Max had dus eigenlijk beter voor Alonso kunnen blijven en die penalty pakken en dan gewoon wegrijden net als Ricciardo.
Nou, de meeste spanning zat toch in de hybride systemen...
II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II
Een beetje mazzel helpt soms... HAM voorbij en je teammate weer naar de positie van 2e coureur degraderen...Grimmie187 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:48:
Je hebt niet altijd de beste auto nodig om te winnen..
"When you grow up your heart dies"
Over aandacht gesproken... dat nieuwe kapsel van VET.

Even belangrijke zaken. Ik kan toch ook nog echt niet wennen aan het kapsel van VET.
PSN: xMaurice93
Voor McLaren's 1e race van dit seizoen zal het als een P1 voelen. Respect voor dit resultaat wat mij betreftRoom42 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:46:
LOL bij Alonso praten ze alsof ze P1 geworden zijn. Schattig wel
Verder:
- Ferrari heeft gewonnen met slimme tactiek en wat geluk. Prima!
- Hamilton heeft her en der wat lopen prutsen, waaronder op z'n dashboard waardoor hij in laatste deel race al tijd verloor
- Renault ook best een sterke showing: zal een mooi mid-field gevecht worden met McLaren en Haas denk ik.
- Bottas heeft z'n best gedaan, maar het wilde niet lukken vandaag
- Wtf was er met Haas aan de hand? Is iets goed misgegaan daar
- Williams 14e en 1 uitvaller...oei oei
Ondanks weinig inhaalacties toch wel aardige race. Ben benieuwd naar de rest van het seizoen
je 2e team die je een handje helpt. Is ook wel fijn jaGrimmie187 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:48:
YESSS!!! Flawless victory van Seb![]()
Je hebt niet altijd de beste auto nodig om te winnen..
I served in a company of heroes.
Ben wel benieuwd of de oranje pet gekte wat gedempt is dit jaar.
En dat er meer realistisch gekeken gaat worden. RBR is niet top dit jaar. Haas daarin tegen..
En dat er meer realistisch gekeken gaat worden. RBR is niet top dit jaar. Haas daarin tegen..
PSN: McMillan0984
Raikkonen weer z'n emotionele zelf...
Kan iemand dat Efteling-achtbaan-muziekje uitzetten?
Edit: eindelijk.
[ Voor 15% gewijzigd door Bart-Willem op 25-03-2018 08:50 ]
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Yup. Had gewoon een 5 of 10 seconden penalty kunnen pakken en alsnog dik 10 seconden sneller gefinisht.RichardQG schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:48:
Max had dus eigenlijk beter voor Alonso kunnen blijven en die penalty pakken en dan gewoon wegrijden net als Ricciardo.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Heeft VET geen vrouw die even zegt: Seb, jongen, dat kapsel kan echt niet!
Wat is dit nu? Trompetmuziek? Alsjeblieft zeg...
ik snapte het eerst niet, maar nu hij z'n petje op zet is het me ineens duidelijk. Petje op en tondeuze erlangs, nieuwerwetse bloempot.Jolke schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:49:
Over aandacht gesproken... dat nieuwe kapsel van VET.![]()
Nu trompettenBart-Willem schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:50:
Kan iemand dat Efteling-achtbaan-muziekje uitzetten?Edit: eindelijk.
Ze hebben het logo tenminste vervangen op de P1, P2 en P3 bordjes.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Wtf is dat voor "kapsel" van VET? Hij zou toch voldoende geld moeten verdienen om naar een fatsoenlijke kapper te kunnen gaan.
Ach, Bottas is sneller dan Huldenberg en Hamilton is snelle dan Vettel. Smalle baan en Aero ontwikkelingen die top zijn voor een kwalificatie ronde, maar niet voor wanneer je achter iemand zijn helpen totaal niet.Fleximex schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:45:
Het is toch jammer dat Max iemand die per rondje een seconde verliest op de voorste 4 niet kan inhalen. Ligt dat alleen aan de baan of is het inherent aan het moderne F1
Maar we hebben een een halo en nieuwe graphics geïntroduceerd!
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik mis het ook... race gekeken met nagenoeg geen actie. Hamilton die een stuk sneller is dan Vettel maar niet eens een fatsoenlijke poging doet. Hetzelfde voor Ricciardo en Verstappen: volgen, meer niet. Bottas zelfde verhaal. Vorig jaar hadden we 47% minder inhaalacties, dus het ligt grotendeels - zo niet helemaal - aan de reglementen.Harrie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:47:
[...]
Ik mis die echte actie nu in de F1. Dit was gewoon een mooie mogelijkheid die nostalgie nog eens boven te halen.
Dit jaar kan wel eens erger worden; meer vermogen vragen kan je de motor kosten en met drie exemplaren per seizoen is dat een risico voor het kampioenschap. Dan maar 'veilig' 2e worden.
Als de volgende race net zo saai is als deze dan blijf ik niet meer thuis voor F1, dan ga ik na 25 jaar geen race missen maar gewoon iets doen dat wel leuk is.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
huh? Waar haal je dit vandaan?Clavat schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:49:
Op zich zou ik het prima vinden om die oranje gekte te dempen.
Maar RBR had geen problemen. Het was een algemeen probleem (van circuit) dat men niet kon inhalen had niks te maken met RBR....
Why? Qua race pace komt RBR meer dan prim mee.Clavat schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:49:
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Mol had het over de nieuwe halo, maar idd zelfde effect.scrappy.doo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:50:
[...]
ik snapte het eerst niet, maar nu hij z'n petje op zet is het me ineens duidelijk. Petje op en tondeuze erlangs, nieuwerwetse bloempot.
Geen enkele vrouw op het podium of op weg ernaar.
Playmobil kapseltjeJolke schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:49:
Hij net over de radio:"...still tot Some work to do..."Jolke schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:49:
Was gericht aan z'n kapper?
En gelukkig zijn we ook van die criminele gridgirls af...cheiron schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:51:
[...]
Ach, Bottas is sneller dan Huldenberg en Hamilton is snelle dan Vettel. Smalle baan en Aero ontwikkelingen die top zijn voor een kwalificatie ronde, maar niet voor wanneer je achter iemand zijn helpen totaal niet.

My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Wat is dit dan voor onzin? Qua race pace zitten ze er goed bij. Max had gewoon een mindere start en heeft teveel van z'n wagen gevergd met de spin als gevolg. Verder is inhalen op deze baan onmogelijk.Clavat schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:49:
Ondanks dat dit een klote-GP was voor Max zie ik dit seizoen zonnig tegemoet.
Ik hoop dat Webber vraagt aan Seb wat is er gebeurd met je haar
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
LOL. Al die voorbarige conclusies wederom na één race.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Altijd leuk party Kimi op het podium :-D
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik denk dat Max wel een probleem had met de bochten/balans.demonic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:51:
[...]
huh? Waar haal je dit vandaan?
Maar RBR had geen problemen. Het was een algemeen probleem (van circuit) dat men niet kon inhalen had niks te maken met RBR....
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Crimineel nog wel?Stefie2010 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:52:
[...]
En gelukkig zijn we ook van die criminele gridgirls af...
- DaniëlWW2
- Niet online
RBR was maar minstens een seconde sneller in racepace dan Haas, McLaren of Renault en zeer vergelijkbaar met Ferrari en Mercedes. Dat je hier niet kan inhalen is een heel ander verhaal. Als je ronde na ronde binnen een seconde van een voorligger kan rijden dan ben je ruim sneller. Max deed dit zo ongeveer de hele race. Riccardo deed het ook genoeg ronden bij Kimi.Clavat schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:49:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Blijft mooi al die Italianen die het volkslied mee staan te blèren.
Ik weet zeker dat de samenvatting straks een stuk spannender is.hjs schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:53:
Best saai was dat, zonde om de wekker gezet te hebben.
Als je kijkt over de pace zat Haas er heel goed bij. En je ziet dat Renault moeite heeft met Ferrari.demonic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:51:
[...]
huh? Waar haal je dit vandaan?
Maar RBR had geen problemen. Het was een algemeen probleem dat men niet kon inhalen had niks te maken met RBR....
RBR heeft dan de rest op orde maar de kracht..
PSN: McMillan0984
Als het aan Liberty ligt krijg je nog meer optochten want die zien het liefst stratencircuits. Formule 1 heeft dan weinig meer met racen te maken. Ik blijf sowieso al niet meer thuis voor races op circuits als Monaco en Hongarije.Speedpete schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:51:
[...]
