Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lumia Kees
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-02 13:40
Weet niet of het met een update te maken heeft, maar de tijd loopt regelmatig een paar minuten achter. Toen ik vanochtend wakker werd, was dat zelfs 8 minuten. Bij Instellingen - Systeem- Netwerktijd uit en weer aan zetten reset naar de juiste tijd.
Vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:39

ikt

Heeft iemand Google Camera aan de praat gekregen bij de 6.1 op Android 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathan80
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-02-2024
ikt schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:51:
Heeft iemand Google Camera aan de praat gekregen bij de 6.1 op Android 10?
Dat is toch gewoon Google Lens??
In dat geval werkt ie gewoon bij mij.
Misschien even verwijderen en dan weer opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Nathan80 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:02:
[...]

Google Lens is beeldherkenning. Google Camera (gcam) is de cameraapplicatie die op Google's eigen apparaten zit. Gcam maakt over het algemeen veel mooiere plaatjes dan de standaard camera-apps op veel telefoons.

De Nokia 6.1 maakt niet bepaald mooie plaatjes, maar met gcam zijn die dus wel oké. Alleen werkt geen van de ports meer sinds Android 10 erop is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:35
Nathan80 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:02:
[...]

En een programma als open camera geen optie? , die maakt bij mij op mijn nokia 6.1 ook betere foto's dan de standaard app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaffeMaarten
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-08 11:28
Collega van mij heeft na de laatste update last dat z'n mobiele data altijd gebruikt wordt, ook als het uitgeschakeld staat in de settings. Zonder wifi gewoon nog steeds online kunnen.

Dat is vooral een probleem omdat ie een prepaid kaartje heeft en zo dus elke keer wel heel snel door z'n tegoed heen is.

Hier iemand dat al tegengekomen? Bij normale gebruikers zal het niet zo snel opvallen, maar je weet maar nooit.

Wat nog niet geprobeerd is is een factory reset, maar het zou lekker zijn als dat niet nodig is natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:19
Zojuist februari update geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:16
MaffeMaarten schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:12:
Collega van mij heeft na de laatste update last dat z'n mobiele data altijd gebruikt wordt, ook als het uitgeschakeld staat in de settings. Zonder wifi gewoon nog steeds online kunnen.

Dat is vooral een probleem omdat ie een prepaid kaartje heeft en zo dus elke keer wel heel snel door z'n tegoed heen is.

Hier iemand dat al tegengekomen? Bij normale gebruikers zal het niet zo snel opvallen, maar je weet maar nooit.

Wat nog niet geprobeerd is is een factory reset, maar het zou lekker zijn als dat niet nodig is natuurlijk.
Even getest en als ik wifi en mobiele data bij mij uitzet dan heb ik toch echt geen netwerkverbinding.
Overigens kwam de februari update hier vandaag ook binnen.
Helaas daarin geen oplossing voor de problemen met zoeken in contactpersonen (zie eerder in dit draadje), dat is nog steeds niet in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

Data lijkt zichzelf na een reboot weer aan te zetten sinds Android 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:29

Steeffoon

Smartphone-nerd

Mijn vader is in het bezit van een Nokia 6.1. Hij ervaart sinds een tijd dat bepaalde contactpersonen niet getoond worden in het overzicht van de contacten-app. Dit terwijl als je de zoekfunctie gebruikt, de verschillende contacten wel gewoon terugziet.

Iemand enig idee hoe dit kan en vooral een oplossing weet?

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zordaz
Steeffoon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:42:
Mijn vader is in het bezit van een Nokia 6.1. Hij ervaart sinds een tijd dat bepaalde contactpersonen niet getoond worden in het overzicht van de contacten-app. Dit terwijl als je de zoekfunctie gebruikt, de verschillende contacten wel gewoon terugziet.

Iemand enig idee hoe dit kan en vooral een oplossing weet?
Dit leest als een variant op het eerder in dit topic beschreven probleem met het zoeken naar contacten in de contacten-app vs in de telefoon-app. Dat is een rare Android 10 bug die nog niet is opgelost.

Vraag is dus: zoekt je vader wel echt in de losse contacten-app, of in de contactenlijst die je kunt openen via de telefoon-app. Dat is dus niet hetzelfde (en erg verwarrend, zie ook hierboven). Het ene werkt wel goed, het andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:29

Steeffoon

Smartphone-nerd

zordaz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:18:
[...]

Dit leest als een variant op het eerder in dit topic beschreven probleem met het zoeken naar contacten in de contacten-app vs in de telefoon-app. Dat is een rare Android 10 bug die nog niet is opgelost.

Vraag is dus: zoekt je vader wel echt in de losse contacten-app, of in de contactenlijst die je kunt openen via de telefoon-app. Dat is dus niet hetzelfde (en erg verwarrend, zie ook hierboven). Het ene werkt wel goed, het andere niet.
Dat is inderdaad een juiste oplossing, dankjewel!

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Net de 2020-03 update voor de Nokia 6.1 ontvangen, de contacten-zoekfunctie-bug is er nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Damn.. mijn 6.1 laat ook niet meer op. Maar gezien ik een keer nat ben geregend (al weer meer als 1 jaar geleden) ben ik erg bang dat ik waterschade krijg tegengeworpen.

Iemand ervaring van dit te laten repareren bij een telefoonboer? En wat dat kost?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Lumia Kees schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:35:
Weet niet of het met een update te maken heeft, maar de tijd loopt regelmatig een paar minuten achter. Toen ik vanochtend wakker werd, was dat zelfs 8 minuten. Bij Instellingen - Systeem- Netwerktijd uit en weer aan zetten reset naar de juiste tijd.
Vervelend.
Dit speelt dus nog steeds.

En een nieuw probleem: de telefoon rinkelt bijna nooit meer als ik gebeld wordt met Whatsapp of Duo. Soms dus wel, maar een wetmatigheid heb ik niet kunnen ontdekken. Met alle mogelijke instellingen geknoeid, maar geen oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:42
Cyberpope schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:54:
Damn.. mijn 6.1 laat ook niet meer op. Maar gezien ik een keer nat ben geregend (al weer meer als 1 jaar geleden) ben ik erg bang dat ik waterschade krijg tegengeworpen.

Iemand ervaring van dit te laten repareren bij een telefoonboer? En wat dat kost?
Al geprobeerd de usb poort met een platte tandenstoker oid leeg te graven?

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elypsion
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 00:27
haarbal schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:16:
[...]

Ik gebruik hiervoor het borsteltje dat bij mijn scheerapparaat kwam, werkt uitstekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

haarbal schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:16:
[...]

Ja, dat was het niet.

Maar krijg gisteren een mail dat hij gerepareerd retour komt 8)
Dus kan de nog gesealde 7.2 retour naar amazon. Wil nog zeker 1 jaartje met deze doen.
Ik heb er genoeg aan.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08:58
Ik merk dat de tijd op mijn 6.1 achterloopt. Net wel 5 min. Hoewel hij gewoon op netwerktijd gebruiken staat...
Iemand een idee wat daar de oorzaak van kan zijn...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Netwerk tijd verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
KPN... Netwerktijd niet goed...?
Meer mensen last van...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumia Kees
Hendrik55 schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:10:
[...]

KPN... Netwerktijd niet goed...?
Meer mensen last van...?
Kijk een paar posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Ik heb de netwerktijd nu uitgezet, en dat lijkt beter te gaan. Toch iets van KPN...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Dat lijkt beter te gaan.

Na de laatste update van april lijkt het of mijn vingerafdruk scanner mij steeds vaker niets herkent 😔
Misschien opnieuw instellen, maar waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Gisteren de 2020-4 update voor de 6.1 binnengekregen.
Ook nu is de contactpersoon zoek-bug niet opgelost.

Een andere vervelende bug moet ik nog testen: het snel activeren van de camera vanuit het lockscreen lukt soms niet goed: de camera start wel, maar je kunt dan geen foto's maken... Heeft me toch al wat leuke kiekjes gekost...

Hebben meer mensen last van die laatste bug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salfi102
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-08 23:33
zordaz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:21:

Een andere vervelende bug moet ik nog testen: het snel activeren van de camera vanuit het lockscreen lukt soms niet goed: de camera start wel, maar je kunt dan geen foto's maken... Heeft me toch al wat leuke kiekjes gekost...

Hebben meer mensen last van die laatste bug?
Ja, herkenbaar, dat heb ik ook sinds enige tijd (al voor de laatste patches)
en minder goede respons met de vingerafdrukscanner ook al een flink aantal weken:
ik koppelde het totnutoe aan extreem veel meer of langer handenwassen, dat effect heeft op de huid.

hanss51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
salfi102 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:10:
[...]

Ja, herkenbaar, dat heb ik ook sinds enige tijd (al voor de laatste patches)
en minder goede respons met de vingerafdrukscanner ook al een flink aantal weken:
ik koppelde het totnutoe aan extreem veel meer of langer handenwassen, dat effect heeft op de huid.
Zojuist opnieuw ingesteld en dat lijkt beter te gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Hendrik55 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:08:
[...]

Zojuist opnieuw ingesteld en dat lijkt beter te gaan...
Wat bedoel je hiermee? Factory reset? Configuratie aanpassingen? App-gegevens verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
zordaz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:49:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Factory reset? Configuratie aanpassingen? App-gegevens verwijderd?
Nee, gewoon opnieuw gescand. En hij herkent mij beter.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Vandaag kreeg ik een update van de standaard (Google) telefoon app binnen en zowaar lijkt de contactpersoon-zoek bug eindelijk opgelost(!)

Van de bug waarbij de camera niet goed start vanuit het lockscreen heb ik echter nog steeds last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Vandaag de juni update gekregen.

Heeft iemand misschien al ergens gelezen of wij ook nog Android 11 krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Hendrik55 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:59:
Vandaag de juni update gekregen.

Heeft iemand misschien al ergens gelezen of wij ook nog Android 11 krijgen?
Ik ga daar niet vanuit, Android One betekent twee jaar OS-updates en nog langer security updates. De 6.1 stamt uit voorjaar 2018, waarmee het toestel net even te oud is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:07
zordaz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:51:
[...]

Ik ga daar niet vanuit, Android One betekent twee jaar OS-updates en nog langer security updates. De 6.1 stamt uit voorjaar 2018, waarmee het toestel net even te oud is.
Op zich zijn het natuurlijk minimum eisen om aan Android One te voldoen. Meer mag altijd.

Maar verwacht inderdaad de update niet meer te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Philip Ross schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Op zich zijn het natuurlijk minimum eisen om aan Android One te voldoen. Meer mag altijd.

Maar verwacht inderdaad de update niet meer te krijgen.
Ik vind de zekerheid van security updates eigenlijk belangrijker dan feature updates, want laten we wel wezen: welke nieuw functionaliteit is sinds -zeg- Android 7/8 nu echt een must have? Zeker in de midrange en lagere prijsklasse gaat het om andere zaken dan de toeters en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20:07
zordaz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:26:
[...]

Ik vind de zekerheid van security updates eigenlijk belangrijker dan feature updates, want laten we wel wezen: welke nieuw functionaliteit is sinds -zeg- Android 7/8 nu echt een must have? Zeker in de midrange en lagere prijsklasse gaat het om andere zaken dan de toeters en bellen.
Veiligheidsupdates zijn inderdaad belangrijker ja. Al moet ik zeggen dat verbeterde dark mode wel heel fijn zoals met 10 kwam. Dus soms hebben feature updates wel echt voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Vandaag weer een update gehad... Welke weet ik niet? Kreeg een melding om opnieuw op te starten... Snel even gedaan, en niet verder gekeken. Maar er staat nog steeds juni 2020..😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:54
Ik kreeg net een berechtje van mijn vrouw. Ze heeft de Nokia 6.1 en als ze deze wil opladen dan geeft hij tien seconden het laad-tekentje welke vervolgens verdwijnt en laad vervolgens dus niet op.

Ze heeft al andere laders en kabels geprobeerd evenals even uitzetten. Dit mocht allen niet baten.

Weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik55
Misschien stof in aansluitpunt? Voorzichtig verwijderen met b.v. borsteltje van scheerapparaat of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Meestal de connecter defect in het toestel. Die van mij is ook al vervangen. Bekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
Weet iemand tot wanneer we precies security updates krijgen?

Telefoon is in februari 2018 uitgebracht. Dus dat zou inhouden dat we tot minimaal februari 2021 maandelijkse beveiligingsupdates krijgen toch?
Hierna waarschijnlijk ook nog, maar dan elk kwartaal (waar voor mij te lang tussen zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ldfish
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 02-05 09:20
Geloof inderdaad 3 jaar na release in ieder geval elke maand. Daarna zou ik het niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
g0ldfish schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:08:
Geloof inderdaad 3 jaar na release in ieder geval elke maand. Daarna zou ik het niet weten..
Als Nokia zich aan de Android One specs blijft houden dan zijn er minimaal drie jaar maandelijkse security updates: Wikipedia: Android One

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
BlueSS50 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:47:
Ik kreeg net een berechtje van mijn vrouw. Ze heeft de Nokia 6.1 en als ze deze wil opladen dan geeft hij tien seconden het laad-tekentje welke vervolgens verdwijnt en laad vervolgens dus niet op.

Ze heeft al andere laders en kabels geprobeerd evenals even uitzetten. Dit mocht allen niet baten.

Weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen?
Bij mij hielp het om de usb poort uit te graven met een platte tandenstoker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LocK_Out
  • Laatst online: 28-03 19:17
Duidelijk, tegen het eind van het jaar worden er weer nieuwe modellen aangekondigd. Dan zien we verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boschhd
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zag zojuist dat de April update de "Final guaranteed Security Patch Update" is voor de 6.1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0ldfish
Bedankt voor het doorgeven @boschhd . Ben benieuwd hoe lang ze nog door gaan. De telefoon doet het nog prima bij mij...

Hebben jullie ervaring met google pixel telefoons w.b.t. security patches? Blijven die lang geupdate na release van de telefoon?

Vind het toch wel een dingetje: hoef niet per se elke 3 jaar een nieuwe telefoon, maar security updates vind ik wel belangrijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boschhd
  • Niet online
Nog een paar maandjes en dan weer een nieuw toestel met update, dacht ik zo. :)

@g0ldfish: @arnoudwokke had er net weer een artikel aan gewijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zordaz
Vind het toch wel een dingetje: hoef niet per se elke 3 jaar een nieuwe telefoon, maar security updates vind ik wel belangrijk...
Mijn toestel werkt na ruim drie jaar ook nog prima, het zou daarom mooi zijn als er toch wat beveiligingsupdates komen in de nabije toekomst.

Heeft iemand enig idee hoe Nokia met updates van hun allereerste Nokia Android One toestellen om is gegaan na de officiele ondersteunings einddatum?

P.S. De enige bug die nooit is opgelost is de soms 'hangende camera' als je de camera app start met de knop op de zijkant. Dat blijft jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
boschhd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:13:
Nog een paar maandjes en dan weer een nieuw toestel met update, dacht ik zo. :)

@g0ldfish: @arnoudwokke had er net weer een artikel aan gewijd.
Helaas achter een paywall.

Doet samsung nu de langste update cycle? Mijn 6.1 doet het ook nog prima maar helaas geen updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boschhd
  • Niet online
Ha, mijn gratis plus artikelen zijn ook op.
Anyways, Samsung doet t nu best goed. Nokia ook nog steeds geloof ik.
Verder heb ik er niet zo een goed zicht op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:38
zordaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Mijn toestel werkt na ruim drie jaar ook nog prima, het zou daarom mooi zijn als er toch wat beveiligingsupdates komen in de nabije toekomst.

Heeft iemand enig idee hoe Nokia met updates van hun allereerste Nokia One toestellen om is gegaan na de officiele ondersteunings einddatum?

P.S. De enige bug die nooit is opgelost is de soms 'hangende camera' als je de camera app start met de knop op de zijkant. Dat blijft jammer.
Ik vermoed dat je Android One bedoelt, maar dat maakt niet uit. Ik heb hier een Nokia 7+ in gebruik. Die is van maart 2018, en de laatste update is maart 2021 geweest. De belofte van Android One was bij uitkomen van dit toestel 2 jaar upgrades, 3 jaar updates. Hij is van Android 8, naar 9 en uiteindelijk naar 10 gegaan, en de updates zijn daarna dus nog een jaar door gelopen, maar helaas ook niets meer dan die beloofde drie jaar.

Ze zijn de laatste tijd wel die termijnen aan het optrekken. De XR20 in het bijzonder heeft een nog langere ondersteuning van 3 jaar upgrades en als ik me niet vergis, 4 jaar updates, maar daar betaal je ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0ldfish
zordaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Heeft iemand enig idee hoe Nokia met updates van hun allereerste Nokia Android One toestellen om is gegaan na de officiele ondersteunings einddatum?
Mijn toestel doet het ook nog prima. Zonde dat er geen beveiligingsupdates meer komen.

Wat betreft eerder Nokia toestellen met Android One heb ik geen ervaring helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTmen79
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:04
iTmen79 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:03:
[...]

Update is hier ook binnen! Netjes hoor.

Als Nokia een Android One Tablet zou uitbrengen zou ik hem gelijk kopen!
Geen Android One maar wel netjes updates voor de Nokia T20 Tablet!
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires