Davidshadow13 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 09:32:
[...]
CCS-map verteld mij dat er zo'n 10 snelladers zijn in Roemenië die 50 kW kunnen leveren. Vooral het noord oosten van het land is nog helemaal leeg. Maar naar Boekarest zou je moeten kunnen komen met een Kona EV en zelfs met de Ioniq aangezien de afstanden tussen de laders maximaal 188 km is. Dat valt mij nog mee voor zo'n betrekkelijk arm land. Alleen je hebt dus totaal geen back-ups, dus wil je eigenlijk wel een 3-fase auto hebben zodat je de 22 kW palen nog als back-up kunt gebruiken. Als je nu met de Ioniq zou gaan en één CCS paal zou het niet doen dan ben je gewoon klaar en mag je een paar uur gaan wachten. Maar technisch gezien is het gewoon mogelijk.
Even een route gemaakt, je kunt gewoon van Utrecht naar Boekarest met de Ioniq in "slechts" 18 laadstops, waarvan meer dan de helft gratis is

Met de Kona EV kan het zelfs in 8 stops dus dat is zeker nog te overwegen!
Klopt, alleen zoals eerder gemeld staan er ook best wel mogelijkheden. Maar alle opties die ik tegenkwam werkten niet of waren niet aangesloten...
Bijna alle snelladers daar zijn van de Kaufland zie ik. Nu hebben wij best veel Kauflands gezien onderweg, maar we hebben overal gekeken, maar geen laders.
Ik zie hem ook bij de Kaufland in Pitesti staan, daar ben ik ook geweest. Grrrr ik kan nu moeilijk terug, maar ik ben wel benieuwd waar hij dan stond.
188km is echt een halve dag rijden in Roemenië. Is dat geen probleem met de EV? Je hebt toch een hoger verbruik door alle systemen en airco die een halve dag meedraaien, buiten je verbruik per km.
Op basis van mijn ervaringen zou ik het nu nog niet aandurven.
Boekarest is ookde hoofdstad, alle snelwegen die er zijn, zijn op Boekarest gericht. De mooie stukken heb je noordelijk van Pitesti.
Wij hebben 4 dagen gedaan over een relatief klein gebied boven Brasov. In Brasov zie ik heel veel snelladers, daarboven niet. 4 dagen rijden verbruikt toch ook wel aardig wat lijkt mij.
[
Voor 8% gewijzigd door
BlakHawk op 23-08-2018 09:45
]