142 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:05:
[...]
Google die commit zone maar eens, eerste hit dit topic. Hij bestaat niet. Het is anders dan de braking zone zoals je hier uitlegt. En de meetbaarheid die je zo eenvoudig toe doen vindt is afhankelijk van de auto, de banden, temperatuur van de banden, de baan, de bandenslijtage, marbling, positie op de baan, wind, positie ten opzichte van voorganger en nog een stapeltje andere factoren.
Ding bestaat niet, is niet meetbaar en is verwarrend.
Als je hem blockt dan stopt hij maar gewoon eerder, als zijn remmen blokkeren dan moet hij om sneller te stoppen gewoon nog harder remmen ?
De regel overstijgt de natuurwetten ?

Jij blijft terugpakken op of het in de regels staat, en wie er gelijk heeft.
Terwijl mijn punt juist is wie is er handig is en komt aan de finish en wie niet.
How do you save a random generator ?
Die 'mongool' is weer lekker bezignachtnet schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:09:
even het overzicht:
naar de stewards moeten nog:
- PER
- RIC
- VER
- MAG
- STR
- RAI
- OCO
Of de regel wel of niet klopt is volledig irrelevant.PjotrStroganov schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:07:
[...]
Een regel die de laatste jaren als een blad aan de boom wordt omgedraaid. Misschien klopt er niet alles aan.
Als je meedoet aan een F1 race is dit de regel waar elke coureur zich aan dient te houden.
Er staat NIETS in de regels dat 2x bewegen in de remzone verbiedt. Dus beetje jammer dat iedereen daar mee komt, wat mij betreft verdiep je je dan niet genoeg in F1.
dus nog een keertje:
27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person
Je mag niet ‘erratic’ rijden en je mag niet rijden ‘op een manier die potentieel gevaarlijk is’.
Dit is een open norm die de Stewards nu zullen moeten toepassen.
Ik denk wel dat er iets moet veranderen. Racen is ok, maar hier heb je als team niets aan. En het is geen incident eigenlijk, maar meer een logisch gevolg. VER zijn acties zijn al vaak genoeg besproken, en ook RIC is niet iemand die zijn teamgenoot laat gaan. Het ging eerder in de race ook al eens mis, en het was een beetje wachten op tot het weer misging. Dat moet eruit. Je kan niet elke keer dat die twee elkaar tegenkomen met samengeknepen billen zitten. Het risico op een crash is gewoon te hoog op deze manier.sanderb schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:06:
Twee dezelfde auto’s..
= dit dus
Ik hoop dat ze bij RBR niet gaan afstappen van twee coureurs die tegen elkaar mogen racen. Jammer dat dit nu gebeurt, maar 100 keer liever dit dan de Ferrari manier waarbij er een in dienst van de ander rijdt.
Ze hadden bij RBR hoogstens een van de twee eerder binnen moeten halen. Max zat vast achter HAM...dat was het moment geweest om deze ellende the voorkomen.
Dan heb je wel een enorm omslachtige en ondoorzichtige manier om dat duidelijk te maken. Wat je dus eigenlijk probeert ze zeggen is dat je rekening met elkaar hoort te houden. Common sense lijkt me dan een stuk betere term dan commit zone.[b]enchion schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:10:[b]
Terwijl mijn punt juist is wie is er handig is en komt aan de finish en wie niet.
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Dan ligt het niet aan mij dus, heb het vuur maal gelezen.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
https://www.fia.com/file/67788/download?token=9vR-dKN6
https://www.fia.com/file/67787/download?token=zh-Ovatd
Ziet er wel correct uit. Voor turn 2 reed hij er goed achterop.
Die actie met Hulk en Alo kon hij niet zoveel aan doen, maar deze wel.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
volgens @albert Fabrega dan
[ Voor 35% gewijzigd door nachtnet op 29-04-2018 17:26 ]
Haha, volgens mij zit de typmiep wat foutjes te maken.Oaquasis schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:21:
Nice, Max en RIC moeten zich melden voor het incident tussen Raikonnen en Ocon, volgens mij hebben ze het druk bij de stewards.
https://www.fia.com/file/67788/download?token=9vR-dKN6
https://www.fia.com/file/67787/download?token=zh-Ovatd
Waar staat dat? Er is nog geen publicatie
Komt hij wel goed weg, anders moet hij alsnog zijn spullen inleveren.
