zordaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:12:
[...]
Mijn toestel werkt na ruim drie jaar ook nog prima, het zou daarom mooi zijn als er toch wat beveiligingsupdates komen in de nabije toekomst.
Heeft iemand enig idee hoe Nokia met updates van hun allereerste Nokia One toestellen om is gegaan na de officiele ondersteunings einddatum?
P.S. De enige bug die nooit is opgelost is de soms 'hangende camera' als je de camera app start met de knop op de zijkant. Dat blijft jammer.
Ik vermoed dat je Android One bedoelt, maar dat maakt niet uit. Ik heb hier een Nokia 7+ in gebruik. Die is van maart 2018, en de laatste update is maart 2021 geweest. De belofte van Android One was bij uitkomen van dit toestel 2 jaar upgrades, 3 jaar updates. Hij is van Android 8, naar 9 en uiteindelijk naar 10 gegaan, en de updates zijn daarna dus nog een jaar door gelopen, maar helaas ook niets meer dan die beloofde drie jaar.
Ze zijn de laatste tijd wel die termijnen aan het optrekken. De XR20 in het bijzonder heeft een nog langere ondersteuning van 3 jaar upgrades en als ik me niet vergis, 4 jaar updates, maar daar betaal je ook voor.