[F1 2018] Race 2 - GP van Bahrein Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste
Acties:
  • 60.625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 14:53

AzzKickah

06-CENSORED

Stoffel op Sky: "Yeah probably not the result we were hoping for"

Nee, waarschijnlijk niet nee. 8)7
Echt, McLaren valt hier toch gewoon keihard door de mand. Gemiddeld op een volle seconde van Gasly.

Jammer dat Hartley niet echt mee lijkt te kunnen komen. Vind dat wel een geschikte gast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Max toch een party mode? 😀

Max Verstappen kreeg dus plotseling 150 PK extra op een moment dat hij dat niet verwachtte. En toen brak ie weg. “Is me eigenlijk nog nooit overkomen, dit.” Pijnlijk. Vervelend. Weg kansen. Maar het illustreert ook weer dat die hybride motoren veel te gecompliceerd zijn. Eens?
https://twitter.com/F1Lou...s/982654739123974144?s=19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Exocet schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:41:
Max toch een party mode? 😀

Max Verstappen kreeg dus plotseling 150 PK extra op een moment dat hij dat niet verwachtte. En toen brak ie weg. “Is me eigenlijk nog nooit overkomen, dit.” Pijnlijk. Vervelend. Weg kansen. Maar het illustreert ook weer dat die hybride motoren veel te gecompliceerd zijn. Eens?
https://twitter.com/F1Lou...s/982654739123974144?s=19
Dat commentaar! Een surprise party mode!

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:50
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:56:
[...]

Volgens Doornbos. Misschien is het waar. Laat ze het van het team zelf maar zeggen.
Hij kan af en toe wat bijdehand overkomen, maar hij heeft wel zo zijn contacten. Hij had via iemand vernomen dat het iets met een luchtafsluiter te maken had die opeens open ging.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Heeft iemand al een overzicht gezien van de banden die beschikbaar zijn voor de race? Vraag me af of Lewis en Max niet soft en medium kunnen gaan rijden terwijl anderen ss, soft, ss gaan rijden.

[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-04-2018 18:58 ]

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08:36
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:57:
Heeft iemand al een overzicht gezien van de banden die beschikbaar zijn voor de race? Vraag me af of Lewis en Max niet soft en medium kunnen gaan rijden terwijl anderen ss, soft, ss gaan rijden.
Volgens mij ook inderdaad :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als de berichtgeving klopt is het allemaal wel vrij bizar. De eerste race een zwabberende auto omdat er "iets" afbreekt, en bij de tweede race een spontane injectie van 150pk. Vorig jaar was het wat ongecompliceerder; toen stopte de motor er gewoon mee. Maar nu dus al twee keer op rij dat de auto rare dingen doet?

Maargoed, eerst eens even afwachten wat er nu precies gebeurd is. Ik heb nog nooit zoiets gehoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:59:
Als de berichtgeving klopt is het allemaal wel vrij bizar. De eerste race een zwabberende auto omdat er "iets" afbreekt, en bij de tweede race een spontane injectie van 150pk. Vorig jaar was het wat ongecompliceerder; toen stopte de motor er gewoon mee. Maar nu dus al twee keer op rij dat de auto rare dingen doet?

Maargoed, eerst eens even afwachten wat er nu precies gebeurd is. Ik heb nog nooit zoiets gehoord.
Het is de introductie van de Q3 knop bij Renault. :+
Enige probleem is dat die totaal willekeurig is, maar het knopje is er nu dan echt. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:01:
[...]

Het is de introductie van de Q3 knop bij Renault. :+
Enige probleem is dat die totaal willekeurig is, maar het knopje is er nu dan echt. :P
Leuk, maar deze partymode mag iets minder swingend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Volgens mij trapte Max gewoon het gas in op de curbstones...

Dus, gladde curbs door zand en afgereden rubber en 150 pk extra...

Als max op het asfalt was gebleven, had de 150 pk extra waarschijnlijk geen crash opgeleverd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lochpatje
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-09 19:00
DeArmeStudent schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:08:
Volgens mij trapte Max gewoon het gas in op de curbstones...

Dus, gladde curbs door zand en afgereden rubber en 150 pk extra...

Als max op het asfalt was gebleven, had de 150 pk extra waarschijnlijk geen crash opgeleverd...
Maar hij brak al uit voordat ie überhaupt de kerb aantikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Toto was trouwens ook weer boos. :P
https://streamable.com/iz5k4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Mooi man. Kan zo blij en ZOOOO boos zijn, zonder zich als een gek te gedragen. Prachtige zelfcontrole.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Klinkt als onzin, die 150pk, maar als het echt zo is wellicht hoopvol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 19:44

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Misschien een onverwachte deployment van de MGU-K in die bochtencombinatie. Dat zou die +150pk wel eens kunnen verklaren. Normaal gesproken wordt dat op de rechte stukken ingezet.
Softwarefoutje ?

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kennelijk hebben die motoren zelfs al algoritme en leren ze de baan om te weten waar extra vermogen nodig is. Totaal van ze zotte als dat zo is, maar het zou het wel verklaren. Treed er een fout op en krijg je opeens enorm veel vermogen op je achterwielen dan kan je spinnen. Het zou passen omdat Max de controle verloor toen hij van de vierde naar vijfde versnelling ging.