[ Voor 24% gewijzigd door TheBrut3 op 29-04-2018 17:27 ]
Appendix L to the international sporting code, IV.2 pag 24 van maart dit jaarRequiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:02:
[...]
erutangiS
Wat er vreemd aan is, is dat 35 (Sirotkin) achterin 11 (Perez) rijdt en dat het de schuld is van 9 (Ericsson). Vervolgens krijgt 35 straf.YakuzA schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:22:
[...]
Ziet er wel correct uit. Voor turn 2 reed hij er goed achterop.
Die actie met Hulk en Alo kon hij niet zoveel aan doen, maar deze wel.
Maar ik denk dat er iets fout gaat bij de FIA, want volgens de Event-information moeten zowel Verstappen als Ricciardo zich melden voor de crash tussen Raikkonen en Ocon

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
210667
Zal Connely zelf die dingen typen. Die zit natuurlijk helemaal vol van nummer 33TheBrut3 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:25:
[...]
Haha, volgens mij zit de typmiep wat foutjes te maken.
[...]
Heel zuur voor Bot.... wel een onwijs mooie foto !
Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti
Zullen we wat meer regels erbij pakken?Requiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:02:
[...]
[...]
--> https://www.fia.com/regulation/category/123More than one change of direction to defend a position is not
permitted.
Appendix L
Pagina 24
Linkje?MrOleo schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:27:
[...]
Appendix L to the international sporting code, IV.2 pag 24 van maart dit jaar
Appendix ‘L’ staat niet in de F1 sporting regulations van de FIA website.
Die werd al ruim voor de crash gepost

MrOleo schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:27:
[...]
Appendix L to the international sporting code, IV.2 pag 24 van maart dit jaar
b) Overtaking, according to the circumstances, may be carried out on either the right or the left. A driver may not deliberately leave the track without justifiable reason. More than one change of direction to defend a position is not permitted.
Any driver moving back towards the racing line, having earlier defended his position off-line, should leave at least one car width between his own car and the edge of the track on the approach to the corner. However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Any driver who appears guilty of any of the above offences will be reported to the Stewards.
https://www.fia.com/file/66613/download/12831?token=-BWJjhY3Requiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:31:
[...]
Linkje?
Appendix ‘L’ staat niet in de F1 sporting regulations van de FIA website.
[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2018 17:33 ]
Ik ging er idd van uit dat 9 een typfout was en 35 bedoeld wordtSpeedpete schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:27:
[...]
Wat er vreemd aan is, is dat 35 (Sirotkin) achterin 11 (Perez) rijdt en dat het de schuld is van 9 (Ericsson). Vervolgens krijgt 35 straf.
Maar ik denk dat er iets fout gaat bij de FIA, want volgens de Event-information moeten zowel Verstappen als Ricciardo zich melden voor de crash tussen Raikkonen en Ocon
PSN
Mijn inziens is de race samen te vatten in 1 zin:
Well done, Baku!
De eerste ronde was mooi. Prachtig om te zien hoe veteraan ALO zijn wagen thuis brengt met twee!! lekke banden en een defecte neusvleugel. Waar blijkbaar last minute nog over werd besloten om die te vervangen.
RAI kon er helaas niks aan doen dat OCO hem zo sneed, mijn inziens een racing incident.
Toen wat rondes gewoon lekker racen met genoeg actie tussen RIC en VER. Zonde dat HUL zijn wagen even tegen de wand tikte. Hij had het nog goed spannend kunnen maken voor RBR. De pace was er.
Ai. Ongeluk tussen de Rode Stieren. Ach. Het kan mij niet zoveel deren. En ik ga ook geen schuldige aanwijzen. Sterker nog, dit geeft misschien meer spanning op het middenveld. Hoe verder RBR zakt, hoe harder ze weer vechten om naar boven te komen. Maar goed, dankzij de saftey car door RBR maakt (pannenkoek) GRO weer eens een onnodige fout. Man man man. Zonde voor de punten van Haas.
