Ja als je heel Roemenie invoert zeker?
Ik ken de optie en ook geprobeerd toe te passen.
Als ik de eerste stop (Arad) invoer:
https://www.booking.com/s..._back_button=1#map_closed
Van 90 naar 1 resultaat.
Op de transfagarasan en transalpina (twee bergpassen) helemaal niets in de buurt.
Eigenlijk alle plekken waar we zijn geweest niets in de buurt. (3 dagen gereden totaal)
Vergeet niet dat je in Roemenie voor een ritje van 50km zo 2 uur bezig kunt zijn! Er zijn dagen dat we gewoon van hotel naar hotel maar 190km hebben afgelegd. Dan ben je onderweg wel bij wat bezienswaardigheden gestopt, maar je hebt ook gewoon tot vermoeiens toe in de auto gezeten en komt om 18:00 uur bij het volgende hotel aan...
Daarnaast is alles onder de 8 op zoover echt beneden onze standaarden als acceptabel. Sommigen zou ik nooit weer boeken. Een gemiddelde Roemeen zal het best een 8 geven, maar volgens onze standaarden is een 5 a 6 meer van toepassing!
Een druk hotel met lader op de parkeerplaats wil ook niet zeggen dat je daar kan staan. Als het niet onmogelijk is gemaakt om daar te parkeren, staan er gewoon andere auto's. Bordjes of laders maken ze niets uit. Pas als er paaltjes of hekjes staan, is de plek vrij.
En als laatste waren kamers met een gezin te betrekken (4 slaapplaatsen) lastig te vinden. We moesten nog wel eens opdelen en dat vind ik toch minder fijn.
Mijn ervaring is echt dat het heel karig is in Roemenie. Zelfs grote hotels als het Continental waar we sliepen hebben geen voorzieningen.
Maar na een dag toeren in de bergen, in Ranca (Transalpina) aangekomen, daar moet je dan toch met een EV ergens laden.
Dichtsbijzijnde via booking.com is dan toch helemaal de bergpass af, 60km verder...
https://www.google.nl/map...23.276974!2d45.048407!3e0
Daar kun je kwa reistijd nog iets bij optellen, kom je minimaal op 1,5 uur uit, maximaal op 2 uur.
Maar de volgende dag gingen we door naar Voineasa, dat houdt in dat je de tweede dag een heel eind terug zou moeten weer naar Ranca. Is echt niet te doen.
Ik heb de optie geprobeerd toe te passen, maar het is mij nergens gelukt om via booking.com te laden.
Arad even uitgezonderd, want dat was de heenweg en omdat we vaker bij het Continental zijn geweest en wisten dat dat prima was, wilden we sowieso daar weer heen.
Edit:
Is er ergens een plek om snelladers terug te vinden in Roemenie?
Daar heb ik nooit naar gezocht, omdat de V60 dat niet kan, maar relevanter voor een full EV.