"When you grow up your heart dies"
Dan weten we het wel...JackBol schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:56:
[...]
Ja. Connoly gaat nu bepalen of Max of VER schuldig is aan het incident.
Ook chapeau voor Perez die maximaliseert op het juiste moment!
[ Voor 21% gewijzigd door Arjan90 op 29-04-2018 15:58 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Haters everywhere but I don’t really care
RIC stond als eerste, dat is toch altijd een indicator?
[ Voor 3% gewijzigd door Speedpete op 29-04-2018 15:58 ]
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Zeker! 2u op het puntje van de bank gezeten
De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt
Normaal is de eerste die genoemd word de hoofdverdachte. en in dit geval was het #3.Speedpete schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:58:
Woei Perez!
[...]
RIC stond als eerste, dat is toch altijd een indicator?
Flickr PSN ID= cheironnl
Deze race had alles!Arjan90 schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:58:
Hamilton is de lachende derde! Wauw, wat een race! Veel spektakel, domme acties, inhaalacties, geen teamorders, genoten!
Ook chapeau voor Perez die maximaliseert op het juiste moment!
Nu wc, koffie en friet halen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Jammer van de Bulls, ben zeer benieuwd naar de uitkomst.....
Huh, normaal is de hele top-10 1 team?Equator schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:00:
Top 10 zijn verschillende teams.. dat gebeurt ook niet vaak
PSN: xMaurice93
Op McLaren en Ferrari naEquator schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:00:
Top 10 zijn verschillende teams.. dat gebeurt ook niet vaak
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Ik bedoel dat er in de top 10 geen team is !er 2 plaatsen.
Ferrari en McLaren.Equator schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:01:
[...]
Aangezien Red Bull eruit lag compleet, en er dus nog maar 9 teams over waren, kan wat jij zegt niet eens....
[ Voor 21% gewijzigd door Smultie op 29-04-2018 16:03 ]
Ferrari 2 en 4Equator schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:01:
[...]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Straten ook. Ik denk dat Indycar er al rijdt.Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:02:
Hoe ziet het circuit van Miami er uit dan? Als dat eventueel Baku gaat vervangen?
Misschien iets minder Bowmore drinkenEquator schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:01:
[...]
Begint een beetje (te)veel te worden nu........
Verwijderd
Friet wordt hier ook gehaald. Kan gelukkig gewoon blijven kijken en laat iemand anders het halennachtnet schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:00:
Prima. Straks de race + post-raceprogramma's terug kijken.
Nu wc, koffie en friet halen.
enchion schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:30:
Niet handig van onze Max weer.
Je kan gewoon niet blijven blocken in de commitzone.
Bottas laat netjes Vettel z`n eigen fout betalen door netjes aan de kant te gaan zodat Vettel mooi z`n eigen bocht kan missen. (waarna Bottas pech heeft met wat bodywork)Waarom, het is gewoon Ricciardo z`n fout.
Verstappen gaat een doldrieste stier genaamd Ricciardo proberen te blocken in de commitzone.
Het gaat hier niet om recht of geen recht op de bocht, of goed tegen slecht, maar uitsluitend over slim tegen dom.
Als er een serie moordenaar met een kettingzaag achter je aanzit ga je dan zijn zaag proberen te blocken met je hoofd of probeer je hem zelf in het snijvlak te laten vallen ?
[ Voor 8% gewijzigd door enchion op 29-04-2018 16:07 ]
How do you save a random generator ?
Flickr PSN ID= cheironnl
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...
Niet alleen Connoly.JackBol schreef op zondag 29 april 2018 @ 15:56:
[...]
Ja. Connoly gaat nu bepalen of Max of VER schuldig is aan het incident.
"Mr. Le Mans" Tom Kristensen zit er ook, en die is wel 'fan' van Max.
Op zich wel jammer, dag 1 was ik geen fan van Baku, maar na 3 jaar blijkt 66% van races vol met spektakel te zitten! Een soort super-Monaco.Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:02:
Hoe ziet het circuit van Miami er uit dan? Als dat eventueel Baku gaat vervangen?
[ Voor 3% gewijzigd door JackBol op 29-04-2018 16:05 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Idd. Had beter de helm op kunnen houden
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Inderdaad

De enige schuldige aan de crash van RIC en VER is het team. De coureurs missen snelheid (accu-gebeuren) en zien de concurrentie - ondanks wat de long runs aangeven - wegrijden. Dat geeft frustratie, tel daarbij dat ze heel de tijd bij elkaar zitten.
Als je dan vervolgens tegen VER roept (ook op de momenten dat hij achter RIC zit): "keep it clean", om tegen RIC te roepen "start over" of "get him", dan is het wachten op problemen.
Komende jaren nog niet hoorJackBol schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:04:
[...]
Op zich wel jammer, dag 1 was ik geen fan van Baku, maar na 3 jaar blijkt 66% van races vol met spektakel te zitten! Een soort super-Monaco.
[ Voor 3% gewijzigd door Equator op 29-04-2018 16:06 ]
Dat inhalen deed hij zelf gewoon fout tochFranco10 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:06:
Zuur als je Vettel heet; twee races goed presteren, door toedoen van anderen niet winnen.
Of zijn dit allemaal gevalletjes klok klepel?
Ik snap niet dat je je hier zo over opwindt. In mijn ogen was deze overtake over de limiet. Ric moest van te verkomen om de overtake te laten plakken. Wellicht bewoog Max in de braking zone, maar niet zodanig dat ik de schuld helemaal in z'n schoenen wil schuiven.UltraSub schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:04:
[...]
Tot er een Max FTW topic en een F1 topic is zal ik hier niet meer zijn
En dat zeg ik als serieuze Max fan. Zo vet wat die gast kan en doet met een auto, maar tijd voor wat verstand. Spektakel gegarandeerd, fakking awesome. Maar hij doet zichzelf geen plezier. En dat is zonde. Jammer dat veel gasten hier kritiek op Max als een Anti-Max fan zien.
Mjoah, maar frustratie vind ik geen argument. Hier moet je tegen kunnen als je bij een topteam rijdt.Speedpete schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:06:
Ok, ik ben er uit.
De enige schuldige aan de crash van RIC en VER is het team. De coureurs missen snelheid (accu-gebeuren) en zien de concurrentie - ondanks wat de long runs aangeven - wegrijden. Dat geeft frustratie, tel daarbij dat ze heel de tijd bij elkaar zitten.
Als je dan vervolgens tegen VER roept (ook op de momenten dat hij achter RIC zit): "keep it clean", om tegen RIC te roepen "start over" of "get him", dan is het wachten op problemen.
Maar vertel nu eens wat Max in dit geval fout heeft gedaan behalve zijn plek verdedigen?UltraSub schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:04:
[...]
Tot er een Max FTW topic en een F1 topic is zal ik hier niet meer zijn
En dat zeg ik als serieuze Max fan. Zo vet wat die gast kan en doet met een auto, maar tijd voor wat verstand. Spektakel gegarandeerd, fakking awesome. Maar hij doet zichzelf geen plezier. En dat is zonde. Jammer dat veel gasten hier kritiek op Max als een Anti-Max fan zien.
Ik vind dat RIC hier nu eens wat te gretig is geweest.
Maar goed, ik ben benieuwd wat de stewards gaan beslissen.
[ Voor 7% gewijzigd door gambieter op 29-04-2018 16:08 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
More than one change of direction to defend a position is not permitted.
Ricc. dreigt rechts, Max verdedigt rechts, Ricc. gaat links, Max verdedigt links:
Dat wordt een strafje voor Max.
erutangiS
als ie de laatste bocht niet gemist had had had ie hier gewoon gewonnen (maarja als RIC/VER elkaar er niet afgereden hadden what ifFranco10 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:06:
Zuur als je Vettel heet; twee races goed presteren, door toedoen van anderen niet winnen.
Yup, Vettel 4 en Raikkonen 2; Stoffel en Alonso beiden top 10.
Ben ik helemaal met je eens.RoD schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:06:
[...]