Nog een paar ronden te gaan. Bam! BOT lekke band. PER naar P3! Knallen. Ik duimde echt voor Perez. Ik gun het Force India van harte. Waarschijnlijk hebben de ectra gaten in de aweo toch wat goedgemaakt. En het lukte hem, ondanks dat ik dacht dat VET er gemakkelijk langs zou kunnen. Zou hij het op safe hebben gespeeld?
Ondanks alles heb ik (weer, ook vorig seizoen) genoten van Baku.
Ik hoorde Olav iets zeggen over dat dit de laatste GP van Azerbaijan was en dat de rechten aan Miami verkocht zijn. Terwijl ik vanmorgen nog las dat het contract met Azerbaijan nog tot aan 2020 doorgaat. Iemand meer info?
Overigens snap ik best dat ze de Bulls gewoon lekker tegen elkaar laten racen, maar dit is (opnieuw) een dure les. Wanneer dringt het nu eens door dat ze bakken met tijd aan het verliezen waren op Hamilton omdat ze telkens met elkaar in gevecht bleven

[ Voor 51% gewijzigd door FastFred op 29-04-2018 17:37 ]
Dat is de FIA algemene sporting code.
Als in de F1 sporting regulation geen verwijzing staat naar deze regels, vraag ik mij af in hoeverre deze juridisch van toepassing is op F1.
Als die expliciete verwijzing wel in de F1 sporting regulations is opgenomen, dan is deze regel zeker van toepassing.
Olav meldde dat het pit complex verkocht was aan Miami.Jasphur schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:33:
In tegenstelling van wat ik net zei, ga ik toch even mening geven.
Mijn inziens is de race samen te vatten in 1 zin:
Well done, Baku!
De eerste ronde was mooi. Prachtig om te zien hoe veteraan ALO zijn wagen thuis brengt met twee!! lekke banden en een defecte neusvleugel. Waar blijkbaar last minute nog over werd besloten om die te vervangen.
RAI kon er helaas niks aan doen dat OCO hem zo sneed, mijn inziens een racing incident.
Toen wat rondes gewoon lekker racen met genoeg actie tussen RIC en VER. Zonde dat HUL zijn wagen even tegen de wand tikte. Hij had het nog goed spannend kunnen maken voor RBR. De pace was er.
Ai. Ongeluk tussen de Rode Stieren. Ach. Het kan mij niet zoveel deren. En ik ga ook geen schuldige aanwijzen. Sterker nog, dit geeft misschien meer spanning op het middenveld. Hoe verder RBR zakt, hoe harder ze weer vechten om naar boven te komen. Maar goed, dankzij de saftey car door RBR maakt (pannenkoek) GRO weer eens een onnodige fout. Man man man. Zonde voor de punten van Haas.
Nog een paar ronden te gaan. Bam! BOT lekke band. PER naar P3! Knallen. Ik duimde echt voor Perez. Ik gun het Force India van harte. Waarschijnlijk hebben de ectra gaten in de aweo toch wat goedgemaakt. En het lukte hem, ondanks dat ik dacht dat VET er gemakkelijk langs zou kunnen. Zou hij het op safe hebben gespeeld?
Ondanks alles heb ik (weer, ook vorig seizoen) genoten van Baku.
Ik hoorde Olav iets zeggen over dat dit de laatste GP van Azerbaijan was en dat de rechten aan Miami verkocht zijn. Terwijl ik vanmorgen nog las dat het contract met Azerbaijan nog tot aan 2020 doorgaat. Iemand meer info?
Hij en Jack suggereerden en insinueerden de rest van het verhaal.
PSN
Als je de replay erbij pakt van GRO in de muur tijdens SC
https://streamable.com/ni5tf
Dan denk ik ik dat het de stem is van z'n race engineer die zegt 'I think Ericsson hit us' en dat Romain dat niet doet.
Once again, feel free to disagree
Nee, een aantal onderdelen van Baku, waaronder motorhomes en andere zaken, zijn in eigendom van de "eigenaar" van de rechten op het stratencircuit van Miami.Jasphur schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:33:
Aangezien Baku grofweg 60 miljoen verliest draait per race (organiseren vs. tickets), zou het me weinig verbazen als ze snel niet meer op de kalender staan. Of dat volgend jaar al is; geen idee.
Algemene sporting code tellen voor alle rijders in alle klasses.Requiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:35:
[...]
Dat is de FIA algemene sporting code.
Als in de F1 sporting regulation geen verwijzing staat naar deze regels, vraag ik mij af in hoeverre deze juridisch van toepassing is op F1.
Als die expliciete verwijzing wel in de F1 sporting regulations is opgenomen, dan is deze regel zeker van toepassing.
210667
CHAPTER IV - CODE OF DRIVING CONDUCT ON CIRCUITSiichel schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:31:
[...]
--> https://www.fia.com/regulation/category/123
Appendix L
Pagina 24
1 . Observance of signals
The instructions detailed in Appendix H to the International
Sporting Code are deemed to be part of this code of driving
conduct. All drivers must abide by them.
2. Overtaking, car control and track limits
a) A car alone on the track may use the full width of the said track,
however, as soon as it is caught by a car which is about to lap
it the driver must allow the faster driver past at the first possible
opportunity.
If the driver who has been caught does not seem to make full use
of the rear-view mirrors, flag marshals will display the waved
blue flag to indicate that the faster driver wants to overtake.
Any driver who appears to ignore the blue flags will be reported
to the Stewards.
b) Overtaking, according to the circumstances, may be carried out
on either the right or the left.
A driver may not deliberately leave the track without justifiable
reason.
More than one change of direction to defend a position is not
permitted.
Any driver moving back towards the racing line, having earlier
defended his position off-line, should leave at least one car
width between his own car and the edge of the track on the
approach to the corner.
However, manoeuvres liable to hinder other drivers, such as
deliberate crowding of a car beyond the edge of the track or
any other abnormal change of direction, are strictly prohibited.
Any driver who appears guilty of any of the above offences will
be reported to the Stewards.
c) Drivers must use the track at all times. For the avoidance of
doubt, the white lines defining the track edges are considered
to be part of the track but the kerbs are not.
Should a car leave the track for any reason, and without
prejudice to 2(d) below, the driver may rejoin. However, this
may only be done when it is safe to do so and without gaining
any advantage. A driver will be judged to have left the track if
no part of the car remains in contact with the track.
d) Causing a collision, Rrepetition of serious mistakes or the
appearance of a lack of control over the car (such as leaving
the track) will be reported to the Stewards and may entail the
imposition of penalties up to and including the exclusion of any
driver concerned.
e) It is not permitted to drive any car unnecessarily slowly,
erratically or in a manner deemed potentially dangerous to
other drivers at any time.
Dat staat er op die pagina
In de context van het aanwijzen van schuldigen: idd irrelevant. Ik heb daar namelijk ook geen commentaar op.Requiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:12:
[...]
Of de regel wel of niet klopt is volledig irrelevant.
Als je meedoet aan een F1 race is dit de regel waar elke coureur zich aan dient te houden.
Er staat NIETS in de regels dat 2x bewegen in de remzone verbiedt. Dus beetje jammer dat iedereen daar mee komt, wat mij betreft verdiep je je dan niet genoeg in F1.
dus nog een keertje:
27.4 At no time may a car be driven unnecessarily slowly, erratically or in a manner which could be deemed potentially dangerous to other drivers or any other person
Je mag niet ‘erratic’ rijden en je mag niet rijden ‘op een manier die potentieel gevaarlijk is’.
Dit is een open norm die de Stewards nu zullen moeten toepassen.
Maar niet als je kijkt naar de waarde van een regel die blijkbaar zo arbitrair wordt veranderd. Waren er grote veranderingen in deze regel voordat er een tijdje geleden mee gerommeld werd? Ik kan het me niet herinneren. Waarom was dat zo? En waarom was er eerder geen onduidelijkheid over? Was er vroeger een soort consensus over wat wel en niet kon?
210667
Dat meldde hij niet. Hij zei dat de boxen al drie jaar oud waren en dat ze wellicht aan Miami verkocht zijn.....YakuzA schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:35:
[...]
Olav meldde dat het pit complex verkocht was aan Miami.
Hoofdstuk 2.1 (formula_one_-_sporting_regulations_-_2018)Requiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:35:
[...]
[ Voor 7% gewijzigd door MrOleo op 29-04-2018 17:39 ]
erutangiS
Die stem die het zegt is wel heel erg aan het hijgeniichel schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:35:
Trouwens, even voor de duidelijkheid.
Als je de replay erbij pakt van GRO in de muur tijdens SC
https://streamable.com/ni5tf
Dan denk ik ik dat het de stem is van z'n race engineer die zegt 'I think Ericsson hit us' en dat Romain dat niet doet.
Once again, feel free to disagree
Precies de reden dat sommige race-klassen buiten de FIA worden gehouden, zoals Blancpain. Uit mijn hoofd hebben die eind 2013 de FIA-regels gedag gezegd en zie je daar "minder" penalties voor aanrijdigen of rare bewegingen om je positie te verdedigen. Maar ook Nascar en Indycar vallen buiten de "algemene" FIA-regels; het insturen op de ovals grenst (regelmatig) aan zelfmoord en dan is een ongelukje zoals VER & RIC aanzienlijk minder erg te noemeniichel schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:36:
[...]
Algemene sporting code tellen voor alle rijders in alle klasses.
Waar baseer je dit juridisch op?iichel schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:36:
[...]
Algemene sporting code tellen voor alle rijders in alle klasses.
Race direction zei dit erover vorig jaar:
https://www.motorsport.co...-rule-for-f1-2017-884973/"Some of the incidents that we saw last year may be handled slightly differently, simply because the so-called 'Verstappen rule' has gone," said F1 race director Charlie Whiting ahead of the Australian Grand Prix this weekend.
"Before, we said any move under braking will be investigated.
"Now we have a simple rule which says effectively that if a driver moves erratically or goes unnecessarily slowly or behaves in a manner that could endanger another driver, then he will be investigated.
"So there's a very broad rule now. The way we interpreted the regulations last year was to simply use the rules that we had to say that moving under braking was potentially dangerous, and hence would be reported to the stewards every time.
"[Now] each incident will be dealt with only on the basis of whether or not it was a dangerous manoeuvre, not necessarily because he moved under braking."
Was dat iets anders dan toen Sirotkin Alonso aanreed vanwege de beuk van Hulkenberg? Over welk incident gaat dit? Want dit is wel een heftige straf
Bocht ervoor, toen ie achterop klapte.Martinspire schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:40:
[...]
Was dat iets anders dan toen Sirotkin Alonso aanreed vanwege de beuk van Hulkenberg? Over welk incident gaat dit? Want dit is wel een heftige straf
Toen hij bij het aanremmen van bocht 2 achterin perez reed. Dat was de voorvleugel die je toen door het beeld zag vliegen.Martinspire schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:40:
[...]
PSN
Plek 4 neem je genoegen mee aan het eind van het seizoen als je weet waar je staat in het kampioenschap.BrockOlee schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:18:
[...]
Wat max niet goed gedaan heeft is dat ie niet gefinished is, of het ongeluk zijn fout is doet er niet toe, who cares. Dat gebeurd in het racen. Het probleem is dat de echte kampioenen ook gewoon op plek 4 willen eindigen als het nodig is om mee te blijven strijden om de punten, en max dat overkoepelende perspectief kompleet lijkt te missen op het moment dat ie in de auto stap en altijd alleen maar de meest risico volle oplossing kiest
En geef eens een definitie van een echte kampioen?
"When you grow up your heart dies"

Moet ik trouwens een gif overzichtje maken van deze race?
Zet ik al mijn gifjes onder elkaar
Voordat dit ondersneeuwd met regel posts en driver conducts posts. Dit dus x2. Blufpoker tussen beide, waar beide gewoon niet toegeven.sanderb schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:06:
Twee dezelfde auto’s..
= dit dus
Klopt. En het leidt tot het einde van een jarenlange oorlog in Korea of je crashed op elkaarRazkin schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:42:
[...]
Voordat dit ondersneeuwd met regel posts en driver conducts posts. Dit dus x2. Blufpoker tussen beide, waar beide gewoon niet toegeven.

Jack zei letterlijk dat hij naast Bernie stond toen hij vertelde dat het pitcomplex/ hospitality aan Miami verkocht was.210667 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:38:
[...]
Dat meldde hij niet. Hij zei dat de boxen al drie jaar oud waren en dat ze wellicht aan Miami verkocht zijn.....
PSN
https://www.fia.com/file/67230/download/20745?token=Gc241B3TRequiem19 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:40:
[...]
Waar baseer je dit juridisch op?
Race direction zei dit erover vorig jaar:
[...]
https://www.motorsport.co...-rule-for-f1-2017-884973/
lijkt me duidelijk.2.1.1.a All Competitions conducted in a country represented
within the FIA are governed by the Code.
Die gast die de F1 verkocht heeft en geen klap meer te vertellen heeft?
Klopt. En toen dacht ik nog "wat als ze gewoon nieuwe pitgebouwen willen?"YakuzA schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:43:
[...]
Jack zei letterlijk dat hij naast Bernie stond toen hij vertelde dat het pitcomplex/ hospitality aan Miami verkocht was.
Overigens kwamen die gebouwen toch van een Nederlandse fabrikant?
Maar Jack geeft er wel zijn eigen interpretatie aan. Het kan bijvoorbeeld best zijn dat het ging over na 2020... luistervinkje spelen en dan exact horen wat er gezegd is lijkt me sowieso vrij lastig op een circuitYakuzA schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:43:
[...]
Jack zei letterlijk dat hij naast Bernie stond toen hij vertelde dat het pitcomplex/ hospitality aan Miami verkocht was.
Behalve dat Bernie nog steeds de connecties heeft en mede eigenaar is van minimaal 1 F1 circuit?MAX3400 schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:44:
[...]
Die gast die de F1 verkocht heeft en geen klap meer te vertellen heeft?
PSN
Vandaar dat ik er ook duidelijk bij zeg dat de rest over het stoppen van F1 in Baku etc erbij geïnsinueerd wordt door Jack en Olav.P.O. Box schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:45:
[...]
Maar Jack geeft er wel zijn eigen interpretatie aan. Het kan bijvoorbeeld best zijn dat het ging over na 2020... luistervinkje spelen en dan exact horen wat er gezegd is lijkt me sowieso vrij lastig op een circuit
PSN
210667
Niet Olav zoals werd geschreven. Dat was mijn punt.YakuzA schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:43:
[...]
210667 in "[F1 2018] Race 4 - GP van Azerbaijan"
Je neemt me de worden uit de mond! Heerlijke race, helaas de rbr... Maar heerlijk spektakel zo tussendoor.Malfunctions schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:01:
Ik heb vanmiddag een heerlijke race zitten kijken. Met incidenten links en rechts, toffe gevechten, slapstick en drama.![]()
En dan lees ik dit topic een beetje door en vraag me af hoe veel van de mensen die hier reageren eigenlijk naar zo'n wedstrijd kijken. Ik zie fanboys, mensen die geld verloren lijken te hebben met gokken op de race en een hele hoop mensen die er veel meer verstand van denken te hebben dan daadwerkelijk het geval is.
Echt heel erg zonde. Ik heb het bij een van de voorgaande races ook al eens geschreven, maar dit topic volgen is steeds minder leuk. Meningmodden kan hier nooit de bedoeling zijn, maar het wordt in mijn beleving wel steeds wenselijker.
Wellicht dat wat stabielere en minder turbulente prestaties van onze Nederlandse vriend de boel verbeteren, dus laten we daar dan maar op hopen..
Maar je hebt ook volkomen gelijk over dit topic. Wat een ramp. Zelfs 2x een modbreak. Misschien moeten we maar beginnen met een 3 woorden regel en een maximale aantal posts in x tijd. Zodra er iets op het circuit gebeurt kan je zowat beter tijdelijk het topic dichtgooien. Zodat iedereen verplicht wat tijd heeft om over zijn reactie na te denken. In begin waren dit leuke slowchat topics maar hedendaags zijn het verschrikkelijke welles nietes topics geworden. Maakt me niks uit wie gelijk heeft, daar hebben we de duimpjes voor en anders een beetje onderbouwing in de posts.
We hebben al regels betreft Olav Mol en zijn collega's (handhaaf deze maar lekker streng! Die mannen doen gewoon hun werk), waarschijnlijk zijn er meer nodig. Hopelijk veranderd er wat om weer meer de oude topics sfeer te krijgen.
Wil @bottom line even bedanken voor de plaatjes die je tijdens de race plaatste! Hoogtepuntjes in dit topic.
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1