Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:54

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Het normverbruik van die Kona is rond de 15kwh/100km.
Ik ben wel benieuwd hoeveel die verbruikt als je 120 a 130 rijdt.
Het is eigenlijk best wel best een serieus frontaal vlak.

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Bedoel trekhaak puur voor een fietsendrager, niet voor een caravan (the horror! :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08 14:57
CyBeRSPiN schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:07:
Bedoel trekhaak puur voor een fietsendrager, niet voor een caravan (the horror! :P)
Oh dat weet ik niet haha! Maar er zit wel een dakrails op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-12-2024
Nee geen trekhaak volgens Hyundai in Katwijk (vraag is gesteld daar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-12-2020
MeZZiN schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:26:
We gaan het zien ik heb ze nog niet in het wild gezien. Maar goed wie weet kom ik er nog een tegen. Maar ze zullen redelijk zeldzaam blijven.
Ik kwam er dit weekend een tegen bij Fastned Aalscholver, stond daar toen ik wegreed 1.17 uur te laden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
Vandaar rondje Amsterdam-Sneek gedaan. Stagiaire reed, maar door de tegenwind en andere rijstijl toch maar geladen op de A7 bij Fastned, want batterij van de Leaf ging snel leeg. Harde wind vol tegen.

En daarna hopje naar Zurich, aan de Friesland-kant van de Afsluitdijk. Want op de Afsluitdijk stond er echt een keiharde wind, waardoor de batterij werkelijk leeg vloog......

In mijn EV-leven is Zurich een redelijk belangrijke plek want ik kom regelmatig in Sneek. Bolsward e.o en daar zijn geen snelladers. 

Aan de late kant komen we dus aan bij Zurich, sluiten aan en daarna stopt er een vrachtwagen met aanhanger naast de paal. Deuren van de beide wagens gaan open en een man gaat pielen aan de stroomkast naast de lader. 

Toch maar even vragen wat hij gaat doen:

'Ik ga de paal vervangen'
"Wanneer?"
'Als jij klaar bent'
"Doet hij het vandaag dan weer?"
'Nee, dat wordt morgen'
:X

En dat had dus ook compleet verkeerd kunnen gaan, want ik kom wel eens met 20/30km aan bij Zurich om daar te laden en dan naar de overkant te hoppen. 
Als dat nu ook zo geweest zou zijn had ik echt, echt een probleem gehad, want er zijn in die buurt verder geen laadpunten. En met de wind van vandaag ben je echt zo leeg.  :Y

Toen bedacht ik ook dat ik vorige week daar nog twee keer geladen heb en dat er geen enkele aankondiging was dat dit ging gebeuren. 

Bijzonder eigenlijk, want bij tankstations zijn werkzaamheden maanden van de voren aangegeven. 
Aan de andere kant realiseerde ik me toen ook weer in wat voor early adopters markt we zitten, zeker als je een Leaf, Ioniq, e-Golf rijdt. 

Enfin, na mijn afspraak in Sneek doorgereden naar de A32, met wind mee en daar geladen. Daarna terug naar de Afsluitdijk en naar huis. In totaal vijf keer snelgeladen en weer een ervaring rijker. :+

Oh, vergeet ik bijna, goede nieuws is dus dat de CHAdeMO-lader vervangen is door een lader met alle drie de aansluitingen. Slecht nieuws voor CHAdeMO-gebruikers, maar goed nieuws voor alle andere EV-rijders *O*

[ Voor 5% gewijzigd door Tocoleaf op 05-04-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ja, zelfs bij wegwerkzaamheden staan er grote borden van 'Shell bereikbaar' en dat soort dingen. Je ziet echt nooit 'snellader morgen onbeschikbaar' terwijl die een stuk steeds zeldzamer zijn. Rijkswaterstaat en de ANWB verkeersborden afdelingen nemen het nog lang niet serieus (genoeg)...

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
Preceis @Hachy , nu is het wel zo dat Allego het via Twitter meldde en LedsDoItNow het op Chargemap ook gemeld had.

Maar dit is inderdaad een taak van Rijkswaterstaat en/of de ANWB. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
https://www.nu.nl/wonen/5...t-45-procent-gedaald.html

Nou, ik ken een paar mensen waar dat de afgelopen vier jaar niet het geval is geweest hoor _O- _O- :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 14:24
Ze hebben al niet eens normale borden om een snellader aan te kondigen. En die reden dat ze pas de borden vervangen als ze afgeschreven zijn. Dat kan gewoon 15+ jaar duren ik kan mijn kinderen laten opgroeien in die tijd 8)7 En dan is misschien de EV al weer achterhaald door nog iets beters. Of we hebben transporters of zo iets :z

2 dagen terug als voorbeeld ik rijdt op de A4 richting amsterdam dan kom je in fastned niemandsland omdat er geen fast charger is aan die kant van de weg. En mijn route planner geeft aan dat de A9 de betere route is vanwege file maar als ik die neem heb ik helemaal geen snellader onderweg naar huis.

Dus ik balen dat ik over de A7 moet met veel file omdat ik moet laden. Rijdt ik gewoon langs een snellader van een andere partij maar omdat het niet aangegeven is op de weg heb ik hem dus gemist. Gelukkig was de file niet zo heel erg meer op de A7. Dus even aan de lader en hop naar huis. Maar fastned moet echt beter zijn best doen om beide kanten van de weg laders hebben heen heb ik er zat maar terug is het wel een ding. Ben ik blij met de fastned charger dicht bij mijn parkeerplek in den haag.
prettig schreef op donderdag 5 april 2018 @ 20:39:
[...]

Ev bouwen is veel eenvoudiger dan een ice. Veel minder complex. En de schaarste zit alleen in de grondstoffen voor de accu's en ook dat wordt straks opgelost. Geen zeldzame grondstoffen meer voor accu's, Moet ook wel want anders kunnen we gewoon weg niet genoeg accu's produceren.
En dat klopt alleen omdat EV nog op veel te kleine schaal gemaakt worden zijn de kosten nog erg hoog. Maar gelukkig omdat we nu al EV kopen wordt er geld geïnvesteerd in nieuwe technieken. Dus omdat wij voorlopen helpen we de techniek een stuk verder.

[ Voor 22% gewijzigd door MeZZiN op 06-04-2018 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
MeZZiN schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:15:
Rijdt ik gewoon langs een snellader van een andere partij maar omdat het niet aangegeven is op de weg heb ik hem dus gemist. Gelukkig was de file niet zo heel erg meer op de A7. Dus even aan de lader en hop naar huis. Maar fastned moet echt beter zijn best doen om beide kanten van de weg laders hebben heen heb ik er zat maar terug is het wel een ding. Ben ik blij met de fastned charger dicht bij mijn parkeerplek in den haag.
Welke lader was dat op de A7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
Tocoleaf schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:43:
[...]

Op de A7 zijn er voor zover ik weet geen andere snelladers dan FastNed. Twee keer richting Den Oever (Middelsloot en Broerdijk) en twee keer richting Amstererdam (De Horn & Kruisoord). Ik denk dat MeZZin de Mister Green snellader aan de A9 bedoelt bij Heemskerk. Aangezien hij dacht dat er geen laders zijn op de A9 (wat dus niet klopt) maar een snelle controle leert inderdaad dat hij niet op CCS Map staat. Het is overigens wel maar een 25 kW CCS/ChaDeMo lader (wel 43 kW AC).

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Tocoleaf schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:43:
[...]

Dat was op de A4. Ik reed op de A4 en zocht een lader die er niet is daar aan die kant. Het was de total bospolder. Ik ontdek steeds meer laders en waar ze zitten het is gewoon jammer dat niet makkelijk aangegeven zijn.

De A7 heeft 4 laders 2 richting den oever en 2 richting amsterdam. lekker ruim opgezet blijf ze wel erg netjes vinden. Moet wel zeggen snap nog steeds niet dat die dingen ooit rendabel moeten worden. Ik maak er nu gebruik van maar op die van de A7 ben ik altijd alleen en alleen de den haag lader kom er soms iemand naast me staan. Gisteren zelf nog een Tesla die hem even helemaal vol aan laden was. Die was wel even zoet op 50kw.

Maar goed heb liever fastned is even goedkoper. En ja hoor mijn telefoon was weer leeg toen ik wilde laden. Ding is aardig stuk :'( Tijd voor een nieuwe. Maar gelukkig laptop open even naar de fastned site en nummer invullen en laden. Top! En de internet snelheid bij fastned is redelijk ^_^ goede service. Dus als ik geen abbo heb mijn new motion pas koppelen dan heb ik dat probleem ook niet meer.
Davidshadow13 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:16:
[...]

Op de A7 zijn er voor zover ik weet geen andere snelladers dan FastNed. Twee keer richting Den Oever (Middelsloot en Broerdijk) en twee keer richting Amstererdam (De Horn & Kruisoord). Ik denk dat MeZZin de Mister Green snellader aan de A9 bedoelt bij Heemskerk. Aangezien hij dacht dat er geen laders zijn op de A9 (wat dus niet klopt) maar een snelle controle leert inderdaad dat hij niet op CCS Map staat. Het is overigens wel maar een 25 kW CCS/ChaDeMo lader (wel 43 kW AC).
Ik heb nu liever even fastned maar straks als ik geen abbo heb maakt het niet meer uit. Plus het andere probleem is altijd als ik aan het rijden ben dat ik niet graag mijn mobiel gebruik ondanks dat ik handjes los kan rijden.

[ Voor 25% gewijzigd door MeZZiN op 06-04-2018 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:19
A4 Rotterdam - Amsterdam is wel ene probleem inderdaad vanaf knooppunt Benelux tot aan knooppunt Badhoevedorp geen enkele lader aan die kant inderdaad. Daar mogen er zeker wel één of twee komen. Ik weet niet waar je in Den Haag moet zijn maar ik reed altijd via de A44 terug richting en noorden. Daar zit bij Oegstgeest wel een FastNed aan de juiste kant van de weg.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Er zijn meerdere laders, maar geen Fastned. A13 bij Delfgauw staat een Mr. Green, A4 bij Leiderdorp ook. Prima interval zelfs voor de Leaf, maar je moet weten dat ze er zijn.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-09 07:54
MeZZiN schreef op donderdag 5 april 2018 @ 16:26:
< ampera-e >

We gaan het zien ik heb ze nog niet in het wild gezien. Maar goed wie weet kom ik er nog een tegen. Maar ze zullen redelijk zeldzaam blijven.
Ik zie er wekelijks één,.. en heb er inmiddels ook al eens in gereden :-) (maar dat is dan ook de Ampera-e van een vriend van mij, en één van de weinige Ampera-e's die ik uberhaupt ooit zag).

Over zeldzame verschijningen gesproken: Gisteravond kwam er een EV naast mij staan bij 't stoplicht. Guess who lost? Precies. Wauw, wat was ie snel-weg bij groen. ( 24-NXJ-2 ) .. ( http://ovi.rdw.nl )

Ook mooi om te zien dat ie 1) door een partikulier is aangeschaft in 2010, en nu, 8 jaar later, nog steeds in handen is van diezelfde persoon. Niet zakelijk, niet verkocht, nee hoor. Gekocht en gehouden.

