Weten jullie hoe je app suggesties uit kunt zetten? Ik dacht dat het bij instellingen voor homepage kon aanpassen, maar dat lukt me niet
@g0ldfish Ik gebruik een aangepaste launcher. Volgens mij kan je dit niet instellen bij de standaard launcher.
Kennelijk nog geen rare dingen. zoals gemeld in het Nokia forum, gevonden na de update? Ook geen batterij problemen? Want dan is er voor mij geen reden om de update nog uit te stellen.
hanss51
De Android 10 update is hier ook binnen. In eerste instantie liep de accu snel leeg, dat bleek te komen door een aantal app-updates die 'hingen', waaronder Google Chrome en de Android System WebView. Die laatste is nog steeds niet gelukt trouwens, ook niet na een reboot van het toestel. Zal wel een bugje zijn.
Verder had ik nog een hele oude app om mijn Squeezeboxen te bedienen, daar heb ik nu toch echt afscheid van moeten nemen, deze werkt niet meer [snif]. Gelukkig zijn er voldoende alternatieven, maar toch ;-)
Verder ben ik op het lockscreen de optie kwijt om snel een foto te maken (camera icoontje). Weet iemand of je dit zelf weer kunt toevoegen?
Verder had ik nog een hele oude app om mijn Squeezeboxen te bedienen, daar heb ik nu toch echt afscheid van moeten nemen, deze werkt niet meer [snif]. Gelukkig zijn er voldoende alternatieven, maar toch ;-)
Verder ben ik op het lockscreen de optie kwijt om snel een foto te maken (camera icoontje). Weet iemand of je dit zelf weer kunt toevoegen?
[ Voor 20% gewijzigd door zordaz op 24-01-2020 09:27 ]
Wat de camera betreft, gebruik ik '2 x powerknop indrukken'. Werkt ook als scherm uitstaat.zordaz schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:24:
De Android 10 update is hier ook binnen. In eerste instantie liep de accu snel leeg, dat bleek te komen door een aantal app-updates die 'hingen', waaronder Google Chrome en de Android System WebView. Die laatste is nog steeds niet gelukt trouwens, ook niet na een reboot van het toestel. Zal wel een bugje zijn.
Android 10 hier ook geinstalleerd, geen problemen ervaren, dus ook geen factory reset nodig.
Camera via 2x powerknop werkt hier pas nadat ik de optie een keer uit en weer aan had gezet.
Camera via 2x powerknop werkt hier pas nadat ik de optie een keer uit en weer aan had gezet.
hanss51
Hier nog even een update.
Het valt me op dat mijn accu tijdens GPS gebruik (Waze) zo hard terugliep,dat zelfs de autolader het niet kon bijbenen. Misschien een fout in de laatste update van Waze. Houden we even in de gaten.
EDIT; Ligt aan Waze.
Tevens werkt de app locker van Norton na een paar uur niet meer. De scherm overlay verschijnt dan gewoonweg niet meer.
Enkel een reboot helpt, stoppen of opnieuw installeren van de app helpt niet. Lijkt dus echt met een wijziging op OS niveau te maken te hebben.
Het valt me op dat mijn accu tijdens GPS gebruik (Waze) zo hard terugliep,dat zelfs de autolader het niet kon bijbenen. Misschien een fout in de laatste update van Waze. Houden we even in de gaten.
EDIT; Ligt aan Waze.
Tevens werkt de app locker van Norton na een paar uur niet meer. De scherm overlay verschijnt dan gewoonweg niet meer.
Enkel een reboot helpt, stoppen of opnieuw installeren van de app helpt niet. Lijkt dus echt met een wijziging op OS niveau te maken te hebben.
[ Voor 7% gewijzigd door LocK_Out op 24-01-2020 22:27 ]
Hier nog geen update...
Probeer de LMS Material Skin eens. Werkt super op alle platformen. Als je dan een Chrome snelkoppeling maakt heb je geen apps meer nodig.zordaz schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:24:
Toen plassen pissen werd, is het gezeik begonnen.
Gisteren ook 10 gekregen via update. Loopt soepel tot nu toe..
Die ken ik uiteraard. Werkt niet verkeerd, er zitten zo her en der nog wel wat oneffenheden in, die ik altijd trouw meld op het Slimdevices forum ;-)Bleh! schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:08:
Hier nog geen update...
[...]
Probeer de LMS Material Skin eens. Werkt super op alle platformen. Als je dan een Chrome snelkoppeling maakt heb je geen apps meer nodig.
Geen problemen met Android 10 hier. Grootste merkbare verschil is de gesture based navigatie. Voor het switchen tussen twee apps voelt het natuurlijk (swipe naar rechts of links over de onderbalk), maar ik snap niet waarom de multitask knop weg is. De ruimte voor de knop is er nog gewoon, en ik zou het toch iets prettiger vinden gewoon te klikken in plaats van elke keer omhoog te swipen. Maar goed, is ook een stukje gewenning misschien.
Als je de vertrouwde (oude) 3 knops navigatie weer wil gebruiken:
Instellingen--> Systeem --> Gebaren:
Systeemnavigatie --> kies navigatie met drie knoppen
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Die knop is er wel nog gewoon maar de standaard setting is aangepast. Staat onder settings->systeem->Gebaren->Navigatie met 2/3 knoppen.Chris7 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:44:
Geen problemen met Android 10 hier. Grootste merkbare verschil is de gesture based navigatie. Voor het switchen tussen twee apps voelt het natuurlijk (swipe naar rechts of links over de onderbalk), maar ik snap niet waarom de multitask knop weg is. De ruimte voor de knop is er nog gewoon, en ik zou het toch iets prettiger vinden gewoon te klikken in plaats van elke keer omhoog te swipen. Maar goed, is ook een stukje gewenning misschien.
Ik heb vlak na de (handmatige) update i.c.m. factory reset 2x een spontane reboot gehad, maar de laatste dagen geen last meer. Afkloppen...
Edit: En nog geen 5 minuten later weer een spontane reboot
Edit: En nog geen 5 minuten later weer een spontane reboot
[ Voor 18% gewijzigd door Zapato op 27-01-2020 17:24 ]
Dank, nuttige info! Meteen weer ingesteld hier. Die optie zit zo ver weg dat je er maar net tegenaan moet lopen.Philip Ross schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:57:
[...]
Die knop is er wel nog gewoon maar de standaard setting is aangepast. Staat onder settings->systeem->Gebaren->Navigatie met 2/3 knoppen.
Nu nog een oplossing voor het vreemde ploink geluid dat het toestel sinds enige weken (was al voor de Android 10 upgrade) geeft bij bepaalde handelingen (neerleggen, oppakken, aanraken). Iemand een idee? Ik kan me niet herinneren dat ik zelf iets heb aangepast t.a.v. geluid.
Niet een pas (pinpas / ov chipkaart o.i.d.) in je hoesje die dan tegen de achterkant van de telefoon aankomt? Mijn vriendin heeft iets vergelijkbaars.zordaz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:16:
[...]
Dank, nuttige info! Meteen weer ingesteld hier. Die optie zit zo ver weg dat je er maar net tegenaan moet lopen.
Nu nog een oplossing voor het vreemde ploink geluid dat het toestel sinds enige weken (was al voor de Android 10 upgrade) geeft bij bepaalde handelingen (neerleggen, oppakken, aanraken). Iemand een idee? Ik kan me niet herinneren dat ik zelf iets heb aangepast t.a.v. geluid.
GiLeX schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:47:
[...]
Als je de vertrouwde (oude) 3 knops navigatie weer wil gebruiken:
Thanks! Werkt toch fijner
Het gebeurt ook op andere momenten, maar ik zal eens kijken of het met NFC te maken heeft. Dank voor de tip! Jammer trouwens dat er geen tegel voor NFC in het menu bij de notificaties toe te voegen is, a la Bluetooth, Wifi etc.xyanide schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:09:
[...]
Niet een pas (pinpas / ov chipkaart o.i.d.) in je hoesje die dan tegen de achterkant van de telefoon aankomt? Mijn vriendin heeft iets vergelijkbaars.
Misschien heeft het te maken met 'Gebaren'? Bijvoorbeeld 'Oppakken om telefoon te checken' of 'Volume dempen bij oppakken'.zordaz schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 10:33:
[...]
Het gebeurt ook op andere momenten, maar ik zal eens kijken of het met NFC te maken heeft. Dank voor de tip! Jammer trouwens dat er geen tegel voor NFC in het menu bij de notificaties toe te voegen is, a la Bluetooth, Wifi etc.
Deze dingen kun je instellen bij Instellingen -> Systeem -> Gebaren
Het bleek NFC te zijn, niet gebaren. Dat laatste lag ook niet voor de hand, want ik had daar zelf niets aangepast. De lange Android arm van Google met zijn vele background services die automatisch bijwerken hadden natuurlijk ook een reden kunnen zijn, maar dan moesten ook anderen het hebben gehad.g0ldfish schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 15:12:
[...]
Misschien heeft het te maken met 'Gebaren'? Bijvoorbeeld 'Oppakken om telefoon te checken' of 'Volume dempen bij oppakken'.
Deze dingen kun je instellen bij Instellingen -> Systeem -> Gebaren
Het Waze probleem is hier nog niet opgelost. Bij jouw?LocK_Out schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 18:50:
Hier nog even een update.
EDIT; Ligt aan Waze.
Ben hier 7% kwijt na een half uur laden, met Waze navigatie.
Edit:
Half uur zonder Waze is +20%.
[ Voor 114% gewijzigd door TheovdS op 30-01-2020 11:09 ]
lijkt niet zozeer aan waze te liggen maar meer aan GPS gebruik. Als ik Navigeer via Flitsmeister met de lader er aan dan koste een ritje naar kantoor mij 2 tot 3% en nu ruim 11 tot 12%. De autolader zelf is niet veranderd.TheovdS schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 10:04:
[...]
Het Waze probleem is hier nog niet opgelost. Bij jouw?
Ben hier 7% kwijt na een half uur laden, met Waze navigatie.
Edit:
Half uur zonder Waze is +20%.
@TheovdS Die extreme drain leek eenmalig te zijn. Vaag, maar misschien dat per ongelijk Flitsmeister en Waze tegelijkertijd actief waren.
Naar mijn idee laadt ie 'm nu juist sneller vol dan voorheen.
Naar mijn idee laadt ie 'm nu juist sneller vol dan voorheen.
Ik heb gemerkt dat er bij navigate met 3 knoppen in het app-overzicht geen optie 'alles wissen' zit, bij navigatie met 2 knoppen wel. Lijkt me een bug, of is het toch een feature of instelling?Philip Ross schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:57:
[...]
Die knop is er wel nog gewoon maar de standaard setting is aangepast. Staat onder settings->systeem->Gebaren->Navigatie met 2/3 knoppen.
Als je helemaal naar links swiped dan zit die er bij mij welzordaz schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:45:
[...]
Ik heb gemerkt dat er bij navigate met 3 knoppen in het app-overzicht geen optie 'alles wissen' zit, bij navigatie met 2 knoppen wel. Lijkt me een bug, of is het toch een feature of instelling?
Bij mij dus alleen bij navigatie met 2 knoppen, niet bij 3?!Philip Ross schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:49:
[...]
Als je helemaal naar links swiped dan zit die er bij mij wel
zordaz schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:58:
[...]
Bij mij dus alleen bij navigatie met 2 knoppen, niet bij 3?!
Public Publieke map | ||
![]() |
[ Voor 96% gewijzigd door Philip Ross op 31-01-2020 13:17 ]
Ah, oorzaak gevonden (nu nog een oplossing): dit heeft te maken met het feit dat ik een andere launcher (Nova) gebruik. Dat verband had ik niet verwacht.
/edit: 6-2-2020: Inmiddels begrepen dat er vooralsnog geen oplossing voor is. 3rd party launchers hebben last van diverse Android 10 bugs veroorzaakt door de nieuwe gestures functionaliteit. Deze is naar het schijnt nogal overhaast / slordig aan Android 10 toegevoegd. Oplossingen voor de bugs moet aan de Android zijde worden geimplementeerd (dus door Google).
[ Voor 24% gewijzigd door zordaz op 06-02-2020 13:17 ]
Ik merk dat het lijkt alsof mijn battery sneller leeg is naar de update naar Android One 10.
Meer gebruikers die indruk?
Het lijkt niet zo het is zo , want ik ben niet zo'n zware gebruiker met mijn mobiel, maar het is gewoon zo dat de batterij veel sneller leeg is, normaal kan ik ruim 48 -50 uur mijn mobiel gebruiken, maar nu is dat zo n 35 uur en soms moet ik zelfs wel eerder mijn mobiel opladen.Hendrik55 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:55:
Ik merk dat het lijkt alsof mijn battery sneller leeg is naar de update naar Android One 10.
Ik ervaar hetzelfde. Zou een factory reset hierbij helpen?Hendrik55 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:55:
Dat zou je dus kunnen uitproberenVads schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 01:33:
[...]
Ik ervaar hetzelfde. Zou een factory reset hierbij helpen?
1 keer gehad sinds de update maar dat was omdat er een update binnengehaald was. Dan doet ie altijd wat moeilijker.Hendrik55 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 18:55:
Verder zie ik geen verschil in batterij gebruik en heb geen factory reset gedaan sinds update
Wellicht dat mijn opmerking van 24/1 nog een aanknopingspunt is: in het begin had ik ook last van een leeglopende accu wegens enkele 'hangende' app updates direct na de Android 10 upgrade. Dat loste zich niet vanzelf op; enkele reboots en handmatig stoppen/starten van deze updates bleek noodzakelijk.LocK_Out schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 18:11:
@Hendrik55 @ivo1969 Apart ik ervaar namelijk het tegenovergestelde. Zeker standby verbruikt 'ie minder.
Vrees dat het voor jullie een factory reset wordt.
Hebben meer mensen sinds de Android 10 upgrade last van een niet goed werkende zoekfunctie bij de contactpersonen? Ook worden wijzigingen in de weergave van contactpersonen (voornaam vs achternaam sortering e.d.) niet persistent bewaard.
Klopt helemaal, daar heb ik ook last van. Zoek je een contactpersoon op waarvan je zeker weet dat die in je telefoon staat, dan vindt ie hem niet. Moet je eerst naar de gedeelte waar je contactpersonen staan en handmatig op alfabetische volgorde opzoeken..
Nee, net toch maar even gecheckt. Werkt allemaal hier.zordaz schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 14:29:
Hebben meer mensen sinds de Android 10 upgrade last van een niet goed werkende zoekfunctie bij de contactpersonen? Ook worden wijzigingen in de weergave van contactpersonen (voornaam vs achternaam sortering e.d.) niet persistent bewaard.
Misschien weer iets met niet-standaard launcher ? (ik heb alles standaard)
hanss51
Ik heb ook alles standaard, maar heb er wel last van.salfi102 schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:05:
[...]
Nee, net toch maar even gecheckt. Werkt allemaal hier.
Misschien weer iets met niet-standaard launcher ? (ik heb alles standaard)
Gisteren is er bij mij een update van de contacten app binnengekomen, wellicht dat het daarmee is opgelost. Ik heb wat testjes gedaan, die leken okee.Zapato schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 13:16:
[...]
Ik heb ook alles standaard, maar heb er wel last van.
Werkt nu wel goed in de contacten app, maar nog niet in de telefoon app. Wellicht komt daar op korte termijn ook update voor. Ik zie het probleem wel voorbij komen op internet bij meerdere telefoons die op android 10 draaien.zordaz schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:46:
[...]
Gisteren is er bij mij een update van de contacten app binnengekomen, wellicht dat het daarmee is opgelost. Ik heb wat testjes gedaan, die leken okee.
Net even getest en dat is bij mij ook nog niet in orde.Zapato schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:50:
[...]
Werkt nu wel goed in de contacten app, maar nog niet in de telefoon app. Wellicht komt daar op korte termijn ook update voor. Ik zie het probleem wel voorbij komen op internet bij meerdere telefoons die op android 10 draaien.
Ik vind het onderscheid / de overlap tussen de contactapp en de telefoonapp op dit vlak erg verwarrend trouwens. Het gebeurt me bijvoorbeeld regelmatig dat ik contactinfo wil opvragen, maar in plaats daarvan gaat het toestel bellen. Het is niet goed zichtbaar in de UI waar je precies zit.
Vandaag update gehad van de contacten app, voor nu lijkt alles opgelost en kan ik overal alle contacten opzoeken. Zowel in de contacten app als in de telefoon app, merk ik geen problemen.
Weet niet of het met een update te maken heeft, maar de tijd loopt regelmatig een paar minuten achter. Toen ik vanochtend wakker werd, was dat zelfs 8 minuten. Bij Instellingen - Systeem- Netwerktijd uit en weer aan zetten reset naar de juiste tijd.
Vervelend.
Vervelend.
Dat is toch gewoon Google Lens??ikt schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 10:51:
Heeft iemand Google Camera aan de praat gekregen bij de 6.1 op Android 10?
In dat geval werkt ie gewoon bij mij.
Misschien even verwijderen en dan weer opnieuw installeren.
Google Lens is beeldherkenning. Google Camera (gcam) is de cameraapplicatie die op Google's eigen apparaten zit. Gcam maakt over het algemeen veel mooiere plaatjes dan de standaard camera-apps op veel telefoons.Nathan80 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:02:
[...]
Dat is toch gewoon Google Lens??
De Nokia 6.1 maakt niet bepaald mooie plaatjes, maar met gcam zijn die dus wel oké. Alleen werkt geen van de ports meer sinds Android 10 erop is gezet.
En een programma als open camera geen optie? , die maakt bij mij op mijn nokia 6.1 ook betere foto's dan de standaard appNathan80 schreef op zondag 1 maart 2020 @ 19:02:
[...]
Dat is toch gewoon Google Lens??
Collega van mij heeft na de laatste update last dat z'n mobiele data altijd gebruikt wordt, ook als het uitgeschakeld staat in de settings. Zonder wifi gewoon nog steeds online kunnen.
Dat is vooral een probleem omdat ie een prepaid kaartje heeft en zo dus elke keer wel heel snel door z'n tegoed heen is.
Hier iemand dat al tegengekomen? Bij normale gebruikers zal het niet zo snel opvallen, maar je weet maar nooit.
Wat nog niet geprobeerd is is een factory reset, maar het zou lekker zijn als dat niet nodig is natuurlijk.
Dat is vooral een probleem omdat ie een prepaid kaartje heeft en zo dus elke keer wel heel snel door z'n tegoed heen is.
Hier iemand dat al tegengekomen? Bij normale gebruikers zal het niet zo snel opvallen, maar je weet maar nooit.
Wat nog niet geprobeerd is is een factory reset, maar het zou lekker zijn als dat niet nodig is natuurlijk.
Even getest en als ik wifi en mobiele data bij mij uitzet dan heb ik toch echt geen netwerkverbinding.MaffeMaarten schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 09:12:
Collega van mij heeft na de laatste update last dat z'n mobiele data altijd gebruikt wordt, ook als het uitgeschakeld staat in de settings. Zonder wifi gewoon nog steeds online kunnen.
Overigens kwam de februari update hier vandaag ook binnen.
Helaas daarin geen oplossing voor de problemen met zoeken in contactpersonen (zie eerder in dit draadje), dat is nog steeds niet in orde.
Mijn vader is in het bezit van een Nokia 6.1. Hij ervaart sinds een tijd dat bepaalde contactpersonen niet getoond worden in het overzicht van de contacten-app. Dit terwijl als je de zoekfunctie gebruikt, de verschillende contacten wel gewoon terugziet.
Iemand enig idee hoe dit kan en vooral een oplossing weet?
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Dit leest als een variant op het eerder in dit topic beschreven probleem met het zoeken naar contacten in de contacten-app vs in de telefoon-app. Dat is een rare Android 10 bug die nog niet is opgelost.Steeffoon schreef op zondag 15 maart 2020 @ 17:42:
Mijn vader is in het bezit van een Nokia 6.1. Hij ervaart sinds een tijd dat bepaalde contactpersonen niet getoond worden in het overzicht van de contacten-app. Dit terwijl als je de zoekfunctie gebruikt, de verschillende contacten wel gewoon terugziet.
Vraag is dus: zoekt je vader wel echt in de losse contacten-app, of in de contactenlijst die je kunt openen via de telefoon-app. Dat is dus niet hetzelfde (en erg verwarrend, zie ook hierboven). Het ene werkt wel goed, het andere niet.
Dat is inderdaad een juiste oplossing, dankjewel!zordaz schreef op zondag 15 maart 2020 @ 23:18:
[...]
Dit leest als een variant op het eerder in dit topic beschreven probleem met het zoeken naar contacten in de contacten-app vs in de telefoon-app. Dat is een rare Android 10 bug die nog niet is opgelost.
Vraag is dus: zoekt je vader wel echt in de losse contacten-app, of in de contactenlijst die je kunt openen via de telefoon-app. Dat is dus niet hetzelfde (en erg verwarrend, zie ook hierboven). Het ene werkt wel goed, het andere niet.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Net de 2020-03 update voor de Nokia 6.1 ontvangen, de contacten-zoekfunctie-bug is er nog steeds.
Damn.. mijn 6.1 laat ook niet meer op. Maar gezien ik een keer nat ben geregend (al weer meer als 1 jaar geleden) ben ik erg bang dat ik waterschade krijg tegengeworpen.
Iemand ervaring van dit te laten repareren bij een telefoonboer? En wat dat kost?
Iemand ervaring van dit te laten repareren bij een telefoonboer? En wat dat kost?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Dit speelt dus nog steeds.Lumia Kees schreef op vrijdag 21 februari 2020 @ 16:35:
Weet niet of het met een update te maken heeft, maar de tijd loopt regelmatig een paar minuten achter. Toen ik vanochtend wakker werd, was dat zelfs 8 minuten. Bij Instellingen - Systeem- Netwerktijd uit en weer aan zetten reset naar de juiste tijd.
Vervelend.
En een nieuw probleem: de telefoon rinkelt bijna nooit meer als ik gebeld wordt met Whatsapp of Duo. Soms dus wel, maar een wetmatigheid heb ik niet kunnen ontdekken. Met alle mogelijke instellingen geknoeid, maar geen oplossing gevonden.
Al geprobeerd de usb poort met een platte tandenstoker oid leeg te graven?Cyberpope schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 14:54:
Damn.. mijn 6.1 laat ook niet meer op. Maar gezien ik een keer nat ben geregend (al weer meer als 1 jaar geleden) ben ik erg bang dat ik waterschade krijg tegengeworpen.
Mechwarrior Online: Flapdrol
Ik gebruik hiervoor het borsteltje dat bij mijn scheerapparaat kwam, werkt uitstekendhaarbal schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:16:
[...]
Al geprobeerd de usb poort met een platte tandenstoker oid leeg te graven?
Ja, dat was het niet.haarbal schreef op donderdag 16 april 2020 @ 10:16:
[...]
Al geprobeerd de usb poort met een platte tandenstoker oid leeg te graven?
Maar krijg gisteren een mail dat hij gerepareerd retour komt
Dus kan de nog gesealde 7.2 retour naar amazon. Wil nog zeker 1 jaartje met deze doen.
Ik heb er genoeg aan.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik merk dat de tijd op mijn 6.1 achterloopt. Net wel 5 min. Hoewel hij gewoon op netwerktijd gebruiken staat...
Iemand een idee wat daar de oorzaak van kan zijn...?
Iemand een idee wat daar de oorzaak van kan zijn...?
Netwerk tijd verkeerd?
KPN... Netwerktijd niet goed...?Cyberpope schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:09:
Netwerk tijd verkeerd?
Meer mensen last van...?
Kijk een paar posts terug.Hendrik55 schreef op zondag 19 april 2020 @ 18:10:
[...]
KPN... Netwerktijd niet goed...?
Meer mensen last van...?
Ik heb de netwerktijd nu uitgezet, en dat lijkt beter te gaan. Toch iets van KPN...?
Dat lijkt beter te gaan.
Na de laatste update van april lijkt het of mijn vingerafdruk scanner mij steeds vaker niets herkent 😔
Misschien opnieuw instellen, maar waarom?
Na de laatste update van april lijkt het of mijn vingerafdruk scanner mij steeds vaker niets herkent 😔
Misschien opnieuw instellen, maar waarom?
Gisteren de 2020-4 update voor de 6.1 binnengekregen.
Ook nu is de contactpersoon zoek-bug niet opgelost.
Een andere vervelende bug moet ik nog testen: het snel activeren van de camera vanuit het lockscreen lukt soms niet goed: de camera start wel, maar je kunt dan geen foto's maken... Heeft me toch al wat leuke kiekjes gekost...
Hebben meer mensen last van die laatste bug?
Ook nu is de contactpersoon zoek-bug niet opgelost.
Een andere vervelende bug moet ik nog testen: het snel activeren van de camera vanuit het lockscreen lukt soms niet goed: de camera start wel, maar je kunt dan geen foto's maken... Heeft me toch al wat leuke kiekjes gekost...
Ja, herkenbaar, dat heb ik ook sinds enige tijd (al voor de laatste patches)zordaz schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 15:21:
en minder goede respons met de vingerafdrukscanner ook al een flink aantal weken:
ik koppelde het totnutoe aan extreem veel meer of langer handenwassen, dat effect heeft op de huid.
hanss51
Zojuist opnieuw ingesteld en dat lijkt beter te gaan...salfi102 schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 14:10:
[...]
Ja, herkenbaar, dat heb ik ook sinds enige tijd (al voor de laatste patches)
en minder goede respons met de vingerafdrukscanner ook al een flink aantal weken:
ik koppelde het totnutoe aan extreem veel meer of langer handenwassen, dat effect heeft op de huid.
Wat bedoel je hiermee? Factory reset? Configuratie aanpassingen? App-gegevens verwijderd?Hendrik55 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 14:08:
[...]
Zojuist opnieuw ingesteld en dat lijkt beter te gaan...
Nee, gewoon opnieuw gescand. En hij herkent mij beter..zordaz schreef op maandag 18 mei 2020 @ 16:49:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Factory reset? Configuratie aanpassingen? App-gegevens verwijderd?
Vandaag kreeg ik een update van de standaard (Google) telefoon app binnen en zowaar lijkt de contactpersoon-zoek bug eindelijk opgelost(!)
Van de bug waarbij de camera niet goed start vanuit het lockscreen heb ik echter nog steeds last.
Van de bug waarbij de camera niet goed start vanuit het lockscreen heb ik echter nog steeds last.
Vandaag de juni update gekregen.
Heeft iemand misschien al ergens gelezen of wij ook nog Android 11 krijgen?
Ik ga daar niet vanuit, Android One betekent twee jaar OS-updates en nog langer security updates. De 6.1 stamt uit voorjaar 2018, waarmee het toestel net even te oud is.Hendrik55 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 15:59:
Vandaag de juni update gekregen.
Op zich zijn het natuurlijk minimum eisen om aan Android One te voldoen. Meer mag altijd.zordaz schreef op maandag 6 juli 2020 @ 11:51:
[...]
Ik ga daar niet vanuit, Android One betekent twee jaar OS-updates en nog langer security updates. De 6.1 stamt uit voorjaar 2018, waarmee het toestel net even te oud is.
Maar verwacht inderdaad de update niet meer te krijgen.
Ik vind de zekerheid van security updates eigenlijk belangrijker dan feature updates, want laten we wel wezen: welke nieuw functionaliteit is sinds -zeg- Android 7/8 nu echt een must have? Zeker in de midrange en lagere prijsklasse gaat het om andere zaken dan de toeters en bellen.Philip Ross schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:01:
[...]
Op zich zijn het natuurlijk minimum eisen om aan Android One te voldoen. Meer mag altijd.
Maar verwacht inderdaad de update niet meer te krijgen.
Veiligheidsupdates zijn inderdaad belangrijker ja. Al moet ik zeggen dat verbeterde dark mode wel heel fijn zoals met 10 kwam. Dus soms hebben feature updates wel echt voordelen.zordaz schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 09:26:
[...]
Ik vind de zekerheid van security updates eigenlijk belangrijker dan feature updates, want laten we wel wezen: welke nieuw functionaliteit is sinds -zeg- Android 7/8 nu echt een must have? Zeker in de midrange en lagere prijsklasse gaat het om andere zaken dan de toeters en bellen.
Vandaag weer een update gehad... Welke weet ik niet? Kreeg een melding om opnieuw op te starten... Snel even gedaan, en niet verder gekeken. Maar er staat nog steeds juni 2020..😳
Ik kreeg net een berechtje van mijn vrouw. Ze heeft de Nokia 6.1 en als ze deze wil opladen dan geeft hij tien seconden het laad-tekentje welke vervolgens verdwijnt en laad vervolgens dus niet op.
Ze heeft al andere laders en kabels geprobeerd evenals even uitzetten. Dit mocht allen niet baten.
Weet iemand van jullie waar dit aan kan liggen?
Ze heeft al andere laders en kabels geprobeerd evenals even uitzetten. Dit mocht allen niet baten.
Misschien stof in aansluitpunt? Voorzichtig verwijderen met b.v. borsteltje van scheerapparaat of iets dergelijks...
Meestal de connecter defect in het toestel. Die van mij is ook al vervangen. Bekend probleem.
Weet iemand tot wanneer we precies security updates krijgen?
Telefoon is in februari 2018 uitgebracht. Dus dat zou inhouden dat we tot minimaal februari 2021 maandelijkse beveiligingsupdates krijgen toch?
Hierna waarschijnlijk ook nog, maar dan elk kwartaal (waar voor mij te lang tussen zit).
Telefoon is in februari 2018 uitgebracht. Dus dat zou inhouden dat we tot minimaal februari 2021 maandelijkse beveiligingsupdates krijgen toch?
Hierna waarschijnlijk ook nog, maar dan elk kwartaal (waar voor mij te lang tussen zit).
Geloof inderdaad 3 jaar na release in ieder geval elke maand. Daarna zou ik het niet weten..
Als Nokia zich aan de Android One specs blijft houden dan zijn er minimaal drie jaar maandelijkse security updates: Wikipedia: Android Oneg0ldfish schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:08:
Geloof inderdaad 3 jaar na release in ieder geval elke maand. Daarna zou ik het niet weten..
Bij mij hielp het om de usb poort uit te graven met een platte tandenstokerBlueSS50 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:47:
Ik kreeg net een berechtje van mijn vrouw. Ze heeft de Nokia 6.1 en als ze deze wil opladen dan geeft hij tien seconden het laad-tekentje welke vervolgens verdwijnt en laad vervolgens dus niet op.
Duidelijk, tegen het eind van het jaar worden er weer nieuwe modellen aangekondigd. Dan zien we verder.
Ik zag zojuist dat de April update de "Final guaranteed Security Patch Update" is voor de 6.1.
Bedankt voor het doorgeven @boschhd . Ben benieuwd hoe lang ze nog door gaan. De telefoon doet het nog prima bij mij...
Hebben jullie ervaring met google pixel telefoons w.b.t. security patches? Blijven die lang geupdate na release van de telefoon?
Vind het toch wel een dingetje: hoef niet per se elke 3 jaar een nieuwe telefoon, maar security updates vind ik wel belangrijk...
Hebben jullie ervaring met google pixel telefoons w.b.t. security patches? Blijven die lang geupdate na release van de telefoon?
Vind het toch wel een dingetje: hoef niet per se elke 3 jaar een nieuwe telefoon, maar security updates vind ik wel belangrijk...
Nog een paar maandjes en dan weer een nieuw toestel met update, dacht ik zo. 
@g0ldfish: @arnoudwokke had er net weer een artikel aan gewijd.
Mijn toestel werkt na ruim drie jaar ook nog prima, het zou daarom mooi zijn als er toch wat beveiligingsupdates komen in de nabije toekomst.Vind het toch wel een dingetje: hoef niet per se elke 3 jaar een nieuwe telefoon, maar security updates vind ik wel belangrijk...
Heeft iemand enig idee hoe Nokia met updates van hun allereerste Nokia Android One toestellen om is gegaan na de officiele ondersteunings einddatum?
P.S. De enige bug die nooit is opgelost is de soms 'hangende camera' als je de camera app start met de knop op de zijkant. Dat blijft jammer.
Helaas achter een paywall.boschhd schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 20:13:
Nog een paar maandjes en dan weer een nieuw toestel met update, dacht ik zo.
Doet samsung nu de langste update cycle? Mijn 6.1 doet het ook nog prima maar helaas geen updates meer.
Ha, mijn gratis plus artikelen zijn ook op.
Anyways, Samsung doet t nu best goed. Nokia ook nog steeds geloof ik.
Verder heb ik er niet zo een goed zicht op.
Anyways, Samsung doet t nu best goed. Nokia ook nog steeds geloof ik.
Verder heb ik er niet zo een goed zicht op.
Ik vermoed dat je Android One bedoelt, maar dat maakt niet uit. Ik heb hier een Nokia 7+ in gebruik. Die is van maart 2018, en de laatste update is maart 2021 geweest. De belofte van Android One was bij uitkomen van dit toestel 2 jaar upgrades, 3 jaar updates. Hij is van Android 8, naar 9 en uiteindelijk naar 10 gegaan, en de updates zijn daarna dus nog een jaar door gelopen, maar helaas ook niets meer dan die beloofde drie jaar.zordaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:12:
[...]
Mijn toestel werkt na ruim drie jaar ook nog prima, het zou daarom mooi zijn als er toch wat beveiligingsupdates komen in de nabije toekomst.
Heeft iemand enig idee hoe Nokia met updates van hun allereerste Nokia One toestellen om is gegaan na de officiele ondersteunings einddatum?
P.S. De enige bug die nooit is opgelost is de soms 'hangende camera' als je de camera app start met de knop op de zijkant. Dat blijft jammer.
Ze zijn de laatste tijd wel die termijnen aan het optrekken. De XR20 in het bijzonder heeft een nog langere ondersteuning van 3 jaar upgrades en als ik me niet vergis, 4 jaar updates, maar daar betaal je ook voor.
Mijn toestel doet het ook nog prima. Zonde dat er geen beveiligingsupdates meer komen.zordaz schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 10:12:
[...]
Mijn toestel werkt na ruim drie jaar ook nog prima, het zou daarom mooi zijn als er toch wat beveiligingsupdates komen in de nabije toekomst.
Heeft iemand enig idee hoe Nokia met updates van hun allereerste Nokia Android One toestellen om is gegaan na de officiele ondersteunings einddatum?
Wat betreft eerder Nokia toestellen met Android One heb ik geen ervaring helaas.
Geen Android One maar wel netjes updates voor de Nokia T20 Tablet!iTmen79 schreef op woensdag 26 september 2018 @ 10:03:
[...]
Update is hier ook binnen! Netjes hoor.
Als Nokia een Android One Tablet zou uitbrengen zou ik hem gelijk kopen!
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen thuis in:
- Levertijden, aanbiedingen, winkels en prijzen: [Nokia 6.1 (2018)] Levertijden & Prijzen
- Hoesjes, laders, screenprotectors, etc: [Nokia 6.1 (2018)] Accessoires