Ik wil eigenlijk wel eens de interviews van Max met Ziggo en Sky zien. Kan ze nog niet vinden. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

VER nu op Ziggo: 150pk erbij op een moment dat hij het niet verwacht. Bevestigd dus wat we hier al hebben gehoord. Blijft toch een heel raar verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Op de herhaling was wel te zien dat hij de achterkant al kwijt raakte voordat hij de curb pakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

RoD schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:27:
VER nu op Ziggo: 150pk erbij op een moment dat hij het niet verwacht. Bevestigd dus wat we hier al hebben gehoord. Blijft toch een heel raar verhaal.
Dan blijft wel de vraag:

Was het vermogen onverwacht?

of

Had Max het vermogen niet verwacht

Toch wel een verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice079
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12-09 17:23
Heel erg raar verhaal. Betekent dat dan de motor op de rechte stukken niet meer wordt gedempt (uit voorzichtigheid), maar dat dit simpelweg te vroeg kwam ofzo?

PSN: xMaurice93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentist
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 16:37

Dentist

Next patient please...

DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:26:
Kennelijk hebben die motoren zelfs al algoritme en leren ze de baan om te weten waar extra vermogen nodig is. Totaal van ze zotte als dat zo is, maar het zou het wel verklaren. Treed er een fout op en krijg je opeens enorm veel vermogen op je achterwielen dan kan je spinnen. Het zou passen omdat Max de controle verloor toen hij van de vierde naar vijfde versnelling ging.
Klopt - Horner zei ook zoiets, dat Verstappen naar buiten ging zodat de auto de baan kon leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

PWM schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:29:
[...]

Dan blijft wel de vraag:

Was het vermogen onverwacht?

of

Had Max het vermogen niet verwacht

Toch wel een verschil :)
Dat blijkt inderdaad niet uit het verhaal en vroeg ik me zelf ook al af. VER heeft natuurlijk al de nodige rondjes gereden met de auto en ook in de kwalificatie had ie al een run neergezet. Je zou dus zeggen dat het vermogen op dat moment onverwacht was. VER zei iig niet dat ie een verkeerde modus had ingeschakeld oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kennelijk was dit ook niet de eerste keer tijdens de kwalificatie dat er opeens 150pk bijkwam, of verdween. Nu op totaal het verkeerde moment. Maar echt bizar dat dit kan gebeuren, of dat we tegenwoordig echt op het punt aanbeland zijn waar de motor moet bepalen hoeveel vermogen er nodig is doormiddel van een computerprogramma. :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:26:

Ik wil eigenlijk wel eens de interviews van Max met Ziggo en Sky zien. Kan ze nog niet vinden. :/
Had Alonso ook vorig jaar in Spa tijdens de kwalificatie, ging ineens in Pouhon volgas en was daardoor zijn ERS deployment kwijt in het latere deel van de ronde
Zie https://www.motorsport.co...spa-honda-mclaren-945396/

[ Voor 5% gewijzigd door JustSomeone op 07-04-2018 19:34 . Reden: bron toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Waarschijnlijk de deployment dan, die optimaal via software gebeurt.

Wellicht alleen in de kwalificatie, want in de race moet je het ook tactisch kunnen gebruiken.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Als het geautomatiseerd zou zijn en daarmee dus ook dynamisch kan zijn, is dat niet heel erg raar omdat dan de coureur (misschien?) niet meer weet waar het punt van wegglijden ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:16
Bij de auto van Vettel is voor de kwalificatie ook nog een nieuwe  control electronics (CE) geïnstalleerd. dus die zit ook al aan zijn maximum voor dit onderdeel. Kan alleen niet vinden of de eerste problemen heeft of dat het uit voorzorg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Die MGU-K is het onderdeel waarin elke ronde die extra energie wordt opgeslagen die ze dan weer kunnen gebruiken (via een electromotor),voor een boost van ongeveer +150pk voor een korte tijdsduur. 8)
Grotendeels wordt door de software bepaald wanneer dit vrijgegeven wordt. (coureur kan dit wel beïnvloeden, maar is daar niet constant mee bezig). Normaal gesproken wordt dit voor de acceleratie uit de bochten gebruikt, maar nooit in een bocht zelf om onbalans te voorkomen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dijkstraat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
JustSomeone schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:33:
[...]

Had Alonso ook vorig jaar in Spa tijdens de kwalificatie, ging ineens in Pouhon volgas en was daardoor zijn ERS deployment kwijt in het latere deel van de ronde
Geen flauw idee. :P

Maar ik wil ook wel even gezegd hebben dat Gasly er ook heel goed uitziet, het hele weekend al. :Y
Ze hebben ook een flinke upgrade meegenomen bij STR en die lijkt zeer goed aan te slaan. Verder vraag ik me af of de nieuwe MGU-H en turbo van Honda niet ook wat extra brengen. Hartley viel eerst wat tegen maar heeft nu ook de nieuwe aero onderdelen. Hij viel met maar 0,019s buiten Q3. Deed het dus zeker niet slecht.

Ik vraag me ook af hoe die twee zich gaan ontwikkelen in de Formule 1. In Gasly zou meer kunnen zitten omdat hij veel jonger en minder ervaren is. Dat kan interesant gaan worden omdat ik Ricciardo helaas zie vertrekken en ik echt geen zin heb in Sainz.

Verder lijkt die Honda motor ook leuk te zijn op het toch minder dan ideale chassis van STR. Lekker doorontwikkelen, Renault en McLaren nog een paar keer zo vernederen en dat weet ik wel wat Marko en Horner gaan beslissen in mei qua motoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 20:45

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

[disclaimer: ik volg de techniek nauwelijks]

Dus de auto's rijden rondjes om de motor het circuit te leren kennen zodat het optimaal de krachten kan verdelen?
Mijn vraag is dan; is dat niet een 'driver aid' ala launchcontrol / tractioncontrol en is dat niet verboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:07

Wom

Honda heeft deze race zijn zaken goed voor elkaar zo lijkt het. Wel apart dat er zo'n groot verschil is tussen de twee rijders. Vraag me af waar dat vandaan komt.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Wom schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:53:
Honda heeft deze race zijn zaken goed voor elkaar zo lijkt het. Wel apart dat er zo'n groot verschil is tussen de twee rijders. Vraag me af waar dat vandaan komt.
Gasly was het hele weekend al sterker. Verder was het verschil in Q2 niet enorm. In Q3 heeft Honda ook een knopje. ;)

https://www.formula1.com/...0/bahrain/qualifying.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:42
Fantastisch om te zien dat de TR lekker mee kan komen hier. Na Melbourne leek het even met Sauber voor de laatste rij te vechten.

