[F1 2018] Race 1 - GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 86.247 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 03-06 21:42
Zo, even wat bijgeslapen. Het was de race die ik vreesde, maar wel verwachtte in Melbourne. Leuk voor de spanning in het seizoen dat Ferrari kon profiteren van de VSC, want zoals het er nu naar uitziet lijkt Hamilton weer de te kloppen man dit seizoen.
Red Bull zag er an zich goed uit, al mag Max het zich wel aanrekenen dat hij hier wat potentieel dure punten laat liggen. Ze lijken in ieder geval qua race pace wel mee te kunnen.
Zuur voor de jongens van Haas wel dat hun goede start zo eindigt, die verdienden wel iets meer.

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dijkstraat
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-06 22:06
Hebben ze bij Red Bull toch nog wat gewonnen vandaag :P

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DZH4TepWkAAAglX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DZHksF5WAAA5ZC4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06:55
Ryur schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Juist de circuits die Tilke (en zijn personen) hebben getekend zijn juist beter!
Austin, China, Turkije, Duitsland (Nürburgring) & Duitsland (Hockenheim)

Die kan ik wel onder mijn favoriete scharen.
En natuurlijk mijn echte favoriet (helaas van de kalender af): Sepang!

Juist de 'originele' banen mogen van mij weg (met Monza voorop)
Kak, dan heb ik daar even de verkeerde naam te pakken, excuus...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 20:14
Ryur schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:41:
[...]

Juist de circuits die Tilke (en zijn personen) hebben getekend zijn juist beter!
Austin, China, Turkije, Duitsland (Nürburgring) & Duitsland (Hockenheim)

Die kan ik wel onder mijn favoriete scharen.
En natuurlijk mijn echte favoriet (helaas van de kalender af): Sepang!

Juist de 'originele' banen mogen van mij weg (met Monza voorop)
Helemaal eens wat betreft veel Tilke banen, ook Maleisie is een pareltje.

Wat je daarna zegt over Monza vergeet ik snel.. -O- ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 13:03
Grimmie187 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:47:
[...]

Helemaal eens wat betreft veel Tilke banen, ook Maleisie is een pareltje.
Note: ik zeg niet dat alles van Tilke perfect is.

Zo vind ik bijv Sochi een bagger circuit (maar kon hij ook relatief weinig aan doen, gezien de verplichtingen vanuit Putin).
En Valencia Street Circuit was niet mijn favoriet (meer door de omgeving)
Ook Yas Marina Circuit is niet echt al te goed, maar dat komt meer door de F1 regels. F2 vind ik daar wel leuk altijd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik denk dat een straten circuit in modernere steden niet echt goed werkt. Tegenwoordig bouwen veel steden groot, ruim, en "vierkant". Een circuit zoals Valencia is dan al gauw elke keer 90 graden bochtjes en een lang recht stuk.

Singapore is eigenlijk ook zo, maar daar hebben ze iig curbstones nog wat krapper gelegd om wat extra (snelle) chicanes te maken.

Of Baku. Afgezien van het stukje Autobahn lange rechte stuk en S1, zijn er best wel wat krappe knikjes en leuke combinaties.

Abu Dhabi IMO hetzelfde. Wordt veel meters gespendeerd aan rechte stuk en een chicaantje, maar dat is voor mij niet echt sensationeel om te zien. Zitten wel wat leuke bochtjes in, maar wederom alles weer erg ruim.
Over het algemeen krijg ik dan de indruk dat zo'n circuit maar een zoethoudertje is.. kalender vulling omdat het financieel aantrekkelijker is om race te hosten in een thuisland van een coureur, dan op een circuit met historie.

Een zeer krap stratencircuit zoals Monaco gaan ze niet meer opnieuw bekijken, dat zou nu eigenlijk gekkenwerk zijn. Dan is een semi-stratencircuit zoals Australia of Canada is nog niet zo gek..

Maar eigenlijk vind ik dat ze met name op de permanente circuits moeten blijven, en zonodig kijken waar ze die circuits interessanter kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:03

sjaool

Every life should have 9 cats

Dijkstraat schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:45:
Hebben ze bij Red Bull toch nog wat gewonnen vandaag :P

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat Max de snelste pitstop heeft zal ook het gevolg zijn van het feit dat de meesten tijdens de VSC gepit hebben waar de tijdsdruk iets minder is.

RIC snelste ronde had ik wel verwacht en ook goed voorspeld in de F1 pool. :D

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:52
sjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:05:
[...]

Dat Max de snelste pitstop heeft zal ook het gevolg zijn van het feit dat de meesten tijdens de VSC gepit hebben waar de tijdsdruk iets minder is.

RIC snelste ronde had ik wel verwacht en ook goed voorspeld in de F1 pool. :D
Mwa, 2.15 seconden is ook wel een snaarstrakke pitstop hoor. Zo vaak zie je geen pitstops die zo snel zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Heb zojuist de race teruggekeken, maar man man man wat ben ik blij dat ik niet ben opgestaan voor deze vertoning.

WAT EEN SAAIE MEUK was dit, schrap dit circuit a.u.b van de kalender, heb me echt 1,5 uur dood zitten ergeren aan de baan en zijn (gebrek aan) inhaalacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grimmie187 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 11:35:
[...]

Qua spannende races niet echt inderdaad. Qua locatie, historie, sfeer, kwalificatie en uitdaging voor de coureurs vind ik er heel veel aan en zou Monaco altijd op de kalender moeten staan!

Maar dat is mijn bescheiden mening.. ;)
Nee hoor, Monaco hoeft van mij niet weg. Ik wil spektakel zien en vermaakt worden, dat biedt Monaco (ondanks het gebrek aan inhaalacties) in overvloed.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

Jackson6 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:13:
Heb zojuist de race teruggekeken, maar man man man wat ben ik blij dat ik niet ben opgestaan voor deze vertoning.

WAT EEN SAAIE MEUK was dit, schrap dit circuit a.u.b van de kalender, heb me echt 1,5 uur dood zitten ergeren aan de baan en zijn (gebrek aan) inhaalacties.
2 inhaalacties was wel een beetje karig ja, verder alleen mr optocht gezien... Zelfs auto's die een stuk sneller waren kwamen er gewoon niet langs (zie RIC die simpel een gat rijdt met ALO, maar VER die niet verder komt dan een halve seconde afstand, of HAM die in 2 rondjes zn bijna 3 seconden achterstand op VET nog ff halveert).

Maarja, deze gek is vanochtend ervoor opgestaan, op de fiets gestapt, en om 5 over 7 met n pilsje aan de race begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:00

Spotmatic

Ken sent me

Jackson6 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:13:

Kom dan ook met alternatieven. Welke baan staat nu niet op de F1 kalender maar zou een goede vervanging van Melbourne zijn? (En nee, Assen wil ik nooit op de F1 kalender zien staan tenzij alles volledig op de schop gaat. ;-) )

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:23:
[...]

Kom dan ook met alternatieven. Welke baan staat nu niet op de F1 kalender maar zou een goede vervanging van Melbourne zijn? (En nee, Assen wil ik nooit op de F1 kalender zien staan tenzij alles volledig op de schop gaat. ;-) )
MELBOURNE OUT
MALAYSIA IN

Om te beginnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Laatst online: 10:00

Spotmatic

Ken sent me

Jackson6 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:24:
[...]
MELBOURNE OUT
MALAYSIA IN

Om te beginnen...
Ik heb even teruggekeken naar 2017 en inderdaad. d:)b

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JW1904
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-06 21:32
Nou ben ik na de 1e helft weer in slaap gevallen. Is er daarna nog wat gebeurd? Ik zag dat de line up nog redelijk hetzelfde was bij de finish?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Er kunnen vast wel wat wegen verlegd worden hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jackson6
  • Niet online
Ik snap sowieso niet dat ze deze baan aan het begin doen, stel dat er nu duizenden mensen besloten hebben om F1 te gaan volgen en dan dit voorgeschoteld krijgen als eerste race. Logisch dat er dan mensen gelijk afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Storend... Interviews alweer weg... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:55
Monaco is er ook zo 1 die qua spektakel al jaren van de kalender had moeten verdwijnen.
Het is niet meer dan een status vertoning.
Heeft het iets ja, maar niet iets wat met F1 te maken heeft.
Aan de andere kant F1 vroeger is ook niet te vergelijken met F1 nu.
Nu er kinderen meerijden ipv mannen met ballen zoals bv Mansel die ze bijna uit de wagen moeten helpen omdat die zich compleet leeg gereden heeft voor de overwinning. Of Senna die zijn armen niet meer omhoog kan krijgen....
Wagens die evenveel vermogen hadden als wat ze nu hebben alleen veel minder hulpmiddelen om dat vermogen op de weg te brengen.
Of die tijd van de jankende V12 Ferrari motoren....

Nostalgie.... dat was toen, nu is het anders. Net als de circuits en de wagens.
Terug naar minimale elektronica ofwel soort superkart, keuze uit 3 soorten banden (nat, inter en slicks) en eenvoudigere motoren waar ze er iedere race een nieuwe van mogen gebruiken. Tanken weer toestaan.
Dat ze weer kunnen gooien en smijten met de wagens.
Kijk eens naar de MotoGP hoe ze daar op 2 wielen door de bochten komen driften.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ad de Jong schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:38:
LOL

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:47
Juist Monaco heeft nog wel wat omdat t zo krap is, daar is een foutje echt fataal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Monaco is er ook zo 1 die qua spektakel al jaren van de kalender had moeten verdwijnen.
Het is niet meer dan een status vertoning.
Heeft het iets ja, maar niet iets wat met F1 te maken heeft.
Nu er kinderen meerijden ipv mannen met ballen zoals bv Mansel die ze bijna uit de wagen moeten helpen omdat die zich compleet leeg gereden heeft voor de overwinning. Of Senna die zijn armen niet meer omhoog kan krijgen....
Wagens die evenveel vermogen hadden als wat ze nu hebben alleen veel minder hulpmiddelen om dat vermogen op de weg te brengen.
Of die tijd van de jankende V12 Ferrari motoren....

Terug naar minimale elektronica ofwel soort superkart, keuze uit 3 soorten banden (nat, inter en slicks) en eenvoudigere motoren waar ze er iedere race een nieuwe van mogen gebruiken. Tanken weer toestaan.
Zie ik dubbel? Mooie profielafbeelding! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 08:55
Grimmie187 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:51:
[...]

Zie ik dubbel? Mooie profielafbeelding! *O*
Het was me al eerder opgevallen :P
Kwam laatst al een post tegen waarvan ik dacht "dat heb ik helemaal niet geschreven... :? "

:+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online

Dat kwam voor een (groot?) deel omdat de coureurs van toen lang niet zo serieus veel tijd investeerden in hun carrière dan de rijders van nu. Als je ziet hoe fit ze nu zijn... Vroeger rookten en dronken veel coureurs gewoon tussen de races door en zaten echt niet aan zo'n zwaar dieet + fitness regime als de rijders van nu, om nog maar te zwijgen over gewichtslimieten voor coureurs... Dus geen wonder dat ze uitgeput uit de strijd kwamen.
De motoren zijn het probleem niet, al die modi waar je ze op kunt zetten, de hulpmiddelen, de aero-afhankelijkheid. Ik zei het vorige jaren al en ben blij dat steeds meer het roepen: deze move naar de agressieve look met brede vleugels e.d. is een heel domme zet geweest. Ik hoop dat ze terug gaan naar auto's met hulpmiddelen als actieve wielophanging, grondeffect, grotere diffusers... Dan kunnen ze elkaar weer gewoon volgen zonder dat er een seconde tussen moet zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 25-03-2018 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:40
Jackson6 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:31:
Ik snap sowieso niet dat ze deze baan aan het begin doen, stel dat er nu duizenden mensen besloten hebben om F1 te gaan volgen en dan dit voorgeschoteld krijgen als eerste race. Logisch dat er dan mensen gelijk afhaken.
Dat ben ik wel met je eens ja. Zal wel iets te maken hebben met een vaste volgorde vanwege jetlag ideeën? Maar aan de andere kant is het wel een mooie baan vind ik, mooie omgeving, afwisseling straten-circuit gevoel. En Australië is toch een groot land..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Laatst online: 23:30
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 10:13:
Modbreak:Mag ik iedereen weer eens wijzen op de uitgebreide topicwaarschuwing. In het bijzonder op:
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
Kan dat ook voor de mensen die zeuren om de banen die saai zijn en wegmoeten etc.. laat dat achterwege.

[ Voor 4% gewijzigd door DaniëlWW2 op 25-03-2018 19:20 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:03

sjaool

Every life should have 9 cats

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Spotmatic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:23:
[...]

Melbourne out

Adelaide (Het beste stratencircuit dat de F1 ooit gehad heeft, schandalig dat daar niet meer gereden wordt)
Philip Island, ook mogelijk aparte maar goed werkende baan.
en zelfs Bathurst , hoewel erg moeilijk/gevaarlijk.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
enchion schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:32:
[...]

Melbourne out

Adelaide (Het beste stratencircuit dat de F1 ooit gehad heeft, schandalig dat daar niet meer gereden wordt)

O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Melbourne out

Probleem is dat het om geld draait in F1, dat beheerst alles. Ohja, en de angst dat bepaalde teams vertrekken en veel teveel gebruik van veto's. Een andere locatie kan dus niet zomaar om sportieve redenen gekozen worden. Bizar eigenlijk, want de enige reden dat er zoveel geld omgaat in F1 is dat we allemaal kijken... En dat doen we vooral als het goede entertainment is...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 21:49

Martinspire

Awesomeness

Grrrrrene schreef op zondag 25 maart 2018 @ 13:22:
[...]

De motoren zijn het probleem niet, al die modi waar je ze op kunt zetten, de hulpmiddelen, de aero-afhankelijkheid. Ik zei het vorige jaren al en ben blij dat steeds meer het roepen: deze move naar de agressieve look met brede vleugels e.d. is een heel domme zet geweest. Ik hoop dat ze terug gaan naar auto's met hulpmiddelen als actieve wielophanging, grondeffect, grotere diffusers... Dan kunnen ze elkaar weer gewoon volgen zonder dat er een seconde tussen moet zitten.
Mja dit. Toen ze dichter achter elkaar konden rijden was Australië altijd een geweldige race. En ook bij Monaco werd vaker ingehaald. Tilke banen krijgen ook vaak de schuld, maar dit is gewoon voor 100% de auto's die te afhankelijk zijn van aerodynamica.

Wat al zou helpen is minder afhankelijkheid van de voor en achtervleugel. Minder losse onderdelen en vervormingen bijvoorbeeld. Misschien nog een 1 of andere quotient voor maximale lucht"vervuiling" wat ze achter de auto meten oid. Motoren moet je weinig aan doen omdat nieuwe motoren niet samen gaan met het maximum wat ze per jaar mogen gebruiken. Active wielophanging moet inderdaad kunnen, maar dan wel met hele strenge regels zodat ze hem niet stiekem aan de grond vast zuigen (het moet wel een auto blijven, geen trein).

Andere raceklassen laten zien dat je op Australië prima kunt racen en de FIA moet doorkrijgen dat dit komt door de afhankelijkheid van aerodynamica. We moeten daarom met zijn allen gaan klagen en laten horen dat dit anders moet op dát vlak. Als we gaan klagen over banen, dan wordt er straks nog niks veranderd. We moeten ook snel zijn want dan kan er nog wat worden meegenomen voor volgend jaar.

Ik zag dit al wel aan komen en bij Australië zijn de rechte stukken gewoon te kort met daarvoor/achter hele scherpe bochten waar je maar lastig naast kunt komen. Ik erger me sowieso groen en geel aan banen waar een heleboel bochten zitten waar je nooit op een normale manier kunt inhalen, maar door de afhankelijkheid van aero heb je gewoon grotere remacties nodig en bochtencombinaties die meer toe staan. Vorig jaar was Australië ook weinig aan en daarom verwacht ik wel iets meer van Bahrein en China.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Martinspire schreef op zondag 25 maart 2018 @ 15:50:
[...]

Active wielophanging moet inderdaad kunnen, maar dan wel met hele strenge regels zodat ze hem niet stiekem aan de grond vast zuigen (het moet wel een auto blijven, geen trein).
Eerlijk gezegd zou het me worst wezen of ze dat doen. Als er maar minder verstoorde lucht achter de auto's vandaan komt (mate van turbulentie is wel te meten in de windtunnel, dat druk je trouwens uit in een Reynolds getal) en ze elkaar weer kunnen volgen doordat ze minder gevoelig zijn voor turbulente lucht.
Andere raceklassen laten zien dat je op Australië prima kunt racen en de FIA moet doorkrijgen dat dit komt door de afhankelijkheid van aerodynamica. We moeten daarom met zijn allen gaan klagen en laten horen dat dit anders moet op dát vlak. Als we gaan klagen over banen, dan wordt er straks nog niks veranderd. We moeten ook snel zijn want dan kan er nog wat worden meegenomen voor volgend jaar.
Het ligt ook niet aan de circuits, maar als de teams de regels omtrent auto-ontwerp niet willen wijzigen, is een andere kalender wel een mogelijke oplossing. Ik zou het jammer vinden, want veel circuits waar nu weinig aan is als de F1 erop rijdt, zijn wel degelijk prachtige circuits waar in het verleden wel mooie wedstrijden zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:37
Ga je ook nog opties noemen met de juiste FIA licentie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

JW1904 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 12:29:
Nou ben ik na de 1e helft weer in slaap gevallen. Is er daarna nog wat gebeurd? Ik zag dat de line up nog redelijk hetzelfde was bij de finish?
+1 .. ik heb er eigenlijk een beetje spijt van dat ik hiervoor vrijdag al een dag vrij af ingepland had, de Q was eigenlijk zoals verwacht en onveranderd, het enige spannende was of Mercedes wel de Party mode goed zou doseren, en dat deden ze te enthousiast. De race voldeed precies aan waar ik al bang voor was.

Mercedes is dominant, Ferrari denkt te kunnen volgen, RB mag zich er wat in mengen, wat daar achter gebeurd zit dicht op elkaar, maar tot gevechten komt het niet...hoe lullig het ook klinkt, het is gewoon letterlijk een optocht geworden. Ik zie ook geen enkele reden meer waarom dit zou gaan veranderen.

Dat gezegd hebbende, ik heb een tv abonnement bij KPN met als enige reden dat ik dan Ziggo er bij heb, en dat ga ik nu opzeggen, Ik pak zo nu en dan wel een herhaling of samenvatting mee, maar hiervoor ga ik in ieder geval niet vroeg me bed uit of voor thuis blijven, en er al helemaal niet voor betalen. Daarnaast ben ik ook nog groot liefhebber van de techniek, en dat is helemaal niet in beeld, het is allemaal politiek correct gelul, persoonlijk geef ik daar totaal niet om, en staat het me zelfs tegen na 3 interviews.

Voor zover even F1 dit jaar, wellicht volgend jaar weer. :Y

*ps ... ondanks ik groot tegenstander ben van de HALO heb ik me hier overigens niet aan gestoord, mooi zal het nooit worden, maar storend is het niet. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Turbo-Puppy op 25-03-2018 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:49

Speedpete

was barman

Grrrrrene schreef op zondag 25 maart 2018 @ 16:03:
Het ligt ook niet aan de circuits, maar als de teams de regels omtrent auto-ontwerp niet willen wijzigen, is een andere kalender wel een mogelijke oplossing. Ik zou het jammer vinden, want veel circuits waar nu weinig aan is als de F1 erop rijdt, zijn wel degelijk prachtige circuits waar in het verleden wel mooie wedstrijden zijn geweest.
Volgens Max ligt het aan de wagens en niet aan de baan. Misschien moet de F1 de stap maken naar meer mechanische- en minder aerodynamische grip. Vleugels eenvoudiger en kleiner (weg zal niet lukken).

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 09:43

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TheBrut3 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:18:
[...]

Ga je ook nog opties noemen met de juiste FIA licentie?
https://www.fia.com/file/65190/download?token=ZxdpNYFS

Er is nog best wat keuze...

Misschien wat meer wisselen elk jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
MikeyMan schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:26:
[...]

https://www.fia.com/file/65190/download?token=ZxdpNYFS

Er is nog best wat keuze...

Kyalami ZAF 18.8.19 :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10:37
MikeyMan schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:26:
Ik ken de lijst en ben ook van mening dat er erg mooie circuits tussen staan. Maar er staat geen enkel ander circuit in Australië. Ook denk ik niet dat daar momenteel geschikte circuits zijn voor de huidige F1.

Sowieso vraag ik mezelf af wat een circuit precies moet hebben om de huidige F1 wagens close te laten racen? Meer winst in spektakel zit momenteel vooral in de wagens en wat minder in de circuits. Meer motoren, meer power, bijtanken, meer bandenslijtage, veel meer gound effect/minder verstoorde lucht. Het zou allemaal bij kunnen dragen aan meer spektakel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Dat moment dat je je realiseert dat het enige Amerikaanse F1 team tijdens de race tweemaal een (wheel) gun probleem had. :P (sorry, dat moest :+ )

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:59:
Dat moment dat je je realiseert dat het enige Amerikaanse F1 team tijdens de race tweemaal een (wheel) gun probleem had. :P (sorry, dat moest :+ )
Die kwam via Van Gameren ook langs bij Ziggo. Vond hem wel briljant gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 22-05 16:13
Melbourne is natuurlijk traditioneel al geen inhaal-paradijs, desondanks vind ik het nog steeds van de zotte dat voor de absolute koningsklasse van de autosport, het fenomeen inhalen steeds minder belangrijk lijkt te worden.

in 2017 hadden we de helft minder inhaal acties dan het jaar er voor, de voortekenen zijn dat het in 2018 nog minder gaat worden. Hamilton loopt binnen twee ronden een gat van 2,8 seconden dicht op zijn directe concurrent, maar kan er niet binnen een seconde achter blijven rijden, laat staan inhalen. Verstappen klaagde ook al over oververhitting toen hij te dicht achter niemand zat.

Dat er banen tussen zitten zoals Melbourne, Monaco waar weinig wordt ingehaald, prima. De meeste hebben dusdanige historie en beleving dat daar mee te leven valt. De Hungagoring mag er wat mij betreft we uit maar dat is slechts een mening.

Wat pas echt absurd is zijn niet de krappe banen maar dat het meer en meer lijkt dat de auto's niet eens meer worden gebouwd om überhaupt te kunnen inhalen of dicht achter iemand aan te rijden. Om een compleet debiele vergelijking te maken; zelfs als ik met een groepje vrienden ga karten dan hebben we met zijn allen de meeste lol beleefd aan inhaalacties en is het A4-tje met de snelste rondetijden minder interessant dan die actie bij bocht x. Maar bij de koningsklasse van de autosport vinden we het steeds meer normaal dat mensen elkaar niet meer kunnen inhalen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-12-2024

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

En ik zou willen dat jullie vervolgens iedere zondag lekker met oma en de kinders naar het bos gaan, lekker wandelen. Ongelofelijk dat je hier durft te verkondigen dat je spijt had dat je ervoor uit je bed gekomen bent :F

Waardeloze discussie iedere keer over het amusementsgehalte van een race. Laten we het over de broodnodige en waarschijnlijk tijdelijke voorsprong van Ferrari op Mercedes hebben, of over waarom Sainz misselijk achter het stuur zat, of over waar Williams denkt mee bezig te zijn. Maar hou op met zeuren aub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Hippocampus schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:35:
En ik zou willen dat jullie vervolgens iedere zondag lekker met oma en de kinders naar het bos gaan, lekker wandelen. Ongelofelijk dat je hier durft te verkondigen dat je spijt had dat je ervoor uit je bed gekomen bent :F

Waardeloze discussie iedere keer over het amusementsgehalte van een race. Laten we het over de broodnodige en waarschijnlijk tijdelijke voorsprong van Ferrari op Mercedes hebben, of over waarom Sainz misselijk achter het stuur zat, of over waar Williams denkt mee bezig te zijn. Maar hou op met zeuren aub.
Het was een waardeloze race.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Modbreak:Oke, genoeg met de discussie over saaie races of saaie circuits hier. Het is offtopic en hoort in hier: [F1] Seizoen 2018 - deel 1. Verder als die discussie daar doorgaat, dan zonder de verwijten of sneren over en weer naar elkaar.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hippocampus schreef op zondag 25 maart 2018 @ 18:35:

Sainz zat misselijk in zijn auto omdat de drinkfles water bleef geven in kleine belletjes, waardoor hij aan het eind met een volle blaas al die G-krachten onderging :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:38

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo-Puppy
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Turbo-Puppy

Shitcoins are bad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

In alle vroegte vanmorgen gemist maar Kimi ging even los op zijn engineer:
[YouTube: https://youtu.be/EpZNemBs-dQ?t=1m32s]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

DaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 17:59:
Grappige is dat dit in NASCAR dit jaar ook een groot issue is. Ook team Haas heeft dat daar al mogen ervaren :+

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 07:32
Wat mis ik die tijd. Gewoon echt racen zonder al die kunstmatige fratsen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weinig gezien van de race, croissantjes, verse jus en koffie waren aanlokkelijk genoeg, om alleen f1.com live timing aan te zetten.. Geloof wel dat top3 teams dicht bij elkaar zitten, net als teams 4, 5 & 6.

Over twee weken ronde 2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:38

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
LOL! @16:30 Dat vind ik wel echt des Red Bull's om als enige lekkere house te draaien tijdens het sleutelen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:46
nachtnet schreef op zondag 25 maart 2018 @ 22:12:
Weinig gezien van de race, croissantjes, verse jus en koffie waren aanlokkelijk genoeg, om alleen f1.com live timing aan te zetten.. Geloof wel dat top3 teams dicht bij elkaar zitten, net als teams 4, 5 & 6.

Over twee weken ronde 2.
Poeh ik had in ieder geval gisteren de gedachten (maar dat komt mede door het best wel moeilijke inhalen) dat er veel teams dicht op de top 3 zitten.
Echter het moeilijke inhalen, het gestuntel van Max (Max / zijn auto) kan mij een vertekent beeld geven. Hij kwam Alonso totaal niet voorbij, indien de RBR veel sneller zou zijn was dat natuurlijk wel gelukt, nu misschien niet wegens de slechte controle over de auto bij Max. Max gaf bijv zelf aan dat zijn rondetijden gelijk bleven, ondanks de schade.

McLaren en Renault leken gisteren in ieder geval dicht op RBR te zitten. Van de andere kant reed Ricciardo het licht uit de ogen van Alonso (gat van 20sec oid?). Hoewel niet helemaal eerlijk want Ricciardo had natuurlijk de DRS en die had Alonso totaal niet. Ricciardo kon liften op de uber Ferrari daar waar Alonso het moest doen met alleen maar schone lucht zonder DRS en lift.

Ook op de rechten stukken viel mij op dat Alonso weg reed van Max (komt dit door de schade, of is het chassis inderdaad goed van McLaren, wellicht beide?), het is dat Max elke keer pas later begon met remmen waardoor alleen vlak voor een bocht Max weer in de buurt kwam met zijn RBR.

Ik vond het in ieder geval spannender vergeleken vorig jaar, het is niet dat Mercedes + Ferrari ervandoor gingen, RBR wat erachteraan tufte met vervolgens weer een flink gat achter RBR.
McLaren en Renault (en tijdelijk de Haasjes) zaten heel dicht op in ieder geval 1 RBR (weliswaar 1 met schade, maar nogmaals, wel 1 die volgens eigen zeggen gewoon zijn rondetijden kon rijden).

Voor mij beloofd dit wel wat moois dit seizoen, in ieder geval was het gisteren al beter dan oa vorig jaar. RBR gaat het nog moeilijk krijgen verwacht ik :D

Daarnaast baal ik wel een beetje van de tactiek bij RBR (mja, wie ben ik als kijker). Ik was er al bang voor dat het lang doorrijden op de SS weer niks zou worden (gaf het hier nota benen zaterdag nog aan..), elke keer proberen ze dit en elke keer falen ze.
Ja het is leuk indien je Magnussen wilt inhalen, maar dat had hij sowieso gedaan aangezien hij langer door kon op de SS vs de US van de rest van het veld.
Van de andere kant ook logisch van het team, hun zien Ferrari en Mercedes wegrijden op de Haasjes (hoewel dit reuze meeviel), dus te lang achter de Haasjes blijven zorgt voor problemen om vervolgens aansluiting met Ferrari en Mercedes te vinden. Echter als je ziet dat Max elke bocht zijn wagen amper op de baan kon houden, dan weet je dat nog meer pushen resulteert in problemen (dit vind ik dus nog altijd een beetje vaag, waarom harder pushen als je ziet dat je al de gehele tijd OVER de limiet heen gaat). Dat maakt het gewoon lullig, jij als kijker zit op de bank met bezoek en je geeft al vrij snel aan: hij gaat spinnen of crashen, en ja hoor paar ronden later gaat ie, het viel gewoon op dat het fout ging.

[ Voor 20% gewijzigd door LopendeVogel op 26-03-2018 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:16:
[...]

Poeh ik had in ieder geval gisteren de gedachten (maar dat komt mede door het best wel moeilijke inhalen) dat er veel teams dicht op de top 3 zitten.
Echter het moeilijke inhalen, het gestuntel van Max (Max / zijn auto) kan mij een vertekent beeld geven. Hij kwam Alonso totaal niet voorbij, indien de RBR veel sneller zou zijn was dat natuurlijk wel gelukt, nu misschien niet wegens de slechte controle over de auto bij Max. Max gaf bijv zelf aan dat zijn rondetijden gelijk bleven, ondanks de schade.

McLaren en Renault leken gisteren in ieder geval dicht op RBR te zitten. Van de andere kant reed Ricciardo het licht uit de ogen van Alonso (gat van 20sec oid?). Hoewel niet helemaal eerlijk want Ricciardo had natuurlijk de DRS en die had Alonso totaal niet. Ricciardo kon liften op de uber Ferrari daar waar Alonso het moest doen met alleen maar schone lucht zonder DRS en lift.
Er zit meer dan 1 sec per ronde tussen RBR en Renault/McLaren, dat vind ik eigenlijk best fors :P En aangezien Ricciardo achter Kimi bleef hangen en er niet voorbij kon komen, kon hij waarschijnlijk nog wel harder...
Ook op de rechten stukken viel mij op dat Alonso weg reed van Max (komt dit door de schade, of is het chassis inderdaad goed van McLaren, wellicht beide?), het is dat Max elke keer pas later begon met remmen waardoor alleen vlak voor een bocht Max weer in de buurt kwam met zijn RBR.
Dat is een vertekend beeld, vanwege het bizarre acceleratie vermogen van die auto's.
Ik vond het in ieder geval spannender vergeleken vorig jaar, het is niet dat Mercedes + Ferrari ervandoor gingen, RBR wat erachteraan tufte met vervolgens weer een flink gat achter RBR.
McLaren en Renault (en tijdelijk de Haasjes) zaten heel dicht op in ieder geval 1 RBR (weliswaar 1 met schade, maar nogmaals, wel 1 die volgens eigen zeggen gewoon zijn rondetijden kon rijden).

Voor mij beloofd dit wel wat moois dit seizoen, in ieder geval was het gisteren al beter dan oa vorig jaar. RBR gaat het nog moeilijk krijgen verwacht ik :D

Daarnaast baal ik wel een beetje van de tactiek bij RBR (mja, wie ben ik als kijker). Ik was er al bang voor dat het lang doorrijden op de SS weer niks zou worden (gaf het hier nota benen zaterdag nog aan..), elke keer proberen ze dit en elke keer falen ze.
Ja het is leuk indien je Magnussen wilt inhalen, maar dat had hij sowieso gedaan aangezien hij langer door kon op de SS vs de US van de rest van het veld.
Van de andere kant ook logisch van het team, hun zien Ferrari en Mercedes wegrijden op de Haasjes, dus te lang achter de Haasjes blijven zorgt voor problemen om vervolgens aansluiting met Ferrari en Mercedes te vinden. Echter als je ziet dat Max elke bocht zijn wagen amper op de baan kon houden, dan weet je dat nog meer pushen resulteert in problemen (dit vind ik dus nog altijd een beetje vaag, waarom harder pushen als je ziet dat je al de gehele tijd OVER de limiet heen gaat).
De strategie was wel vreemd naderhand, maar ja... "wat als" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
ArcticWolf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:25:
[...]

Er zit meer dan 1 sec per ronde tussen RBR en Renault/McLaren, dat vind ik eigenlijk best fors :P En aangezien Ricciardo achter Kimi bleef hangen en er niet voorbij kon komen, kon hij waarschijnlijk nog wel harder...

[...]

Dat is een vertekend beeld, vanwege het bizarre acceleratie vermogen van die auto's.

[...]

Ik weet niet of er meer dan een seconde tussenzit.
Enige voordeel die Alonso had: schone lucht.
Voordeel van Ricciardo: meeliften op de Ferrari + ook nog eens DRS. Logisch dat die weg rijd van een McLaren-Renault :P

De vraag is dus; wat had Max (oftewel; de andere RBR) kunnen doen wanneer die Alonso ingehaald had. Had Max wel het gat met Ricciardo kunnen dichten of had hij dan hetzelfde probleem als Alonso gehad?

Hopelijk weten we het volgende week beter, want de race van gisteren kan mij uiteraard een vertekent beeld geven :D

Ja het wegtrekken kan een ''vertekent'' beeld zijn, Alonso nam elke bocht gewoon foutloos en had zo veel snelheid om mee te nemen naar een rechtstuk, Max hield zijn auto amper op het asfalt keer op keer.

[ Voor 18% gewijzigd door LopendeVogel op 26-03-2018 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
LopendeVogel schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:28:
[...]

Ik weet niet of er meer dan een seconde tussenzit.
Enige voordeel die Alonso had: schone lucht.
Voordeel van Ricciardo: meeliften op de Ferrari + ook nog eens DRS. Logisch dat die weg rijd van een McLaren-Renault :P

De vraag is dus; wat had Max (oftewel; de andere RBR) kunnen doen wanneer die Alonso ingehaald had. Had Max wel het gat met Ricciardo kunnen dichten of had hij dan hetzelfde probleem als Alonso gehad?

Hopelijk weten we het volgende week beter, want de race van gisteren kan mij uiteraard een vertekent beeld geven :D
http://en.mclarenf-1.com/...rdo&dr2=Fernando%20Alonso

En meeliften met een Ferrari terwijl je sneller bent dan de Ferrari geeft ook niet echt een goed beeld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
ArcticWolf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:32:
[...]

En meeliften met een Ferrari terwijl je sneller bent dan de Ferrari geeft ook niet echt een goed beeld :P
Hey leuke site, die kon ik nog niet :D

Zet Alonso eens op Raikkonen voor de grap :P

Imo was Ferrari duidelijk sneller dan de RedBull's (ook te zien op die site die je post), als je in de stream van zo'n Ferrari kan blijven en ook nog eens je DRS kan gebruiken, ja dan maak je wel een flink gat met de wagens achter je :D (dit is juist 1 van de pijnpunten van DRS, zodra je die niet hebt dan heb je een nadeel op de wagens die WEL de hele tijd DRS kunnen gebruiken, dit maakt aansluiting vinden en inhalen juist nog moeilijker).
Zelfs Hamilton wist niet dicht genoeg op Vettel te komen (ja ik weet ook wel dat inhalen hier moeilijk is, vuile lucht en etc, maar Hamilton heeft niet eens een poging kunnen doen).

Ps. ik hoop natuurlijk dat ik ernaast zit, want ik hoop ook dat RBR inderdaad met Ferrari en wellicht Mercedes kan vechten. Hopelijk zien we over 2 weken wat beters op de buis :D

[ Voor 17% gewijzigd door LopendeVogel op 26-03-2018 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
ArcticWolf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:32:
[...]

Wow, die kende ik ook nog niet! Toffe site voor de data freaks onder ons :*)

@nachtnet Misschien zelfs opnemen in de TS?

[ Voor 3% gewijzigd door Grimmie187 op 26-03-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:50
ArcticWolf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:25:
Er was op dit circuit maar één zinvolle strategie; proberen met de pitstops voor je tegenstanders te komen.

Inhalen was bijkans onmogelijk. Zo uit mijn hoofd was de inhaalmanoeuvre van Ricciardo de enige reguliere in de hele top 10.

De strategie van Red Bull was hier ook op gericht, maar deze kon het raam uit omdat Verstappen bij de start door Magnussen gepasseerd werd. Hierna zaten zowel Verstappen als Ricciardo vast.

Met de huidige auto's is Melbourne verworden tot een oersaaie race. De rechte stukken zijn te kort om het DRS effectief te laten zijn, terwijl je - als je binnen een seconde van je voorganger zit - door de verstoorde aero geen bocht fatsoenlijk doorkomt.

De enige mogelijkheid om in te halen is dus als je voorganger een fout maakt. Fatsoenlijk druk zetten door vlak achter iemand te rijden is echter niet mogelijk, dus de kans op fouten neemt ook af.
Blijkbaar is liberty media nog sneller met het laten verwijderen van YT video's dan voorheen ;).

[ Voor 19% gewijzigd door alexbl69 op 26-03-2018 08:59 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 891931

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fvoof0W.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopendeVogel
Tsja kijk die McLaren even he haha. Het is ook wat Alonso zegt; het is een vrijwel nieuw ontwerp auto + nieuwe motor en dit is pas het begin. Komende race komen ze alweer met de nodige updates aan de wagen dus staan ze nog dichter op de RedBull's.
Ik ben benieuwd hoe de RBR's het over 2 weken doen in verhouding met de McLaren's. Met een kerel als Alonso achter het stuur kan het nog gevaarlijk worden ook (in de zin van punten natuurlijk).

*Gemeen* ik hoop dat McLaren gisteren gewoon bar veel geluk had en dat de RBR's ervandoor vliegen de volgende race :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10:50
Excuus als er al eerder geplaatste afbeeldingen tussen zitten :)

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/3/gallery--best-images-from-australia/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_96270764/image15.img.2048.medium.jpg/1521952392924.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/3/gallery--best-images-from-australia/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_96270764/image16.img.2048.medium.jpg/1521952729192.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/3/gallery--best-images-from-australia/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_96270764/image25.img.2048.medium.jpg/1521956350541.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/3/gallery--best-images-from-australia/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_96270764/image26.img.2048.medium.jpg/1521956351811.jpg

Die Williams en Saubers zijn moeilijk te onderscheiden zo van de voorzijde
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/3/gallery--best-images-from-australia/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_96270764/image29.img.2048.medium.jpg/1521957329536.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/3/gallery--best-images-from-australia/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_96270764/image34.img.2048.medium.jpg/1521958637243.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/3/gallery--best-images-from-australia/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_96270764/image30.img.2048.medium.jpg/1521957976440.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/3/gallery--best-images-from-australia/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_96270764/image61.img.2048.medium.jpg/1521970415166.jpg
Afbeeldingslocatie: https://www.formula1.com/content/fom-website/en/latest/features/2018/3/gallery--best-images-from-australia/_jcr_content/featureContent/manual_gallery_96270764/image64.img.2048.medium.jpg/1521971097161.jpg

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LopendeVogel schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:03:
[...]

Tsja kijk die McLaren even he haha. Het is ook wat Alonso zegt; het is een vrijwel nieuw ontwerp auto + nieuwe motor en dit is pas het begin. Komende race komen ze alweer met de nodige updates aan de wagen dus staan ze nog dichter op de RedBull's.
Ik ben benieuwd hoe de RBR's het over 2 weken doen in verhouding met de McLaren's. Met een kerel als Alonso achter het stuur kan het nog gevaarlijk worden ook (in de zin van punten natuurlijk).

*Gemeen* ik hoop dat McLaren gisteren gewoon bar veel geluk had en dat de RBR's ervandoor vliegen de volgende race :D
Geheel persoonlijke mening en soms op gevoel gebaseerd.

Zo dat gezegt, ik denk dat Red Bull te hard wil, persoonlijk denk ik altijd: keep it simple stupid, en dat mag bij Red Bull ook wel eens door het hoofd gaan. als we even niet denken aan Verstappen gister, Ricciardo reed lekker, stampte er mooi doorheen maar kwam er net niet aan, ook in de Q niet.

Toro Rosso, zal ik het er maar op gooien dat het nog nieuwe coureurs zijn, dit mag wel gaan veranderen in een paar races, ook de Honda lijkt stiekem toch nog niet zo goed te lopen als ze verwacht hadden. *Alonso: Karma*. verder lijkt de auto in schone lucht goed te functioneren.

Haas, komt super uit de verf, na 1 race(eigenlijk 1/2) kan je nog weinig zeggen uiteraard maar deze jongens gaan echt wel mee vechten voor p4 in WCC. En misschien kunnen ze het Red Bull nog wel lastig gaan maken. gister was het heel jammer en dan vooral voor de pitcrew maar dat is gedane zaak.

McLaren, Alonso bewijst weer eens dat het niet aan hem ligt, hopelijk kan de ontwikkeling van de auto dit seizoen eindelijk weer eens de goede kant op gaan, de tijd zal het leren.

Rest van het veld nog weinig over te zeggen of ze rijden gewoon waar ze vorig jaar reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Blijft vreemd waarom nu pas de MGU-H en TC kapot gingen bij de Honda motor. Gasly raakte net als Max de kerb verkeerd (bottom out) en toen brak de MGU-H as (of een lager, of beide :P), waarbij alles door de achterkant naar buiten vloog.
Dus nu is de vraag, is het een batch probleem, of is het toch te fragiel ontworpen? En kan Honda dit binnen 2 weken oplossen.

Overigens denk ik dat het grootste verlies bij STR ligt aan het niet geoptimaliseerde aero ontwerp en de 2 rookies.
McLaren Honda lag op het einde van het seizoen ergens middenin kwa pace, dus dat er nu +0,500 staat bij STR komt niet alleen door de Honda motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 21:49

Martinspire

Awesomeness

[...]

Van de andere kant ook logisch van het team, hun zien Ferrari en Mercedes wegrijden op de Haasjes (hoewel dit reuze meeviel), dus te lang achter de Haasjes blijven zorgt voor problemen om vervolgens aansluiting met Ferrari en Mercedes te vinden.
Mja ze proberen het vaker maar maken vervolgens een pitstop gelijk met die van de overige teams of er gebeurd iets waardoor langer doorrijden geen voordeel is. Als je ziet hoe lang men door kon gaan op Ultrasoft (zie Vettel), dan was het gewoon een hele domme keuze. En juist doordat zij wel een snellere band hadden maar er niet voorbij konden, was het extra nutteloos omdat je ze dan gewoon op brand achter je voorganger. Of je moet gaan cruisen, maar dan kom je ook niet naar voren.

Vast zitten achter Haas was erg jammer, maar doordat Max dus al wijd ging, heeft ie zijn eigen wedstrijd verpest omdat dit schade gaf. Ricciardo reed verder prima, maar kon dus weinig uithalen.

Groot voorbeeld is ook weer Bottas. Heeft wel wat ingehaald, maar zat toch ook gewoon vast achter de Renaults en Honda's. Al hadden die vorig jaar ook meer last dan anderen van turbulente lucht en dat lijkt niet opgelost.

Ik denk dat alle teams (en ook de toppers) wel gaan kijken hoe ze toch beter kunnen volgen, want dat gaan ze dit jaar wel nodig hebben. Inhalen was voor veel ontwerpers ook geen prioriteit en we zien nu duidelijk dat dit gewoon niet slim is. Je bent overduidelijk sneller, maar komt er niet voorbij zonder hulpmiddelen.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grimmie187
Deze trouwens al gezien?

https://i.imgur.com/sKuIuEK.jpg

Toch niet overal zo stevig die Halo.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 21:40

Wom

Vanuit bed de GP gekeken, was net teruggekomen van wintersport en de reis terug zat nog wat in mijn lijf. Toch genoeg te zien om wakker te blijven moet ik zeggen.

Meest opvallende voor mij was toch wel Haas in positieve en negatieve zin. Benieuwd of ze het hoge ontwikkelingstempo kunnen bijbenen, maar de basis lijkt daar heel goed te zijn. Uiteraard niet het resultaat wat ze verdienden, maar denk dat de potentie die men gezien heeft wel veel zal motiveren.

Max net niet oplettend genoeg bij de start, gevoelsmatig was hij te lang bezig met de Ferrari's om daarna Magnussen nog te kunnen blokken. Dit was uiteraard cruciaal bij de verdere strategie zodat ik het moeilijk vind in te schatten wat de feitelijke racepace nu is. Ook de vrije rondes van Ricciardo lieten wel een prima snelheid zien, maar zeker ook niet over de gehele race. Waar ze dus precies staan is twijfelachtig nog.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Martinspire schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:35:
[...]

Mja ze proberen het vaker maar maken vervolgens een pitstop gelijk met die van de overige teams of er gebeurd iets waardoor langer doorrijden geen voordeel is. Als je ziet hoe lang men door kon gaan op Ultrasoft (zie Vettel), dan was het gewoon een hele domme keuze. En juist doordat zij wel een snellere band hadden maar er niet voorbij konden, was het extra nutteloos omdat je ze dan gewoon op brand achter je voorganger. Of je moet gaan cruisen, maar dan kom je ook niet naar voren.

Vast zitten achter Haas was erg jammer, maar doordat Max dus al wijd ging, heeft ie zijn eigen wedstrijd verpest omdat dit schade gaf. Ricciardo reed verder prima, maar kon dus weinig uithalen.

Groot voorbeeld is ook weer Bottas. Heeft wel wat ingehaald, maar zat toch ook gewoon vast achter de Renaults en Honda's. Al hadden die vorig jaar ook meer last dan anderen van turbulente lucht en dat lijkt niet opgelost.

Ik denk dat alle teams (en ook de toppers) wel gaan kijken hoe ze toch beter kunnen volgen, want dat gaan ze dit jaar wel nodig hebben. Inhalen was voor veel ontwerpers ook geen prioriteit en we zien nu duidelijk dat dit gewoon niet slim is. Je bent overduidelijk sneller, maar komt er niet voorbij zonder hulpmiddelen.
Op sommige circuits kan deze tactiek wel werken, maar in Australië niet zoals we gisteren zagen :+ probleem is dat de SS iets meer tijd nodig heeft om op temperatuur te komen en als je dan niet kan inhalen heb je er weinig aan.

Hoeveel echte baan overtakes zijn er eigenlijk geweest gisteren? Alleen Ricciardo op Hulkenberg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10:50
Grimmie187 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:43:
Deze trouwens al gezien?

Lijkt erop dat dat hoekje alleen maar dient als aero-part en dat de echt crash-structure van de Halo iets meer naar het midden zit en dat zal niet zo snel indeuken. Tenzij VET een bord met kangaroosteak heeft gegeten ten grote van een dubbeldekkerbus :P

Blijft wel geinig om te zien.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:20
ArcticWolf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:48:
[...]

Op sommige circuits kan deze tactiek wel werken, maar in Australië niet zoals we gisteren zagen :+ probleem is dat de SS iets meer tijd nodig heeft om op temperatuur te komen en als je dan niet kan inhalen heb je er weinig aan.

Hoeveel echte baan overtakes zijn er eigenlijk geweest gisteren? Alleen Ricciardo op Hulkenberg?
Ik heb ook een inhaalactie van Bottas in beeld gezien, was toen niet helemaal wakker, dus weet niet meer op wie.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
alesandro_46 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:53:
[...]

Ik heb ook een inhaalactie van Bottas in beeld gezien, was toen niet helemaal wakker, dus weet niet meer op wie.
Oh ja, Bottas op 1 van de Force India idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:52
[...]
Die spin heeft de schade niet veroorzaakt. Er is eerder iets stuk gegaan en daardoor was de auto mid-corner "onbestuurbaar" en dat was de oorzaak van de spin. De reden van afbreken was gisteren na de race onbekend. Of in ieder geval, dit is wat Verstappen in meerdere interviews heeft aangegeven (vast terug te vinden in het interview met Ziggo en het interview met Will Buxton / F1. Sky zat het denk ik ook in, maar dan is het de vraag of dat interview nog online staat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
RobertMe schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:00:
[...]

Die spin heeft de schade niet veroorzaakt. Er is eerder iets stuk gegaan en daardoor was de auto mid-corner "onbestuurbaar" en dat was de oorzaak van de spin. De reden van afbreken was gisteren na de race onbekend. Of in ieder geval, dit is wat Verstappen in meerdere interviews heeft aangegeven (vast terug te vinden in het interview met Ziggo en het interview met Will Buxton / F1. Sky zat het denk ik ook in, maar dan is het de vraag of dat interview nog online staat).
Bocht 11/12, ronde 6... hij ging te wijd, bottomed out en z'n vloer raakte beschadigd.

edit:
bocht 13 was 11/12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
Ik zal Max absoluut geen leugenaar noemen maar ben ik de enige die het een beetje vreemde verklaring vond? Ergens iets te wijd gaan waardoor er dusdanige schade aan de auto ontstaat dat hij mid-corner plotseling onbestuurbaar is terwijl er niets te merken was in rondetijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:07:
Ik zal Max absoluut geen leugenaar noemen maar ben ik de enige die het een beetje vreemde verklaring vond? Ergens iets te wijd gaan waardoor er dusdanige schade aan de auto ontstaat dat hij mid-corner plotseling onbestuurbaar is terwijl er niets te merken was in rondetijden?
https://www.motorsport.co...ralian-gp-horner-1018763/

Mag er vanuit gaan dat Horner ook niet liegt, of ze hebben samen het verhaal bedacht. Maar meen dat er tijdens de pitstop al geconstateerd was dat hij schade aan de onderkant had.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:35

Saffie_time

Why use this? 42!

ArcticWolf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:12:
[...]

https://www.motorsport.co...ralian-gp-horner-1018763/

Mag er vanuit gaan dat Horner ook niet liegt, of ze hebben samen het verhaal bedacht. Maar meen dat er tijdens de pitstop al geconstateerd was dat hij schade aan de onderkant had.
Dat is wel wat men via de boordradio aan Max heeft laten weten gedurende de race.
Wom schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:46:
Vanuit bed de GP gekeken, was net teruggekomen van wintersport en de reis terug zat nog wat in mijn lijf. Toch genoeg te zien om wakker te blijven moet ik zeggen.

Meest opvallende voor mij was toch wel Haas in positieve en negatieve zin. Benieuwd of ze het hoge ontwikkelingstempo kunnen bijbenen, maar de basis lijkt daar heel goed te zijn. Uiteraard niet het resultaat wat ze verdienden, maar denk dat de potentie die men gezien heeft wel veel zal motiveren.

Max net niet oplettend genoeg bij de start, gevoelsmatig was hij te lang bezig met de Ferrari's om daarna Magnussen nog te kunnen blokken. Dit was uiteraard cruciaal bij de verdere strategie zodat ik het moeilijk vind in te schatten wat de feitelijke racepace nu is. Ook de vrije rondes van Ricciardo lieten wel een prima snelheid zien, maar zeker ook niet over de gehele race. Waar ze dus precies staan is twijfelachtig nog.
Ben ik niet helemaal met je eens.
Als je hiereens kijkt zie je dat hij gewoon goed weg was en vanwege een Ferrari iets moet liften en van de lijn af moet. Iets wat heel verstandig is zo in de eerste paar 100 meter van het seizoen. Daardoor kan de Haas wel de ideale lijn pakken en is er geen ruimte voor Max en sluit hij verstandig erachter aan.

[ Voor 60% gewijzigd door Saffie_time op 26-03-2018 10:22 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-06 06:47

ATS

Ze zeiden het toch ook al een keer over de radio tijdens de race, dat ze tijdens de pitstop schade hadden gezien? Dat zegt dan nog niet zo veel over wanneer die ontstaan is, maar dat er schade is lijkt me geen bullshit verhaal dan.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:19
Ik denk dat de tactiek om op SS te starten eigenlijk wel de juiste was, alleen werd dit verstoord doordat hij werd ingehaald bij de start door Magnussen;

Stel dat hij niet achter maar voor Magnussen had gereden, dan had hij achter Vettel aan kunnen blijven rijden en net als Vettel het geluk kunnen hebben met de VSC.

Dat is volgens mij ook het (enige) voordeel van starten op een hardere compound. Als je daardoor langer door kunt rijden en er is een VSC / SC nadat concurrenten al hun stop gemaakt hebben kun je daar voordeel van hebben en plaatsen winnen.

Je moet dan alleen wel je positie kunnen houden bij de start en dat is een "gokje"... Verlies je plaatsen bij de start dan is het op een compund harder juist weer lastiger om de verloren plek(ken) weer goed te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Nouja, een en ander is aardig afhankelijk van hoe de race verloopt. Je hebt gelijk: de US ging erg lang mee, maar als Max wel had kunnen aansluiten en dicht achter VET had kunnen kruipen, had hij in de VSC-periode misschien wel kunnen profiteren en was hij 2e geworden, vlak achter VET en vlak voor HAM. Met een SS-S strategie heb je die flexibiliteit, met US-S moet je gewoon naar binnen op een gegeven moment, waar je met SS nog even door had gekund, plus dat de SS in die latere periode sneller is.
Ik snap ook niet dat ze hem zolang zo hebben zitten pushen dat hij er langs moest. Je zag dat het absoluut niet wilde en dat ook Bottas grote moeite had om achterblijvers voorbij te komen. En dan moest Max even een "nep-Ferrari" inhalen op snelheid? Kansloos.
Ik denk dat RBR wel geleerd heeft van deze strategie. Ze waren (voor SS-banden vs. US om hun heen) best goed weg, maar met US hadden ze misschien naast VET kunnen komen en misschien wel een plekje kunnen pakken of in ieder geval met de koplopers wegrijden bij de beide Haas-bolides. Nu heb je nog net niks: geen podium, wel wat punten, maar niet waar je voor kwam. De snelheid is er wel, zelfs in Q en dat is bemoedigend. Nu nog een goede race strategie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Iemand enig idee waar RB niet voor de ultrasoft in de 2e stint, maar voor de soft? Andere konden makkelijk 20+ rondjes doen op de US. Waren de banden gewoon minder snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
DRaakje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:28:
Iemand enig idee waar RB niet voor de ultrasoft in de 2e stint, maar voor de soft? Andere konden makkelijk 20+ rondjes doen op de US. Waren de banden gewoon minder snel?
Omdat de 2e stint 40 ronden zou zijn en dat niet mogelijk is op US. En ze hadden geen ongebruikte US meer over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Je bent niet de enige.

Maar goed, het ligt volgens zijn fans nooit aan Max. Valt in dezelfde categorie als Haas verdenken van opzet
:z :z :z

Grande Seb _/-\o_

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
ArcticWolf schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:48:
[...]

Max is op de baan door een aantal mensen voorbij gereden. Eerst door MAG bij de start, later nog een paar toen Max besloot een rondje te gaan draaien.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Aan de andere kant was Max gigantisch aan het pushen en zouden de rondetijden zonder schade mogelijk hoger zijn geweest de MAG. Je zag al een tijdje dat de RB14 van Max instabiel was. De auto zat normaal dus al aan de top van z'n kunnen. Normaal zou dat wel goed gaan, omdat Max (en elke andere ervaren coureur) hun auto's goed kennen en weten hoe ver ze kunnen gaan, maar met die schade er bij maakte de auto dus een onverwachte beweging.

Op die snelheid kan de kleine beweging al een gigantisch gevolg hebben. Denk aan hoe vaak mensen in de banden vliegen omdat ze iets uit de bocht schieten oid. Zodra je auto eenmaal glijd, heb je weinig controle meer over.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 26-05 13:11

Baseman77

We move

TommyGun schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:33:
Maar goed, het ligt volgens zijn fans nooit aan Max.
Zoals het volgens jou altijd aan Max ligt?
Maar je hebt gelijk hoor, iedereen bij RBR liegt gewoon en jij weet het lekker beter :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
TommyGun schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:33:
[...]

Je bent niet de enige.

Maar goed, het ligt volgens zijn fans nooit aan Max. Valt in dezelfde categorie als Haas verdenken van opzet
:z :z :z
Ik denk dat het een combinatie van factoren was: zijn gedrift zal niet hebben geholpen en hij klaagde over oververhitte banden (geen wonder zou ik zeggen). Toen hij zich liet afzakken werd dit niet beter, dus er zal vast iets mis geweest zijn met de auto. Maar goed, de Max-haters zullen Max graag de schuld geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Grrrrrene schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:46:
zijn gedrift zal niet hebben geholpen
Ik had eerder het idee dat die constante lichte drifting ook het gevolg was van de schade, wat tot een maximum kwam bij de spin. Tenzij je het specifiek over die ene iets heftigere drift hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:57
[...]

Van de andere kant ook logisch van het team, hun zien Ferrari en Mercedes wegrijden op de Haasjes (hoewel dit reuze meeviel), dus te lang achter de Haasjes blijven zorgt voor problemen om vervolgens aansluiting met Ferrari en Mercedes te vinden. Echter als je ziet dat Max elke bocht zijn wagen amper op de baan kon houden, dan weet je dat nog meer pushen resulteert in problemen (dit vind ik dus nog altijd een beetje vaag, waarom harder pushen als je ziet dat je al de gehele tijd OVER de limiet heen gaat). Dat maakt het gewoon lullig, jij als kijker zit op de bank met bezoek en je geeft al vrij snel aan: hij gaat spinnen of crashen, en ja hoor paar ronden later gaat ie, het viel gewoon op dat het fout ging.
Dat was absoluut geen meeliften, RIC zat er een paar keer meer dan een seconde achter en kon (net als een Hamilton) weer zeer eenvoudig aanhaken. Max was ook 3 x sneller dan Alonso maar kwam er gewoon niet voorbij. Puur het circuit en ik durf er mijn hele vermogen (dat is niet zo groot :+) wel op in te zetten dat Max net zo makkelijk als RIC was weggereden (ook zonder enige DRS).

Ik denk dan ook dat McLaren over 2 weken (of de rest van het seizoen for that matter) ook echt niet op hetzelfde niveau als RBR gaat komen. Misschien als alles meezit hebben ze een kansje in de buurt te komen tegen het einde van het seizoen. Het gat tussen Ferrari en RB lijkt me aanzienlijk kleiner en wellicht zelfs met Merc (in de race iig). Dat is nog ff afwachten tho :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 09:26
Grimmie187 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 09:43:
Deze trouwens al gezien?

Afbeeldingslocatie: https://www.fia.com/sites/default/files/styles/content_details/public/news/main_image/the_halo_effect_mk.2.jpg

Dat gedeelte is ook gewoon van staal gemaakt. En zoals je in de tekst kan zien is Vettels hand dus sterker dan 2 olifanten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 10:26

Darkasantion

Just keep swimming!

Denk dat de waarheid ergens in het midden ligt. Had Max niet van tevoren gepusht had ie waarschijnlijk zijn diffuser heel gehouden en was ie erna niet in de rondte gegaan, maar dan win je niks mee. Wel pushen=kans op winst, maar helaas pakte het verkeerd uit. Is een keuke en gelukkig maakt ie de keuze om wel te pushen, want daarom houden de meeste mensen van max.

Voor de rest oersaaie race, jammer dat ik ervoor ben opgestaan. Ga afwachten hoe het in Bahrein gaat en of de rangorde dan ook gelijk blijft. Dus Merc 1, Ferrari/RBR 2 en erna is het erg dicht op elkaar.

Kunnen nu wel allerlei wilde voorspellingen etc doen, maar Australie is een a-typisch circuit dus voor hetzelfde geld loopt de McLaren straks helemaal niet, vreet de Mercedes (achter)banden op, is de Ferrari onbetrouwbaar en de RB14 wispelturig. We weten wel iets, maar ook heel veel nog niet. Pas over 2~3 races kunnen wij echt dingen zien/voorspellen omdat we 99% van alle belangrijke data en gegevens gewoonweg niet hebben en zelf dus in moeten vullen.

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:37
Hahaha laat je niet zo uitlokken. Alhoewel, fan zijn van Ferrari is geen schande. Ik heb liever dat Sebastian wint dan Hamilton omdat ie gewoon met meer passie rijd.

Ik ben bang dat Max in zijn enorme wil om te winnen steeds 100% gaat, en daarom kijk ik graag naar hem. Zelf met kapotte diffuser en op Melbourne. Mooie pirouette en goed opgevangen trouwens. Overigens vond ik Magnussen en Grosjean echt hardstikke mooi rijden evenals Alonso! Die HAAS figuren hebben overigens het racen in het bloed zitten (check ff waar ze allemaal succesvol zijn in de US of A: https://motorsports.haascnc.com/)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-06 10:44
wowly schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:50:
Die HAAS figuren hebben overigens het racen in het bloed zitten (check ff waar ze allemaal succesvol zijn in de US of A: https://motorsports.haascnc.com/)
Joh :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wowly schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:50:
Overigens vond ik Magnussen en Grosjean echt hardstikke mooi rijden evenals Alonso! Die HAAS figuren hebben overigens het racen in het bloed zitten (check ff waar ze allemaal succesvol zijn in de US of A: https://motorsports.haascnc.com/)
Dat zijn geen pannenkoeken bij Haas, dat is ook goed in de F1 te zien, zo uit mijn hoofd hebben ze nu 42 starts gemaakt in F1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Laatst online: 02-06 20:38

mark-k

AKA markkNL

RonaldMcDonald schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:49:
[...]

[afbeelding]

Dat gedeelte is ook gewoon van staal gemaakt. En zoals je in de tekst kan zien is Vettels hand dus sterker dan 2 olifanten.
De halo is volledig titanium, staal zou veel te zwaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-06 16:39
Er was al schade ontstaan bij de start daar kwam schade bij door te wijd gaan. Daarnaast was er niks te merken aan de rondetijden omdat de auto 1 tot 1,5 seconden onder zijn potentieel reed. In open lucht had Max dit weekend geen kans gehad tegen (bijvoorbeeld) de snelheid van Riccardo (mede door de schade).

Maar goed had allemaal niet uitgemaakt. Al had Max geen schade, geen spin en een Mercedes motor dan nog zat het podium er niet in dit weekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sniffels
  • Laatst online: 01-06 10:06
Alleen als Haas gewoon had doorgereden was max +- 7e geweest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grimmie187
talkatoo schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:11:
[...]

Er was al schade ontstaan bij de start daar kwam schade bij door te wijd gaan. Daarnaast was er niks te merken aan de rondetijden omdat de auto 1 tot 1,5 seconden onder zijn potentieel reed. In open lucht had Max dit weekend geen kans gehad tegen (bijvoorbeeld) de snelheid van Riccardo (mede door de schade).

Maar goed had allemaal niet uitgemaakt. Al had Max geen schade, geen spin en een Mercedes motor dan nog zat het podium er niet in dit weekend.
Welke schade bij de start bedoel je?

Nogmaals: ik beschuldig Max echt niet van liegen.. Ik vond het alleen een beetje rare verklaring uit het niets na afloop. Zoals hierboven al aangegeven is het eerder een combinatie van factoren. Te hard trappen om de Haas voorbij te komen en daarmee schade opgelopen waardoor de balans in sommige bochten weg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:06
Grimmie187 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:24:
[...]

Welke schade bij de start?

Nogmaals: ik beschuldig Max echt niet van liegen.. Ik vond het alleen een beetje rare verklaring uit het niets na afloop. Zoals hierboven al aangegeven is het eerder een combinatie van factoren. Te hard trappen om de Haas voorbij te komen en daarmee schade opgelopen waardoor de balans in sommige bochten weg is.
Wordt vast uitgemaakt voor fanboy maar misschien moet je de race nog eens rustig terug kijken. Dit is namelijk
niet uit het niets na de race maar daar is gewoon tijdens de race over gecommuniceerd over de boordradio.
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Hou rekening met het ingaan van de zomertijd. Zaterdag om 7:00 is de kwalificatie. Die nacht gaat de zomertijd in waardoor de race dus om 6:10 wintertijd begint. Zet je wekker dus de dag ervoor terug, of zet je wekker nog een uur eerder.

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1