Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar ik merk ook dat het een tekortkoming van de standaard camera app lijkt te zijn.
Met OpenCamera en Camera ZoomFX (jaren geleden eens voor 10 cent gekocht 8) ) maak ik scherpere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Ik zal het eens proberen. Met mijn Nokia 830 vond ik de camera-app van Nokia prima werken. Maar ik werk liever met een echte camera ;)

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Hier 2 crops van een afstandbediening waar je duidelijk verschil ziet. Beide camera apps op auto en flits uit.

Nokia app
Nokiacam

Camera ZoomFX
CameraZoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag een toon horen wanneer ik een melding ontvang nou dat is gelukt maar als ik nu mijn lader inplug krijg ik ook een toon en als ik een bericht verstuur krijg ik dezelfde toon. Weet iemand hoe ik dit uitzet en wel een toon krijg als ik een melding krijg maar geen toon krijg als ik dat niet wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
ivo1969 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:42:
Zowel mijn vriendin als ik hebben beiden de nokia 6.1 32 gb gekocht.
Alles is precies het zelfde, android 8.01 en over de telefoon TA-1043.

Het rare is als ik op de buttons aan de rechterzijde klik veranderd bij mij het belvolume , echter als mij vriendin hetzelfde doet dan wordt standaard het mediavolume veranderd .

Hoe kan het zijn dat twee identieke toestellen toch anders zijn gesteld en die instelling niet te veranderen is ( althans wij kunnen het niet vinden) en mijn vriendin wil dus als ze de buttons aan rechterzijde ook als eerste het belvolume geeft.
Mediavolume krijg je als er een app open staat die media speelt. Heeft ze misschien per ongeluk een app op de achtergrond draaien die media speelt? Sluit eens alle apps af of restart het toestel.

Default instelling is idd belvolume, en ik weet niet eens of het uberhaupt te veranderen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ThaFreak81 schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:12:
Na een paar dagen de google camera app kan ik het iig aanraden om hem een te proberen!
De standaard app lijkt over de gehele foto een blur overheen te gooien waar de google app veel scherper blijft en meer detail laat zien.
Boven nokia app en onder de google cam, beide onbewerkt op de auto stand met hdr.
Foto vrij extreem uitgesneden om details aan te tonen!! Nokia app gaat er bij mij iig uit tot een eventuele update hiervan!

[afbeelding]

[afbeelding]

gebruikte versie is cstark27_GCam_5.1.018_24_v3.6 gedownload op https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/
Oh nice ik wist niet dat die google ports ook op de Nokia 6.1 werkte! Dat is echt fijn nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:52
maarud schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:20:
[...]

Mediavolume krijg je als er een app open staat die media speelt. Heeft ze misschien per ongeluk een app op de achtergrond draaien die media speelt? Sluit eens alle apps af of restart het toestel.

Default instelling is idd belvolume, en ik weet niet eens of het uberhaupt te veranderen is.
Restart telefoon was de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:41
tijn.online schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:53:
Sinds gisteren in bezit van de Nokia 6.1 (32GB), nadat mijn Nexus 5X was overleden. Eerste indruk is goed, snelheid is goed op orde en ook de accu houdt het goed uit. De koperen rand geeft het toestel echt een mooie touch!

Eerste dingetje waar ik nu tegenaan loop lijkt een probleem met de Bluetooth-verbinding met mijn Garmin Forerunner sporthorloge te zijn. De verbinding valt weg en is niet meer te herstellen, enige oplossing was tot nu toe de Garmin Connect app verwijderen, toestel herstarten en Bluetooth-koppeling verwijderen (dat kon ook pas na de reboot). Toevallig meer mensen die Bluetooth-problemen ervaren met deze telefoon?

edit: Ik vermoed dat het probleem op één of andere manier ook te maken heeft met de Garmin app, als ik deze verwijder kan ik de Bluetooth-koppeling wel verwijderen.
Werkt het nu goed? Met mijn Fenix 3 ging het na 4 x uiteindelijk goed (de manier van koppelen was anders bij de 4e poging, het lijkt wel of er een tellertje in de Connect app zit die die methode activeert na 3 mislukte pogingen).

Edit: http://support.garmin.com...nt/sNNUMnjsUn1k0TZwrJ43C9

[ Voor 3% gewijzigd door Zapato op 03-05-2018 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
SebasFM schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:27:
[...]

notificatie LED: nee
always on screen: nee
glance functie: ja, binnengekomen meldingen lichten kortstondig op evenals wanneer je de telefoon op pakt. Kan je uitzetten.
Mmm mbt notifcatie LED lees iets anders terug op deze pagina https://www.phonebunch.com/phone/nokia-6-2018-3127/

:/

[ Voor 0% gewijzigd door Graham op 03-05-2018 10:44 . Reden: link aangepast naar correcte versie van nokia 6 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Mmm mbt notifcatie LED lees iets anders terug op deze pagina https://www.phonebunch.com/phone/nokia-6-2018-3127/

:/
Het zit er niet op hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Is dat dan via de scherm opgelost? Dus stel je krijg een bericht dan krijg ik nu bij mijn Nexus 5 een knipperende led (kleur verschilt) onder het scherm. Hoe zit dat bij de Nokia 6?

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graham schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:09:
[...]

Is dat dan via de scherm opgelost? Dus stel je krijg een bericht dan krijg ik nu bij mijn Nexus 5 een knipperende led (kleur verschilt) onder het scherm. Hoe zit dat bij de Nokia 6?
Als je de phone oppakt, uit je zak haalt licht het scherm op (soort Glance functie), dan zie je of er meldingen zijn (of niet).

Ik persoonlijk mis een ledje niet, mijn vorige 2 Android phones hadden er ook geen. Zie wel of er een melding is als ik de phone pak voor gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
Verwijderd schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:27:
[...]

Als je de phone oppakt, uit je zak haalt licht het scherm op (soort Glance functie), dan zie je of er meldingen zijn (of niet).

Ik persoonlijk mis een ledje niet, mijn vorige 2 Android phones hadden er ook geen. Zie wel of er een melding is als ik de phone pak voor gebruik.
Bedankt voor de extra uitleg. Ik weet niet of ik het zal missen. Maar aan de andere kant is het ook wel goed om minder naar je telefoon te kijken :X

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Graham schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 14:29:
[...]

Bedankt voor de extra uitleg. Ik weet niet of ik het zal missen. Maar aan de andere kant is het ook wel goed om minder naar je telefoon te kijken :X
Ik mis het alleen bij opladen van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Ik vind het echt een prachtig toestel O+ Dat blauwe met die gouden randen, nice.

Qua werking is het precies wat ik ervan verwacht. Gewoon snel en soepel Android. Batterij tot nu toe (dag één) meer dan prima. Nog 53% over sinds 4.30 uur vanochtend en heen en weer naar Amsterdam gereden met navigatie.

Tevreden gebruiker hierzo. (y)

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02 13:40
Ik heb mijn blauwe gouwe nu ook binnen. Inderdaad een mooi toestel. Alleen die camera, waar ik al geen hoge verwachtingen van had, is echt heel slecht. Vooral binnen en bij weinig licht.Ik kom van een oude Nokia Lumia 920, en die camera is 10x beter. Heb al even een een stuk of 4 camera apps uit de store geprobeerd, maar die zijn zo op het eerste gezicht niet veel beter.
Erg jammer.

Vraagje: mijn notificatiebalkje is rood, evenals het balkje onder aan het scherm. Kan ik daar nou geen ander kleurtje van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:19
Lumia Kees schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 21:40:
Ik heb mijn blauwe gouwe nu ook binnen. Inderdaad een mooi toestel. Alleen die camera, waar ik al geen hoge verwachtingen van had, is echt heel slecht. Vooral binnen en bij weinig licht.Ik kom van een oude Nokia Lumia 920, en die camera is 10x beter. Heb al even een een stuk of 4 camera apps uit de store geprobeerd, maar die zijn zo op het eerste gezicht niet veel beter.
Erg jammer.

Vraagje: mijn notificatiebalkje is rood, evenals het balkje onder aan het scherm. Kan ik daar nou geen ander kleurtje van maken?
Dat is niet de batterij-spaarmodus onder de 15%? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Nee, het is rood vanaf 100%

Edit: stom, ik had blijkbaar het batterijpictogram aangetikt, dan gaat ie in de spaarstand. Ik moet nog veel leren...

[ Voor 68% gewijzigd door Lumia Kees op 05-05-2018 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Als ik gebeld word, is het telefoonscherm een akelig roze. Ik zoek me rot, maar kan niet vinden hoe ik deze kleur kan aanpassen. Mijn gewone achtergrond is nu fraai rustig grijsblauw.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Lumia Kees schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 10:09:
Als ik gebeld word, is het telefoonscherm een akelig roze. Ik zoek me rot, maar kan niet vinden hoe ik deze kleur kan aanpassen. Mijn gewone achtergrond is nu fraai rustig grijsblauw.
Instellingen - Netwerk en internet - simkaarten - simkaart 1 of 2 - kleur pulldownmenu

Succes!

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
PinokkioTV schreef op zaterdag 5 mei 2018 @ 11:39:
[...]

Instellingen - Netwerk en internet - simkaarten - simkaart 1 of 2 - kleur pulldownmenu

Succes!
Aha, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik gok dat dit een waardige opvolger gaat zijn voor mijn nexus 5 in de bootloop. Nog meer mensen die van een nexus 5 af komen?
Zapato schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 10:29:
[...]

Werkt het nu goed? Met mijn Fenix 3 ging het na 4 x uiteindelijk goed (de manier van koppelen was anders bij de 4e poging, het lijkt wel of er een tellertje in de Connect app zit die die methode activeert na 3 mislukte pogingen).

Edit: http://support.garmin.com...nt/sNNUMnjsUn1k0TZwrJ43C9
Nog problemen hiermee gehad? Ik heb de nodige garmin devices dus zit daar niet op de te wachten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Cyberpope schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:34:
Ik gok dat dit een waardige opvolger gaat zijn voor mijn nexus 5 in de bootloop. Nog meer mensen die van een nexus 5 af komen?

[...]

Nog problemen hiermee gehad? Ik heb de nodige garmin devices dus zit daar niet op de te wachten.
Nee, geen problemen gehad verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Ik krijg Ziggo Wifispots niet ingesteld. Geprobeerd met en zonder certificaat, met of zonder phase-2.
Iemand een idee?
De "Ziggo" staat wel als opgeslagen, maar blijft steken tijdens verbinding maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Lumia Kees op 07-05-2018 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBee
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik zal eens navragen bij ziggo, ik krijg niet eens de knop verbinding om op te klikken.

Update:

Ziggo webcare gaf deze link om de certificaten. Ik had via de instructies (via mijn producten) een verkeerde gedownload,

Zal straks testen of het werkt, buiten daar ik mn box nu niet kan uitzetten,

de

De juiste link:
https://www.ziggo.nl/klan...i/wifispots/certificaten/

Update 2:
Werkte nog steeds niet. (maar uitgezet)

[ Voor 69% gewijzigd door LBee op 09-05-2018 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
LBee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:52:
Ik zal eens navragen bij ziggo, ik krijg niet eens de knop verbinding om op te klikken.
Ik heb het ook bij Ziggo gevraagd, wacht op een reactie.

Edit:
Ziggo wist het ook niet wat het probleem veroorzaakte, maar in overleg besloten dat Ziggo mijn wifispot uit en weer aan zet; dit schijnt soms te helpen bij dit soort problemen. Dit had niet direct het gewenste resultaat, maar toen ik ook nog eens het wachtwoord wijzigde (had ik ook ergens als mogelijke oplossing gelezen), werkte de wifispot eindelijk!
Ik weet dus niet of zowel uit-en-aan én ww wijzigen de oplossing is, of alleen ww wijzigen.

[ Voor 47% gewijzigd door Lumia Kees op 08-05-2018 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Maar daar ben ik dan alweer met een volgend probleem. Elke nacht word ik om ca 1:30 en 5:00 gewekt door een dubbele ping van de telefoon. Vanmiddag gebeurde het ook weer. Echter, er zijn geen notificaties, er is geen actie die ik moet ondernemen. Ik heb alle mogelijk signalen en geluiden uitgezet, dus het is niet email, whatsapp, sms, alarm. Ook nfc uitgezet. Maar het helpt allemaal niet.

Wat kan dit nu weer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Lumia Kees schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 17:38:
Maar daar ben ik dan alweer met een volgend probleem. Elke nacht word ik om ca 1:30 en 5:00 gewekt door een dubbele ping van de telefoon. Vanmiddag gebeurde het ook weer. Echter, er zijn geen notificaties, er is geen actie die ik moet ondernemen. Ik heb alle mogelijk signalen en geluiden uitgezet, dus het is niet email, whatsapp, sms, alarm. Ook nfc uitgezet. Maar het helpt allemaal niet.

Wat kan dit nu weer zijn?
Staat niet storen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stronger
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 04-09 13:52
LBee schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 10:52:
Certificaten installeren van Ziggo
Heeft bij mij geholpen

https://www.ziggo.nl/klan...len-op-samsung-android-4/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Zapato schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 18:47:
[...]

Staat niet storen aan?
Bij 'niet storen' staat 'als prioriteit toestaan' Herinneringen en Gebeurtenissen aan. Maar als ik geattendeerd wordt op een gebeurtenis of herinnering, dan zou er toch ook iets getoond moeten worden en niet alleen een ping afgaan? Maar eigenlijk snap ik sowieso deze functie van 'niet storen' niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
Lumia Kees schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 00:02:
[...]

Bij 'niet storen' staat 'als prioriteit toestaan' Herinneringen en Gebeurtenissen aan. Maar als ik geattendeerd wordt op een gebeurtenis of herinnering, dan zou er toch ook iets getoond moeten worden en niet alleen een ping afgaan? Maar eigenlijk snap ik sowieso deze functie van 'niet storen' niet goed...
Ik heb zelf Herinneringen en Gebeurtenissen uit staan, Berichten heb ik Allen van contacten met ster en Oproepen van iedereen (als iemand mij 's-nachts belt dan zal het wel dringend zijn). Ik heb geen last van onverklaarbare geluiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Zapato schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 16:14:
[...]

Ik heb zelf Herinneringen en Gebeurtenissen uit staan, Berichten heb ik Allen van contacten met ster en Oproepen van iedereen (als iemand mij 's-nachts belt dan zal het wel dringend zijn). Ik heb geen last van onverklaarbare geluiden.
Ik heb het nu ook zo ingesteld, en hoor ook geen onverklaarbare geluiden meer. Fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Lumia Kees schreef op maandag 7 mei 2018 @ 16:47:
Ik krijg Ziggo Wifispots niet ingesteld. Geprobeerd met en zonder certificaat, met of zonder phase-2.
Iemand een idee?
De "Ziggo" staat wel als opgeslagen, maar blijft steken tijdens verbinding maken.
Jammer! Doorloop voor de zekerheid ons stappenplan welke je kan vinden op de website. Werkt dit niet? Test het eens elders op een ander Ziggo Wifispot punt. Kom je er dan nog niet uit, laat het weten. We helpen je dan graag verder.

Groet, Pim van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumia Kees
VodafoneZiggo schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 10:53:
[...]

Jammer! Doorloop voor de zekerheid ons stappenplan welke je kan vinden op de website. Werkt dit niet? Test het eens elders op een ander Ziggo Wifispot punt. Kom je er dan nog niet uit, laat het weten. We helpen je dan graag verder.

Groet, Pim van Ziggo
Dank je Pim. Maar zoals je in een paar berichten eerder kon lezen, heb ik het probleem samen met een Ziggo medewerker al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Volgende vraag: ik heb in alle mogelijke instellingen het trillen uitgezet. Maar bij het unlocken dmv de vingerscan is er toch een vervelende triller. Ook bijv. als het alarm gaat. Maar bij het unlocken vind ik het vervelendst.
Weet iemand of dit ook ergens uit te zetten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scanner geen idee, maar trillen bij alarm is gewoon uit te zetten.

alarm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Verwijderd schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:59:
Scanner geen idee, maar trillen bij alarm is gewoon uit te zetten.

[afbeelding]
Bedankt, aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honingbijtje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
Even een vraagje aan andere nokia 6 2018 gebruikers. Hebben jullie je telefoon al op wifi AC geprobeerd.

Gisteren zat ik een beetje te spelen en dacht probeer eens voor de gein mijn AC only uit en wat blijkt het werkt gewoon, mooie link speed van 433mbps vlak bij de router. Grappig want in de specs staat tot wifi N, maar de snapdragon 630 zou het gewoon moeten ondersteunen.

Misschien kunnen andere ook eens kijken of het bij hun ook werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 19:40

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Cyberpope schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:34:

[...]

Helaas bij mij nog geen oplossing die goed werkt. Ik lees overigens van veel Nokia gebruikers dat ze problemen ervaren in combinatie met Garmin producten. Het zou onder de aandacht zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
tijn.online schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:15:
[...]

Helaas bij mij nog geen oplossing die goed werkt. Ik lees overigens van veel Nokia gebruikers dat ze problemen ervaren in combinatie met Garmin producten. Het zou onder de aandacht zijn...
Fenix 3 geen probleem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 11-09 13:47

Prx

tijn.online schreef op zaterdag 12 mei 2018 @ 17:15:
[...]

Bij mij ook niet, maaar als ik de comments zo lees bij de Garmin app in de store dan denk ik dat het meer een Garmin probleem is dan een Nokia probleem. Er wordt behoorlijk moord en brand geschreeuwd door mensen met allerhande apparaten van verschillende merken. De connect app lijkt gewoon broken te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentkok
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-08 13:22
Vraagje. Ten eerste ben ik zeer tevreden over de telefoon. Kom van een Huawei, maar ik heb last als ik een foto wil nemen via Whatsapp dat de app vast loopt. Na restart van de app doet ie het wel. Iemand anders ook dit probleem 😐
In het algemeen wil dit ook wel eens met de gewone camera app gebeuren.😶

[ Voor 14% gewijzigd door vincentkok op 13-05-2018 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:06

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

vincentkok schreef op zondag 13 mei 2018 @ 08:30:
Vraagje. Ten eerste ben ik zeer tevreden over de telefoon. Kom van een Huawei, maar ik heb last als ik een foto wil nemen via Whatsapp dat de app vast loopt. Na restart van de app doet ie het wel. Iemand anders ook dit probleem 😐
In het algemeen wil dit ook wel eens met de gewone camera app gebeuren.😶
Ik heb het zelfde probleem. Ook met andere app OpenCamera.....nog geen oplossing gevonden.

Jamesbond007uk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:29
jamesbond007uk schreef op zondag 13 mei 2018 @ 13:38:
[...]

Ik heb het zelfde probleem. Ook met andere app OpenCamera.....nog geen oplossing gevonden.
Same here, ik wacht even op een update want het lijkt me dat dit wel verholpen gaat worden. Zo niet dan ga ik kijken naar een alternatieve app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt redelijke grote update binnen hier, waarschijnlijk beveiliging patch van mei, maar ook een update voor Android zelf. Kijken of ik iets kan vinden er over, aangezien we al op 8.1.0 zitten.
<edit> dat is dus V2.13B , nu dus een update naar V2.22A

Oreo 8.1

Hier trouwens geen problemen met foto's nemen vanuit WhatsApp.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gizmobinky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 03-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 13:25:
Komt redelijke grote update binnen hier, waarschijnlijk beveiliging patch van mei, maar ook een update voor Android zelf. Kijken of ik iets kan vinden er over, aangezien we al op 8.1.0 zitten.

[afbeelding]

zit inderdaad de mei beveiligingsupdate in.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ocnyLobl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees

[afbeelding]
Ik heb de update ook binnen.
Zou wel willen weten wat de verbeteringen in de gebruikersinterface zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumia Kees schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:21:
[...]

Ik heb de update ook binnen.
Ik heb nog niets (visueels) kunnen vinden. Wel het idee dat de phone wat vlotter reageert, maar dat kan ook zomaar placebo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Hoeft geen placebo effect te zijn. Je telefoon kan na een herstart net wat sneller aanvoelen. Ik ervaar met Android wel vaker dat de performance na een lange uptime een beetje degradeert.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel, vlotter ook na een reboot (die ik minimaal 1keer per week doe).
Ik vergelijk geen verse boot met een uptime van 6 maanden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Lumia Kees schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 18:21:
[...]

Kan je de app drawer eens checken? Bij de 7 Plus heeft die nu geen witte achtergrond meer, en vermoedelijk is dat met de 6.1 gelijk getrokken.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:51

Aganim

I have a cunning plan..

@XWB Heeft hier na de update van vandaag gewoon nog een witte achtergrond. Ik merk zelf ook nog geen verschil qua UI, ik krijg het gevoel dat er een schaamteloze copy paste gedaan is van de vorige patch notes. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Aganim op 16-05-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XWB schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 20:35:
[...]

Kan je de app drawer eens checken? Bij de 7 Plus heeft die nu geen witte achtergrond meer, en vermoedelijk is dat met de 6.1 gelijk getrokken.
Dat (app drawer en mappen) wordt geregeld door de wallpaper.
Lichte wall,.witte achtergrond, donkere wall, zwarte achtergrond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Volgens https://nokiapoweruser.co...y-update-list-of-markets/ komt de laatste update met Dual-VoLTE ondersteuning. Dual SIM gebruikers kunnen nu beide simkaarten aan het 4G netwerk hangen.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Ik heb de 6 nu twee weken en vond het touchscreen altijd traag ten opzichte van de Lenovo P2 waar ik vanaf kwam. Sinds deze update mist het scherm geen bewegingen meer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nog mensen die zich er aan storen dat hij geen 5ghz netwerk heeft?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

Cyberpope schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:40:
:? Neen

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LBee
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 01-07-2024
Mis ik iets? bedoelen jullie de 5ghz wifi? ik ben gewoon verbonden daarmee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-08 16:33

hrt

LBee schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:44:
Mis ik iets? bedoelen jullie de 5ghz wifi? ik ben gewoon verbonden daarmee
Ik ook

24x170SF, oost (105 graden), 25 graden, Steca3600/ 5D, 17-40, 24-105, 70-200/ WH-MDC05F3E5, 50L E-boiler, Gasloos per27-01-2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Oo?? Ik lees overal dat die er niet in zit. Fijn, dan is die zorg ook weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Cyberpope schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:37:
Oo?? Ik lees overal dat die er niet in zit. Fijn, dan is die zorg ook weg...
Net nog voor de zekerheid even in mijn FritzBox gekeken en ze verbind inderdaad gewoon op 5gHz.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 17:40:
Als iemand zich stoort "aan een functie die er niet op zit" nadat de phone is aangeschaft, heeft hij/zij zich niet of slecht ingelezen voor aanschaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 18:58:
[...]

Als iemand zich stoort "aan een functie die er niet op zit" nadat de phone is aangeschaft, heeft hij/zij zich niet of slecht ingelezen voor aanschaf.
Nee, las het ook op diverse sites bij de spec's. Dus was niet 1 persoon die dat riep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Er zit geen 802.11ac op, maar kan wél met 5 GHz netwerken verbinden. Daar komt wellicht de verwarring vandaan. Bij gebrek aan 802.11ac wordt vaak aangenomen dat het toestel geen 5 GHz doet.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honingbijtje
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-01-2023
XWB schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:12:
Er zit geen 802.11ac op, maar kan wél met 5 GHz netwerken verbinden. Daar komt wellicht de verwarring vandaan. Bij gebrek aan 802.11ac wordt vaak aangenomen dat het toestel geen 5 GHz doet.
Heb je de telefoon al eens op wifi ac geprobeerd? Bij mij connect en werkt de telefoon op mijn 5ghz wifi ac only ssid.
Niet alleen op mijn linksys router maar ook bij familie op een Ziggo Technicolor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:27

[afbeelding]

Sinds de recente update al 2 keer meegemaakt dat Androidone spontaan herstarte. Ik heb het toestel overigengs nog niet lang, dus niet helemaal duidelijk of het door de update komt. Toestel wordt vrij standaard gebruikt, wel met opencamera, die in 1 geval net gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

mcmd schreef op zondag 20 mei 2018 @ 18:05:
[...]

Sinds de recente update al 2 keer meegemaakt dat Androidone spontaan herstarte. Ik heb het toestel overigengs nog niet lang, dus niet helemaal duidelijk of het door de update komt. Toestel wordt vrij standaard gebruikt, wel met opencamera, die in 1 geval net gebruikt werd.
Bij mij heb ik ook meerdere reboots op een dag NA de update van afgelopen week.
Bij mij maakt het niet uit wat ik gebruik. Ben benieuwd of meerdere mensen zijn met dit probleem.....

Ik dus ben echt benieuwd of dit snel wordt opgelost of niet...

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jamesbond007uk schreef op maandag 21 mei 2018 @ 19:48:
[...]

Bij mij heb ik ook meerdere reboots op een dag NA de update van afgelopen week.
Bij mij maakt het niet uit wat ik gebruik. Ben benieuwd of meerdere mensen zijn met dit probleem.....

Ik dus ben echt benieuwd of dit snel wordt opgelost of niet...
Als er een handje vol mensen dit probleem heeft zal het waarschijnlijk niet aan de (software) update of de telefoon zelf liggen, maar aan aan combi met bepaalde app ofzo.
Ikzelf heb geen enkel probleem na de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 20:04:
[...]

Als er een handje vol mensen dit probleem heeft zal het waarschijnlijk niet aan de (software) update of de telefoon zelf liggen, maar aan aan combi met bepaalde app ofzo.
Ikzelf heb geen enkel probleem na de update.
Voor en na de update heb ik geen enkel andere apps geinstalleerd :).
Het begin heel snel na de update...

Daarnaast merk ik dat bij navigeren de telefoon echt heel warm wordt, voor de update bleef ie gewoon koud!
Vorige weekend 400km zonder problemen genavigeerd (telefoon was gewoon koud), dit weekend werdt de telefoon (na update) gewoon erg warm en ging meerdere malen rebooten tijdens nagiveren van 400km trip.....

Dus dat klopt al niet...

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Bij zulke problemen (na een grote update) zou ik beginnen met een factory reset. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoppeN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-06-2024
Ik ervaar hetzelfde probleem. Het komt bij voornamlijk voor als ik iets van navigatie of andere kaart apps (Maps, MAPS.ME, locatie service in WhatsApp) gebruik dus ik verdenk iets met de GPS.

Het gebeurd ook als ik de telefoon in Safe-mode start en dan Google Maps open. Ook een factory reset heb ik al uitgevoerd en bood geen solaas.

[ Voor 32% gewijzigd door JoppeN op 22-05-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
JoppeN schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 12:34:
Ik ervaar hetzelfde probleem. Het komt bij voornamlijk voor als ik iets van navigatie of andere kaart apps (Maps, MAPS.ME, locatie service in WhatsApp) gebruik dus ik verdenk iets met de GPS.

Het gebeurd ook als ik de telefoon in Safe-mode start en dan Google Maps open. Ook een factory reset heb ik al uitgevoerd en bood geen solaas.
Ik heb (nog) geen reboots gehad. Wel vandaag gemerkt dat na een paar minuten navigeren (met Here) de Nokia gloeiend heet geworden was. Voor de zekerheid maar uitgeschakeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2018 @ 21:13:
Bij zulke problemen (na een grote update) zou ik beginnen met een factory reset. ;)
Voor 1 persoon ja, echter voor meerdere (750 stuks) niet. :).

Meerdere personen die ik persoonlijk ken
al met dit probleem (ook buiten deze forum. Ik ga verder onderzoeken.

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Nu ik m'n telefoon een paar weken heb moet ik zeggen dat ik zéér tevreden ben over de batterijduur. Afgelopen weekend 2,5 dag met één charge gedaan en op een normale werkdag als vandaag is de batterij nu nog 28% terwijl ik 'm sinds 5.00 uur gebruik en in totaal dik twee uur met navigatie heb gereden (Gmaps en Tomtom Flitser actief).

Wat is trouwens het beste voor de batterij tijdens navigeren? Aan de autooplader hangen, of juist niet?

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:53
Het beste voor een lithium-accu is deze te houden tussen 25% en 75%. In de praktijk is dat niet altijd uitvoerbaar, maar het is beter om de accu vaker bij te laden dan helemaal leeg te laten lopen. Van dat laatste gaan lithium-accu's stuk.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Sinds vandaag in het bezit van het 4GB model en het valt me op dat de telefoon erg veel moeite heeft met het lezen van NFC tags. Het kostte me erg veel moeite om mijn ABN pas in de ABN Waller App te krijgen. Andere apps en andere passen geven het zelfde probleem. De telefoon ziet de passen pas na ettelijke pogingen.

Andere mensen die hetzelfde ervaren?

Morgen zal ik een betaling via de Wallet proberen, hopelijk gaat dat makkelijker.

edit: na het installeren en deinstalleren van verschillende nfc apps lijkt het beter te werken.
Betalen via nfc geeft geen problemen.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 24-05-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Smart Lock is sinds vandaag bij mij anders. Ik had het toestel op altijd ontgrendeld staan als ik thuis ben. Die mogelijkheid bestaat nu niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumia Kees schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 11:17:
Smart Lock is sinds vandaag bij mij anders. Ik had het toestel op altijd ontgrendeld staan als ik thuis ben. Die mogelijkheid bestaat nu niet meer!
Ik merkte het ook vanochtend.

nieuws: Google lijkt Vertrouwde Plaatsen verwijderd te hebben uit Smart Lock

<edit>
@Lumia Kees de optie is weer terug.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2018 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Bij mij (nog) niet, ook niet nadat ik alle apps heb laten updaten.

Edit: nu wel terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Ik heb het 4Gb model, en vandaag viel het me op dat deze duurder is geworden! Ik ben gewend dat prijzen van uitgekomen modellen alleen maar zakken. Wat zou de reden kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag/aanbod?

Sowieso was het prijsverschil van €20 een lachertje natuurlijk. €50,- voor 1GB ram meer en dubbele opslag is wat "redelijker".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 11:41:
Vraag/aanbod?

Sowieso was het prijsverschil van €20 een lachertje natuurlijk. €50,- voor 1GB ram meer en dubbele opslag is wat "redelijker".
Dan heb ik helemaal mazzel: gekocht voor 299 en kreeg er ook nog een gratis chromecast bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
Ik heb sinds kort een Nokia 6.1 aangeschaft, wat mij opvalt is dat de Nokia niet of nauwelijks bij laad als deze aan een powerbank aangesloten zit en opladen via een autolader al helemaal niet. Uit gesloten is een defect aan de kabels, powerbank en auto lader want deze werken wel met andere telefoons. Iemand dit ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Nathan80 raar - op mijn Action auto lader laadt hij bijna even snel als de snellader van van Nokia zelf. Oop powerbanks altijd zo-zo, maar ook bij andere telefoons. Ik moet toch maar eens aan de Anker die wel snelladen v3 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Nathan80 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:49:
Ik heb sinds kort een Nokia 6.1 aangeschaft, wat mij opvalt is dat de Nokia niet of nauwelijks bij laad als deze aan een powerbank aangesloten zit en opladen via een autolader al helemaal niet. Uit gesloten is een defect aan de kabels, powerbank en auto lader want deze werken wel met andere telefoons. Iemand dit ook opgevallen?
Ik laad meestal op aan de laptop. Gaat langzaam maar zeker, en zonder verhitting van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
Via de powerbank laad je erg langzaam op en dit terwijl hij dezelfde output heeft als een wandlader. Een kabel met een verloopstuk van micro naar USB c werkt ook niet , net zoals een kabel met een magnetische kop. Zal een gewone kabel in de auto eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Ik heb ook het probleem met de herstarts na de Mei-update, meerdere keren per dag inderdaad. Zowel tijdens gebruik als gewoon in mijn broekzak of in de autohouder. Daarom mijn telefoon eergisteren teruggebracht naar de MM voor reparatie.
Komt mijn vrouw met precies dezelfde meldingen op háár Nokia 6.1... Dus dat zijn twee uit twee toestellen met dit issue hier.

[update] ik heb Nokia Support gecontact via de chat en zij raden aan om ook de telefoon van mijn vrouw terug te brengen.
Ik heb ook een discussie gestart op het Nokia Support forum (https://community.phones....ussions/topics/7000025909), feel free to react there, too!
Als niemand het aan Nokia meldt, gebeurt er ook niets mee, natuurlijk... :)

[ Voor 33% gewijzigd door SetsunaKaede op 26-05-2018 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk

jamesbond007uk

SetsunaKaede schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:06:
Ik heb ook het probleem met de herstarts na de Mei-update, meerdere keren per dag inderdaad. Zowel tijdens gebruik als gewoon in mijn broekzak of in de autohouder. Daarom mijn telefoon eergisteren teruggebracht naar de MM voor reparatie.
Komt mijn vrouw met precies dezelfde meldingen op háár Nokia 6.1... Dus dat zijn twee uit twee toestellen met dit issue hier.

[update] ik heb Nokia Support gecontact via de chat en zij raden aan om ook de telefoon van mijn vrouw terug te brengen.
Ik heb ook een discussie gestart op het Nokia Support forum (https://community.phones....ussions/topics/7000025909), feel free to react there, too!
Als niemand het aan Nokia meldt, gebeurt er ook niets mee, natuurlijk... :)
Thanks! de laatste dagen heb ik het probleem niet meer want ik wilde uiteraard weten wat het issue is.
Heb het gevonden, paar dagen de GPS uitgezet en nu geen probleem meer. Over paar dagen zet ik het weer aan.

Als het probleem dan nog aanwezig is, neem ik contact op met Nokia :)
Thanks again

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Gisteren heeft mijn vriendin de Nokia ontvangen. Deze is na 30 min herstart en vervolgens wordt er geen enkele simkaart herkent. Geprobeerd met 3 simkaarten van 2 providers. Iemand hier bekend mee? Niet een bepaald goede start...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
@Eriksk klinkt als een DOA, terugsturen en een nieuwe vragen. Het herkennen van een simkaart lijkt me een redelijk primaire basisfunctionaliteit ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx

Prx

jamesbond007uk schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:23:
[...]

Thanks! de laatste dagen heb ik het probleem niet meer want ik wilde uiteraard weten wat het issue is.
Heb het gevonden, paar dagen de GPS uitgezet en nu geen probleem meer. Over paar dagen zet ik het weer aan.

Als het probleem dan nog aanwezig is, neem ik contact op met Nokia :)
Thanks again
Ook ik heb het herstart probleem met mijn Nokia 6.1, sinds die mei update. Ik heb nu GPS ook uitgeschakeld en ga dat een paar dagen aanzien. Hopelijk komen ze snel met een goede update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nathan80
Laad probleem opgelost, opladen via powerbank, de gsm een keertje afgesloten en opgestart. Opladen via de autolader maar een andere USB c kabel gebruikt. Tot op heden tevreden met de Nokia 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanBril
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-08 22:58
Had van het weekend ook een Nokia 6.1 gekocht. Na de update deed deze ook raar, met spontane reboots. Dacht dat het iets te maken had met de telefoon. kon eerst ook niets vinden over spontane reboots. Kom er nu achter dat meerdere hier last van hebben. Heb namelijk het toestel teruggebracht en geld teruggevraagd. Verder was het eigenlijk een goed toetsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Wel raadselachtig waarom niet iedereen er last van heeft. Persoonlijke instellingen? Bepaalde apps?
Of alleen de 3Gb versie?

[ Voor 11% gewijzigd door Lumia Kees op 29-05-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad lastig, lijkt wel met de GPS te maken te hebben.
Aangezien de laatste update meer was dan alleen de maandelijkse beveiligings update, heb ik er een factory reset achter aangegooid. Wellicht is dat mijn "geluk" geweest, heb namelijk nog geen reboot gehad na de update/reset.
3/32 versie hier in bezit.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Geen reboots gehad, maar ook geen factory reset gedaan. Wel wordt het toestel nog steeds gloeiend heet bij navigatie, maar eerlijk gezegd weet ik niet hoe dat was vóór de update.

Over factory reset: dan worden toch alle apps en documenten en foto's gewist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lumia Kees schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 17:03:

Over factory reset: dan worden toch alle apps en documenten en foto's gewist?
Ja, alles buiten de eventuele SD kaart.

Echter is de backup behoorlijk goed geregeld tegenwoordig. Alle instellingen worden terug gezet, foto's staan op Google Foto's en/of OneDrive (als je sync hebt aan staan), documenten ook op OneDrive/Gdrive/etc.
Bij het terugzetten van de backup krijg je lijst te zie met de geïnstalleerde apps en kan je kiezen of je alles, een paar of niets terug wilt zetten.
Eventuele andere mail accounts buiten je Google account moet je opnieuw toevoegen.

Ik was na de reset weer up and running in (pak hem beet) 30 minuutjes. Daarna nog even door de instellingen gelopen, maar niets kunnen vinden, wat ik aangepast had dat niet goed stond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Graham
Inmiddels ook een paar keer een spontane reboot gehad met mijn paar dagen oude Nokia 6.1 4/64. Ik heb even de support app gebruikt om met Nokia te praten hierover.

nokia chat

Verwachting is dus begin juni dat het gefixt wordt.

[ Voor 24% gewijzigd door Graham op 30-05-2018 10:27 ]

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SetsunaKaede
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-07-2024

SetsunaKaede

Ing.Dr.Prof.Onz.In

Graham schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:24:
Inmiddels ook een paar keer een spontane reboot gehad met mijn paar dagen oude Nokia 6.1 4/64. Ik heb even de support app gebruikt om met Nokia te praten hierover.

[afbeelding]

Verwachting is dus begin juni dat het gefixt wordt.
Laten we het hopen.
Mijn toestel ligt nog steeds bij de Media Markt voor "reparatie", die van mijn vrouw draait nu in 3G-modus na een tip op het Nokia forum dat het aan de 4G-verbinding kan liggen. Tot nu toe geen reboots, buiten een lege batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Prx schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:25:
[...]

Ook ik heb het herstart probleem met mijn Nokia 6.1, sinds die mei update. Ik heb nu GPS ook uitgeschakeld en ga dat een paar dagen aanzien. Hopelijk komen ze snel met een goede update.
Ondertussen zit ik op 72 uur uptime van mijn Nokia 6.1 met alleen GPS uit, dus voor mij is dat de oplossing. Even wachten dus op de volgende update, zoals @Graham heeft uitgezocht, en dan is het hopelijk allemaal achter de rug. :)
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires