Niet echt tijd om een F1 account aan te maken nu.
Ik vroeg me al af waar die rook vandaan kwam...
Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar
Daar begint de Mercedes zijn ware snelheid te laten zien.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
RBR had een gat naar p7 dus slimme beslissing.
Top strategie van Verstappen. Ruim binnen cutoff tijd, straks op ultras in q3 naar 2e startrij met groot voordeel voor de race.
Kwam er nou een bak vonken uit Hulk zijn wiel voor die lockup, of was dat gewoon de plank? Ging te snel om goed te kunnen zien.
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul
Dentist schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:33:
Top strategie van Verstappen Red Bull. Ruim binnen cutoff tijd, straks op ultras in q3 naar 2e startrij met groot voordeel voor de race.
Raikkonen valt me niet tegen, laat maar zien dat je er gewoon bent om te racen.
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Minstens 0,8 seconde voor op McLaren met een hardere band en dezelfde motor. Afgang voor McLaren dit.

[ Voor 9% gewijzigd door DaniëlWW2 op 24-03-2018 07:34 ]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Verschil tussen SS en US is toch ook 0.7?Badeend schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:33:
.7 erachter op een hardere compound, niet slecht!
Beetje overtrokken. McLaren heeft het budget niet van de top drie teams, niet meer, en heeft pas laat geswitched naar de Renault waar RBR al jaren mee rijdt.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:34:
Minstens 0,8 seconde voor op McLaren met een hardere band. Afgang voor McLaren dit.
Eerder een afgang voor Renault als ze nu niet op zijn minst voor McLaren staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Phusebox op 24-03-2018 07:36 ]
Klopt 0,6 tot 0,7 sec verschil inderdaad.
Ja, goed te zien in slomoChakotay schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:33:
Kwam er nou een bak vonken uit Hulk zijn wiel voor die lockup, of was dat gewoon de plank? Ging te snel om goed te kunnen zien.
Hattrick: Thorgal Eagles
Danger zone is nu gewoon Elimination zone 
Ze verbeteren snel :-)
Ah wacht... Het is wel nog "driver in danger"...
Ze verbeteren snel :-)
Ah wacht... Het is wel nog "driver in danger"...
[ Voor 49% gewijzigd door Harrie op 24-03-2018 07:39 ]
Zouden max en ric in Q3 dan de zachtste band er op leggen?
Ja....waarom zouden ze niet?De_Bastaard schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:36:
Uiteraard. Daar krijg je een extra set van.De_Bastaard schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:36:
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, dat zei Pirelli. Teams lijken eerder van maximaal 0,4 uit te gaan.
Helemaal niet. McLaren heeft jarenlang steeds gezegd hoe geweldig hun chassis is. Zitten er ruim een seconde vanaf.Phusebox schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:35:
[...]
Beetje overtrokken. McLaren heeft het budget niet van de top drie teams, niet meer, en heeft pas laat geswitched naar de Renault waar RBR al jaren mee rijdt.
Ik hoop eigenlijk op inters.De_Bastaard schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:36:
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Zit nu even op de tv te kijken maar ligt het nou aan mij of lijken de beelden opeens een stuk “sneller” te zijn ?
Bottas moet met Q1 nog een tandje bij om aansluiting te vinden bij Hamilton, anders is het gat groter als vorig jaar.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
ER gaan geruchten dat Michael Bay is aangenomen of wat after affects toe te voegen.
Ik zou het doen!
Volgens mij hadden ze camera's lager gezet om zo meer snelheid te kunnen weergeven?vhal schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:37:
Zit nu even op de tv te kijken maar ligt het nou aan mij of lijken de beelden opeens een stuk “sneller” te zijn ?
Ik meen dat FOM daarmee ging "experimenteren" ja. Lagere camera posities zodat het sneller lijktvhal schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:37:
Tja aanpassen aan een andere motor helpt niet en ze moesten daarvoor ook hun chassis grondig aanpassen. Tuurlijk is het niet wat ze gehoopt hadden maar het geeft mij wel hoop voor later in het seizoen dat ze af en toe aan kunnen sluiten bij de top drie.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:37:
[...]
[...]
Helemaal niet. McLaren heeft jarenlang steeds gezegd hoe geweldig hun chassis is. Zitten er ruim een seconde vanaf.
[...]
Ik hoop eigenlijk op inters.
Ze hebben ook amper kunnen testen door alle problemen, eigen schuld natuurlijk.
Aiiii geen q3 is wel pijnlijk. Ik heb niks gezegd.
[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 24-03-2018 07:41 ]
Als je eruit vliegt wat 'splosions erbij en lensflares bij de avondraces.rammes schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:38:
[...]
ER gaan geruchten dat Michael Bay is aangenomen of wat after affects toe te voegen.
Heel Force India eruit, wel jammer ze lijken de aansluiting naar top 3 kwijt te zijn. Hopen dat de race pace beter gaat.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Vandoorne kon toch nog een ronde of net niet? 6 seconden opkomen recht stuk? Dan ben je toch voor de vlag valt erdoor en heb je toch nog een ronde of..?
Oeh, de Force India's vallen wel heel erg tegen, net als de Mclaren's...
Of Haas en Renault zijn goedMartijnAbel schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:41:
Oeh, de Force India's vallen wel heel erg tegen, net als de Mclaren's...
Ik vind Haas maar een beetje een nep team. Hoop dat die snel weer verdwijnen met die net niet coureurs.
Wie zei ook alweer dat Ferrari dit jaar het derde team zou zijn?
Waiting on the world to change
0.4 bevalt mij nu ook welDaniëlWW2 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:37:
[...]
[...]
[...]
- DaniëlWW2
- Niet online
Nou, dag McLaren. 
Maar Max gewoon even P4 op SS bandjes hé.

Maar Max gewoon even P4 op SS bandjes hé.
Verstappen feitelijk net zo snel als de mercedes..
"Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity"
Je kan meestal niet 2 snelle rondes achter elkaar doen, komt omdat onder andere de ERS systemen moeten afkoelen/bijladenDaniel_Elessar schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:41:
Vandoorne kon toch nog een ronde of net niet? 6 seconden opkomen recht stuk? Dan ben je toch voor de vlag valt erdoor en heb je toch nog een ronde of..?
Welke banden gebruikte Verstappen in 2e stint? Weer ss?
hmm is McLaren gewoon een B team geworden? Zonder Honda even slecht resultaat
En dat baseer je op 1 quali, terwijl je net McLaren als een Phussie loopt te verdedigen.Phusebox schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:42:
Ik vind Haas maar een beetje een nep team. Hoop dat die snel weer verdwijnen met die net niet coureurs.
Die teamlogo's naast de coureursnamen in de nieuwe graphics bevallen mij wel
Verhoogt voor mij toch wel het gemak om snel door die lijst te scannen.
Dit wordt de spannendste Q3 in jaren! *hoop ik*
Jup.Dentist schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:43:
Welke banden gebruikte Verstappen in 2e stint? Weer ss?
Ja, daar heb je een punt. Niet aan gedacht. Bij andere klassen is het dan net de kunst om zo twee snelle rondes te kunnen rijden en als laatste onder die vlag door te komen. Maar inderdaad even niet aan die andere systemen gedachtDijkstraat schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:42:
[...]
Je kan meestal niet 2 snelle rondes achter elkaar doen, komt omdat onder andere de ERS systemen moeten afkoelen/bijladen

Nee heb gewoon ene hekel aan Haas, gewoon wat shit kopen en niks zelf ontwikkelen. Niks sport meer aan.bvbal79 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:43:
[...]
En dat baseer je op 1 quali, terwijl je net McLaren als een Phussie loopt te verdedigen.
Dan die zielige Magnussen en knaldonado cloon Grosjean erin... Sorry heb een hekel aan alle delen en samen vormen ze voor mij het team waar ik het minst mee heb.
Dezelfde, want dan heeft hij nu banden die 3 rondjes ouder zijn, wat is daar dan het nut van. Neem aan dat dat de heat cycles niet zo kort zijn.
Denk dat Mercedes in q3 pas hun q.mode inschakelt.Melantrix schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:42:
Verstappen feitelijk net zo snel als de mercedes..
Geeft wel aan dat ze in racepace mogelijk wel heel dichtbij zitten.
Dit zie ik met de betaalde versie:Remy schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:22:
Resultaat Q1 van de kwalificatie:
[afbeelding]
edit:
[...]
Zie hierboven: alleen de kleurtjes. Groen: verbetering eigen tijd. Geel: trager dan (eigen) tijd. Wit: gelijke tijd. Paars: sneller dan snelste tijd.

Ferrari en Mercedes zetten nu hun kwalificatie knopje op maximaal
Nou, kom maar op met die eerste ECHTE krachtmeting van het 2018 seizoen!
Wat ik niet begrijp is waarom niet meer rijders uit top 6 voor ss in q2 gaan. Het is niet alsof ze dan risico lopen qua cutoff. Lijkt voordeel te geven voor race en verliest er weinig mee.
Het is een compound harder dan Merc/Fer hebvbal79 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:44:
[...]
Dezelfde, want dan heeft hij nu banden die 3 rondjes ouder zijn, wat is daar dan het nut van. Neem aan dat dat de heat cycles niet zo kort zijn.
Beter goed gejat dan....Phusebox schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:44:
[...]
Nee heb gewoon ene hekel aan Haas, gewoon wat shit kopen en niks zelf ontwikkelen. Niks sport meer aan.
Dan die zielige Magnussen en knaldonado cloon Grosjean erin... Sorry heb een hekel aan alle delen en samen vormen ze voor mij het team waar ik het minst mee heb.
Ze gaan er gewoon snel mee.
Nou tijd voor Mercedes en Ferrari om 'het knopje' in te drukken 

die had ik vorig jaar ook. fijn, maar werkt deze nu ook goed met de app op je telefoon of is dat weer een ander account/betaling. was vorig jaar wat issues meeJurgen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:45:
[...]
Dit zie ik met de betaalde versie:
[afbeelding]
Ik zou het doen!
Ik denk dat we voorzichtig de pikorde achter de top 3 kunnen concluderen;
Haas - Renault - McLaren - Force India - Williams - Toro Rosso - Sauber
Haas - Renault - McLaren - Force India - Williams - Toro Rosso - Sauber
Vindt je het echt handiger dan de kleuren voor de naam van de coureur? Had liever gehad dat ze wat vaker de compound lieten zien.Richard117 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:43:
Die teamlogo's naast de coureursnamen in de nieuwe graphics bevallen mij wel
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik vroeg waarom hij er 2 stints mee rijd ipv 1Wognummer schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:46:
[...]
Het is een compound harder dan Merc/Fer hedus 0.4 langzamer is goed te maken met de compound zachter ik ben wel benieuwd naar Q3
Dat is hetzelfde account, werkt ook prima op mijn iphone.rammes schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:46:
[...]
die had ik vorig jaar ook. fijn, maar werkt deze nu ook goed met de app op je telefoon of is dat weer een ander account/betaling. was vorig jaar wat issues mee
Mercedes en Ferrari kunnen pole pakken. Met US rij je in het begin weg en bouw je een buffer op.Dentist schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:46:
Wat ik niet begrijp is waarom niet meer rijders uit top 6 voor ss in q2 gaan. Het is niet alsof ze dan risico lopen qua cutoff. Lijkt voordeel te geven voor race en verliest er weinig mee.
SS is gewoon defensief rijden en aangeven dat je toch geen pole kunt pakken.
dank dank! sluit em nu afJurgen schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:47:
[...]
Dat is hetzelfde account, werkt ook prima op mijn iphone.
Ik zou het doen!
Benieuwd naar de quali-mode van rbr...
Zo, nu kunnen we eens zien wie er allemaal een kwalificatie standje hebben
“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross
Ik ook, want die bestaat niet....Dentist schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:48:
Eh die is er niet. Maximaal p4Dentist schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:48:
Die hebben ze niet.Dentist schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:48:
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Op SKY zeggen ze dat Merc de paarse banden wat sneller opvreet, daarmee het voordeel voor RBR om een langere stint te rijden. Daarna overschekelen op paars, waarop RBR juist enorm goed op is.Phusebox schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:47:
[...]
Mercedes en Ferrari kunnen pole pakken. Met US rij je in het begin weg en bouw je een buffer op.
In q3 wanneer de pole bepaald wordt kan je toch weer met zachtere band rijden....Phusebox schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:47:
[...]
Mercedes en Ferrari kunnen pole pakken. Met US rij je in het begin weg en bouw je een buffer op.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Het gaat om de race niet q3, met US ben je sneller in begin van de race, dus voordeel als je vooraan start.Snowhite0901 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:49:
[...]
In q3 wanneer de pole bepaald wordt kan je toch weer met zachtere band rijden....
Maar in Melbourne is track positie essentieel. Goede start, langer doorrijden, geeft in beide gevallen (pole of niet) voordeel.Phusebox schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:47:
[...]
BOT BOT BOT
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Bottas wat doe je nu!!
Nou lekker dan BOT....
"When you grow up your heart dies"
Jep maar je moet de race starten met de q2 banden.Snowhite0901 schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 07:49:
[...]
In q3 wanneer de pole bepaald wordt kan je toch weer met zachtere band rijden....
Dat wordt een extra kop koffie maken, dank bottas
Das een oepsie voor Bottas....
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Daar gaat weer een tafeltje.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Kun je toch zien dat die gozer best onder druk staat.
"When you grow up your heart dies"
Ai ai ai. Teveel kwalificatie boost?
Vervelend bij effect van de kwali-modus voor Bottas
Flickr PSN ID= cheironnl
Haha sukkel. Die Bottas is ook echt een prutser zeg.
Stevig nachtje sleutelen voor de mannen van Mercedes
Die is flink kapot

Hoe zit het dan met deze motor? Telt een motor ook bij een crash, dus is dit 1 van de max drie?
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1
Hou rekening met het ingaan van de zomertijd. Zaterdag om 7:00 is de kwalificatie. Die nacht gaat de zomertijd in waardoor de race dus om 6:10 wintertijd begint. Zet je wekker dus de dag ervoor terug, of zet je wekker nog een uur eerder.
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.Een aantal andere dingen die je hier niet gaat bespreken/doen voor de sfeer in dit topic:
-Als er iets voorbij komt, plaats dan even waar de bron was zodat iedereen het begrijpt. Dus Ziggo, Channel 4, Sky etc.
-Zeuren over Ziggo/Olav/Jack/etc. We weten het nu wel en het draagt niks bij aan het topic.
-Oh deze baan of race is zo saai. Een keertje mag echt wel, maar het hier alleen maar over hebben hoeft ook niet.
-Offtopic dingen, zoals (maar niet exclusief) actuele ontwikkelingen bij andere sporten.
-Verwijten naar elkaar in welke vorm dan ook.
Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2018
Algemeen F1 nieuws en discussie niet gerelateerd aan deze GP kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2018 - deel 1 besproken worden.
Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
IRC Chat: http://irc.tweakers.net/f1