Ben benieuwd of er nog extra info over de situatie met Max naar buiten gaat komen, dat was een hele vreemde crash.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-09 17:46
cheiron schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:00:
Fantastisch om te zien dat de TR lekker mee kan komen hier. Na Melbourne leek het even met Sauber voor de laatste rij te vechten.

Ben benieuwd of er nog extra info over de situatie met Max naar buiten gaat komen, dat was een hele vreemde crash.
Die extra informatie was toch dat er iets met de MGU-K zou zijn waardoor hij plots 150PK extra kreeg?

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Kimi was ook pissig. Het lijkt erop dat Ferrari hem op een waardeloos moment de baan weer op hebben gestuurd waardoor die in het verkeer kwam. :/
https://streamable.com/67f4f

[ Voor 8% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-04-2018 23:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-09 21:37
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:05:
Kimi was ook pissig. Het lijkt erop dat Ferrari hem op een waardeloos moment de baan weer op hebben gestuurd waardoor die in het verkeer kwam. Kimi was dus weer eens pissig. :/
https://streamable.com/67f4f
Hij weet toch dat ie als tweede rijder niet mag winnen? Kom je voor de eerste rijder dan wordt je door het team vanzelf gepiepeld. Het is niet de bedoeling dat de sterkste rijder wint maar de rijder die contractueel behoort te winnen.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:42
Mugwump schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:04:
[...]

Die extra informatie was toch dat er iets met de MGU-K zou zijn waardoor hij plots 150PK extra kreeg?
Als ik het interview met Max hoor lijkt het alsof dat ding gedurende het rondje op willekeurige momenten een boost gaf. Daar zou ik van Horner well meer over willen horen. Max zal er niet om liegen, maar wat meer details over wat er dan mis gaat zou ik boeiend vinden

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Lekker Ventje schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:10:
[...]

Hij weet toch dat ie als tweede rijder niet mag winnen? Kom je voor de eerste rijder dan wordt je door het team vanzelf gepiepeld. Het is niet de bedoeling dat de sterkste rijder wint maar de rijder die contractueel behoort te winnen.
En dat is dus waarom alles en iedereen bij Ferrari, behalve Kimi, het bloed onder mijn nagels weghaalt. Leuk dat ze een sterk team zijn. Die mentaliteit die ze hebben, bah. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochpatje
  • Laatst online: 13-09 19:00
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:13:
[...]

En dat is dus waarom alles en iedereen bij Ferrari, behalve Kimi, het bloed onder mijn nagels weghaalt. Leuk dat ze een sterk team zijn. Die mentaliteit die ze hebben, bah. }:|
En dat ebt ook goed door naar de tifosi op dit forum >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:29

Spotmatic

Ken sent me

[...]
Wat bij mij dus de vraag opwerpt waarom Ricciardo naar Ferrari zou willen gaan. Lekker dan, een team dat je piepelt...

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Geen idee of een F1 auto ook het circuit "kent", maar bij een Motogp machine is dit wel zo. Ik kan me een moment herinneren dat iemand een stuk van een circuit afsneed door een fout en dat de motor daarna totaal onbestuurbaar was doordat de motor niet 'wist' waar het zich bevond op het circuit.

Lijkt steeds meer op autonoom rijden, maar dan net ff wat anders. Je hebt input nodig van een coureur, maar de wagen weet dus al waar de power losgelaten kan en moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Spotmatic schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:22:
[...]

Wat bij mij dus de vraag opwerpt waarom Ricciardo naar Ferrari zou willen gaan. Lekker dan, een team dat je piepelt...
Ik zou het ook niet snappen maar dat zien we wel. Ik hoop het niet want als Honda hun zaakjes echt op orde krijgt, en daar begint het langzaam op te lijken, dan kan RBR zomaar echt meedoen in 2019. Nu kunnen ze vooral Ferrari saboteren omdat ze zo snel zijn in de bochten en dus punten kunnen pakken van circuits die Ferrari iets meer zullen liggen. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 09:21
[...]

Komop, nu al je aluhoedje op over het benadelen van Kimi? Het slecht timen van de start van zijn 2e run noem ik echt nog geen teamorder.

Ferrari doet er over het algemeen gewoon alles aan om 1 van zijn coureurs (er kan er tenslotte maar 1 kampioen worden) zoveel mogelijk kans op de titel te laten maken, winnaars mentaliteit heet dat.. >:)

Daarnaast weten Kimi/Barichello/Massa al jaren hoe deze mentaliteit werkt, Massa heeft bijvoorbeeld het grootste gedeelte van 2007 in dienst van Kimi gereden en nota bene het jaar erop reed Kimi in dienst van Massa. Dat is toch gewoon hoe het spelletje WDC gespeeld dient te worden? Ik vind het maar hypocriet als teams stellen dat coureurs ten alle tijden vrij zijn om met elkaar te racen.. Zon strategie kost je gewoon dure punten, de enige reden waarom Mercedes hier mee weg kwam afgelopen jaren is omdat ze mijlenver op de rest voor lagen.. :+

Maar goed om te lezen dat ze het bloed onder je nagels vandaan halen, ik hoop dat ze dit effect ook op de concurrentie hebben! :(:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Vettel komt erachter dat Plooij een tandarts is:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lTDmB5q7w7o]

Neemt ook wat meer tijd voor vragen dan Hamilton
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=yY31o2bvFfc]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 10:12
https://nos.nl/artikel/22...er-actie-dan-normaal.html
"Ik was alleen even teleurgesteld toen ik uit de auto stapte omdat mijn engineer (technicus, red.) direct vertelde vertelde dat het niet normaal was wat er gebeurde en dat ik er niets aan kon doen."
Blijkbaar toch niet de fout van Max. Ik zat fout :Y) .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DaNArgYWsAMU6AN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 07:29

Spotmatic

Ken sent me

En dan zie je al die nieuwe supersofts staan bij Max, en 0 bij de Mercs. ;-)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Soms moet je gewoon even je rode brilletje afzetten, dat helpt ;)

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Vraag ik me nu wel af wat Max gaat doen qua strategie. Ongetwijfeld zal hij net als Lewis starten op soft banden. De vraag is dan wat de SS bandjes kunnen. Het zijn 57 ronde racen en veel hebben al een kwalificatie erop gereden. Ik vraag me af of de SS banden nog twintig ronden meegaan waarna de andere 37 op de softs moeten. Halen de banden dit niet, dan zou je een extra stop krijgen voor vrijwel iedereen omdat veel coureurs geen nieuwe medium banden hebben.

Lewis gaat waarschijnlijk dan soft --> medium doen en een pitstop overslaan. Max heeft geen nieuwe medium banden waardoor dat even wat lastiger is. Die moet eigenlijk soft --> SS --> SS gaan doen. Krijg je wel enorm veel actie, maar of het resultaten oplevert is de vraag. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:03:
[...]

Vraag ik me nu wel af wat Max gaat doen qua strategie. Ongetwijfeld zal hij net als Lewis starten op soft banden. De vraag is dan wat de SS bandjes kunnen. Het zijn 57 ronde racen en veel hebben al een kwalificatie erop gereden. Ik vraag me af of de SS banden nog twintig ronden meegaan waarna de andere 37 op de softs moeten. Halen de banden dit niet, dan zou je een extra stop krijgen voor vrijwel iedereen omdat veel coureurs geen nieuwe medium banden hebben.

Lewis gaat waarschijnlijk dan soft --> medium doen en een pitstop overslaan. Max heeft geen nieuwe medium waardoor dat even wat lastiger is. Die moet eigenlijk soft --> SS --> SS gaan doen. Krijg je wel enorm veel actie, maar of het resultaten oplevert is de vraag. :/
...en dan blijkt dat de banden weer zo hard gekozen zijn dat S-SS gewoon mogelijk is 8)7 Vergeet niet dat hij met een veel lichtere auto op de SS rijdt dan de rest, met meer rubber op de baan, etc.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Grrrrrene schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:07:
[...]

...en dan blijkt dat de banden weer zo hard gekozen zijn dat S-SS gewoon mogelijk is 8)7 Vergeet niet dat hij met een veel lichtere auto op de SS rijdt dan de rest, met meer rubber op de baan, etc.
Mag van mij wel hoor. :P
Maar als ik een beetje goed op heb gelet tijdens de FP sessies dan betwijfel ik of een setje SS twintig rondjes kan doen in de race, en een deel van de kwalificatie. Deze baan heeft wel slijtage en is behoorlijk gevoelig voor eventuele remfouten omdat je een paar langzame bochten hebt tussen de rechte stukken. Zeker als je dan ook nog eens veel actie krijgt, en dat kan hier, dan gaan die banden eraan.

Dat is een. Tweede is of de slijtage het minder wordt als Max als een gek aan het stampen is om plaatsen goed te maken. Meer brandstof zit er ook wel een beetje in en dan ben je zwaarder. Dan pak je natuurlijk soft, maar je hebt nog steeds flink wat brandstof te verbranden als je naar SS gaat. Je moet namelijk nog steeds een hoger tempo zetten om in te lopen.

[ Voor 24% gewijzigd door DaniëlWW2 op 07-04-2018 22:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 07:41

TrekDr0p

QR niet scannen

Er komt nog wel een vsc of sc situatie dus Max gaat dan gewoon 2 nieuwe setjes SS oproken om te winnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:57
Wie is er eik verantwoordelijk voor die mapping van de engine wanneer dit 150pk vrij komt. Renault of rb?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:17:
Wie is er eik verantwoordelijk voor die mapping van de engine wanneer dit 150pk vrij komt. Renault of rb?
RBR voor de ERS mapping, Renault voor de engine mapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Thx, Dus in dit geval wrs rb zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23:05
Martinspire schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:59:
Vettel komt erachter dat Plooij een tandarts is:
[video]

Neemt ook wat meer tijd voor vragen dan Hamilton
[video]
Tof interview met Vettel! Voor de verandering;)

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:32

Vos

AFCA

Wel mooi die terugkrabbelende mensen jegens Max zijn 'fout' ;)

Gewoon even wachten op reacties alvorens iets als waar te bestempelen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

360 view van de Q1 crash van Verstappen

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik mij afvraag, die 150PK wat Verstappen ineens kreeg. Hij gaf aan dat in eerdere ronden soms ook al gehad te hebben. Maar ik heb nergens gehoord dat Ricciardo daar ook last van had. Dat is dan toch ook raar.

Of het moet inderdaad al iets zelflerends zijn in de software van de hybride systemen waarbij Ricciardo net iets anders rijdt en de systemen zich niet die fout hebben aangeleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41
RobertMe schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:02:
Wat ik mij afvraag, die 150PK wat Verstappen ineens kreeg. Hij gaf aan dat in eerdere ronden soms ook al gehad te hebben. Maar ik heb nergens gehoord dat Ricciardo daar ook last van had. Dat is dan toch ook raar.

Of het moet inderdaad al iets zelflerends zijn in de software van de hybride systemen waarbij Ricciardo net iets anders rijdt en de systemen zich niet die fout hebben aangeleerd.
Het helpt niet als je FP1 geheel mist. Dat is een typisch een sessie waarin je dit afstelt.

Volgens mij komt het er op neer dat ze even de motor moeten leren wanneer hij de ERS deployed. Dit doe je bij voorkeur zsm na exit (langzamere) bochten zodat je de hogere exitsnelheid het hele rechte stuk meeneemt. In het geval van Max deployede de ERS dus net iets te snel. 1 seconde later en de auto was al recht geweest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Of het wel max zijn schuld is of niet .en. of er wel 150 HP vrijkwam of niet ..... Het blijft vreemd dat RBR een ronde in de kwalifikatie gebruikt om de bolide/software de baan te laten kennen. Dit had natuurlijk al lang in een eerdere Free practice moeten gebeuren. Gewoon een domme fout op een verschikkelijk fout tijdstip.

Zo ga je geen races winnen, en word je geen kampioen.

[ Voor 5% gewijzigd door powah33 op 08-04-2018 11:21 ]

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Requiem19 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:14:
[...]

Het helpt niet als je FP1 geheel mist. Dat is een typisch een sessie waarin je dit afstelt.

Volgens mij komt het er op neer dat ze even de motor moeten leren wanneer hij de ERS deployed. Dit doe je bij voorkeur zsm na exit (langzamere) bochten zodat je de hogere exitsnelheid het hele rechte stuk meeneemt. In het geval van Max deployede de ERS dus net iets te snel. 1 seconde later en de auto was al recht geweest.
Maar daarvoor gebruik je toch minimaal de input van het gaspedaal? (En eventueel het stuur). Verstappen gaf immers aan dat die bocht net niet vol gas is. Dat, eventueel aangevuld met dat het stuur niet recht staat, lijkt mij reden te meer om niet in een fractie van een seconde die 150PK erbij te duwen.

Daarnaast kunnen ze het gemis van Verstappen zijn tracktime natuurlijk aanvullen met de data van Ricciardo.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Malfunctions schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:26:
[...]

Tof interview met Vettel! Voor de verandering;)
Nah, over het algemeen hebben de rijders minder problemen met Plooy dan de gasten hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:41
RobertMe schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:23:
[...]

Maar daarvoor gebruik je toch minimaal de input van het gaspedaal? (En eventueel het stuur). Verstappen gaf immers aan dat die bocht net niet vol gas is. Dat, eventueel aangevuld met dat het stuur niet recht staat, lijkt mij reden te meer om niet in een fractie van een seconde die 150PK erbij te duwen.

Daarnaast kunnen ze het gemis van Verstappen zijn tracktime natuurlijk aanvullen met de data van Ricciardo.
Ik denk dat je die ERS al wilt laten deployen als je bijna vol gas geeft. De extra 150 pk wil je zsm na exit inzetten. Misschien dat Max z'n 2e Q rondje net wat eerder bijna vol op het gas ging deze bocht.

Kennelijk kun je niet copy/paste Ricciardo doen, anders zou de motor niets hoeven te leren zoals RB aangaf.

Ik ben het met je eens dat het knullig overkomt. En ik denk eigenlijk dat Max gewoon even niet zo scherp was en dat het vaker gebeurt dat een motor in Q soms iets te snel de volle 150pk bij exit geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

pilskes schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 20:24:
Geen idee of een F1 auto ook het circuit "kent", maar bij een Motogp machine is dit wel zo. Ik kan me een moment herinneren dat iemand een stuk van een circuit afsneed door een fout en dat de motor daarna totaal onbestuurbaar was doordat de motor niet 'wist' waar het zich bevond op het circuit.

Lijkt steeds meer op autonoom rijden, maar dan net ff wat anders. Je hebt input nodig van een coureur, maar de wagen weet dus al waar de power losgelaten kan en moet worden.
Ik kan met google even niets vinden, als ik een of meerdere van deze termen invul :

"mclaren 2017 car lost track position f1 alonso cut circuit"

maar ik meen me te herinneren dat hem dit vorig jaar is gebeurt, weet alleen niet meer waar en wanneer.

Business men, they drink my wine, Plowman dig my earth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pilskes
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Ome Ernst schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:34:
[...]

Ik kan met google even niets vinden, als ik een of meerdere van deze termen invul :

"mclaren 2017 car lost track position f1 alonso cut circuit"

maar ik meen me te herinneren dat hem dit vorig jaar is gebeurt, weet alleen niet meer waar en wanneer.
Doordat hij Pouhon volgas nam, op Spa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

pilskes schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:35:
Doordat hij Pouhon volgas nam, op Spa.
Inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 13:19
https://www.motorsport.co...spa-honda-mclaren-945396/

Deployments van de MGU-K worden kennelijk getimed door het aantal keren volgas te tellen in een rondje. Lijkt me nogal onbetrouwbaar inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 18:24
Hoeveel plekken zal GAS verliezen bij de eerste bocht? :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ome Ernst
  • Niet online

Ome Ernst

Schmutziger Harry

Ari Gold schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:44:
Als hij GAS geeft, niets.

Dadum tsssssshh :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ome Ernst op 08-04-2018 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Requiem19 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:31:
[...]
Kennelijk kun je niet copy/paste Ricciardo doen, anders zou de motor niets hoeven te leren zoals RB aangaf.

Ik ben het met je eens dat het knullig overkomt. En ik denk eigenlijk dat Max gewoon even niet zo scherp was en dat het vaker gebeurt dat een motor in Q soms iets te snel de volle 150pk bij exit geeft.
Ik denk dat je "leren" heel ruim moet interpreteren.

Dit kan on-line/real-time zijn. Dit kan ook in de pits/thuisbasis met een pc. Dan moet je wel weten waar er precies gas gegeven wordt en waar er van engine mode gewisseld wordt.

Het simpelste model dat ik mij kan voorstellen is dat het pedaal niet lineair is en de mapping is afhankelijk van de engine mode + de state.
Speculatie: Buiten McLaren vorig jaar in Spa praat niemand hier concreet over immers

Als dit niet synchroon loopt dan kan ik mij voorstellen dat je "meer" deployment krijgt dan je verwacht.

Waar zit het issue dan? In de mapping. Wie maakt die? Het team. Hoe vertel je dat, zonder de schuld bij team of coureur neer te leggen? Als een motor die iets onverwachts deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:30

Martinspire

Awesomeness

Volgens mij pakte ie meer curb dan had gemogen en daardoor kwam het vrij op een plek met minder grip

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Martinspire schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:24:
Volgens mij pakte ie meer curb dan had gemogen en daardoor kwam het vrij op een plek met minder grip
Het is waarschijnlijker dat hij net iets agressiever dan normaal op het gas ging waardoor de ecu dacht dat hij al bocht 3 uitkwam. En daardoor dus eerder de 150 paarden losliet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Martinspire schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:24:
Is nu al een paar keer gezegd dat hij hem al kwijt was VOOR hij die curb pakte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
Ari Gold schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:44:
Haha waarom hij? Laten we hopen dat Max de eerste bocht heelhuids doorkomt, GAS komt er vast en zeker goed doorheen :D

Ook wel leuk om te zien dat iedereen Max verdedigd wegens het gedoe gisteren, deden de mensen dat hier ook maar eens een keer bij een andere coureur. Zodra een andere coureur een fout (technisch of de coureur zelf) maakt is het gelijk een kluns :D Bij Max moet er altijd verder gekeken worden terwijl andere coureurs direct afgeschreven worden hier (en bij f1today hetzelfde verhaal uiteraard).

Jammer, maar straks wordt het hopelijk genieten. RIC en GAS vooraan zou tof zijn, vooral Gasly heeft het gisteren zo ontzettend goed gedaan. Ik ben benieuwd of hij de jongste wereldkampioen ooit gaat worden!
Net als straks verwacht ik dat Max te hard wilt gaan en vooral bij de start, dat zint me nu al niet goed..

[ Voor 58% gewijzigd door LopendeVogel op 08-04-2018 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

powah33 schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:20:
Of het wel max zijn schuld is of niet .en. of er wel 150 HP vrijkwam of niet ..... Het blijft vreemd dat RBR een ronde in de kwalifikatie gebruikt om de bolide/software de baan te laten kennen. Dit had natuurlijk al lang in een eerdere Free practice moeten gebeuren. Gewoon een domme fout op een verschikkelijk fout tijdstip.

Zo ga je geen races winnen, en word je geen kampioen.
Dit doet elk team.. en moet gewoon. Normaal had je hier niks van gemerkt.
Elke sessie heeft weer andere omstandigheden.. zelfs 100m voordat ze de auto parkeren voor de start zijn ze nog de koppeling aan het "leren".

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

YakuzA schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:34:
[...]

Het is waarschijnlijker dat hij net iets agressiever dan normaal op het gas ging waardoor de ecu dacht dat hij al bocht 3 uitkwam. En daardoor dus eerder de 150 paarden losliet.
Hij reed een kalibratieronde, geen agressieve ronde. Gedrag van de ECU baseren op een aanname n.a.v. alleen throttle input zoals je hier doet lijkt me niets anders dan speculeren.

Wie of wat of waar de fout ook is gemaakt, en wellicht is dat gewoon VER: act on facts. Eindeloos getetter in het luchtledige daar wordt niemand wijzer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
LopendeVogel schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:39:
[...]

Haha waarom hij? Laten we hopen dat Max de eerste bocht heelhuids doorkomt, GAS komt er vast en zeker goed doorheen :D

Ook wel leuk om te zien dat iedereen Max verdedigd wegens het gedoe gisteren, deden de mensen dat hier ook maar eens een keer bij een andere coureur. Zodra een andere coureur een fout (technisch of de coureur zelf) maakt is het gelijk een kluns :D Bij Max moet er altijd verder gekeken worden terwijl andere coureurs direct afgeschreven worden hier (en bij f1today hetzelfde verhaal uiteraard).
Helemaal niet. Deze crash was zo vaag dat ik er al meteen vraagtekens bij stelde hoe dit kan. Dat bleek ook terecht. Vervolgens als Max iemand van de baan af beukt of zelf de auto in de muur parkeert dan ga ik dat echt niet lopen verdedigen, en met mij velen. Dat gebeurde bijvoorbeeld ook niet vorig jaar in Hongarije. ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 12:27
DaniëlWW2 schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:20:
[...]

Helemaal niet. Deze crash was zo vaag dat ik er al meteen vraagtekens bij stelde hoe dit kan. Dat bleek ook terecht. Vervolgens als Max iemand van de baan af beukt of zelf de auto in de muur parkeert dan ga ik dat echt niet lopen verdedigen, en met mij velen. Dat gebeurde bijvoorbeeld ook niet vorig jaar in Hongarije. ;)
Is dat niet omdat het vooral om Max draait? Althans dat is een aannamen hoor, wanneer ''jouw'' coureur crasht ga je vanzelf redenen zoeken naar hoe dat heeft kunnen gebeuren.
Zou Alonso, Vettel of wie dan ook dat doen, dan wordt het gewoon snel afgedaan als: oh wat dom (of noem maar iets in een negatieve zin op).
Ik zelf moet er ook mee opletten dat ik het niet doe hoor haha, maar ook in dit topic valt het extreem op (een beetje gelijk aan het reactie systeem van f1today) :)
Er zijn hier weinig Vettel of Alonso fans bijvoorbeeld, volgens mij welgeteld 0 Stroll fans.
Maakt bijv Stroll iets soortgelijks mee dan moet hij terug naar de F2 :) Dit terwijl ze beiden bijna even lang mee draaien en Max toch stiekem wel iets meer fouten op zijn naam heeft staan (gisteren was niet volledig aan Max te koppelen natuurlijk).
Wel vond ik Doornbos leuk gisteren; Ja Max heeft pas 4 (of 5?) fouten op zijn naam staan die door hemzelf komen, dat is helemaal niks in zijn gehele F1 carrière...
Max doet nog maar net mee haha, gelijk het (Nederlandse) internet vol alsof Max al 20 jaar mee draait in de F1 :D Toch heb ik elke keer weer (alleen bij Max) het gevoel van; oh als die maar niet ''weer'' in bocht 1 crasht, straks zit ik ook weer de eerste 5 sec met geknepen ogen..

Ik weet nog vorig jaar hoe Stroll hier afgebrand werd doordat zijn rem(men?) stuk waren, Stroll was een gevaar op de weg en had niks te zoeken in de F1, dit terwijl al vanaf de 1e sec bekend was dat het zijn remsysteem was (hierbij kwam hij ook nog vlak voor Ricciardo langs toen hij terug de weg op schoot).

Wat ik wil zeggen; elke coureur in de F1 is goed, iedereen maakt fouten en het komt niet altijd door de coureur. Het is dan wel zo fair dat wanneer Stroll in de muur beland dat de vingers niet direct naar Stroll wijzen, toch? Maar dat er bij elke coureur afgevraagd wordt hoe het heeft kunnen gebeuren :)
Zo komen misschien de oudere F1 fans terug in dit topic, die voor een totaal andere coureur zijn :)

[ Voor 23% gewijzigd door LopendeVogel op 08-04-2018 13:35 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 15:30
Blijkbaar is het voor velen hier lastig om te aanvaarden wat Max zei over het incident in Q1. En blijkbaar zijn er ook vele met meer kennis van zaken dan Max en RBR en weten het allemaal beter. Jammer.

Toevoeging: benieuwd voor welke strategie Max/RBR gaan. Op zich wil je snel naar voren, maar je wilt vanuit die positie ook niet te snel je pitsstop. Ik denk dat Max vertrekt op soft.

[ Voor 31% gewijzigd door hansvk op 08-04-2018 15:09 ]

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 17:46
@DaniëlWW2 Die vraagtekens waren inderdaad terecht, ik dacht zelf gewoon aan driver error (kan gebeuren, en weer door), maar dat zou op zich best kunnen zijn doordat ik het iets minder belangrijk vind wat VER presteert en doet, een beetje zoals @LopendeVogel aangeeft.
En daarbij laat ik me misschien ook beïnvloeden door SKY F1, die tijdens het live commentaar aangaven "oops, waarschijnlijk driver error, lijkt op Hamilton in Brazilië".
Het is dan meer ongeduldigheid van iedereen hier voordat er echt een analyse is.

Gisteren werd in de F1 Show gedart door Stroll en Sirotkin. Heb wel met open ogen zitten kijken hoe Stroll daar weer met een open mond kauwgom zit te kauwen en keer op keer arrogante opmerkingen maakt. Wel leuk om te zien hoe hij zich gedraagt buiten de gebruikelijke interviews / persmomenten om.

Race:
Ik ben erg benieuwd of Honda/STR deze pace kan waarmaken, of dat ze toch ivm fuelsaving de boel erg moeten knijpen en alsnog beiden buiten de punten vallen.
Verder natuurlijk leuk om te zien hoe de Mclarens keihard de punten in gaan rijden ;) (net als VER/GRO).

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik race zelf ook. Vroeger auto's, nu alleen nog maar karts.

De verklaring van VES + RBR zijn wat mij betreft gewoon plausibel als je kijkt naar het punt waar het gebeurde.

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
yorkick schreef op zondag 8 april 2018 @ 15:26:
*knip*

Race:
Ik ben erg benieuwd of Honda/STR deze pace kan waarmaken, of dat ze toch ivm fuelsaving de boel erg moeten knijpen en alsnog beiden buiten de punten vallen.
Verder natuurlijk leuk om te zien hoe de Mclarens keihard de punten in gaan rijden ;) (net als VER/GRO).
Honda reed gisteren idd in hun kwali trim, maar denk dat er maar een paar tienden in zit met de race trim, hopelijk finishen ze ergens rond plek 10 dat zou al er goed zijn 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

LopendeVogel schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:25:
[...]

Is dat niet omdat het vooral om Max draait? Althans dat is een aannamen hoor, wanneer ''jouw'' coureur crasht ga je vanzelf redenen zoeken naar hoe dat heeft kunnen gebeuren.
Zou Alonso, Vettel of wie dan ook dat doen, dan wordt het gewoon snel afgedaan als: oh wat dom (of noem maar iets in een negatieve zin op).
Ik zelf moet er ook mee opletten dat ik het niet doe hoor haha, maar ook in dit topic valt het extreem op (een beetje gelijk aan het reactie systeem van f1today) :)
Er zijn hier weinig Vettel of Alonso fans bijvoorbeeld, volgens mij welgeteld 0 Stroll fans.
Maakt bijv Stroll iets soortgelijks mee dan moet hij terug naar de F2 :) Dit terwijl ze beiden bijna even lang mee draaien en Max toch stiekem wel iets meer fouten op zijn naam heeft staan (gisteren was niet volledig aan Max te koppelen natuurlijk).
Wel vond ik Doornbos leuk gisteren; Ja Max heeft pas 4 (of 5?) fouten op zijn naam staan die door hemzelf komen, dat is helemaal niks in zijn gehele F1 carrière...
Max doet nog maar net mee haha, gelijk het (Nederlandse) internet vol alsof Max al 20 jaar mee draait in de F1 :D Toch heb ik elke keer weer (alleen bij Max) het gevoel van; oh als die maar niet ''weer'' in bocht 1 crasht, straks zit ik ook weer de eerste 5 sec met geknepen ogen..

Ik weet nog vorig jaar hoe Stroll hier afgebrand werd doordat zijn rem(men?) stuk waren, Stroll was een gevaar op de weg en had niks te zoeken in de F1, dit terwijl al vanaf de 1e sec bekend was dat het zijn remsysteem was (hierbij kwam hij ook nog vlak voor Ricciardo langs toen hij terug de weg op schoot).

Wat ik wil zeggen; elke coureur in de F1 is goed, iedereen maakt fouten en het komt niet altijd door de coureur. Het is dan wel zo fair dat wanneer Stroll in de muur beland dat de vingers niet direct naar Stroll wijzen, toch? Maar dat er bij elke coureur afgevraagd wordt hoe het heeft kunnen gebeuren :)
Zo komen misschien de oudere F1 fans terug in dit topic, die voor een totaal andere coureur zijn :)
Zoals wel vaker haal je van alles door elkaar en lijk je een soort van Oost-Indische woordblindheid te hebben.

Stroll raakte Ricciardo bijna door een kapotte band, daar kon hij weinig aan doen. Zijn remmen faalden in een andere race, ik dacht Monaco, doordat hij ze eerst niet op temperatuur kreeg en ze vervolgens zo snoeihard opwarmde dat ze stuk gingen.

Ja, velen verdedigen VER alsof hij niets fout kan doen maar er is in dit topic meer dan genoeg realiteitszin. Er waren gisteren stapels met reacties die VER een flinke veeg uit de pan gaven vanwege een vermeende driver error. Precies het tegenovergestelde van dat wat je voorspiegelt. Waar je op doelt met oudere F1 fans die terug kunnen komen, geen idee. Lijkt me een soort van gatekeeping, dat is nergens voor nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Al met al begint over 1.5u een mooie race.
  • Waar 3 teams kunnen winnen.
  • Waar we inhaalacties van verstappen gaan zien.
  • Waar het heel spannend is om te zien wie de sterkste is van Torro Rosso / HAAS / Renault.
  • Waar ook de wereldkampioen flink mag gaan inhalen om de schade beperkt te houden

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ari Gold
LopendeVogel schreef op zondag 8 april 2018 @ 12:39:
[...]

Heb het gevoel dat hij niet zo een sterke verdediger is. Hopelijk verrast ie ons. :D

[ Voor 4% gewijzigd door Ari Gold op 08-04-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
Zo nog een uur tot de start. Hopelijk een leuke race met zowel Hamilton en Max die plekken goed moeten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Waylon, are you kidding me..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Volgens Christian Horner zojuist op Sky was de crash van Max gisteren toch wel driver-error als je tussen de regels door luistert. Zo gaf Horner aan dat er een irregularity was in pedal input.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkstraat
JackBol schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:11:
Volgens Christian Horner zojuist op Sky was de crash van Max gisteren toch wel driver-error als je tussen de regels door luistert. Zo gaf Horner aan dat er een irregularity was in pedal input.
Toch wel raar vind ik het. Aan de ene kant zij Horner dat ze een onregelmatigheid zagen en ook zegt hij dat het een driver error is. Naja de waarheid zal wel ergens in het midden liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Zo... Vanmiddag eerst lekker motor gereden, daarna nog vlug wat pijltjes geschoten in de zon en nu mooi met een lekkere koele Leffe op de bank voor F1 en MotoGP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Dijkstraat schreef op zondag 8 april 2018 @ 16:14:
[...]

Toch wel raar vind ik het. Aan de ene kant zij Horner dat ze een onregelmatigheid zagen en ook zegt hij dat het een driver error is. Naja de waarheid zal wel ergens in het midden liggen :P
Onregelmatigheid in de input, oftewel, Max had z'n voet niet onder controle :P

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dijkstraat
Startopstelling:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rSM36eOneauxT5SyLxYllYKh/full.png?nohitcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Ja joh, iedereen die F1 volgt kan daar aan tafel komen. Ik vind het niet echt een bijdrage hebben...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-09 15:44

pinda powerrr

Slow down...

Ben wel benieuwd of RIC BOT lekker kan opjagen :P Ik denk dat RIC meer ballen heeft en BOT het wel laat lopen, zolang hij maar heelhuids finisht.

Daarna krijgt hij dan een hongerige rookie in zijn nek met een Honda die ook een "overtake" button heeft :+ Zal leuk worden *O*

In ieder geval heel de Q's gemist helaas, maar dankzij hier nog behoorlijk op de hoogte d:)b

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Blij dat ik Sky kijk, net Billy Monger samen met Hamilton een paar rondjes in een AMG, zo meteen Zak Brown aan het stuur in een McL met Alonso ernaast.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-09 11:54
Prima startopstelling :) Verwacht in de eerste paar ronden wel wat toffe inhaalacties. Ofja, daar hoop ik op.

Ik ga vast zitten, dus iedereen: Fijne race!!

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ari Gold
Waylon...serieus? Vreselijke vent.
Pagina: 1 ... 7 ... 17 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1