Beetje doorgeschoten met de rembalans misschien...
"When you grow up your heart dies"
Wederom, heb je de race gezien?sjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:28:
[...]
Dat stond er anders niet duidelijk.De Mercedes is een klap sneller en er zijn in principe genoeg DRS-zones. Maar ja BOT hè.
DRS zones doen hun werk echt niet hoor. Bottas rijd nu met DRS naar HUL op het rechte stuk. en komt niet eens in de buurt.
HUL heeft ook DRS op VERdemonic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:29:
[...]
Wederom, heb je de race gezien?
DRS zones doen hun werk echt niet hoor. Bottas rijd nu met DRS naar HUL op het rechte stuk. en komt niet eens in de buurt.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
"Can I push it? I know you want it!"
En er vervolgens bijna vanaf gaan.
Ja tuurlijk. Maar heel dat groepje komt niet veel dichter bij aan Alonso. En niet dichtbij genoeg om uberhaupt te kijken.. dus ja..
Je uitleg was gewoon krom dat bedoelde ik. Zeg gewoon dat BOT vast zich achter HUL en door het circuit niet kan inhalen. En BOT is gewoon een middelmatige coureur. Een HAM of RIC had er gewoon voorbij gereden.demonic schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:29:
[...]
Wederom, heb je de race gezien?
btw ik kijk de race niet...?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Die had ik niet willen missen idd..Exocet schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:30:
Wat een action replays ...
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Nee, wagenziekte...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Waiting on the world to change
Flickr PSN ID= cheironnl
PSN: xMaurice93
Dat is hetzelfde als een zwemmer met zwemmerseczeem, een tennisser met een tenniselleboog.Room42 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:31:
Sainz is wagenziek?
het aantal coureurs die echt iemand op de baan hebben ingehaald vandaag zijn op de vingers van 1 hand te tellensjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:31:
[...]
Je uitleg was gewoon krom dat bedoelde ik. Zeg gewoon dat BOT vast zich achter HUL en door het circuit niet kan inhalen. En BOT is gewoon een middelmatige coureur. Een HAM of RIC had er gewoon voorbij gereden.
btw ik kijk de race niet...?

HAM vooral. Bottas schiet minder op.Maurice079 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:32:
Mercedes is toch wel heeeel rap hoor.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Dit bedoel ik dussjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:19:
Ik zie weinig acties maar toch vind ik het geen saaie race... is dat raar?
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Als die auto's wel dicht op elkaar konden rijden was DRS niet eens nodig.Vos schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:28:
[...]
Binnen een seconde is gewoon close. En normaliter met DRS garantie voor een inhaalpoging. Maar op dit circuit is dat gewoon nagenoeg onmogelijk.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Net zoals Haas en Renault missen die flink wat racepace. Kan zomaar meer dan een seconde zijn op snellere banen. Bedenk je de frustratie van Max dat hij de hele race al vast zit achter een Haas, Renault en nu McLaren. Hij is veel sneller, zelfs met de schade aan zijn auto...pinda powerrr schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:31:
Is de Mclaren toch niet zo heel goed? Want kan me niet voorstellen dat ALO expres zo "langzaam" rijdt. Het gat met RIC wordt wel erg groot nu. Allemaal dezelfde motor, maar ALO gaat toch echt niet sneller en hij rijdt in de schone lucht.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Klopt. Was te verwachten in Melbourne. Maar als je echt wil is het best te doen. Je hebt er alleen wel wat ballen voor nodig. De enige echte inhaalactie vind ik die van RIC. BOT zou in principe gewoon sneller moeten zijn maar die mist gewoon iets vind ik.scrappy.doo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:32:
[...]
het aantal coureurs die echt iemand op de baan hebben ingehaald vandaag zijn op de vingers van 1 hand te tellen
Klopt, maar dat is al jaren een probleem.Joris748 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:33:
[...]
Als die auto's wel dicht op elkaar konden rijden was DRS niet eens nodig.
Waar is de Driver of the day verkiezing gebleven?Fiber schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:28:
Ik vond die prachtige spin van Max eigenlijk het mooiste van de hele wedstrijd. Wat een stuurmanskunst om hem toch nog op de baan te houden.
Met een vinger zelfs...alleen RICscrappy.doo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:32:
[...]
het aantal coureurs die echt iemand op de baan hebben ingehaald vandaag zijn op de vingers van 1 hand te tellen
Geen idee?! wie is jou driver of the day?U123456 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:34:
[...]
Waar is de Driver of the day verkiezing gebleven?
https://www.formula1.com/en/vote.htmlU123456 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:34:
[...]
En magnussen
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Ik vote: Lastname!U123456 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:34:
[...]
M'n Oma is een site aan het haken.
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Grosjean....beslissend voor de wedstrijd😂
- DaniëlWW2
- Niet online
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Bij de start langs Max...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnAbel op 25-03-2018 08:36 ]
HondaDaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:36:
Heeft iemand eigenlijk enig idee waarom Hartley zo belachelijk ver achterligt?
Als Bottas een Renault niet voorbij komt zegt dat toch wat.
Flickr PSN ID= cheironnl
Lange pitstopDaniëlWW2 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:36:
Heeft iemand eigenlijk enig idee waarom Hartley zo belachelijk ver achterligt?
Of was dat voor de SC. Door de spanning ben ik het vergeten
[ Voor 16% gewijzigd door Vos op 25-03-2018 08:39 ]
Over Bottas ja 😀cheiron schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:36:
Binnen de grenzen van wat mogelijk is vermaakt de race zeker wel. Het is alleen triest dat werkelijk niemand een ander voorbij komt. Ik kan mij 1 actie van Riccardo herinneren, verder niet veel.
Als Bottas een Renault niet voorbij komt zegt dat toch wat.
Volgens mij is HAM toch ook een aardige bak sneller dan VET, maar krijgt hem er vooralsnog ook niet langs. Terwijl HAM toch ook niet echt een koekenbakker is volgens mij.sjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:34:
[...]
Klopt. Was te verwachten in Melbourne. Maar als je echt wil is het best te doen. Je hebt alleen wel wat ballen voor nodig. De enige echte inhaalactie vind ik die van RIC. BOT zou in principe gewoon sneller moeten zijn maar die mist gewoon iets vind ik.
Ben geen fan van BOT, maar zo slecht als men hier beweerd is hij nu ook weer niet.
Doei!Lekker Ventje schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:36:
Ben in ieder geval blij dat ik mijn wekker niet heb gezet. Heb hier zes weken geleden al een optocht gezien. Op naar de echte circuits waar ook ingehaald kan worden. Ik snap werkelijk de zin niet van dit soort smalle circuits.

Waiting on the world to change
Joris748 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:33:
[...]
Als die auto's wel dicht op elkaar konden rijden was DRS niet eens nodig.

Dit soort acties ga je dan ook niet snel zien in de F1
Maar op zich best een leuke race dit. Het middenveld zit heel dicht op elkaar en daarachter hebben ze ook wel aansluiting dus dat vind ik goed om te zien. Hoe het met een "echte" baan zit weten we pas met de volgende race. Maar leuk gaat het worden.
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Nog wat benzine over door de SC?
[ Voor 15% gewijzigd door Harrie op 25-03-2018 08:39 ]
Alonso :motor heel gehouden en goede konstante snelheid
"Beautiful Clean Coal"
Hij is ook niet slecht maar zal voor mij altijd een middenmoter/2e coureur blijven. Hij mist gewoon iets wat iemand als VET, HAM, RAI, RIC en VER wel hebben. Maar goed dat is een persoonlijke mening.scrappy.doo schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:37:
[...]
Ben geen fan van BOT, maar zo slecht als men hier beweerd is hij nu ook weer niet.
Ricciardo, enige die echt wat inhaalacties geplaatst heeft. Bottas ook een paar maar dat is op het achterveld....
Zijn dat niet verschillende raceclasses vandaar het snelheidsverschil?Daniel_Elessar schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:37:
[...]
[afbeelding]
Dit soort acties ga je dan ook niet snel zien in de F1Of met twee banden naast de baan nog even ertussen willen.
Maar op zich best een leuke race dit. Het middenveld zit heel dicht op elkaar en daarachter hebben ze ook wel aansluiting dus dat vind ik goed om te zien. Hoe het met een "echte" baan zit weten we pas met de volgende race. Maar leuk gaat het worden.
Hij spint tenminste niet achter een Haas
- DaniëlWW2
- Niet online

Motor heel houden? Dat was verleden jaar een hele prestatie. De Renault is op dit moment nog wel een klap beter.leekers schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:37:
Driver of the day ?
Alonso :motor heel gehouden en goede konstante snelheid
Mijn keuze is RIC, de enige echt goede inhaalactie en 4 plaatsen goed maken.
Op de plek waar die hem heeft achtergelaten. Dat is apart?! RIC vorig jaar was wel weggehaald. Praktisch zelfde plek? of zie ik het verkeerd?
Ik voel me niet aangesproken hoor. Ik ben gewoon een liefhebber van autosport waarbij meer gebeurd dan dat auto’s achter elkaar rijden. Als ik dat wil zien ga ik wel in de spits langs de A2 staan.
Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior
Nee, hoor. Je mag van tafel.Fiber schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:40:
Kunnen we alvast virtueel afvlaggen of gaat er nog wat gebeuren...?
Er zit gewoon een fundamentele fout in het ontwerp van een F1. Aerodynamische grip is veel belangrijker dan mechanische grip. Pas de regels aan, zodat dat omdraait en je gaat veel meer actie zien op de baan.Daniel_Elessar schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:37:
[...]
[afbeelding]
Dit soort acties ga je dan ook niet snel zien in de F1Of met twee banden naast de baan nog even ertussen willen.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Hoho Bottas +7 én inhaalacties!sjaool schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:40:
[...]
Motor heel houden? Dat was verleden jaar een hele prestatie. De Renault is op dit moment nog wel een klap beter.
Mijn keuze is RIC, de enige echt goede inhaalactie en 4 plaatsen goed maken.
Maar zal 'gewoon' Vettel worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 25-03-2018 08:42 ]
2x lmp1 en inderdaad een corvette ertussen. Die lmp1's doen kwa downforce niet meer onder tegenover de F1 maar kunnen door het ontwerp wél bumper aan bumper rijden. Maar goed-ION- schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:39:
[...]
Zijn dat niet verschillende raceclasses vandaar het snelheidsverschil?
F1 is nu begonnen en het ziet ernaar uit dat het een mooi seizoen word. WTC begint ook binnenkort en nadien start het WEC ook weer in Spa. Dat alles bij alles maar een mooi jaar mag worden
Klopt maar... saai.
Daniel_Elessar schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:37:
[...]
[afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Harrie op 25-03-2018 08:43 ]
Kun je dat uitleggen? Ben wel benieuwd hoe dat dan zit.Joris748 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:40:
[...]
Er zit gewoon een fundamentele fout in het ontwerp van een F1. Aerodynamische grip is veel belangrijker dan mechanische grip. Pas de regels aan, zodat dat omdraait en je gaat veel meer actie zien op de baan.

M'n Oma is een site aan het haken.
f1.com/voteLA-384 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:42:
Iemand linkje naar de dotd site? Krijg het niet gevonden
Was de bedoeling zo rond 2014, maar dat wilden ze uiteindelijk niet, want te duur.Joris748 schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:40:
[...]
Er zit gewoon een fundamentele fout in het ontwerp van een F1. Aerodynamische grip is veel belangrijker dan mechanische grip. Pas de regels aan, zodat dat omdraait en je gaat veel meer actie zien op de baan.
Het was een tijdelijk gebrek aan stuurmanskunst die hem in die situatie bracht. Kost hem dus gewoon de vierde plek.Fiber schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:28:
Ik vond die prachtige spin van Max eigenlijk het mooiste van de hele wedstrijd. Wat een stuurmanskunst om hem toch nog op de baan te houden.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Beetje geluk had hij ook met de virtuele safetycar. Op dat moment naar binnen gaan, was idd de juiste keuze.Trevor schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:43:
Toch voor VET gekozen, wat geluk misschien, maar ook beste strategie vandaag.
In de F1 zijn inderdaad ook genoeg mooie inhaal acties geweest
Ik vind het vooral geluk. Hamilton controleerde volledig tot de VSC. Vettel was trager dan Kimi.Trevor schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:43:
Toch voor VET gekozen, wat geluk misschien, maar ook beste strategie vandaag.
Maar ik zie wel liever Vettel voor Hamilton, ivm spanning.

Thanks! Kwam niet naar boven bij Google zoeken
De beste uitvoering heeft gewonnen. Foutloze race van VettelFiber schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:44:
De slimste heeft vandaag gewonnen. Met een beetje geluk.

BeideFleximex schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:45:
Het is toch jammer dat Max iemand die per rondje een seconde verliest op de voorste 4 niet kan inhalen. Ligt dat alleen aan de baan of is het inherent aan het moderne F1
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
In een notendop: chassis, vering, demping, wielophanging, banden, etc zorgen voor mechanische grip. Vleugels, bodemplaat, bodywork, etc voor aerodynamische grip. Zodra een F1 dicht op een andere rijdt, is de aerodymische grip verstoord en kun je niet meer dichterbij komen.Oscar Mopperkont schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:42:
[...]
Kun je dat uitleggen? Ben wel benieuwd hoe dat dan zit.
Ik mis ook die echte actie nu in de F1. Dit was gewoon een mooie mogelijkheid die nostalgie nog eens boven te halen.Daniel_Elessar schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:44:
[...]
In de F1 zijn inderdaad ook genoeg mooie inhaal acties geweestIk plaag maar een beetje. Maar feit si wel dat die lmp1's dichter op elkaar kunnen rijden en daar toch ook een paar heethoofden tussen zitten die soms zo dicht op elkaar zitten dat er geen speld tussen past terwijl ze bochten doorgaan. Dat mis ik in het F1. Toch fan van beide om verschillende redenen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Beiden. Je kan hier gewoon niet inhalen, en de auto's helpen niet. Volgende race in Bahrain ga je dit niet zien. Max is dan zo voorbij een Haas of McLaren.Fleximex schreef op zondag 25 maart 2018 @ 08:45:
Het is toch jammer dat Max iemand die per rondje een seconde verliest op de voorste 4 niet kan inhalen. Ligt dat alleen aan de baan of is het inherent aan het moderne F1
Je hebt niet altijd de beste auto nodig om te winnen..
Zal Vettel straks roepen "Best crowd ever"?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find
Leek wel tot 100, maar idd... hij krijgt vandaag niet de aandacht die hij graag hadden willen hebben.
Dit topic is gesloten.
Hou rekening met het ingaan van de zomertijd. Zaterdag om 7:00 is de kwalificatie. Die nacht gaat de zomertijd in waardoor de race dus om 6:10 wintertijd begint. Zet je wekker dus de dag ervoor terug, of zet je wekker nog een uur eerder.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1