Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Xm0ur3r schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:56:
@Welleweerd

Ja die update lijkt het ook voor mij gefixt te hebben, wel erg blij mee want verder erg tevreden over mijn toestel.

Overigens wel het idee dat de accu er na die update op achteruit gegaan is... Lijkt erop dat ze het toestel eerst undervolted hadden wat voor een betere accuduur zorgde maar wel regelmatige crashes, en nu met de update dat omhoog geschroefd hebben. Beetje jammer, hoop op een update die een gulden middenweg vind.
Accu lijkt inderdaad minder lang mee te gaan nu. Maar heb geen enkele uitval meer gehad. Zou fijn zijn als Nokia hier iets meer over zou delen Kwa informatie en wat er precies in de updates gebeurt. De Changelog is erg summier

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:52
Xm0ur3r schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:56:
@Welleweerd

Ja die update lijkt het ook voor mij gefixt te hebben, wel erg blij mee want verder erg tevreden over mijn toestel.

Overigens wel het idee dat de accu er na die update op achteruit gegaan is... Lijkt erop dat ze het toestel eerst undervolted hadden wat voor een betere accuduur zorgde maar wel regelmatige crashes, en nu met de update dat omhoog geschroefd hebben. Beetje jammer, hoop op een update die een gulden middenweg vind.
Over welke update heb je het? Want sinds de juni update is mijn accu duur juist weer veel langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 10:54
@ivo1969
V2.22E - Frappant, ik heb niks veranderd aan instellingen verder naar mijn weten. Ook vind ik het logischer klinken dat ze hem eerst undervolted hadden voor langere accuduur... Just my thoughts.
@Welleweerd Inderdaad, alleen al om deze reden zou het handig zijn als ze hier wat meer informatie over naar buiten brachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Xm0ur3r schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:36:
@ivo1969
V2.22E - Frappant, ik heb niks veranderd aan instellingen verder naar mijn weten. Ook vind ik het logischer klinken dat ze hem eerst undervolted hadden voor langere accuduur... Just my thoughts.
@Welleweerd Inderdaad, alleen al om deze reden zou het handig zijn als ze hier wat meer informatie over naar buiten brachten.
V2.22E , waar zie jij dat? want bij builnr zie ik 00WW_2_22E

ik heb gelijktijdig met mijn vriendin een 6.1 gekocht en ook de mobiel van mijn vriendin gaat nu langer op de accu mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Laatst online: 13-08 10:54
Versie 2.22E dus dat ja.

Ik geloof je, helaas ervaren Welleweerd en ik dat blijkbaar niet. Daarom zou het fijn zijn als er wat meer duidelijkheid was over de patches...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

2.22e? Ik zit nog op build 2.22a.

Bellen is vrijwel onmogelijk, zonder speakerfunctie of carkit. Niemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Maar even een poging gedaan via de support chat van Nokia. Das ook geen succes zeg. Duurt minutenlang voordat ze antwoorden, en als je pech hebt nog een sneer dat je niet meer reageert ook.

Maargoed, advies was om even een volgende update af te wachten ivm mn belproblemen. Whenever that may be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 16:56:
2.22e? Ik zit nog op build 2.22a.
2.22e is vorige maand rond de 25ste gepusht. Al eens handmatig gecheckt voor een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:54:
[...]

2.22e is vorige maand rond de 25ste gepusht. Al eens handmatig gecheckt voor een update?
Yup, meermaals... Ook via de 'checkin' methode. Kan het zijn dat de 64gb versie achter loopt?

Voor de volledigheid; ik heb de volgende info:

Model: TA-1043
Android Versie: 8.1.0
Beveiligingspatch: 1 Juni 2018
Build Nummer: 00WW_2_22A_SP01

[ Voor 20% gewijzigd door MikeyMan op 19-07-2018 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:41
Ik heb de 64GB versie.

Model: TA-1043
Android Versie: 8.1.0
Beveiligingspatch: 1 Juni 2018
Build Nummer: 00WW_2_22E

Je hebt wel de beveiligingsupdate van juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Zapato das toch weird? Halve update gehad ofzo?
Kan ik daar iets in forceren?

[ Voor 23% gewijzigd door MikeyMan op 19-07-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
MikeyMan schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:07:
@Zapato das toch weird? Halve update gehad ofzo?
Als je hier meeleest dan lijkt het er op dat het provider afhankelijk is welke build je krijgt. Ik heb KPN.

https://community.phones.nokia.com/support/discussions/topics/7000025306/page/16?url_locale=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Juli update rolt binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik merk sinds kort op dat bluetooth automatisch aangaat, zijn er hier die dat ook ervaren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumia Kees
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02 13:40
Ja, ook bij mij gaat BT de laatste tijd om de haverklap aan, terwijl ik het altijd uit heb staan en ook nooit gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Nee sorry mijn bluetooth gaat pas aan als ik deze activeer of via NFC. Naar mijn weten gaat de bluetooth nooit automatisch aan, net zoals wifi en dat soort functies. Bluetooth connect wel automatisch met bijvoorbeeld mijn carkit of headphones maar dan heb ik de bluetooth wel aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Nathan80 schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:40:
Nee sorry mijn bluetooth gaat pas aan als ik deze activeer of via NFC. Naar mijn weten gaat de bluetooth nooit automatisch aan, net zoals wifi en dat soort functies. Bluetooth connect wel automatisch met bijvoorbeeld mijn carkit of headphones maar dan heb ik de bluetooth wel aangezet.
Kan wel wezen wat je schrijft, maar ik doe mijn bluetooth toch echt zelf niet aan, tis ook een handeling die je zelf moet uitvoeren,

Als ik van de telefoon laat ontwaken uit standby dan kan het dus gebeuren dat bluetooth aanstaat , zonder dat ik iets met de telefoon uitgespookt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Ik zal het eens testen want ik heb eigenlijk altijd mijn bluetooth aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de juli update al gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:33:
Op 24 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is ie nog niet binnen.

Is er een manier om het te forceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 11:35:
[...]

Bij mij is ie nog niet binnen.

Is er een manier om het te forceren?
Via Instellingen - Beveiliging en locatie - Beveiligingsupdate - Controleren op update, maar dat zou hij regelmatig uit zichzelf moeten doen.
Ik was vorige week wel op vakantie in Frankrijk, wellicht dat dat verschil maakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zapato schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:46:
[...]

Via Instellingen - Beveiliging en locatie - Beveiligingsupdate - Controleren op update, maar dat zou hij regelmatig uit zichzelf moeten doen.
Ik was vorige week wel op vakantie in Frankrijk, wellicht dat dat verschil maakt ?
Ja ik doe t zelf idd op die manier refreshen, maar dacht misschien is er nog een andere manier.

Hmm zou best kunnen.

Zijn er nog meer mensen al met de juli update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 12:49:
[...]

Ja ik doe t zelf idd op die manier refreshen, maar dacht misschien is er nog een andere manier.

Hmm zou best kunnen.

Zijn er nog meer mensen al met de juli update?
Ik heb de mijne de 23e of 24e binnen gekregen,
Volgens mij heb ik tot nu altijd rond die datum de updates binnen gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo1969 schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:33:
[...]

Ik heb de mijne de 23e of 24e binnen gekregen,
Volgens mij heb ik tot nu altijd rond die datum de updates binnen gekregen
Hmmm. Bij welke provider zit je? Misschien dat dat er nog mee te maken heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dekbed
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-08 23:18
Ik heb de juli update ook al, afgelopen week ergens gekregen. Ik heb de 4GB versie, weet niet of dat uit maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:48:
[...]

Hmmm. Bij welke provider zit je? Misschien dat dat er nog mee te maken heeft..
Ik zit bij KPN, maar ik heb het toestel bij MedieMarkt gekocht en heb een sim only abb. bij KPN.

Gezien los gekocht toestel maakt het niet uit bij welke provider ik zit lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11-09 09:40
Ik heb net een paar dagen dit toestel, en ik heb problemen met het geluid. Na een paar uur heb ik geen geluid (dus geen ringtone, geen muziek apps, geen wekker geluid) en video apps stotteren.

Ik heb een TA-1043 en draai de 1 juli patch. Buildnummer is 00WW_2_22E_SP01.

Klinkt dit jullie bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Heel het weekend getest om het probleem met de bluetooth te creëren maar ik krijg geen automatische bluetooth activatie. Wel heb ik last dat ik geen internetverbinding krijg via de provider. Krijg dus geen automatische mailtjes of appjes binnen tenzij ik Outlook,Gmail app of whatsapp open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Sinds vandaag ook eigenaar van een Nokia 6.1 (4GB/64GB).

Besteld voor €185 bij eglobalcentral en netjes na 1,5 week in huis met tracking.

Net m'n gegevens overgezet van m'n oude telefoon en nu een update naar 2.22e gevolgd door de beveiligingsupdate van juli.

Nog maar een paar uur in bezit, maar nu al blij met de aankoop. Nu weer even alles zo instellen zoals ik fijn vind. Kwam van een Xiaomi Redmi 4 Pro, wat ook een prima telefoon was maar ik was gewoon weer eens toe aan wat nieuws :p. En bij de Nokia worden alle banden op 4g gewoon ondersteund, in tegenstelling tot de Redmi 4 Pro. :)

[ Voor 8% gewijzigd door EcoR op 01-08-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:54

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik had de volgende eisen: Full HD scherm en geen 4K, niet groter dan 6", Dual Sim, minimaal 3GB RAM, minimaal 3000 mah batterij, Android One, stevige behuizing (dus geen glas) en vingerafdrukscanner aan de ACHTERkant.

Morgen wordt de Nokia 6.1 geleverd. Ben benieuwd. Kom van een Honor 8 en vraag me af of ik nu eindelijk van de Nova Launcher kan afstappen nu ik een Android One telefoon gekocht heb.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
EcoR schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:34:
Sinds vandaag ook eigenaar van een Nokia 6.1 (4GB/64GB).

Besteld voor €185 bij eglobalcentral en netjes na 1,5 week in huis met tracking.
Is dit een NL toestel of een andere Country Variant?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
lowiesjie schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 14:56:
[...]
Is dit een NL toestel of een andere Country Variant?
Het is de TA-1068. International Unlocked Version. Heeft verder alle talen aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
@EcoR Is dat een handig plan, een telefoon uit de UK halen met de aankomende Brexit in het oog?

Ik neem geen risico & bestel wel in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
LocK_Out schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 04:02:
@EcoR Is dat een handig plan, een telefoon uit de UK halen met de aankomende Brexit in het oog?

Ik neem geen risico & bestel wel in NL.
Al mijn vorige telefoons kwamen direct uit China, dus wat dat betreft maak ik me er niet zo'n zorgen om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Sinds kort een Nokia 6.1 in gebruik, erg mooi solide toestel. Ik kom van een Wileyfox Swift 2 Plus af & merk toch best veel verschil met het OS, terwijl ze allebei vrij kaal zijn. Toch vind ik de Nokia skin wel erg kaal.
Vind wel dat de telefoon groot aanvoelt, ik twijfelde een beetje over 5,5 inch (heb kleine handen) & moet er erg aan wennen. Dit terwijl als ik beide telefoons naast elkaar houdt, de twee bijna even groot zijn.

De paar dingen die ik echt mis zijn;
- Folder/App lock (gebruik nu Norton app lock & werkt prima, maar is toch weer een extra app).
- Launcher is wel heeeel kaal, heb Microsoft Launcher moeten installeren om basis functies zoals, zelf te bepalen raster indeling voor m´n homescreen mogelijk te maken.
- Erg weinig & saaie notificatie deuntjes.

Positieve punten;
- Erg helder & mooi scherm.
- Geluid is prima, speaker zit op een handige plaats.
- Nachtlamp is een stuk zachter qua kleur dan bij mijn Wileyfox.
- Functies zoals tikken op het scherm & optillen om het scherm te activeren, voelt erg "premium" aan.
- Ligt prettig in de hand.

Al met al, wel een erg prettige telefoon om mee te werken. Mooi product wat Nokia heeft neergezet.

[ Voor 5% gewijzigd door LocK_Out op 06-08-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:33:
Heb dit opgelost door telefoon naar fabrieksinstellingen te doen, daarna een VPN verbinding maken met India en toen kwam de update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:36
Ik heb een Nokia 6.1 64GB en ben daar over het algemeen heel tevreden over. Echter 2 kleine issues.

Bij mij lijkt het niet mogelijk om Voice Match te activeren. Er staat dan dat ik bij Talen en invoer - Spraakinvoer - Google moet selecteren maar die optie heb ik daar niet. Bij Spraak en assistentie staat Google uiteraard wel actief. Is hier iemand bij wie het wel werkt?

Verder gebruik ik de Microsoft launcher en daarbij luistert de telefoon niet naar het "ok Google" commando. Daar is volgens mij niets voor in te stellen. Bij launcher3 en Nova werkt het wel zonder iets in te stellen maar ik vind de Microsoft launcher toch her prettigst. Heeft iemand dat wel aan de praat gekregen?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@RubenDJ
Voice match werkt nog niet in het Nederlands.
Zie hier voor meer info en ervaringen.
[Google Assistent] Ervaringen & Discussie

Waarschijnlijk heeft de MS launcher die mogelijkheid niet aangezien ze natuurlijk hun eigen Bing search aan de man willen brengen.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2018 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Is 3GB ram voldoende of is de 4GB-variant op langere termijn beter te verantwoorden? Ik speel zo goed als nooit games op mijn telefoon, gebruik 'm enkel voor bellen, berichten, en vooral surfen (vaak wel verschillende tabbladen tegelijk open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

ulixes schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 13:41:
Is 3GB ram voldoende of is de 4GB-variant op langere termijn beter te verantwoorden? Ik speel zo goed als nooit games op mijn telefoon, gebruik 'm enkel voor bellen, berichten, en vooral surfen (vaak wel verschillende tabbladen tegelijk open).
3GB is meer dan prima ;)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocK_Out
@ulixes 3 GB RAM is voor nu, meer dan genoeg. Echter weet je nooit hoe happig de volgende android versie is.
Ik heb persoonlijk liever teveel dan te weinig.

En het is natuurlijk afhankelijk van, hoeveel apps je tegelijkertijd hebt draaien.

[ Voor 21% gewijzigd door LocK_Out op 06-08-2018 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serayo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ben tot dusverre erg tevreden over dit toestel. Ik heb in de enkele maanden dat ik over dit toestel beschik echter wel de volgende issue opgemerkt. Heb naar een eventuele oplossing gezocht maar tot nu toe niets hierover kunnen vinden.

- Bij het afspelen van video's (ongeacht de bron: website, app, etc) valt het mij op dat het geluid enkele seconden op zich laat wachten. Soms zelfs pas na 5+ seconden. Dit is niet het geval bij het afspelen van muziek direct via bijv. Play Music van Google. Heeft iemand eenzelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

@serayo nee hier geen last van. Wel met mit warme en voornamelijk zonnige weer last van dat het scherm soms de backlight uitzet, verder prima toestel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:23
Ik heb een vrij vervelend probleem met deze telefoon, wanneer ik met strava een rit opneem, wordt deze consequent na 30 tot 40 minuten gekilled. Wanneer ik strava weer opstart, ziet deze wel dat er een fout is opgetreden, maar is de rit verder verprutst.

Wat ik heb gedaan, is contact opgenomen met Nokia support ( via de app ) waarbij ze aangeven dat dit een third party probleem is, dus ze niks gaan doen. Contact met strava opgenomen, en die wijzen vrolijk weer terug naar Nokia, met de melding dat meer mensen deze problemen hebben op hun telefoon.

Dit issue bijvoorbeeld op hun forums:
https://community.phones....ussions/topics/7000022647
https://community.phones....ussions/topics/7000016497

Ik had verwacht van een telfoon met android one dat hij geen last zou hebben van dit soort onzin, blijkbaar is dat geen garantie voor een goed stuk software :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Ik kan even het volgende niet verklaren: ik was het volgende gewend, als ik in het beginscherm van beneden naar boven met mijn wreef, ik dan boven in de 4 of 5 meest gebruikte apps te zien kreeg.

Echter als ik dat nu doe krijg ik boven in te zien een afbeelding van een loep met tekst Apps zoeken.

Hoe is dat hier bij andere?

En wanneer is de functie van het ronde rondje ( tussenin het pijltje en het vierkantje) veranderd?
Als ik daar nu langer opdruk dan heb ik google assistent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
ivo1969 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:18:
Ik kan even het volgende niet verklaren: ik was het volgende gewend, als ik in het beginscherm van beneden naar boven met mijn wreef, ik dan boven in de 4 of 5 meest gebruikte apps te zien kreeg.

Echter als ik dat nu doe krijg ik boven in te zien een afbeelding van een loep met tekst Apps zoeken.

Hoe is dat hier bij andere?

En wanneer is de functie van het ronde rondje ( tussenin het pijltje en het vierkantje) veranderd?
Heb ik ook, maar direct onder die zoekbalk staan wel gewoon de meest recente apps. Is overigens ook ergens een instelling die je aan en uit kan zetten. (Instellingen voor homepage, appsuggesties)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
EcoR schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

Heb ik ook, maar direct onder die zoekbalk staan wel gewoon de meest recente apps. Is overigens ook ergens een instelling die je aan en uit kan zetten. (Instellingen voor homepage, appsuggesties)
Mijn dank is groot, heb het weer zo in kunnen stellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo1969 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:18:

Ongeveer 2 weken geleden is die update begonnen met uitrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:11:
[...]

Ongeveer 2 weken geleden is die update begonnen met uitrollen.
Ja dat wist ik eigenlijk wel , maar dan is ie bij de laatste update van juli meegekomen want ik heb google assistent zelf niet geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

-ET-

Phone Home

Zjosh schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:39:
Ik heb een vrij vervelend probleem met deze telefoon, wanneer ik met strava een rit opneem, wordt deze consequent na 30 tot 40 minuten gekilled. Wanneer ik strava weer opstart, ziet deze wel dat er een fout is opgetreden, maar is de rit verder verprutst.

Wat ik heb gedaan, is contact opgenomen met Nokia support ( via de app ) waarbij ze aangeven dat dit een third party probleem is, dus ze niks gaan doen. Contact met strava opgenomen, en die wijzen vrolijk weer terug naar Nokia, met de melding dat meer mensen deze problemen hebben op hun telefoon.

Dit issue bijvoorbeeld op hun forums:
https://community.phones....ussions/topics/7000022647
https://community.phones....ussions/topics/7000016497

Ik had verwacht van een telfoon met android one dat hij geen last zou hebben van dit soort onzin, blijkbaar is dat geen garantie voor een goed stuk software :(
is dit geen gevolg van de batterijbesparings opties die bij Android 8 gekomen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Mmm... ik zit nog steeds op de 1 juni versie en krijg voortdurend de melding dat mijn telefoon up to date is.
Een manier om dit te bespoedigen of ben ik te ongeduldig?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
-ET- schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:24:
[...]

is dit geen gevolg van de batterijbesparings opties die bij Android 8 gekomen zijn.
Die opties heb ik gezien, de background activity manager staat uit. Battery optimisation staat ook uit voor strava. Verder zijn er geloof ik geen opties die ik kan uitzetten qua batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyberpope schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:45:
Mmm... ik zit nog steeds op de 1 juni versie en krijg voortdurend de melding dat mijn telefoon up to date is.
Ook Youfone/kpn toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@Zjosh Puur gissen van mijn kant hoor, maar heb je geprobeerd om eventueel "batterij optimalisatie" voor "Strava" uit te schakelen?

En staat ie niet op de zwarte lijst met achtergrond programma's?

[ Voor 36% gewijzigd door LocK_Out op 09-08-2018 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
LocK_Out schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 21:34:
@Zjosh Puur gissen van mijn kant hoor, maar heb je geprobeerd om eventueel "batterij optimalisatie" voor "Strava" uit te schakelen?

En staat ie niet op de zwarte lijst met achtergrond programma's?
De blacklist staat uit, zowel voor strava als voor alle andere apps. Ook battery optimisation staat uit.

Wat ik verder begrijp van de issues op internet is dat er meer mensen problemen hebben, ook bij andere apps. ik was wel benieuws of iemand anders een andere app heeft die constant gekilled wordt door de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo1969 schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:29:
[...]

Ja dat wist ik eigenlijk wel , maar dan is ie bij de laatste update van juli meegekomen want ik heb google assistent zelf niet geïnstalleerd.
Het is een update van Google Now en staat los van de update's die je van Nokia krijgt. De Google Assistent app (in de store) is niets meer dan een snelkoppeling om de assistent te starten, dus die hoef je ook niet geïnstalleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:45:
Mij is het gelukt door m'n simkaart uit m'n Nokia te halen en hem naar fabrieksinstellingen te zetten. Hierna niet de sim terug gedaan. Daarna als nieuw geïnstalleerd en vervolgens direct een VPN geïnstalleerd. Die laten verbinden met India en vervolgens kwam de update tevoorschijn. Als de update is geïnstalleerd kan de sim terug het toestel in. Het kan trouwens voor jou een ander land zijn dan India.

Maak van te voren natuurlijk wel een back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:43:
[...]

Mij is het gelukt door m'n simkaart uit m'n Nokia te halen en hem naar fabrieksinstellingen te zetten. Hierna niet de sim terug gedaan. Daarna als nieuw geïnstalleerd en vervolgens direct een VPN geïnstalleerd. Die laten verbinden met India en vervolgens kwam de update tevoorschijn. Als de update is geïnstalleerd kan de sim terug het toestel in. Het kan trouwens voor jou een ander land zijn dan India.

Dat zijn toch ridicule procedures om een update binnen te halen zeg :X

Dacht daar met Android one vanaf te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee los toestel gekocht en ben abo
Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:43:
[...]

En hoe weet ik welk land?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyberpope schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:19:
[...]

[...]

Heb het net geprobeerd zonder reset, met India en Finland... Maar dat heeft niet geholpen. Ga geen reset doen om een update te ontvangen zeg... :X

Ben vooral benieuwd of de update mijn volume-issue tijdens het bellen oplost. Zo niet toch maar een rma aanvragen.

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 10-08-2018 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MikeyMan schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

Heb het net geprobeerd zonder reset, met India en Finland... Maar dat heeft niet geholpen. Ga geen reset doen om een update te ontvangen zeg... :X

Ben vooral benieuwd of de update mijn volume-issue tijdens het bellen oplost. Zo niet toch maar een rma aanvragen.
Ik met alleen een soft rest en India, Finland, Taiwan en nog een zooitje. . Geen effect.

En neem aan dat je dit niet elke keer voor een update hoeft te doen zeg.

[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 10-08-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:19:
[...]

[...]

Gewoon proberen.
MikeyMan schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

Probeer t nog eens met de sim uit het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:25:
[...]

Gewoon proberen.

[...]

Probeer t nog eens met de sim uit het toestel.
Gedaan.

Ook nog tip van nokia geprobeerd door het wissen van de cache van play-services en carrier-services
Soft reset (vol-up + power) knop:
Please try the solutions in the following order:
1. First make sure you have downloaded a VPN app.
2. Go to ""Settings"" - ""Apps""- Look for Google Play Services and Disable it
(In case you cannot Disable it Please go to ""settings"" - ""Security"" - ""Device Administrators"" - Turn OFF ""Find my device"" try the steps 2 again).
3. Then go to ""Settings"" - ""Location"" Turn it OFF. Soft reset the device.
4. Now open the VPN app that you have downloaded and run it.
5. Check for the Update.
6. Go to ""Settings"" - ""Apps""- Look for Google Play Services and Enable it."
plus
ettings -> Apps & notifications -> See all apps -> three dots in the upper right corner -> Show system -> Carrier services -> Storage -> Clear cache / Clear data
Settings -> Apps & notifications -> See all apps -> three dots in the upper right corner -> Show system -> Google play services -> Storage -> Clear cache / Clear data

After please restart the phone as follows:
press at the same time Power button and Volume UP button for 10 seconds, until you see "Powered by Android" then you have to release the buttons. This is a safe and quick way to reboot your device without losing or erasing any data. Keep in mind that your device should not be charging
Maar geen update. Niets.

Advies nokia: Afwachten.
Android one valt dus erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 11:56:
[...]

Maar geen update. Niets.

Advies nokia: Afwachten.
Android one valt dus erg tegen.
Dat valt te betwisten natuurlijk, aangezien ik (en de meeste in dit topic) gewoon rond de 2,5de week van de maand netjes de (beveiliging) update binnen krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:07:
[...]

Dat valt te betwisten natuurlijk, aangezien ik (en de meeste in dit topic) gewoon rond de 2,5de week van de maand netjes de (beveiliging) update binnen krijg.
Ja, maar waarom sommige mensen dan niet? Waar kan dat in zitten?
Doel van android one was om dat proces zo soepel mogelijk te laten verlopen, los van fabrikant of andere ongein. Dat is dus niet het geval, ondanks er mensen zijn waarvoor het wel werkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Cyberpope op 10-08-2018 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@MikeyMan Software/Firmware updates zijn niet Provider afhankelijk. Enkel als je een "Branded" telefoon hebt & die bestaan (volgens mij) niet meer.
Updaten kan gewoon zonder SIM kaart in het/een toestel.

@Cyberpope NOOIT Google Services data wissen, maar dan ook NOOIT

Aan allen met (security) update issues. Wat is het typenummer van jullie telefoon?
Zijn het in Nederland aangeschafte modellen of geïmporteerd? Ik heb net een TA-1043 & out of de box de Juli Security update ontvangen.

[ Voor 42% gewijzigd door LocK_Out op 10-08-2018 13:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Urithar
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Was zelf niet echt tevreden met de camera, vooral het gevoel dat details onscherp bleven. Gezien ik regelmatig tekst en details fotografeer om te onthouden toch wel een domper.
Na in dit topic gelezen te hebben over de cstark camera heb heb ik een testje gedaan met de cstark V3.8 en Arnova's V8.1 camera app's, via https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Hieronder (klikbaar voor iets groter) een uitsnijde van de details. Alle foto's zijn direct na elkaar gemaakt,uitsnede gemaakt in indesign en als 1 plaatje opgeslagen.
Mij viel op dat cstark wat strepen gaf bij de gele lego auto, maar verder vergelijkbaar qua details.
de stock app is gewoon minder scherp, dus ben nu overgestapt naar de Arnova's V8.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/JY1hqUCNNusLnXz2CJs-Ffv8a1lR8nh5LmSqDXp7Xc8u9QzPcbi7iz7YaKv9XkezDpLst0LoFpa4zCSLbUeg8acCgZbBLSs1WbnY5gWQIHXphz90Ex1uEUhFTcZcmmpfFcyjyX4roH-bq8aruQxeT5PcrYzBq7-F9ELDNpfetxdgf8GoExalsIYjzxSu80pD0KogmhZOzdiUXrpmnByfbD2h2i-Tik8_LIu1TwFVXjXdEcJZgawmK14xAglmrypX4ip1bLY-Z_MAJ5BqGGe-69_KQcGoOdKWCtkD6wI2WbDIf8X9X4eCnd_sKvK8KRuhwrGS907dhZljq7u0EZuFiKGl2zIsbI68vjLDT9OswvrX0MVPqUoFWo_kPVTNoUK6g-8wCYEmTo9aVrjHbukyGQ4U7ljN9spNiEymRdcgqFHOWZJTV5tWeEdTv1Qm4ZXhl0fbu951o_B-t0q1MWMK0xkVOUzLvOhhIoKBAD9Di4Bb56NF8I6LEua4CdRGHZLj-YnaWGywkWZJswBUtBEO_nqs1488UI5frASWw3yyw0v3KpmjrRmJTntXF89pgGl-TJEJclCdWQm68wfpXbTPBfjZgsJey-J8zYmeuDzkR2BsgIJJ3B_iXkIO1QautJr47mMcBvuKw5GxgxFu19JckTOuuNl0kxgo4g=s800-no

Keuze voor V8 had ook te maken dat de snelfotografeer functie daar beter werkt dan bij de cstark. Als laatste een grote foto, misschien had ik geluk met de zon tijdens de foto van de Arnova maar vond hem wel echt beduidend beter. Volgende week op vakantie, dus dan is zien of het bevalt.

cstark
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/Sm7zdVVnPlO5bUklFulaeYhgd1Sb9xAjA3AymSMhiGGybJKBBS_SywneBWeOkKRF4bYuORNfuQSr34NqFH9q8pgdjMFBcf2VgOAx96bpePbaw5BKCPi7Aa4mQKwuLEPeteMvoY4yCsclXu9rFsPUlPHBMHpwo-MWDnPs01KNNN6t51CnLDNzzPhqbGICiDcvwqfI99SSrpOS1QmFik8iYLEmXHfILblX08TSJtg6eaZ-HntN_IDOcNTR6YieKhOmQY1z-FE4mvWW-Y0c_r9wosPzeWH27GSd02KJuSV6RLgEW_iblFcblk-fwPIPxRNVMPQ33nNq9Q1XurF8ymTgs5_MSFD9RsxvOlJdPxG7Fjox9OZgOWFVX-nYtQQoNaODwg97QsTMW9PMGO_f1G9Z5tuE2GlDb5yhAWNQiuRWCybwf9c2O5iDOV60gBsAhgwejzFCbs_bOcIm-0g2EvjSqaL5_RFkpWwMe3JdnPkJgzJH9Rn9ee9FMBC_bPyykk2_osSx1C8ToBRmMMv-YypBjZH8XqYPXXafXW5VIUvHrij6FzzH0P92jJo8jnu3Mqbjer6Ay-zFffrT3CKZKpfi4saHSaJgWvobO3otZbmO5MPFzx0HO5tGdEdgPs-vIxnYohv401ujI79Pc0_9gqPBEANDTps8aHktgQ=w918-h689-no
Arnova V8
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/IiQ9IisSXTxdVR8N7R7mam8wSG0d2egWM1B5gDNhTjI2xKPU59piCHuF1JBeHTZ_I70hBwAKOux8UqKkP4YlCB-t4xYwL2GVKZ1vUmcVuAd709Mf7RpQMaelgZpg0Of-LxRsbzRQqKiBdgzX64YMUng6JxKh3UJYHN5Vdv-_yaf4vVedqb8chrbtX04bvdSfyvsqs0MpoaLGUrE5dOO0-m5L08unyke58n2D6tlOKv77fraAa3_8YYNrOxJXeUIPKrTNvLwcQcK8clXqs3cej8qzEIM2S7x1pUdh7tN2qOO2Bev6GgYHeMYMud9ZuAmGXTrL4-do6gV5oGdHJRtHyoec5iCej5hhysNwHRA_NLJohrTb4BNUoQ20ybOPO029MsCmyaX5eUJ3cvmi815BN8rnlE7QYD0qwR_nF3-v3CWk2AylRZZSBKf4QdjBRTr_F_wPWN3o1ksi2Rw-I_qYXTp43hdzs_6fyvtgvqRr8vrzXolrMUEv2JcXGgC6l63t8dj5Do9_haeGqLYw-CGo3qyKR72HYYmmQI9xDHs9RaOXuv2IFxtngi6cH5AcDVEGOpaa0TH8H2kW5aDeLYAkPeMMRrtQYVMous7zyq3pgHLhAWSMcJk1Sw6Ucf7EgYV9FQUuFFJwz_MpkI5V3977OCiPAWhXUJiEXQ=w918-h691-no
Stock
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/si96roVoaaB2J1eh5m6QkTcblRcHmMHLLk_vq0ChNv-dnWce8FjGkaKhrJadd6mG7i6Z1iDxnd7l7u6uvkRpntVWWbQnVdGsjHohFc1ED7B7Qod92t8S_QsmNgCcAQC6xHhO4i039uXGl5JR1_xPa9GQtM0pYyEGHAplnARW8SeH_Pq2U1zfOkh06WFu5q4FR4BBWUF-9fD6c8qavbR1661iDCF79p8i3uXb6qllhfN6PdKIYculbGk8_bURiQYIdqhHPJW3eMB0QtaM0B5j4rTU5zSOk3IZ1EJArfdLHrWOb5JkZTbCrCqDvj2gAP2on6NjFH_idMzbYOKNy8vniRocvh7SFivuY8Ys_1Zs68dW11x69Xtsqdx0BlqTjTRcvwZ2KqoSZiV1z9NdrzhXXHf7APQKmxpRhQVsYaIYDaq_iwCxWFtQKuwvQlbjtBxrt9A13g2QadztzKiG-ik8iEY0S4JaiGPPb80U0ZUhh5BiCDH1CfAcsKJMPYxhGR0yhNrSL5fHrOBHbKMGaedUgXbmFWdBP8dbeQb65MV1ORVH9qwV0-BVCXxzwq0L80rvw_BIeeLlUWFZe2-c-OGKnZaNyKzKkOdKaR4huR0fcRXBI-y6fSE3QXBh1CCAXrtMPq9WSdmd5VnjI9aadV7sthwv_9lejs_xOw=w918-h689-no

[ Voor 5% gewijzigd door Urithar op 10-08-2018 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

LocK_Out schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:58:
@Cyberpope NOOIT Google Services data wissen, maar dan ook NOOIT

Aan allen met (security) update issues. Wat is het typenummer van jullie telefoon?
Zijn het in Nederland aangeschafte modellen of geïmporteerd? Ik heb net een TA-1043 & out of de box de Juli Security update ontvangen.
Als dat zo is, is het nu te laat. Maak merk er weinig van als ik eerlijk ben. Daarbij is de vraag of de link die je hebt voor android 4.4. ook nog zo is voor android 8.1.

Verder ja, het is een in Nederland aanschaft toestel met TA-1043 en kreeg net uit de doos ook een update van juni. Dat was meteen ook de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cyberpope schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:14:
[...]

Als dat zo is, is het nu te laat. Maak merk er weinig van als ik eerlijk ben. Daarbij is de vraag of de link die je hebt voor android 4.4. ook nog zo is voor android 8.1.

Verder ja, het is een in Nederland aanschaft toestel met TA-1043 en kreeg net uit de doos ook een update van juni. Dat was meteen ook de laatste.
Hier precies dezelfde situatie/type.

@Verwijderd we hebben het zoals je ziet niet over 1 enkele uitzondering. Er zijn meer mensen met het issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
LocK_Out schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:58:
@MikeyMan Software/Firmware updates zijn niet Provider afhankelijk. Enkel als je een "Branded" telefoon hebt & die bestaan (volgens mij) niet meer.
Updaten kan gewoon zonder SIM kaart in het/een toestel.
Ondanks dat het om hetzelfde type nummer gaat TA-1043 lijkt het toch dat de update afhankelijk is van je provider. Het Nokia forum staat er vol mee. Het lijkt dat het probleem zich voordoet bij Vodafone. We kunnen een kleine inventarisatie houden om te zien of dat juist is.

Bij mij:
TA-1043
KPN
Build 00WW_2_22E_SP01
Niveau beveiligingspatch 1 juli 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:38
Zapato schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:14:
[...]

Ondanks dat het om hetzelfde type nummer gaat TA-1043 lijkt het toch dat de update afhankelijk is van je provider. Het Nokia forum staat er vol mee. Het lijkt dat het probleem zich voordoet bij Vodafone. We kunnen een kleine inventarisatie houden om te zien of dat juist is.

Bij mij:
TA-1043
KPN
Build 00WW_2_22E_SP01
Hier exact hetzelfde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:38
EcoR schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 18:48:
[...]

Dat laatste kan ik niet vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Zapato schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:14:
We kunnen een kleine inventarisatie houden om te zien of dat juist is.
Hier:

TA-1043
BEN (provider)
Build 00WW_22A_SP01
Niveau beveiligingspatch 1 juni 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
TA-1043
T-Mobile (provider)
Build 00WW_2_22E_SP01

@Zapato Issue met MVNO providers misschien??

[ Voor 21% gewijzigd door LocK_Out op 10-08-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulixes
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik heb deze telefoon (3GB) nu ook gekocht. Ik kwam van een Z3 compact waarvan de touchscreen / digitizer het na 3,5 jaar begon te begeven. Aangezien ik geen games speel, leek deze telefoon qua specs wel te volstaan.

Eerste indrukken zijn positief. Toestel voelt stevig aan, wel wat zwaar en ook nogal groot, toch zeker in vergelijking met de Z3C. Afleesbaarheid van het scherm in zonlicht had iets beter gemogen, maar dat is meteen het enige minpuntje dat ik tot hiertoe kon vinden. Alles draait soepel, accu houdt het goed vol, vingerafdruksensor werkt goed, camera is - voor wat ik ervan verwacht - ook prima.

Mijn toestel werd meteen na ingebruikname bijgewerkt naar Oreo 8.1 en daarna werd de veiligheidspatch van juli geïnstalleerd.

TA-1043
Proximus (provider)
Build 00WW_2_22E_SP01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

De Nokia 6.1 van vrouwlief, Deze gekocht via Amazone.de
TA-1043
KPN (provider)
Build 00WW_2_22E_SP01

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zojuist hard reset gedaan, en zonder simkaart gezocht naar update. Helaas, ook dit werkt niet.

Valt me trouwens ook erg tegen wat de backup functionaliteit inhoudt... Je zou zeggen dat het technisch mogelijk moet zijn om de apps weer op het scherm te zetten zoals het stond... In plaats daarvan kan ik nu weer aan de slag met het neerzetten van de apps, en heb ik alsnog die update niet, en is het belvolume alsnog niet hersteld ook :@

Heb overigens wel het 64gb model.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 11-08-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@MikeyMan Dit is ook de reden waarom ik hard resets eigenlijk nooit uitvoer. Na 1 jaar of meer, neig ik eerder naar het kopen van een nieuwe telefoon, dan een hard reset te doen.
Kost me weer een beste duit, maar kost me even veel moeite & ben er zo een paar uur mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
MikeyMan schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:37:
Zojuist hard reset gedaan, en zonder simkaart gezocht naar update. Helaas, ook dit werkt niet.

Valt me trouwens ook erg tegen wat de backup functionaliteit inhoudt... Je zou zeggen dat het technisch mogelijk moet zijn om de apps weer op het scherm te zetten zoals het stond... In plaats daarvan kan ik nu weer aan de slag met het neerzetten van de apps, en heb ik alsnog die update niet, en is het belvolume alsnog niet hersteld ook :@

Heb overigens wel het 64gb model.
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grizzler
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-04 21:08
Issue met MVNO providers misschien??
Zou zomaar kunnen.

TA-1043
Simyo (KPN netwerk)
Build 00WW_2_22A_SP01
Niveau beveiligingspatch 1 juni 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Youfone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMeer
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-09 20:29
Zjosh schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 15:39:
Ik heb deze telefoon pas een paar dagen maar vandaag tijdens de eerste rit met Strava is hij bij mij er ook na ~35 min mee gestopt. Gelukkig kwam ik er vrij snel achter tijdens een pitstop, maar is er dus wel een stuk afgesneden - kon hem weer hervatten.

Heb jij inmiddels een oplossing gevonden voor het probleem? Zou het vervelend vinden om telkens na 20 min even de app te moeten openen zodat deze er niet mee stopt ( wat ik dus de rest vd rit heb gedaan)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LocK_Out
@Zjosh @RonaldMeer Dit is een algemeen (Oreo 8.1) probleem met de Strava app en dus niet enkel met deze telefoon.

Het review gedeelte op "Google Play" staat vol met deze klacht. Het heeft dus geen zin om het specifiek op de Nokia 6.1 te gooien.

[ Voor 16% gewijzigd door LocK_Out op 11-08-2018 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
@RonaldMeer Ik heb nog geen oplossing gevonden. Tijdens een recente fietsvakantie heb ik de telefoon van een maat gebruikt.
@LocK_Out Dat had ik nog niet door, dat zou dan ook bij een Nexus 5x moeten gebeuren, waar ik wel toegang tot heb als het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds 5 minuten geleden,

TA-1043
T-Mobile (provider)
Build 00WW_2_22E_SP02
Niveau beveiligingspatch 1 augustus 2018

Aug update

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2018 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Hier ook:
TA-1043 (4GB versie)
KPN (provider)
Build 00WW_2_22E_SP02
Niveau beveiligingspatch 1 augustus 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Niet online
Hier ook op een TA1068 (zwarte 4GB versie import uit Engeland) zojuist de beveiligingspatch van augustus binnen gekregen (Telfort netwerk)

Enige wat ik voorlopig op deze telefoon wat mis is een meldingsled, hadden mijn vorige telefoons allemaal wel en is toch wel handig om van een afstandje al te zien of er een melding is. Verder niets dan lof voor de telefoon, lekker degelijk, accu is prima (3 dagen met licht gebruik) en alles reageert vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Benieuwd of de gebruikers met een MVNO provider deze patch ook aangeboden krijgen deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:51

Aganim

I have a cunning plan..

LocK_Out schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:25:
@Zapato Issue met MVNO providers misschien??
Zou kunnen, maar hier:

Model: TA-1043 (3GB)
Provider: Vodafone
Build: 00WW_2_22A_SP01
Patch level: 1 juni 2018

Geen MVNO dus, maar toch geen juli of augustus patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

-ET-

Phone Home

Hier inmiddels ook de beveilingspatch voor augustus.

Model: TA-1043 (3GB versie)
Provider: Vodafone (2x)
Build :00WW_2_22E_SP02
Patch level: 1 augustus 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hier inmiddels ook de beveilingspatch voor augustus.

Model: TA-1043 (4GB versie)
Provider: Telfort
Build: 00WW_2_22E_SP02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb Youfone een twitter bericht gestuurd, zij zeggen het volgende:

Beste MikeyMan, wij gaan helaas niet over de update van je toestel, wij bieden namelijk ook geen actieve ondersteuning op toestellen. Groet, Bart

Aparte reactie toch?
Toch maar RMA sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
Hier ook net de Augustus Security patch binnen;

Provider: T-Mobile

@MikeyMan Nee, dit bevestigt wat ik eerder in dit topic al zei. Firmware/Systeemupdates staan los van de provider.
Ik heb mijn toestel geüpdate voordat ik er überhaupt een simkaart in deed & kreeg direct de laatste patch

[ Voor 47% gewijzigd door LocK_Out op 15-08-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

LocK_Out schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:11:
Hier ook net de Augustus Security patch binnen;

Provider: T-Mobile

@MikeyMan Nee, dit bevestigt wat ik eerder in dit topic al zei. Firmware/Systeemupdates staan los van de provider.
Ik heb mijn toestel geüpdate voordat ik er überhaupt een simkaart in deed & kreeg direct de laatste patch
Ja, dat zou ook mijn aanname zijn, maar waarom heb ik hem, ook na een volledige reset nog niet dan? Zelfs zonder simkaart opgestart tijdens de reset.

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 15-08-2018 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
@MikeyMan Dat is waar niemand hier, op dit moment, antwoord op kan geven (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En nokia vertikt het om antwoord te geven. Even nog een weekje of zo afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:51

Aganim

I have a cunning plan..

MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:33:
[...]
Ja, dat zou ook mijn aanname zijn, maar waarom heb ik hem, ook na een volledige reset nog niet dan?
Op het Nokia forum gaan geruchten rond dat het aan build 22A ligt. 22E krijgt gewoon updates, zit je op 22A dan zit je vast op de juni update.

Binnenkort maar eens kijken of het lukt om duidelijkheid te krijgen van Nokia zelf, ik heb specifiek voor deze telefoon gekozen vanwege het updatebeleid. Geen updates = niet conform = RMA en dan maar eens kijken of een vervangend toestel wel netjes bijgewerkt wordt. Had toch al wat andere problemen, zoals dat mijn 6.1 af en toe volledig uitvalt (accu is gewoon prima in orde) en soms zwarte vlekken/blokken die over het scherm flitsen tijdens het afspelen van video's in Chrome, dus zou mij prima uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Aganim schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:50:
[...]

Op het Nokia forum gaan geruchten rond dat het aan build 22A ligt. 22E krijgt gewoon updates, zit je op 22A dan zit je vast op de juni update.

Binnenkort maar eens kijken of het lukt om duidelijkheid te krijgen van Nokia zelf, ik heb specifiek voor deze telefoon gekozen vanwege het updatebeleid. Geen updates = niet conform = RMA en dan maar eens kijken of een vervangend toestel wel netjes bijgewerkt wordt. Had toch al wat andere problemen, zoals dat mijn 6.1 af en toe volledig uitvalt (accu is gewoon prima in orde) en soms zwarte vlekken/blokken die over het scherm flitsen tijdens het afspelen van video's in Chrome, dus zou mij prima uitkomen.
Dat zag ik ook, maar zoals je zegt; dan zitten we dus nog met gedonder met verschillende software versies... Wordt dat met de september update gelijk getrokken? Of blijven we dan achter lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

MikeyMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 14:01:
[...]

Dat zag ik ook, maar zoals je zegt; dan zitten we dus nog met gedonder met verschillende software versies... Wordt dat met de september update gelijk getrokken? Of blijven we dan achter lopen?
Als het een software probleem is zal het wel een keer bijgetrokken worden. Als andere hardware er aan ten grondslag ligt, is het een ander probleem.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires