[F1 2018] Race 4 - GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 26 Laatste
Acties:
  • 78.040 views

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39

nachtnet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EFETuHVubVZDFRA8AXnYwLQB/full.jpg

Formula 1 Seizoen 2018 - GP-Topic Race 4

4. Grand Prix of Azerbaijan
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/IikvbxXJYvs7sCosKNpCfAk2/full.jpg

Data

vr 27 Apr
Free Practice 1:11:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png :)F (13:00)
Free Practice 2:15:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png :)F (17:00)
za 28 Apr
Free Practice 3:12:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(14:00)
Qualifying:15:00Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(17:00)
zo 29 Apr
Race:14:10Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nlTMBctRjBr21TU1f8CalFSr/full.png(16:10)

CircuitBaku Street Circuit
LocatieBaku, Azerbaijan
Lengte6003 m
Aantal race ronden51
Total race afstand306.049 km
Laatste winnaarDaniel Ricciardo (Red Bull Racing) 2:03:55.573
Lap record1:43:441 - Sebastian Vettel (2016)
LinksFormula1.com Google maps

Banden

Bandenkeuzes:
Beschikbaar zijn de volgende banden:
  • UltraSoft (US) Paars
  • SuperSoft (SS) Rood
  • Soft (S) Geel

These are the tyres that Pirelli has said must be used at some point in the race:
One set of P Zero SuperSoft and one set Soft.
Each driver must have both these sets available for the race, and must use at least one of them.

Following the regulations, each driver must save for Q3 one set of the softest of the three nominated compounds. This set will be given back to Pirelli after Q3 for those who qualify in the top 10, but the remaining drivers will keep it for the race.

Over the course of a race weekend the teams have to hand back tyres according to a certain schedule, though they can decide which tyres to give back at the following times:
- One set after the first 40 minutes of FP1
- One set at the end of FP1
- Two sets at the end of FP2
- Two sets at the end of FP3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xfH4W9qrGEh96P3263zirx2c/full.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fNJpkIFIi3O2Xi0JUsD7A3ep/full.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door nachtnet op 24-04-2018 09:03 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erik91
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 24-05 21:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
Is het al weer dinsdag ja! Kijken wat VER er deze week van maakt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn weather app laat een droog maar zeer winderig weekend zien; nou rijden de jongens tussen de huizen maar met een tailwind op het rechte stuk, kunnen we nog wel eens grappige incidenten in T1 krijgen.

Zin in!!!

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:01
Benieuwd of het net zo'n vermakelijke race wordt als vorig jaar want toen kwam het vooral door de safetycar en een boze coureur dat het leuk was volgens mij. Verder veel lange rechte stukken...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:12

Spotmatic

Ken sent me

Zal HAM zondag weer als een Feniks herrijzen? We zullen het zien!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 18-05 22:59
Snowhite0901 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:30:
Benieuwd of het net zo'n vermakelijke race wordt als vorig jaar want toen kwam het vooral door de safetycar en een boze coureur dat het leuk was volgens mij. Verder veel lange rechte stukken...
Vond je dat leuk? ik vond het eerder beschamend. 'Collision' kan gebeuren, maar bewust op iemand inrijden is gewoon not done.

En het glashard blijven ontkennen dat die dat had gedaan. Belachelijk! en er niet eens een straf voor gekregen :? 8)7
Het beetje respect dat VET nog had, is die toen allemaal verloren!

Voor de rest was het wel een vermakkelijke race, vooral de actie van RIC blijft prachtig :D
En kijken of FI de auto's zonder ongelukken naar de finish krijgt :+

[ Voor 4% gewijzigd door demonic op 24-04-2018 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Ik vrees een herhaling van 2016. Australie heeft al laten zien dat volgen binnen 1,5 seconde gewoon veel impact heeft op de auto's en banden.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:48
Baku! Hope op een race als vorig jaar!

Afbeeldingslocatie: https://www.racefans.net/wp-content/uploads/2017/06/XPB_888424_HiRes-e1498470378270.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Spotmatic schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:32:
Zal HAM zondag weer als een Feniks herrijzen? We zullen het zien!
Alleen als hij op pole staat denk ik. Als hij achter iemand moet rijden vind ik hem dit seizoen nou niet echt overtuigend. Misschien door de auto, maar er gaat niet echt veel dreiging vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 22:12

Spotmatic

Ken sent me

Roamor schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:35:
[...]
Alleen als hij op pole staat denk ik. Als hij achter iemand moet rijden vind ik hem dit seizoen nou niet echt overtuigend. Misschien door de auto, maar er gaat niet echt veel dreiging vanuit.
Hij was ook echt onzichtbaar in de afgelopen races. Maar eens moet die kentering toch komen, als de auto (en met name de banden!) mee wil werken.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00

Pierre

Van nature lui!

Toch wel lekker dat we vrijdag vrij hebben, lekker de trainingen kijken op Sky _/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeerDitch
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05 13:47
De keuze voor de banden is weer als vanouds. Vorige race was m.i. toch wel goed dat ze 1 compound oversloegen. Waarom nu niet de medium erbij ipv de soft?

f251a3362191f14872ff368789dd3c1a220782a1c582fbb31fec609763dd2cef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
demonic schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:32:
En het glashard blijven ontkennen dat die dat had gedaan. Belachelijk! en er niet eens een straf voor gekregen :? 8)7
Jawel, een 10 seconden stop and go penalty. Die dus mooi samen viel met HAM zijn headrest problemen (die hem ook ~10 seconden kosten, maar Vettel na zijn straf wel voor hem reed). Uiteraard is die straf compleet belachelijk (als in: te laag), en ik ben ook benieuwd of hij die gekregen had als HAM niet die problemen met zijn headrest had. Ik vermoed dat deze straf gewoon is opgelegd om VET niet een nog grotere voorsprong op HAM te geven.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:46
[...]

Vond je dat leuk? ik vond het eerder beschamend.
Hij zei niet leuk, hij zei vermakelijk. De race had alles! Het was knotsgek! Er was controverse (Vettel), drama (Force India's botsen, Max uitval, Hulk knullig muurtje, Sainz spinnen) en ongeloof (overwinning RIC, podium Stroll, Bottas die eerst gelapt was en toch nog 2e wordt.) en meer (headrest HAM). Te veel om op te noemen.

Ik kan je vertellen, ik heb me vorig jaar uitermate vermaakt met deze race. :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
DeerDitch schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:42:
De keuze voor de banden is weer als vanouds. Vorige race was m.i. toch wel goed dat ze 1 compound oversloegen. Waarom nu niet de medium erbij ipv de soft?
Ik vermoed dat dat een experimentje was. En aangezien de banden 8 tot 10 weken (meen ik) voor de race al door de teams doorgegeven moeten worden was de keuze voor deze compounts dus al veel langer bekend en kon Pirelli dus niet meer reageren op de goede uitkomst van het experiment in China.

Hopelijk dus dat we later dit seizoen (na de zomerstop?) wel vaker van deze gaten tussen de compounts krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Goedemorgen :) Ik sta op de startrij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Vrij zacht circuit voor de banden (zie gewijzigde startpost)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fNJpkIFIi3O2Xi0JUsD7A3ep/full.jpg

Ik verwacht dan ook een primaire 1 stops strategie, met een belangrijke rol voor de pit-wall. De kans op een (V)SC situatie is vrij groot. En in 2 van de 3 races hiervoor is gezien dat een juiste call net het verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
nachtnet schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:08:
De kans op een (V)SC situatie is vrij groot.
De kans op een (V)SC is 50%? Of er komt een (V)SC of er komt geen (V)SC :+. Er zijn nu 2 races geweest, en in 1 was er een SC (of ja, meerdere), dus 50% kans. En van de eerste race verwachte men ook dat er een SC zou komen en meer crashes (zoals het vorig jaar was), maar dat bleek dus helemaal niet het geval te zijn.

Met wat geluk wordt het dus een knotsgekke race (zoals vorig jaar), en met wat pech wordt het poepsaai (zoals 2 jaar terug).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iichel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:18

iichel

Gazoooo

Gewoon de F2 race kijken. Gegarandeerd spektakel!

"It's called a motor race." - M. Masi 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
DeerDitch schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:42:
Een Medium zou ongebruikt in de pitbox blijven staan. Nu al zijn de Softs weinig gekozen door de teams. Een HS zou nog leuke verschillen hebben gemaakt ipv de US.(of SS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nachtnet schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:14:
[...]

Een Medium zou ongebruikt in de pitbox blijven staan. Nu al zijn de Softs weinig gekozen door de teams. Een HS zou nog leuke verschillen hebben gemaakt ipv de US.(of SS)
Idd, volgens mij kunnen we wel concluderen dat alle compounds alsnog twee stappen te hard zijn en de dicht bij elkaar zitten. Hoop dat Pirelli ervan leert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nachtnet
Afbeeldingslocatie: https://i2.cdn.turner.com/cnnnext/dam/assets/160620115933-gettyimages-541259122-super-169.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PknwiFf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Present.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vliegnerd
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:29

vliegnerd

Nintendo fan.

Ik heb er zin in. Ik kan mij nog zo goed herinneren dat ik vorig jaar dacht: "Dit wordt weer zo'n saaie optocht". En wat een bizarre race bleek het te worden.

Laten we hopen op een herhaling van vorig jaar, zonder het uitvallen van Max dan ;-)

4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
vliegnerd schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:46:
Ik heb er zin in. Ik kan mij nog zo goed herinneren dat ik vorig jaar dacht: "Dit wordt weer zo'n saaie optocht". En wat een bizarre race bleek het te worden.

Laten we hopen op een herhaling van vorig jaar, zonder het uitvallen van Max dan ;-)
De race van vorig jaar was echt een onwaarschijnlijk ongeloofwaardige slechte B-film.. maar wel leuk om te kijken.

STR die op de finish nog ingehaald werd door BOT. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1051667

[...]

Vond je dat leuk? ik vond het eerder beschamend. 'Collision' kan gebeuren, maar bewust op iemand inrijden is gewoon not done.

Voor de rest was het wel een vermakkelijke race, vooral de actie van RIC blijft prachtig :D
En kijken of FI de auto's zonder ongelukken naar de finish krijgt :+
Het was naar mijn idee gewoon een bewuste actie van Hamilton. Zoals jij stelt dat een collision ‘kan’ gebeuren is onzin.

De beelden liegen er niet om. De safety car was bijna niet te zien uit Hamiltons POV, waarom hij precies bij het uitkomen van een bocht vol op de ankers gaat kan alleen betekenen dat hij Vettel hiermee wou benadelen.

Dat gebeurde ook. Front wing damage, gelopen race voor Vettel. Dat je dat uit pure frustratie op iemand inrijdt vind ik gewoon een goede actie.

De volgende keer zal Hamilton zo een geintje denk ik niet nog een keer uithalen. Achterbaks dat het is.

Voor de rest heb ik er zin in!

Een weekend rust is drie keer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Hebben er nog track wijzigingen plaats gevonden?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• nachtnet
Anoniem: 1051667 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:51:
[...]

Het was naar mijn idee gewoon een bewuste actie van Hamilton. Zoals jij steld dat een collision ‘kan’ gebeuren is onzin.

De beelden liegen er niet om. De safety car was bijna niet te zien uit Hamiltons POV, waarom hij precies bij het uitkomen van een bocht vol op de ankers gaat kan alleen betekenen dat hij Vettel hiermee wou benadelen.

Dat gebeurde ook. Front wing damage, gelopen race voor Vettel. Dat je dat uit pure frustratie op iemand inrijdt vind ik gewoon een goede actie.

De volgende keer zal Hamilton zo een geintje denk ik niet nog een keer uithalen. Achterbaks dat het is.
Niet om de discussie weer op te halen, maar er is geen remactie te zien in de data. Daarnaast is achterop rijden ook in Racen meestal te verwijten aan de achteroprijder.. Vandaar de 10s Stop-Go-Penalty

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DbiAnmAWsAA5dMS?format=jpg&name=large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• erik91
In het race topic van vorig jaar ging het al 50 paginas over HAM vs VET, not again please :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Sup4rdurt
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-05 09:36
Anoniem: 1051667 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:51:
Dat je dat uit pure frustratie op iemand inrijdt vind ik gewoon een goede actie.
8)7

Why waste time say lot word when few word do trick? | Tweakblog: durt.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Jasphur schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:52:
Hebben er nog track wijzigingen plaats gevonden?
Ik zie ze nog niet op https://www.fia.com/event...venttiming-information-27 staan..

@Jasphur De Mediakit staat overigens wel vol met taal & spelfouten.. :X

[ Voor 11% gewijzigd door nachtnet op 24-04-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Kak. Per ongeluk mij zelf gequote. (Ja dat gebeurd wel eens op een mobiel haha)

@nachtnet Mediakit

[ Voor 51% gewijzigd door Jasphur op 24-04-2018 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
Ik liep gisteren op het station een AKO binnen en toen ik bij de sport/mannen bladen keek, zag ik wel 6 bladen op rij met de kop van MV op de cover. Wat een publiciteit! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Toch wel een van de meest fotogenieke bochten in het hele seizoen

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Dbe2khNXcAEdXob?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

nachtnet schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:55:
[...]

Ik zie ze nog niet op https://www.fia.com/event...venttiming-information-27 staan..

@Jasphur De Mediakit staat overigens wel vol met taal & spelfouten.. :X
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/S83M3gn.jpg
Ze kunnen wat mij betreft die DRS zone wel langer maken (sector 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:20
Pierre schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:41:
Toch wel lekker dat we vrijdag vrij hebben, lekker de trainingen kijken op Sky _/-\o_
Dat kan ik beamen, dan ben ik altijd vrij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Als Max nou hard genoeg traint, dan kan 'ie de auto in de pits laten en gaan rennen :P Ik vraag me af hoe snel je een schoen kan verwisselen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-05 10:27

koli-man

Bartender!!!!

Ik hoop dat Max gewoon weer een keertje een solide race rijdt. Gewoon om het gezeik rond zijn persoon even te verstommen en wat wk punten bij elkaar te sprokkelen.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Laatst online: 23:55

Martinspire

Awesomeness

Ik begrijp die 2e DRS zone niet helemaal. Waarom zit daar niet een eigen detectie bij? Het is 2 bochten en een recht stuk later :S

En was er vorig jaar niet sprake van een mogelijke chicane op het rechte stuk? Of is de safety-car lijn nog verplaatst zodat ze niet pas halverwege het rechte stuk gas gaan geven?

[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 24-04-2018 10:44 ]

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Tsja, je moet natuurlijk niet teveel inhaalacties hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-05 22:02
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GG0tdpG.gif

Net even de highlights gekeken van vorig jaar. Dat was een vermakelijke race.

Hopelijk weer zo eentje zondag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Ari Gold schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:07:
[afbeelding]

Net even de highlights gekeken van vorig jaar. Dat was een vermakelijke race.

Hopelijk weer zo eentje zondag. :)
Een beetje minder mag wel. Het was gewoon een flinke chaos aan fouten. Vermakelijk, maar geen mooie race IMO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
koli-man schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:38:
Ik hoop dat Max gewoon weer een keertje een solide race rijdt. Gewoon om het gezeik rond zijn persoon even te verstommen en wat wk punten bij elkaar te sprokkelen.
Ik denk dat er meer mensen met je mee hopen. En verwacht eigenlijk zelfs wel dat RBR dit van Max eist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:40

AzzKickah

06-CENSORED

Zijn we weer! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dynamic83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 08:58
Martinspire schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:44:
Ik begrijp die 2e DRS zone niet helemaal. Waarom zit daar niet een eigen detectie bij? Het is 2 bochten en een recht stuk later :S

En was er vorig jaar niet sprake van een mogelijke chicane op het rechte stuk? Of is de safety-car lijn nog verplaatst zodat ze niet pas halverwege het rechte stuk gas gaan geven?
Zou het zijn omdat anders degene die je in DRS zone1 hebt ingehaald gelijk 2 bochten later zelf DRS krijgt. Daardoor zou je de positie weer gelijk kwijt zijn die je hebt gewonnen, nu loopt degene wat verder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Dynamic83 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:18:
[...]

Zou het zijn omdat anders degene die je in DRS zone1 hebt ingehaald gelijk 2 bochten later zelf DRS krijgt. Daardoor zou je de positie weer gelijk kwijt zijn die je hebt gewonnen, nu loopt degene wat verder uit.
Prima toch, als de ingehaalde rijder daarna de kans krijgt zijn plek weer terug te pakken? Je moet nog wel twee bochten door, dus daar kan van alles gebeuren waardoor je zelfs met DRS niet je inhaler kan inhalen, maar ook weer niet te ver uitloopt zodat je het de volgende ronde weer kan proberen. Ik denk dat het met een tweede DRS detectie een stuk spannender kan worden op deze in principe, saaie baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Hmm, Max heeft al aangegeven dat het niet echt een baan is voor hun auto...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Niet online
Damian schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:52:
Tja, lange rechte stukken en smalle straten. Dat was helaas te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 22:47
Is ook de enige reden dat Strollololol vorig jaar op het podium stond imo, flink lange rechte stukken en Mercedes motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 28-05 11:26
Vorig jaar heeft de RB wel anders bewezen.. nu nog gewoon veilig de race uitrijden (met mooie acties)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:32

Destruction

(ex-)Automonteur

[...]

...Bij mij heeft-ie wel weer een beetje respect gewonnen toen-ie het voor HAM opnam tov Louis Dekker.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=15RCVLgwSx0]

Verder ben ik het wel eens met je verhaal.

Anyway, hopelijk wordt het een leuke race en kan Max zich revancheren voor het slechte begin van het seizoen, hij heeft een goed resultaat nodig.

[ Voor 15% gewijzigd door Destruction op 24-04-2018 12:56 ]

Ford Transit 2.2TDCi '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik91
Stoelpoot schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:53:Tja, lange rechte stukken en smalle straten. Dat was helaas te verwachten.
Ben dan wel benieuwd naar STR Honda, aangezien de topsnelheid van die wagens wel hoog lag. Zou dat hier dan mogelijk zichtbaar worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
FastFred schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:55:
Is ook de enige reden dat Strollololol vorig jaar op het podium stond imo, flink lange rechte stukken en Mercedes motor.
Mwa, de enige reden? VER die uit valt, RAI die (2x?) uitvalt (of in ieder geval met gerepareerde auto achteraan weer ging meedoen Steering wheel, give me my steering wheel), beide Force India's die zich in de haren bleven vliegen, HAM met headrest probleem en VET met 10 seconden stop and go.

Als die gekke dingen niet waren gebeurd was Stroll ineens 6e of lager geworden en had hij een voor die tijd normaal plekje in een Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:06

sjaool

Every life should have 9 cats

Damian schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:52:
Met een SC, die geheid gaat komen, is het voor Red Bull gewoon zaak dat ze bij Ferrari en Mercedes in de buurt blijven.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iichel

iichel

Gazoooo

Yep maar Baku is een power track met die lange rechte stukken en (bijna alleen maar) 90 graden bochten. Nergens heb je veel downforce nodig, waar de RB altijd sterk is. Vermogen en tractie is the name of the game in Baku.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 926911

Gewoon 5e en 6e worden op dit circuit en hopen dat je eventueel kan profiteren van de fouten bij Mercedes en Ferrari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Gaan we wedden op een rode vlag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:08

Oekol

waka waka hey hey

Jasphur schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 10:25:
Toch wel een van de meest fotogenieke bochten in het hele seizoen

[afbeelding]
En smal dat die lijkt, maar eigenlijk niet is!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 28-05 11:26
Jasphur schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:00:
50 euro naar KWF als Stroll hem in het kasteel stil zet, nogeens 50 als Max hem wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Jasphur schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:00:
Ik ga er wel vanuit dat die gaat gebeuren, misschien is het interessanter om te kijken waar Leclerc gaat spinnen en vanaf welke positie Vandoorne de tweede ronde in gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leoon. schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:02:
[...]

En smal dat die lijkt, maar eigenlijk niet is!
Mwoh, het is een van de smalste stukken op de f1 kalender. 7,6 meter breed. 12 is de maatstaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

MikeyMan schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:06:
[...]

Mwoh, het is een van de smalste stukken op de f1 kalender. 7,6 meter breed. 12 is de maatstaf.
Maar 7 meter breed, dat is toch nog steeds super breed? >:) Het is geen inhaalbocht, dat hoeft ook niet.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
Was er vorig jaar niet een grappig filmpje van een reporter op dat stuk circuit?
/me Jasphur duikt even in het topic van vorig jaar. Edit: maar vindt niks hierover

xinix03 in "[F1 2017] Race 8 - GP van Baku" :+

[ Voor 29% gewijzigd door Jasphur op 24-04-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Leoon. schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:07:
[...]

Maar 7 meter breed, dat is toch nog steeds super breed? >:) Het is geen inhaalbocht, dat hoeft ook niet.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=K9zo8AL7rck]

Smal genoeg om toch lastig te zijn.
Perez is niet eens een pannekoek a la STR :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
kevlar01 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:25:
[...]

[video]

Ja dat filmpje kwam ik net ook tegen in het topic van deze GP van vorige seizoen. Deze crash en nog een paar bijna crashes kwam vooral door een te hoge curb in de binnenbocht. Deze is later ook een flink stuk verlaagd volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 19:43

Damian

Insane Obtrusion

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jasphur schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:28:
[...]
Ja dat filmpje kwam ik net ook tegen in het topic van deze GP van vorige seizoen. Deze crash en nog een paar bijna crashes kwam vooral door een te hoge curb in de binnenbocht. Deze is later ook een flink stuk verlaagd volgens mij.
Het was idd omdat mensen steeds verder die bocht afsneden totdat het fout ging met de curb.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

[...]

[video]

Klopt haha en verderop ging dacht ik HUL ook x te vroeg te bocht in. Wellicht ook via de kerb van de bocht eerder, maar het is een baan waar je echt 100% je gedachten er bij moet hebben. Je kunt niet ff gaan bedenken wat voor culinairs je diezelfde avond eten gaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockabilly_1991
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-05 13:16
[...]

[video]

Is daar destijds nog onderzoek naar dat ongeluk geweest? Aangezien de wielnaaf + wiel los van de auto raakte?
Volgens mij moeten deze vast blijven met kabels i.v.m. veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Tja, deze race kan interesant worden. RBR moet het niet van vermogen hebben maar van hun uitstekende gebrek bandenslijtsage en race strategie. Gewoon P5 en P6 kwalificeren, bij blijven met DRS en hopen op een SC die goed valt, en dan pitten. Als de race echt chaos wordt met meerdere SC's, dan geef ik RBR wel een kans om tenminste Mercedes te pakken. Die lijken veel te afhankelijk van computers en algoritmes om echt te kunnen reageren op plotselinge gebeurtenissen.

Een ander scenario zou zijn dat RBR wel met een stop de race kan uitrijden terwijl Ferrari en Mercedes toch naar twee moeten. Als je kijkt naar de banden die RBR mee heeft genomen, dan staat RBR er qua strategische opties vrij goed voor. Ze hebben tenminste keuzes, Ferrari en Mercedes niet echt.

[ Voor 12% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-04-2018 15:42 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

In het verleden behaalde resultaten...
Ik ga er toch maar van uit dat de top 6 business as usual is en dat enige spanning vanuit het middenveld moet komen. De snelheidsverschillen worden op dit circuit iets uitvergroot op het lange rechte stuk en als iedereen de auto heel houdt zal er weinig spektakel in zitten.

Ik probeer niet negatief te zijn, maar het heeft gewoon de potentie van een optocht. Ik zal er netzogoed van genieten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

Ik verwacht dat Haas hier weer een mooi resultaat gaat scoren. Mag ook wel gezien de punten die ze in Australië misgelopen zijn. Mogelijk dat ze het de Red Bulls zelfs lastig kunnen maken. De topsnelheid van de Haas ligt hoger maar het bochtenwerk van de Red Bulls is beter. Lastige race voor de Red Bull jongens.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
Niemand die nog gezegd heeft dat het zondag hard gaat waaien? :o

https://darksky.net/forecast/40.376,49.8326/ca12/en

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 28-05 22:02
*kuch* @MAX3400 zei dat vanochtend.

[ Voor 18% gewijzigd door Ari Gold op 24-04-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:41:
Tja, deze race kan interesant worden. RBR moet het niet van vermogen hebben maar van hun uitstekende gebrek bandenslijtsage en race strategie. Gewoon P5 en P6 kwalificeren, bij blijven met DRS en hopen op een SC die goed valt, en dan pitten. Als de race echt chaos wordt met meerdere SC's, dan geef ik RBR wel een kans om tenminste Mercedes te pakken. Die lijken veel te afhankelijk van computers en algoritmes om echt te kunnen reageren op plotselinge gebeurtenissen.

Een ander scenario zou zijn dat RBR wel met een stop de race kan uitrijden terwijl Ferrari en Mercedes toch naar twee moeten. Als je kijkt naar de banden die RBR mee heeft genomen, dan staat RBR er qua strategische opties vrij goed voor. Ze hebben tenminste keuzes, Ferrari en Mercedes niet echt.
Hoewel ze langer mee zouden kunnen denk ik dat ze liever op een zachtere compound staan met evenveel stops dan 1 stop minder te gaan doen. Dan is het verschil namelijk minder groot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Laatst online: 15:13
Stoelpoot schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 09:06:
Goedemorgen :) Ik sta op de startrij.
Top ik ga voor je duimen, welke positie sta je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Tylocke schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:54:
Ik verwacht dat Haas hier weer een mooi resultaat gaat scoren. Mag ook wel gezien de punten die ze in Australië misgelopen zijn. Mogelijk dat ze het de Red Bulls zelfs lastig kunnen maken. De topsnelheid van de Haas ligt hoger maar het bochtenwerk van de Red Bulls is beter. Lastige race voor de Red Bull jongens.
Moet je niet alleen een goede wagen bouwen, maar ook geen smørrebrød/stokbrood-vreters achter het stuur zetten.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vond de topsnelheid van de RBR eigenlijk best okay in China (Ricciardo op Kimi zonder DRS lukte ook gewoon), dus geef ze wel een kans dat ze behoorlijk competitief kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tylocke

Tylocke

[Team Carrack]

nachtnet schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 18:56:
[...]

Moet je niet alleen een goede wagen bouwen, maar ook geen smørrebrød/stokbrood-vreters achter het stuur zetten.. :+
Hahah, moet zeggen dat ik die 2 een stuk sympathieker vind dit jaar. Vorig jaar kon ik ze niet luchten, vooral Grosjean met dat eeuwige gezeur van hem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MAX3400 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 08:12:
Mijn weather app laat een droog maar zeer winderig weekend zien; nou rijden de jongens tussen de huizen maar met een tailwind op het rechte stuk, kunnen we nog wel eens grappige incidenten in T1 krijgen.

Zin in!!!
We zien het wel, het is nog maar dinsdag ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hackus schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:28:
[...]

We zien het wel, het is nog maar dinsdag ;)
Ja, dat kan je wel zeggen maar wedden dat het in Abu Dhabi weeeeer een droge race wordt dit jaar? Sommige weersvoorspellingen kloppen echt wel! O-)

On-topic(er); heb eigenlijk wel hoge verwachtingen van Gasly en (hopelijk) LeClerc; het zijn in mijn ogen rijders met een goed niveau alleen nog niet in de allerbeste wagen die ze kunnen krijgen. Maar zo'n stratencircuitje kan altijd voor verrassingen en stuurmanskunsten zorgen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MAX3400 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:31:
[...]

Ja, dat kan je wel zeggen maar wedden dat het in Abu Dhabi weeeeer een droge race wordt dit jaar? Sommige weersvoorspellingen kloppen echt wel! O-)

On-topic(er); heb eigenlijk wel hoge verwachtingen van Gasly en (hopelijk) LeClerc; het zijn in mijn ogen rijders met een goed niveau alleen nog niet in de allerbeste wagen die ze kunnen krijgen. Maar zo'n stratencircuitje kan altijd voor verrassingen en stuurmanskunsten zorgen.
Ik vind het best, als er zondag maar een Ferraririjder op het staat ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1051667

Hackus schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:48:
[...]

Ik vind het best, als er zondag maar een Ferraririjder op het staat ;)
Als Ferrari zaterdag pole claimt en zondag op nummer 1 eindigen dan denk ik dat we een aardige indicatie hebben over de verschillen tussen de twee teams.

Ik hoop dan ook echt dat Mercedes dit jaar voor de verandering even geen titel pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1051667 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:53:
[...]

Als Ferrari zaterdag pole claimt en zondag op nummer 1 eindigen dan denk ik dat we een aardige indicatie hebben over de verschillen tussen de twee teams.

Ik hoop dan ook echt dat Mercedes dit jaar voor de verandering even geen titel pakt.
Zo gulzig ben ik niet, maar de WK dit seizoen zou mooi zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:57
Hopelijk dit jaar weer een spectaculaire crash met safety car bij Castle. Persoonlijk vind ik dat het mooiste van de Baku GP :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Martinspire schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 16:18:
[...]

Hoewel ze langer mee zouden kunnen denk ik dat ze liever op een zachtere compound staan met evenveel stops dan 1 stop minder te gaan doen. Dan is het verschil namelijk minder groot
Dat kan natuurlijk ook nog. Het gaat er meer om dat RBR opties heeft. Zeker Ferrari zit gewoon met een belachelijke lading US banden. Stel die werken toch niet lekker zoals in China gebeurde, dan krijgen ze het moeilijk. Mercedes zal helemaal banden op gaan vreten, dat doen ze nu eenmaal.

De vraag is of het een twee stop race gaat worden. Ik hoop van wel, maar we hebben geen referentie omdat het kouder zal zijn dan vorig seizoen in Baku. Dat kan al tegen de US gaan werken, maar dat zien we dan wel. Gebeurd dit, dan heeft Ferrari in ieder geval een enorm probleem. Verder als je kijkt naar Seb en Kimi hun banden dan zie je de strategie al bijna voor je. Kimi moet doorrijden en naar soft gaan waarna die kansloos op P6 staat want Seb moet winnen. :')

Mercedes verwacht ik meer op SS of zelfs soft omdat ze daar vaker beter mee presteren over grotere afstanden. Dan alsnog had ik meer SS of soft verwacht. Nee, dat lijkt RBR beter te doen want die houden duidelijk alle strategische opties open. Die verschijnen denk ik aan de start met minstens een nieuw setje S, SS en US.

TL:DR: Ik hoop dus dat de US banden inderdaad voor geen ene meter werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-05 11:13

p0st

Dutch Reefer

Heuj het racetopic is alweer op, p0st volgt mee!

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

We zijn er steeds vroeger bij xD

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:48
Present! :+

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
Uitzicht van BOT zijn kamer

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DbmqrkeWsAARibf?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevlar01
  • Niet online

kevlar01

Tylocke schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 19:22:
[...]

Hahah, moet zeggen dat ik die 2 een stuk sympathieker vind dit jaar. Vorig jaar kon ik ze niet luchten, vooral Grosjean met dat eeuwige gezeur van hem.
Nu je het zegt.. moet zeggen dat Grosjean inderdaad stukken minder zeurt.
Zouden ze het remprobleem eindelijk opgelost hebben bij HAAS?

Of zenden ze het gewoon niet meer uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-05 07:28
Haha net de highlights van vorig jaar teruggekeken. Wat een race. Vettel en Hamilton 8)7 . Dat was echt goed vermaak.

Hopelijk aanstaande zondag weer wat spektakel!

[ Voor 17% gewijzigd door Ayazis op 25-04-2018 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 20:48
Bedenk me nu eigenlijk pas hoe vroeg deze race op de kalender staat. Vorig jaar was Baku namelijk tijdens mijn vakantie in de USA. En dat was eind juni.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Hopelijk met een betere strategie voor Ferrari. Go Seb! :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 27-05 16:54

mark-k

AKA markkNL

Heeft hij die foto met een smurf gemaakt ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJTimo
mark-k schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:57:
[...]

Heeft hij die foto met een smurf gemaakt ofzo?
:D Dat is denk ik de tint van het raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-05 10:22
@mark-k Hij zal de foto vanachter het raam gemaakt hebben.
Pagina: 1 2 ... 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1