Mjoah, maar frustratie vind ik geen argument. Hier moet je tegen kunnen als je bij een topteam rijdt.
Uhhh, hij heeft zijn eigen race vergooit door vol te blokkeren. Niemand anders zat aan zijn rempedaal op dat moment.Franco10 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:06:
Ben er inderdaad bang voor.MrOleo schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:07:
Code of driving conduct on circuits:
Ricc. dreigt rechts, Max verdedigt rechts, Ricc. gaat links, Max verdedigt links:
De 1e beweging was gewoon de racelijn. Ik betwijfel het ten zeerste, want als dat het geval zou zijn dan werden er minimaal 10 penalty’s gegeven per race.MrOleo schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:07:
No way... Dat er nog iets gebeurde kwam door hun eigen ongeluk. Ze lagen 25s achter.toolkist schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:07:
Je gaat je wel afvragen of Red Bull op t einde nog een kans op de overwinning had gehad...
Is naar rechts gaan niet de racelijn om de bocht goed aan te kunnen snijden en was alleen de beweging naar links een defensieve beweging?
Links is er nooit ruimte geweest. Je kunt niet zeggen dat Verstappen maar verder naar rechts moet gaan. En omdat er nooit genoeg ruimte op links is geweest is het in principe veilig daarnaartoe te gaan.MrOleo schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:07:
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
@#$ Heb ik na 2 uur net verse koffie... moet ik weer nieuwe halen.. Bedankt he..Arjan90 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:04:
He, ik heb het moment helemaal gemist dat er iemand over het kapsel van Lewis heen reed
Ja, dit.-ION- schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:09:
[...]
Is naar rechts gaan niet de racelijn om de bocht goed aan te kunnen snijden en was alleen de beweging naar links een defensieve beweging?
Hij rijdt links (binnenbocht verdedigen), gaat naar rechts (racelijn) en daarna naar links. Dat is toch 2x moven?RedHat schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:08:
[...]
De 1e beweging was gewoon de racelijn. Ik betwijfel het ten zeerste, want als dat het geval zou zijn dan werden er minimaal 10 penalty’s gegeven per race.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 29-04-2018 16:10 ]
Ze reden ver links van de racelijn...RedHat schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:08:
[...]
De 1e beweging was gewoon de racelijn. Ik betwijfel het ten zeerste, want als dat het geval zou zijn dan werden er minimaal 10 penalty’s gegeven per race.
erutangiS
Je bedoelt als ze niet de safety car veroorzaakt hadden die ervoor zorgden dat alles aan het einde nog zo dicht bij elkaar lag?toolkist schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:07:
Je gaat je wel afvragen of Red Bull op t einde nog een kans op de overwinning had gehad...
Waarom? Zonder de crash was er geen sc. En de afstand hadden ze echt niet 'zomaar' even ingehaald.toolkist schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:07:
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Volgens mijn eerste indruk gaat Ric naar rechts en reageert Max dan op Ric door naar rechts te gaan. Dus Max beweegt opzichtig 1 keer van zijn lijn.sjaool schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:07:
[...]
Maar vertel nu eens wat Max in dit geval fout heeft gedaan behalve zijn plek verdedigen?
Ik vind dat RIC hier nu eens wat te gretig is geweest.
Maar goed, ik ben benieuwd wat de stewards gaan beslissen.
Als reactie daarop gaat Ric naar links (achterste mag onbeperkt van lijn afwijken). En Max gaat weer naar links toe. Dus 2e keer dat Max afwijkt en dat mag niet.
Maar dit is zonder data natuurlijk.
Klopt. Is Liberty niet blij mee.StealthyPeanut schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:06:
[...]
Komende jaren nog niet hoor. Baku heeft een tienjarig contract volgens mij.....
En eigenlijk moet niemand willen dat daar geraced wordt (imo):
https://www.ftm.nl/artike...button&utm_source=twitter
En dan hebben we het nog niet eens over de corruptie (waar Omtzigt vanuit 'Europa') bovenop zit.
Niet mooi land dat zich heel mooi wil voor doen....
