[F1 2018] Race 1 - GP van Australië Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 86.229 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aartstyle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:01
DRaakje schreef op maandag 26 maart 2018 @ 10:28:
Iemand enig idee waar RB niet voor de ultrasoft in de 2e stint, maar voor de soft? Andere konden makkelijk 20+ rondjes doen op de US. Waren de banden gewoon minder snel?
Wellicht had Max best langer op de rode band kunnen blijven rijden als hij niet achter magnussen had gezeten en dus wilde inhalen en hij geen schade had gehad. Dan was de auto stabieler geweest, was hij niet gespind en had hij minder slijtage aan de banden. Had hij langer kunnen doorrijden op de rode band en daarna over op de ultra soft. Dat zat er nu helaas niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:02
Utoka schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:26:
[...]

Wordt vast uitgemaakt voor fanboy maar misschien moet je de race nog eens rustig terug kijken. Dit is namelijk
niet uit het niets na de race maar daar is gewoon tijdens de race over gecommuniceerd over de boordradio.
Ik heb nog nooit iemand voor fanboy uitgemaakt dus geen zorgen.. ;)

Maar ik heb de race + herhaling inmiddels 4x gezien natuurlijk en heb geen boardradio gehoord over schade bij Max? Alleen over versleten banden en weinig grip maar misschien moet ik nog beter luisteren als ik vanavond de herhaling nog een keer ga kijken.. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Grimmie187 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:24:
[...]

Welke schade bij de start?

Nogmaals: ik beschuldig Max echt niet van liegen.. Ik vond het alleen een beetje rare verklaring uit het niets na afloop. Zoals hierboven al aangegeven is het eerder een combinatie van factoren. Te hard trappen om de Haas voorbij te komen en daarmee schade opgelopen waardoor de balans in sommige bochten weg is.
Ik vond het ook wel enigszins apart dat Max op zn 2e set banden niet meer (veel) leek te glijden, maar op zn eerste set banden leek hij wel op een ijsbaan te rijden.

Had zelf echter niet het idee dat Max zo extreem aanvallend reed (ook in het begin). Hij zat er wel vrij dicht op, maar heeft zelfs geen echte inhaalpoging gedaan (ongetwijfeld ook door motorvermogen Haas op rechte stuk). Maar had niet het idee dat Max dichter op zn voorganger reed dan een aantal anderen, hij was echter wel enige die echt totaal geen grip had en dat al direct vanaf het begin.

Kan me ook niet echt voorstellen dat hij zo hard gepushed zou hebben, die RB houd de Haas in de bochten op zn sloffen bij, maar op het rechte stuk loopt de Haas weer weg zou je zeggen. Je zag ook dat Ric het gat naar Grosjean vrij eenvoudig dichtreed. Ik geloof daarom zelf het verhaal van schade of iets dat niet helemaal goed was afgesteld iig wel. Kan me niet voorstellen dat je zo snel de boel zo hard kan vernaggelen qua grip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Er was in ieder geval duidelijk iets mis met de auto van VER. Bocht naar bocht gleed hij over het asfalt, tot hij een keer spinde. Verder geen raar rijgedrag gezien, dus waar die schade dan vandaan is gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Grimmie187 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:32:
[...]

Maar ik heb de race + herhaling inmiddels 4x gezien natuurlijk en heb geen boardradio gehoord over schade bij Max? Alleen over versleten banden en weinig grip maar misschien moet ik nog beter luisteren als ik vanavond de herhaling nog een keer ga kijken.. *O*
Ik weet vrij zeker dat er iets over gezegd is toen Max begon te glijden. Olav vertelde er ook wat over tijdens de herhaling van zijn spin. Ik heb dat niet zelf verzonnen en aangezien anderen het ook hebben gehoord ga ik er vooralsnog vanuit dat ik niet aan het hallucineren ben :+

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
[...]

Ergens na zn stop was er een boardradio dat ze schade hadden gezien. Beter kijken/luisteren idd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06 20:46
[...]

Volgens mij net voorbij de helft of 3 kwart, maar ik hoorde ook "damage on the car" en vroeg me daarna ook af of hij naar de pit moest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
Akkoord! Heb dat niet gehoord tijdens de race, vandaar dus ook mijn verbazing toen Max ineens over schade begon na afloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 891931

Ari Gold schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:35:
[...]

Volgens mij net voorbij de helft of 3 kwart, maar ik hoorde ook "damage on the car" en vroeg me daarna ook af of hij naar de pit moest.
was inderdaad na de pitstop, over de radio kreeg hij te horen dat ze tijden de pitstop schade hadden geconstateerd, later bleek dat ze hier doelde op de vloer.
boordradio kan ik zo niet vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Utoka
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:05
Anoniem: 891931 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:38:
[...]

was inderdaad na de pitstop, over de radio kreeg hij te horen dat ze tijden de pitstop schade hadden geconstateerd, later bleek dat ze hier doelde op de vloer.
boordradio kan ik zo niet vinden helaas.
Dacht dat er ergens een onboard was van Max waarin hij aan gaf dat hij "mid corner" veel overstuur had maar kan op internet ook niks er van terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Utoka schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:42:
[...]

Dacht dat er ergens een onboard was van Max waarin hij aan gaf dat hij "mid corner" veel overstuur had maar kan op internet ook niks er van terug vinden.
Max had in mijn herinnering idd ook een onboard waarbij hij klaagde dat de auto instabiel was, ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-06 22:50
Als je de F1 app gebruikt hoor je ook veel meer onboard radio dan alleen op de tv. In de app is het wel een aantal keren naar voren gekomen in ieder geval....

Enigszins teleurstellende race verder. Dit circuit is echt niet geschikt voor een race met de huidige auto's, inhalen is zo goed als onmogelijk, zelfs als je een heel stuk sneller bent. Dat Bottas niet verder naar voren kon komen zegt al genoeg, en ook de RBR auto's waren een stuk sneller dan de wagens van Haas & McLaren (zie naast het gemak waarmee ze in de race konden volgen ook het enorme verschil in qualify tijden) maar inhalen lukt gewoon niet.

Komende races op "normale" circuits gaan we denk ik een flink gat zien tussen de top 3 (Merc, Ferrari / RBR) en de overige teams, waarna het middenveld wel behoorlijk spannend zal zijn verwacht ik.

In ieder geval fijn dat het seizoen nu weer echt begonnen is! 1 down, 20 to go ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

Saffie_time

Why use this? 42!

Er was toch ergens een website waarin je de communicatie terug kon lezen die tijdens de race is geweest.
* Saffie_time kan het zo snel niet terugvinden...

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grimmie187
Saffie_time schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:50:
Er was toch ergens een website waarin je de communicatie terug kon lezen die tijdens de race is geweest.
* Saffie_time kan het zo snel niet terugvinden...
Klopt, F1Fanatic (tegenwoordig racefans.net) had altijd een transcript van alle boardradios na een race. Zie die (nog) niet op de site staan alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:06

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]
Tijdens de race is geloof ik een keer naar voren gekomen dat ze bij de pitstop schade hebben geconstateerd. Max had het over een bak die niet lekker werkt en dat hij moeite had met de bochten. Maar om heel eerlijk te zijn was ik veel meer met het forum bezig dan met de beelden op tv. Misschien moet ik dat de komende gp's maar eens een keer omkeren. :P

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:36
[...]

Na zijn pitstop werd door het team aan Max doorgeven dat ze tijdens de pitstop schade hadden gezien.
Edit: spuit elf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05 11:18

Speedpete

was barman

Grimmie187 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 11:51:
[...]

Klopt, F1Fanatic (tegenwoordig racefans.net) had altijd een transcript van alle boardradios na een race. Zie die (nog) niet op de site staan alleen.
Een deel staat ook op F1.com. Uit de live commentary in ronde 17, op TV was het bij het opkomen van het rechte stuk aan het einde van ronde 17:
"I think there's something wrong," says Verstappen. "I'm getting so much oversteer in the middle of the corners."
Het team meldde aan Max dat ze schade zagen aan het einde van de SC-periode in ronde 31.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Is dat gek na een spin door het gras?

maw, tot die stop was Max extreem aan het forceren. Heel vaak ging het bijna mis en moest hij hem opvangen, uiteindelijk ging het een keer echt mis en spinde hij. Na de stop reed hij rustiger en haalde gewoon in het treintje de finish.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acemoo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:33
Ankona schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:03:

maw, tot die stop was Max extreem aan het forceren. Heel vaak ging het bijna mis en moest hij hem opvangen, uiteindelijk ging het een keer echt mis en spinde hij. Na de stop reed hij rustiger en haalde gewoon in het treintje de finish.
Was toch al voor die spin dat hij schade had? Ronde 6 dacht ik dat hij de eerste schade had gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Dat was juist de hele discussie? :P

Zoals eerder werd aangegeven heeft Max waarschijnlijk in ronde 6 bij bocht 11/12 te hard over de curbstones gereden en is een stukje van de diffuser afgebroken. Juist daardoor ging hij mid-corner zo glijden en dat was de oorzaak van de spin.

Ik vermoed dan ook dat het team aan de data ook wel kon zien dat er vanaf dat moment "iets" mis was. En bij de pitstop hebben ze dan daadwerkelijk kunnen zien dat de diffuser stuk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Tja, en F1 gaat dus niet om treintje rijden want dan haal je inderdaad allemaal netjes in volgorde de finish. Lekker safe. Als je niks probeert dan valt er ook niks te winnen. Ik mag het wel dat hij de grenzen van wat mogelijk is opzoekt. Het biedt in ieder geval weer genoeg gespreksstof, zelfs in de nabeschouwing bij Sky F1. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 16:28
sjaool schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:26:
[...]

Tja, en F1 gaat dus niet om treintje rijden want dan haal je inderdaad allemaal netjes in volgorde de finish. Lekker safe. Als je niks probeert dan valt er ook niks te winnen. Ik mag het wel dat hij de grenzen van wat mogelijk is opzoekt. Het biedt in ieder geval weer genoeg gespreksstof, zelfs in de nabeschouwing bij Sky F1. :P
Mja, als je headlines krijgt als:
  • But drivers struggled to overtake in race that lacked drama at Albert Park
  • Max Verstappen left frustrated after afternoon stuck behind slower cars
Dan wordt er niet meer geraced. FIA moet terug naar de tekentafel en terug naar de basis. Totale wildgroei van regels en belangen waardoor het alleen een commercieel circus is. Gelukkig heeft Liberty er exorbitant veel voor betaald en zullen ze dus de nodige aandacht moeten geven aan hun melkkoe, anders is ie snel leeg }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
sjaool schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:26:
[...]

Daarom is hij ook zesde geworden, in het treintje was hij vierde geworden. Bij de F1 is het grote geld zo belangrijk dat het niet altijd mogelijk is om er een wedstrijd van te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grimmie187
floriz87 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:31:
[...]

Mja, als je headlines krijgt als:
  • Max Verstappen left frustrated after afternoon stuck behind slower cars
Dan wordt er niet meer geraced. FIA moet terug naar de tekentafel en terug naar de basis. Totale wildgroei van regels en belangen waardoor het alleen een commercieel circus is. Gelukkig heeft Liberty er exorbitant veel voor betaald en zullen ze dus de nodige aandacht moeten geven aan hun melkkoe, anders is ie snel leeg }:O .
Sja, er is nooit veel ingehaald in Melbourne en saaie races kennen we ook al 20+ jaar..

Ieder seizoen wordt er na de 1e race moord en brand geschreeuwd dat we maar beter helemaal kunnen stoppen met de sport omdat we een saaie race gezien hebben (even overdreven gezegd). Blijkt achteraf altijd erg mee te vallen dus laten we het nog een paar races afwachten.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ankona schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:39:
[...]

Daarom is hij ook zesde geworden, in het treintje was hij vierde geworden. Bij de F1 is het grote geld zo belangrijk dat het niet altijd mogelijk is om er een wedstrijd van te maken.
En daar gaat het dus fout in de F1. Als ze niet uitkijken gaat het heel hard de kant van het voetbal op. :P
Zoals ik al zei ben ik blij dat Max dingen probeert want dat houdt de F1 tenminste leuk. En als je dan een keer P6 in plaats van P4 pakt. Jammer dan. Voor Max geldt alleen het podium. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
Grimmie187 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:40:
[...]

Sja, er is nooit veel ingehaald in Melbourne en saaie races kennen we ook al 20+ jaar..

Ieder seizoen wordt er na de 1e race moord en brand geschreeuwd dat we maar beter helemaal kunnen stoppen met de sport omdat we een saaie race gezien hebben (even overdreven gezegd). Blijkt achteraf altijd erg mee te vallen dus laten we het nog een paar races afwachten.. ;)
Opzich mee eens hoor, saaie races houd je toch. Ik bedoelde mijn opmerking meer tegen de achtergrond van de aangekondigde vernieuwingen door Liberty. Ik had gehoopt dat er sportinhoudelijk wat meer zou worden aangepakt door Liberty. Voorlopig zien we alleen "Amerikaanse" aanpassingen. Maar wellicht is dit meer een opmerking voor het algemene draadje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floriz87 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:49:
[...]

Opzich mee eens hoor, saaie races houd je toch. Ik bedoelde mijn opmerking meer tegen de achtergrond van de aangekondigde vernieuwingen door Liberty. Ik had gehoopt dat er sportinhoudelijk wat meer zou worden aangepakt door Liberty. Voorlopig zien we alleen "Amerikaanse" aanpassingen. Maar wellicht is dit meer een opmerking voor het algemene draadje.
Sportinhoudelijk heeft Liberty (/FOM) niet veel te zeggen. FOM is alleen de commerciële uitbater van de sport. Inhoudelijk gaat de FIA er over.

Dat is hetzelfde als tegen Fox Sports zeggen dat het eredivisie voetbal niet spannend is en ze de regels moeten veranderen, terwijl de KNVB over de sport gaat en Fox Sports alleen de uitzendrechten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

floriz87 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 13:31:
[...]
- HAAS was toch wel een drama
- HAM die zich door VET laat inhalen via pits (is daar al meer duidelijkheid over? Reed HAM te langzaam?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:53:
[...]

- HAM die zich door VET laat inhalen via pits (is daar al meer duidelijkheid over? Reed HAM te langzaam?)
Te langzaam waarschijnlijk niet, maar voor de VSC had hij wel harder gekund. Mercedes (/alle teams) hebben software die alle tijden in de gaten houden. De software van Mercedes gaf aan dat ze een gat van 11 seconden op Vettel moesten hebben om hem voor te blijven in een VSC situatie. Echter zat de software ernaast, en moest het gat om en nabij de 15 seconden zijn.

Als het team dat had geweten (en aan Hamilton had doorgegeven) had hij wel harder gekund om te zorgen voor het juiste gat, maar ze dachten nu dat dat niet hoefde en daardoor hebben ze meer gespaard op de motor etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
RobertMe schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:52:
[...]

Sportinhoudelijk heeft Liberty (/FOM) niet veel te zeggen. FOM is alleen de commerciële uitbater van de sport. Inhoudelijk gaat de FIA er over.

Dat is hetzelfde als tegen Fox Sports zeggen dat het eredivisie voetbal niet spannend is en ze de regels moeten veranderen, terwijl de KNVB over de sport gaat en Fox Sports alleen de uitzendrechten heeft.
Mja, dat vraag ik me wel af eerlijk gezegd. Ik begijp dat het theoretisch zo werkt, maar in de praktijk moet Liberty een enorme vinger in de pap hebben, anders ga je hier niet zomaar 8 miljard voor neerleggen.
CyBeRSPiN schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:53:
[...]

- HAAS was toch wel een drama
Ja, dit kwam even van een willekeurige nieuwssite, waarbij het mij vooral ging om het eerste gedeelte van de zin (struggled to overtake).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
floriz87 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:58:
[...]

Mja, dat vraag ik me wel af eerlijk gezegd. Ik begijp dat het theoretisch zo werkt, maar in de praktijk moet Liberty een enorme vinger in de pap hebben, anders ga je hier niet zomaar 8 miljard voor neerleggen.

[...]

Ja, dit kwam even van een willekeurige nieuwssite, waarbij het mij vooral ging om het eerste gedeelte van de zin (struggled to overtake).
Uiteraard heeft FOM iets te zeggen. Maar dat is alleen met FOM + FIA + alle teams. Dus daar zijn minimaal 12 "man" met elk hun eigen belangen. De FOM kan daar dus niet in hun eentje een beslissing over nemen. Dat is dus ook wat de ontwikkelingen tegen houdt.

Mercedes wil geen auto's die makkelijker inhalen, want zij rijden toch 90% van de races op kop (bij wijze van spreken). En als Mercedes of Ferrari hun zin niet krijgen dreigen ze gewoon met het verlaten van de sport, dus uiteindelijk krijgen ze hun zin toch wel, of komt er een compromise waar je nog niks mee opschiet.

Daarnaast zijn er ook teams die hunzelf liever in eigen voet schieten dan anderen helpen. Bijvoorbeeld Ferrari die vorig jaar zelf genoeg problemen met de motoren hadden en de 4 motoren limiet overschreden, maar zelf tegen het voorstel waren om dit jaar i.p.v. 3 motoren toch bij 4 te blijven. En hetzelfde met Renault die jaar op jaar problemen met de motoren hebben maar tegen wijzigingen van de huidige regelgeving zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-06 10:06
Tja, sommige (nieuwe kijkers) vinden het alleen interessant als Max wint door spectacel inhaal acties, of dat er mega crashes of andere ellende dingen zijn.

Tja dan is het snel over met het plezier in F1 kijken, en kan je inderdaad lekker je ontbijtje maken of facebook bijwerken.

Ik vermaak mij prima met ronde/sector tijden zo de eerste race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:09
RobertMe schreef op maandag 26 maart 2018 @ 14:56:
[...]

Te langzaam waarschijnlijk niet, maar voor de VSC had hij wel harder gekund. Mercedes (/alle teams) hebben software die alle tijden in de gaten houden. De software van Mercedes gaf aan dat ze een gat van 11 seconden op Vettel moesten hebben om hem voor te blijven in een VSC situatie. Echter zat de software ernaast, en moest het gat om en nabij de 15 seconden zijn.

Als het team dat had geweten (en aan Hamilton had doorgegeven) had hij wel harder gekund om te zorgen voor het juiste gat, maar ze dachten nu dat dat niet hoefde en daardoor hebben ze meer gespaard op de motor etc.
Hierin schuilt ook een groot probleem, vind ik, van de huidige F1. Al die computermodellen en mensen op afstand die zitten te rekenen. Dit zou gewoon een taak voor de coureur en hooguit die paar mensen in de pits moeten zijn.

Nu krijg je dus idd dat men gewoon gaat zitten rekenen en dan maar rustiger rijdt zonder risico als het even kan. Dat is toch geen racen meer?

Maar ja, hoe reguleer je dat.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hetzelfde als nu op het circuit? Max X aantal man in de pits doortrekken naar max X aantal man in de "remote garage" (als in: op de fabriek). Controle is wellicht iets moeilijker, maar lijkt me niet onhaalbaar.

Probleem wat je dan wel krijgt is dat er steeds meer "de computer in gaat". Zoals nu bij Mercedes ook al niemand door had dat de berekende tijd niet klopte.

Andere opties zijn het beperken van data die de teams krijgen, of verbieden dat alle data meteen naar de fabriek wordt verstuurd, maar bv alleen de data van de eigen auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
Aangezien het allang niet meer over deze race gaat, sluit ik dit topic. :)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:

Hou rekening met het ingaan van de zomertijd. Zaterdag om 7:00 is de kwalificatie. Die nacht gaat de zomertijd in waardoor de race dus om 6:10 wintertijd begint. Zet je wekker dus de dag ervoor terug, of zet je wekker nog een uur eerder.

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.

Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.

Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.

IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1