Ik mis het ook... race gekeken met nagenoeg geen actie. Hamilton die een stuk sneller is dan Vettel maar niet eens een fatsoenlijke poging doet. Hetzelfde voor Ricciardo en Verstappen: volgen, meer niet. Bottas zelfde verhaal. Vorig jaar hadden we 47% minder inhaalacties, dus het ligt grotendeels - zo niet helemaal - aan de reglementen.
Dit jaar kan wel eens erger worden; meer vermogen vragen kan je de motor kosten en met drie exemplaren per seizoen is dat een risico voor het kampioenschap. Dan maar 'veilig' 2e worden.
Als de volgende race net zo saai is als deze dan blijf ik niet meer thuis voor F1, dan ga ik na 25 jaar geen race missen maar gewoon iets doen dat wel leuk is.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Sarcasme heet dat
My fun: Track prepared Renault Megane 3 RS @ 306HP
Australië is zo'n slechte graadmeter, echt een vreemde eend in de bijt. Inhalen is hier nagenoeg onmogelijk. Zullen nog eventjes geduld moeten hebben voor we de werkelijke racepace in beeld hebben. Ik denk dat de top 3 elkaar al met al niet veel ontloopt.
PSN: xMaurice93
- DaniëlWW2
- Niet online
Haas verloor vanaf het begin van de race ook enorm op Ferrari en Lewis. Die zaten er absoluut niet bij.Clavat schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:54:
[...]
Als je kijkt over de pace zat Haas er heel goed bij. En je ziet dat Renault moeite heeft met Ferrari.
RBR heeft dan de rest op orde maar de kracht..
Not the best crowd everExocet schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:52:
Waarom dat boe-geroep bij Hamilton?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
RAI neemt eerst een slok, gaat dan spuiten. Verstandig.
Max had juist een hele goede start, beter dan beide Haas auto's. Alleen als je dan in gedrang komt en terug moet naar de ideale lijn en Magnussen zit daar beter, dan ben je bij de exit je snelheid kwijt en is Magnussen er vrij makkelijk voorbij.JeroenTheStig schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:53:
[...]
Wat is dit dan voor onzin? Qua race pace zitten ze er goed bij. Max had gewoon een mindere start en heeft teveel van z'n wagen gevergd met de spin als gevolg. Verder is inhalen op deze baan onmogelijk.
Ondanks dat dit een klote-GP was voor Max zie ik dit seizoen zonnig tegemoet.
Vind het gewoon knullig om te snel er voorbij willen, waarbij je teveel grenzen op gaat zoeken. Vorig jaar al bij Ricciardo om zijn plek terug te halen en nu doet ie een Bottasje om teveel te willen. Wacht tot de pitstops en je bent er voorbij...
Wat een deceptie zeg, 2 Haas (of moet ik nep Ferrari’s zeggen?) auto’s die na een pitstop ineens langs de baan stil gaan staan terwijl heel toevallig Vettel nog een pitstop moet maken. Iets in mij zegt dat er iets niet klopt.
[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-03-2018 08:57 ]
Hahaha, die Kimi is me ook een feestbeest, hoor
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Altijd leuk. Kan me ook nog herinneren uit begin jaren '90 dat iemand die zijn auto afschreef in de eerste bocht met de rode vlag tot gevolg. Hij ging over de kop etc. Maar zette een sprint in terug naar de pits voor de reserve auto. Mocht niet instappen vanwege goedkeuring door de arts. Die was aan de andere kant dus rent hij daarheen springend over muurtjes, krijgt zijn OK, rent weer terug naar garage en kan deelnemen aan de herstart. Ik weet helaas niet meer wie en waar dat wasHarrie schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:47:
[...]
Ik mis ook die echte actie nu in de F1. Dit was gewoon een mooie mogelijkheid die nostalgie nog eens boven te halen.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Sjonge, wat een draak van een race zeg. Heel weinig inhaalacties: deze race was echt het toonbeeld van alles wat mis is met de F1. Volgen is enigszins mogelijk, tot je binnen een seconde komt. Een winnaar die met geluk voor de nummer 2 is gekomen, die op zijn beurt niet kan inhalen vanwege eerder uitgelegd fenomeen... Nee, laten we hopen dat het later in het seizoen spannender wordt.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Goede suggestie op SKY, als er een virtual safetycar situatie is moet je gewoon altijd door de pit straat rijden.
at your service
Brundle '96, eerste keer Melbourne. Debuut Alesi en Berger bij BennetonDaniel_Elessar schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:55:
[...]
Altijd leuk. Kan me ook nog herinneren uit begin jaren '90 dat iemand die zijn auto afschreef in de eerste bocht met de rode vlag tot gevolg. Hij ging over de kop etc. Maar zette een sprint in terug naar de pits voor de reserve auto. Mocht niet instappen vanwege goedkeuring door de arts. Die was aan de andere kant dus rent hij daarheen springend over muurtjes, krijgt zijn OK, rent weer terug naar garage en kan deelnemen aan de herstart. Ik weet helaas niet meer wie en waar dat wasMaar tijd dat Berger en Alesi bij Ferrari reden. Dus ergens '92/'93 denk ik.
Waarom doet F1 er niks aan om het leuker te maken? Lijkt zo makkelijk te zijn.
Vind eigenlijk dat het niet (meer) kan hoor die verspilling van champagne!

#banthebubbles
#banthebubbles
[ Voor 7% gewijzigd door SuBBaSS op 25-03-2018 08:58 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
We moeten hopen op de grote open banen zoals Bahrein.Grrrrrene schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:56:
Sjonge, wat een draak van een race zeg. Heel weinig inhaalacties: deze race was echt het toonbeeld van alles wat mis is met de F1. Volgen is enigszins mogelijk, tot je binnen een seconde komt. Een winnaar die met geluk voor de nummer 2 is gekomen, die op zijn beurt niet kan inhalen vanwege eerder uitgelegd fenomeen... Nee, laten we hopen dat het later in het seizoen spannender wordt.
Echt, kunnen we niet gewoon vijf keer Spa krijgen per seizoen? Heb je tenminste mooie races.
Omdat HAM er nu door verloren heeft?The_Butler schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:57:
Goede suggestie op SKY, als er een virtual safetycar situatie is moet je gewoon altijd door de pit straat rijden.
Ze kunnen het wel, kijk maar naar de eerste Indycar race op een stratencircuit. Dik 300 inhaalacties in 1 race omdat ze daar de downforce limiteren met wat regels.Lekker Ventje schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:54:
[...]
Als het aan Liberty ligt krijg je nog meer optochten want die zien het liefst stratencircuits. Formule 1 heeft dan weinig meer met racen te maken. Ik blijf sowieso al niet meer thuis voor races op circuits als Monaco en Hongarije.
Ze zijn bij de FIA te treurig om ook maar iets over te willen nemen van de Indycar, want dat is heiligschennis...
We kunnen hopen, maar de realiteit is dat dit de F1 van tegenwoordig is.Grrrrrene schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:56:
Ik schakelde pas laat in, en heb alle "actie" kennelijk gemist. Maar als de "actie" bestaat uit een pechgevalletje en een herstart, dan ben ik blij dat ik niet vroeg ben opgestaan.
? Dan had HAM nog langzamer gereden en VET er nog verder voorgezeten???The_Butler schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:57:
Dat levert ook een gevaar op voor alle mensen in de pits. Zou het intressant maken, maar verwacht niet dat dat gaat gebeuren vanwege de veiligheid.The_Butler schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:57:
Zeggen ze ook alleen maar omdat het nu toevallig slecht uitkomt voor Hamilton.The_Butler schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:57:
Dj-sannieboy schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:55:
Wat een deceptie zeg, 2 Haas auto’s die na een pitstop ineens langs de baan stil gaan staan terwijl heel toevallig Vettel nog een pitstop moet maken. Iets in mij zegt dat er iets niet klopt.

Kom op zeg. Motor en een wiel wat niet goed vast zat, dan moet je wel stoppen he
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Dus je vindt het gewoon een rukcircuit Hamilton..
Spa en Monaco FTW.DaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:57:
[...]
We moeten hopen op de grote open banen zoals Bahrein.![]()
Echt, kunnen we niet gewoon vijf keer Spa krijgen per seizoen? Heb je tenminste mooie races.

Positionering voor de eerste bocht hoort m.i. ook bij de start, maar hij was inderdaad goed van z'n plek, daar was niets mis mee.MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:55:
[...]
Max had juist een hele goede start, beter dan beide Haas auto's. Alleen als je dan in gedrang komt en terug moet naar de ideale lijn en Magnussen zit daar beter, dan ben je bij de exit je snelheid kwijt en is Magnussen er vrij makkelijk voorbij.
Vind het gewoon knullig om te snel er voorbij willen, waarbij je teveel grenzen op gaat zoeken. Vorig jaar al bij Ricciardo om zijn plek terug te halen en nu doet ie een Bottasje om teveel te willen. Wacht tot de pitstops en je bent er voorbij...
Max werd ook vanaf de pitwall behoorlijk gepushed om er z.s.m. voorbij te gaan, terwijl op deze baan inhalen eigenlijk niet te doen is, zeker niet met de mindere PU. En op zo'n baan als deze raken je banden al gauw oververhit met de spin tot gevolg.
Ik mis de onderbouwing waarom dat goed is. Dus waarom is dat goed? Ik zie het voordeel niet.The_Butler schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:57:
Zijn 2 verschillende dingen, je hebt de FIA die de regels bepaald waaraan iedereen moet voldoen en Liberty Media wat de commerciële uitbater is van het spelletje. Laatste heeft zat geld betaald om dat laatste te mogen doen en wil daar zoveel mogelijk geld aan verdienen en probeert alles toegankelijker te maken voor iedereen en er ook een eigen smoel aan te geven.cheiron schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:51:
[...]
Ach, Bottas is sneller dan Huldenberg en Hamilton is snelle dan Vettel. Smalle baan en Aero ontwikkelingen die top zijn voor een kwalificatie ronde, maar niet voor wanneer je achter iemand zijn helpen totaal niet.
Hele gebrek aan inhalen is al jaren een ding... daarom hebben ze in 2009 die gruwelijk lelijke brede voorvleugel/smalle hoge achtervleugel geïntroduceerd, wat zou moeten helpen... met de introductie van de nieuwe regels vorig jaar is dat weer om zeep geholpen om weer wat mooiere wagens te krijgen.
Precies, enige zuurheid van de commentatoren is er wel te proeven ja. Maar ze hebben een punt, als je binnen de regels blijft en dan alsnog winst kan pakken?
at your service
Ik al non-alcoholist voel mij hier inderdaad behoorlijk door benadeeld. Kunnen ze geen bekertjes water doen?SuBBaSS schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:57:
Vind eigenlijk dat het niet (meer) kan hoor die verspilling van champagne!
#banthebubbles
[/sarcasm off]
btw ben liefhebber van speciaalbierjtes
- DaniëlWW2
- Niet online
Alsjeblieft maar een keer Monaco. Als er een baan is waar je echt niet in kan halen en een optocht hebt.
Het zal niet de eerste keer zijn dat Ferrari zoiets flikt.Daniel_Elessar schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:58:
[...]
[afbeelding]
Kom op zeg. Motor en een wiel wat niet goed vast zat, dan moet je wel stoppen he
Ook leuk dat Vettel nog even aangeeft dat hij aan het bidden was voor een SC
Als de snelheid in de pit gelijk is aan die op het rechte stuk dan is het korter en dus sneller, althans, op Melbourne.TheBrut3 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:59:
[...]
Ik mis de onderbouwing waarom dat goed is. Dus waarom is dat goed? Ik zie het voordeel niet.
In 2016 zagen we nog behoorlijk wat inhaalacties en gevechten, bijvoorbeeld tussen Rosberg en Hamilton. Wat mij betreft gaan ze terug naar de regels uit 2016; smallere vleugels en banden. Dan maar minder mooie wagens, alles voor de actie.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:59:
Hele gebrek aan inhalen is al jaren een ding... daarom hebben ze in 2009 die gruwelijk lelijke brede voorvleugel/smalle hoge achtervleugel geïntroduceerd, wat zou moeten helpen... met de introductie van de nieuwe regels vorig jaar is dat weer om zeep geholpen om weer wat mooiere wagens te krijgen.
Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.
Daar moeten we het vooral van de crashes hebbenDaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:00:
[...]
Alsjeblieft maar een keer Monaco. Als er een baan is waar je echt niet in kan halen en een optocht hebt.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Je zag aan alles dat ie teveel aan het pushen was. Onnodig slordig rijden met tig drifts tot gevolg waardoor je achterbanden als een malle heet worden en slijten en vervolgens teveel over het randje rijden, te dik kerbs pakken en ja dan spin je. Had een rondje of wat gewacht dan was de Haas sowieso wel gepit. Je rijdt met de RBR gewoon op een andere strategie qua band, dus dan is bijblijven gewoon goed genoeg zodat je langer door kan rijden en op die manier de Haas van Magnussen wel weer pakt. Gewoon domme keuze om te pushen en van het team om hem te pushenJeroenTheStig schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:58:
[...]
Positionering voor de eerste bocht hoort m.i. ook bij de start, maar hij was inderdaad goed van z'n plek, daar was niets mis mee.
Max werd ook vanaf de pitwall behoorlijk gepushed om er z.s.m. voorbij te gaan, terwijl op deze baan inhalen eigenlijk niet te doen is, zeker niet met de mindere PU. En op zo'n baan als deze raken je banden al gauw oververhit met de spin tot gevolg.
- DaniëlWW2
- Niet online
En dan krijg je een SC optocht of rode vlag. Geweldig.Room42 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:01:
[...]
Daar moeten we het vooral van de crashes hebben
En als de FIA iets wil doen, dreigen Mercedes en Ferrari met een vertrek uit de F1. De hele F1 wereld houdt elkaar in een wurggreep. De belachelijke verdeling van geld tussen de teams helpt daar zeker niet bij.MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:57:
[...]
Ze kunnen het wel, kijk maar naar de eerste Indycar race op een stratencircuit. Dik 300 inhaalacties in 1 race omdat ze daar de downforce limiteren met wat regels.
Ze zijn bij de FIA te treurig om ook maar iets over te willen nemen van de Indycar, want dat is heiligschennis...
Terug naar de tekentafel

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Kansje voor Heineken: laat ze met een Magnum bottle 0,0 bocht spuiten.sjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:00:
[...]
Ik al non-alcoholist voel mij hier inderdaad behoorlijk door benadeeld. Kunnen ze geen bekertjes water doen?
\[/sarcasm off]
btw ben liefhebber van speciaalbierjtes
Is ook alleen maar water met koolzuur.
Maar even vooruitkijkend ziet het er toch niet zo enorm slecht uit? Niemand kon inhalen maar RIC bleef wel dicht bij RAI. Dus qua paceverschil zit er niet zoveel tussen.
MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:01:
[...]
Je zag aan alles dat ie teveel aan het pushen was. Onnodig slordig rijden met tig drifts tot gevolg waardoor je achterbanden als een malle heet worden en slijten en vervolgens teveel over het randje rijden, te dik kerbs pakken en ja dan spin je. Had een rondje of wat gewacht dan was de Haas sowieso wel gepit. Je rijdt met de RBR gewoon op een andere strategie qua band, dus dan is bijblijven gewoon goed genoeg zodat je langer door kan rijden en op die manier de Haas van Magnussen wel weer pakt. Gewoon domme keuze om te pushen en van het team om hem te pushen
Testing, one, two ...
Op basis van deze eerste race leek het wel alsof er meer teams in staat zijn om met elkaar te vechten, dat is positief, maar de hoop op meer inhaalacties in een race (en dan niet met een laffe pitstop, maar op de baan) is eigenlijk meteen weer de kop in gedrukt.-ION- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:02:
Maar even vooruitkijkend ziet het er toch niet zo enorm slecht uit? Niemand kon inhalen maar RIC bleef wel dicht bij RAI. Dus qua paceverschil zit er niet zoveel tussen.
De haas verloor elke ronde, dus bijblijven was helemaal geen optie. Hij zat in een onmogelijke positie. Het ging te traag, maar inhalen kon ook niet.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Maar ja, als je niet in kan halen...-ION- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:02:
Misschien maar net als rallycross een Joker lap instellen. Of de bochten opnieuw ontwerpen, was er laatst niet een coureur die dat voorstelde?
Zeker, je zag ook dat de RBR op de hardere compound gewoon wat langer nodig had om de banden op temperatuur te krijgen, daarna was de pace gewoon goed te noemen. Alleen jammer dat Verstappen zoveel snelheid verloor door de block van Vettel in bocht 1, waardoor MAG er zo makkelijk langs kon. Als dat niet was gebeurd, hadden we een heel andere race gezien: 1 Mercedes, 2 Ferrari's met daar vlak achter een RBR en dan een hele tijd niks. Dat de RBR sneller is dan de Haas is me wel duidelijk, maar die eerste paar rondjes/bochten is de situatie soms wat anders.-ION- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:02:
Dan vertrekken ze maar, op deze manier met deze banen is er ook geen hol aan. Voor de actie hoef je het in ieder geval niet te doenJoris748 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:02:
[...]
En als de FIA iets wil doen, dreigen Mercedes en Ferrari met een vertrek uit de F1. De hele F1 wereld houdt elkaar in een wurggreep. De belachelijke verdeling van geld tussen de teams helpt daar zeker niet bij.
Terug naar de tekentafel
Nou doet een stukje chauvinisme zeker wat, maar het is en blijft jammer dat dit soort racea voorbij komen
- DaniëlWW2
- Niet online
Dat is juist het frustrerende. RBR lijkt echt het tweede team te zijn in racepace of misschien wel echt de snelste. Als je dan de hele race vastzit dan kan je niks.-ION- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:02:
Het probleem was dat Haas het tempo absoluut niet kon bijhouden. De Ferrari's en Lewis konden pitten zonder dat RBR ze voorbij kwam. De strategie was P4 rijden voor Max en als de Ferrari's en Lewis pitten doorrijden en een gat slaan en dan pitten. Dat kon niet door Haas. Ze moesten dus inhalen.MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:01:
[...]
Je zag aan alles dat ie teveel aan het pushen was. Onnodig slordig rijden met tig drifts tot gevolg waardoor je achterbanden als een malle heet worden en slijten en vervolgens teveel over het randje rijden, te dik kerbs pakken en ja dan spin je. Had een rondje of wat gewacht dan was de Haas sowieso wel gepit. Je rijdt met de RBR gewoon op een andere strategie qua band, dus dan is bijblijven gewoon goed genoeg zodat je langer door kan rijden en op die manier de Haas van Magnussen wel weer pakt. Gewoon domme keuze om te pushen en van het team om hem te pushen
Monaco juist niet. Dat circuit moeten ze uit de F1 halen en als gratis DLC aan Mario Kart toevoegen.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Maar dit circuit is daar ook een boosdoener in.
Voortaan dus maar wat beter kwalificeren EN starten op dit soort banen. Maar dan ben ik een captain obvious, dat weten ze bij RBR ook wel...DaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:05:
[...]
Het probleem was dat Haas het tempo absoluut niet kon bijhouden. De Ferrari's en Lewis konden pitten zonder dat RBR ze voorbij kwam. De strategie was P4 rijden voor Max en als de Ferrari's en Lewis pitten doorrijden en een gat slaan en dan pitten. Dat kon niet door Haas. Ze moesten dus inhalen.
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ja ergens moet de coureur dat realiseren en gewoon glashard tegen het team kunnen zeggen "Wil je me laten crashen ofzo?". Het zat eraan te komen, al rondenlang.MartijnAbel schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:01:
[...]
Andere coureurs bleven veelal verder achter hun voorganger en bleven daardoor uit de problemen.
Komt niet door het circuit (het niet kunnen inhalen). Komt door de bredere banden.
[ Voor 26% gewijzigd door talkatoo op 25-03-2018 09:07 ]
Ik vond zijn blijheid wel mooi om te horen na de race, mooi om te zien dat hij terug is vooraan en mogelijk wat races kan meevechten. Ik denk dat er achter Mercedes/Ferrari/RBR nu een sterker middenveld vormt dan vorig jaar. Haas lijkt snel (nep-Ferrari
Wel opvallend trouwens hoe die Renault zo kon aanvallen bij VER, die hebben toch dezelfde motor als het goed is?

[ Voor 11% gewijzigd door Grrrrrene op 25-03-2018 09:07 ]
Dus wat doe je dan, juist er achter blijven zitten.Trevor schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:04:
De haas verloor elke ronde, dus bijblijven was helemaal geen optie. Hij zat in een onmogelijke positie. Het ging te traag, maar inhalen kon ook niet.
Hoe gigantisch klote het ook is, maar als het niet wil, dan wil het niet.
En zo traag reed Magnussen nou ook weer niet hoor.
- DaniëlWW2
- Niet online
Zonder dat foutje stond Max P2 hé.Spotmatic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 09:06:
[...]
Voortaan dus maar wat beter kwalificeren EN starten op dit soort banen. Maar dan ben ik een captain obvious, dat weten ze bij RBR ook wel...
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Hou rekening met het ingaan van de zomertijd. Zaterdag om 7:00 is de kwalificatie. Die nacht gaat de zomertijd in waardoor de race dus om 6:10 wintertijd begint. Zet je wekker dus de dag ervoor terug, of zet je wekker nog een uur eerder.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1