Sorry for the politics
Heb me goed vermaakt. Tuurlijk balen maar misschien is het gewoon goed om de verwachtingen vwb. ons Max maar wat naar beneden bij te stellen (kan het alleen maar meevallen... die negativiteit schiet werkelijk niemand wat mee op...).
Foute voorspelling.Verwijderd schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:09:
Voorspelling:
'You guys are the best crowd Ive ever seen!'
Regel nummer 2: is het niet Max zijn schuld, dan toch wel
racelijn volgen telt niet meeVos schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:10:
[...]
Hij rijdt links (binnenbocht verdedigen), gaat naar rechts (racelijn) en daarna naar links. Dat is toch 2x moven?
Frustrerende race voor Max; continue dreiging van achteren omdat de Renault wegkomen voorkwamen. In vrije lucht kon hij dat gat wel maken maar kwam hij weer klem achter Hamilton te zitten. Imho een raceincident; maar we kennen Connelly....

Vettel, gegokt en verloren. Jammer, weliswaar pech met de safetycar maar als je niet op tijd remt kun je ook niet winnen..
Dat vervolgens uitgerekend Hamilton na een fletse race wint is extra zuur maar niets aan te doen.
Oh en wat betreft RBR die zich zo stoer op de borst kloppen dat bij hun de coureurs wel altijd tegen elkaar mogen racen, ik hoop dat ze nu eindelijk eens beseffen hoe onzinnig dat is bij een teamsport..

Tsjah, alles kan maar zonder die crash van RIC en VER was er misschien geen safety car meer gekomen, dus normaal gesproken niettoolkist schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:07:
Geen idee wie fout was, typische VER style defending weer, tijdje niet gezien. Ik zou zeggen dat het niet VER's fout was, dat hij naar rechts gaat is opzich de racing line volgen lijkt me (moet daar in de buurt ergens naar rechts om in te sturen i guess), daarna is zn move naar links (wat dus de enige move is?). Verder leek het me uberhaubt wat optimistisch van RIC om het daar te proberen binnendoor.
Had zelf wel het gevoel dat VER beter gewoon direct RIC had kunnen laten gaan, want die was duidelijk de snellere. Maar goed dat ligt natuurlijk enigszins gevoelig, zeker in zo'n seizoen het toch al niet lekker gaat. Valt het team ook wel enigszins kwalijk te nemen (dat ze geen teamorders gaven) I suppose.
En hetzelfde geldt niet voor de GP van Rusland?SuBBaSS schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:11:
[...]
Klopt. Is Liberty niet blij mee.
En eigenlijk moet niemand willen dat daar geraced wordt (imo):
https://www.ftm.nl/artike...button&utm_source=twitter
En dan hebben we het nog niet eens over de corruptie (waar Omtzigt vanuit 'Europa') bovenop zit.
Niet mooi land dat zich heel mooi wil voor doen....
Sorry for the politics
Ja, maar hij komt in die situatie door SC.
F1 autos worden niet moe, hémb1 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:12:
Denk dat ze bij RB vaker naar wielrennen moeten kijken (kop over kop rijden voor meer snelheid )
Dacht ik ook aan. Hadden ze richting de seconde per ronde kunnen winnen.mb1 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:12:
Denk dat ze bij RB vaker naar wielrennen moeten kijken (kop over kop rijden voor meer snelheid )
Nou in die post van mij in ieder geval niet!Amphiebietje schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:12:
[...]
En hetzelfde geldt niet voor de GP van Rusland?
Om en om elkaar een tow gevenSpeedpete schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:13:
[...]
Dacht ik ook aan. Hadden ze richting de seconde per ronde kunnen winnen.
Als 1 vd 2 dus nog door had kunnen rijden, duhArjan90 schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:10:
[...]
Je bedoelt als ze niet de safety car veroorzaakt hadden die ervoor zorgden dat alles aan het einde nog zo dicht bij elkaar lag?
Max volgend jaar in de Indycar

RIC gaat rechts voorbij en gaat alweer naar links voordat Max reageert. Waarom?
Dit topic is gesloten.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Gewoon zeuren, maakt niet over waarover. Hou het nou eens gezellig.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1