Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:52

HMD komt met een nieuwe versie van de Nokia 6. Dat toestel draait op de Snapdragon 630-soc en heeft een 5,5"-lcd met een resolutie van 1920x1080 pixels. De vingerafdrukscanner is naar de achterkant van de behuizing verplaatst en de camera heeft nu een 16-megapixelresolutie. Een versie met 3GB ram en 32GB opslagruimte komt in april uit voor 279 euro en een variant met 4GB ram en 64GB flashopslag gaat 299 euro kosten.

De Nokia 6 is onderdeel van het Android One-programma en draait Android Oreo als ze op de markt komen. HMD voorzag de Nokia-toestellen al van een Android-versie zonder een duidelijk aanwezige schil, maar nu zijn ze officieel onderdeel van Android One. Dat betekent dat er een schone Android-installatie op draait met weinig extra's. Fabrikanten leveren vaak wel een eigen camera-app mee.

Terug naar Inhoudsopgave

OSAndroid 8.1.0 (Android One)
CPUQualcomm® Snapdragon™ 630
GPUQualcomm® Adreno™ 508
RAM3 GB LPDDR4
ROM32 GB eMMC5.1 (uitbreidbaar tot 2TB)
ConnectiviteitBluetooth 5.0, A-GPS, NFC, Glonass, Beidou, 2,4 GHz b/g/n, NFC, FM-radio
AansluitingenUSB2.0 Type-C, 3.5mm
SensorenLichtsensor, nabijheidssensor, accelerometer, e-compass, gyroscope, vingerafdruksensor, Hall sensor
Scherm5,5" Full-HD LCD-scherm, GG3
Front Camera8MP, FF, 1.12um, f/2.0
Back Camera16MP, PDAF, 1.0um, f/2.0, dubbele led flitser
Accu3000mAh
KleurZwart, Wit, Blauw
Afmetingen148,8 x 75,8 x 8,15 mm
GewichtOnbekend
SimkaartDual / Single
Prijs279 euro
BijzonderhedenAndroid One

Terug naar Inhoudsopgave

Terug naar Inhoudsopgave

Mocht er iemand nog tips, aanpassingen of wijzigingen hebben, stuur me dan een DM.

VersieDatumAanpassingen
V1.026-02-2018Topic aangemaakt
V1.116-04-2018Specs geüpdatet. blauwe versie toegevoegd

Terug naar Inhoudsopgave

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 19-04-2018 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:00
Volgens de beschrijving van bol.com dual SIM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

Voor die twee tientjes meer is de variant met 4GB en 64GB opslag een veel betere deal toch? Is er al een ETA voor dat model? De 3GB-versie is al in een aantal winkels voor te bestellen met een geplande release in april. Hopelijk komt de duurdere variant ook snel.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:48
notorious_roy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:28:
Voor die twee tientjes meer is de variant met 4GB en 64GB opslag een veel betere deal toch? Is er al een ETA voor dat model? De 3GB-versie is al in een aantal winkels voor te bestellen met een geplande release in april. Hopelijk komt de duurdere variant ook snel.
Dat zijn adviesprijzen, het is even afwachten wat het daadwerkelijke verschil wordt en hoeveel korting je kan krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:23

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Dat was ook mijn gedachte. Nokia creëert zo volgens mij bijna de situatie dat iedereen die 3GB toestellen gaat laten liggen.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Voor die twee tientjes meer is de variant met 4GB en 64GB opslag een veel betere deal toch?
Komt die versie er dan? Op de Nokia website wordt alleen gesproken over een 3GB/32GB model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-06 21:25
De Nokia site is sowieso verwarrend. Op de pagina zetten ze eerst 4GB en in de specificaties zeggen ze 3GB.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rens-br schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:28:
Komt die versie er dan? Op de Nokia website wordt alleen gesproken over een 3GB/32GB model.
Dat model noemde Nokia zelf ook, maar heb nog geen webshop gezien die hier wat over noemt...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• notorious_roy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-10-2024

notorious_roy

It's-a-meeee

rens-br schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:28:
[...]

In de tekst wordt de 4GB genoemd:
Al de kracht die je nodig hebt
De nieuwe Nokia 6 is volledig uitgerust met een Qualcomm® Snapdragon™ 630 processor en 4 GB RAM. Hierdoor zal je minder tijd spenderen aan het wachten tot je apps geladen zijn en meer tijd aan het genieten ervan met je vrienden.
En sites als Engadget noemen hem ook in beide varianten:
https://www.engadget.com/...-6-nokia-7-plus-hands-on/

Volgens mij speelde dit ook met de Nokia 8 vorig jaar. Toen werden twee varianten genoemd maar kwam alleen het goedkopere model in de winkels. Naja, het is sowieso nog geen april dus ik wacht wel ff tot er wat meer duidelijk is hierover.

Roy-O-Rama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:00

Oekol

waka waka hey hey

Nog steeds een categorie 4 modem er in. Is dat niet een beetje ouderwets of wil nokia bewust geen poespas er in maar vooral goedkoop zijn?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik hoop dat er nog een versie met 4GB RAM en 64GB ROM komt, sommige sites beweren dat die er niet komt voor de internationale versie bijv.
https://www.mobielkopen.net/nokia-6-1

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

MetalfanBlackness schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:31:
Ik hoop dat er nog een versie met 4GB RAM en 64GB ROM komt, sommige sites beweren dat die er niet komt voor de internationale versie bijv.
Interessant verhaal. Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat dit beleid van Nokia lijkt te willen beantwoorden aan een verschil in financiële draagkracht tussen de verschillende markten. Als iemand in het westen een 4GB smartphone wil hebben dan wordt die kapitaalkrachtig genoeg geacht om een bijvoorbeeld een Nokia 7 te kopen. Iets in die trant.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Ik hoop het niet. De Nokia 7 is weer niet voor de internationale versie. De Nokia 7+ is al weer groter dan de Nokia 6. Ik zou voor mijzelf het liefst een wat kleinere telefoon zien die wel veel RAM en een grote ROM heeft.

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Bij wijze van spreken vind ik die Nokia 6 al groot. Het wordt hoog tijd dat kleinere Smartphones weer mode worden. Het is nu echt groot - groter - grootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermannetje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-01-2023
MetalfanBlackness schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 20:31:
Naar aanleiding van advertenties van Nokia waarin werd beweerd dat er 4gb ram aan boord zou zijn, terwijl de specificaties steeds 3Gb aangeven de vraag voorgelegd aan Nokia.

Dit was het antwoord: New Nokia 6 will be available from May, regarding its specs we could say that this model is with 3GB RAM for the moment.

For further information, please, stay tuned to our social media channels and support pages for all the latest announcements or sign up at nokia.com/phones for all the latest updates.

Have a nice day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:00

arnova

weet veel, maar niet alles

teacup schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:10:
Bij wijze van spreken vind ik die Nokia 6 al groot. Het wordt hoog tijd dat kleinere Smartphones weer mode worden. Het is nu echt groot - groter - grootst.
Dit is precies waarom ik erg zit te twijfelen tussen de nieuwe Nokia 6 en de nieuwe Sony XA2. En ik ga daarnaast erg benieuwd zijn hoe de camera's van beide telefoons het in onafhankelijke reviews gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

arnova schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:39:
[...]Dit is precies waarom ik erg zit te twijfelen tussen de nieuwe Nokia 6 en de nieuwe Sony XA2. En ik ga erg benieuwd zijn hoe de camera's van beide telefoons het in onafhankelijke reviews het gaan doen.
Hierin heb je inderdaad een punt. Als ik het echter goed begrijp maakt de XA2 nog geen deel uit van het Android One programma. Ik kon er tenminste zo gauw niets over vinden. Android One zou voor mij toch ook wel een randvoorwaarde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

teacup schreef op zondag 4 maart 2018 @ 13:57:
[...]

Hierin heb je inderdaad een punt. Als ik het echter goed begrijp maakt de XA2 nog geen deel deel uit van het Android One programma. Ik kon er tenminste zo gauw niets over vinden. Android One zou voor mij toch ook wel een randvoorwaarde zijn.
Nee maar de XA2 is wel onderdeel van de enterprise recommended devices: https://www.google.nl/amp...l-lg-sony-motorola-huawei en ook onderdeel van de OpenDevices:
https://www.androidheadli...open-devices-program.html Alles bij elkaar net zo goed of misschien nog wel beter dan Android One....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

arnova schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:12:
[...]
Nee maar de XA2 is wel onderdeel van de enterprise recommended devices
Dit is inderdaad nieuw voor mij. Aan de versheid van je links te zien bestaat dit initiatief naast Android Go en Android One. Als het goed interpreteer committeert Sony zich in ieder geval aan drie jaar veiligheids updates. Het straalt de ambitie van Google uit om ook in het zakelijke domein door dringen. Persoonlijk spreekt mij dat erg aan. Ik zie een smartphone als een stuk gereedschap waarbij gegarandeerde werking een prioriteit heeft boven feature inhoud. Opmerkelijk vond ik nog wel dat in de door jou genoemde bron de Nokia 8 wel werd genoemd, maar niet de Nokia 6 en 7. Misschien is er gerefereerd aan de oude Nokia 8, en is de hele nieuwe lineup nog niet erin meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:50
teacup schreef op zondag 4 maart 2018 @ 14:28:
[...]

. Opmerkelijk vond ik nog wel dat in de door jou genoemde bron de Nokia 8 wel werd genoemd, maar niet de Nokia 6 en 7. Misschien is er gerefereerd aan de oude Nokia 8, en is de hele nieuwe lineup nog niet erin meegenomen.
Dat is inderdaad de Nokia 8 2017.

Maar kwa updates zit je nog beter bij One.
Services
Security update support
90-day security updates
Major update release support
Support current shipping release + one letter upgrade
https://www.android.com/enterprise/recommended/requirements/

[ Voor 5% gewijzigd door Luinwethion op 04-03-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Mag ik er overigens vanuit gaan dat ondanks dat de Nokia 6 eerder in China met Android 7 gereleased werd dat de Android 8 versie die wij krijgen wel Treble heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
De discussie over het 4GB/64GB model heb ik verplaatst naar: [Nokia 6 (2018)] Levertijden & Prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Ik vind het overigens een rare keuze van Nokia om, ondanks de SD 630, geen AC wifi te implementeren op dit toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmonsma
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 10-02-2022
Geen dual sim? of daarom 64G opslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-06 20:11
arnova schreef op zondag 4 maart 2018 @ 19:48:
Mag ik er overigens vanuit gaan dat ondanks dat de Nokia 6 eerder in China met Android 7 gereleased werd dat de Android 8 versie die wij krijgen wel Treble heeft?
Maakt Treble zoveel uit, aangezien het een Android One toestel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Stalensnuitje schreef op donderdag 15 maart 2018 @ 13:08:
[...]

Maakt Treble zoveel uit, aangezien het een Android One toestel is?
Ja want dat maakt het draaien van alternatieve ROMs als LineageOS een stuk makkelijker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag met de Nokia 6.1 (en 7+ / 1 / 8 Sirocco) kunnen spelen. Heb de blauwe variant een tijd in handen gehad en dat is wel echt heel mooi allemaal. Scherm was erg mooi, duidelijk te zien dat het gaat om een 2.5D-glaslaagje.Afwerking was erg goed, scherm erg bright, mooie resolutie. Uiteraard ook Android One wat gewoon een mooie plus is. Te weinig met de camera kunnen spelen om daar een oordeel over te vellen, maar de overall feeling en dergelijke: dik in orde. Wel een hoekig en 'hard' afgewerkt toestel, dus allemaal niet zo rond en dergelijke, zoals we het steeds vaker zien en zoals de Nokia 7+ bijvoorbeeld is. Erg leuke device ja!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Heb je ook wat verschil gemerkt tussen de blauwe 4/64GB variant en de normale 3/32GB variant? Of heb je niet beiden naast elkaar gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Universal Creations schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:02:
Heb je ook wat verschil gemerkt tussen de blauwe 4/64GB variant en de normale 3/32GB variant?
Of heb je niet beiden naast elkaar gehad?
Helaas niet de 3/32GB'er gezien nee, dus daar kan ik niks over zeggen :)
Maar met Android One en zulke specificaties zit dat wel prima hoor, huidige Nokia 6 is ook een leuke unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Universal Creations schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 18:02:
Heb je ook wat verschil gemerkt tussen de blauwe 4/64GB variant en de normale 3/32GB variant? Of heb je niet beiden naast elkaar gehad?
De kleur en ram/opslag is letterlijk het enige verschil.

Zo lang je niet tegen die max aanloopt op de 3GB/32Gb variant zal je 0 verschil merken in gebruik.

Zelf heb ik voor de 32GB gekozen omdat ik nu al niet boven de 20GB opslag gebruik en dat is inclusief mijn muziek op mijn sd kaart. Dus die 32GB heb ik ruim voldoende aan. Die 3GB ram is ook ruim voldoende als je niet 20+ apps op de achtergrond hebt draaien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Gewoon netjes 'Nokia 6.1' op de doos en geen 'Nokia 6 2018', zoals veel websites het toestel noemen:
Nokia 6.1

Nokia 6.1

Nokia 6.1

Nokia 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
CLB schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:41:
Gewoon netjes 'Nokia 6.1' op de doos en geen 'Nokia 6 2018', zoals veel websites het toestel noemen:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er goed uit. Via welke winkel heb jij hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 11:14
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb jij hele kleine handen of is/lijkt het toestel vrij breed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet mijn toestel, ik werk in de telecom
lifeguard schreef op donderdag 12 april 2018 @ 17:22:
Heb jij hele kleine handen of is/lijkt het toestel vrij breed?
Hmm misschien geen hele grote handen, maar breedte valt wel mee imo...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Phone net binnen gekregen.
Anoniem: 262853 in "[Nokia 6 (2018)] Levertijden & Prijzen"

Voelt heerlijk robuust en solide, is nu bezig met een systeem update van 801MB, meteen na toevoegen wifi.
Vanavond en morgen flink er mee "spelen", to be continued. oOo

Ben benieuwd of ik veel (snelheid) verschil ga merken met de LG G6. (die ik na een jaartje wel weer "zat" was)
Heb de LG niet meer dus verschil in grote is lastig te zeggen, wel is de Nokia op enkele mm's na even groot als de Moto G4 plus. Echter gevoelsmatig wel iets dikker en zwaarder, wat ik zeker een pluspunt vind.

De onder brezel is even dik als die van de Moto G4, dus visueel gezien hadden ze de vingerscanner aan de voorkant kunnen laten, zal technisch/intern niet mogelijk zijn geweest.

<edit>
Ondertussen de phone/apps voor 95% ingesteld en eerste indruk van de batterij is in ieder geval prima. Na systeemupdate volledig opladen (was 94% toen die uit de doos kwam),toen van de stroom af mijn apps geïnstalleerd , instellingen aangepast, etc. en 66% over met 3:15 uur SOT.

Scherm en vingerscanner zijn iets minder gevoelig dan mijn vorige telefoons. Scanner reageert minder goed als je je vinger er op schuift, komend vanaf een ander gedeelte van de achterkant, je moet de vinger dan even mm oplichten en er weer op leggen. Als je je vinger er rechtstreeks oplegt pakt ie hem meteen.

Functie om notificaties te tonen door over de scanner te schuiven van boven naar beneden werkt goed en is handig als je geen custom launcher (met swipe) installeert.

Snelheid is prima, na half uurtje als alle (eerste) achtergrond taken gedaan zijn door Google loopt alles vloeiend en gaat task switchen lekker vlot. Heb wel de animatie aangepast van 1.0 naar 0.5, dit doe ik op alle telefoons aangezien ik niets heb met invliegende/schuivende/etc menu's en dergelijke.

En het is een schitterend toestel om te zien, wel is het aluminium erg gevoelig voor vingerafdrukken.

[ Voor 90% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 14-04-2018 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdsk21
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 15-05 11:32
Anoniem: 262853 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 15:38:
Phone net binnen gekregen.
Anoniem: 262853 in "[Nokia 6 (2018)] Levertijden & Prijzen"

Voelt heerlijk robuust en solide, is nu bezig met een systeem update van 801MB, meteen na toevoegen wifi.
Vanavond en morgen flink er mee "spelen", to be continued. oOo

Ben benieuwd of ik veel (snelheid) verschil ga merken met de LG G6. (die ik na een jaartje wel weer "zat" was)
Heb de LG niet meer dus verschil in grote is lastig te zeggen, wel is de Nokia op enkele mm's na even groot als de Moto G4 plus. Echter gevoelsmatig wel iets dikker en zwaarder, wat ik zeker een pluspunt vind.

De onder brezel is even dik als die van de Moto G4, dus visueel gezien hadden ze de vingerscanner aan de voorkant kunnen laten, zal technisch/intern niet mogelijk zijn geweest.

<edit>
Ondertussen de phone/apps voor 95% ingesteld en eerste indruk van de batterij is in ieder geval prima. Na systeemupdate volledig opladen (was 94% toen die uit de doos kwam),toen van de stroom af mijn apps geïnstalleerd , instellingen aangepast, etc. en 66% over met 3:15 uur SOT.

Scherm en vingerscanner zijn iets minder gevoelig dan mijn vorige telefoons. Scanner reageert minder goed als je je vinger er op schuift, komend vanaf een ander gedeelte van de achterkant, je moet de vinger dan even mm oplichten en er weer op leggen. Als je je vinger er rechtstreeks oplegt pakt ie hem meteen.

Functie om notificaties te tonen door over de scanner te schuiven van boven naar beneden werkt goed en is handig als je geen custom launcher (met swipe) installeert.

Snelheid is prima, na half uurtje als alle (eerste) achtergrond taken gedaan zijn door Google loopt alles vloeiend en gaat task switchen lekker vlot. Heb wel de animatie aangepast van 1.0 naar 0.5, dit doe ik op alle telefoons aangezien ik niets heb met invliegende/schuivende/etc menu's en dergelijke.

En het is een schitterend toestel om te zien, wel is het aluminium erg gevoelig voor vingerafdrukken.
Hoe zijn de foto's en videos? Ik hoor niet al te beste verhalen daarover, vooral de videos zijn érg schokkerig blijkbaar.
Ook hoor ik veel verhalen over dat het toestel wel érg warm kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Mdsk21 schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:35:
[...]

Hoe zijn de foto's en videos? Ik hoor niet al te beste verhalen daarover, vooral de videos zijn érg schokkerig blijkbaar.
Dat warm worden, gaat dat over de 2018 versie of de oude? Want over de oude kan ik inderdaad die verhalen vinden maar over de nieuwe niet.

Heb hem nog niet ontvangen maar camera zal iets minder presteren dan telefoons met dubelle camera. Reviews geven aan dat hij bij donkere omstandighaden wat zachte foto's geeft.

Zodra ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdsk21
Philip Ross schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:33:
[...]

Dat warm worden, gaat dat over de 2018 versie of de oude? Want over de oude kan ik inderdaad die verhalen vinden maar over de nieuwe niet.

Heb hem nog niet ontvangen maar camera zal iets minder presteren dan telefoons met dubelle camera. Reviews geven aan dat hij bij donkere omstandighaden wat zachte foto's geeft.

Zodra ik hem heb zal ik wat foto's plaatsen.
Ik geloof over de 2018, ik kwam ergens een topic tegen op een Nokia support-forum, maar kan deze zo niet meer vinden.
De camera doelde ik trouwens meer op de video-opnames; die zijn schijnbaar behoorlijk schokkerig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philip Ross
Mdsk21 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:09:
[...]

Ik geloof over de 2018, ik kwam ergens een topic tegen op een Nokia support-forum, maar kan deze zo niet meer vinden.
De camera doelde ik trouwens meer op de video-opnames; die zijn schijnbaar behoorlijk schokkerig.
Videoopnames zullen altijd schokkerig zijn aangezien vrijwel geen enkele telefoon optische stabilisatie heeft. Sommige telefoons lossen dat in de software op maar dat kan je ook prima zelf achteraf op de PC doen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Foto's zijn wat mij betreft prima voor een telefoon, als ik "echte" foto's wil maken pak ik de spiegelreflex wel. Video's (nog) niet getest. Kan me ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst met een mobiel gefilmd heb.
[...]
Mdsk21 schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:09:
[...]
Veel verhalen of 1 topic wat niet eens zeker over de 2018 versie gaat en je niet meer kan vinden. Dat zijn wel twee heel verschillende benaderingen.
Ik heb er nog niets van gemerkt in ieder geval.

Wel wil ik de accu nog een keer prijzen na 1 dag volledig gebruik gisteren. _/-\o_
accu 6.1

Scherm helderheid en kleuren zien er prettig uit, het oogt "mooier" dan mijn LG G6. Vingerscanner is jammer genoeg geen knop waarmee je het toestel ook weer kunt vergrendelen.

Het is ook het eerste toestel waar ik niet na 1 dag de behoefte heb om Nova Launcher weer uit de kast te trekken. Dit ligt voor het grootste gedeelte natuurlijk aan Android One, aangezien mijn vorige telefoons allemaal een eigen schil over Android heen hadden of gewoon een crappy launcher.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 16-04-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Anoniem: 262853 schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:02:

Wel wil ik de accu nog een keer prijzen na 1 dag volledig gebruik gisteren. _/-\o_
[afbeelding]
7 uur schermgebruik is wel indrukwekkend.

De bezorger heeft mij gemist vandaag, haal hem morgen op bij afhaalpunt en zal proberen woensdag of donderdag een korte review te plaatsen en die eventueel aankomend weekend uit te breiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lifeguard
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-06 11:14
[...]

Foto's zijn wat mij betreft prima voor een telefoon, als ik "echte" foto's wil maken pak ik de spiegelreflex wel. Video's (nog) niet getest. Kan me ook niet herinneren wanneer ik voor het laatst met een mobiel gefilmd heb.

[...]

[...]

Veel verhalen of 1 topic wat niet eens zeker over de 2018 versie gaat en je niet meer kan vinden. Dat zijn wel twee heel verschillende benaderingen.

[afbeelding]
Noem mij gek, maar dat is in deze tijd bijna bizar :D !
Ik ken dit alleen van mij moto g4, die had ook een beste accuduur. Ik ben dan geen heftige gebruiker, maar met whatsappen, facebook, mail en wat bellen deed ik er ook gewoon 2 dagen mee, soms meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mdsk21
[...]

[...]

[...]

[afbeelding]
Klopt, ik doelde op 1 topic op een Nokia forum specifiek over dat probleem. Onder YouTube-videos over de 6.1 heb ik al meerdere opmerkingen gezien hierover.
Ik was benieuwd of het klopte of niet, de pre-order voor de 64Gb heb ik toch al staan :)

Batterijverbruik is erg netjes zeg, wow :)

EDIT: topic over die batterij https://community.phones....ussions/topics/7000021847

[ Voor 5% gewijzigd door Mdsk21 op 16-04-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lifeguard schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:17:
[...]

Noem mij gek, maar dat is in deze tijd bijna bizar :D !
Ik ken dit alleen van mij moto g4, die had ook een beste accuduur. Ik ben dan geen heftige gebruiker, maar met whatsappen, facebook, mail en wat bellen deed ik er ook gewoon 2 dagen mee, soms meer.
Inderdaad, voor de LG had ik ook een Moto G4 Plus en deed ik ook makkelijk 2 dagen met een lading. Dit zal met de Nokia niet veel anders zijn denk ik zo.
Aangezien ik bij mijn normale gebruik maar rond de 3,5 uur SOT zal zitten in de tijd dat ik wakker ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Hopelijk komt morgen de 3/32GB in zwart/koper binnen en dan kan ik eens gaan beginnen aan een nieuw avontuur. Heb jarenlang Windows Phone gebruikt (lumia 820 en 830), dus zal een flinke omschakeling zijn. Ook maar eens opzoeken hoe ik zo vloeiend mogelijk alles kan overhuizen (adressenboek, agenda, etc). Ik zit ook te denken om de UI te veranderen in die van Metro. Aangezien ik dat wel prettig vind werken en om tegenaan te kijken. Iemand tips voor een goede (gratis) Metro UI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Universal Creations schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:25:
Hopelijk komt morgen de 3/32GB in zwart/koper binnen en dan kan ik eens gaan beginnen aan een nieuw avontuur. Heb jarenlang Windows Phone gebruikt (lumia 820 en 830), dus zal een flinke omschakeling zijn. Ook maar eens opzoeken hoe ik zo vloeiend mogelijk alles kan overhuizen (adressenboek, agenda, etc).
De Moto G4 was mijn overstap na Lumia 920, 930 en 640XL.
Ik gebruik "gewoon" de meegeleverde mail/contact/agenda apps voor mijn MS account. Bij de Nokia is dat dus Gmail en Google Kalender, en werkt prima. Ook de gezamenlijke familie agenda (ook een MS account) werkt prima in de Google Kalender.
Daarbij vind ik de Outlook app voor Android erg slecht, veel te weinig instel mogelijkheden kwa sync tijden en dergelijke. Plus dat de Google apps natuurlijk optimaal werken op een Android One toestel.
Enige wat ik via Google account sync zijn app gegevens en Chrome favorieten/geschiedenis, de rest staat uit want mijn Google account is alleen aangemaakt om op Android werken. Ik gebruik mijn Gmail account verder niet voor mail/agenda/contacts.

<edit>
Als je van een MS account naast de mail ook contacts en agenda wilt syncen, stel dan wel het account in als Exchange. Bij een "persoonlijk pop/imap account" krijg je alleen de mail.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 16-04-2018 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Ok, dank je voor de tips! Zal er morgen eens uitgebreid naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBee
  • Laatst online: 01-07-2024
Ik ben ook een overstapper. Vond WP10 gebruikersvriendelijker. Er zijn nu zoveel (aparte)opties. Ben gisteravond en vanmiddag bezig geweest. Alleen nog bluetooth en ik ben klaar met de overstap.

Ben wel bang dat ik opties aan heb staan die eigenlijk uitmoeten en V.V,
Ik vind het toestel best snel in gebruik, apps starten snel op.
Ik kijk het even aan met de MS-apps.
wel gelijk een 128gb geheugenkaart om daar de data op te laten slaan
nadeel is de plaats van de speaker, als ik de telefoon vast heb, zit mn vinger er wel is voor
Ook dat ik telkens op mn telefoon oke moet geven voor mn usb aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-06 19:45

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Sinds gisteren in bezit van de Nokia 6.1 (32GB), nadat mijn Nexus 5X was overleden. Eerste indruk is goed, snelheid is goed op orde en ook de accu houdt het goed uit. De koperen rand geeft het toestel echt een mooie touch!

Eerste dingetje waar ik nu tegenaan loop lijkt een probleem met de Bluetooth-verbinding met mijn Garmin Forerunner sporthorloge te zijn. De verbinding valt weg en is niet meer te herstellen, enige oplossing was tot nu toe de Garmin Connect app verwijderen, toestel herstarten en Bluetooth-koppeling verwijderen (dat kon ook pas na de reboot). Toevallig meer mensen die Bluetooth-problemen ervaren met deze telefoon?

edit: Ik vermoed dat het probleem op één of andere manier ook te maken heeft met de Garmin app, als ik deze verwijder kan ik de Bluetooth-koppeling wel verwijderen.

[ Voor 16% gewijzigd door tijn.online op 18-04-2018 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 10:58

Prx

tijn.online schreef op woensdag 18 april 2018 @ 13:53:
Sinds gisteren in bezit van de Nokia 6.1 (32GB), nadat mijn Nexus 5X was overleden.
Vanaf morgen in bezit van de Nokia 6.1 (32GB), nadat mijn Nexus 5X was overleden. :'(

Zat al een tijdje te kijken naar de nieuwe Nokia's en vanavond was het moment dan zo ver, mijn Nexus raakte in de befaamde boot-loop en ik loop nu te kloten met uit/in de vriezer om toch nog even wat dingetjes eraf te kunnen halen.

Ben benieuwd hoe de Nokia gaat bevallen, op papier ziet het er allemaal goed uit en heb ik totaal niet het gevoel dat ik ook maar enigszins een stapje terug aan het doen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerdomp
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-05 11:39
Kan iemand wat mooie foto's uit verschillende hoeken van z'n toestel posten?
Al die perfecte 3D renders vertrouw ik niet echt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:50
Sinds gisteren in bezit van de Nokia 6.1 (32GB), nadat mijn Nexus 5X was overleden. Eerste indruk is goed, snelheid is goed op orde en ook de accu houdt het goed uit. De koperen rand geeft het toestel echt een mooie touch!

Eerste dingetje waar ik nu tegenaan loop lijkt een probleem met de Bluetooth-verbinding met mijn Garmin Forerunner sporthorloge te zijn. De verbinding valt weg en is niet meer te herstellen, enige oplossing was tot nu toe de Garmin Connect app verwijderen, toestel herstarten en Bluetooth-koppeling verwijderen (dat kon ook pas na de reboot). Toevallig meer mensen die Bluetooth-problemen ervaren met deze telefoon?

edit: Ik vermoed dat het probleem op één of andere manier ook te maken heeft met de Garmin app, als ik deze verwijder kan ik de Bluetooth-koppeling wel verwijderen.
Ik heb bij diverse telefoons al problemen gehad met de bluetooth verbinding met mijn Fenix 3. Tot nu toe heb ik het steeds opgelost door het horloge steeds uit mijn Garmin account te verwijderen, netwerk instellingen in Android te resetten, en het horloge weer toe te voegen in de Garmin app. Dat lukt dan een paar keer niet en ineens wel. Er wordt dan niet meer gekoppeld vanuit Android zelf, maar vanuit de app. Vaag, maar tot nu toe heeft het zo gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Deze 6.1 aanduiding was tijdens de introductie niet gecommuniceerd naar de pers. Ook op de Nokia website is nog steeds geen sprake van 6.1 naamgeving. Webshops moesten wat en hoewel niet fraai is de 2018 aanduiding wel duidelijk dat het om een nieuw toestel ging. Wat dat betreft is het een beetje slechte PR dat de correcte naamgeving pas duidelijk is geworden nu het toestel daadwerkelijk op voorraad is.

Overigens had Nokia deze nieuwe uitvoering van de 6 simpelweg 6 Plus oid kunnen noemen.

[ Voor 11% gewijzigd door XWB op 19-04-2018 11:26 ]

March of the Eagles

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Universal Creations
Roerdomp schreef op donderdag 19 april 2018 @ 10:31:
Kan iemand wat mooie foto's uit verschillende hoeken van z'n toestel posten?
Al die perfecte 3D renders vertrouw ik niet echt ;-)
Ik ben geen productfotograaf en ik had ook niet de moeite genomen om de telefoon perfect schoon te maken (of naderhand op te poetsen in lightroom), maar dat geeft ook meer authenticiteit ;)

Setje foto's op flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roerdomp
  • Laatst online: 29-05 11:39
Universal Creations schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:48:
[...]

Ik ben geen productfotograaf en ik had ook niet de moeite genomen om de telefoon perfect schoon te maken (of naderhand op te poetsen in lightroom), maar dat geeft ook meer authenticiteit ;)

Setje foto's op flickr
Top dankjewel! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tygo2002
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 31-01-2024
Ik heb een vraagje. Is het de moeite waard om van de nokia 6 2017 over te stappen naar de 2018 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Tygo2002 schreef op donderdag 19 april 2018 @ 21:33:
Ik heb een vraagje. Is het de moeite waard om van de nokia 6 2017 over te stappen naar de 2018 versie?
Waarschijnlijk niet. De 2017 krijgt voorlopig ook nog gewoon updates. Dus tenzij je nu ergens tegenaan loopt dat niet goed werkt zou ik gewoon bij de 2017 blijven en eventueel in 2019 kijken of je kan upgraden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdsk21
Kan iemand mij vertellen of dit toestel ook wireless charging ondersteund? Bij de presentatie noemt men dit als een van de features, maar op andere plekken wordt gemeld dat dit niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09

SebasFM

BOFH

Mdsk21 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:49:
Kan iemand mij vertellen of dit toestel ook wireless charging ondersteund? Bij de presentatie noemt men dit als een van de features, maar op andere plekken wordt gemeld dat dit niet het geval is.
Nee dat ondersteunt het toestel niet. Het heeft immers een metalen (aluminium) achterkant, waardoor het signaal of straling niet goed kan doordringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rVercors
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-05 17:25
Heeft iemand al ervaringen met de camera? Volgens enkele reviews zou die onvoldoende zijn (voornamelijk door software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdsk21
SebasFM schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:13:
[...]

Nee dat ondersteunt het toestel niet. Het heeft immers een metalen (aluminium) achterkant, waardoor het signaal of straling niet goed kan doordringen.
Bummer, dat vind ik wel een tegenvaller.. Ik kwam het verder eigenlijk ook nergens tegen, maar in deze video rond 1:18 wordt het wel gemeld:
YouTube: Nokia 6 (2018) With Wireless Charging and Snapdragon 630

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Mdsk21 schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 13:52:
[...]

Bummer, dat vind ik wel een tegenvaller.. Ik kwam het verder eigenlijk ook nergens tegen, maar in deze video rond 1:18 wordt het wel gemeld:
YouTube: Nokia 6 (2018) With Wireless Charging and Snapdragon 630
Een, verspreking. Want hij gaat verder met de charge up to 50% in half an hour. Dus hij wilde zeggen nu met quickcharge 4 maar zei nu met wireless charging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBee
Ik heb nu een paar dagen kunnen bezig zijn met de telefoon. En het bevalt me goed. Ik heb android weer snel onder de knie.
Alleen met de camera op dit moment, misschien kunnen julie me adviseren/helpen.
1/ als ik een foto maakt telt deze afmet beeld en met geluid, kan ik dit uitzetten en waar

Edit: gevonden. ik had de timer ingesteld

[ Voor 7% gewijzigd door LBee op 21-04-2018 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Na een weekje in gebruik nog steeds erg positief over deze phone, in deze prijsklasse. Krijg veel (positieve) opmerkingen over het uiterlijk van de Nokia met zijn koperen randen.
Wat me ook opviel, is dat de BT uitvoer wat harder is dan mijn laatste 2 telefoons. Daarbij moest ik steeds de auto/badkamer speaker harder zetten, terwijl ze met deze Nokia prima op default kunnen blijven.
Universal Creations schreef op donderdag 19 april 2018 @ 13:48:
[...]

Setje foto's op flickr
[off topic]
Die roofvogel serie.. d:)b

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 21-04-2018 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
Ik ben zelf de gelukkige eigenaar van een Nokia 8, maar vind de Nokia 6 een goede optie voor mijn pa.
Specs zien er prima uit, maar heeft iemand misschien wat foto's voor me? Staan nog niet echt ergens reviews online met foto's, of ik faal met mijn google skills. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1065769

Hallo
Kun je met de nokia 6.1 draadloos opladen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 1065769 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:52:
Hallo
Kun je met de nokia 6.1 draadloos opladen :?
Hallo
Nee, aangezien het toestel van metaal is gaat dat helaas niet out-of-the-box.
Er zijn uiteraard wel third-party mogelijkheden aanwezig, met oplaadpads en dergelijke, maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik zoek welke telefoons je draadloos kunt opladen, staat hij er wel tussen (Qi Integrated)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
Anoniem: 1065769 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 15:57:
Als ik zoek welke telefoons je draadloos kunt opladen, staat hij er wel tussen (Qi Integrated)
Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foutje van de fabrikant / website, is namelijk niet het geval standaard out-of-the-box :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik op de nokia site kijk allen de nokia-8-sirocco. jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02 13:40
Anoniem: 262853 schreef op maandag 16 april 2018 @ 14:37:
[...]

.... Ik gebruik "gewoon" de meegeleverde mail/contact/agenda apps voor mijn MS account. Bij de Nokia is dat dus Gmail en Google Kalender, en werkt prima. ...
Het is vast wel een beetje domme vraag, maar als je nu emails verstuurd of beantwoord vanuit Gmail, is het dan wel gewoon met je MS emailadres (Outlook of Hotmail ofzo)? Want dat zou ik wel persé willen.

Ik stap nu ook over van een Windows Phone naar een Android, en heb daar geen ervaring mee. Ik heb wel een google account maar doe daar eigenlijk nooit wat mee, dus ben niet erg bekend in deze omgeving.

Het wachten is nu op de blauw/gouden Nokia 6.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBee
Je kan gewoon je outlook accounts toevoegen en vanaf je outlook accounts emails verzenden. Als je Gmail app niet wil gebruiken, kan je natuurlijk altijd outlook app downloaden van uit de store.

ook andere officiele MS apps als je die prettiger vindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lumia Kees schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:52:
[...]

Het is vast wel een beetje domme vraag, maar als je nu emails verstuurd of beantwoord vanuit Gmail, is het dan wel gewoon met je MS emailadres (Outlook of Hotmail ofzo)? Want dat zou ik wel persé willen.
Uiteraard, wordt verzonden vanuit het desbetreffende account, zolang je geen account(s) gaat koppelen (MS<->Google).
Gmail is niets meer dan een email app, wat bijvoorbeeld Outlook (voor Android) ook is.
Blue_Guy schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:33:
maar heeft iemand misschien wat foto's voor me? Staan nog niet echt ergens reviews online met foto's, of ik faal met mijn google skills. :)
Niet alleen met je Google skills, scroll maar eens naar boven. Zelfs 1 reactie boven de jouwe staat een link naar foto's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Anoniem: 262853 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:09:
[...]
Uiteraard, wordt verzonden vanuit het desbetreffende account, zolang je geen account(s) gaat koppelen (MS<->Google).
Gmail is niets meer dan een email app, wat bijvoorbeeld Outlook (voor Android) ook is.
Fijn, dank.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter1706
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-04-2024
Kan iemand mij aangeven of dit toestel beschikt over een:
- notificatie led
- always on screen
- glance functie

Ik kan dit helaas nergens terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
let wel op dat de standaard gmail app geen push email ondersteund behalve voor gmail accounts, een hotmail/outlook account kan alleen periodiek checken of er nieuwe mail is. Als je de outlook app download daarin kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 06-06 10:58

Prx

Ik heb het nu sinds afgelopen vrijdag ook met mijn forerunner 230. Het is dus één dag goedgegaan met de synchronisatie, daarna heeft hij het niet meer gedaan. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Philip Ross schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:29:
[...]
let wel op dat de standaard gmail app geen push email ondersteund behalve voor gmail accounts, een hotmail/outlook account kan alleen periodiek checken of er nieuwe mail is. Als je de outlook app download daarin kan het wel.
Okay, dat vind ik geen probleem. Ik heb op m'n huidige WindowsPhone ook de pushfunctie niet aan, er wordt per kwartier gecheckt. En als ik nieuwsgierig ben kan ik makkelijk synchronisatie forceren. Ik ga er van uit dat dat forceren ook in de Gmail in Android eenvoudig zal gaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
Niet alleen met je Google skills, scroll maar eens naar boven. Zelfs 1 reactie boven de jouwe staat een link naar foto's. ;)
Haha ik was niet zo duidelijk, bedoelde foto's gemaakt met een Nokia 6.1 Uiterlijk vind ik niet zo belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philip Ross schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:29:
[...]

Als je het Outlook account als Exchange instelt (wat nodig is als je contactpersonen en agenda ook wilt syncen) is de push optie wel aanwezig in de Gmail app. ;)

push2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Anoniem: 262853 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:25:
[...]

Als je het Outlook account als Exchange instelt (wat nodig is als je contactpersonen en agenda ook wilt syncen) is de push optie wel aanwezig in de Gmail app. ;)

[afbeelding]
Bij mij was het onmogelijk om hem als exchange in te stellen. Heb het meermaals geprobeert maar werkte gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philip Ross schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:57:
[...]

Bij mij was het onmogelijk om hem als exchange in te stellen. Heb het meermaals geprobeert maar werkte gewoon niet.
Wat niet als ik vragen mag, wellicht is er een oplossing.

Als je voor Exchange kiest, na invullen emailadres als nog kiezen voor "handmatig instellen", anders gaat ie er toch een imap account van maken.
Server adres voor een standaard outlook account is m.outlook.com, dat is ook het enige wat je hoeft aan te passen op de volgende pagina.
Als je 2 staps verificatie gebruikt moet je even een app wachtwoord maken via de browser versie van Outlook, bij Exchange kun je geen verificatie code per sms krijgen. En zal je "normale" wachtwoord dus niet werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:09

SebasFM

BOFH

Peter1706 schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 22:21:
Kan iemand mij aangeven of dit toestel beschikt over een:
- notificatie led
- always on screen
- glance functie

Ik kan dit helaas nergens terugvinden.
notificatie LED: nee
always on screen: nee
glance functie: ja, binnengekomen meldingen lichten kortstondig op evenals wanneer je de telefoon op pakt. Kan je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Anoniem: 262853 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:22:
[...]

Wat niet als ik vragen mag, wellicht is er een oplossing.

Als je 2 staps verificatie gebruikt moet je even een app wachtwoord maken via de browser versie van Outlook, bij Exchange kun je geen verificatie code per sms krijgen. En zal je "normale" wachtwoord dus niet werken.
Die stap is waarschijnlijk dan het probleem. heb 2fa aan staan en hij wilde mijn password niet accepteren.

Helaas geen duidelijke melding die uitleg gaf dus toen maar gewoon de outlook app gebruikt. Is ook wel handig voor mijn office365 mail van werk.

[ Voor 12% gewijzigd door Philip Ross op 25-04-2018 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Laatst online: 16:05
Ik ben sinds 19 april eigenaar van een nokia 6.1 net als mijn vriendin

We zijn happy met de telefoon, maar bij beiden telefoons is de FM radio zwaar ruk.

Hooguit één zender te ontvangen en dan ook nog vol ruis.

Hoe is dat bij anderen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LBee
In Rdam kwam ik op 13 zenders en inderdaad met storing, Dan geeft de app wel zenderi-info en dan weer niet.
Volgens mij ligt het aan de koptelefoon aansluiting,
Maar het is beter dan niets. nog niet buiten geprobeerd.

update1 (26.4) buiten meer zenders maar wel storingsgevoelig/ruis. ben er nog niet uit wat bij mij de oorzaak is. de aansluiting of het kabeltje(aka de attenne) naar mn oordopjes of iets anders

[ Voor 30% gewijzigd door LBee op 26-04-2018 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdsk21
Kan iemand mij foto's laten zien die gemaakt zijn met de 6.1 (bij voorkeur bij wat minder licht)? Sommigen geven aan dat de camera uitstekend is maar bij heel veel reviews geven ze juist aan de camera een minpunt is.

Dat is voor mij het obstakel om deze telefoon te nemen, anders wordt het waarschijnlijk de Moto G6 Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Mdsk21 schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:15:
Kan iemand mij foto's laten zien die gemaakt zijn met de 6.1 (bij voorkeur bij wat minder licht)? Sommigen geven aan dat de camera uitstekend is maar bij heel veel reviews geven ze juist aan de camera een minpunt is.

Dat is voor mij het obstakel om deze telefoon te nemen, anders wordt het waarschijnlijk de Moto G6 Plus.
nog specifieke eisen over licht of onderwerp? Moet het overdag of 's avond, binnen of buiten, mensen of spullen, actie of stilstaand? Stuur me even een PM en ik zal kijken of ik een paar foto's voor je kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue_Guy
  • Niet online
Gsmarena heeft een review met op zich nuttige foto's. De kwaliteit bij normaal daglicht is vrij goed, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdsk21
Philip Ross schreef op donderdag 26 april 2018 @ 11:05:
[...]

nog specifieke eisen over licht of onderwerp? Moet het overdag of 's avond, binnen of buiten, mensen of spullen, actie of stilstaand? Stuur me even een PM en ik zal kijken of ik een paar foto's voor je kan maken.
Ik heb nu het een en ander voorbij zien komen bij de reviews die her en der binnendruppelen.. toch bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:14

Tys

Gisteren bij de Mediamarkt een Nokia 6.1 op de kop getikt voor €249, want zo stond het aangegeven op het prijskaartje. Na wat wachten kregen we hem ook voor die prijs mee. Plus een gratis Chromecast i.v.m. een actie, al wordt die nagestuurd.

Eerste indruk, mooi toestel! Vooral een mooie doos, want de lieftallige wederhelft weigert de telefoon uit te pakken tot de cover en screenprotector binnen zijn. ;(

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 07:59
Tyson schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 11:20:
Eerste indruk, mooi toestel! Vooral een mooie doos, want de lieftallige wederhelft weigert de telefoon uit te pakken tot de cover en screenprotector binnen zijn. ;(
Dat heet beheersing :Y .

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muzaik
  • Laatst online: 04-06 22:26
Heeft er iemand last van slechte ram management? Heb de 3gb versie maar zelfs met maar 6-7 draaiende apps moeten sommigen al herladen tijdens het multitasken.

Waar dit bij mijn oude oneplus x ook met 3gb tot 12-13 apps ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Muzaik schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 15:13:
Heeft er iemand last van slechte ram management? Heb de 3gb versie maar zelfs met maar 6-7 draaiende apps moeten sommigen al herladen tijdens het multitasken.

Waar dit bij mijn oude oneplus x ook met 3gb tot 12-13 apps ging.
Ik heb zelf nergens last van. Als ik wissel tussen een app duurt het soms even een seconde, maar niet volledig herladen.

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Laatst online: 16:05
Zowel mijn vriendin als ik hebben beiden de nokia 6.1 32 gb gekocht.
Alles is precies het zelfde, android 8.01 en over de telefoon TA-1043.

Het rare is als ik op de buttons aan de rechterzijde klik veranderd bij mij het belvolume , echter als mij vriendin hetzelfde doet dan wordt standaard het mediavolume veranderd .

Hoe kan het zijn dat twee identieke toestellen toch anders zijn gesteld en die instelling niet te veranderen is ( althans wij kunnen het niet vinden) en mijn vriendin wil dus als ze de buttons aan rechterzijde ook als eerste het belvolume geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThaFreak81
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Na een paar dagen de google camera app kan ik het iig aanraden om hem een te proberen!
De standaard app lijkt over de gehele foto een blur overheen te gooien waar de google app veel scherper blijft en meer detail laat zien.
Boven nokia app en onder de google cam, beide onbewerkt op de auto stand met hdr.
Foto vrij extreem uitgesneden om details aan te tonen!! Nokia app gaat er bij mij iig uit tot een eventuele update hiervan!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oAu0kdYFFIsdksGxqW8NKmJh/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E5BTHsEFzVck873VYnYYYY5q/thumb.jpg

gebruikte versie is cstark27_GCam_5.1.018_24_v3.6 gedownload op https://www.celsoazevedo.com/files/android/google-camera/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Bovenste lijkt uit focus en bewogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaFreak81
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
bij beide foto's stond de telefoon tegen een vast object en focus op hetzelfde punt, nokia app maakt op de een of andere manier een minder scherpe foto...
zelfs op een timer van 3 seconden krijg ik dezelfde verschillen...
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires