Acties:
  • +1 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik heb vooralsnog geen reboots gehad en gebruik dagelijks gps met routeplanner. Batterij ook nog steeds prima.

In de auto wordt het toestel wel warm, maar dat word ik ook met deze temperaturen :-(

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 17:53
Bij mij hetzelfde: geen problemen met accu en gps. Warm wordt het wel, maar zon op de voorruit en een app die redelijk wat vermogen vereist, zorgen wel voor een warme telefoon. Als je tegelijkertijd ook nog gaat opladen met een redelijke laadstroom, dan zou het gekker zijn dat je telefoon niet heet wordt.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Iemand die weet hoe je een sd-kaart kan formatteren naar interne opslag ipv externe opslag? Wil namelijk een hoop apps transporteren naar de sd-kaart aangezien de interne opslag al voor 2 3e vol zit. Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nathan80 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 21:00:
Iemand die weet hoe je een sd-kaart kan formatteren naar interne opslag ipv externe opslag? Wil namelijk een hoop apps transporteren naar de sd-kaart aangezien de interne opslag al voor 2 3e vol zit. Ik hoor het graag.
Je kan dit eens proberen.
https://forum.xda-develop...card-to-internal-t3583875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Ok bedankt voor de link, beetje jammer en omslagtig om het op deze manier te moeten doen. Zou niet moeten kunnen bij een Android telefoon uit 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Het is een firmware issue, De developer heeft dat niet ingeprogrammeerd in firmware. Er is een call uitgegaan naar de desbetreffende afdeling. Ik kan nog even proberen om de sd kaart te formatteren als internal storage in mijn Nokia 5 en dan te gebruiken in mijn Nokia 6.1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WITFRA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-08-2021
Waarom zou je dit uberhaupt willen doen? Je hebt nog ruimte genoeg voor updates en je telefoon gaat er zeker niet beter van presteren wanneer je extern als intern gaat gebruiken. Ik zou er niet aan beginnen, die micro SD kaartjes gaan nogal eens stuk ook en dan ben je verder van huis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:12
Nathan80 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:58:
[...]

Het is een firmware issue, De developer heeft dat niet ingeprogrammeerd in firmware. Er is een call uitgegaan naar de desbetreffende afdeling. Ik kan nog even proberen om de sd kaart te formatteren als internal storage in mijn Nokia 5 en dan te gebruiken in mijn Nokia 6.1
Dat gaat zeker niet werken en gaat ook nog problemen op je Nokia 5 geven als je het sd kaartje eruit haalt nadat je het hebt geformatteerd als internal storage op je Nokia 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Nou ik wilde mijn sd kaart gebruiken om apps en games te installeren die niet belangrijk zijn maar wel een grote hoeveelheid aan mb's nodig hebben om te installeren. Belangrijke apps die laat ik gewoon op de internal storage van de telefoon zelf staan. Foto's en andere media verwanten worden gewoon naar de cloud gestuurd dus die bestanden staan gewoon veilig. Als je de sd kaart formateerd naar internal storage op mijn Nokia 5, dan kun je daarna gewoon de sd kaart uitwerpen. Dus geen probleem met je Nokia 5 lijkt me. Maar dat kan ik pas met zekerheid zeggen als ik dit vanavond gedaan heb. Ik vind het gewoon vreemd dat je de sd kaart alleen maar kan gebruiken als media opslag en voor foto's. De foto's kunnen naar Google Drive en als dit niet voldoende is kan dit ook naar mijn OneDrive account. Dus dan heb ik een sd-kaart je van 128 GB voor alleen wat muziek, video en eventuele films. Beetje overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nathan80 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 08:58:
[...]
Ik kan nog even proberen om de sd kaart te formatteren als internal storage in mijn Nokia 5 en dan te gebruiken in mijn Nokia 6.1
Dat kan niet.
With Adoptable Storage, Android encrypts the external SD card being used as an internal storage, thus, it gets tied to a specific Android device. The key used to encrypt the data on the SD card is stored on the Android device’s internal memory. So, it is not possible to mount an adopted storage to another device because of its encrypted nature.
Nathan80 schreef op vrijdag 1 juni 2018 @ 12:38:
Als je de sd kaart formateerd naar internal storage op mijn Nokia 5, dan kun je daarna gewoon de sd kaart uitwerpen. Dus geen probleem met je Nokia 5 lijkt me.
Echter zullen bepaalde apps hun data en soms de gehele app op de sd hebben staan, omdat die de sd als internal zien en niet als verwijderbare opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Ok maar als ik de sd kaart formateer voor internal storage, lijkt mij dat er dan nog niks opstaat en ik dit zonder problemen kan uitwerpen. Maar desalniettemin toch even een poging wagen. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Hier staat meer voor adopted storage: https://www.androidcentral.com/adoptable-storage
Als je een sd kaart formateert als adopted storage dan is die niet meer leeg en maakt onderdeel uit van de totale storage van de telefoon. Hij werkt ook alleen in die telefoon (in jouw geval Nokia 5). Je kunt hem later unadopten, maar verliest dan wel de data op die kaart (wordt opnieuw geformateerd). Zomaar eruit halen geeft echt problemen omdat het systeem dan bestanden mist (nooit uitgeprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Ok daar zit enigzins een logica in. Dan maar wat apps verwijderen en geduldig wachten of het met de volgende update verholpen is. Via het Nokia forum waren er ook al diverse mensen met die het vreemd vonden dat er op een Nokia uit 2018 deze functie er niet op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
PinokkioTV schreef op zondag 27 mei 2018 @ 11:03:
@Eriksk klinkt als een DOA, terugsturen en een nieuwe vragen. Het herkennen van een simkaart lijkt me een redelijk primaire basisfunctionaliteit ...
Jep, was idd een DOA. Inmiddels een nieuwe en die werkt goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 08:38
Gebruikers,

Weet iemand hoe je vastlegd wat het hoofdscherm is.
Ik heb 3 schermen, waarvan het middelste mijn hoofdscherm is. Volgens mijn Nokia is dat altijd het linkse scherm...
Ik lees dat je dat vast kunt zetten, heb het ook bij iemand gezien op een Samsung 9, maar kan het op de Nokia niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Overigens ben ik super content met deze Nokia. Ik heb hiervoor 3x een Moto g5s gehad die telkens na een update weer in een bootloop eindigde. De enige oplossing daarvoor was data-wipe en factory-reset bleek de laatste keer. De batterij werd warm tijdens het opladen en in een nacht van 12 tot 7 verloor hij 15 % .
Dus daar was ik helemaal klaar mee.
Nu kan ik zeker 2 dagen, maar soms wel 3 dagen op één lading volhouden. Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBril
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 22:58
@Hendrik55 volgens mij kun je hoofdschermen standaard in android niet aanpassen. Samsung heeft een eigen skin (touchwiz) over android heen, die daar voor zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
...ik kan ook nog niet vinden hoe dat in te stellen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kan je niet helpen. Ik gebruik een andere launcher (nova) waar dat standaard is.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBee
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07-2024
kon weg

[ Voor 90% gewijzigd door LBee op 08-06-2018 14:54 . Reden: kan weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 18:51

Aganim

I have a cunning plan..

Graham schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:24:
Verwachting is dus begin juni dat het gefixt wordt.
Top, nog even afwachten. Mijn 6.1 start zichzelf soms ook opnieuw op, zat al een RMA te overwegen, maar hopelijk is dat met een paar dagen opgelost dan. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fasicbit
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 23:08
Wie deze Nokia-telefoon bij Tele2 heeft lopen even een tip dan wel een waarschuwing voor wie bij een tripje over de grens, bij terugkomst opeens geen verbinding meer heeft met Tele2...
Na wat onnodig en overbodig geklungel wees mij Tele2 er (gelukkig) zelf op de eigen app "tele2 menu", die ze op de telefoons zetten wel eens spontaan schijnt te verspringen van automatisch naar handmatig en dus geen contact meer maakt met deze provider, dus nadat je hun verzorg gebied verlaten hebt.. Dus zet weer zelf op automatisch via de hier eerder genoemde app. De app gooide hier dus roet in het eten, overigens vooralsnog goede ervaringen met dit apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door fasicbit op 11-06-2018 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:36
ivo1969 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:16:
Ik ben sinds 19 april eigenaar van een nokia 6.1 net als mijn vriendin

We zijn happy met de telefoon, maar bij beiden telefoons is de FM radio zwaar ruk.

Hooguit één zender te ontvangen en dan ook nog vol ruis.

Hoe is dat bij anderen hier?
Zelfde ervaring, totaal geen ontvangst van zenders, alleen dichtstbijzijnde lokale zender. :(
Ook de meegeleverde headset werkt zeer slecht met de radio-ontvangst

[ Voor 7% gewijzigd door paulhekje op 13-06-2018 12:57 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-08 10:54
@Cyberpope

Dit is inmiddels mijn 2e toestel waarbij mijn vorige last van plotseling afsluiten had, nu heeft deze daar opeens ook last van en ben ik er achter gekomen dat dit onstaat wanneer ik een andere launcher gebruik.
Zowel evie als Nova Launcher veroorzaken plotselinge shutdowns...

Zijn er meerdere gebruikers hier met dit probleem? Zou dit nog gefixt kunnen worden of kan ik maar beter snel ook deze weer omruilen? Ik zit nog binnen mijn bedenktijd dus kan hem omruilen maar dit lijkt mij geen hardware issue, meer software matig, maar als Cyberpope zonder problemen Nova draait dan is het blijkbaar niet iets algemeens?

Voor de duidelijkheid, toestel draaide een week probleemloos met standaard launcher, ervoor en erna andere launchers gebruikt en dit ging gelijk mis...

Edit: Ik kan echt helemaal niks hierover op internet vinden, het lijkt alsof ik de enige persoon ben met problemen met launchers, maar wat ik dan zo frappant vind is dat zelfs een nieuw toestel dezelfde problemen geeft...

Edit2: Nu voor de test Microsoft launcher aan het draaien, kijken hoelang hij het vol houd.

[ Voor 16% gewijzigd door Xm0ur3r op 18-06-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

nee, geen last van. Draai vanaf dag 1 nova launcher.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Vandaag de 2018 Nokia 6 binnen gekregen en helaas al 3x spontane reboot gehad, gebruik van camera lijkt sowieso issue te zijn... Enig idee wanneer die patch komt? Anders gaat ie terug...

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 11-09 17:53
Ik heb de Nokia 6.1 3/32GB nu 2 maanden en nog geen enkele spontane reboot gehad. Geen idee welke apps jullie gebruiken, maar ik denk dat je het daarin moet zoeken. De vraag is alleen: waarin?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Wellicht sd kaartje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Geen reboot hier en ook geen SD kaartje. Maar ja, ik gebruik hem waarschijnlijk erg licht.
Ik doe 2 a 3 dagen met een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
@Cyberpope en @Sanderrr

Update 1:
Microsoft Launcher draaide gister de hele dag prima, echter besefte ik mij net dat ik met Evie launcher de settings overgenomen had van Nova, dus ook alle widgets en layouts e.d.

Mijn vermoeden is dus dat het mogelijk een bepaalde widget is, vanochtend weer Nova geactiveerd en deze naar default settings gezet. Draai nu al paar uurtjes zonder shutdown, mijn vermoeden lijkt dus niet verkeerd.

Sander, je zou kunnen proberen alle widgets te verwijderen (als je die hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Thanks, maar heb alleen de klok widget die standaard aan staat, dat zal het niet zijn toch? Heb de telefoon gisteren uit de verpakking gehaald en geen custom launchers ofzo draaien. Telefoon draaide al een tijdje stabiel totdat ik net de camera gebruikte, en daar ging ie weer in een reset...moet dus toch iets met de camera zijn? Ga sowieso een andere camera app proberen, kijken of het dan ook voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Camera app freezed bij mij ook wel eens. Niet vaak, maar toch wel een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
@Sanderrr
Nee dat lijkt mij ook niet, als hij bij jou echt regelmatig een reboot doet zal ik hem lekker inruilen voor een nieuwe. Als je hem van coolblue hebt dan kun je zelfs even bij een vestiging langsrijden, vaak hebben ze een nieuwe liggen en krijg je die gelijk mee als je nog in bedenktermijn zit.

@Cyberpope
Ja freezen doet hij bij mij ook wel af en toe, lig er niet echt wakker van en hoop heel erg dat het nog kinderziektes zijn die verholpen worden met updates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Xm0ur3r schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:19:
@Sanderrr
Nee dat lijkt mij ook niet, als hij bij jou echt regelmatig een reboot doet zal ik hem lekker inruilen voor een nieuwe. Als je hem van coolblue hebt dan kun je zelfs even bij een vestiging langsrijden, vaak hebben ze een nieuwe liggen en krijg je die gelijk mee als je nog in bedenktermijn zit.
Zie dat er idd ook genoeg mensen zijn zonder enige problemen, dus ga deze idd omruilen, thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Xm0ur3r schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:53:
@Cyberpope

Dit is inmiddels mijn 2e toestel waarbij mijn vorige last van plotseling afsluiten had, nu heeft deze daar opeens ook last van en ben ik er achter gekomen dat dit onstaat wanneer ik een andere launcher gebruik.

Zijn er meerdere gebruikers hier met dit probleem? Zou dit nog gefixt kunnen worden of kan ik maar beter snel ook deze weer omruilen? Ik zit nog binnen mijn bedenktijd dus kan hem omruilen maar dit lijkt mij geen hardware issue, meer software matig, maar als Cyberpope zonder problemen Nova draait dan is het blijkbaar niet iets algemeens?

Voor de duidelijkheid, toestel draaide een week probleemloos met standaard launcher, ervoor en erna andere launchers gebruikt en dit ging gelijk mis...

Edit: Ik kan echt helemaal niks hierover op internet vinden, het lijkt alsof ik de enige persoon ben met problemen met launchers, maar wat ik dan zo frappant vind is dat zelfs een nieuw toestel dezelfde problemen geeft...

Edit2: Nu voor de test Microsoft launcher aan het draaien, kijken hoelang hij het vol houd.
Ik heb voor deze Nokia 6.1 3 exemplaren van een Moto g5s gehad, die na installatie van alle apps in een bootloop eindigden. Volgens mij kwam dat omdat ik Nova Launcher gebruikte. Toen ik bij de laatste keer die niet liet installeren leek het goed te gaan. Na alle updates toch Nova weer geïnstalleerd, en daarna weer een bootloop. Dus als je het mij vraagt, dan verdenk ik Nova Lancher van jou problemen, te meer daar het toestel voor heen probleemloos draaide.

[ Voor 0% gewijzigd door Hendrik55 op 19-06-2018 21:36 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Ik heb 4G uitgeschakeld (na wat zoeken op internet) en dat lijkt het probleem op te lossen! Nu hopen dat er snel een patch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

SebasFM

BOFH

Xm0ur3r schreef op maandag 18 juni 2018 @ 11:53:
@Cyberpope

Zijn er meerdere gebruikers hier met dit probleem?
Jep. Heb de 6.1 zakelijk in gebruik en gebruik de stock launcher en twee simkaarten. De laatste weken heb ik drie maal een reboot gehad waarna ik overigens de pincodes van de simkaarten niet hoefde in te voeren. Het kan dus ook voorkomen met de stock launcher. Verder bijna geen apps geïnstalleerd. Telegram, WhatsApp, Excel, Fing, Slack, Buienradar, Camera ZoomFX, Speedtest.net. De camera ZoomFX verwijderd, geen idee of dat gaat helpen. Gebruik nu weer de stock app.

Ben benieuwd wat het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
@SebasFM @Hendrik55
Ja gister de hele dag probleemloos Nova launcher gedraaid zonder widgets, maar vannacht is hij toch weer uitgevallen. Probleem zit hem dus toch wel in de launcher vermoedelijk, echter deed hij dit bij Evie launcher ook dus weet nu niet of het probleem hem in het toestel of de launchers zit... Combinatie van kunnen we wel stellen maar is dit iets waar Nokia of de developers van de launchers iets mee moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Vindt de camera toch tegenvallen dus deze gaat terug en zojuist een OnePlus 6 besteld, wel helaas weer iets groter qua afmetingen. Zijn bijna geen relatief kleine telefoons met goede camera te vinden lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Als ik een foto uit "Foto's" per email wil delen met iemand, dan wordt er een link in de email bijgevoegd. Dat wil ik niet. Ik wil de foto bijvoegen.
Weet iemand hoe en waar ik dat kan aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hendrik55 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 22:24:
Als ik een foto uit "Foto's" per email wil delen met iemand, dan wordt er een link in de email bijgevoegd. Dat wil ik niet. Ik wil de foto bijvoegen.
Weet iemand hoe en waar ik dat kan aanpassen?
Als ik vanuit "foto's" de foto aanklik dan op het "delen" icoon en vervolgens op "Gmail", wordt de foto gewoon toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 19:12

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Xm0ur3r schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 15:43:
@SebasFM @Hendrik55
Ja gister de hele dag probleemloos Nova launcher gedraaid zonder widgets, maar vannacht is hij toch weer uitgevallen. Probleem zit hem dus toch wel in de launcher vermoedelijk, echter deed hij dit bij Evie launcher ook dus weet nu niet of het probleem hem in het toestel of de launchers zit... Combinatie van kunnen we wel stellen maar is dit iets waar Nokia of de developers van de launchers iets mee moeten?
Ok dit heb ik dus ook sinds max 2 weken.. je legt je telefoon weg.. pakt hem na een tijdje terug.. wil hem aandoen.. huh.. niks.. langs de aan/uit knop vast.. ANDROID ONE.. NOKIA TUNE... code invoeren (GEEN PINCODE voor de simkaarten.. dus echt een reset) ANDROID STARTEN... telefoon doet het weer

gebruik inderdaad ook Nova Launcher.. staat dit al ergens op een melding lijst of moeten we dit melden ergens?

ik gebruik Nova Launcher met de volgende widgets:

Bitcoin Ticker Widget
Philips HUE widget
standaard klok met datum widget
Google agenda widget
Bible widget

en ik heb sinds kort Sweatcoin op de achtergrond draaien...

iemand anders zelfde apps of widgets? misschien dat er ergens een killing combo is.

[ Voor 14% gewijzigd door Welleweerd op 21-06-2018 17:36 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Schakel 4G uit (Instellingen - Mobiel netwerk 0 kiezen voor 2G/3G) dat heeft het bij mij verholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
Ik lees op 7+ forum dat het daar heel specifiek om Vodafone gaat. Wellicht hier ook? Ik heb zelf KPN en nergens problemen. Ik gebruik de stock launcher en camera app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hier tele2 en geen problemen - alles stock en geen widgets behalve iets voor de agenda.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ben, nova-launcher en geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd

Welleweerd

Zapato schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 18:04:
Ik lees op 7+ forum dat het daar heel specifiek om Vodafone gaat. Wellicht hier ook? Ik heb zelf KPN en nergens problemen. Ik gebruik de stock launcher en camera app.
Ik heb T-Mobile dualsim beiden

Net aan het werk.. het lijkt erop dat wanneer mijn wifi aanstaat hij binnen 10 minuten uitgaat.. met wifi uit staat hij tot op heden nog steeds aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Welleweerd op 21-06-2018 19:19 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xm0ur3r
@Welleweerd

Blij dat ik niet meer de enige ben.
Ik heb wel vodafone, en vandaag is hij weer gecrasht zonder nova launcher met nova launcher zonder widgets deed hij dat trouwens ook, dus ik ben weer langs CoolBlue gegaan om te vragen om advies.
Ik ga nu factory reset doen en kijken hoelang het dan goed gaat, ze hebben mijn bedenktijd verlengt dus heb dan even de tijd om weer te testen.
Als hij dan weer crashed ben ik er klaar mee en laat ik hem omruilen voor een ander toestel, al heb ik geen idee welke want wou juist erg graag deze.

Op zich heb ik dit wel steeds gehad als er wifi was, dus dat zou wel gerelateerd kunnen zijn.
Maar dan moeten ze echt snel een update/patch uitbrengen want daar kunnen we zelf weinig aan veranderen.

Trouwens, erg lovend over CoolBlue! Om deze reden dan ook bij hun gehaald, service is echt geweldig.

[ Voor 13% gewijzigd door Xm0ur3r op 21-06-2018 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd

Welleweerd

Xm0ur3r schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 20:05:
@Welleweerd

Blij dat ik niet meer de enige ben.
Ik heb wel vodafone, en vandaag is hij weer gecrasht zonder nova launcher met nova launcher zonder widgets deed hij dat trouwens ook, dus ik ben weer langs CoolBlue gegaan om te vragen om advies.
Ik ga nu factory reset doen en kijken hoelang het dan goed gaat, ze hebben mijn bedenktijd verlengt dus heb dan even de tijd om weer te testen.
Als hij dan weer crashed ben ik er klaar mee en laat ik hem omruilen voor een ander toestel, al heb ik geen idee welke want wou juist erg graag deze.

Op zich heb ik dit wel steeds gehad als er wifi was, dus dat zou wel gerelateerd kunnen zijn.
Maar dan moeten ze echt snel een update/patch uitbrengen want daar kunnen we zelf weinig aan veranderen.

Trouwens, erg lovend over CoolBlue! Om deze reden dan ook bij hun gehaald, service is echt geweldig.
Nu ik mijn WiFi uit heb staan is het toestel nog niet uitgegaan.. ik ga even kijken hoe en onder welke omstandigheden deze problemen optreden.. wel heeel irritant dit.

voelt wel super software matig aan dit.. dus omruilen voor een ander toestel heeft voor mij denk ik nog geen zin. toestel heb ik nu 2 maanden ongeveer in gebruik

[ Voor 6% gewijzigd door Welleweerd op 21-06-2018 21:42 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unveiled
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-02 18:28
Vreemd om te horen dat er toch meerdere mensen zijn met random resets. Hier heb ik enkel-SIM KPN met Nova Launcher en meerdere widgets, nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Unveiled schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 22:57:
Vreemd om te horen dat er toch meerdere mensen zijn met random resets. Hier heb ik enkel-SIM KPN met Nova Launcher en meerdere widgets, nergens last van.
Vandaag had ik het toen ik de camera wilde starten vanuit standby door twee maal snel de power knop in te drukken. Scherm ging na de eerste druk kort aan met de tijd in beeld en daarna alles zwart. WiFi en mobiel ontvangst zijn op die locatie dik in orde, dus geen slecht signaal of zo.

[ Voor 8% gewijzigd door SebasFM op 22-06-2018 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

SebasFM schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Vandaag had ik het toen ik de camera wilde starten vanuit standby door twee maal snel de power knop in te drukken.
Ik voel me een beetje een Noob nu. Bedankt voor die tip :D

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRammeloo
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:15
Ik zoek een manier om de inhoud van een USB stick te kopiëren naar een andere, zonder een laptop o.i.d. te gebruiken. Uiteraard kan ik de inhoud eerst naar mijn telefoon kopiëren, en vervolgens naar de tweede stick.

Ik zoek echter een manier om dit direct te doen. Ik heb dan uiteraard een USB hub nodig, maar ik vraag me nu af of de Nokia 6 meerdere USB sticks tegelijkertijd kan mounten. Lijkt me een redelijk basic functie, maar na een rondje google blijkt het niet zo eenvoudig als gedacht...

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB113
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

MB113

Netwerken is net werken.

ivo1969 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 19:16:
Ik ben sinds 19 april eigenaar van een nokia 6.1 net als mijn vriendin

We zijn happy met de telefoon, maar bij beiden telefoons is de FM radio zwaar ruk.

Hooguit één zender te ontvangen en dan ook nog vol ruis.

Hoe is dat bij anderen hier?
Is dit nog steeds een probleem? Of hebben ze ondertussen al een software-update oid uitgebracht om dit probleem te verhelpen?
Was dit toestel aan het overwegen maar een goeie fm radio is voor mij een pre.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Er komt op dit moment een software update ter grootte van 77,1 MB binnen met Android 8.1 V2.22E, patchniveau van mei 2018. Geen idee of hiermee de spontane reboots worden verholpen, daar zie ik niets van terug in de changelog.

Edit: Na opnieuw opstarten blijkt het wel degelijk te gaan om de juni patch. Changelog is dus niet bijgewerkt.

[ Voor 20% gewijzigd door SebasFM op 25-06-2018 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SebasFM schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:34:
Er komt op dit moment een software update ter grootte van 77,1 MB binnen met Android 8.1 V2.22E, patchniveau van mei 2018. Geen idee of hiermee de spontane reboots worden verholpen, daar zie ik niets van terug in de changelog.

Edit: Na opnieuw opstarten blijkt het wel degelijk te gaan om de juni patch. Changelog is dus niet bijgewerkt.
Mijne draait nu Oreo v2.22a, als jij nu v2.22e hebt is het dus meer dan enkel een security patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 16:28
Nieuw menu instellingen, nieuwe aan uit menu, bluetooth accu percentage, navigatieknoppen voor accubesparing en google beveiliging patch 2018-05.

Kreeg hem ook net binnen V2.22E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd

Welleweerd

Ok interessant, kga die update ff uitchecken. Wifi uit gaf tot op heden het beste resultaat.

Heb onbeperkte 4g data maar met een Chromecast in gebruik is het knudde

[ Voor 29% gewijzigd door Welleweerd op 25-06-2018 20:27 ]

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10:25
RoyVi schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:03:
Nieuw menu instellingen, nieuwe aan uit menu, bluetooth accu percentage, navigatieknoppen voor accubesparing en google beveiliging patch 2018-05.

Kreeg hem ook net binnen V2.22E
Dat kreeg ik bij de update ook te lezen, maar wat is er dan precies veranderd? Zowel bij de 6.1 van mijn vriendin als bij de mijne zie ik niks van bluetooth accu percentage wat er anders uit ziet? navigatieknoppen voor de accubesparing? wat is er dan daarin verander? en nieuwe menu instellingen? schiet mij maar lek maar ik zie geen verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:47

Prx

Ga de update ook eens installeren, hopelijk lost het de reboots op want ik wil graag mijn GPS weer eens kunnen gebruiken.

In het kader van de reboots kan ik wel melden dat ik het afgelopen weekend het gehele weekend in Duitsland was, maar dat ik daar totaal geen problemen heb gehad met gebruik GPS. Toen ik echter weer een stukje in Nederland was begon het gezeik weer... verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-09 21:53

Steeffoon

Smartphone-nerd

ivo1969 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:50:
[...]

Dat kreeg ik bij de update ook te lezen, maar wat is er dan precies veranderd? Zowel bij de 6.1 van mijn vriendin als bij de mijne zie ik niks van bluetooth accu percentage wat er anders uit ziet? navigatieknoppen voor de accubesparing? wat is er dan daarin verander? en nieuwe menu instellingen? schiet mij maar lek maar ik zie geen verschil?
Dat is een oude changelog, het is de patch van juni :)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBee
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07-2024
nog geen update hier

Update 12.52: update wordt nu uitgevoerd

[ Voor 52% gewijzigd door LBee op 26-06-2018 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stelling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 15:52
Changelog is inmiddels ook bijgewerkt.
- Verbetering van gebruikersinface
- Verbeterde systeemstabiliteit
- Update met Google-beveiligingspatch 2018-06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 10:36
met update is FM radio nog steeds brak.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sinds 2 maanden een Nokia 6.1. Heb altijd high-end toestel gehad, maar moet zeggen dat ik positief verrast ben over dit toestel. Alles werkt lekker soepel en nog niet echt problemen tegen gekomen. Accuduur vind ik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
MB113 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:59:
[...]

Is dit nog steeds een probleem? Of hebben ze ondertussen al een software-update oid uitgebracht om dit probleem te verhelpen?
Was dit toestel aan het overwegen maar een goeie fm radio is voor mij een pre.
Nog steeds ruk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Wat ik trouwens helemaal jammer vind is dat ik het sd kaartje niet als interne opslag kan formateren en dat er wel een handleiding is die aangeeft dat het wel met de nokia 6 kan.

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 27-06-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 13:47

Prx

Prx schreef op maandag 25 juni 2018 @ 23:14:
Ga de update ook eens installeren, hopelijk lost het de reboots op want ik wil graag mijn GPS weer eens kunnen gebruiken.

In het kader van de reboots kan ik wel melden dat ik het afgelopen weekend het gehele weekend in Duitsland was, maar dat ik daar totaal geen problemen heb gehad met gebruik GPS. Toen ik echter weer een stukje in Nederland was begon het gezeik weer... verrassend.
Mijn GPS staat ondertussen al een paar dagen aan en ik heb nog steeds geen reboot voor mijn kiezen gehad. Het lijkt er dus op dat die problemen zijn opgelost met de nieuwe update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik krijg de update niet gedownload. Hij geeft voordurend " onderbroken". Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Cyberpope schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 21:46:
Ik krijg de update niet gedownload. Hij geeft voordurend " onderbroken". Iemand een idee?
Accu nog wel genoeg prik? Leg hem ondertussen anders aan de oplader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ja hoor. Accu vol en aan lader dezelfde effect. Gaat even downloaden dan weer onderbroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welleweerd

Welleweerd

Lijkt alsof het afsluit probleem na de update niet meer voorgekomen is

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik las dat Android P beta beschikbaar is voor de Nokia 6.1 in China. Is er een mogelijkheid dat we de beta ook hier kunnen draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Ik twijfel enorm tussen de Motorola Moto X4 en de Nokia 6.1. Vergelijking.
De Moto X4 heeft een dubbele achtercamera en kan daardoor Photo Blur of Portrait Mode of hoe je het ook wilt noemen, dat de voorgrond scherp is en de achtergrond wazig.
Daarnaast is hij stof- en waterdicht. De telefoon moet echt lang meegaan, dan is dat wel heel belangrijk. De 4GB/64GB Moto X4 kost evenveel als de Noka 6.1 3GB/32GB. Toch lees ik hier en daar dat er over het algemeen een voorkeur is voor de Nokia. Is dat puur ivm het design? De vingerafdruksensor achterop (ipv voorop bij de Motorola)? Of de software updates? Beide telefoons zitten in het Android One programma dus ik ga er eigenlijk vanuit dat Motorola ook wel zal updaten.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen hier, zijn er mensen met de 6.1 die eerst ook twijfelden tussen deze twee modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Cyberpope ik lees je vraag nu pas, misschien is er te weinig vrije ruimte?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleh!
  • Laatst online: 09:23

Bleh!

:)

Ik heb de 4/64 GB versie van de 6 en heb destijds met de Moto vergeleken. Hiervoor had ik een Moto en de updates vielen erg tegen. Volgens mij is de NL versie van de X4 geen Android one? Daarom ben ik bij de 6 uitgekomen.

Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

franssie schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:38:
@Cyberpope ik lees je vraag nu pas, misschien is er te weinig vrije ruimte?
Nee, zat waarschijnlijk in mijn pi-hole gok ik. Want via 4G deed hij perfect updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:36
Jazco2nd schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:43:
Ik twijfel enorm tussen de Motorola Moto X4 en de Nokia 6.1. Vergelijking.
De Moto X4 heeft een dubbele achtercamera en kan daardoor Photo Blur of Portrait Mode of hoe je het ook wilt noemen, dat de voorgrond scherp is en de achtergrond wazig.
Daarnaast is hij stof- en waterdicht. De telefoon moet echt lang meegaan, dan is dat wel heel belangrijk. De 4GB/64GB Moto X4 kost evenveel als de Noka 6.1 3GB/32GB. Toch lees ik hier en daar dat er over het algemeen een voorkeur is voor de Nokia. Is dat puur ivm het design? De vingerafdruksensor achterop (ipv voorop bij de Motorola)? Of de software updates? Beide telefoons zitten in het Android One programma dus ik ga er eigenlijk vanuit dat Motorola ook wel zal updaten.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen hier, zijn er mensen met de 6.1 die eerst ook twijfelden tussen deze twee modellen?
Je zou een Nokia 7 plus kunnen overwegen.. dan heb je een Nokia met dubbele camera. Wel iets groter, en iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
In de handleiding staat op pagina 62 het volgende beschreven ( handleiding gedownload bij coolblue)

APPS NAAR EEN GEHEUGENKAART VERPLAATSEN
U kunt het geheugen van uw telefoon uitbreiden met een geheugenkaart.¹
1. Tik op Instellingen > Apps en meldingen > App-info .
2. Tik op de naam van de app en vervolgens op Opslagruimte .
3. Tik onder Gebruikte ruimte op Wijzigen en selecteer waar u de app wilt opslaan.
U kunt de apps later vanaf uw geheugenkaart weer naar uw telefoon verplaatsen.
Het type geheugenkaart beïnvloedt mogelijk hoe lang het duurt om grote bestanden
naar de kaart te verplaatsen.

Ik heb het stappen plan gevolgd maar ik loop al spaak dat ik het tabje app info niet zie.
Dus conclusie ik kan alleen bijv mijn foto's verplaatsen naar mijn SD kaartje?

Nu heb ik de 32 GB versie en voorlopig wel genoeg ruimte, maar apps op het SD kaartje kunnen zetten is toch wel iets wat ik mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathan80
De Nokia 6.1 2018 heeft niet de functie om apps op geheugenkaart te verplaatsen of je geheugenkaart als interne geheugen te gebruiken. Dus je hebt erg weinig aan de functie van je geheugenkaart, dan alleen media bestanden en/of foto's ee na toe te verplaatsen. Beetje jammer want foto's en media bestanden kun je dus ook automatisch naar je Google drive of one drive verplaatsen. Kortom een nutteloze functie die sd-kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ivo1969 je zou onderstaande methode kunnen proberen om je sd (of gedeelte ervan) als intern geheugen toe te wijzen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2018 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
Verwijderd schreef op zondag 1 juli 2018 @ 17:12:
@ivo1969 je zou onderstaande methode kunnen proberen om je sd (of gedeelte ervan) als intern geheugen toe te wijzen.
Ik heb het bekeken maar ik ben niet erg bekend met andoid. Maar de gegeven opdracht regel moet die letterlijk worden ingetypt. Als ik de regel bekijk lijkt het net of interne harddisk ook wordt geformateerd en dat is niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo1969 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 20:14:
[...]

Ik heb het bekeken maar ik ben niet erg bekend met andoid. Maar de gegeven opdracht regel moet die letterlijk worden ingetypt. Als ik de regel bekijk lijkt het net of interne harddisk ook wordt geformateerd en dat is niet echt de bedoeling.
Nee, bij optie 4 kies je 1,2 of 3. En wat je daar leest over internal/interne, is het percentage van de sd wat zodanig als intern geheugen geformatteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:54
ivo1969 schreef op zondag 1 juli 2018 @ 12:06:
In de handleiding staat op pagina 62 het volgende beschreven ( handleiding gedownload bij coolblue)

APPS NAAR EEN GEHEUGENKAART VERPLAATSEN
U kunt het geheugen van uw telefoon uitbreiden met een geheugenkaart.¹
1. Tik op Instellingen > Apps en meldingen > App-info .
2. Tik op de naam van de app en vervolgens op Opslagruimte .
3. Tik onder Gebruikte ruimte op Wijzigen en selecteer waar u de app wilt opslaan.
U kunt de apps later vanaf uw geheugenkaart weer naar uw telefoon verplaatsen.
Het type geheugenkaart beïnvloedt mogelijk hoe lang het duurt om grote bestanden
naar de kaart te verplaatsen.

Ik heb het stappen plan gevolgd maar ik loop al spaak dat ik het tabje app info niet zie.
Dus conclusie ik kan alleen bijv mijn foto's verplaatsen naar mijn SD kaartje?

Nu heb ik de 32 GB versie en voorlopig wel genoeg ruimte, maar apps op het SD kaartje kunnen zetten is toch wel iets wat ik mis.
Ik snap je punt. Heb zelf de 64GB Blij toe ook mede om dit. Wist het alleen niet. Had bij mijn oude toestel (Moto 3 met 16GB en uitbreiding van 32GB). Aangezien ik nog een snel Micro sd kaartje heb liggen van 64GB dacht ik dat is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Het vreemde vind ik dat met de Nokia 5 en 6 wel deze functie hebben maar ineens bij de Nokia 6.1 2018 laten ze deze functie vallen. Dan moeten ze ook niet in de specificaties neer zetten dat het geheugen uitbreidbaar is dmv een sd-kaart want dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Nathan80 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:30:
Het vreemde vind ik dat met de Nokia 5 en 6 wel deze functie hebben maar ineens bij de Nokia 6.1 2018 laten ze deze functie vallen. Dan moeten ze ook niet in de specificaties neer zetten dat het geheugen uitbreidbaar is dmv een sd-kaart want dat is het niet.
Je kunt er toch wel foto's en muziek opzetten? In die zin is het wel uitbreidbaar. Ik meen ergens gelezen te hebben dat adoptable storage met Oreo is verdwenen. Ik kan me dat voorstellen omdat het erg foutgevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:39
Nathan80 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:30:
Dan moeten ze ook niet in de specificaties neer zetten dat het geheugen uitbreidbaar is dmv een sd-kaart want dat is het niet.
Ze zeggen ook helemaal niet dat het geheugen 'uitbreidbaar' is. Ze geven alleen aan dat er een MicroSD in kaart in past tot 128GB:
MicroSD-kaartsleuf Ondersteuning tot 128 GB²

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuser
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-02 14:47
Ik heb dit toestel nu een week en ik wil graag die onderste navigatieknoppen eruit hebben. Vind het verspilling van de ruimte op mijn scherm. In de menu's zit ook de optie verstopt om met de vingerafdrukscanner te navigeren (tik 'finger' in de zoekbalk in het instellingenmenu). Als ik deze optie aan zet, gebeurt er echter niks en de gebaren werken ook niet.

Heeft iemand anders hier ervaring mee en/of weet iemand een oplossing om op een dergelijke manier te navigeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Abuser schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 11:22:
Ik heb dit toestel nu een week en ik wil graag die onderste navigatieknoppen eruit hebben. Vind het verspilling van de ruimte op mijn scherm. In de menu's zit ook de optie verstopt om met de vingerafdrukscanner te navigeren (tik 'finger' in de zoekbalk in het instellingenmenu). Als ik deze optie aan zet, gebeurt er echter niks en de gebaren werken ook niet.

Heeft iemand anders hier ervaring mee en/of weet iemand een oplossing om op een dergelijke manier te navigeren?
Ik heb via ABD en de app Gesture Control de navigatie knoppen er uit gesloopt en werk nu met Gestures zoals op de iPhone X. Voor de back button gebruik ik Swipe Gestures.

Zo ziet het er nu bij mij uit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cicYvPH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-09 19:28
Vanaf maandag mag ik in de Club van Nokia 6 64GB. Ben benieuwd , want het is al van de Nokia 3210 dat ik nog met een Nokia gewerkt heb en keer terug naar de Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuser
Verwijderd schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 12:00:
[...]

Ik heb via ABD en de app Gesture Control de navigatie knoppen er uit gesloopt en werk nu met Gestures zoals op de iPhone X. Voor de back button gebruik ik Swipe Gestures.

Zo ziet het er nu bij mij uit:
[afbeelding]
Dat is een stuk beter! Ben alleen niet bekend met ADB. Is dat een beetje makkelijk te doen?

Het is gelukt! Maar hoe heb jij de kleur van die kleine balk gewijzigd?

Top, hartstikke bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door Abuser op 06-07-2018 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abuser schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Dat is een stuk beter! Ben alleen niet bekend met ADB. Is dat een beetje makkelijk te doen?

Het is gelukt! Maar hoe heb jij de kleur van die kleine balk gewijzigd?

Top, hartstikke bedankt!
Misschien heb je t al gedaan, maar vond de standaard instellingen van t swipen niet chill. Heb dat aangepast in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abuser
Verwijderd schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:48:
[...]

Misschien heb je t al gedaan, maar vond de standaard instellingen van t swipen niet chill. Heb dat aangepast in de instellingen.
Ik ben nog een beetje aan het spelen met de instellingen. Die indicator zat eerst over mijn menu-knop heen / voorkwam dat ik die kon gebruiken. Dat is nu geregeld. Het is komende dagen denk ik even uitzoeken wat lekker werkt.

Voor nu al lang blij dat ik het hele beeldscherm kan gebruiken, aangezien ik dat gewend was op m'n Moto G5 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abuser schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 15:57:
[...]

Ik ben nog een beetje aan het spelen met de instellingen. Die indicator zat eerst over mijn menu-knop heen / voorkwam dat ik die kon gebruiken. Dat is nu geregeld. Het is komende dagen denk ik even uitzoeken wat lekker werkt.

Voor nu al lang blij dat ik het hele beeldscherm kan gebruiken, aangezien ik dat gewend was op m'n Moto G5 plus.
Top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Heeft iemand een idee waarom de Nokia 6.1 geen AC wifi heeft ondanks dat dit standaard in de Snapdragon 630 zit? Vind dit echt een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM

SebasFM

BOFH

Meessen schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 21:59:
Heeft iemand een idee waarom de Nokia 6.1 geen AC wifi heeft ondanks dat dit standaard in de Snapdragon 630 zit? Vind dit echt een gemis.
Persoonlijk mis ik het niet. Haal thuis de volle 250/40 Mbps van mijn internet verbinding met de Nokia 6.1, dus mij hoor je niet klagen.

[ Voor 5% gewijzigd door SebasFM op 07-07-2018 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meessen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03-2024
Wat vinden jullie van de speaker in de Nokia 6 2018?
Vind dat die erg veel ruis en distorsie heeft vergeleken met mijn Nexus 5x, vooral op hoog volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik heb nog nooit een telefoon gehoord met goed geluid. Behoudens geluid bij een kort filmpjes, is een telefoon om muziek af te spelen totaal nutteloos.

Ik hoor dus geen verschil tussen mijn nexus 5x en mijn nokia 6.1. Beiden zwaar onder de maat om langer als 2 minuten naar te luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:51

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Heb sinds een paar weken ook een Nokia 6.1 64gb. Prima toestel.
Enige waar ik me aan stoor is het lage belvolume. Zie daar her en der wel wat meldingen over, maar hier weinig. Ben ik de enige die dit ervaart hier?

Vind de krasbestendigheid overigens ook een beetje tergenvallen. Ben dan wel aan het klussen momenteel, maar m'n iPhone SE ziet er een stuk beter uit na dezelfde periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xm0ur3r
@Welleweerd

Ja die update lijkt het ook voor mij gefixt te hebben, wel erg blij mee want verder erg tevreden over mijn toestel.

Overigens wel het idee dat de accu er na die update op achteruit gegaan is... Lijkt erop dat ze het toestel eerst undervolted hadden wat voor een betere accuduur zorgde maar wel regelmatige crashes, en nu met de update dat omhoog geschroefd hebben. Beetje jammer, hoop op een update die een gulden middenweg vind.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires