Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[F1 2018] Race 1 - GP van Australië Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:
  • 78.374 views

• Lekker Ventje
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 15-07 14:39
quote:
MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:05:
[...]

Dan vertrekken ze maar, op deze manier met deze banen is er ook geen hol aan. Voor de actie hoef je het in ieder geval niet te doen :p
Nou doet een stukje chauvinisme zeker wat, maar het is en blijft jammer dat dit soort racea voorbij komen
Mercedes en Ferrari vertrekken niet. Ze kunnen dan nergens anders terecht en als ze een nieuwe klasse starten komen daar geen andere teams op af. Die andere teams weten namelijk dat ze dan naar de pijpen van Mercedes en Ferrari moeten dansen en zelf geen inbreng hebben. De vraag is of ze daar zin in hebben.

Switch - XBox One - PS4- Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 28-05 10:56

Speedpete

is barman

quote:
Waarom?

Start als 10e, 2 haasjes vallen weg -> 8. Pakt 3 plekken dankzij VCS... Wow... wat een drive...
quote:
-ION- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:06:
[...]

Maar dit circuit is daar ook een boosdoener in.
Vorig seizoen was al een ramp met bijna 50% minder inhaalacties.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:14

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

• Snowdog
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:25
quote:
MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:01:
[...]

Je zag aan alles dat ie teveel aan het pushen was. Onnodig slordig rijden met tig drifts tot gevolg waardoor je achterbanden als een malle heet worden en slijten en vervolgens teveel over het randje rijden, te dik kerbs pakken en ja dan spin je. Had een rondje of wat gewacht dan was de Haas sowieso wel gepit. Je rijdt met de RBR gewoon op een andere strategie qua band, dus dan is bijblijven gewoon goed genoeg zodat je langer door kan rijden en op die manier de Haas van Magnussen wel weer pakt. Gewoon domme keuze om te pushen en van het team om hem te pushen
Na een rondje al pitten? Was wel iets meer toch. En dat had deze race misschien wel gewerkt omdat die gasten bij Haas niet zo goed de wielmoeren kunnen aandraaien, maar langer doorrijden had verder geen enkel voordeel gehad waarschijnlijk. Dan laten ze Grosjean eerst stoppen en Max undercutten. De strat van Red Bull pakte uiteindelijk gewoon vrij matig uit en ik denk dat het erg moeilijk was om voordeel te hebben van de strat.

Verder wel mee eens dat Max te hard leek te pushen, maar het is ook apart dat hij eigenlijk al vanaf het begin problemen leek te hebben met de balans en die auto als een gek leek te glijden. Daar hadden andere rijders pas een stuk later last van. Had zelf eigenlijk het idee dat er ook wel iets anders speelde, maar wie weet...

Verder wel matige race. Wat mij betreft mogen ze deze asap van de kalender gooien. Op veel andere circuits is inhalen toch een stuk minder een probleem en ben het er wel een beetje mee eens dat de F1 regels niet helemaal top zijn (met het oog op inhalen), maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo saai als vandaag is.

• LopendeVogel
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-07 07:08
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:05:
[...]

Zeker, je zag ook dat de RBR op de hardere compound gewoon wat langer nodig had om de banden op temperatuur te krijgen, daarna was de pace gewoon goed te noemen. Alleen jammer dat Verstappen zoveel snelheid verloor door de block van Vettel in bocht 1, waardoor MAG er zo makkelijk langs kon. Als dat niet was gebeurd, hadden we een heel andere race gezien: 1 Mercedes, 2 Ferrari's met daar vlak achter een RBR en dan een hele tijd niks. Dat de RBR sneller is dan de Haas is me wel duidelijk, maar die eerste paar rondjes/bochten is de situatie soms wat anders.
Haha ja maar zo kan je bij elke situatie wel iets verzinnen; als dat niet gebeurd was (Als Riccardo die straf niet had..).
Het is gewoon wederom wel gebeurd, vervolgens had Max het ook uiteraard een stuk beter kunnen doen (valt niet te ontkennen). Jammer dat Max wat steken liet vallen en de donut die erbij kwam kijken kwam hem slecht te staan.

Puik race van Ricciardo, Vettel en uiteraard ook Alonso, sow de juj wat hebben deze gasten weer geknokt zonder fouten te maken (zoals vrijwel gewoonlijk!). Raikkonen vond ik vooral op het begin zeer goed gaan totdat die achter Lewis zat, het gat werd alleen maar groter.

Hopen dat Max over 2 weken weer wat laat zien in positieve zin.

• MartijnAbel
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:08
quote:
Suicyder schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:06:
[...]

Ja ergens moet de coureur dat realiseren en gewoon flashard tegen het team kunnen zeggen "Wil je me laten crashen ofzo?". Het zat eraan te komen, al rondenlang.
Andere coureurs bleven veelal verder achter hun voorganger en bleven daardoor uit de problemen.
Dat dus. Ik snap dat ie eager is om zijn plek terug te pakken, maar je weet ook dat inhalen bijna onmogelijk is op dit circuit. Dan moet je de rust bewaren

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Shva
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:33

Shva

aka Jos_theboss

tijd voor een nieuwe baan in aussie waar ze wel kunnen racen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 26-06 22:18

Naboo

#WINNING!! DUH!

quote:
Speedpete schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:08:
[...]

Waarom?

Start als 10e, 2 haasjes vallen weg -> 8. Pakt 3 plekken dankzij VCS... Wow... wat een drive...

[...]

Vorig seizoen was al een ramp met bijna 50% minder inhaalacties.
Gunfactor speelt altijd mee bij die DOTD verkiezingen.

Koos Signatureloos

• cheiron
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 16-07 16:05
Spullen random afgebroken van de wagen van Max? Dat is raar

Flickr PSN ID= cheironnl

• Edd
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:42
quote:
Speedpete schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:08:
Waarom?

Simpel.. Meeste stemmen gelden ;)

Steam: Thndr,PSN: ThunderStore, Battle.Net: THNDR#2975

• Jolke
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 06:37
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:00:
[...]

Alsjeblieft maar een keer Monaco. Als er een baan is waar je echt niet in kan halen en een optocht hebt. :')
Maar wel leuk bootjes kijken. :P

• -ION-
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 15-07 00:04
quote:
cheiron schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:09:
Al voor de spin aldus Max. Vreemd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22:06

-ET-

Phone Home

Schade bij max wat de reden was van de slidende achterkant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• geennl
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 19:15
Max is wel lekker rustig bij Ziggo :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 19:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Lekker hoor: Toto (volgens mij) gewoon rechtuit staan liegen over z'n softwareprobeem.....
Haas liegen over een gefaalde bandenwissel....

Geeft niets hoor, wij zijn allemaal Malle Pietje.
Geef je fout gewoon toe, je zit niet in de politiek!

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Ari Gold
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 23:32
quote:
-ION- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:10:
[...]

Al voor de spin aldus Max. Vreemd.
Curbs.

Bwoah

• Daniel_Elessar
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 13-07 14:06
quote:
Richard117 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:57:
[...]

Brundle '96, eerste keer Melbourne. Debuut Alesi en Berger bij Benneton :)
Maar Brundle's race was toen toch gedaan?
Misschien heb ik het inderdaad niet goed, was toen nog geen tien jaar oud. Maar ik kan me toch echt herinneren dat die coureur terug rende van de eerste bocht naar de pit en dokter en weer terug.
En dat zou eind jaren '80 of begin jaren '90 moeten zijn. Senna reed toen nog mee namelijk :+

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 23:05
quote:
Naboo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:09:
[...]

Gunfactor speelt altijd mee bij die DOTD verkiezingen.
Inderdaad. Als het niet 6 uur s'ochtends zou zijn. Dan zou er zelfs een kans zijn geweest dat Max DOTD werd. bedoel.. nederlanders 8)7 xD

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:33

Pierre

Zucht

quote:
geennl schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:10:
Max is wel lekker rustig bij Ziggo :)
Inderdaad een volwassen reactie. Op naar de volgende race

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 13-07 14:06
quote:
Jolke schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:10:
[...]

Maar wel leuk bootjes kijken. :P
En vrouwen >:)

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Evianon
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 22:36
Nou, dat was het niet helemaal waard om uit bed te komen. Vooral een optochtje en een winnaar door een VSC gelukje. Voor de spanning in de top 3 positief dat Redbull de Ferrari's eenvoudig bij leek te kunnen houden en ook niet ver van de pace van Mercedes lijkt te zitten.

Ook leuk dat de rest van de teams beter bij lijkt te kunnen blijven, en niet zoals vorig jaar het hele veld op de 3 topteams na gelapt. Geeft hoop op actie op de betere racetracks dit jaar!

• Suicyder
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20:39

Suicyder

31gaming.nl

quote:
cheiron schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:09:
Hadden ze de eerste testweek ook niet carbon stukjes die afbraken die bedoeld waren voor aero?

Maargoed, maakt niet uit voor het resultaat, als het niet gaat moet je de boel heel houden en die kans afwachten ipv te blijven pushen terwijl je constant bijna achterstevoren gaat.

• MartijnAbel
quote:
Snowdog schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:08:
[...]

Na een rondje al pitten? Was wel iets meer toch. En dat had deze race misschien wel gewerkt omdat die gasten bij Haas niet zo goed de wielmoeren kunnen aandraaien, maar langer doorrijden had verder geen enkel voordeel gehad waarschijnlijk. Dan laten ze Grosjean eerst stoppen en Max undercutten. De strat van Red Bull pakte uiteindelijk gewoon vrij matig uit en ik denk dat het erg moeilijk was om voordeel te hebben van de strat.

Verder wel mee eens dat Max te hard leek te pushen, maar het is ook apart dat hij eigenlijk al vanaf het begin problemen leek te hebben met de balans en die auto als een gek leek te glijden. Daar hadden andere rijders pas een stuk later last van. Had zelf eigenlijk het idee dat er ook wel iets anders speelde, maar wie weet...

Verder wel matige race. Wat mij betreft mogen ze deze asap van de kalender gooien. Op veel andere circuits is inhalen toch een stuk minder een probleem en ben het er wel een beetje mee eens dat de F1 regels niet helemaal top zijn (met het oog op inhalen), maar dat wil niet zeggen dat het altijd zo saai als vandaag is.
Nee Max moest niet pitten na een rondje hooe haha. Hij had beter kunnen wachten totdat Magnussen ging pitten. Je zag vrij snel dat Magnussen het tempo van de Ferrari's niet kon volgen en dat degradatie van de banden op begon te treden. Dan is het een kwestie van tijd en pit Magnussen zodat je in iedergeval in schone lucht komt te rijden om zo een paar snelle rondjes te knallen en bij een pitstop in iedergeval voor Magnussen de baan op te komen.

Volvo V50 T5 - Do88.se FMIC - Custom 3" DP - ECU Spacer --- DTC/RICA TUNE @ 250PK & 390nm

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:14

Remy

Moderator Devschuur®

I usually get 100% accuracy

De puntenstand:

LinkedIn
Emailmarketingweb.com
Twitter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 21:01
- Die trompetterende mannen deden me op een of andere manier denken aan de violisten die maar door bleven spelen toen de Titanic onder ging...

- Ham reed echt binnen no time de 2.8 seconde na zijn remfout dicht, maar deed niet eens een poging. Mercedes in vuile lucht weer niet snel, des te meer zullen ze inzetten op het kwalificatie knopje.

- Heb het idee dat de coureurs de instructie hebben gekregen om wat meer drama over de board radio te gooien, al helemaal op het eind.

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 00:35

sjaool

Every life should have 9 cats

Die start. De afstand tussen MAG en VER was echt klein. Maar goed dat hij toen de ruimte gaf want anders was het een korte race geworden voor VER.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Imbus-sleutel in Tbird

Deze race had zoveel leuker kunnen zijn als de bandenslijtage wat hoger was geweest. Vooraf was al lang duidelijk dat de gekozen compounds voor een één stopper zouden zorgen. Dus iedereen kan reageren op stops en je zit tactisch klem.
Ook bij de V8 Supercars was het moeilijk inhalen, het circuit leent zich er gewoon niet voor. Maar dankzij de hogere slijtage waren dat echt leukere races.

Hopelijk gaan ze volgend jaar een compound zachter.

CPU's en GPU's ontleed!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:17
quote:
sjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:14:
Die start. De afstand tussen MAG en VER was echt klein. Maar goed dat hij toen de ruimte gaf want anders was het een korte race geworden voor VER.
Wat dat betreft is VER wat volwassener geworden denk ik.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• Speedpete

Speedpete

is barman

quote:
Edd schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:10:
[...]

Simpel.. Meeste stemmen gelden ;)
Da's natuurlijk waar en ik gun het Alonso ook wel, maar eigenlijk is het pure armoede dat er geen coureur is die wel acties ondernomen heeft en daardoor driver of the day wordt.

Niets ten nadele van Alonso, er was gewoon niemand opvallend genoeg om een top5-klassering van Alonso te overtreffen. Terwijl die klassering, laten we eerlijk zijn, pre-honda-McLaren onwaardig is.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

• Exocet
  • Niet online
quote:
Spotmatic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:15:
[...]

Wat dat betreft is VER wat volwassener geworden denk ik.
Volgens Kamphues ivm de titelstrijd...hopen mag

• Snowdog
  • Laatst online: 21:25
quote:
MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:11:
[...]

Nee Max moest niet pitten na een rondje hooe haha. Hij had beter kunnen wachten totdat Magnussen ging pitten. Je zag vrij snel dat Magnussen het tempo van de Ferrari's niet kon volgen en dat degradatie van de banden op begon te treden. Dan is het een kwestie van tijd en pit Magnussen zodat je in iedergeval in schone lucht komt te rijden om zo een paar snelle rondjes te knallen en bij een pitstop in iedergeval voor Magnussen de baan op te komen.
Yea, dat had ik wel door ;) maar goed, Magnussen kon dat tempo gewoon niet volgen omdat zn auto minder snel is. Heeft verder weinig met z'n banden te maken en die kon nog wel ff door. Maar denk dat Max sowieso in een slechte positie zat omdat hij tussen de 2 hazen inzat. Er valt voor Haas eigenlijk altijd wel een strategie te bedenken waarmee ze 1 van beide auto's voor Max houden na een pitstop.

• LopendeVogel
quote:
Evianon schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:11:
Nou, dat was het niet helemaal waard om uit bed te komen. Vooral een optochtje en een winnaar door een VSC gelukje. Voor de spanning in de top 3 positief dat Redbull de Ferrari's eenvoudig bij leek te kunnen houden en ook niet ver van de pace van Mercedes lijkt te zitten.

Ook leuk dat de rest van de teams beter bij lijkt te kunnen blijven, en niet zoals vorig jaar het hele veld op de 3 topteams na gelapt. Geeft hoop op actie op de betere racetracks dit jaar!
Nou ik vond het ondanks de beperkte inhaalacties toch een leuke en spannende race. Ja oké Max was niet bepaald goed bezig, maar de teams zaten lekker dicht op elkaar, bij elke bocht zat ik toch wel te kijken van hmm gaat het gebeuren?

Alonso die als een robot knalde, abnormaal hoe mooi hij die wagen op de baan hield. Praatjes van McLaren vulde duidelijk wel gaatjes.

Ook Ferrari, ja ik zei het hier al ondanks dat men hier het tegenovergestelde dacht.. Ferrari is goed, so de juj, maar dat was vrijwel 100% te verwachten. Die laten pas echt zien wat ze kunnen wanneer het belangrijk is, en dat is niet tijdens testdagen/vrije trainingen.

Vooral tof hoe de Haasjes zonder problemen voor de RBR's stonden, Max die niet weg kon rijden van de Renault en niet Alonso voorbij wist te komen.
Jawel dit wordt nog een leuke strijd tussen RBR, Renault en McLaren (vooral deze 2 laatste hebben goed werk verricht!).

Oké voor sommige misschien niet dat gene wat gedacht werd; Max podium, maar toch heb ik hier een heerlijke race bekeken. Vorig jaar en het jaar daarvoor, ja dat was saai. Maar als je dit al saai vond.., nja ik zeg het niet :P

• TheBrut3
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 23:24
quote:
Speedpete schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:00:
Als de snelheid in de pit gelijk is aan die op het rechte stuk dan is het korter en dus sneller, althans, op Melbourne.
Waarom reed HAM niet door de pitstraat als het zoveel sneller is? Vziw is het geen must om te stoppen wanneer je er doorheen rijdt. Volgens mij is de VSC snelheid hoger dan de pitlimiter.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• geennl
  • Laatst online: 19:15

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LopendeVogel
quote:
Was net gewoon op TV.. of heeft iedereen de TV nu al uitgezet? :P

• Novadecasa
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 13:43
De strategie was slecht voor vandaag van RBR zoals ik gisteren al verwachtte.
Hamilton is veel sneller als de rest maar Ferrari pakt de winst omdat de VSC op een perfect moment voor Vettel kwam.
RBR heeft nog veel huiswerk te doen en is nog niet zo maar het derde team. Door het uitvallen van Haas was de uitslag voor RBR nog iets minder slecht.
Mooi dat Alonso een goed resultaat neerzette. Haas kon heel goed aanhaken, mooi om te zien!

 MacBook Pro Touch Bar 2017  Watch 42 mm  iPod  iPhone X 64GB

Acties:
  • +4Henk 'm!

• demonic
  • Laatst online: 23:05
quote:
LopendeVogel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:24:
[...]

Was net gewoon op TV.. of heeft iedereen de TV nu al uitgezet? :P
Zodra er teruggeschakelt wordt naar 'het cafe' zet ik de TV(ZiggoGo) uit. Dan is het nuttig er zo'n beetje af.

Alle nuttige dingen zoals interviews en dergelijke kijk ik wel op een andere manier terug.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 22:12

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

quote:
Speedpete schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:00:

[...]

In 2016 zagen we nog behoorlijk wat inhaalacties en gevechten, bijvoorbeeld tussen Rosberg en Hamilton. Wat mij betreft gaan ze terug naar de regels uit 2016; smallere vleugels en banden. Dan maar minder mooie wagens, alles voor de actie.
Laatste jaar van de lelijke brede voorvleugel/hoge smalle achtervleugel generatie... daar is toen heel die overtaking workgroup mee bezig geweest. Geloof dat ze alleen geen rekening gehouden hadden met die veel te complexe voorvleugels die iedereen is gaan maken, kijk maar eens naar de vleugels van 2008-2009.

Ieder team wat een tijdje dominant is geweest in deze periode heeft wel trucjes moeten uithalen, dubbele diffusors, off-throttle gedoe, flexi-vleugels enz...

Vitality Discoshow

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
quote:
Novadecasa schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:24:
Haas kon heel goed aanhaken, mooi om te zien!
Bij wie? Een seconde per ronde langzamer is in mijn ogen niet echt aanhaken, want na de stop van RAI kwam hij gewoon voor ze op de baan.

Edit: In mijn ogen lijkt het dat ze de plek hebben overgenomen die FI afgelopen jaar had. Een stuk achter de top 3, net wat voor het middenveld.

TheBrut3 wijzigde deze reactie 25-03-2018 09:37 (20%)

Acties:
  • +5Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
alexbl69 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:27:
[...]

Mag ik die de volgende keer van je lenen? Het is een terugkerend thema, maar wat een verschrikking die pitreports.

Zeg het al voor het tigste jaar op rij in de hoop dat iemand bij Ziggo meeleest: dit voegt niks toe!!!
Zoek even de Facebook/Twitter van Ziggo op dat heeft meer zin dan ons er hier keer op keer mee vervelen. Ik hoop dat je dit leest: dit voegt niks toe!!!

aan de discussie op het Tweakersforum. ;)

:+

• Speedpete

Speedpete

is barman

quote:
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:29:
[...]

Laatste jaar van de lelijke brede voorvleugel/hoge smalle achtervleugel generatie... daar is toen heel die overtaking workgroup mee bezig geweest. Geloof dat ze alleen geen rekening gehouden hadden met die veel te complexe voorvleugels die iedereen is gaan maken, kijk maar eens naar de vleugels van 2008-2009.

Ieder team wat een tijdje dominant is geweest in deze periode heeft wel trucjes moeten uithalen, dubbele diffusors, off-throttle gedoe, flexi-vleugels enz...
Absoluut. Maar ik was hier in 2016 al een beetje bang voor. Alle verhalen - mede door de overtaking workgroup - dat de reglementen van dat moment nodig waren om in te kunnen halen. Vervolgens kwamen de nieuwe regels met bredere, agressievere wagens met grotere vleugels, dito banden en meer bochtensnelheid. Ik dacht: en het inhalen dan?

Gevolgen daarvan zagen we vorig jaar.

Je zou bijna overwegen om de DRS aan te passen naar 2 seconden. Al vrees ik dat het dan close blijft, maar dat de inhaalacties niet komen...

Speedpete wijzigde deze reactie 25-03-2018 09:37 (3%)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Leoon.
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:52

Leoon.

waka waka hey hey

quote:
Rivanov schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:53:
LOL. Al die voorbarige conclusies wederom na één race.
Je moet 't zien als de sportschool. Daar stikt 't in januari van de nieuwelingen. Na een maand of 2 zijn die weer weg en ben je met min of meer 't oude clubbie over. Gaat ook in dit topic gebeuren :D

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• rik86
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:46
Volgens mij zit t veld vooral dichter bij elkaar dan vorig jaar, Mercedes net voor Ferrari/red bull, dan Haas (mits ze leren banden vast te draaien...) en McLaren en Renault daar dicht op. En die 3 minder achter de top 3 dan vorig seizoen voor mn gevoel

• Rivanov
  • Laatst online: 22:11

Rivanov

Apple freak

Max op Ziggo:

Video: https://www.youtube.com/watch?v=Zb_Ht8jxitI

Rivanov wijzigde deze reactie 25-03-2018 09:51 (12%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheBrut3
Wat hebben Stroll en Leclerc trouwens een onzichtbare race gehad. Volgens mij niet eens in beeld geweest, ook in het commentaar niet voorbij horen komen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:49
quote:
sjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:43:
"Did you lose it" komt dan ook vreemd over op een Engelsman. :P
Care to explain? Je vergeet “during vsc”, oftewel een gebeurtenis in het verleden, dus grammaticaal niks mis mee toch?

PSN: Jeroen_the_stig

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:50
quote:
Leoon. schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:39:
Je moet 't zien als de sportschool. Daar stikt 't in januari van de nieuwelingen. Na een maand of 2 zijn die weer weg en ben je met min of meer 't oude clubbie over. Gaat ook in dit topic gebeuren :D
_/-\o_ Idd, dus gewoon even tijdje ‘wachten’

Het gevoel wat mij al wel langer bezig houdt, isdat Max toch niet zo goed is als wij allemaal soms denken. Tuurlijk hij heeft veel talent, steengoede coureur. Maar nu in zijn vierde jaar (hij gaf zelf al aan geen beginnersfouten meer te mogen maken) lukt het hem wederom niet, wanneer hij onder druk komt, het weer op te lossen. Wanneer de Haas-teams niet uitgevallen waren, was hij nog lager geëindigd.
Ik vind dat hij vaker dit soort races heeft, RIC is misschien een mindere coureur, maar veel stabieler..
Max onder druk maakt kleine foutjes die hem vaak tijd en/of plekken kostten. En tuurlijk ligt het ook aan de auto, was iets kapot vandaag, daardoor minder downforce geloof ik. Maar het gebeurd hem wel, kan niet alleen toeval zijn.

Ben wel blij te zien dat hij volwassener lijkt te worden. De situatie bij de start, dicht bij elkaar, ingehaald door Haas, snel terug willen pakken -> in het verleden kostte hem dat de wedstrijd, nu gelukkig niet. Hij is in staat te corrigeren en af te wachten. Maar hij is er absoluut nog niet vind ik. Ben wel erg benieuwd naar komend seizoen.

Blij dat het weer begonnen is, uit de winter-depressie >:)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23:29
quote:
JeroenTheStig schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Care to explain? Je vergeet “during vsc”, oftewel een gebeurtenis in het verleden, dus grammaticaal niks mis mee toch?
‘Did you lose it’

Betekent voor een native speaker: verloor je je zelfbeheersing (tijdens de vsc).

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
JeroenTheStig schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:54:
[...]

Hij begon met did you loose it... en na een beetje een te lange pauze begon hij over de safety car waardoor HAM volgens mij alleen maar het eerste deel hoorde en dacht dat hem gevraagd werd of hij boos werd.

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Acties:
  • +10Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:21
quote:
alexbl69 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:27:
Zeg het al voor het tigste jaar op rij in de hoop dat iemand bij Ziggo meeleest: dit voegt niks toe!!!
Aangezien je het al tig jaar op rij roept, zal ik waarschijnlijk de eerste zijn die je erop wijst dat dit niet het beste plan van aanpak is. Dan kun je beter direct met ziggo in contact treden.

Het grote subwoofer topic | PV: 4050wp zw | Fuji X-T20 ~ 12mm f2 ~ 35mm f2 ~ 80mm macro ~ 18-55 ~ 50-140 ~ 50-230

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 22:49
quote:
sjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:57:
[...]

Hij begon met did you loose it... en na een beetje een te lange pauze begon hij over de safety car waardoor HAM volgens mij alleen maar het eerste deel hoorde en dacht dat hem gevraagd werd of hij boos werd.
Ik heb het interview net gezien en de pauze viel toch mee? Maar ik wil er graag wat van opsteken, dus ik brn benieuwd hoe hij de vraag anders had moeten stellen.

PSN: Jeroen_the_stig

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sjaool

sjaool

quote:
JeroenTheStig schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:07:
[...]

Ik heb de interview net gezien en de pauze viel toch mee? Maar ik wil er graag wat van opsteken, dus ik brn benieuwd hoe hij de vraag anders had moeten stellen.
Hij had de vraag beter pas kunnen stellen op het moment dat HAM er klaar voor was. Dat had vast minder verwarring gebracht. Nu moest hij de vraag nog een keer stellen om het duidelijk te krijgen. Dit is iets waar interviewers in de F1 vaker last van hebben en dat is echt niet alleen Jack.

Grammaticaal is er inderdaad niks mis mee, maar als de context ontbreekt of je hoort maar de helft dan krijg je deze verwarring.

sjaool wijzigde deze reactie 25-03-2018 10:11 (11%)

• Cowamundo
  • Laatst online: 16-07 05:57
quote:
Goofyduck384 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:55:
[...]

_/-\o_ Idd, dus gewoon even tijdje ‘wachten’

Het gevoel wat mij al wel langer bezig houdt, isdat Max toch niet zo goed is als wij allemaal soms denken. Tuurlijk hij heeft veel talent, steengoede coureur. Maar nu in zijn vierde jaar (hij gaf zelf al aan geen beginnersfouten meer te mogen maken) lukt het hem wederom niet, wanneer hij onder druk komt, het weer op te lossen. Wanneer de Haas-teams niet uitgevallen waren, was hij nog lager geëindigd.
Ik vind dat hij vaker dit soort races heeft, RIC is misschien een mindere coureur, maar veel stabieler..
Max onder druk maakt kleine foutjes die hem vaak tijd en/of plekken kostten. En tuurlijk ligt het ook aan de auto, was iets kapot vandaag, daardoor minder downforce geloof ik. Maar het gebeurd hem wel, kan niet alleen toeval zijn.

Ben wel blij te zien dat hij volwassener lijkt te worden. De situatie bij de start, dicht bij elkaar, ingehaald door Haas, snel terug willen pakken -> in het verleden kostte hem dat de wedstrijd, nu gelukkig niet. Hij is in staat te corrigeren en af te wachten. Maar hij is er absoluut nog niet vind ik. Ben wel erg benieuwd naar komend seizoen.

Blij dat het weer begonnen is, uit de winter-depressie >:)
Bagger baan wat inhalen betreft, hij probeert er geukkig nog wat van te maken in plaats van in het treintje meerijden.
Daarvoor moet je gewoon op de limiet gaan knallen en kan je fouten maken.
You win some, you lose some... en in dit geval lose.

Verder een mooie redding van zijn spin en gewoon weer door met een goede focus en redden wat er te redden valt, dat is ook niet voor iedereen weg gelegd.

Over 2 weken kijken we weer hoe de zaken ervoor staan. Nog 20 te gaan! *O*

Acties:
  • +16Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:
Mag ik iedereen weer eens wijzen op de uitgebreide topicwaarschuwing. In het bijzonder op:
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +7Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: juli 2019
  • Niet online
quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:13:
[modbreak] Mag ik iedereen weer eens wijzen op de uitgebreide topicwaarschuwing. In het bijzonder op:
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic. [/modbreak]
Gewoon een ip-ban voor dit seizoen.geven. Stelletje zeikwijven

• Pierre
  • Laatst online: 20:33

Pierre

Zucht

quote:
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:13:
[modbreak] Mag ik iedereen weer eens wijzen op de uitgebreide topicwaarschuwing. In het bijzonder op:
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic. [/modbreak]
Je mag gewoon blij dat je het kan kijken in Nederland, of kijk lekker naar RTL+ inderdaad.

Be kind whenever possible. It is always possible. Dalai Lama XIV

• Holkers
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 16-07 12:49
Gaan we dan ook een ban geven voor de gloryhunters, tijdverzetzeurders, regenvoorspellers en Halo-haters?

Saaie race, zoals normaal in Melbourne, pas na China weten we waar iedereen echt staat. Persoonlijk ding: pitstraat sluiten bij VSC en SC, dit is de zoveelste keer dat de uitslag enorm beïnvloed wordt door deze maatregelen

Acties:
  • +11Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 23:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

quote:
Holkers schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:21:
Persoonlijk ding: pitstraat sluiten bij VSC en SC, dit is de zoveelste keer dat de uitslag enorm beïnvloed wordt door deze maatregelen
Nee, zeker niet. Hoort ook bij het spelletje.
Wat mij betreft juist een welkome aanvulling.

• Amaze86
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 20:11
Man man wat is die mercedes met Hamilton snel, als je ziet hoe snel die aansluiting vindt na een fout.Vettel won ook vorig jaar en we weten hoe het ging de races daarna, zal niet veel zijn.

En ferrari die ze 2e rijder nu al opoffert zal ook belangrijk zijn, Max heeft gewoon een fout gemaakt om voor redbull bij te tekenen vorig seizoen.

Denk dat Ric naar mercedes gaat, redbull zal gewoon 3e-4e team zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Holkers
Aanvulling? Dit doen ze al jaren (SC althans). De VSC werkt gewoon niet, tijdsverschillen gaan van tienden naar meerdere seconden en andersom. Vandaag bijvoorbeeld; Max had voor Ricciardo gezeten na de pitstops als de VSC er niet was geweest, nu achter Alonso. 2 plekken. En nee, ben na 25 seizoenen F1 kijken geen noob of fanboy, maar dat is voor de meesten het meest makkelijke voorbeeld

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Hoe zal het met Sainz zijn?

• 210667
  • Niet online
quote:
hjs schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:31:
Hoe zal het met Sainz zijn?
Lijkt wel zo'n : in welke context vraag van Plooy.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Die rookie mistakes bleef Jos ook houden volgens mij?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 22:48
Hier, kunnen jullie ook voelen hoe Vettel zich voelt.

http://f1wipethesmile.mygamesonline.org/

(niet voor mobile)
* NU WEL Mobile vriendelijk :D

World Citizen wijzigde deze reactie 25-03-2018 10:42 (21%)

• Spotmatic
  • Laatst online: 23:17
Zegt het nog wat dat RIC de snelste raceronde had?

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• 210667
  • Niet online
quote:
Spotmatic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:35:
Zegt het nog wat dat RIC de snelste raceronde had?
Hij had de snelste raceronde!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
LopendeVogel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:09:
[...]

Haha ja maar zo kan je bij elke situatie wel iets verzinnen; als dat niet gebeurd was (Als Riccardo die straf niet had..).
Dat is ook zo, maar als RIC die straf niet had, was hij gewoon achter VER gestart waar MAG nu vertrok. Ik wil maar aangeven dat je uit de uitslag niet direct conclusies moet trekken en dat je achteraf altijd makkelijk praten hebt. Nu wordt Max door sommigen veroordeeld dat hij duidelijk teveel vroeg van zijn auto, maar dat veroordelen doen ze met de wetenschap dat het hem niks gebracht heeft en zelfs posities heeft gekost. Als hij er met een briljante move langs was gekomen, weg was gereden bij de Haas en voor een podium had gevochten met RAI, hadden we heel anders gepraat. Alles is achteraf helemaal helder, behalve bij Hamilton die op onverklaarbare wijze niet snapt hoe VET hem voorbij is gekomen. Ik begrijp niet waarom zijn team dat niet gewoon tegen hem zegt in de race: we hebben pech gehad met de VSC.
quote:
Het is gewoon wederom wel gebeurd, vervolgens had Max het ook uiteraard een stuk beter kunnen doen (valt niet te ontkennen). Jammer dat Max wat steken liet vallen en de donut die erbij kwam kijken kwam hem slecht te staan.
Toen Max zo aan het driften was en klaagde over de temperatuur van de achterbanden, had het team verstandig moeten zijn en hem moeten vragen een gat van ~1s te behouden zolang er van achteren geen druk was (GRO leek niet te kunnen volgen). Dan spaar je idd je banden, maar accepteer je ook dat beide Ferrari's en Lewis bij je wegrijden. Die acceptatie was er zowel bij RBR als bij Max gewoon niet. Dat is prima, die fighter's spirit vind ik wel gaaf, maar vandaag pakte dat verkeerd uit.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 16-07 17:09
Zo. Ik ben ook weer wakker.

Vermakelijke eerste race. Nieuwe F1 on screen informatie was top. Hier en daar een foutje, maar geen storende voor een eerste race.

En wat onwijs ruk voor Haas. Had het die twee echt een keertje gegund!

Lorem ipsum dolor sit amet | PSN: Jasphur | Discogs Collectie | Untappd: jasperroeken

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Het lijkt er hier soms op dat afhankelijk van of iets lukt de poging goed of slecht is van Max. Hij is een soort rijder dat altijd tot het gaatje wil gaan, daardoor zie je hem soms dingen doen die andere coureurs onmogelijk achtten. Maar goed, soms zijn ze voor hem ook onmogelijk.

Voor mij maakt dat hem een van de leukere coureurs om te volgen. (Ik zal niet ontkennen dat het feit dat hij Nederlander is ook een rol speelt, maar eerdere Nederlandse coureurs vond ik veel minder speciaal dan Max. Schumacher was bij tijden ook heerlijk om naar te kijken omdat die ook echt zo een killermentaliteit had.)

I got a bad feeling about this.

• ScrooLoose
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Ik vind het van Haas vooral vervelend omdat ik beide coureurs in de FoK F1 pool in mijn team had zitten, had me leuk wat punten opgeleverd :+

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
Het ging gewoon al fout bij de start voor Max. Hij stond op de vuile kant en had MAG eigenlijk niet voorbij moeten laten komen. Dat VET naar de binnenkant dook en VES dus geknepen werd had ie ook kunnen bedenken. (Achteraf heel makkelijk gezegd natuurlijk)

Dus daar zit je dan met je snelle bandjes strategie vast achter een Haas op een baan waar je niet kan inhalen en zegt er iemand tegen je dat je zsm moet inhalen want anders ben je kansloos (puur door de gekozen strategie) tja, dan is het niet gek dat hij letterlijk het onderste uit de kan haalt om die Haas in te halen.

En dan weer de verdraaide RIC die daar allemaal van kan profiteren he :P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

is barman

quote:
Holkers schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:28:
Aanvulling? Dit doen ze al jaren (SC althans). De VSC werkt gewoon niet, tijdsverschillen gaan van tienden naar meerdere seconden en andersom. Vandaag bijvoorbeeld; Max had voor Ricciardo gezeten na de pitstops als de VSC er niet was geweest, nu achter Alonso. 2 plekken. En nee, ben na 25 seizoenen F1 kijken geen noob of fanboy, maar dat is voor de meesten het meest makkelijke voorbeeld
Eens. Ricciardo zat achter Grosjean toen die pitte en die kwam dik achter Max terug (seconde of 2).

Als het inhalen zo'n ramp blijft dan kunnen ze beter de VCS en SC afschaffen, gelijk rood geven en herstarten op de grid.
quote:
Jasphur schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:42:
Vermakelijke eerste race. Nieuwe F1 on screen informatie was top. Hier en daar een foutje, maar geen storende voor een eerste race.
Ik was blij dat ik de live timing had. Ik miste de banden- en pitinformatie.

Speedpete wijzigde deze reactie 25-03-2018 10:48 (18%)

• peeth
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 15:04
quote:
Hippocampus schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:46:
Het ging gewoon al fout bij de start voor Max. Hij stond op de vuile kant en had MAG eigenlijk niet voorbij moeten laten komen. Dat VET naar de binnenkant dook en VES dus geknepen werd had ie ook kunnen bedenken. (Achteraf heel makkelijk gezegd natuurlijk)

Dus daar zit je dan met je snelle bandjes strategie vast achter een Haas op een baan waar je niet kan inhalen en zegt er iemand tegen je dat je zsm moet inhalen want anders ben je kansloos (puur door de gekozen strategie) tja, dan is het niet gek dat hij letterlijk het onderste uit de kan haalt om die Haas in te halen.

En dan weer de verdraaide RIC die daar allemaal van kan profiteren he :P
Hij startte op langzamer bandjes hè

Vincere Per Belli

Acties:
  • +1Henk 'm!

• William
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:33
En ik begrijp dat er wat onderdelen van de auto waren afgebroken waardoor hij veel overstuur had. Prima resultaat voor Max.

En ontzettend fijn dat het middenveld zo kort bij elkaar zit. Dat gaat inhaalacties opleveren op de circuits die zich daarvoor lenen, het wordt een interessant seizoen.

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
Hippocampus schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:46:

Dus daar zit je dan met je snelle bandjes strategie vast achter een Haas op een baan waar je niet kan inhalen...
Euhm, iedereen om hem heen stond op US, hij op SS. Wie had dan de snelle bandjes strategie?

• Speedpete

Speedpete

is barman

quote:
Grrrrrene schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:51:
[...]

Euhm, iedereen om hem heen stond op US, hij op SS. Wie had dan de snelle bandjes strategie?
Was de strategie van RBR niet SS -> US geweest, in plaats van SS -> S bij de meesten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Razr
  • Niet online
quote:
Amaze86 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:27:
Man man wat is die mercedes met Hamilton snel, als je ziet hoe snel die aansluiting vindt na een fout.Vettel won ook vorig jaar en we weten hoe het ging de races daarna, zal niet veel zijn.

En ferrari die ze 2e rijder nu al opoffert zal ook belangrijk zijn, Max heeft gewoon een fout gemaakt om voor redbull bij te tekenen vorig seizoen.

Denk dat Ric naar mercedes gaat, redbull zal gewoon 3e-4e team zijn.
Whut, 3e-4e team :D ? RIC kon RAI bijhouden (of sneller zelfs), VER was sneller dan ALO. Alleen is het hier gewoon vrijwel niet mogelijk om in te halen, zie ook HAM die VET makkelijk kon inlopen maar er vervolgens niet voorbij komt.

RIC gaf ook aan (post race) dat het tempo erg goed is en ze er goed bij zitten. Helemaal goed dit begin imho. Ik durf wel te zeggen dat Mercedes het eerste team is, maar Red Bull en Ferrari gedeelde tweede.

Razr wijzigde deze reactie 25-03-2018 10:53 (5%)

• Holkers
quote:
Speedpete schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:52:
[...]

Was de strategie van RBR niet SS -> US geweest, in plaats van SS -> S bij de meesten?
Ja, maar dan had Haas moeten meewerken...

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW

Virtualisatie dictator

Ik zie helaas (nog) weinig verschil met vorig jaar. Mercedes en Ferrari zijn oppermachtig. RBR speelt de 3e viool en als ze niet oppassen, wurmt Haas zich daar nog tussen. RBR zal dus echt aan de bak moeten, willen ze vaker in de top-3 gaan eindigen.

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• sjaool

sjaool

quote:
Amaze86 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:27:
En dan? Tweede viool spelen bij Vettel?

• Goofyduck384
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:50
quote:
Microkid schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:53:
Ik zie helaas (nog) weinig verschil met vorig jaar. Mercedes en Ferrari zijn oppermachtig. RBR speelt de 3e viool en als ze niet oppassen, wurmt Haas zich daar nog tussen. RBR zal dus echt aan de bak moeten, willen ze vaker in de top-3 gaan eindigen.
Dit vind ik dan weer absoluut niet. MER oké, mee eens. Maar FER is niet oppermachtig. Inderdaad leent (volgens alle kenners binnen en buiten de auto’s) deze baan zich niet voor inhalen, dus daar is niks over te zeggen. Maar ik vind RBR er beter voor staan dan FER. Daarom ook erg benieuwd naar de volgende race..

Acties:
  • +5Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
Serieus? Je ziet weinig verschil met vorig jaar? Ik zie een minimaal verschil tussen Mercedes, Ferrari en RBR, zeker in de race. Mercedes heeft de party mode nog in Q, wat ze (zeker in handen van HAM) een flink voordeel geeft, maar ik ben het ZO niet eens met je analyse dat het allemaal erg op 2017 lijkt. Vorig jaar was het Ferrari en Mercedes, eenzaam bovenaan. RBR met een dramatische start van het seizoen en alles daarachter zo slecht dat ze een slechte seizoensstart van RBR niet konden omzetten in een p5/p6 finish.

RBR stond in Q vlak achter de Ferrari's, het was een kwestie van honderdsten van seconden... Dat geeft mij de hoop dat er dit seizoen wat meer vuurwerk is vooraan :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Speedpete

Speedpete

is barman

quote:
Holkers schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:53:
Ja, maar dan had Haas moeten meewerken...
Yup.
quote:
Dat oppermachtige vind ik nogal meevallen. Bottas de hele race en Hamilton achter Vettel laat zien dat de Mercedes net zo min in kan halen, ondanks het vermogen en Ricciardo liet zien dat ze de Ferrari's prima bij kunnen houden.
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:57:
RBR stond in Q vlak achter de Ferrari's, het was een kwestie van honderdsten van seconden... Dat geeft mij de hoop dat er dit seizoen wat meer vuurwerk is vooraan :)
Captain Hindsight hier: als Max zijn foutje niet had gemaakt in de kwalificatie dan had hij als 2e gestart en geen problemen gehad met Magnussen. Hierdoor had hij - ook als hij achter de Ferrari's zou zijn gekomen - bij de top gezeten en dankzij de SS-banden langer door kunnen rijden. Bij de VCS had hij dan naar binnen gekomen met als resultaat - afhankelijk van de positie van Vettel - 1e of 2e geworden.

Conclusie: beter kwalificeren :-P

Speedpete wijzigde deze reactie 25-03-2018 11:00 (32%)

• Hippocampus
  • Registratie: mei 2011
  • Nu online
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:51:
[...]

Oops my bad |:( (Klote afkortingen ook :/ )
Neemt helaas niet weg dat het bij de start niet goed genoeg ging. Toen die Haas eenmaal langszij kwam was het al operatie appelmoes.

(Ik dacht echt dat ie zo moest pushen omdat ie maar een paar snelle rondes zou hebben met die banden, maar het was dus juist om de rest eruit te rijden met banden sparen? Mja, dan is het niet slim om je banden zo aan gort te rijden om er langs te proberen te komen)volgende keer nog meer koffie drinken voor de race ;)

• sjaool

sjaool

quote:
Red Bull is nog steeds het derde team maar gezien ze in de race een behoorlijk pace hebben zet ik ze toch gelijk aan Ferrari. Haas zal dit tempo naar mijn mening niet het hele jaar kunnen volhouden. Het is dat Magnussen in de eerste bocht op de goede lijn zat maar anders was Max gewoon bij hem weggereden.

Maar goed het is nog maar de eerste race van het seizoen. Over een paar races weten we pas waar iedereen echt staat.

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
quote:
Vorig jaar kwam Max op een halve minuut van de leider over de streep; nu zat Ricciardo (en Max normaalgeproken) op de versnellingsbak van Raikkonen. En de SC hielp daarbij, maar als Max niet achter Magnussen was gekomen, zou ik het sterk vinden als hij een halve minuut had verloren.

Dus de top drie is echt heel close; als ze ook nog even kunnen inhalen....

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Acties:
  • +5Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
quote:
Uh, heb je de race wel gezien? :P
Max zat zowat de hele race binnen een seconde achter een Haas, Renault of McLaren. Dat kan je met de huidige reglementen alleen doen als je sneller bent omdat de wervelingen van de auto voor je flink wat snelheid kosten. Max zijn beschadigde auto was minstens een seconde per ronde sneller maar kon het nooit laten zien omdat je niet kan inhalen in Australië.

Riccardo zat ondertussen op dezelfde manier te pushen bij Hulkenberg die hij passeerde en later bij Kimi. Dat is helemaal indrukwekkend omdat Kimi een goede race en eigenlijk weekend reed, in een Ferrari. Ricciardo zijn RB14 was simpelweg sneller dan Kimi.

Hoe snel wil je het? Op andere banen zal RBR minstens een seconde sneller zijn dan Haas, McLaren or Renault. Die doen op banen waar je in kan halen niet mee.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:47
quote:
Holkers schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:21:
Saaie race, zoals normaal in Melbourne, pas na China weten we waar iedereen echt staat. Persoonlijk ding: pitstraat sluiten bij VSC en SC, dit is de zoveelste keer dat de uitslag enorm beïnvloed wordt door deze maatregelen
Dat is ooit geweest en terecht teruggedraaid maar dan heb ik liever een 10 second penalty bij de stop als je toch pit met safety car of virtual safety car.
Dan kun je toch de pitlane bij problemen.

• The_Scarabial
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 22:43

The_Scarabial

MTB for life!

vanmorgen de start en eerste helft gekeken, toen weer in slaap gevallen.
Wat me opviel is dat alle coureurs roepen dat je hier slecht/niet kan inhalen, waarom staat deze race dan op de kalender, dat is toch knap waardeloos voor een race.

• MrOleo
  • Laatst online: 01-07 00:05
Blijft toch jammer van die straf van Ricciardo.
Zonder die straf rijdt Ricciardo op de plek van Magnussen, rijd de top 5 dicht opeen en is het maar afwachten hoe het met de pits, vsc en de SS banden van Red Bull uitpakt.

Door die straf zitten beide Red Bulls nu vast achter een Haas en is er een stuk minder spanning.

erutangis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iichel
  • Laatst online: 18:57
laten we dan ook meteen monaco schrappen :P

Mijn ex-vrouw is vegetariër :-)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
quote:
iichel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:23:
laten we dan ook meteen monaco schrappen :P
Behalve dat het gaaf is om ze zo snel op een veel te compact en nauw circuit te zien rijden, is Monaco ook weinig aan toch? ;)

Acties:
  • +7Henk 'm!

• Grimmie187
  • Laatst online: 22:05
quote:
Grrrrrene schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:31:
[...]

Behalve dat het gaaf is om ze zo snel op een veel te compact en nauw circuit te zien rijden, is Monaco ook weinig aan toch? ;)
Qua spannende races niet echt inderdaad. Qua locatie, historie, sfeer, kwalificatie en uitdaging voor de coureurs vind ik er heel veel aan en zou Monaco altijd op de kalender moeten staan!

Maar dat is mijn bescheiden mening.. ;)

• MartijnAbel
quote:
The_Scarabial schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:22:
vanmorgen de start en eerste helft gekeken, toen weer in slaap gevallen.
Wat me opviel is dat alle coureurs roepen dat je hier slecht/niet kan inhalen, waarom staat deze race dan op de kalender, dat is toch knap waardeloos voor een race.
Klopt, is helaas met meer circuits zo... Volgens mij ook met alles wat Hermann Tilke getekend heeft... :p

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Rivanov

Rivanov

Apple freak

Statement van Marchionne

• alexbl69
  • Laatst online: 23:29
quote:
Holkers schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:28:
Vind de VSC logischer dan de SC.

In een VSC situatie weet je tenminste zeker dat het hele veld met een lage snelheid langskomt. Tijdens een SC situatie is dit niet het geval. Dan duurt het tot het hele veld achter de SC zit voordat de track 'veilig' is. En ook dan is het nog mogelijk dat coureurs die in de pits zijn geweest weer op volle snelheid richting het veld rijden.

De overgang van VSC naar SC was ook dit keer vrij nutteloos. Reeds tijdens de VSC-fase reed die graafmachine (of hoe dat ding ook heet :) ) al op de baan. Het duurde allemaal wel vrij lang, maar vlak nadat de SC werd ingezet was de baan vrij.

Dat sommigen geluk hebben en anderen pech bij een VSC/SC situatie hou je altijd. Het balletje had voor Max ook de andere kant op kunnen rollen.

Wat me wel een verbetering lijkt is dat de gelapte wagens bij een SC-situatie niet de rest van het veld in mogen halen, maar zich juist af moeten laten zakken. Je ziet nu dat dat inhalen altijd vrij lang duurt, en dat de SC dan nog 2 of 3 ronden doorrijdt om de achterblijvers een beetje voorsprong te geven. Lijkt me efficiënter en sneller dat ze zich af laten zakken, dan komen de koplopers ze na de herstart ook niet zo snel tegen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 20:42
quote:
MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Klopt, is helaas met meer circuits zo... Volgens mij ook met alles wat Hermann Tilke getekend heeft... :p
Juist de circuits die Tilke (en zijn personen) hebben getekend zijn juist beter!
Austin, China, Turkije, Duitsland (Nürburgring) & Duitsland (Hockenheim)

Die kan ik wel onder mijn favoriete scharen.
En natuurlijk mijn echte favoriet (helaas van de kalender af): Sepang!

Juist de 'originele' banen mogen van mij weg (met Monza voorop)

Ryur wijzigde deze reactie 25-03-2018 11:43 (9%)

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Hou rekening met het ingaan van de zomertijd. Zaterdag om 7:00 is de kwalificatie. Die nacht gaat de zomertijd in waardoor de race dus om 6:10 wintertijd begint. Zet je wekker dus de dag ervoor terug, of zet je wekker nog een uur eerder.

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Televisies

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True