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
mux schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:50:
Er zijn meerdere laders, maar geen Fastned. A13 bij Delfgauw staat een Mr. Green, A4 bij Leiderdorp ook. Prima interval zelfs voor de Leaf, maar je moet weten dat ze er zijn.
Dat wou ik net zeggen idd, die gebruik ik regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
JayPe schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:58:
[...]

Ik zie er wekelijks één,.. en heb er inmiddels ook al eens in gereden :-) (maar dat is dan ook de Ampera-e van een vriend van mij, en één van de weinige Ampera-e's die ik uberhaupt ooit zag).

Over zeldzame verschijningen gesproken: Gisteravond kwam er een EV naast mij staan bij 't stoplicht. Guess who lost? Precies. Wauw, wat was ie snel-weg bij groen. ( 24-NXJ-2 ) .. ( http://ovi.rdw.nl )

Ook mooi om te zien dat ie 1) door een partikulier is aangeschaft in 2010, en nu, 8 jaar later, nog steeds in handen is van diezelfde persoon. Niet zakelijk, niet verkocht, nee hoor. Gekocht en gehouden.
Tja....roadster, nog steeds erg snel, inmiddels al een klassieker en de meeste houden ze gewoon vast (worden nog geld waard).
Ik vond hem te klein.... maar de nieuwe staat op het lijstje (eerst even mijn hobby ICE's verkopen). Of er moet een andere mooie cabrio in EV uitvoering komen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivve
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
prettig schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:22:
[...]

Tja....roadster, nog steeds erg snel, inmiddels al een klassieker en de meeste houden ze gewoon vast (worden nog geld waard).
Ik vond hem te klein.... maar de nieuwe staat op het lijstje (eerst even mijn hobby ICE's verkopen). Of er moet een andere mooie cabrio in EV uitvoering komen 8)
zoeits? :+
https://www.smart.com/nl/...ic-drive-453/perfect.html

On a serious note: Heb de roadster in Parijs gezien, klein maar erg cool. Kon ik hem maar betalen ;w

[ Voor 9% gewijzigd door Nivve op 06-04-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
haha die was ik even vergeten, nee wordt hem niet

deze had ik graag gehad ...... maar nooit geproduceerd:
https://www.caranddriver....-karma-sunset-convertible

edit..... was echter een hybrid...... die had EV moeten worden.....

Maar goed er komt een nieuwe fisker aan (echte EV):
https://www.fiskerinc.com/

[ Voor 29% gewijzigd door prettig op 06-04-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Vind het eigenlijk wel leuk EV rijden lekker pionieren (niet zo als de echte pioniers van een paar jaar terug) ik denk dat het huidige laadnetwerk best goed in elkaar zit. Het is meer dat autos (voor mij dan) anders dan de tesla te kort range hebben als ik in de randstad zou wonen zou elke EV gaan werken voor mij op dit moment.

Zag net bij de kwikfit dat er bij een bedrijf daar een hele schuur (echt heel groot) vol met panelen lag en 4 laadpalen voor medewerkers helaas niet in gebruikt maar wel goede ontwikkelingen. Maar het is wel een bedrijf met boter op zijn hoofd het is een dino sap bedrijf but it something.

Verder zie ik wel dat den helder redelijk wat laadpalen heeft schagen ook maar in onze gemeente is een het bedroevend.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KcpRDT0Od1SDxUki0QotvD6n/full.png
En wat nog veel erger is het is een van de grootste gemeente van nederland maar geen enkele snellader te bekennen. Ja ruim voordat je de gemeente binnenkomt heb je fastned maar als je die mist / wil niet laden dan wordt het wel een ding. Ik ben 20 minuten aan het rijden voordat ik pas thuis ben als ik de gemeente grens over ga. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
......Kona EV in Duitsland is de 64kwh Premium nog geen 40K !
Al bevestigd door auto-sangl (duitse dealer) die al pre-orders neemt (met meer keuzes varianten).

Dus waarom is die hier stuk duurder ? (BPM zit er niet op.... en btw is maar 2% verschil).

Reserveringssite van de dealer:https://www.ludego.com/hyundai-kona-reservierung/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
prettig schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:16:
......Kona EV in Duitsland is de 64kwh Premium nog geen 40K !
Sstt. Niet zo schreeuwen.

Is het een prijs ná subsidie soms? In Duitsland zijn er (voor partikulieren) wèl allerlei umweltprämie's.

Edit.
Ludego, heb er eerder over gehoord/gelezen. Soort groot inkoophuis waarbij volgens mij inderdaad de kortingen reeds verrekend zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door JayPe op 06-04-2018 11:55 ]

To change something insignificant to significant - adding love and compassion - Tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:31

Hoogie2004

Whohooooo

Ik ga vanmiddag bij de dealer mijn reservering in orde maken :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Hoogie2004 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:55:
Wow, gaaf... gefeliciteerd :)

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

TucanoItaly schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:01:
[...]

Wow, gaaf... gefeliciteerd :)
Het moet ook wel als ik dat ding wil leasen straks: https://www.autovisie.nl/...ai-kona-ev-stromen-binnen

Schijnbaar al 1100 reserveringen :+

Het heeft een paar dagen geduurd voor ik helemaal duidelijk had dat die reservering overgenomen kan worden door de lease-maatschappij, en dat daar dus ook voor mij geen kosten verder aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
JayPe schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:53:
[...]

Sstt. Niet zo schreeuwen.

Is het een prijs ná subsidie soms? In Duitsland zijn er (voor partikulieren) wèl allerlei umweltprämie's.

Edit.
Ludego, heb er eerder over gehoord/gelezen. Soort groot inkoophuis waarbij volgens mij inderdaad de kortingen reeds verrekend zijn.
Nou voor 6,5K (x2 dan) wil ik wel schreeuwen hoor en nee voor subsidie (na subsidie komt die op 33K).
Heb hyundai al gevraagd uitleg te geven, beetje verschil ok, dit is teveel.

O ja levertijd schijnt November te worden (net bevestigd door dealer en we hebben ze direct al gereserveerd als een van de eerste).

[ Voor 3% gewijzigd door prettig op 06-04-2018 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayPe
prettig schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:07:
[...]

Nou voor 6,5K (x2 dan) wil ik wel schreeuwen hoor en nee voor subsidie (na subsidie komt die op 33K).
Heb hyundai al gevraagd uitleg te geven, beetje verschil ok, dit is teveel.
Waar heb jij duitse prijzen gevonden? Ik zie alleen een (nog schreeuwerige, steek 't aan soms?) website waar je een reservering kunt plaatsen gevonden. Ik zie/lees geen prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Hier staat het (en ja die reserveer site is beetje erg ...).

https://www.goingelectric...ungsthread-t30412-40.html

p.s. ga de dealer zelf ook nog even bellen in Duitsland

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kv83
Hoogie2004 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:55:
Nice. Welkom tot de "Ik wacht op mijn Kona EV" club :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:49
kv83 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:25:
[...]

Nice. Welkom tot de "Ik wacht op me Kona EV" club :P
me xx -O-

m'n of mijn :(

[ Voor 5% gewijzigd door assje op 06-04-2018 14:04 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Zinloze strijd :/
Ik durf te wedden dat als 80% van de Nederlanders een EV rijdt, dat we dan ook gewoon "me" leren op de lagere school :Y

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:49
TucanoItaly schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:10:
[...]

Zinloze strijd :/
Ik durf te wedden dat als 80% van de Nederlanders een EV rijdt, dat we dan ook gewoon "me" leren op de lagere school :Y
Lijkt m'n toch niet.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:28

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

[off topic]
http://www.vandale.nl/gra...betekenis/me#.Wsdlti5uaM8

2me (bezittelijk voornaamwoord)
1
(informeel) mijn
[/off topic]

Om toch nog iets zinnigs te zeggen, zijn er ondertussen naast de modelX al meer modellen met een trekhaak?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Kona..... prijzen, officieel antwoord:

- Hyundai Europa er zijn geen prijzen bekend in Europa (maar ja dealers zijn niet gek, zeker eentje die heel veel doet met Hyundai).
- De dealer in Duitsland: gaat me over 3 weken (dan heeft hij de prijzen) een offerte sturen, dan weten we gelijk het exacte verschil met hier (hij mag niks bevestigen nu, maar is goedkoper volgens hem)

Zo en nu weekend (net de 20" weer op de i3 en zo even snellader testen).....

[ Voor 9% gewijzigd door prettig op 06-04-2018 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Waar heb je het over :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Smuggler schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:21:
[off topic]
http://www.vandale.nl/gra...betekenis/me#.Wsdlti5uaM8

2me (bezittelijk voornaamwoord)
1
(informeel) mijn
\[/off topic]

Om toch nog iets zinnigs te zeggen, zijn er ondertussen naast de modelX al meer modellen met een trekhaak?
2 de nissan NV200 maar die kan maar 750 kilo trekken. en je jaguar Ipace maar goed deze laad alleen enkele fase dus eigenlijk totaal ongeschikt als je hem dagelijks nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:28

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

@MeZZiN 750 is inderdaad te weinig, website zegt zelfs tot 460kg. Zit toch wel op minimaal 1200kg te mikken, het liefst 1500kg.
Sinds wanneer mag de Jaguar Ipace iets trekken? dacht dat deze ook op 0 zat.

[ Voor 8% gewijzigd door Smuggler op 06-04-2018 16:05 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Wat ik kan vinden en gelezen heb is dat hij het wel kan alleen misschien niet de eerste versie die uitgeleverd worden of je moet het naderhand in laten bouwen.

https://speakev.com/threads/i-pace-gets-towbar-update.94761/

Maar als je toch moet kiezen tussen een ipace of een modelx koop dan een modelx die bied meer en het supercharger netwerk maakt dat hij de enige is die genoeg compenseert voor je verlies in range. Plus als ik verder lees kan je maximaal 750 kg trekken met de ipace.

Als je moet wel opletten de tesla is al 2500 kg dus zonder een extra rijbewijs kan je maximaal 1000 trekken . Wel op te lossen maar je moet wel een extra rijbewijs halen.

[ Voor 5% gewijzigd door MeZZiN op 06-04-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guy Treepbush
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 16-09 07:40
Maar als je toch moet kiezen tussen een ipace of een modelx koop dan een ipace & een auto als de passaat met trekhaak voor de keren dat je een trekhaak nodig hebt. Ben je nog steeds tienduizenden euro’s goedkoper uit. Huren is nog veel goedkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
[b]Smuggler schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 14:21:
je verwacht het niet... smart fortwo electric drive :+

Afbeeldingslocatie: https://puu.sh/zXv7h/d694e4ca03.jpg

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
Maar dat is geen officiële oplossing toch? Of wel? ^^
(met RDW goedkeuring dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02:48
Je mag in principe toch onder iedere auto een (afneembare) trekhaak maken? Ik heb nog nooit van een dergelijke RDW regel of goedkeuring gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
schijnt dat je een verklaring van de fabrikant moet hebben dat de constructie van de wagen geschikt is voor een trekhaak......

Ten 2e als het er niet opstaat is het een ramp om erop te krijgen...... google maar eens op USA auto´s en trekhaak. De een heeft het erop staan en de ander met exact dezelfde auto niet en krijgt het er dus ook niet op....

Ik zou daar heel voorzichtig mee zijn, je bent namelijk niet verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yero
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 17:58

Yero

Reviewer
KleineJoop schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:45:
Je mag in principe toch onder iedere auto een (afneembare) trekhaak maken? Ik heb nog nooit van een dergelijke RDW regel of goedkeuring gehoord.
Het maximale trekgewicht moet op je kentekenbewijs staan. Dat kan alleen als de auto in de RDW database staat (als zijnde geschikt voor een trekhaak) en dat is bij veel EV's niet het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door Yero op 06-04-2018 17:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:01
En als het niet op je kentekenbewijs staat kan het nog wel bij de voertuiggegevens op de RDW site staan.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
Yero schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:38:
Maar dat is geen officiële oplossing toch? Of wel? ^^
(met RDW goedkeuring dus)
mag officieel in heel europa volgens smart alleen nederland doet er natuurlijk moeilijk over. de smart mag 350~450 kg max trekken met een kogeldruk van 50 kg.

als je een smart importeert die al een trekhaak heeft en het is geregistreerd bij de rdw is het geen enkel probleem. dit is dus ook wat je moet doen als je een trekhaak op je smart wilt - importeren uit duitsland sinds het daar geen probleem is.

als je een trekhaak toevoegt zonder dat het op je kentekenbewijs staat kan het een dure grap worden.

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
weet eigenlijk niet waarom niet, EV´s zijn sterk zat en meestal zwaar.... dus moet eigenlijk makkelijker zijn om iets te trekken. Alleen je range zal heel hard teruglopen lijkt me, dus daarom zullen ze het wel niet doen.

Maar ja is toch je eigen keuze zou ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:44
Van het Duitse forum een tip hoe je bij Maingau laadapp de sessie met de app kunt stoppen.

Ga in het menu naar "Meine ladevorgänge" en vind daar je lopende sessie. Open deze vervolgens. Daar vind je een knop om de sessie te stoppen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
prettig schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:03:
weet eigenlijk niet waarom niet, EV´s zijn sterk zat en meestal zwaar.... dus moet eigenlijk makkelijker zijn om iets te trekken. Alleen je range zal heel hard teruglopen lijkt me, dus daarom zullen ze het wel niet doen.

Maar ja is toch je eigen keuze zou ik zeggen.
Inderdaad, volgens mij is een EV juist beter dan benzine of diesel om te trekken. Alleen je range hé. Volgens mij halveerde de range bij een Model X bijna met een caravan erachter.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
YoshiBignose schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:08:
[...]

Inderdaad, volgens mij is een EV juist beter dan benzine of diesel om te trekken. Alleen je range hé. Volgens mij halveerde de range bij een Model X bijna met een caravan erachter.
Heb helemaal geen caravan..... wel een boot, maar ja dat is ook link..... half het water in met je EV !
Wellicht willen ze dat soort ellende voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
Nee het meer dat ze geen prio er aan geven plus je moet de software wel iets aanpassen omdat hij anders misschien de boel stuk trekt. Een EV is iets te krachtig af en toe.

Maar goed als in het kenteken bewijs niet staat dat hij iets mag trekken dan mag het niet dan moet je het via RDW regelen. En succes daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

(jarig!)
YoshiBignose schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:08:
[...]

Dus ik houd het voorlopig maar bij mijn diesels wat trekken betreft.
De 730d loopt bijna 1 op 11 met 1800 kg aan de haak en een range van 700 km.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephanoff
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 09:50
pmiddeld schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:03:
Van het Duitse forum een tip hoe je bij Maingau laadapp de sessie met de app kunt stoppen.

Ga in het menu naar "Meine ladevorgänge" en vind daar je lopende sessie. Open deze vervolgens. Daar vind je een knop om de sessie te stoppen.
Gisteren dit geprobeerd bij een snellader van Allego in Amsterdam (ik wacht nog steeds op de laadpas). Starten lukte wel, stoppen volgens deze manier dus niet. Heb de noodknop moeten gebruiken. Achteraf wel de volledige sessie terug kunnen kijken en omgerekend dus voor 6ct/kWh snel geladen :9~ .

[ Voor 0% gewijzigd door Stephanoff op 06-04-2018 18:42 . Reden: typo ]

Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15:44
Stephanoff schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:41:
[...]

Gisteren dit geprobeerd bij een snellader van Allego in Amsterdam (ik wacht nog steeds op de laadpas). Starten lukte wel, stoppen volgens deze manier dus niet. Heb de noodknop moeten gebruiken. Achteraf wel de volledige sessie terug kunnen kijken en omgerekend dus voor 6ct/kWh snel geladen :9~ .
Ah, OK jammer. Tis ook wel een brakke app moet ik zeggen. Gelukkig werkt de pas prima.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
MeZZiN schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 11:16:
En wat nog veel erger is het is een van de grootste gemeente van nederland maar geen enkele snellader te bekennen.
Wees gerust, zo zijn er nog wel een paar gemeenten in NL waar er echt geen beginnen aan is om EV te rijden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
janesh schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:40:
[...]

Dus ik houd het voorlopig maar bij mijn diesels wat trekken betreft.
De 730d loopt bijna 1 op 11 met 1800 kg aan de haak en een range van 700 km.
Vroem vroem 8) Toch vind ik een 7-serie geen trekhaak auto. Directeurs moeten geen troep in aanhangers vervoeren en kamperen is voor tokkies >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

(jarig!)
Geen kamperen, tweede huis op wielen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tocoleaf
YoshiBignose schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:48:
[...]
Vroem vroem 8) Toch vind ik een 7-serie geen trekhaak auto. Directeurs moeten geen troep in aanhangers vervoeren en kamperen is voor tokkies >:)
Ik ben opgegroeid met Maserati's, maar wel met een afneembare trekhaak :Y :Y _O- _O- :')

De uitspraak:' als de kinderen vakantie hebben, heb ik dat ook.', was voor mijn ouders kennelijk belangrijker dan het comfort van een hotel/appartement. :+

Toegegeven, onderweg naar en op de camping zorgde het voor vreemde blikken en mooie gesprekken: "Heb je met dat ding die sleurhut hier naartoe gekregen?"
:')

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Wees gerust, die mensen waren niet zozeer verbaasd dat je een Maserati gebruikte om de caravan te trekken, maar dat de Maserati niet zodanig vaak stil is komen te staan langs de weg dat de vakantie al over was vóórdat jullie op de camping waren.

Of was de camping binnen de 50km?

;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tocoleaf
mux schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 21:24:
Wees gerust, die mensen waren niet zozeer verbaasd dat je een Maserati gebruikte om de caravan te trekken,
_O- _O- _O- _O- :') , dat wrs ook. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
janesh schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 20:18:
Geen kamperen, tweede huis op wielen. :P
Oh je bent een kamper, dat verklaart de auto ook ;)

Anyway gisteren de monteur eindelijk klaar en hebben nu twee laadpalen op het nieuwe kantoor. Eentje van Tesla die 1x32A kan (voor de Ioniq) en de oude laadpaal die 3x16A kan. De Tesla lader kan in principe iedereen gebruiken maar het is wel een soort prive terrein. Als m'n stroomrekening erg snel gaat dan moet ik 's nachts even kijken of niet iemand loopt af te tappen >:)

En even testen of ze beide tegelijk kunnen laden. We hebben wel 3x40A maar dat zou betekenen dat ik m'n Tesla eigenlijk op 3x8A moet instellen dan komt het net uit samen met de 1x32A van de Ioniq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Als je je exacte adres even geeft, zorg ik ervoor dat er nooit meer dan 40kWh ineens wordt geladen als er opeens een Nissan Leaf staat te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ben sinterklaas niet :(

Vraagje, is er nergens in de Ioniq te zien hoe snel je laadt? Kun je alleen op basis van hoeveel resterende minuten een schatting doen? Laadt ie altijd tot 100% of kun je daar ook iets wijzigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shapeshifter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 21:38

Shapeshifter

Get it over with

prettig schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:21:
[...]

Heb helemaal geen caravan..... wel een boot, maar ja dat is ook link..... half het water in met je EV !
Wellicht willen ze dat soort ellende voorkomen.
Dat is helemaal niet link, sterker nog, je hebt helemaal geen boot nodig met een Tesla:

YouTube: Tesla Model S swimming. Как Тес&...

https://twitter.com/elonmusk/status/744551674082136066

HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoogie2004 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:03:
[...]

Het moet ook wel als ik dat ding wil leasen straks: https://www.autovisie.nl/...ai-kona-ev-stromen-binnen

Schijnbaar al 1100 reserveringen :+

Het heeft een paar dagen geduurd voor ik helemaal duidelijk had dat die reservering overgenomen kan worden door de lease-maatschappij, en dat daar dus ook voor mij geen kosten verder aanzitten.
Na lang twijfelen (over o.a. de looks, die ik niet geweldig vind) heb ik er ook 1 gereserveerd! De doorslag hebben uiteindelijk het heerlijke rijden gegeven (van de Ioniq), het relatief voordelig leasen als ondernemer, en natuurlijk de positieve bijdrage aan het milieu.

De dealer wist vrij weinig te melden over het hoe / wat / wanneer, maar wel stond er in het (niet bindende) pre-order contractje dat de auto (64 kwh / premium) tussen de 37.5k en 45k (vroeg hem naar de berichten over 50k, maar daar wist hij niks van) gaat kosten en vertelde de dealer dat de exacte prijs inderdaad waarschijnlijk in mei bekend wordt.

Vond het kiezen van de kleur wel wat lastig... Zat niet echt iets bij wat ik mooi vind. Uiteindelijk gaat m'n voorkeur uit naar wit met zwart dak, maar er werd mij bij de dealer verteld dat het dak waarschijnlijk pas gespoten wordt bij aankomst in Nederland / de dealer omdat ze two-tone kleurstellingen niet kunnen aangeven. Voor nu zou het dus alleen wit worden. Beetje vaag dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Vind net de Maingau laadpas in de brievenbus maar nog niet uit kunnen proberen. In de begeleidende brief lees ik wel dat ik nu direct "deutschlandweit" kan laden, zal toch niet zo zijn dat die het buiten Duitsland niet (meer) doet?

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:22:
[...]

Na lang twijfelen (over o.a. de looks, die ik niet geweldig vind) heb ik er ook 1 gereserveerd! De doorslag hebben uiteindelijk het heerlijke rijden gegeven (van de Ioniq), het relatief voordelig leasen als ondernemer, en natuurlijk de positieve bijdrage aan het milieu.

De dealer wist vrij weinig te melden over het hoe / wat / wanneer, maar wel stond er in het (niet bindende) pre-order contractje dat de auto (64 kwh / premium) tussen de 37.5k en 45k (vroeg hem naar de berichten over 50k, maar daar wist hij niks van) gaat kosten en vertelde de dealer dat de exacte prijs inderdaad waarschijnlijk in mei bekend wordt.

Vond het kiezen van de kleur wel wat lastig... Zat niet echt iets bij wat ik mooi vind. Uiteindelijk gaat m'n voorkeur uit naar wit met zwart dak, maar er werd mij bij de dealer verteld dat het dak waarschijnlijk pas gespoten wordt bij aankomst in Nederland / de dealer omdat ze two-tone kleurstellingen niet kunnen aangeven. Voor nu zou het dus alleen wit worden. Beetje vaag dus.
Ding wordt populair hier ..... prijzen..... op de pre/order staat 47,5K met wat extra bijna 50K.
Heb het gezien met de outlander destijds.....beetje kunstmatig richting de 50K ivm de regelingen destijds.

Geen zin in importeur die weer richting de 50K gaat werken omdat dat z´n interessante grens is.
In Duitsland gaan prijzen van 40K rond voor de Premium (in de BTW).

Dus maar alvast in buitenland offertes opgevraagd en zodra de verschillen echt te groot zijn gaan we Hyundai Europa om uitleg vragen.

Niet dat ik niet hier wil kopen, maar er is schaarste en al pre/order geplaatst..... dus heb je weinig onderhandelingspositie ivm prijs en inruil, dus maar beetje ruimte gaan creëren.

En dan kun je nog gaan shoppen bij de dealers..... pre/order is niet dealer gebonden (zullen ze niet snel toegeven overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Verwijderd schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:22:
[...]

Hier moet ie rood worden :)

In eerste instantie Ceramic Blue uitgezocht (kleur van de promotiematerialen), maar elke keer dat ik die zag (op een normale Kona) vond ik hem minder mooi worden. En de Kona kan het rood wel hebben, heb laatst een normale zien rijden in het rood, en die was echt mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 07:36
PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 14:50:
Vind net de Maingau laadpas in de brievenbus maar nog niet uit kunnen proberen. In de begeleidende brief lees ik wel dat ik nu direct "deutschlandweit" kan laden, zal toch niet zo zijn dat die het buiten Duitsland niet (meer) doet?
via de app afgelopen maandag nog kunnen laden.. gister ook de laadpas ontvangen maar nog niet kunnen testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Heb net getest maar krijg de melding "ongeldige kaart".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNNoZeLe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 07:36
PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:00:
ach voor een 0 euro contract.. Jammer van de bestede tijd anders, maar de app werkte gewoon, even los van het feit dat de stopknop niet werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83
Hoogie2004 schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 15:16:
[...]

Hier moet ie rood worden :)

In eerste instantie Ceramic Blue uitgezocht (kleur van de promotiematerialen), maar elke keer dat ik die zag (op een normale Kona) vond ik hem minder mooi worden. En de Kona kan het rood wel hebben, heb laatst een normale zien rijden in het rood, en die was echt mooi.
Nice. Ik vond t rood zelf wat té rood. Helaas was donkerrood geen keuze. Maar goed, kleur is altijd erg persoonlijk hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
ja heel persoonlijk.....rood is voor ferrari´s vindt ik, ...maar over smaak valt niet te twisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die kleur rood staat 'm inderdaad zeker niet verkeerd, maar ik associeer het dan teveel met een brandweerwagen.

Vind het wel vreemd dat zwart (Phantom Black) niet leverbaar is voor de EV versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kv83

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:47
Het zal vast al gemeld zijn, maar ABetterRoutePlanner heeft nu niet alleen SuperChargers meer, maar ook andere snelladers. Very nice.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 14:54

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

die gaat goed vooruit!
Ik merk dat mijn i3s zich inhoudt tot 30km/h en dan vol vermogen geeft.
Ik denk wel dat de kona serieus veel slijtage gaat hebben op de voorbandjes :D

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ha, zo zit je te wachten op je Duitse laadpassen, en zo stromen ze binnen: gisteren lag de Maingau pas in de brievenbus (maar nog niet getest) en vandaag arriveerde zowaar mijn Entega flatrate kaart! Ook wel weer toevallig, want had Entega net een paar dagen geleden een mail gestuurd met de vraag of het klopt dat de kaart geblokkeerd wordt bij voornamelijk gebruik in het buitenland en dat ik de bestelling in dat geval wilde annuleren. Nog niks op gehoord natuurlijk, en nu ik de kaart heb (en dus ook de kosten om hem hier in Nederland te krijgen) wil ik hem zo lang mogelijk gebruiken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

(jarig!)
PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 16:00:
Kreeg ik ook vandaag in Hengelo en Holten langs de A1 bij een allego snellader.

Gisteren kon ik wel laden aan de A28 bij Pesse met dezelfde maingau pas ook bij allego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
janesh schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:10:
[...]

Kreeg ik ook vandaag in Hengelo en Holten langs de A1 bij een allego snellader.

Gisteren kon ik wel laden aan de A28 bij Pesse met dezelfde maingau pas ook bij allego.
Merkwaardig, gisteren wel en vandaag niet, misschien een storing. Ik had een Allego bij Bodegraven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

(jarig!)
Misschien gaat het beter als ik mijn nederlandse iban kan invullen.
Is tot nu toe niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Maar waarom dan gisteren wel gelukt en vandaag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-05 20:25
YoshiBignose schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 10:13:
Ben sinterklaas niet :(

Vraagje, is er nergens in de Ioniq te zien hoe snel je laadt? Kun je alleen op basis van hoeveel resterende minuten een schatting doen? Laadt ie altijd tot 100% of kun je daar ook iets wijzigen?
Je kun nergens zien hoeveel Kw hij laad maar er is op het dashboard wel af te lezen hoelang het duurt.
Bij de instellingen kun je de laadsnelheid wel verlagen met 3 standen snel midden en langzaam.
Dat kun je doen voor de thuislader en laadpaal. En ja laad voor de thuis en de laadpaal tot 100% voor de snellader 94%
Maar het werkt niet zoals Tesla dat je zelf kan vertellen tot hoeveel hij laden mag.En dat je de laad info zie.
Dat had ik wel tof gevonden als dat in de ioniq hadden gedaan.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Heeft iemand hier heel toevallig ervaring met de laadboxen van LS24?

Ik heb al ruim twee jaar zo’n laadbox van ze, een 32A model omdat ik in de veronderstelling was dat mijn vorige Leaf uitgerust was met een 6,6kw lader. Dat bleek niet zo, dus ik heb 2 jaar lang met 3kw geladen. Dat werkte overigens prima!

Nu heb ik sinds deze week een Leaf 2018 met 6,6kw lader en nu valt het me op dat de EVSE een hoogfrequent zoemgeluid maakt. Vrij hard, ook. Is dat normaal?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
janesh schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:17:
Misschien gaat het beter als ik mijn nederlandse iban kan invullen.
Is tot nu toe niet gelukt.
Heb jij geen iban opgegeven en wel een laadpas gekregen?
Ik heb met de app een account aangemaakt en bij de iban het nederlandse bank nummer ingevuld
Maar dan krijg je een melding dat het niet gaat.
Dus ik wacht nu af of er binnenkort een laadpas komt.
Ik zie wel dat er in de account er in de formulier er twee nummers zijn toegevoegd en er staat bij de postcode er een nul voor.
Dus ga ik er vanuit dat er binnenkort wel een pasje komt.
Maar het is toch erg vaag allemaal. Ze hadden toch ook even een mailtje kunnen sturen.......van ja gelukt of zo.

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Precies, dat had ik ook. Account aangemaakt maar dan via de webpagina en zonder IBAN. Vervolgens via het webcontactformulier gevraagd hoe ik dat IBAN nr kan doorgeven maar geen reactie. Wel de dag erop een mail met het contract en vandaag een brief met laadpas ontvangen die niet werkt, tot nu toe dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:57:
Precies, dat had ik ook. Account aangemaakt maar dan via de webpagina en zonder IBAN. Vervolgens via het webcontactformulier gevraagd hoe ik dat IBAN nr kan doorgeven maar geen reactie. Wel de dag erop een mail met het contract en vandaag een brief met laadpas ontvangen die niet werkt, tot nu toe dan.
Ik wacht het nog even af en anders ga ik er ook een mailtje aan wagen.
Ik heb het niet zo nodig maar ik wil er een voor als ik een keertje naar het buitenland ga met de EV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Interessante video waarin ook de Nederlanders en Belgen werden genoemd als gebruikers van de kaart, en belangrijk, ook als echte klanten werden gezien. Ben benieuwd welk antwoord ik op mijn e-mailtje krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Allego had last van een grote storing vandaag / gisteren op hun Backend (azure). Zou inmiddels weer verholpen zijn.

@PeterZ(on) Maingau pas duurde bij mij 3 dagen voordat hij op alle allego’s werkte.

Entega werkt nog steeds overal na een maand stevig doorladen waar mogelijk. Ook op palen met starttarieven en connectie (boete na 30min) tarief.

@juupke kreeg jij hem thuis van Entega zelf of via huifkar?

[ Voor 10% gewijzigd door Hachy op 08-04-2018 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:21
BezurK schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 22:48:
Heeft iemand hier heel toevallig ervaring met de laadboxen van LS24?

Ik heb al ruim twee jaar zo’n laadbox van ze, een 32A model omdat ik in de veronderstelling was dat mijn vorige Leaf uitgerust was met een 6,6kw lader. Dat bleek niet zo, dus ik heb 2 jaar lang met 3kw geladen. Dat werkte overigens prima!

Nu heb ik sinds deze week een Leaf 2018 met 6,6kw lader en nu valt het me op dat de EVSE een hoogfrequent zoemgeluid maakt. Vrij hard, ook. Is dat normaal?
Ik heb ook een ls24. Voor bij een Ioniq.
Besteld op 25A, afgeleverd op 16A. Toen monteur langsgegaan die hem op 32A zette en toen zelf naar 25A gezet (contact 21 en 22 verbinden)
Ik zal morgens een luisteren of hij zoemt

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Een EVSE doet niets met de laadstroom, de piep zal harmonische verstoring van de lader in de auto zijn.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
@Hachy Het niet kunnen laden heeft kennelijk niet aan de storing bij Allego gelegen want zojuist nog een poging gedaan maar ik kreeg weer de melding "ongeldige pas".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prettig
.... en 80% accu en 350km range bij zo te zien stevig rijden..... dus die gaat makkelijk ruim over de 400km (450km is goed haalbaar denk ik). Geen idee waar de test was (km... dus Europa wellicht), voorjaar dus nog niet erg warm weer.

[ Voor 3% gewijzigd door prettig op 08-04-2018 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

@PeterZ(on) Je hebt hem zaterdag pas ontvangen toch? Probeer het woensdag nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Nu weet ik dat het niet aan die storing bij Allego lag en had ik weer een leuk ritje vanmorgen. :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• juupke
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
@Hachy Ik heb de Entega pas twee keer besteld, de eerste keer gewoon op mijn eigen adres en daarop was het antwoord jammer maar helaas, en toen heb ik hem nogmaals besteld via Huifkar en met een Duitse iban van Fidor-bank, en die is nu dus binnen.

De grap was, de man van de Huifkar kwam hem persoonlijk bij me thuis afleveren (hij was toch toevallig in Leiden, waar ik woon) en toen vertelde hij dat hij van verschillende mensen had gehoord over de Entega flatrate kaart, maar dat ik nu pas de eerste was bij wie de kaart ook daadwerkelijk is verzonden uiteindelijk. Geen idee waar dat nu aan ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:47
Meh, de laadpaal in onze wijk is ook alweer een tijdje in storing. Kijken hoe snel ze op de melding afkomen.

Liege, liege, liegebeest!

Pagina: 1 ... 16 ... 107 Laatste

Dit topic is gesloten.